No ten jest bo odpiąłeś czujnik. Opcje są trzy: 1. Czujnika wałka pokazuje złą pozycje. 2. Czujnik wału pokazuje złą pozycję. 3. Faktycznie jest nieprawidłowe synchro wał - wałek rozrządu (czytaj przestawiony rozrząd. Ja z racji że grzebałeś przy uszczelniaczu albo masz zły uszczelniacz z czujnikiem albo jest źle założony.
Możesz ściągnąć pokrywę zaworów i podejrzeć na krzywki walka rozrządu. Załóż stary pasek i ustaw żeby w gmp 1 cylindra wałek był w pozycji pracy i to chyba jedyna opcja jak czujnika nie chcesz używać. Wtedy zrób znaki i masz.
Brak sygnału z czujnika wałka rozrządu,pewnie dlatego nie pali. Albo czujnik wałka, albo rozrząd w krzakach Na zrzucie ekranu ostatnia pozycja "P0340 Wałek rozrządu pozycja, błąd krytyczny" - zacznij od czujnika wałka rozrządu i przewodów do ECU
Dzisiaj się nim przejechałem w trasę, gasł w mieście co i rusz ale po trasie jechał. Pojawiły się 2 nowe błędy: 16726 Czujnik pozycji walka rozrządu A (Blok 1) Niski sygnał 17549 P1141 Wykrycie obciążenia - Niewiarygodna wartość Dodatkowo za każdym razem przy gaśnięciu odłącza całkowicie hamulec, muszę ręcznym dohamowywać.
z całym szacunkiem Kolego Widziałeś na własne oczy którego wałka odczytuje pozycje ten czujnik? Na pewno to nie jest wałek rozrządu.
W tym silniku luzy zaworowe reguluje się w specyficzny sposób. Wałek rozrządu ustawia się w pozycji gdy jeden zawór wydechowy jest maksymalnie otwarty: Wo Sr Wr 1 3 4 3 4 2 4 2 1 2 1 3 Wo= Max otwarty zawór wydechowy Sr=ssący regulacja, luz 0,1mm Wr=wydechowy regulacja, luz 0,25mm Silnik musi być zimny. Pamiętaj, że w Renault cylindry liczy się od koła...
Pojazd trafił z innego warsztatu gdzie był wymieniany wałek rozrządu. Objaw silnik nie wkręca się na obroty dużo pali błąd jak w temacie . Posiada ustawioną synchronizację mechaniczną rozrządu na 2 zęby po ZZ i tylko w tej pozycji odpala. Sprawdziłem w Etce , że koło rozrządu i wałek są poprawnie dobrane .Czujnik wałka podmieniony na nowy oryginalny....
Pozycja aparatu jest bez znaczenia, w którą stronę palec skierowany najważniejsze aby wałek pośredni był na punkcie i wcięcie aparatu na punkcie. Choć wałek pośredni nie koniecznie musi się zgrywać najważniejsze by wcięcie w aparacie zgrywało się z palcem jak i wałkiem rozrządu i wału.
Wtryski ok ale niemogę odpalić silnika Nam jest również bardzo miło powitać na forum nowego kolegę! To znaczy w jakim sensie wtryski są ok? Są na swoim miejscu i wyglądają jak nowe? To nie jest dobra metoda sprawdzania... Co ciebie podkusiło, żeby uprzeć się na czujnik położenia wałka rozrządu? Byłeś u wróżki? Bo nic nie piszesz, że była robiona jakakolwiek...
Odświerzając kotleta mogę w temacie powiedzieć, że: U mnie ponowne ustawienie rozrządu i pozycji palca wg autodata (czyli wg znaków fabrycznych a nie wg znaków nanoszonych przez ustawiającego) rozwiązało problem (rozrząd jest skorelowany z zapłonem poprzez wałek napędzający rozdzielacz a napędzany od paska rozrządu). Problem wynikał z tego, że ktoś...
Nowe informacje: sprzedający (firma) twierdzi, że wysoce prawdopodobnie powinno wszystko działać, że ponoć niektórzy wyrzycają czujnik wałka. Kolega mechanik twierdzi, że bez czujnika wałka powinien pracować ale mieć mniej mocy i wywalać check. Iskra istotnie jest ale nawet się nie odezwie. Mała szansa żeby był gdzieś indziej błąd montażu. Rozrząd sprawdziłęm...
No nie. pozycji wałka rozrządy nie da się korygować tak jak pompy. Teraz części to lipa... niestety. Nikt się nie przykłada robiąc je do starych ciągników. Wychodzą chyba z założenia że i tak będzie chodził bo to idiotoodporne, toporne, chłop to w stodole robi i tak się nie kapnie. Sąsiad kupił wałek rozrządu do 360, po KILKU godzinach pracy ciągnik...
Witam Posiadam blokady wałków rozrządu silnika Fiat 1.6 16V, zakupione na znanym portalu. Po założeniu ich na wałki rozrządu mam wątpliwości co do jakości ich wykonania. Po lekkim przykręceniu blokady do obudowy wałków rozrządu wałkiem da się poruszyć o niecały ząb. Blokady mają znaczny luz na szpilkach w obudowach wałków. Z takim luzem trudno ustawić...
Witam, Jestem posiadaczem pojazdu Opel Kadett E silnik C16NZ, skrzynia automatyczna 3-biegowa (pozycje na wybieraku: P, N, R, D, 2, 1). Borykam się z problemem nie równych obrotów na pozycji P/N. Najpierw napiszę co zostało zrobione do tej pory: 1. Przeprowadziłem remont silnika (nowe: pierścienie, zawory, prowadnice, popychacze hydrauliczne, dźwigienki,...
Potrzebuję fachowej rady, 2 tygodnie temu podczas jazdy poczułem ostry zapach gumy spod maski, po zatrzymaniu się okazało się, że pasek rozrządu jest oblepiony po zewnętrznej jakąś guma, zholowałem auto do domu i następnego dnia rozegrała. Okazało się, że koło na którym chodzi pasek od wspomagania, a które jest przymocowane do kółka od wału korbowego...
Rozrząd sprawdzony. Złożone wszystko drugi raz. Nawet kupiłem specjalnie blokady do tego silnika i jest złożone według blokad, nie na własne znaki (na malarza) :D tak jak wczesniej, ale wcześniej też było zlożone dobrze. Przy okazji odwróciłem pasek, bo wcześniej dałem napisami odwrotnie lecz nie ma to i tak znaczenia, bo pasek nie jest kierunkowy....
tak jest tam łańcuch, czujnik wałka rozrządu jest na końcu głowicy. w sumie rozrząd patrzyłem na krzywki od walka rozrządu oraz w jakiej pozycji jest tłok .
Prawidłowo ustawiony wałek rozrządu to podniesienie 2 krzywki o 0,53 +- 0,03mm (czujnik zegarowy z podstawą płaską opierasz na powierzcni uszczelki pokrywy zerujesz czujnik na 3 krzywce a potem przenosisz czujnik na 2 krzywkę i ustawiasz wymiar j.w. oczywiście wał w pozycji OT) Dodano po 3 punkt OT z koła zamachowego i jeszcze nasz do ustawienia zapłon...
Nie przechodzi też adaptacji zaworu faz (at)ElektrodaBot https://obrazki.elektroda.pl/8822744300_... Wstępna ocena dostępnych informacji Najnowsza obserwacja wskazuje, że test funkcjonalny przestawiania faz wałka rozrządu dolotu (tzw. VVT – Variable Valve Timing) kończy się błędem i komunikatem: • „Aktywacja wadliwa, aktywacja niemożliwa”...
Witam wszystkich, to mój pierwszy temat na tym forum. Czy może, ktoś bi mi wytłumaczył jak to jest z tym tłokiem w pozycji GMP? Ogólnie panuje zasada, że przy zakładaniu rozrządu pierwszy tłok w cylindrze ustawia się w pozycji GMP, ale w silniku z czterema cylindrami, aby silnik wykonał cztery suwy potrzeba dwóch obrotów wału, wiec np pierwszy cylinder...
Witam, czy może ktoś powiedzieć jaki należałoby dorobić adapter do tej pompy żeby ją ustawić na te fabryczne 1,00 +- 0,02 ? Ustawiłem rozrząd przed jej demontażem, wał na (O kreska T) wałek widzę że jest na równo z głowicą ale oznaczenie pompy odbiegało od tych cech na korpusie i obudowie (z resztą nie istotne). Pompa u pompiarza (silnik miał wysokie...
Witam, wymieniłem w silniku 1.8 APT napinacz łańcuszka rozrządu bo urwał się dolny ślizg i silnik klekotał na wolnych obrotach i słychać było smyranie łańcucha, teraz mam kłopot bo po wymianie silnik faluje na wolnych obrotach i przy dodaniu gazu słychać dziwny dźwięk jakby brzęk blachy o blachę, na starym napinaczu mimo urwanego ślizgu nic takiego...
witam, problem przedstawia się następująco, 10-letnia xara z silnikiem 2.0 hdi RHY, silnik chodzi jak traktor i trzęsie się jak galareta, odczyt z komputera mówi o błędzie synchronizacji wału i wałka / brak odczytu z czujnika wałka. wymiana czujnika nic nie zmienia a i błąd powraca, postanowiłem zajrzeć do paska. Nie można zablokować wału i wałka w...
Nie robiłem tego silnika akurat, albo nie pamiętam :D Jeśli masz możliwość to zamień koła zmiennych faz rozrządu miejscami. Jeśli zmieni się błąd, to masz winowajce. Jeśli błąd występuje tylko na jednej głowicy to ciśnienie oleju masz w normie. W jakimś wynalazku, przegrzanie silnika spowodowało powstanie nagaru który skutecznie zamulił wariator i wałek...
Tam nie ma żadnych znaków. Wybacz kolego, trochę nie zrozumiałem, dlatego wolę dopytać. Miałem na myśli cechy, które mają się zgadzać po włożeniu blokad: - wałek rozrządu: włożony kołek - wał korbowy pokrywające się strzałki pomiędzy blokada, a nacięciem na kole zębatym. Dla mnie ustawienie silnika na znakach to włożenie blokad i sprawdzenie, czy strzałki...
Mnie interesuje tylko motoryzacja. Takie czujniki można spotkać w samochodach marki BMW. Jak to działa. Wstępna ocena dostępnych informacji Użytkownik jest zainteresowany zastosowaniem czujników indukcyjno-fazowych w motoryzacji, szczególnie w samochodach marki BMW. Pyta o zasadę działania tych czujników w kontekście motoryzacyjnym. Bezpośrednia odpowiedź...
Jeśli wykonałeś moje testy poprawnie i jak piszesz była iskra, wtryskiwacz wstrzykiwał paliwo i działała pompa paliwa => to układ ECU, cewka zapłonowa i moduł zapłonu są sprawne. Przede wszystkim sprawdź czy nie urwał ci się pasek rozrządu lub nie ułamała się nóżka plastikowa napędzająca wałek aparatu zapłonowego (przy okazji wymontowanego aparatu podłącz...
mało jest silników w których pompa wtryskowa posiada swój pasek... dlatego też kolega dobrze sugerował że po zerwaniu paska rozrządu i to jeszcze w dieslu "głowica w górę'' ale ten silnik ma dwa paski i na Sam rozrząd jest jeden... a napęd pompy wtryskowej jest realizowany poprzez drugi... ale nie o tym... powiedz czy też napisz czy pompa odpadła czy...
Jaką regulacje masz na myśli? Śrubą regulacyjną. Wkręcamy żeby był lekki opór i odkręcamy z powrotem o 225 stopni. Czyli pominiete podstawy.Prosze jeszcze sprawdzic blok 4 i pozycje 4 co pokazuje. ustawiałem według takiego opisu: Przebieg montażu Gniazdo w głowicy musi być idealnie czyste. Montowany pompowtryskiwacz powinien mieć prawidłowo założone...
Ok od początku. Kupiłem samochód z uszkodzonym wałkiem Valvetronica na banku B - zacinał się w skrajnym położeniu w zwiazku z tym nie przechodził adaptacji. Został wymieniony mechanizm Valvetronic + wałek ssący. Zamieniłem kółko zębate ze starego wałka ssącego do nowego- na stronie wydechowej łańcuch pozostał na swoim miejscu (przed zdjęciem wałka ssącego...
Witam, mam problem z wymienionym w temacie przebłyskiem geniuszu francuskich inżynierów. Przyciągnięto mi go na sznurku do odpalenia, siedzę przy nim już 3 dni i właściwie skończyły mi się pomysły, więc proszę o jakieś podpowiedzi. Właściciel twierdzi że zabrakło mu paliwa, dolał z kanistra, bez problemu go odpalił przejechał 300 m, samochód zaczął...
Proszę sprecyzować czy chodzi o czujnik położenia walka rozrządu, czy wału korbowego. Trzeba się zorientować, czy jest różnica w samym czujniku oraz z czego czujnik czyta pozycję wału/walka w obydwu silnikach. Możliwe, że wystarczy dorobić brakujący fragment okablowania i podpiąć i będzie działać. Może Pan załączyć jakieś foto silników albo ich numery,...
Na plaku auto odpala. Niestety nie mam oscyloskopu ale sprawdzałem wiązkę na zarówkę i miernikiem i rozpakowałem ją z tego peszla żeby zobaczyć czy cała i wygląda ze wszystko ok.. czujniki podstawiałem nowe tez nic to nie zmieniało.. jednak jak zmierzyłem oporność czujnika wału to było coś koło 600ohm a nowy ma 820.. sprawdzałem rozrząd dokładnie kliny...
teraz już wiem co to jest..... Charakterystyki: Dwa wałki krzywkowe w głowicy, z żeliwa sferoidalnego, usytuowane w głowicy górnej; napęd paskiem i kołami zębatymi. BUDOWA Na wałkach znajdują się krzywki odpowiednio ustawione i wyprofilowane, znajdujące się w miejscu zaworów sterujących. Z przodu wałek po stronie wydechu przystosowany jest do zamontowania...
Zaplon sie nie przestawil?Swiece w jakim stanie?Ogolnie uklad zaplonowy bo jest poprzez wyprzedzenie zaplonu odpowiedzialny za podcisnienie.Kompensacja reduktora zapieta i szczelna? co do zapłonu to jest on sterowany czujnikiem położenia wału a był on podmieniany wiec domyślam się ale to tylko domyślam ze jest ok (w jakiś sposób mógłbym się na 100%...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
szukam od 2 dni na forach i wkoncu postanowilem zapytac o to na forum. Chodzi o kąt zapłonu jak go ustawić tak w domowych warunkach. Rok temu, wymienialem uszczelke pod glowica, zdejmowalem rozrzad i sie zmienil kat. Wtedy szukalem dlugo i znalazlem ustawienia, natomiast teraz po roku jazdy wydaje mi sie,ze jednak troche jest nie tak. Samochod tak przy...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
Witajcie, do tej pory byłem raczej czytelnikiem tego forum, teraz przyszedł czas na pisanie. 3 lata temu nabyłem Ursusa 355 w stanie wizualnym standardowym dla ciągnika który od kilku lat stał w stodole a do tego czasu obrabiał 2 hektarowe gospodarstwo. Zero modyfikacji, raczej utrzymywanie przy życiu czyli tylko przymusowe naprawy. MASKA: Gdy przywieźliśmy...
Witam potrzebuje pomocy... robię remont silnika i chcę się upewnić czy dobrze wszystko ustawiłem. Przyrządem zablokowałem walki rozrządu, blokadę walu czujnik położenia walka ale na kole zamachowym ta kropka nie jest w pozycji górnej lekko w lewo ucieka tłok 1 niby jest w górnym położeniu niżej pokaże zdjęcie https://obrazki.elektroda.pl/2831878800_...
pozycja wałek rozrząd wałek rozrząd czujnik czujnik wałek rozrząd
modernizacja linii napowietrznej miernik ladowania akumulatora schemat silnik delphi
klimatyzator zelmer internet mobilny
Hyundai i30 Elantra – spadek wskazań obrotomierza, czujnik CKP, diagnostyka OBD-II Telewizor 32 cale Smart TV – Samsung UE32T5302, LG 32LQ63, Sony KD-32W800P1 – ranking i opinie