Taki z przekaźnikiem ma swoje zalety ale jest też wolniejszy, widziałem takie czujniki indukcyjne stosowane do określania prędkości obrotowej wału prądnicy, ich reakcja pewnie była dość szybka.
Wejście impulsowe to inaczej dwustanowe, na jakiś styk (piszą o eliminacji drgań styku), na czujnik indukcyjny, a zapewne można podpiąć nawet enkoder (50kHz max.). Prędkość (częstotliwość obrotów) obliczana jest na podstawie czasu pomiędzy kolejnymi impulsami, przynajmniej dla niskich częstotliwości impulsów, tzn. gdy impulsy dzieli czas 2sek, to prędkość...
A masz licznik? Jak masz to podłącz wg. schematu. Wg. mnie czujnik wygląda na pojemnościowy i wymaga trzech kabli.
chciałem przeliczyć jaką maksymalną prędkość/s będzie mi w stanie przetworzyć wejścia LOGO gdy jeden impuls to jeden obrót ... a co tu chcesz liczyć ? 1Hz to jeden impuls na sekundę więc 5kHz to 5 000 impulsów na sekundę
Potrzebuje schematu aby wykonać elektroniczny licznik prędkości oparty na czujniku indukcyjnym do ciągnika rolniczego
Są różne czujniki indykcyjne. Bez wiedzy jaki to jest czujnik nie można nic podpowiedzieć.
Jeżeli impulsy nie są zbyt szybkie, najlepiej mierz czas między kolejnymi impulsami z czujnika i wyświetlaj liczbę równą jakiemuś dobranemu współczynnikowi podzielonemu przez ten czas. Myslałem juz o takim sposobie. Jednak chyba wyjdzie duży margines błędu. Maszyna pracuje z średnią predkością ok. 90 cykli/min, maksymalnie 160. 90x64=5760 impulsów/min....
Witam. Proszę o pomoc w napisaniu programu dla sterownika simatic s7-1200, który będzie przeliczać prędkość obrotową silnika za pomocą wykrycia impulsów przez czujnik indukcyjny z metalowej zębatki. Dołączam zdjęcie, na którym jest szkic rozmieszczenia czujników indukcyjnych przy zębatce. Do jednego pełnego obrotu silnika potrzebne jest 8 impulsów....
skąd ECU bierze info o prędkości obrotowej silnika (1.9D)? Czujnik indukcyjny w skrzyni biegów.
Sprawdz na pracująym silniku jak silnik nie pracuje to w oplu wyskakuje kod 31 ponieważ brak jest sygnału z czujnika prędkości obrotowej
Sygnał czujnika podać na obcinacz diodowy (gdyż ze wzrostem prędkości wzrasta amplituda sygnału) a następnie na przerzutnik schmidta, masz już ciąg impulsów prostokątnych o częstotliwości proporcjonalnej do prędkości obrotowej.
Spróbuj diodami zenera obciąć na stałym poziomie.
Nic z tego, jeden jest indukcyjny a drugi to Hall i nie są zamienne
Brałeś pod uwagę indukcyjne czujniki obrotów, miałbyś w PLC gotowy sygnał, można je precyzyjnie ustawić, więc nawet małe poślizgi byłyby szybko wykrywane.
Zacznij od czujnika prędkości obrotowej (zwykły indukcyjny)
Jak to nie? Jeżeli chciałbym proporcjonalnie do prędkości (z czujnika indukcyjnego) ustawiać otwarcie zaworu ? Za pomocą tylko krańcówek mogę zamknąć albo otworzyć zawór ...
Tylko po co aż dwa czujniki? Do pomiaru samej prędkości wystarczy jeden.
Filipie , podpowiedz proszę które 2 kable podłączałeś pod kostkę od czujnika prędkości , kostka ma 3 kable , czerwony , różowy i żółty chyba , który należy pominąć ??? Skoro są trzy to masz inny układ i nie ma tam czujnika indukcyjnego. W żadnej renówce nie ma 3 przewodowych czujników prędkości dla ABS - czy indukcyjne , czy Halla - oba są 2 przewodowe...
Bo ma jeszcze czujnik prędkości wału korbowego ( indukcyjny) i to on jest podstawowym czujnikiem inicjującym zapłon. Hallotron w tym systemie pełni rolę czujnika rozróżniania cylindrów. Jak się dokładnie przyglądniesz na tarczce impulsowej masz tylko jedną szczelinkę, nie cztery.
Ten czujnik prędkości to może być zarówno czujnik indukcyjny jak i kontaktron, czujnik indukcyjny sprawdzisz tak samo jak impulsator, miernikiem na zakresie 2kΩ. Natomiast jeśli to jest kontaktron, to przełącz miernik na "piszczałkę", podłącz do wtyczki i powoli obracaj trzpieniem czujnika, powinien zapiszczeć np 2x na obrót
Nieda się wykorzystać impulsatora z Tacha ponieważ tam pracuje elektronika, a czujnik prędkości działa na zasadzie indukcyjnej.
Może się mylę, ale chyba będzie potrzebny magnesik na wale i do kompletu czujnik Halla, najlepiej z wyjściem TTL - w TME cos dopasujesz. Pytanie czy nie prościej wziąść informacje z układu zapłonowoego? Tam już coś takiego powinno być.
Witaj Kolego wyjście z czujnika indukcyjnego musisz podłączyć pod szybkie wejście. Do tego odpowiednią logika. Problemem jednak może być to, że w tym przekaźniku max to 5kHhz.
Witam. Licznik nie pokazuje mi prędkości ciągnika. Czujnik indukcyjny wychodzący z przystawki przedniego napędu sprawny. Ze schematu wynika że za wyświetlanie prędkości jazdy odpowiada czwarta para pinów (brak opisu na schemacie) licząc od prawej strony gniazda. Żeby sprawdzić wskazanie licznika czy mogę zadać sygnał w postaci napięcia na te dwa piny?...
Nie mylić halla z halotronem dwa różne urządzenia . Halotron bańka szklana wykorzystuje zjawisko zmiany strumienia magnetycznego,sygnał z niego to fala protokątna,wykorzystywany jako nadajnik prędkości samochodu w nowych systemach jako nadajnik ABS. Czujniki tego typu są kilkakrotnie tańsze od poprzednich indukcyjnych.
Ja głównie spotykałem się z podziałem przetworników stykowych(enkoder inkrementalny np zbudowany z czujnika indukcyjnego) i bezstykowych(stroboskop) przy pomiarze prędkości obrotowej wału silnika. Jednak nie wiem czy autor ma to samo na myśli.
Witaj kolego. Z tego co przeczytałem obecnie sterujesz prędkością silników wyjściami sterownika PLC. Tutaj wiele nie zdziałasz chyba że , do synchronizacji użyjesz wiecej wejść falownika oczywiście w odpowiedniej konfiguracji. Kiedyś pisałem program do synchronizacji 2 taśm wykorzystując tylko czujniki indukcyjne pozycji zerowych. Sprawę rozwiązałem...
Witam . Czujniki prędkości kół monitorują prędkość obrotową na kołach zębatych , które przymocowane są do piast i dlatego brak sygnału z któregoś czujnika powoduje informację o usterce układu ABS . Ten czujnik jest indukcyjny i dlatego jest odczyt prędkości kół . Jeśli twoje pomiary były wiarygodne to zalecam wymianę czujnika. Pozdrawiam.
Cewka WN jest ok, podobnie jak pozostałe elementy. Sprawdziłem indukcyjny czujnik prędkości (miał 840Ω). Nie wiem tylko jak sprawdzić moduł zapłonowy, któy w tej chwili jest głównym podejrzanym. Pomożecie ?
Volvo V70 1999 - skrzynia AW 50-42LE. Mam problem ze sterownikiem skrzyni biegów. Sterownik skrzyni biegów nie odczytuje prędkości pojazdu z czujnika na skrzyni i włącza się tryb serwisowy. Komputer skrzyni odczytuje i porównuje prędkość z układu ABS oraz z czujnika indukcyjnego na skrzyni. Czujnik sprawny, instalacja również, nadajnik na kole działa...
Impulsator w moim aucie ma tylko 2 zaciski i jest samowzbudny. To bardzo ważna informacja, szkoda że nie napisałeś wcześniej. Jeśli to czujnik indukcyjny, bez elektroniki, to przy niskich prędkościach obrotowych daje za małe napięcie, wymaga niskiego progu przełączania. Gdy wymontowałem go i zbliżałem do metalu, błyskała dioda LED. Nie wiem czy dobrze...
Tak to jest zwykły silnik indukcyjny,z czujnikiem zapewne halla który podaje informacje o prędkości by triak mógł dostosować prędkość do wybranego biegu. Być może nie musisz robić nic a i tak klima ruszy, tego nikt ci nie zagwarantuje, ale napewno ne555 ci pomoże.
tak trzy kable jak odłączam funkcyjny to dioda na czujniku działa prawidłowo ale nie pokazuje wtedy prędkości.
https://obrazki.elektroda.pl/4219246000_... Wymieniam licznik na uniwersalny. I mam pytanie (nie wiem czy w tym dziale) W motocyklu, czujnik prędkości siedzi w przednim kole i chyba jest to czujnik indukcyjny - pasywny- (mogę się mylić) W tarczy nie ma magnesów, tylko chyba rejestruje otwory w tarczy. W nowym liczniku jest dołączony...
W regulatorze prędkości uszkodzony jest micro czujnik indukcyjny załączający jazdę wózka wstecz
cześć, Stara maszyna miała CPU 314C-2DP, MP270 10 TFT KEY 10.4 TFT HMI, Schneider ATV 11HU05M2E inverters. Mam odnowi sterowanie. najważniejsze zadanie to pozycjonowanie ruchu liniowego (czujnik indukcyjny wysalając sygnał co 1mm) prędko max 500mm/minute , silnik trójfazowy 0,9KW(hyba) oraz prędkość obrotowa stołu/szpulki sygnał z czujnika indukcyjnego...
Witam. Proszę zapoznać się z profesjonalnym regulatorem prędkości obrotowej silnika. Do tego regulatora dodać jeszcze moduł kontroli napięcia generatora oraz niezbędne zabezpieczenia przeciążeniowe. Potrzebny jest również siłownik (elektromagnes), czujnik indukcyjny ale jest wszystko opisane w załączniku. Pozdrawiam
Witam, Na przykład: Tarcza z "zębami" na bębnie napędowym taśmy+ czujnik indukcyjny Pozdrawiam
A mierzyłeś przebicie na masę pojazdu?tych czujników indukcyjnych prędkości kół. Dodano po 4 Czujniki się wyrywa na chama ,najczęściej są do wywalenia czyści się gniazdo smaruje ,nowy koszyk ,dociska i sprawdza czy nie odpycha go krzywa tarcza ,jeśli tak to koło piasta z tyłu półoś zacisk ham do wywalenia i w czym problem.
W tych komputerach dawka jest obliczana na podstawie dwóch parametrów: 1. Pomiar drogi 2. Pomiar ciśnienia lub przepływomierz turbinowy Skoro prędkość pokazuje prawidłową uszkodzony może być czujnik ciśnienia lub czujnik przepływu. O ile czujnik ciśnienia nie podlega naprawie tylko wymianie o tyle czujnik turbinowy można rozebrać i przeczyścić, ewentualnie...
A po co tu falownik. Falownik reguluje prędkość silnika a tu nie potrzeba, tu jest zrobiona przekładnia na silniku i obroty są bardzo niskie , też moja wina bo nie powiedzialem. Zaraz wam pokażę jak to działa może będzie łatwiej wytłumaczyc. Czekajcie chwilę zaraz dodam film Dodano po 21 Chyba że ktoś ma inny pomysł. Piszcie jak coś trzeba to nagram...
Witam. Proszę o radę, jaki czujnik indukcyjny i jaki licznik impulsów nastawczy zastosować do mierzenia prędkości jazdy i przejechanej drogi w maszynach rolniczych bo w sieci jest tego multum.
W tym roczniku już jest czujnik hallotronowy a nie indukcyjny więc sprawdź w drugim kole jak są podłączone przewody
A jakiś opis błędu posiadasz? Znalazłem coś takiego: "19”-„czujnik indukcyjny - brak sygnału o prędkości obrotowej”
spotkalem się gdzies ze moze byc zbyt slaby sygnal. wtedy sa przeklamania do komputera i silnik wariuje. tam wystepuja chyba spore czestotliwosci? ide zaraz go wykrece i przeczyszcze. moze pomoze Dodano po 1 no fajnie. zdjelem obudowe paska rozrzadu ale nic nie widze co by przypominalo czujnik. gdzie to moze się znajdowac??? Nie znam się na samochodach...
Dodam jeszcze że są to podobno czujniki indukcyjne ijeden z nich to czujnik prędkości obrotowej
Na próbę został przełożony czujnik prędkości wału korbowego w miejsce uszkodzonego czujnika prędkości skrzyni biegów. Kontrolka ostrzegawcza nie miga, ale dopóki nie uruchomi się silnika. Po uruchomieniu silnika lub odpięciu czujnika ciśnienia oleju (dla symulacji pracy silnik) kontrolka ostrzegawcza zaczyna powoli migać. W dodatku gaśnie po zatrzymaniu...
witam czy udał się pomiar prędkości ? bo ja musze coś takiego stworzyć na HSC mam przykład w https://support.industry.siemens.com/cs/... ale tego nie otworze bo jest napisane w V14 Tia a ja mam V13. potrzebuję zrobić pomiar prędkości obrotowej z czujnika indukcyjnego...
A użyj sobie funkcji SZUKAJ lub jakiejś globalnej wyszukiwarki i wrzuć hasła typu: obrotomierz, bezdotykowy/bezkontaktowy pomiar prędkości, czujniki indukcyjne, zapłon bezstykowy (bo tam też są wykorzystywane tego typu czujniki), obrotomierz do diesla. I wcale nie trzeba używać halla. Można pomiar zrobić na zasadzie zliczania impulsów z cewki zapłonowej...
W Oplach jest taki układ formowania prostokatnych impulsów prędkości z indukcyjnego czujnika ABS. Wygląda jak większy przekaźnik. A w kadetach / daewoo był taki hall montowany na skrzyni, zamiast ślimaka napędu prędkościomierza. Nie podjedzie ?
Wystarczy. Przecież równie dobrze, dasz czujnik indukcyjny na śruby koła pasowego i masz odczyt prędkości.
Tam przy kole chyba siedzi zwykły czujnik indukcyjny - trójprzewodowy. Obok przewodu wychodzącego z czujnika powinna być dioda LED sygnalizująca zadziałanie a na samym czujniku z reguły jest naklejka z parametrami i schematem.
Z jaką szybkością będzie następowała zmiana sygnału lub prędkość obrotu koła?
Przepraszam że zapytam,ale która megana ma czujnik halotronowy(nie licząc tego do szybkościomierza)? No, fakt. Czujnik prędkości obrotowej wału korbowego w Megane jest czujnikiem indukcyjnym. Jakoś tak się zasugerowałem niegdysiejszymi wypowiedziami innych forumowiczów. Mam nadzieję, że innych błędów nie popełniłem. :oops:
Dzięki. Fakt. Na razie próby wykonywałem w garażu. Zamiast impulsatora chcę wykorzystać impulsy wychodzące z licznika (prostokąty o amplitudzie ca 8V), a na wejściu z impulsatora zrobię na tranzystorku klucz odwracający fazę. Tzn. na B3 impulsy dodatnie a na B4 odwrócone. Sugnał wyjściowy z licznika Sprintera przeznaczony jest dla innych sterowników....
Ja bym proponował układ z czujnikiem indukcyjnym. Czujnik taki znajdziesz np. w CC, SC. Również słyży do pomiaru prędkości obrotowej. Wówczas trzpień który wmontowałeś w wał z jedej strony powinien wystawac. Wówczas będze się indukowało napięcie w postaci impulsu w momencie mijania czujnika przez trzpień. Dodatkowo amplituda będzie proporcjonalna do...
(at)rick69 Czego ty nie rozumiesz? Chciałeś porady to ją dostałeś, a co Ty tam sobie finalnie kupisz, to naprawdę nie mój interes :) Nie ma czegoś takiego jak "przedłużona" gwarancja - sprzedawcy wciskają pod tą nazwą polisę ubezpieczeniową. 10000 lat gwarancji na silnik to zwykły marketing. Nie trafiłem na awarię silnika indukcyjnego 3Ph / BPM (raz...
czy jest możliwośc podłączenia czujnika pomiaru prędkości obrotowej wału wrzeciona (np indukcyjny, działający na podobnej zasadzie jak ten samochodowy w skrzyni biegów) do falownika ze sprzężeniem zwrotnym, tak aby operator mógł sterowac bezposrednio obrotami wrzeciona bez koniecznosci przeliczania obrotow silnika Kolego, mówisz i dwóch różnych rzeczach:...
Kolego może ci to coś podsunie nowego w firmie w której pracuję są stosowane małe silniki indukcyjne 3 fazowe osiągają obroty rzędu 18000 pomiar prędkości odbywa się poprzez czujnik indukcyjny w kręcony w korpus silnika. Wał silnika ma wyżłobione dwa rowki które powodują że podczas jednego obrotu czujnik wysyła dwa impulsy więc może policz ile impulsów...
Witam, Posiadam klimatyzator, w którym są trzy prędkości wentylatora, a ta minimalna prędkość jest zbyt wysoka. Mam pytanie, czy istnieje możliwość zamontowania jakiegoś sterownika, który pozwoli zmniejszyć prędkość. Jest tam zamontowany silnik indukcyjny, który ma podłączenie do płytki sterowniczej dwiema kostkami. Udało mi się rozszyfrować, że jedna...
Aby silnik krokowy zaczął się kręcić, to do sterownika, który pokazałeś, potrzebne są impulsy, którymi steruje się obroty silnika krokowego. Za pomocą zmiany częstotliwości tych impulsów można regulować prędkość obrotową. Dodatkowo, podając odpowiednie sygnały na ten sterownik, można sterować kierunkiem obrotów. Oprócz tego co pokazałeś w załącznikach,...
Okresy przebiegów będą się wahać od 1000ms do ok 50 ms. pomiar tych okresów ma posłużyć do wyznaczenia prędkości obrotowej żródłem impulsów będzie czujnik indukcyjny.
Witam Ja to robiłem w ten sposób, najtańszym kosztem. Nawijałem sobie czujnik indukcyjny zbliżeniowy i na wałku wypiłowywałem mały uskok. Działało ok. Potrzeba tylko troszkę drutu miedzianego i jakikolwiek rdzeń do cewki. Z elektroniką myśle, że problemów nie będzie :D
Powiedzmy, że mamy silnik 1 - fazowy ( zasadzie to jest właśnie silnik 2 -fazowy gdyż jedna faza idzie bezpośrednio z sieci a druga jest "robiona" np. przez kondensator - kondensator wprowadza przesunięcie fazowe i już mamy 2 fazy) lub 3 - fazowy indukcyjny, z grubsza nie ważne. Silnik ten ma powiedzmy moc P= 1.1kW i prędkość obrotową 1440 obr/min....
Usterka zwarcia do masy eliminuje wykonanie testu wieńca. Wymień oba czujniki albo zmierz czy jeden z nich nie zawiera do masy przyczepy. Ta usterka jest nawet częstsza jak przerwa w czujniku. Proponuję sprawdzić usterkę po odpięciu kostki z TEBS czy zmienia wartości ze zwarcia na przerwę. Witaj, mogłbyś mi więcej opowiedzieć o tym teście wieńca? Czy...
A podałeś chociaż rok i markę pojazdu?Jeżeli jest tam czujnik indukcyjny to sprawdź czy wraz z prędkością obrotową koła rośnie wartość.
Witam. Pojazd: VW caddy 1.9 TDI PD 2006r. Samochód, bardzo długo kręci i odpala, nie działa obrotomierz. Brak błędów dotyczących czujnika położenia wału. Po podniesieniu maski okazuje się, że już grzebano i to BARDZO GRUBO. Kable od czujnika położenia wału zostały ucięte i skręcone w palcach w taki sposób, że jeden z kabli (pin 1) przykręcony do masy,...
czujniki ( trzeba miec specyfikacje czujników z jaka czastotliwością mogą pracowac) np. IME08-02BPSZT0K Czujnik indukcyjny, M8x1, PNP/NO, sr=2mm złącze M8 Częstotliwość przełączania: 4000Hz
2004r 1.8 TDCI 100KM na jednym sterowniku DELPHI. Coś Panie źle sprawdzasz, daj numery tego sterownika, kod silnika i VIN na PW. I pytanko ; z czego czyta prędkość obrotową silnika i obroty silnika. Czujnik indukcyjny położenia wału.
Ale to nie jest sygnał can to jest zwykły czujnik indukcyjny i idzie bezpośrednio do FFR
Koledzy dobrze podpowiadają. Podbierz od czegoś taki czujnik. Warunek jest taki, ze musi on współpracować z tym samym kołem impulsowym. W przwciwnym wypadku komputer zgłupieje i będzie podawał nieprawdziwą wartość prędkości obrotowej.
Witam wszystkich. Interesują mnie informacje o budowie i zasadzie działania następujących czujników wchodzących w skład ABS, ASR, ESP i Air Bag. Czujniki te to: - czujnik prędkości obrotowej(ABS, ASR) - typu indukcyjnego i Hall'a - czujnik kąta skręcenia kierownicy(ESP) - czujnik prędkości obrotowej samochodu wokół własnej osi( czujnik stopnia obrotu...
Twoje opisy kodów to: 12 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / Brak błędów 31 - Czujnik indukcyjny - brak sygnału o prędkości obrotowej (tylko przy włączonym zapłonie) Czyli w zasadzie nie masz żadnych błędów.
Witam Posiadam opryskiwacz BERTHOUD BOXER 2010 Z 1991r. Podczas oprysków wypiął się przewód zasilający ze stacyjki i wszystko się wyłączyło. Po podłączeniu działa wszystko oprócz prędkości jazdy co wiąże się z tym iż nie dobiera ciśnienia do prędkości. Sprawdziłem czujniki indukcyjne na kole, impuls dochodzi do płytki scalonej i tyle... napięcia zasilania...
Do pomiaru prędkości wybrałem jednak czujniki indukcyjne. Pomiar momentu zrealizuje przy użyciu tensometru (taki do 40 kg kosztuje ok. 300 zł). Cały układ pomiarowy (wraz z wyświetlaczem) będzie kosztował ok. 1000 zł. Udało mi się skontaktować z osobą, która wdrożyła już podobne układy. Ponoć działaj zadowalająco. Dziękuje za wypowiedzi Pozdrawiam
Rozumiem. Niektóre chipy mają tylko dwa kabelki z dwoma pinami na wejściu i na wyjściu. W jaki sposób są zasilane?Na logikę powinno być plus minus i masa a z silnika są tylko dwa kabelki no i od strony czujnika też dwa ale to już bardziej zrozumiałe bo np jest tam kontaktron. Jakiego rodzaju czujniki są używane w markowych rowerach? Czy chip nie bierze...
To musisz pogadać już z kimś kto naprawia elektronikę w oplu, bo ja więcej nie wiem a to wahanie napięcia może być też spowodowane tym że czujnik jest indukcyjny i mierzy prędkość obrotową tarczy metalowej zamocowanej na piaście koła z wycięciami i tak jak nie ma wycięcia to jest 0V a jak jest dziura to jest 2,5V albo na odwrót, ale sam dokładnie to...
Znalazłem w literaturze serwisowej procedurę montażu tacho - tak więc pewnie trzeba to potraktować odwrotnie. Trzeba wywalić czteroprzewodowy czujnik prędkości na skrzyni i wsadzić zwykły, indukcyjny, dwuprzewodowy. żeby nie ciągnąć przewodów do kabiny można w celu przesyłania sygnału wykorzystać dwa z czterech przewodów poprzedniego czujnika. Teraz...
Japońcy często montowali dwa czujniki, tak samo w Matizie Nie powiem na 100 % ale jeden chyba był od GMP a drugi do liczenia prędkości obrotowej, tyle, że np. Hondy miały raczej czujniki indukcyjne.
Witam, Jedyny kod jaki mi wyświetla przy sprawdzaniu to 31 - Czujnik indukcyjny - brak sygnału o prędkości obrotowej (tylko przy włączonym zapłonie). Co to oznacza i czy może miec wpływ na spalanie? Z góry dziękuję za odpowiedz.
Jeśli chodzi o dokładność to nie jest dla mnie tak ważne choć dobrze by było żeby znajdowała się w granicach +-5-10rpm. Tak przeglądałem strony i może mi powiesz czy np taki czujnik by się nadal? https://botland.com.pl/czujniki-magnetyc...
znalazłem, było pod tym niebiskim "czyms" odczytałem kody: 31 - czujnik indukcyjny - brak sygnału o prędkości obrotowej (tylko przy włączonym zapłonie) 57 - stopień wyjściowy regulacji biegu jałowego - zbyt niskie napięcie. prosze teraz o pomoc w lokalizacji mijsca usterki i usunięciu ich
Tak, na pewno indukcyjny. Możesz spróbować coś dobrać, jest duża szansa powodzenia.
Witam. Poszukuję układu elektronicznego, który będzie zamieniał impulsy z czujnika indukcyjnego (maglu przemysłowy) na napięcie, które jest podane na falownik. Falownik steruje prędkością podawarki wprowadzającej pościel do magla. Magiel jest na oddzielnym sterowaniu. Awaria polega na tym, że na falownik od podawarki podawane jest napięcie od 2,1 V...
Witam. Mam do zrobienia (stanowisko laboratoryjne) pomiar prędkości obrotowej- za pomocą czujnika indukcyjnego. Czujnik ten ma wykrywać ząbki ( w metalowej tarczy zębatej) która bedzie się obracać (zamocowana do silnika) O co chodzi?? A mianowicie o czujnik indukcyjny. Mam użyć czytnik z magnetofonu kasetowego I TU MOJE PYTANIE. Jak taki czujnik "odpalić"...
Przy mniejszych prędkościach może i by się to sprawdziło natomiast przy większych to chyba by czujnik nie wyrabiał. Dla czujników indukcyjnych kilka kHz to nie problem a dla optycznych nawet dużo więcej. Za pomocą jednego kanału też mogę określić położenie. Możesz o ile masz dodatkowy sygnał Direct. We wzajemnej relacji sygnałów A i B jest kodowany...
Amplituda napięcia w czujnikach indukcyjnych rośnie(jak to zauważył ELEKTRIT) wraz z prędkością obrotową(od kilku mV do ponad 100V).Najmniejsza możliwa do zmierzenia (z dopuszczalnym błędem) prędkość obrotowa to 30 obr/min.Jakie napięcie można sprawdzić. Układ rozpoznawania sygnału w sterowniku przekształca napięcie sinusoidalnopodobne o zróżnicowanej...
Witam. Mam mały problem z komputerem. Otóż świeci mi check gdy sprawdzając komputer(mostkuje piny A i B) wyświetla mi kod 12 (przygotowanie) 31(czujnik indukcyjny prędkości obrotowej) 94( czujnik położenia wałka). wcześniej też mrugał mi 94 więc wymieniłem ten czujnik i przez miesiąc było dobrze a teraz znów się zapalił 94 i gdy odepne kleme na chwile,...
31 - Czujnik indukcyjny - brak sygnału o prędkości obrotowej (tylko przy włączonym zapłonie) 61 - Elektrozawór odprowadzania par paliwa - zbyt niskie napięcie 66 - Potencjometr biegu jałowego - zbyt wysokie napięcie 73 - Przepływomierz powietrza - zbyt niskie napięcie 94 - Czujnik Halla - zbyt wysokie napięcie
Dzięki za zainteresowanie Na 6 stopni mam nacięcie na kole wiec z tym nie ma problemu u mnie (z resztą nie wiem czy na pewno na 6 ale podejrzewam, że na odpowiednią wartość do ustawiania skoro fabryka tak zrobiła). Na rozgrzanie silnika nie zwracałem uwagi, ale kiedy kręciłem aparatem położenie kreski się nie zmieniało- sterownik korygował zapłon. Dodam...
Witaj To nie jest skomplikowana aplikacja. Uważam ,że bez jakiegoś panela w którym będziesz mógł zmieniać parametry się nie obędzie. Złym rozwiązaniem jest też zastosowanie przekaźnika programowalnego logo. Najlepiej gdybyś zastosował jakiś sterownik z PLC z dwoma wyjściami analogowymi do sterowania falownikami. Do rozważenia jest czy do kontroli pracy...
Witam. Potrzebuję zbudować licznik impulsów, który zliczałby impulsy z czujnika indukcyjnego. Nie wiem czy ktoś już robił coś takiego i ma jakieś materiały bo ja nie znalazłem nic konkretnego i interesującego. Interesowałby mnie jakiś projekt oparty na jakimś mikroprocesorze, najlepiej ATmega8 ponieważ mam z niż już trochę doświadczenia i parę sztuk...
Witam, w dniu dzisiejszym mam do policzenia takie oto zadanie: Na wyjściu układu pomiarowego prędkości obrotowej składającego się z czujnika indukcyjnego i przetwornika, zarejestrowano napięcie U=5V, obliczyć prędkość obrotową przyjmując następujące dane: i=10 fmax=2000 [Hz] Umax= 10[V] Umin= 0[V] Zadanie policzyłem tak: k= (Umax-Umin)/fmax => k=10/1000,...
Na płytce PCB na krawędzi znajduje się jakiś rodzaj sensora, możliwe, że indukcyjny. Odczytuje on obroty z wirującego nad nim elementu wirnika. Płytka była w nieodpowiednim ustawieniu. Po zbliżeniu czujnika obroty zaczęły być odczytywane i prędkość została dostosowana do odpowiedniego poziomu.
Witam. Pracowałem z czujnikami indukcyjnymi. On nie wykrywa magnesu przyłożonego tylko zmienne pole magnetyczne. Więc trzeba mu podać np. wirujący kawał żelaza ze szczeliną powietrzną w stosunku 50%/50% i z odpowiednią prędkością. Resztę robi elektronika i wzmacniacze w niej zawarte. Tym metalem też może być magnes ale musi być obracany. Pozdrawiam.
Witam zlecę kompleksowe wykonanie elektronicznego licznika prędkości (cyfrowego) z uwzględnieniem przejechanej drogi (licznik całkowity i dzienny) opartego na czujniku indukcyjnym. Otóż ten licznik miałby zastosowanie w ciągniku rolniczym, gdyż owe ciągniki nie mają jeszcze takich gadżetów.
A ja bym nsie chociaz polozył pod autem i lookną na półos bo pierscien to częsta wada. Opis błędu moze byc błędny. Zreszta czujnik tez warto zmierzyc. Jezeli indukcyjny masz miec 1kΩ. Jezeli Hall to 12v i sygnał kwadratowy.
Przykładowo ma sterownik od citroena ax wyjęty z samochodu Zasile go z akumulatora i z przekażnika On zasili mi +5 na czujniki puści na chwile minus na przekażnik pompy i wyłączy A mi zalezy na tym zeby zasymulować mu czujnik położenia i prędkości obrotowej wału korbowego To jest czujnik indukcyjny podaje napięcie zmienne na wyjściu Bez tego czujnika...
Do tego silnik na wyjściu ma niskie obroty (2,5rmp) i to chyba byłby też problem. Zakłada się blaszkę z wycięciami 10 /obrót i już jest 25 impulsów/min, np czujnik TCR1 - kontrolujące prędkości w zakresie częstotliwości progowych 6-150 imp/min. http://twt.com.pl/public/assets//Indukcy...
Witam, Nie będę cytował, bo się temat rozrośnie... ale co do uszkodzenia - "trwałe rozłączenie" to programista PLC powinien taką sytuację przewidzieć i np. jakiś wózek nie może znaleźć się na pozycji końcowej(gdzie jest uszkodzony czujnik) i jednocześnie na pozycji roboczej... Oczywiście, dla zwiększenia pewności - redundancja. Jak kolega Mellon31 napisał,...
czujnik indukcyjny prędkość prędkość indukcyjny pomiar prędkość indukcyjny
iskra regulator napiąć tworzenie playlist zapach suszarki
karta graficzna briggs głowica moment
Sony TC-K711S – regulacja trimpotów, ustawienia rezystorów, kalibracja nagrywania i odtwarzania Sony STR-DB1080 – brak automatycznego strojenia FM, usterka Auto-Tune, diagnostyka PLL