W rurze dolotowej pomiędzy filtrem powietrza a przepustnicą
Przepustnica albo czujnik temperatury silnika warto sprawdzić.
06681 właśnie posiadają lanosy, polonezy, nubiry gdzie przepustnica kręci się odwrotnie niż z astrze...
Czujnik położenia przepustnicy w astra h 1,6 jest w przepustnicy problem rozwiązany kupiłem używaną przepustnice i jest ok
Czujnik położenia pedału przyspieszenia/przepustnicy (nie wiem czy tam jest przepustnica na linkę czy elektryczna) - przetarta ścieżka oporowa.
Moja kula do wróżenia mówi że może Ci się rozjeżdżać synchronizacja czujnika wału z czujnikiem wałka. Ale jak nie sczytasz błędów to się nie dowiesz.
Ciężko coś pomóc beż podstawowej diagnostyki, Sprawdzić trzeba czego brakuje kiedy silnik zgaśnie, Pompa paliwa jest w baku, może już się psuje, może poprzez korozję zaczyna brakować napięcia któregoś, można podłączyć żarówkę i patrzeć czy się zapali czy gasnie wtedy jeśli się niema podstawowych narzędzi, podstawowe napięcia na motorze to są 5v i 12v...
Astra H 2005 silnik Z16XEP20EP1070 VIN W0L0AHL4855123382 Dziś dodatkowo wyskoczył błąd czujnik kąta skrętu i kolejny przepustnicy p1113. Czyżby ta przepustnica? Albo ten CIM od czujnika kąta?
Nie można wyczyścić tego czujnika, ale samą przepustnicę można
Najczęściej jest to silnik krokowy a w skrajnych przypadkach zanieczyszczona przepustnica i jej czujnik położenia.
Wyczyść przepustnice i wymień czujnik\czujniki temperatury
Sprawdzić przepustnice Czujnik spalania stylowego W ostateczności rozrzad
ten błąd to regulacja prędkości obrotowej biegu jałowego. Faktycznie jest to mocno związane z przepustnicą. Proponuję sprawdzić czy przepustnica działa poprawnie (nie jest zacięta), skontrolować siłownik przepustnicy i jej czujnik położenia, a także przewody (przejścia, zwarcia do plusa, masy). Na wyłączonym zapłonie zmierz rezystancję (przy odłączonej...
0225,"Przepustnica /czujnik położenia pedału /przełącznik C - usterka"
Posprawdzaj wszelkie podciśnienia - wężyki gumowe przy przepustnicy. Na jednym z nich jest właśnie podpięty MAP - czujnik jest na grodzi przy podszybiu. Masz LPG w aucie? Czasami nieszczelności pojawiają się po montażu miksera na przepustnicy . Jeśli masz możliwość wyczyść przepustnicę zwłaszcza kanał biegu jałowego - tam gdzie pracuje grzybek silnika...
To ten w rurze dolotowej powietrza między filtrem a przepustnicą.
Witam!! Czujnik ten siedzi na przegrodzie czolowej od samochodu pod tym miekkim plasticzkiem na ktorego jest nacisnieta uszczelka. Do czujnika tego dochodzi rurka od podcisnienia z kolektora ssacego (podlaczona zaraz za przepustnica). Ja bym szukal (zanim wymienisz ten czujnik) nieszczelnosci poza przepustnica - byc moze falszywe powietrze?? Pozdrawiam,...
A jaki silnik masz? Jeżeli masz benzyniaka z przepustnicą sterowaną na linkę (chociaż nie mam pewności czy w tym roczniku jeszcze były) to masz osobny sterownik do tempomatu. Jest w nim silniczek krokowy który steruje mechaniczne linką połączoną z przepustnicą. Jest też razem z tym silniczkiem kawałek elektroniki mikroprocesorowej. Całość zasilana jest...
Niee, sondy nie odpinałem, nic nie kombinowałem przy sondzie. Błąd sondy może powstał przez wypadanie zapłonu, albo to zapłon wypada przez sondę? A kod P0170 ma może jakieś powiązanie z czujnikiem między filtrem powietrza a przepustnicą? Bodajże jest tam czujnik temperatury, tak?
Brudna przepustnica może być. Wymontuj i wypsikaj/wyczyść carb cleaneram. W jednopunkcie? Nie żartuj. Cały czas zawieszony grzybek EGR, plus wadliiwy czujnik/wiązka impulsatora skrzyni biegów, ale skoro szanowny autor jedynie umie "elmem" błędy kasować....
Mam tak samo od roku walczę i nie znalazłem przyczyny chevrolet Nubira a koledze się udało proszę o info brak lewego powietrza wymieniane czujnik map sensor, silniczek krokowy 3razy ,czyszczona przepustnica nic nie pomaga
Check zapala się gdy auto gaśnie, potem znika. Na chwilę obecną błędów nie ma. Co do większych zmian to jeszcze wymienialem krokowca czujnik położenia przepustnicy razem z przepustnica całą i wtryskiem.
Jeżeli przepustnica jest na linke (tzn klasycznie) to do tempomatu potrzebne jest osobne urządzenie. W Omegach B to jest jedna puszka z częścią mechaniczną i elektronicznym (mikroprocesorowym) układem sterującym. Do nabycia na alledrogo za 50 - 70 PLN. Z tego "sterownika tempomatu" wychodzi linka którą podłącza się równolegle do istniejącej liniki gazu...
Spróbuj przeczyścić przepustnice Sprawdź czujnik temperatury silnika Zapalają się jakieś kontrolki?
Witam. Niebieski po środku, plus 12 v po plusa, masa do masy. Teraz jest dobrze napięcie rośnie jak się przepustnica otwiera. Czujnik nowy, mimo to wyrzuca błąd 22.
Miernik by się przydał aby zmierzyć napięcie na sondzie lambda, tak samo zmierzyć oporność tego czujnika temperatury. Rozbierałeś przepustnice? Czysta jest? EGR zaślepiony? SPrawdź czy odpięcie czujnika temperatury i przewodu od lambdy na ciepłym coś zmienia.
Po pierwsze koledzy powyżej (zresztą moim zdaniem piszą słusznie) piszą o silniku krokowym a nie o czujniku położenia przepustnicy! Po drugie na jałowych obrotach przepustnica nie ma nic do rzeczy jest cały czas zamknięta a jej role przejmuje silnik krokowy. Po trzecie bene z czytał kody usterek i było jasno i na temat napisane co poleciało. W 80% tego...
Okazało się że winny był nowy czujnik położenia przepustnicy. Zakuiony czujnik był niesprawny i miał takie same objawy jak poprzedni. Zamykam
Z samej nazwy wynika że ma wpływ bo jest związany z przepustnicą która to steruje obrotami silnika.
w Astrze F czujnik jest w zegarach a zegary są na linkę, jednakże on niema wpływu na gaśnięcie, choć obniża obroty po zatrzymaniu, więc może obniża Ci za bardzo, choć ja tam podejrzewam że masz np poparciałe wężyki pod zespołem przepustnicy, albo ten do mapsensora, ten od mapsensora MUSI być dobry i szczelny, a te pozostałe co tam pod przepustnicą są...
przeczyść przepływomierz i przepustnice powinno pomóc, jak nie to do sprawdzenia przepływomierz, przepustnica czujnik podciśnienia (jeśli jest) może być też problem starych świec i kabli więc to też do sprawdzenia,
Kolego sprawdź pasek rozrządu, tzn. czy nic tam nie przeskoczyło... poza tym jak wymyjesz przepustnice to mu to nie zaszkodzi ale osobiście stawiam na czujnik halla.
Myślałem zrobić tak (wyprowadźcie mnie z błędu jeśli trzeba bo nie mam jeszcze silników na stole): Słupek z osprzętem i kolektorami X16XEL, skrzynia, przepustnica, listwa wtryskowa zostaje z astry. Pytanie czy sterownik z Astry ogarnie tamten silnik. Wiem, że czujniki wałka są w innych miejscach nie wiem jak reszta. podpiłuj kolo pasowe pod klin Możesz...
Błędy w sterowniku tylko z klap w kolektorze bo usunięte. Niedawno robiłem takiego, i tam ktoś sobie wymyślił żeby powiesić przepustnicę z jakiegoś jednopunkta siłowniczek podciśnieniowy do niej. Działa to, ale jak dla mnie to ten silnik bez klap jest upośledzony, z dołu lewo ciągnie.
Lewego powietrza nie ma, krokowy jest ok, przepustnica chodzi dobrze, TPS jest ok, przepływomierz również, zapłonu nie gubi. Więc co?
Czyli Waszym zdaniem jest to wina map sensora? Jeżeli dobrze sprawdzilem to jest to czujnik Boscha o symbolu 0 261 230 042 i znajduje się miedzy interkulerem a przepustnica. Zgadza się? Jeszcze jedno pytanie, w jaki sposób mogę go sprawdzić??
Witam, mam problem z Oplem Astrą H 1.9 120 KM. Wyskakuje błąd P1125, sterownik przepustnicy. Samochód chodzi dosłownie jak ciągnik, długo kręci. Rozkręciłem przepustnicę, wyczyściłem i nic. Kupiłem na złomie też nic, wyczyściłem czujnik w kolektorze dolotowym, też nic. Już nie mam pomysłu, co by to mogło być. Był też problem, bo izolacja z kabli odpadła...
Witam , potrzebuje pomocy mianowicie założyłem inne przepustnice do samochodu które otwieraja się w drugą stronę. I jest problem z tps . A niby po co? Drugi problem to czy średnica przepustnicy jest taka sama? Chce podnieść moc w samochodzie , założone ITB 4 przepustnice każda 50mm
Taniej zczytać kod usterki i wymienić uszkodzony element, niż wymieniać na ślepo. ( czujnik temperatury silnika, fałszywe powietrze w układzie dolotowym między przepustnicą a głowicą).
Prosto.Na niebieskim kablu podczas gdy przepustnica jest w położeniu spoczynkowym masz mieć około 0,7V i płynnie narastać,proporcjonalnie do otwarcia przepustnicy do wartości około 4,3V
Pod wpływem amortyzacji to raczej sie nie stało. Podejrzewam że winny jest dolot silnika. Zaczęło się to wszystko od wymiany silnika krokowego, czujnika przepustnicy potem wymieniłem cała przepustnice i ot duże spalanie. Ciśnienie mierzyłem to było dobre.
I przepustnica... Tylko jak się robi adaptację? Bo w oplu to chyba gaz plus hamulec? :D Szkoda że czujnika sprzęgła nie dali... :D
Samochód nie posiada LPG. Na biegu jałowym obroty na zimnym silniku są trochę ponad 1000 gdy silnik sie rozgrzeje sa kolo 800-900, ale nie falują tylko stoją w miejscu wiec chyba ten silniczek jest w porządku. Podczas jazdy przy zmianie biegu obroty pozostają przez jakieś 3-4 sekundy i dopiero opadają. To tak jak by linka sie zacinała. Może przepustnica...
Opel Astra H 2007 1.6 105 falowanie obrotów na biegu jałowym 850/750, brak błędów, czasem lubi sobie poszarpać. Wymieniony EGR na nowy, kanaliki EGR wyczyszczone, nowe świece, przepustnica czysta. Obstawiam MAP sensor, ale co o tym sądzicie? AI: Czy sprawdzałeś lub testowałeś czujnik MAP, aby upewnić się, że działa prawidłowo? Nie sprawdzałem, ale czyściłem...
A to napięcie to obniża w jakiś "inteligentny" sposób czy o stałą wartość, bo jak jest stała wartość to można wpiąć zwykłą diodę (ewentualnie 2, 3) i obnizyć napięcie o 0,7V (1,4; 2.1V). Niestety w inteligentny sposob. No ale ciśnienie w kolektorze dolotowym i tak jest niższe niż normalnie, bo masz przecież wstawiony mikser, który stanowi dodatkowy...
Twoje czujniki maja zasilanie z ecu, jest to 5V. Czujnik temp, map, maf. Aktuator tj egr, turbo solenoid, przepustnica maja 12V po stacyjce. Jest to zasilanie po stacyjce. Na ogól takie same co idzie do ECU. W momencie jak silnik nie pali jezeli brakuje 12V to wina kostki pod stacyjka , przekaznika itd. Jezeli masz 12v a brak 5v wina ecu.
Macie jakieś pomysły co jeszcze sprawdzi ? Na jednym zasilaniu z ECU wisi pedał gazu, przepustnica i czujnik ciśnienia w klimie. Jeśli jedno z nich będzie uszkodzone, lub uszkodzony przewód zasilający będzie walił tego typu błędy. Oczywiście nie można wykluczyć uszkodzenia ECU.
Witam Założyłem nowy temat bo już brak mi sił na moją Asterkę. Problem objawia się w taki sposób że podczas jazdy przy delikatnym zdjęciu nogi z gazu i ponownym wduszeniu pedału kompletny brak reakcji i samochód zupełnie nie przyspiesza ale kiedy całkiem zdejmę stopę z pedału przyspieszenia i ponownie przyduszę samochód normalnie przyspiesza. Nie mam...
Ogólnie czujnik stukowy wyłapuje złą mieszankę paliwową gdy jest jej za dużo i dochodzi do podwójnej detonacji. Także mogą pogorszyć Ci się wyniki spalania ale za to silnik będzie jak Fałka. Mogą kończyć też się świece albo map sensor lub przepływomierz źle dawkuje paliwo. Musisz na to zerknąć ewentualnie poczyścić parę rzeczy takie jak przepływomierz,...
LPG to Autronic czyli III generacja(po wymianie membrany,filtrów i elektrozaworu,bo tamten się zepsuł). IV gen w Astrze F ??? Tak jak Jokerro napisał,podmienie jutro aparat zapłonowy (czyli urlop na żądanie).Do jutra odpuszczam.Idę na piwo. Autronik, to niewiele mówiąca nazwa firmy, która robi/robiła wszystkie generacje LPG. Nie wiem czemu się zdziwiłeś...
Witam! pacjent to Astra 3 2004 r. 1,7 dth, przez chwilę nie doladowuje a powyżej 3000 obr przeladowuje i nie zawsze odcina moc jedyny błąd to p0234 wartość przekroczona. Zostało wymienione turbo, zawór do turbiny, czujnik ciśnienia, egr, przepustnica i dalej nic.... Jakieś pomysły??? Dzięki z góry za konkrety...
Sprawdź czystość krokowca, brud nań nasadzony zakłóca pracę czujnika wału noskowego. mówisz serio?? nawet nie wiem czy w tym aucie jest krokowiec czy sterowanie jałowymi przez przepustnicę. Już czysto teoretycznie jaki wpływ może mieć zabrudzony silniczek krokowy na pracę czujnika wałka rozrządu?
Ogranicznik był ruszany, ktoś wcześniej przy tym aucie kombinował. Problem rozwiązany, wymieniłem całą przepustnice z czujnikiem położenia przepustnicy oraz krokowcem. Kupiłem na szrocie. Po założeniu jak ręką odjął. Podejżewam, że uszkodzony był nowy krokowiec. Temat zamykam.
Opel astra h 1.6 XEP Witam, mam problem odkąd kupiłam ten model opla - szarpie na wolnych obrotach, tj. wypadanie zapłonu. W aucie zrobione: - kilkukrotnie podmienione świece, 2 nowe cewki, wyczyszczona przepustnica, podmienione EGR, ustalone luzy zaworowe, ustawiony rozrząd, podmieniony czujnik PAR i stukowy; na desce rozdzielczej zero błędów - poza...
Wypadają zapłony prawdopodobnie, a system jest zbyt stary, żeby to wyłapać - to pierwsza możliwość - czyli od świec począwszy, na module wzmacniacza i cewce skończywszy. Druga to zbyt niskie ciśnienie paliwa, spowodowane naturalnym zużyciem układu zasilania. Czujnikiem wału proponuję przestać się interesować, tak samo silniczkiem krokowym czy przepustnicą.
Witam, mam te same objawy, wymienione zostały już - ECU - Moduł cewki zapłonowej - Czujnik położenia wału - Przepustnica - Akumulator oraz sprawdzone wszystkie masy i cały czas brak efektu. Jutro spróbuję wymienić świece tak jak opisał kolega piotrn007 - ostatnia deska ratunku ;)
Niech to poprawi ten mechanik, który to robił - w czym problem? Kręcisz wkrętem do uzyskania sygnału TPS w okolicach 0,7V na biegu jałowym, jeśli sam czujnik jest sprawny i był nie ruszany. I to by było na tyle, co jesteś w stanie sam zrobić.
ale te czujniki RPM, TPS i MAP pracują dobrze wie co jest nie tak :?::?::?: Dodano po 2 chyba wykręce przepustnice do czyszczenia :idea::arrow::D
Na zimnym silniku jezeli nie pali wyciąg kostke z czujnika temperatury (czyba jest niebieski kolor czujnika) jak odpali lepiej to znaczy wymienić czujnik,jezeli nie pali albo gasnie a jest na wielopunktowym wtrysku to trzeba wyczyscic przepustnice i zrobic adaptacje przepustnicy powinno pomóc pozdrawaim GRZES
Tylko że sygnał spalania masz podawany bezpośrednio z ECU, i wygląda na to że sam komputer podlewa, może zeczywiscie czujnik podciśnienia jest walnięty i ECU myśli że silnik chodzi pod obciążeniem, jak podmieniales przepustnice nie miałeś jakoś specjalnie dużo syfu w kolektorze?
koledzy, mialem podobny objaw w focusie, sprawdzalem czujniki byly w porzadku, zmienilem krokowy i wyczyscilem przepustnice, u mnie pomoglo, nie jestem ekspertem, nie chce sie wymadrzac, chcialem koledze poprostu doradzic
Mechanik podejrzewa usterkę sterownika silnika Najpierw będzie się to ujawniać po nagrzaniu silnika, następnie coraz częściej. Spokojnie możesz to zignorować. Bo widzę że oprócz kontrolki nic więcej nie odczuwasz. Gorzej by było jak by ci sterowanie cewką lub wtryskiem siadło , lub przepustnicą albo egr.
serekETE napisał: P.S. Nie wiem jak ja tego nie zauwazylem wczesniej, na przekreconym kluczyku na zaplon nie pali mi sie kontrolka ladowania, ten akumulatorek. Więc piszę ,żeby zobaczył ładowanie.Samo ładowanie z usterką nie ma nic wspólnego. Sorki źle to ująłem w poście. Co do nap 5.12V to jest w normie. Być może krokowy wysunięty za bardzo,moze ECU...
Ogólnie to komputer pokazywał błąd EGR (odślepiałem go, i zapiąłem kostkę do testów). Jeszcze pokazało na czujniku temperatury powietrza -30° co zdziwiło mechanika bo prawdopodobnie tego czujnika nie ma. Mechanik zauważył brak śrubki na silniczku krokowym. Powiedział, żeby załatwić taką samą śrubkę, jak to nie pomoże to silniczek krokowy jeszcze raz...
To zmien auto:D Powiem ci tyle, jesli kupisz silnik krokowy i wymienisz bez sprawdzania, to bedzie to wyrzucenie pieniedzy w bloto. Na bieg jalowy nalezy sprawdzic wszystko, zaplon, wtryski,zawor egr i od oparow paliwa, czujniki. Mozna wczesniej profilaktycznie przeczyscic przepustnice i kanal silnika krokowego.
spawdz wtryski, czujnik temp chlodziwa ECT poprawnie dziala, wyczysc przepustnice, sprawdz czujnik przepustnicy, rowniez sprawdz czujnik temp. zasysanego powietrza IAT, moze gdzies zasysa lewe powietrze ew jeszcze czujnik wstrzasowy KS Pozdr. Procekkk i powodzenia
Jeżeli silniczek krowy był wymieniany może być uszkodzony tps jest czujnik otwarcia przeustnicy czasami się wycira i pokazuje że przepustnica jest otwarta wówczas dostaje wiecej powietrza przez silniczek krokowy oba te urządzenia współpracują razem
Nie ma tam czegoś takiego jak czujnik Halla, to auto z zapłonem bezrozdzielaczowym, za to z czujnikiem położenia wału korbowego - indukcyjnym. Zmień warsztat - po co idiota czyści przepustnice w monowtrysku? Dalej, podgląd parametrów rzeczywistych widzianych przez sterownik silnika - położenie przepustnicy, temp. silnika, wskazanie MAP-a.
Witam posiadam astra g 1.6 8v X16SZR falują mi obroty przeważnie na ciepłym silniku ale na zimnym też lub gdy pochodzi dłużej na biegu jałowym przeważnie między 8500 a 1000 obrotów a czasami między 8500 a 1500 obrotów Wymieniłem już Silniczek krokowy na nowy Potencjometr przepustnicy na nowy Czujnik temperatury na nowy Czujnik na kole zamachowym na...
Witam. Mam nietypowy problem ze swoim autem. Otóż pokazuje mi błąd jak w załączniku nie mam pojęcia o co chodzi. Wymieniam juz wszystko po kolei. Kolejna przepustnica i to samo. Czyżby problem.ze sterownikiem silnika simtec 70? Może po rozpisce odpowiednich pinów byłbym w stanie zlokalizować usterkę. Nie chce już się narażac na kolejne koszta. Mechanik...
Witam. Od jakiegoś czasu mam dziwny objaw w mojej asterce. Mianowicie na zimnym silniku jest wszystko ok: obroty 700, trzyma obroty na biegu jałowym, w trakcie jazdy po naciśnięciu sprzęgła ładnie spadają do 500-600. Wszystko zaczyna się dziać po osiągnięciu 80-90 stopni. Auto samo sobie podnosi obroty do 1200-1300, obroty trochę falują i w trakcie...
Witam posiadam opla astre 1 1.6 8v 75km auto ma taki problem iż na zimnym silniku posiada podwyższone obroty ok 1500 gdy się rozgrzeje spadają tak do 1100 trzeba go zgasić i zapalić od nowa aby obroty spadły do normalnego poziomu i gdy wciskam sprzęgło obroty spadaja do 500 i zaraz wracają do 900 dzieje się tak na gazie i na benzynie w aucie zostały...
witam jak w temacie astra niedopala wymieniony czujnik halla sprawdziłem według instrukcji nowy czujnik i na srodkowym pinie pokazuje sie impuls iskra jest a wtrysk nie daje paliwa po wlaniu benzyny bezposrednio na przepustnice auto odpala dopuki nie wypali wlanego paliwa ale wtrysk nadal jest zamkniety co moze byc tego przyczyną? moze moduł który jest...
Czujnik temperatury ECU? Jest czujnik temperatury powietrza zasysanego na rurze między filtrem a przepustnicą, jest czujnik temperatury cieczy chłodzącej z boku termostatu ale o czujniku ECU nie słyszałem. Sprawdź czy masz drożny kanał w przepustnicy pod który jest podpięty ten cienki wężyk od pokrywy zaworów, u mnie był zatkany i też spalanie świętowało.
OPEL ASTRA G 1,6 16V X16XEL falowanie obrotów,szarpanie Witam prosze o rade odnosnie falowania obrotów i szrpania na zimnym silniku w mojej astrze. A wiec zaczne od tego ze, swiece,filtry,czujnik temp. są wymienione ponatto wyczysciłem silnik krokowy, przepustnice,przejrzałem praktycznie wszytskie przewody cisnieniowe,nadmieniam ze po podłaczeniu kompa...
Chciałem dołożyć do swojej astry tempomat. Zakupiłem wszystkie potrzebne graty - manetka, czujnik sprzęgła i serwomotor sterujący przepustnicą. Czujnik hamulca już był - 4pinowy. Na początku miałem problem z pinem A przy kostce serwomotoru. Nie było reakcji na przycisk "O". Prawdopodobnie jest to przerwa w wiązce gdzieś. Stwierdziłem że olewam ten przycisk...
za namową Was wyczyściłem EGR i czujnik w kolektorze - oba były oczywiście zasyfione. Czyściłem już te rzeczy 2 razy, stąd nie myślałem, że tak szybko będę musiał robić to samo. Po odpaleniu auta i przejechaniu autem 3km DPF się zaczął wypalać (jechałem może do 70km/h) stąd zaskoczyło mnie to bardzo, że samoistnie się tak szybko uruchomił. Przepędziłem...
Ciśnie paliwa ponoć sprawdzone (ponoć, bo mnie przy tym nie było), ale od siebie mogę dodać, że silnik potrafi rozpędzić auto do ok. 190km/h i nic się nie dzieje, więc chyba pompa jest dobra? Przepustnica czysta, a czujnik temperatury działa płynnie. Silnik po 8h odpoczynku w upalny dzień ma ok. 1630ohm, po nagrzaniu spada do ok. 280ohm.
Posiadam Opla astrę 18.16v F 116KM 1995r. Mam problem z obrotami cały czas są na poziomie 1500, wymieniłem silniczek krokowy, wyczyszczona przepustnica, wymieniony czujnik temperatury wody oraz czujnik położenia przepustnicy. Po zamontowaniu ostatniego(czujnika przepustnicy) silnik zapalił na ssaniu osiągając temperaturę obroty zmniejszyły się do 1000....
Kolego z pewnością mówimy o EDC16 :) Wszystko fajnie tylko np. miedzy 100, 120, 150KM mamy duże różnice (przepustnice elektryczne, EGR, klapki w kolektorze...), podobnie jak miedzy Vectra a Astra/Zafira (czujniki temperatury zewnętrznej, CIM>ECU>rozrusznik). I żeby nam wszystkim poprawić humor dochodzi jeszcze kwestia z FAP/bez FAP :) Zapomniałem dodać...
Z tego co zdążyłem zauważyć ten samochód ma map sensor w kolektorze ssącym i czujnik doładowania na rurze od IC.Sprawdzałem podczas jazdy wykresy z obu i są porównywalne.Ten w kolektorze był na samym początku podstawiony na drugi bo myslałem,że ten w rurze to tylko IAT,ale nic to nie zmieniło.Zaworki n75 też były podmieniane,przepustnica umyta i zaadaptowana,zawór...
Dzieje się tak tylko na zimnym silniku. Auto trzyma obroty na 900 Na zimnym silniku obroty na biegu jałowym powinny być wyższe - rzędu 1200. Czujnik temperatury silnika do sprawdzenia. To kolego po odpaleniu auta takie są. Wyczytałem, że jest to ssanie i po chwili spadają na 900 i na tym poziomie się normują. Kolego a co do tego czujnika to w którym...
Szczelność za przepustnicą ok,zawór aktualnie nie zaślepiony,był sprawdzany,nie wiem w jaki sposób bo nie było mnie przy tym. Świece ngk założyłem w sklepie zamawiają według katalogu. Z resztą mechanik nawet je podmieniał.. I wszystkie czujniki oprócz czujnika obrotów wałka rozrządu tak jak pisałem. Na początku twierdził że coś z powietrzem i że błachostka,potem...
Witam, Przez ostatnie kilka dni pojeździłem tym autkiem. I wiem już na pewno, że ne jest to wina stylu jazdy. Coś jest uszkodzone. Na początek wymienię wzmacnizcz/filtr czujnika spalania stukowego. Zobaczymy. Jeśli miałeś przez kilka dni w instalacji 20V to każdy element elektroniki w twoim samochodzie może być uszkodzony - wzmacniacz/filtr czujnika...
Witam mój problem dotyczy AStry G 1,6 16v X16XEL + LPG Mianowicie po odpaleniu wiadomo załącza się ssanie , jak już obroty spadną wtedy auto reaguje z opóźnieniem na pedał gazu , dławi się, jakby nie paliło na któryś cylinder, ciężko jest ruszyć i tak dzieje się do czasu nagrzania potem jest ok , i na LPG też nie ma żadnych problemów ... LPG wyregulowana...
witam mam problem z astra 1.8 16 v mianowice przy obotach ok 3 tys auto przerywa na kompie wystapil bnlad p0505 wymienilem przepustnice silnik krokowy wszystkie przewody wyczyszczone nowy czujnik temp a usterka nadal nie sunieta juz nie wiem co robic Proszę poprawić pisownię! Proszę pisać w dziale dla początkujących, tam też temat przenoszę.
Wskaźnik działa prawidłowo nie wiem czy można po tym stwierdzić w jakim stanie czujnik może spróbować odpalić po zdjęciu przewodu z czujnika?Pompa zmieniona w ślepo i bez zmian.Jedynie to zauważyłem że nie dobija te 2-3sekundy po włączeniu stacyjki dopiero pompuje w czasie kręcenia rozrusznikiem.Myślę jeszcze nad tym" elektrozaworkiem" co jest nad przepustnicą...
Witam A więc tak mojego asterixa coś boli i nie mogę dojść co, ma problem z odpalaniem trzeba go długo kręcić na rozruszniku i gazu dodawać gdy odpali na benzynie trzyma 1100 obrotów niezależnie czy ciepły czy zimny silnik na gazie równo 900 wcześniej na benzynie falował na obrotach z 1000 na 900 i tak w kółko czasami gdy odpali wkręci się na 1500 obrotów...
To co mogę jeszcze ewentualnie sprawdzić?Mówię prócz tego wysokiego spalania nie mam żadnych problemów z autem.Czy to przyspieszanie czy to obroty czy zapalanie.I co z tym czasem wtrysku?Bo wychodzi z tego że tym steruje komp.A informacje zbiera od czujników które wymieniłem.Czego się tu chwycić? Bo niedługo skończą mi się mechanicy :P Termostat działa...
tak jak pisał "sandamiano" najpierw do sprawdzenia/wymiany czujnik temperatury płynu - niebieska kostka, na kolektorze ssącym z tyłu silnika pod przepustnicą, zimny powinien mieć ok 2.8k ohm wymontowanie gazu z powodu skończonej ważności butli było najgłupszym pomysłem świata... wystarczyło wymienić butlę (nowa ok 250zł) i tyle, a teraz jak już zrobiłeś...
Cześć, Auto to Opel Astra G 2002, Z18XE, 125KM, LPG (Stag4). Problem jest następujący: Silnik faluje na benzynie, szczególnie na zimnym, wtedy potrafi zgasnąć, bo dławi mu obroty. Gdy na zimnym go odpalę i pozwolę obrotom spaść do "normy", to raczej nie reaguje na pedał gazu. Zazwyczaj wtedy kończy się to "uduszeniem" i zgaszeniem silnika, czasem tylko...
Nie wiem co jest ale myślałem że to astra clasic teraz czytam meganka clasic. To nie jest normalne. Świece mokre czy suche. Jak rozrząd, cały? Jakieś blokady alarmy imo? Jak widzisz dużo rzeczy. Jak na plaku kicha to benzyny na przepustnicę z kieliszek wlej. Jest mniej wybuchowa. Na podwórku więcej nie zrobisz.
Witam. Astra H 1.7 CDTI 2011r, 110KM. Auto słabo jedzie, jak zwykły diesel bez turbo. Pokazuje błąd P0299 i P0130. Po skasowaniu błędów dalej mam wrażenie, że turbo nie dmucha dobrze. Pojazd był świeżo zakupiony z wyciekiem oleju. DPF rzekomo był wyprogramowany. Sporadycznie pojawiał się błąd P0130 od czujnika tlenu za DPF, ale auto zbierało się jako...
Witam prosze o rade odnosnie falowania obrotów i szrpania na zimnym silniku w mojej astrze. A wiec zaczne od tego ze, swiece,filtry,czujnik temp. są wymienione ponatto wyczysciłem silnik krokowy, przepustnice,nadmieniam ze po podłaczeniu kompa wyskakuje tylko bład EGR-U ale to dlatego ze jest zaslepiony.Jak sie silnik rozgrzeje to nie szarpie nie faluje...
3 mechanikow i 3 diagnozy ( ale zaznacze ze przez telefon podalem objawy wiec obdukcji auta nie robili jeszcze) 1. czujnik podcisnieniowy kolektora dolotowego 2. swieca zaplonowa 3. przepustnica zapchana- trzeba odetkac Ku ktorej sklaniacie sie forumowicze? Dodano po 53 mam silnik 1,4 8-zaworowy
Umylem przepustnice krokowy i egr nadal obroty spadają i nieraz gaśnie jeszcze nic nie robiłem z czujnikiem kontroli prędkości(impulsator) . Czy on ma coś wspólnego z obrotami? Może ktoś ma zdjęcie jak on wygląda jaka jest jego cena? Pozdrawiam.
Wracam po ponad roku od mojego pierwszego postu w tym temacie. Problem po zastosowaniu przeze mnie "naprawy" zniknął na dobre . Nie ma check-a od blisko 44tkm. Jeżdżę i czekam cierpliwie jak długo "pociągnie" bez p1113 . W życiu nie podejrzewałem że usunięcie problemu jest tak banalnie proste. Dodano po 10 witam, niestety problem z "mitycznym" TWINPORTEM...
Witam, mogę się dowiedzieć jak się skończyło z tym problemem? Bo ostatnio z dnia na dzień pojawił mi się dokładnie taki sam problem, gdy jechałem do domu po pracy i było ok, a jak chciałem jechać następnego dnia rano już był p obym, szampana na wstecznym i gaśnięcie na biegu jałowym, też stracił moc. Przeczyściłem przepustnicę, sprawdziłem i wyczyściłem...
P0068 błąd przepustnicy. Trzeba by sprawdzić przepustnicę. Jesteś pewien? Ten kod nie jest jednoznaczny. Dobrze by było zobaczyć opis testera. A pokrywa miała na pewno wpływ na większość błędów. Nie rozumiem co miała dać wymiana cewki i świec w tym przypadku. Ciekawe. Tutaj trzeba odczytać parametry przez kumatego mechanika. Bo inaczej nic z tego nie...
Czyszczenie nic nie dało...:-(. Jeszce mam takie podejrzenie ,że katalizator się kończy i jak się nagrzeje to dusi..... Przejżalem czujniki temperatuty, czujnik położenia przepustnicy, sonde... i nic nie widze niepokojacego. Jest jeszce czujnik podciśnienia w rurze pomiedzy przepustnicą a filtrem, ale gdy silnik pracuje jest na nim około 1,3V i reaguje...
aster przepustnica przepustnica aster czujnik położenie przepustnica aster
parametr maszynowy mercedes stacyjki sprinter samoczynny restart biosu
wzmacniacz samochodowy service manual
Różnice między świecami Champion RN9YCC a RN9YC Becker MO13 – odzyskiwanie kopii zapasowej, Content Manager, backup, przywracanie systemu