http://obrazki.elektroda.net/45_11742206... http://obrazki.elektroda.net/45_11742206...
Wymień czujnik położenia wału.
To system siemens, musi by oryginalny czujnik. Auto bez tego czujnika odpali po 6 sec. kręcenia, bierze sygnał z czujnika położenia wałka rozrządu. Oczywiście silnik działa w trybie awaryjnym.
Wypnij radio.
Powinien być mniej-wiecej tam gdzie jest przykręcony naprężacz alternatora do silnika.
kąt wyprzedzenia zapłonu będzie prowadzony z mapy awaryjnej, silnik może dzwonić w pewnym zakresie obciążeń.
ten silnik nie ma przepływomierza i czujnika wału.Najrozsądniej podepnij jakiś tester ,przyczyn może być wiele ( czujnik temp, nieszczelność kolektora ssącego ,silnik krokowy; to bym sprawdził na początek)
w polowie silnika pod kolektorem ssacym przewod wyprowadzony do gory
A czujnik otwarcia klapy silnika sprawny?
Sprawdz czujnik temperatury silnika.
Prawdopodobnie padł czujnik obrotów wału korbowego Prawdopodobnie. Proszę o pomoc, gdzie on się konkretnie znajduje i czy można go w warunkach garażowych łatwo wymienić? Ten co ci nagadał takich teori niech ci pokaże , ps jest w dole silnika.
Żeby czujnik poprawnie wskazywał to powinna zostać zrobiona jego adaptacja a dokładnie wyzerowana wartość w ECU silnika.
nie niebieski tylko biały boscha silnik x16xel
Jest w bloku silnika, patrz po przewodach. Kostka trzy pinowa jak i na czujnik rozrządu.
Prawdopodobnie do wymiany czujnik obrotów silnika.
sprawdż odległość czujnika od kółka na wale korbowym kilka razy już się spotkałem że czujnik był ''odgięty''przerwa powinna być ok 1-2mm
POdejrzewał bym pompe paliwe , cewkę zapłonową i czujnik temperatury płynu. Oraz zużyty silnik.
Zobacz czy masz dobrze ustawiony czujnik położenia przepustnicy i czy jest sprawny. Sprawdź zawór powietrza dodatkowego "silnik krokowy"
Najważniejsze wprowadzone zmiany to: - przeniesienie regulatora ciśnienia paliwa do baku (brak przewodu powrotnego), - elektroniczne sterowanie przepustnicą, - zmiana tłoków i kolektora dolotowego, - zintegrowanie katalizatora z kolektorem wydechowym i dodanie drugiej sondy lambda, - wymieniono czujnik podciśnienia na model montowany bezpośrednio na...
czujnik położenia wału, czujnik elektromagnetyczny w aparacie zapłonowym. ewentualnie zaśniedziała wtyczka od sterownika silnika ale mało prawdopodobne.
Najprawdopodobniej uszkodzony czujnik temperatury silnika.
Za silnikiem , za katalizatorem , popatrz gdzie masz katalizatory , to takie proste!
Podmieniałeś sterownik silnika?
Niestety dość często tak się dzieje że przez te czujniki silnik świruje. Pozdrawiam
czyli to są ppotencjalne elementa do wymiany. Pierwszy to jest czujnik temepratury silnika?
Witam. Poszukuję schematu kostki sterownika do vectry c z silnikiem z32se a dokładniej opisu pinów kostek do sterownika. A tak naj dokładniej to które piny na kostce są od czujnika położenia wału korbowego.(opel vectra c 3.2 v6 z 2003r dwa piny na czujniku )
spróbuj odpiąć, albo podmienić czujnik temperatury silnika.
Kolego i jak poradziles sobie z problemem silnika? Uruchomiles go? Widzialem te silniki na ebay. Musiales oddac swoj silnik na wymianę? Tak silnik ruszył ale było trochę roboty przy ECU ze względu na te czujniki. Silnika nie musiałem oddawać.
Ta już byłem. Z diesli jest tylko 2.0 i 2.2. Dla silnika 1.7 nigdzie nie mogę znaleźć rozpiski pinów ECU. i do 1,7 nie znajdziesz bo do vectry B wkładali silniki isuzu bez ECU, a w tym zwykłym isuzu sygnał z drugiego czujnika temperatury idzie do sterownika świec żarowych
Ludzie czy wy czytac ze zrozumieniem nie umiecie ?! Jezeli napisalem ze w serwisie elektryk sprawdzil to znaczy ze podpial kompa i odczytal z programu i jasno napisane ze czujnik temperatury silnika.
Paweł wyraźnie wskazuje czujnik położenia wału silnika.
czujnik temperatury.
A czy przy uszkodzonym owym czujniku będzie się świecił błąd silnika ?
1. Zmierz napięcie w instalacji w całym zakresie obrotów, tak jak przedpiszcza pisał. 2. To jest vectra 1.8 16V? Jeżeli tak, to przypuszczalnie będzie do wymiany czujnik położenia wałka rozrządu. Są awaryjne, objawem jest palący sie czek, stosowny błąd i ograniczenie obrotów silnika.
należy zmierzyć zasilanie czujnika.Jeżeli wtyczka jest zapieta,to na środkowym pinie,jeżeli silnik nie pracuje,ma byc napięcie zmienne o częstotliwości dokładnie 666hz
Odczytaj po prostu błąd. Mogę się założyć że będzie dotyczył czujnika położenia wału. Prawdopodobnie przestaje prawidłowo działać po nagrzaniu.
Mam pytanie czy koła rozrządu górne sa zamienne ze sobą i czy są na klinie? Bo non stop wywala błąd niespujności sygnału wałka. Zauważyłem że tylko koło wydechowe na naddatki na czujnik. Silnik x18xe.
wykazalo czujnik walka rozrzadu Zawsze "wykaże" jak z którymkolwiek z nich będzie coś nie tak. Jak nie masz pewności czy jest właściwy i sprawny to go po porostu odłącz, odpali i bez niego. Podaj numer sterownika silnika i numery czujników które powstawiałeś.
Taa, to jest ten czujnik z lewej strony kola pasowego wału.
Czujnik oleju jest z tyłu silnika, a /wg autodaty/ czujnik zapłonu znajduje się z przodu silnika
Może to jest czujnik temp. silnika dla klimatyzacji, odłącza klimatyzacje w przypadku za dużej tem silnika.
Odpowiedź już padła, czujnik położenia wału do sprawdzenia, a jak tylko iskry brak a reszta jest to sterownik.
Czujnik ten jest po lewej stronie miarki oleju - patrząc na silnik od przodu auta. Pozdrawiam.
Ten silnik ma nie tylko czujnik temp. oleju ale i zewnętrzną chłodnicę oleju, więc widać, że konstruktorzy mieli problem z przegrzewaniem się tego silnika i rzeczywiście na "niemieckich autostradach" układ chłodzenia ledwo "wyrabia", więc wprowadzono takie dodatkowe zabezpieczenie.
a moze to jest to że wymieniliśmy ten głupi czujnik temp cieczy chłodzącej ?? ale skąd się wzioł ten problem zalewania silnika ??
mam w astrze silnik 1.8 i mam czujnik polozenia walu.
więc jak nie czujnik to co ? Kostka czujnika od strony wiązki silnika.
Można , w szereg z czujnikiem opornik , tylko na dłuższą metę , to bardzo niezdrowe dla silnika.
Jak dla mnie, tak na logikę to będzie słabszy - brak czujnika wałka, to brak rozróżnienia fazy rozrządu cylindra - czyli nici z wtrysku sekwencyjnego. Czyli raczej inna mapa.
0230-przekaźnik pompy paliwa, 0115-czujnik temperatury silnika
Witam, zapalenie się kontrolki z kluczykiem wskazuje na niesprawność elektroniki silnika i/lub immobilajzera. Sprawdź czujnik kąta wychylenia wału korbowego, według opisu usterki to najbardziej prawdopodobna przyczyna.
tak ktoś musi kręcić korbą ale to bez sensu bo jeśli zapala to blędu nie będzie dlatego lepiej od razu wymienić czujnik
Czujnik będzie albo przy kole pasowym (dostęp po zdjęciu koła i osłony nadkola od strony pasażera) albo w bloku z przodu silnika poniżej filtra oleju.
Rozumiem ze to jest ECO-TEK,sprawdz sobie czujnik polozenia wałka rozrządu,czesto padają w tych silnikach,badz kwestia samych kabelków do tego czujnika tez często się zdarza...
po ile masz te nowe i uzywane czujniki?
sprawdz czujnik temperatury cieczy chłodzącej silnik
Witam. Mało informacji jaki masz system gazu itd. Może to być za dużo paliwa np. benzyna +trochę gazu z powodu nieszczelnych zaworów. Odłącz na chwilę gaz, wyjmij bezpiecznik od gazu . Sprawdź też czujnik temperatury silnika
Kukiz, a zauważyłeś jak agresywnie odpala ciepły silnik kiedy zdejmiesz wtyczkę z czujnika? Wiesz czemu i wiesz jakie mogą być następstwa? Usuń przyczynę a nie maskuj ją.
Jak czujnik obrotów pompy jest padnięty to nie da się uruchomić silnika. A jak uszkodzony jest czujnik obrotów wału to nie działa obrotomierz.
Sprawdź czy jest napięcie na świecach żarowych w niskiej temperaturze przed rozruchem i w trakcie, próbówka do jednej z fajek i już coś będziesz wiedział, może być też uszkodzony czujnik temperatury silnika.
Witam, Mam pytanie w którym miejscu w silniku znajduje się czujnik ciśnienia oleju. Vectra B 1,6 75Km. 1997.
No, a moja interpretacja tych błysków jest następująca: 0230 - przekaźnik pompy paliwa 0340 - nieprawidłowy sygnał z czujnika wałka rozrządu i podobno jest tak jak piszesz przy uszkodzonym czujniku wałka: - zaniżona moc - obroty ograniczone do 4500 obr/min - problem z nabieraniem prędkości Powodzenia.
o czujnik halla lub jego znaki Nie opowiadaj bzdur lamerze. Jak cewka ok to albo okablowanie, albo końcówka mocy w sterowniku silnika.
żeby check się zapalił od błędu sondy to silnik mam mieć temp ok 90 st i błąd musi wystąpić powyżej minuty nie jest ważne czy czy jedziesz czy stoisz jeśli sonda nie pracuje to lampka się zapali - ważne jest aby w czasie jazdy nie poruszać gazem przez minutę bo ta minuta jest odliczana tylko przy niezmiennym sygnale z czujnika poł. przepustnicy - innymi...
za przeciazenie odpowiedzialne sa dwa czujniki hala ktore zbieraja impulsy z pierscienia magnetycznego na wirniku . sprawdz na ,,sucho''sam silnik czy sie nie zatrzymuje bo moze mechanizm ma zaciezko
Ooo, kolego. Jak masz oscyloskop to zobacz czym jest zasilana żarówka cofania.
Zaraz zaraz-jakie dwa czujniki? Jeden, bo ze sterownika silnika sygnał teperatury jest przekazywany na licznik ( i moduł chłdzienia silnika). Vectra, jako że nie ma modułu chłodzenia ma dwa czujniki.
Znalazłem fotkę takiego licznika bez halla i już teraz wiem jak to wygląda. Jeśli koniecznie chcesz z nim jeździć to zostaje zamontowanie czujnika na lince. 982628644 - to numer aukcji allegro żebyś wiedział o jaki czujnik chodzi Jescze dodam że na prędkościomierzu masz podane oznaczenie W=???? i jeśli nie będzie się ono zgadzać z oryginalnym licznikiem...
opel vectra b 1.6 16v 1997r po remoncie silnika nie działa obrotomierz.Zmienione były czujniki na wałkach rozrządu i kole pasowym i nic
czujnik znajdę przy tym silniku w termostacie??
Witam! Te problemy może powodować czujnik temperatury silnika. Należy go sprawdzić. Pozdrawiam
Ja kiedyś miałem zrobiony wyłącznik czasowy zamiast czujnika temp tego od dogrzewania świec i silnik pracował normalnie i nic się złego nie działo. To dogrzewanie jest po to żeby ekologia tak nie cierpiała.
Obok filtru powietrza po silniku biegnie kabel od czujnika położenia walka rozrządu bez niego silnik nie odpali.
cześć. W dieslu nie mozna wywołać kodu usterki przez zwarcie pinów tylko i wyłacznie TECH2 serwis Opla lub warsztat posiadajacy takie urzadzenie. Jak mozesz to wymień tylko sam czujnik przepływomierza. za kpl przepływomierz w Oplu 948 zł za sam czujnik (Opel uważa że nie wymienny) zapłacisz około 350 zł nowy musisz spisać numer z czujnika nie z obudowy...
Panowie coś mi świta ,że idziecie w złym kierunku z tym paliwem bo ta pompka idzie razem z silnikiem. Założ kolego zwykły manometr i zobaczysz jak szybko narasta ciśnienie przed wtryskiem i zmierz czujnik temperatury po nagrzaniu silnika.
Jak sprawdzić czujnik położenia przepustnicy? Chodzi o to czy ją jakieś oznaki tego że owy czujnik jest już na wykończeniu? Jak zachowuje się silnik z niesprawnym czujnikiem itp.
witam, tam jest pompa elektryczna-olejowa sterowana czujnikiem położenia wałka kierownicy który jest na wejściu do maglownicy, jak spojzysz od przodu samochodu to z lewej strony przy grodzi mocowany do trawersy silnika, powodzenia
Trzeba podpiąć się jeszcze raz do Ecu i sprawdzić faktyczne wskazanie temperatury silnika. Wskazanie temperatury na zegarach brane jest z innego czujnika.
Czujnik wymieniony i zauważyłem poprawę sprawności silnika . Temat zamykam
niepodales jaki silnik czujnik temperatury oleju
TRZEBA ZAPROGRAMOWAĆ CZUJNIK W SERWISIE TESTEREM TECH I BĘDZIE OK.
Gaśnie i nie odpala dopuki nie wystygnie? czy od razu odpala od strzała ciepły? , bo nic konkretnie nie piszesz. Po co panewki jak silnik nie stuka i sie obraca kluczem? Jesli nie odpala zobacz testerem czy widzi obroty silnika.Może czujnik wału pada.
Czujnik temperatury był sprawdzany?
Trzeba by jeszcze wiedzieć jaki rocznik i jaki simtec, były dwa rodzaje czujników indukcyjny i Halla, może silnik wymieniany, było wiele razy o tych czujnikach
Wymien czujnik,przedtem jednak sprawdz jego polaczenia
Temat uważam za zamknięty- przyczyną była...... :? uszczelka głowicy.
witam czy ktos z was wie moze gdzie znajduje sie czujnik polozenia walu korbowego po ktorej czesci silnika dodam zdjecie
cdti jak już wtych silnikach wada praktycznie fabryczna czujnik położenia wału pada
Czyli cały osprzęt silnika do wymiany....
Silnik ze zmiennymi fazami czy bez
Witam kody migawkowe pokazuja mi blad 0115 (uszkodzony czujnik temperatury cieczy) gdzie go moge znalesc czy to ten na obodowie termostatu .Sa na obodowie dwa czujniki jeden dwu pinowy drogi jedno .Zaznaczam ze chodzi mi o czujnik ktory jest diagnozowalny przez sterownik (swieci check control).Czy moze jest inna przyczyna swiecenia checka.Auto ciezko...
Problem w obrębie czujnika
Raczej o czujnik zasysanego powietrza lub czujnik temp silnika. Przepływkę dwa miesiące temu wymieniłem, to byłby straszny niefart, jakbym musiał kupić drugą.
-zatem sprawdź czujniki prędkości obrotowej i położenia wału - układ powietrza do silnika czujnik przepływowy powietrza, czujnik temperatury powietrza - zasilnie paliwem
Jeżeli to jest C20NE to przy zgaszonym silniku zawsze jest kod 31. Jak zapalisz silnik to znika bo wtedy dopiero czujnik podaje impulsy.
Jeżeli jesteś pewny, ze czujnik jest ok, to proponuję przedzwonić kable od silnika do jednostki sterującej.
Miały, miały czujnik prędkości.
czujnik wałka rozrządu
Czemu wymieniałeś czujnik ? Kupiłeś oryginalny czy jakiś tańszy ? Błąd silnika tzn ? Odczytane kody błędów ?
zacznij od podania kodu silnika :-) napięcie na czujniku 5V 2,000-3,000 ohm/ 20*C 200-300 ohm/ 90*C szukaj go w głowicy, z tyłu w kolektorze ssącym ,tam gdzie ma dostęp do płynu znajdziesz ma 2 kable
vectra czujnik czujnik vectra czujnik skrętu vectra
backup android limiter audio schemat czujnik papieru
stm32 programowanie prostownik bester
Volkswagen Passat B5 1.9 TDI – niezgodność otworu podszybia z ramieniem wycieraczki Landini Power 125 TDI Perkins Y6 – schemat instalacji elektrycznej, brak rozruchu, sterowanie pompą wtryskową