Oczywiście że czujnik kąta skrętu do wymiany.
czasami nie działa wspomaganie a powiedziano mi że przyczyną jest czujnik skrętu a niewiem gdzie się znajduje.
A jak działa wspomaganie gdy nie ruszasz kierką????????
Raczej pompa,zobacz jakie wartości widzi czujnik skrętu i jakie prądy daje sterowni na silnik pompy.
Witam, mam problem ze wspomaganiem kierownicy do Skody Fabii 2000r. Pojawiła sie kontrolka wspomagania kierownicy. Samo wspomaganie działa ale tylko jak sie powoli kręci kierownicą. W innych tematach wyczytałem, że chodzi o czujnik skrętu i byłbym gotowy go kupić tylko nikt nie wie jaki czujnik powinien pasować do tego auta. Rozkręciłem cale nadkole...
A jak odepniesz czujnik kąta skrętu? Ja miałem to samo w fabii, pompa chodzi cały czas i na walniętym czujniku nie przyspieszała, ale prąd rósł...
Na wolnych obrotach wspomaganie włącza się samoczynnie powodując chwilowy duży spadek napięcia (przygasanie świateł). Przy manewrowaniu na parkingu wspomaganie nie jest płynne. Płyn w zbiorniku ok. Czy to może świadczyć o uszkodzeniu czujnika skrętu ?
witam skoro pompa nie chodzi czyli nic nie pomoże ci badanie czujnika skrętu napisz dokładnie jakie są objawy braku wspomagania bo przy uszkodzonym czujniku skrętu wspomaganie powinno działać. POZDRAWIAM
Czy może mi ktoś powiedzieć gdzie znajdę czujnik położenia wału korbowego i jak go wymienić? Pacjent Skoda Fabia 1.4 mpi 2002r
Skoda Fabia 1.4 MPi, czy ktoś mógłby pomóc zlokalizować czujnik położenia wału korbowego?
Witam !!! Co moze być nie tak jeżeli podczas jazdy zapala się kontrolka i czasami przy skrecaniu kolami pojawia się taki dziwny dźwięk cos jak wycie ??
Wymieniłem czujnik skrętu w Fabii I 2001. Typ czujnika 6Q1423291. Założyłem zamiennik SPARK AUTOMOTIVE. Skasowałem stary błąd i układ wspomagania działa na nowym czujniku. Nie wyrzuca mi już błędu. Zauważyłem jednak inny sposób pracy pompy wspomagania. Pracuje głośniej bo reaguje gwałtowniej na ruchy kierownicy. Na starym, oryginalnym czujniku praca...
Witam. Potrzebuję pomocy w zlokalizowaniu czujnika cofania Skoda Fabia 1.4 16V (2002r.). Po wrzuceniu wstecznego biegu nie zaświeca się światło cofania i nie działają czujniki parkowania. Z góry dziękuję za pomoc.
Witam, mam problem z czujnikiem parkowania (nie znam modelu, jakiś starszy, prosty układ). Ostatnio wymieniłem same sensory i od tego czasu dzieją się dziwne rzeczy. Sam czujnik działa bardzo dobrze, a wręcz idealnie na samym zapłonie. Problem pojawia sie gdy włączę silnik... Za pierwszym razem pokazywał jakąś stałą odległość (0,5 metra). Gdy dołożyłem...
Czy mozna samemu wymienic czujnik wspomagania kierownicy w skodzie fabii? a jezeli tak, to jak to zrobic?
Witam, Auto to fabia z 03 r z 1.4 tdi na pokładzie. wspomaganie to koyo Problem jest taki ze raz jest wspomaganie raz nie ma, 1. olej jest ok 2. Zasilanie na pompie tez 3. wiązka w podłużnicy sprawdzona 4. czujnik kata skretu kier w module wspomagania 44( widzi reakcje na kierownice) chociaz w centr zesp elektr 09 i canie 19 wywala bład braku komunikacji...
Witam, W mojej skodzie fabii rocznik 2006 mam problem z asystentem cofania. Jest to najprostszy system bez wyświetlacza i innych dodatków działający na zasadzie zwykłego "pikania". Przy poprawnym działaniu po załączeniu pojawia się jedno krótkie ok. pół sekundowe piknięcie. Jednak od pewnego czasu system nie działa. Po załączeniu biegu pojawia się jedno...
Witam. Odłącz zasilanie wspomaganie i zrób jazdę próbną czy wtedy tez będzie różnica w sile skrętu, tak stwierdzisz czy to nie wina wspomagania czy samej maglownicy . Jeżeli nie ma różnicy . Sprawdź błędy w wspomaganiu i parametry czy czujnik kąta skrętu liczy w obie strony.
Wymiana czujnika skrętu pomogła.
Witam, posiadam fabie tylko 1.9tdi gdzie znajduję się czujnik kąta skrętu i jak do niego dojść? z góry dziękuję za odpowiedź
witam! mam nastepujacy problem. Fabia-wspomaganie chodzi, ale pali sie kontrolka. Jedynie przy naglym szybkim skrecie chodzi delikatnie ciezej. Co to moze byc? pozdrawiam
Czujnik światła wstecznego robił zwarcie?
możecie napisać gdzie znajduje się czujnik skrętu i ew metody zdiagnozowania - sygnały? ( skody nie widziałem na oczy - koledze zdycha )
Komp powinien pokazać Ci gdzie jest problem. Kiedy miałem fabię, miałem podobny problem. Czasem wspomaganie się wyłączało, stojąc na światłach słychać było dźwięki wspomagania tak jak bym szybko ruszał kierownicą lewo - prawo itd. Do wymiany u mnie był czujnik skrętu
A może to wina czujnika kata skrętu? Podobno wychodziły dwa rodzaje tych czujników montowanych w maglu. Dodano po 2 Dziki kolego za odpowiedz. Czyli tak jak myślałem tylko nie dopisałem😁. Co proponujesz? Miałeś jakieś doświadczenie może w tym temacie? Czy muszę szukać pompy o takich numerach jak moja? Dodano po 1 Sprawdziłem teraz i czujniki...
Pompa ucierpiała i włożyłem drugą tylko w tej drugiej zamiast kabla od czujnika kąta skrętu była zaślepka. Podłączyłem na chwile wszystko do tej starej pompy ale dalej nie widziało czujnika. Bezpieczniki są ok wspomaganie działa, ale nie wiem czy normalnie czy w trybie awaryjnym.
Jak fabia to są 2 typy czujnika.
Po prostu masz fabię "betona" Nie masz w niej nic i nawet na 13' felgach stoi wspome możesz dołożyć nie jest to trudne lecz koszty sa spore musisz zakupic przekładnie kierownicza czujnik skrętu pompe wspomagania i skręcić kawałek wiazki najlepiej znaleść rozbitka z całym przodem i wszystko z niego wyciagnać cały komplet pamietaj jak byś już chciał w...
Jeżeli innego producenta to wymiana z czujnikiem skrętu i też działa odrazu. Kontroler ,sterownik masz wewnętrz zespołu pompy.
brązowa to czujnik kąta skrętu. W WV nie miałem przypadku,ale w fabii non stop z uszkodzona pompą.
Miałem taki przypadek wczoraj z Fabią, szalał czujnik kąta skrętu przez co cyklicznie zwiększało pracę wspomaganie. Napięcie skakało do 17V, paliło żarówki, uszkodziło nawet alternator.
Pompy niby nie słychać ale vag-com pokazuje że pompa ma 1300 obrotów i podczas kręcenia kierownicą obroty wzrastają prawie do 2500 tyś a wspomaganie nadal nie działa
Problem rozwiązany. Sterownik pompy wspomagania znajduje się w pompie. Jeżeli po odpaleniu pompa pracuje, widać to w wartościach rzeczywistych po obrotach pompy. To oznacza, że pompa działa, niezależnie od tego, czy czujnik kąta skrętu jest podpięty, czy nie. Natomiast jeżeli jest błąd czujnika i pompa nie pracuje, to znaczy, że sterownik w pompie...
Jak wszytko ok to wspomaganie wystartuje.
Zdejmij nadkole i sprawdź ciągłość kabla do sterownika wspomagania do czujnika skrętu kierownicy , kiedyś miałem taki problem , kawałek nowego przewodu na czujnik , troszke kontakt sprayu we wtyczki i wspomaganie działa jak należy :)
Wyjmujesz wspomaganie rozkręcasz do płyty i mierzysz przejścia między bolcami wtyczki a płytką bo tam najczęściej gnije i sam układ nie wie że ma startować. Chodzi tu o wtyczkę z przewodami can i zasilaniem po 15 a nie od czujnika skrętu.
Spotkałem się z podobnym problemem tyle że po pewnym czasie wspomaganie przestanie działać...! A wtedy będziesz musiał wymienić "czujnik skrętu" - koszt ok. 250zł na ASO...
Witam. Sprawdzales wiazke kolo silnika? W moim przypadku wlasnie ona wysiadla. Tzn po podlaczeniu komputera do skody wogole jej nie widzial. Wspomaganie ogolnie szalalo i potrafilo sie wlaczyc podczas jazdy na kilka sekund.
no też może być, czujnik skrętu wymieniałem rok temu bo mi wspomaganie przestało działać, może to coś z alternatorem?
Czujnik jest na przekładni.Uszkodzony czujnik czasami powoduje wariowanie prędkości ale silnika pompy wsp.Silnik pobiera duże ilości prądy więc i światła wariują .Możesz odłączyć czujnik i wtedy pompa się "uspokoi" ale wspomaganie będzie tylko jakieś 50%.A do palenia i gaśnięcia to pewnie nic niema i gdzie indziej usterka.
Dziękuję za odpowiedź! Trzeba wyjąć, zregenerować i włożyć, innej opcji brak? Nie opłaca się kupować innej? A może być wina czujnika skrętu że wspomaganie nie działa? Jak to zweryfikować?
Skoro wspomaganie słabnie ale działa to możliwe że sterownik nie widzi czujnika skrętu i wchodzi w tryb awaryjny. Musisz odczytać błędy ze wspomagania.
No pewnie ,z tego co kojarzę to jest "gruby plus i minus"Can i plus po zapłonie.Reszta złącz to czujnik kąta skrętu,rzecz która często pada.Wtedy pali sie kontrolka i jak kręcisz powoli to wspomaganie jest ale jak kręcisz szybko jest opór.
Tak, tą mniejszą. Na pomie masz trzy wtyczki - zasilanie, komunikacja z plusem po stacyjce oraz w trzeciej czujnik skrętu. Chodzi mi o tę drugą odpiętą na zdjęciu. Cudów nie ma, mówisz że przewód ma przejście, bezpiecznik cały a brak napięcia więc coś źle robisz bo skoro przewód cały to i na pięcie powinno być. Zobacz żarówką 55W czy jest zasilanie...
Sprawdzić czy na interfejsie diagnostycznym widać ruch kierownicy w obie strony oraz to samo z prądem pobieranym przez pompę. Możliwe że jest coś nie tak z czujnikiem skrętu który nie rozpoznaje ruchu kierownicy w lewo.
Ja bym przy tych błędach od razu zajarzał w bloki pomiarowe ( napięcie i prąd pompy odczyt z czujnika skrętu). Potem pomiar napięcia na akumulatorze przy okazji weryfikacja bezpiecznika na aku. Kolejne to odpięcie czujnika kąta skrętu (czasem robi więcej szkody niż pożytku). Potem podłączenie przewodów jak najbliżej pompy i monitoring napięcia (plus...
Witam Mam problem ze wspomaganiem w Fabii 1,4 MPI 2000 r. Wspomaganie nie działa. Bezpieczniki są dobre, napięcie na pompę przychodzi. Vag-com pokazuje błąd 566 który nie jest opisany. Okablowanie czujnika skrętu jest ok. Czy jest jakaś możliwość sprawdzenia tego czujnika aby nie wymieniać części metodą prób i błędów? pozdrawiam
Ja kupiłem moją Fabię 1.4 MPI z 2006 r podanie jak Tkoczu89 z rozbitym przodem a konkretnie lewą stroną. W pompie został uszkodzony zbiornik (reszta cała), który zakupiłem i uzupełniłem płynem i wstawiłem do auta. Pompa firmy SMI-Koyo. Przez pierwszy miesiąc pompa chodziła dość lekko, po drugim ciężej. Zaznaczam, że kontrolka się nie paliła, nie było...
A gdzie chcesz upchać pompę? Nie lepiej kupić za 270 zł czujnik kąta skrętu i mieć z głowy problem? Pompa chodzi cały czas. Co do magla to szczerze wątpię w sensowność i opłacalność moda.
Miałem podobny, dość ciekawy przypadek. Zapaliła się kontrolka poduszek, a po podłączeniu vaga i skasowaniu poduszek przestało działać wspomaganie. Już nie odpaliło. Kompletny brak komunikacji ze sterownikiem pompy. Przyczyną okazał się czujnik skrętu.
Witam mam problem ze wspomaganiem w mojej skodzie Fabii 1 z silnikiem 1.9 sdi. Cztery miesiące temu przestało działać wspomaganie w mojej skodzie. Usterką okazała się przegnita wiązka. Po wymianie było wszystko ok przez miesiąc, aż przestało znowu działać. Tydzień temu podszedłem z powrotem do tego tematu. Mechanik stwierdził brak płynu w zbiorniczku...
To zrób diagnostykę z 44 wspomaganie kierownicy, w blokach odszukaj prąd pompy, nie powinien się zmieniać bez kręcenia kierownicą, inaczej najczęściej czujnik skrętu do wymiany. Porównaj z podobnym samochodem, nawet Fabią lub Polo 9N, przygasanie świateł to normą.
Diagnoza już jest wymieniłem pompę. Absu auto nie posiada. Bledów brak a wspomaganie działa na pół gwizdka i ma tendencję do zacinania zwłaszcza w lewo. Kontrolka wspomagania mignie na ułamek sekundy i tyle. Czujnik kąta skrętu też podmieniony i bez zmian.
Dzień dobry, Mój problem wygląda następująco: W samochodzie Skoda Fabia mk1 2004 , w tym samym momencie wysiadło wspomaganie (pompa KOYO) i ładowanie. Alternator został naprawiony (regulator napięcia). Jeśli chodzi o wspomaganie to została wymieniona pompa na regenerowaną oraz założony nowy czujnik skrętu. Pompa wspomagania kręci się. Błędy zostały...
Witam Pompa -zasilanie jest Na CAN po kluczuku prąd jest na wszystkich pniach we właściwym napięciu Rozebrałem pompę i tranzystory sprawne wylutowałem sprawdziłem i wlutowałem. Kondensatory sprawne. Kontrolka zapala się gaśnie przed uruchomieniem -prawidłowo. Kontrolka po uruchomieniu zapala się i brak wspomaganie pompa się nie kręci Czujnik skrętu...
Witam serdecznie i proszę o pomoc. W czasie jazdy zapaliła się kontrolka i przestało działać wspomaganie w mojej Fabii 1,9 SDI r. 2001. Wiązka wporządku, czujnik skrętu również - prawdopodobnie pompa do wymiany. Mam pytanie czy po wymianie pompy na sprawną wszystko powinno zadziałać czy też będzie konieczne ustawianie parametrów na kompie oraz wykasowywanie...
Jak masz z EPC auto to gaśnie jak zapalasz. Jak bez EPC (nie świeci się wtedy kontrolka EPC po przekręceniu kluczyka w pozycja zapłon) to gaśnie po 2-3 s. W fabi albo siada czujnik skrętu, albo pompa wspomagania lub jej styki sniedzieją, lub wiązka w komorze silnika lubi przegnić.
Korzystam z CDIF i nie pamiętam dokładnie opisu pozycji w poszczególnych blokach, ale jestem pewien, że można sprawdzić kąt skrętu kierownicy i prędkość kręcenia. Jeżeli ustawisz ja na wprost i nie ruszasz to wartości powinny wynosić 0.
Wiem że temat może jest mało sprecyzowany itd. Ale mechanikiem to ja nie jestem :P Po prostu to już 3 mechanik który nie może poradzić sobie z tym problemem. Dodano po 8 No więc co tu może być nie tak? Reset pompy, kontrolka zgaśnie wspomaganie działa 10-15 min zapala się i już nie działa, kable ok, pompa ok, komputer wykrywa błąd czujnika skrętu g85....
czujnik skręt wspomagać fabia czujnik skręt czujnik skręt fabia
średnica rurka wężownica rezystancja czujnik passat conica beretta
Odpowietrzniki układu chłodzenia Peugeot 307 1.6 2007 Kod do pilota Vivanco UR 82 dla telewizora Orlon