Skoro czujnik skrętu pozwala się skalibrować, to raczej jest OK, czy jednak się mylę? Mylisz się. W momencie kalibracji koła masz na wprost, więc w tym momencie czujnik działa i wartości odczytywane są poprawnie, ale w chwili skrętu czujnik pokazuje jakieś dziwne wartości i wywala błąd, co skutkuje utratą wspomagania.
A po co wymieniasz czujnik skrętu i taśmę jak wspomaganie nie ma komunikacji? Gdzie masz ten błąd czujnika? W ABS?
1. Rozumiem że w świetle filmu nadal mogę dojechać do mechanika bez obaw o zatarcie układu maglownicy Jedź spokojnie. Czy nie sądzicie że gdyby była to awaria stricte pompy nie pracowała by ona w ogóle? Pompa składa się z pompy "mechanicznej" i elektroniki sterującej. Może wariować elektronika lub czujnik skrętu, cokolwiek można będzie powiedzieć po...
Wydaje mi się że trzeba by tu dołożyć enkodery na koła/zespoły kół. Mi się wydaje, a w zasadzie jestem pewien, że nie potrzeba. Ja to robię na 4 czujnikach indukcyjnych (2 do skrętu i 2 do ustalania położenia jazdy na wprost). Do tego prosta logika (może być nawet na przekaźnikach) i wszystko działa tak jak trzeba. A sterownie czasem otwarcia zaworów...
W momencie pojawienia się kontrolki straciłem wspomaganie i skręt autem był okropnie ciężk Jechałem na tempomacie I musiałeś ostro kręcić fajerą?
Wspomaganie to może być czujnik skrętu w kierownicy ;)
Przy maxymalnym skręceniu kól pompa będzie buczeć
Masz uszkodzony czujnik kąta skrętu.
Normalnie przy sprawnym układzie ,po rozładowaniu czy wymianie aku, wszystko ma pogasnąć krótko po ruszeniu. Bez specjalnych manewrów i jakiegoś cudowania. Jak mu wymusisz adaptację itp,a do tego np odczyt z czujników prędkości będzie zły, to nigdy nie zgaśnie. Vag scope prawdę ci powie.
Oczywiście że czujnik kąta skrętu do wymiany.
Skoro wspomaganie zadziałało z kodowaniem x01xxx to czujnik kąta skrętu jest częścią układu ABS/ESP a nie osobnym komponentem, zatem wykoduj go z gateway, na liście sterowników odznacz "ptaszka"
Ale zdajecie sobie sprawę że były wersje elektrohydrauliczne (jak np. w oplach) z pompą elektryczną.
Tam jest potencjometr, czujnik skrętu kierownicy, musi być ustawiony "na zero" bo inaczej wspomaganie zacznie działać samoistnie
sprawdzałem 2 razy, wspomaganie działa nie można jedynie zainicjować czujnika kąta skrętu.
Mam pytanie, dużo czytałem na elektrodzie, ale chciałem potwierdzić, czy po wymianie czujnika kąta skrętu wspomaganie powinno ruszyć bez kalibracji czujnika kąta skrętu. Czy konieczna jest kalibracja po wymianie, żeby wspomaganie ruszyło. Auto jest bez ESP. Przed wymianą miałem błąd C1500 z opisem "Nieprawidłowy sygnał czujnika". Po wymianie czujnika...
Jakieś podpowiedzi?. Czyżby straszny pech i podmieniane sterowniki abs również uwalone? Pytanie czy przy wadliwym sterowniku abs powinien widzieć wspomaganie j czujnik skrętu czy jednak nie? Dodano po 1 Napięcie na lini can przy abs. wspomaganiu. czujniku skrętu po zapłonie 2.8v i 2.3. Takie samo występuje na sterownikach które są widoczne np na silniku..
Standardowo, sygnal z alternatora, zasilanie, sygnal z czujnika predkosci no i osobna kostka z czujnika skrętu (ale to jest juz wbudowane w kolumne).
odłącz czujnik skrętu wspomaganie powinno cały czas pracowec
Musisz czujnik skrętu symulować.!
Witam, auto stało dość długo , po odpaleniu brak wspomagania i kontrolka ESP , kupiłem używane wspomaganie (wraz z czujnikiem skrętu) wymieniłem, wspomaganie jest ale kontrolka ESP nie gaśnie . Zrobiona kalibracja , odłączałem akumulator pełny skręt w lewo i prawo i dalej nic . Błąd c0710-a . Czy mogłem popełnić błąd przy montażu ? czy taśma airbag...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic23... proszę
Witam. Odłącz zasilanie wspomaganie i zrób jazdę próbną czy wtedy tez będzie różnica w sile skrętu, tak stwierdzisz czy to nie wina wspomagania czy samej maglownicy . Jeżeli nie ma różnicy . Sprawdź błędy w wspomaganiu i parametry czy czujnik kąta skrętu liczy w obie strony.
A kalibracja kąta skrętu jest możliwa ?
Na pewno nie podłączając po komputer i szczytując błędy, ewentualnie na pewno się nie udawaj do specjalisty. Moduł wspomagania, czujnik skrętu lub silniczek (stawiam na silniczek)
Źle ustawiony nowy czujnik kąta skrętu.
Wspomaganie ogarnięte. Kodowania kąta skrętu i proxy wystarczyło.
Wspomaganie wymienione na używkę (sprawne z innej Corsy). Działa bez kalibracji czujnika skrętu.
Ręce opadają, AL- active steering, sterownik moduł który na podstawie obciążenia silnika, prędkości pojazdu czujnika skrętu kierownicy reguluje wspomaganie..
Kodowanie bym zostawił w spokoju, ale czujnik kąta skrętu jak najbardziej, ale manufaktura Ci się trafiła, najgorzej jak ktoś wcześniej namieszał, i trzeba potem szukać.
Na wolnych obrotach wspomaganie włącza się samoczynnie powodując chwilowy duży spadek napięcia (przygasanie świateł). Przy manewrowaniu na parkingu wspomaganie nie jest płynne. Płyn w zbiorniku ok. Czy to może świadczyć o uszkodzeniu czujnika skrętu ?
Jak połączysz się testerem diagnostycznym ze wspomaganiem w samochodzie, to możesz odczytywać parametry bieżące podczas pracy modułu: napięcie zasilania, pobór prądu przez silnik pompy, kąt skrętu kierownicy etc. na tej podstawie można wywnioskować co się dzieje i dlaczego wspomaganie się wyłącza.
Czujnik położenia/skrętu w kolumnie kierowniczej. Być może wystarczy zrobić kalibrację - najlepiej Tech-em, Oczywiście trzeba najpierw sprawdzić akumulator i alternator (napięcie ładowania). Wspomaganie jest bardzo wrażliwe na wahania napięcia.
Koła 28"- nie. Rozłupiesz most. Raczej 20" bo są w dobrej cenie bieżnikowana jodełka. Glebogryzarka nie ma problemów bo moc nie pochodzi z uciągu ciągnika tylko WOM. Narzędzie aktywne. Rozsiewacz- bez problemów. Trzeba tylko pomyśleć że sprzęgło będzie 1 stopniowe bo chcąc zrobić 2 stopniowe znacznie podniesie się koszt. Ponieważ takie rozwiązanie jest...
Można to pokonać dezaktywując czujnik skrętu.
Dzięki za odzew, kupiłem auto z czerwoną kontrolką od kierownicy (wtedy wspomaganie działało bez zarzutu). Zrobiłem zbieżność, bo ją ściągało i uznałem, że zrobię adaptację czujnika skrętu, aby pozbyć się błędu. Od tamtej pory wspomaganie nie działa. Podmieniłem maglownicę, nic to nie zdziałało. W gruncie rzeczy od tamtej pory wspomaganie nie działa....
Czujnik kąta skrętu.
witam skoro pompa nie chodzi czyli nic nie pomoże ci badanie czujnika skrętu napisz dokładnie jakie są objawy braku wspomagania bo przy uszkodzonym czujniku skrętu wspomaganie powinno działać. POZDRAWIAM
Sprawdź wspomaganie kierownicy, czujnik skrętu.
Blaszki byli odgiete zbyt wysoko , podgiolem je bardziej w stronę czujnika i problem zniknął. Po prostu czujnik nie widział tych blaszek i wywalał blad
Czegoś ci brakuje? Bo ja już wiem aż za dużo. Nie bzdeć.
Poruszaj drążkami kierowniczymi góra dół przy wyjściu z przekładni czy nie ma luzu ( często wytarte tuleje w przekładni kierowniczej ) . Jeśli chodzi o nierówne wspomaganie to prawdopodobnie problem w czujniku skrętu .
Zrobił się ciepło i problem się nasilił, do tej pory wspomaganie wyłączało sie sporadycznie tak od 2 dni potrafi wyłączyc sie co kilka minut zawsze przy skręcie w lewo, kolejny serwis : błąd chwilowy - czujnik położenia wału silnika wspomagania ??? tylko dla czego błąd CHWILOWY !!!!! ach te punto fajny samochód ale takie coś potrafi napsuć nerwy.
Dzisiaj chciałem przestawić auto i o dziwo wspomaganie ruszyło. Podłączyłem kompa a terminal 15 dalej okolice 8.5-9.8V dodatkowo zaczął pokazywać wartości z czujnika skrętu. Niestety po zgaszeniu i ponownym odpaleniu wspomaganie martwe i brak wskazań z czujnika skretu. Teraz mam dylemat czy od razu wymieniać pompę czy podmienić czujnik skrętu?
raczej nikt tam wcześniej nic nie robił.
Witajcie. Czy ktoś wie, jaką rezystancję powinien mieć na poszczególnych pinach kostki czujnika momentu skrętu G269?? Temat dotyczy maglownicy z Seat Leon 2007 1,6 MPI. (maglownica utraciła wspomaganie po wymianie amorów.
Co do błędu C1522 to błąd silniczka i tylko jego wymiana pomoże. Testowałem na kilku Merivach. Najczęściej wywala ten błąd przy maksymalnym skręcie czyli maksymalnym prądzie pobieranym przez silniczek.
wnioskując na dłuzszym skręcie może się spalic silniczek ?? Nie wiem jak wy chcecie założyc wspomaganie bez czujnika skrętu. Przecież silnik jest tylko elemętem wykonawczym i z kąd będzie wiedział w którą stronę kręcic?? A czujnik jest elemętem sterującym. Dobrze myśle czy nie ?
Miałem podobny przypadek z a-klasą , raz działalo wspomaganie a niekiedy przestawało.Pod przewody zasilające pompe wpieliśmy kontrolkę i okazało się, żę występują zaniki napięcia na zasilaniu.Przyczyna okazała się banalna slaba masa, wystarczylo przeczyścić styki od strony karoseri i do dziś ok.Nie wykonywalem tego sam ale bylem obserwatorem.
To wspomaganie wcale aż takie awaryjne nie jest, ale pod warunkiem nie korzystania non-stop z trybu CITY i nie kręcenia kołami na postoju. Z tego co kojarzę to wypala się tam przekaźnik - naprawa do wykonania we własnym zakresie za kilkanaście PLN, ew. uszkadza się czujnik kąta skrętu. Co do przekładki - trzeba będzie zakodować BCM żeby nie świeciła...
Tym Citroen C3 1, 4 rok produkcji 2007 jest elektryczne wspomaganie kierownicy
pompa wspomagać skręt czujnik skręt wspomagać czujnik skręt wspomagać fabia
alkohol izopropylowy laminat avensis ręczny kupić mikrofon dynamiczny
mikrokomputer cobra1 podłączenie radia mercedes
Buderus GB022 – migający wykrzyknik w trójkącie, alarm, kody błędów LP, 6A, 4C, 3Y Chrysler Sebring JR 2.0 2002 – programowanie pilota bez przycisku PANIC, procedura i wymagania