A po co wymieniasz czujnik skrętu i taśmę jak wspomaganie nie ma komunikacji? Gdzie masz ten błąd czujnika? W ABS?
Sprawdź jakie jest napięcie na zasilaniu wspomagania w momencie wystąpienia błędu. Następnie powtórz to samo przy akumulatorze.
Wydaje mi się że trzeba by tu dołożyć enkodery na koła/zespoły kół. Mi się wydaje, a w zasadzie jestem pewien, że nie potrzeba. Ja to robię na 4 czujnikach indukcyjnych (2 do skrętu i 2 do ustalania położenia jazdy na wprost). Do tego prosta logika (może być nawet na przekaźnikach) i wszystko działa tak jak trzeba. A sterownie czasem otwarcia zaworów...
W momencie pojawienia się kontrolki straciłem wspomaganie i skręt autem był okropnie ciężk Jechałem na tempomacie I musiałeś ostro kręcić fajerą?
Wspomaganie to może być czujnik skrętu w kierownicy ;)
1. Rozumiem że w świetle filmu nadal mogę dojechać do mechanika bez obaw o zatarcie układu maglownicy Jedź spokojnie. Czy nie sądzicie że gdyby była to awaria stricte pompy nie pracowała by ona w ogóle? Pompa składa się z pompy "mechanicznej" i elektroniki sterującej. Może wariować elektronika lub czujnik skrętu, cokolwiek można będzie powiedzieć po...
Proponuję sprawdzić poziom płynu wspomagania. Nie żartuj sobie.
Przy maxymalnym skręceniu kól pompa będzie buczeć
Na pewno nie podłączając po komputer i szczytując błędy, ewentualnie na pewno się nie udawaj do specjalisty. Moduł wspomagania, czujnik skrętu lub silniczek (stawiam na silniczek)
Masz uszkodzony czujnik kąta skrętu.
Witam. Problem polega na tym że Pali bezpiecznik jak się nie mylę to nr 10 (auxiliary hydraulice) jedynie taki opis bezpieczników znalazłem. Po odpaleniu odrazu go pali i wspomaganie przestaje działać. Nie pokazuje na desce również układu skrętu kół. (O ile dobrze to nazywam)
No to pewnie do wymiany będzie czujnik kąta skrętu.
Witam. Odłącz zasilanie wspomaganie i zrób jazdę próbną czy wtedy tez będzie różnica w sile skrętu, tak stwierdzisz czy to nie wina wspomagania czy samej maglownicy . Jeżeli nie ma różnicy . Sprawdź błędy w wspomaganiu i parametry czy czujnik kąta skrętu liczy w obie strony.
Oczywiście że czujnik kąta skrętu do wymiany.
Elektrohydrauliczne, jest zbiorniczek od płynu, więc na pewno.
Skoro wspomaganie zadziałało z kodowaniem x01xxx to czujnik kąta skrętu jest częścią układu ABS/ESP a nie osobnym komponentem, zatem wykoduj go z gateway, na liście sterowników odznacz "ptaszka"
Normalnie przy sprawnym układzie ,po rozładowaniu czy wymianie aku, wszystko ma pogasnąć krótko po ruszeniu. Bez specjalnych manewrów i jakiegoś cudowania. Jak mu wymusisz adaptację itp,a do tego np odczyt z czujników prędkości będzie zły, to nigdy nie zgaśnie. Vag scope prawdę ci powie.
Witam, auto stało dość długo , po odpaleniu brak wspomagania i kontrolka ESP , kupiłem używane wspomaganie (wraz z czujnikiem skrętu) wymieniłem, wspomaganie jest ale kontrolka ESP nie gaśnie . Zrobiona kalibracja , odłączałem akumulator pełny skręt w lewo i prawo i dalej nic . Błąd c0710-a . Czy mogłem popełnić błąd przy montażu ? czy taśma airbag...
Mam pytanie, dużo czytałem na elektrodzie, ale chciałem potwierdzić, czy po wymianie czujnika kąta skrętu wspomaganie powinno ruszyć bez kalibracji czujnika kąta skrętu. Czy konieczna jest kalibracja po wymianie, żeby wspomaganie ruszyło. Auto jest bez ESP. Przed wymianą miałem błąd C1500 z opisem "Nieprawidłowy sygnał czujnika". Po wymianie czujnika...
Wspomaganie ogarnięte. Kodowania kąta skrętu i proxy wystarczyło.
odłącz czujnik skrętu wspomaganie powinno cały czas pracowec
czujnik kata skrętu w tym aucie jest w wspomaganiu elektrycznym i tam się go kalibruje.
Jest takie coś stosowane w laguna III 4control, tam właśnie jest skręt w okolicach tych 3 stopni, ale pełnego zakresu tam nie ma jakiego Ty byś chciał.
W małej kostce zasilanie też jest ? Idzie z bezpiecznika nr. 1 7,5A. Jak nie jest uszkodzony sterownik wystarczy wykasować usterkę wypadku. Czujnik do doświetlania jest pod kierownicą, czujnik skrętu do wspomagania jest w przekładni.
Koła 28"- nie. Rozłupiesz most. Raczej 20" bo są w dobrej cenie bieżnikowana jodełka. Glebogryzarka nie ma problemów bo moc nie pochodzi z uciągu ciągnika tylko WOM. Narzędzie aktywne. Rozsiewacz- bez problemów. Trzeba tylko pomyśleć że sprzęgło będzie 1 stopniowe bo chcąc zrobić 2 stopniowe znacznie podniesie się koszt. Ponieważ takie rozwiązanie jest...
Poszły przekaźniki w płytce silnika. Do naprawy.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic23... proszę
Tam jest potencjometr, czujnik skrętu kierownicy, musi być ustawiony "na zero" bo inaczej wspomaganie zacznie działać samoistnie
witam skoro pompa nie chodzi czyli nic nie pomoże ci badanie czujnika skrętu napisz dokładnie jakie są objawy braku wspomagania bo przy uszkodzonym czujniku skrętu wspomaganie powinno działać. POZDRAWIAM
Dostałeś instrukcję z nowym czujnikiem skrętu?
Jak zdiagnozować bez podpięcia pod komputer No nie da rady.... posiadam tyko niestety elm321 No to wystarczy...brakuje ci tylko odpowiedniego programu...
Musisz czujnik skrętu symulować.!
Poruszaj drążkami kierowniczymi góra dół przy wyjściu z przekładni czy nie ma luzu ( często wytarte tuleje w przekładni kierowniczej ) . Jeśli chodzi o nierówne wspomaganie to prawdopodobnie problem w czujniku skrętu .
Ręce opadają, AL- active steering, sterownik moduł który na podstawie obciążenia silnika, prędkości pojazdu czujnika skrętu kierownicy reguluje wspomaganie..
Standardowo, sygnal z alternatora, zasilanie, sygnal z czujnika predkosci no i osobna kostka z czujnika skrętu (ale to jest juz wbudowane w kolumne).
Wspomaganie wymienione na używkę (sprawne z innej Corsy). Działa bez kalibracji czujnika skrętu.
Na wolnych obrotach wspomaganie włącza się samoczynnie powodując chwilowy duży spadek napięcia (przygasanie świateł). Przy manewrowaniu na parkingu wspomaganie nie jest płynne. Płyn w zbiorniku ok. Czy to może świadczyć o uszkodzeniu czujnika skrętu ?
Można to pokonać dezaktywując czujnik skrętu.
Ani naciąg paska,ani luty.... Przecież tam jest samonapinacz, gdyby był aż tak wyciągnięty pasek, to by piszczał, a nie wyłączał wspomaganie. Zimne luty to były w Puntach, w Pandzie już nie ma z tym problemu. Jeśli nie ma problemów z zasilaniem wspomagania to tylko czujnik skrętu.
Jak połączysz się testerem diagnostycznym ze wspomaganiem w samochodzie, to możesz odczytywać parametry bieżące podczas pracy modułu: napięcie zasilania, pobór prądu przez silnik pompy, kąt skrętu kierownicy etc. na tej podstawie można wywnioskować co się dzieje i dlaczego wspomaganie się wyłącza.
Łatwiej będzie użyć wspomagania od Corsy c. Tu pewnie będzie potrzebny Can i czujnik skrętu, a wspomaganie od Corsy tego nie potrzebuje.
kolego jak miałem podniesione auto odpalam i kiera sama skręca w prawo to mnie niepokoi,na moje to wygląda jakby nie widziało środka czujnika.Tak było w corsach b ustawiło się i kiera w obydwie strony chodziła równo.Co do siły komp pokazuje około 7,5 Nm w prawo a 5,5 Nm w lewo dlaczego tak jest nie wiem. Dodano po 1 dzwoniłem do gościa z Rudy śląskiej...
Zawór ciśnieniowy nie działa, proste. Wymień pompe.
Były koyo i TRW a czujnikiem skrętu kół i bez.
Tym Citroen C3 1, 4 rok produkcji 2007 jest elektryczne wspomaganie kierownicy
Sprawdź wspomaganie kierownicy, czujnik skrętu.
A kalibracja kąta skrętu jest możliwa ?
Mało prawdopodobne, tam są 2 typowe usterki - przekaźniki silnika wspomagania i czujnik skrętu.
Temat wiekowy ale pozwolicie że nie będę zakładał nowego postu tylko się podepnę. Mam ten sam problem. Jak można sprawdzić czujnik momentu skrętu. Czy jeśli to wina czujnika to jest on wymienny czy trzeba wymieniać cały układ wspomagania.
Benzyna czy diesel bez różnicy. Tylko były SMI/koyo oraz trw. Tu różnica w czujniku skrętu.
Temp na +, problem zniknal, zapobiegawczo nie jezdze juz na ''city''.
Czegoś ci brakuje? Bo ja już wiem aż za dużo. Nie bzdeć.
Sprawdzenie błędów przez vcds. Adaptacja czujnika kąta skrętu, kalibracja wspomagania
Silniki pojemności 1.0 mają ten czujnik w pompie wspomagania ,a dokładniej w śrubie łączącej pompę z przewodem wyjściowym z pompy. Zadanie -zwiększenie obrotów silnika przy max. skręcie na biegu jałowym.
wnioskując na dłuzszym skręcie może się spalic silniczek ?? Nie wiem jak wy chcecie założyc wspomaganie bez czujnika skrętu. Przecież silnik jest tylko elemętem wykonawczym i z kąd będzie wiedział w którą stronę kręcic?? A czujnik jest elemętem sterującym. Dobrze myśle czy nie ?
i co kolego z tym wspomaganiem bo u mnie to samo
Zrobił się ciepło i problem się nasilił, do tej pory wspomaganie wyłączało sie sporadycznie tak od 2 dni potrafi wyłączyc sie co kilka minut zawsze przy skręcie w lewo, kolejny serwis : błąd chwilowy - czujnik położenia wału silnika wspomagania ??? tylko dla czego błąd CHWILOWY !!!!! ach te punto fajny samochód ale takie coś potrafi napsuć nerwy.
Najczęściej uszkadzają się przekaźniki przy silniku wspomagania, drugą częstą usterką jest czujnik skrętu. Przekaźniki można wymienić w warunkach domowych. Wspomaganie może również odmówić posłuszeństwa z powodu braku ładowania akumulatora lub w przypadku rozładowanego akumulatora (ogólnie - niskiego napięcia w instalacji). Ta usterka w FL jest stosunkowo...
Do Woronieckiego ? To ten pan co kozaczy w programie "Będzie pan zadowolony..." Sprawdź komputerem czy wspomaganie widzi kąt skrętu, jeśli widzi nie ma sensu wymieniać sprawnego czujnika.
Masz uszkodzony czujnik kąta skrętu. Naprawiam te wspomagania, chętnie Ci pomogę.
Wymiana wspomagania rozwiązała problem
Witam. Posiadam Audi a4 1.9tdi 100km. Jak skręcam w prawo to tak jakby wspomaganie nie działało, i to tylko przy świeżo odpalonym silniku. Skręt w lewo jest normalny ze wspomaganiem. Czy ktoś wie co się dzieję? Z góry dziękuję.
00816 - czujnik układu wspomagania kierownicy (G250) 30-10-przerwa/zwarcie z plusem - sporadyczny , czujnik masz nowy??????? bo z nim najczesciej sa problemy wchodzi wilgoc i pozniej sa takie kody i problemy ,wiec jesli uzywany proponuje wstawic nowy .
Czujnik kąta skrętu.
Poziom oleju wspomagania jest?
Witam Posiadam wspomaganie TRW elektrohydrauliczne z czujnikiem skrętu w maglownicy, auto bez esp. Wywala blad czujnika skrętu g250 i żółta kierownice na desce . Kierownica wskakuje po ruszeniu kierownica raz jedna raz w druga stronę albo po przejechaniu 10 m wtedy wspomaganie nie działa . Czujniki wymienione na nowe, pompa rownież i dalej ten sam problem....
Mam pytanie czy wspomaganie w tym audi ma czujnik w listwie kierowniczej czy wykorzystuje czujnik skrętu z ABS
problemy z wspomaganiem + ładowaniem = pasek altenlatora. Pozdrawiam Janusz
Rocznik auta 2015, sterownik wspomagania raczej nie ruszany, tylko ten czujnik skrętu spod taśmy airbag.
Witam posiadam fabię 1 1,4 i mam problem ze wspomaganiem wymieniłem pompę TRW na nową i po podpięciu czujnika skrętu okazało się że nie dochodzi prąd do niego co może być przyczyną bo nadal nie ma wspomagania i pali się czek.
https://obrazki.elektroda.pl/7340338300_... Zaznaczyłem na czerwono A jak działało wspomaganie to przy skręcie dało się słyszeć dźwięki z silniczka nie było to szumienie bardziej takie dźwięki jak byś metrowke zwijal
Dzisiaj chciałem przestawić auto i o dziwo wspomaganie ruszyło. Podłączyłem kompa a terminal 15 dalej okolice 8.5-9.8V dodatkowo zaczął pokazywać wartości z czujnika skrętu. Niestety po zgaszeniu i ponownym odpaleniu wspomaganie martwe i brak wskazań z czujnika skretu. Teraz mam dylemat czy od razu wymieniać pompę czy podmienić czujnik skrętu?
Kierownica na wprost, co wtedy pokazuje czujnik kąta skrętu??
Witam, Touran 1 generacji. po wymianie modułu kierownicy 016 na taki który obsługuje fisa i tempomat nie mogę skalibrować g85 czujnika kąta skrętu. Przez to wspomaganie działa nie tak jak trzeba. Tak kojarzę, że wcześniej były problemy w tym aucie z g85, założyłem drugą używkę ale bez rezultatu.
auto po wypadku, zanikło wspomaganie,auto pozostawione na trzy dni wspomaganie sie uaktywnia do momentu pełnego skrętu w jedną lub strone prszę o poradę lub schemat elektryczny kontakt telefoniczny 661099282 może byc odpłatnie[/GVideo]
Temat zakończony. Kupione całe wspomaganie za 200zl. Koszt czujnika kąta skrętu 440zl lub inny za 250zl. Ale dzięki za pomoc.
Niestety nie mam dostępu do takiego samochodu, aby to sprawdzić, ale faktycznie brak zmian wartosci czujnika skrętu jest dziwny. Jeżeli brak jest wspomagania, to powinno wywalić jakikolwiek błąd. Czy pojawia się jakaś kontrolka ostrzegawcza na desce?
Witajcie. Czy ktoś wie, jaką rezystancję powinien mieć na poszczególnych pinach kostki czujnika momentu skrętu G269?? Temat dotyczy maglownicy z Seat Leon 2007 1,6 MPI. (maglownica utraciła wspomaganie po wymianie amorów.
witam,mam problem z pompą wsp.trw w seacie ibiza rok 2002 wspomaganie calkiem wysiadlo od kilku dni tylko rano kiedy silnik byl zimny zacinało mi sie ale teraz calkiem wysiadło,pali sie kontrolka wspomagania.co mam zrobic?prosze o pomoc
Dzięki za odzew, kupiłem auto z czerwoną kontrolką od kierownicy (wtedy wspomaganie działało bez zarzutu). Zrobiłem zbieżność, bo ją ściągało i uznałem, że zrobię adaptację czujnika skrętu, aby pozbyć się błędu. Od tamtej pory wspomaganie nie działa. Podmieniłem maglownicę, nic to nie zdziałało. W gruncie rzeczy od tamtej pory wspomaganie nie działa....
To jest normalne i pożądane, żeby kierownica wracała na pozycję początkowa. W prawdziwych samochodach jak kierownica nie wraca to zwiastuje problem z maglownicą albo wspomaganiem. W tej kierownicy co masz są silniki, które powodują skręt do pozycji początkowej. Można to wyłączyć ale z poziomu oprogramowania.
Wydaje mi się że w maglownicy znajduje sie tylko mechanizm który wysyła sygnał do elektroniki która znajduje sie w puszcze na kolumnie. Czy tak jest? Czy maglownica z wersji po lifcie z czujnikiem będzie pasować do starszego clio II przed liftem ?
A nie myślałeś o wspomaganiu kierownicy ? Łanos pewnie też ma podciśnieniowe ?
To taki typowy dźwięk dla łożyska ... jak dodaje gazu to cykanie też przyspiesza, dodatkowo wspomaganie nie działa tak jak powinno na wolnych obrotach i przy skręcie maksymalnym na kołach wyje dodatkowo ...
Byłem w aucie przed chwilą. Akumulator doszczętnie rozładowany. Coś pobiera prąd przy wyłączonym zapłonie. Może to będzie jakimś tropem. Brak możliwości odpalenia auta musi być jakoś powiązany z układem wspomagania. Dwukrotnie oba niedomagania wystąpiły jednocześnie. Przypadek? Co do odłączenia pompy to należy dostać się do niej od lewego przedniego...
Kodowanie bym zostawił w spokoju, ale czujnik kąta skrętu jak najbardziej, ale manufaktura Ci się trafiła, najgorzej jak ktoś wcześniej namieszał, i trzeba potem szukać.
W swoim Punto wymieniałem przekaźniki (swojego czasu wspomaganie padło kompletnie) - nie wpłynęło to na wyłączanie wspomagania przy maksymalnym skręcie.
E tam sciągnij osłonę dolną , są tam 2 złączki wysokiego ciśnienia wspomagania. lubią przeciekać na pełnym skręcie.
Witam Zrób dopasowanie czujnika skrętu G85 w wspomaganiu (44)(wyłączenie czujnika g85 we wspomaganiu) Jak nie pomoże to coś przegapiłeś w kodowaniu, patrz w blokach pomiarowych wartości z g85 . Pzdr
Pytanie o akumulator, w jakiej jest kondycji, jeżdżę inną marką ale wspomaganie kierownicy też mam elektryczne, przy skręcie przygasały światła mijania, po wymianie akumulatora problem się zakończył, ważne jest w jakich zakresach w Twoim aucie "skacze" napięcie.
Witam pacjent audi a4 b5 00r. 90km Od jakiegoś miesiąca zaczęło mi piszczeć wspomaganie przy skręcie kierownicy w miejscu oraz na niskich obrotach, na wysokich obrotach oraz podczas jazdy piszczenie zanika. Auto stoi u mechanika pompa nowa, lecz piszczenie nie znikło, jest możliwość, że to luźny pasek od alternatora bądź sprzegiełko się wyrobiło? Jeśli...
Witam, czy ktoś z szanownych kolegów posiada inforamację na temat adaptacji czujnika kąta skrętu w Honda Civic IV 1.8 104kw 2014r, odłączałem akumulator, zdejmowałem sanki do skrzyni biegów razem z maglownicą. Po złożeniu wszystkiego do kupy jest jeden błąd w ABS DTC 001B Oryginalny kod usterki:27 czujnik kąta skrętu - wadliwa funkcja. W gutmann mega...
Witam Błąd 46 to ww. wózku oznacza uszkodzony , bądź błędnie podłączony ( np przewrywają połączenia ) czujnika sensorowego wspomagania skrętu . Czujnika szukaj przy kierownicy w okolicy pulpitu wyświetlacza wózka . Pozdrawiam DarekBytom
Meriva ma jedną z trudniejszych kolumn do skalibrowania. Często nawet op-com nie jest w stanie wyzerować siły skrętu. Trzeba to robic ręcznie, dopasowując ustawienie czujnika i jednocześnie podglądać wskazanie momentu skrętu na kompie. Poniżej 1Nm już raczej nie odczuwa sie rożnicy w sile skrętu lewo/prawo.
witam! mam następujący problem z samochodem: w czasie jazdy po przejechaniu około 30 km poczułem opór w kierownicy przy skręcie w lewo i w prawo, jakby nie działało wspomaganie, przy skręcie np w lewo "opór,opór i puszcza" jakby coś się odtykało czy co? Po skręcie kierownica nie powraca do pozycji "0". zauważyłem że dzieje się tak po przejechaniu większej...
Witam, mam problemu z pompą wspomagania, przy maksymalnym skręcie "syczy" i słabo "wspomaga" kierownica działa coraz ciężej. Chciałbym ją wymontować i zregenerować, ktoś udzieli jakichś wskazówek jak to zrobić, oraz gdzie się ona znajduje?
Witam mam mały problem z passatem b6 przy maksymalnym skręcie w lewo zapala sie żółta kontrolka kierownicy wspomaganie ciezko chodzi.czy to wina czujnika kąta skrętu (gdzie go szukać jak sie do niego dostać)
Dziękuję za odpowiedź! Trzeba wyjąć, zregenerować i włożyć, innej opcji brak? Nie opłaca się kupować innej? A może być wina czujnika skrętu że wspomaganie nie działa? Jak to zweryfikować?
sprawdzałem 2 razy, wspomaganie działa nie można jedynie zainicjować czujnika kąta skrętu.
Jestem świeżo po montażu (przy pomocy instrukcji kupionej na allegro) i nie było tak źle. Najwięcej pracy to dopasowanie angielskiego mocowania kolumny do naszych aut. Trzeba przerobić ten tylny uchwyt. Miałem też kłopot z odpaleniem kontrolki na liczniku od wspomagania ale doszedłem po schemacie co i jak. Wspomaganie odpalone po pierwszym odpaleniu,...
pompa wspomagać skręt czujnik skręt wspomagać czujnik skręt wspomagać fabia
starter rozrusznik kable pompa alpha technics przesterowany
gramofon technicsa radio mariola
Science Exhibition Project Ideas: Arduino, ESP32, MPPT Solar, Hydroponics, Robotics Hyundai i30 – niedziałający obrotomierz, czujnik CKP, cluster, CAN, diagnostyka