A po co wymieniasz czujnik skrętu i taśmę jak wspomaganie nie ma komunikacji? Gdzie masz ten błąd czujnika? W ABS?
Oczywiście że czujnik kąta skrętu do wymiany.
Pomimo braku większego zainteresowania ze strony forumowiczów, rozwiązałem problem i podzielę się informacją o przyczynie w/w usterki. Wymieniłem przełącznik zespolony, a następnie clipem usunąłem błędy i wykonałem kalibrację czujnika skrętu. Wspomaganie kierownicy działa. Aktualizacja: Niestety, problem nadal występuje. Po przejechaniu kilku kilometrów...
Masz uszkodzony czujnik kąta skrętu.
odłącz czujnik skrętu wspomaganie powinno cały czas pracowec
Wspomaganie to może być czujnik skrętu w kierownicy ;)
Mam pytanie, dużo czytałem na elektrodzie, ale chciałem potwierdzić, czy po wymianie czujnika kąta skrętu wspomaganie powinno ruszyć bez kalibracji czujnika kąta skrętu. Czy konieczna jest kalibracja po wymianie, żeby wspomaganie ruszyło. Auto jest bez ESP. Przed wymianą miałem błąd C1500 z opisem "Nieprawidłowy sygnał czujnika". Po wymianie czujnika...
Dostałeś instrukcję z nowym czujnikiem skrętu?
Tam jest potencjometr, czujnik skrętu kierownicy, musi być ustawiony "na zero" bo inaczej wspomaganie zacznie działać samoistnie
Skoro wspomaganie zadziałało z kodowaniem x01xxx to czujnik kąta skrętu jest częścią układu ABS/ESP a nie osobnym komponentem, zatem wykoduj go z gateway, na liście sterowników odznacz "ptaszka"
Można to pokonać dezaktywując czujnik skrętu.
Standardowo, sygnal z alternatora, zasilanie, sygnal z czujnika predkosci no i osobna kostka z czujnika skrętu (ale to jest juz wbudowane w kolumne).
witam skoro pompa nie chodzi czyli nic nie pomoże ci badanie czujnika skrętu napisz dokładnie jakie są objawy braku wspomagania bo przy uszkodzonym czujniku skrętu wspomaganie powinno działać. POZDRAWIAM
Musisz czujnik skrętu symulować.!
Ręce opadają, AL- active steering, sterownik moduł który na podstawie obciążenia silnika, prędkości pojazdu czujnika skrętu kierownicy reguluje wspomaganie..
sprawdzałem 2 razy, wspomaganie działa nie można jedynie zainicjować czujnika kąta skrętu.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic23... proszę
A jak odepniesz czujnik kąta skrętu? Ja miałem to samo w fabii, pompa chodzi cały czas i na walniętym czujniku nie przyspieszała, ale prąd rósł...
Wspomaganie wymienione na używkę (sprawne z innej Corsy). Działa bez kalibracji czujnika skrętu.
Witam, auto stało dość długo , po odpaleniu brak wspomagania i kontrolka ESP , kupiłem używane wspomaganie (wraz z czujnikiem skrętu) wymieniłem, wspomaganie jest ale kontrolka ESP nie gaśnie . Zrobiona kalibracja , odłączałem akumulator pełny skręt w lewo i prawo i dalej nic . Błąd c0710-a . Czy mogłem popełnić błąd przy montażu ? czy taśma airbag...
Temat wiekowy ale pozwolicie że nie będę zakładał nowego postu tylko się podepnę. Mam ten sam problem. Jak można sprawdzić czujnik momentu skrętu. Czy jeśli to wina czujnika to jest on wymienny czy trzeba wymieniać cały układ wspomagania.
Łatwiej będzie użyć wspomagania od Corsy c. Tu pewnie będzie potrzebny Can i czujnik skrętu, a wspomaganie od Corsy tego nie potrzebuje.
Na wolnych obrotach wspomaganie włącza się samoczynnie powodując chwilowy duży spadek napięcia (przygasanie świateł). Przy manewrowaniu na parkingu wspomaganie nie jest płynne. Płyn w zbiorniku ok. Czy to może świadczyć o uszkodzeniu czujnika skrętu ?
Słyszeliście może o takiej czynności, jak kalibracja czujnika skrętu? P.S. o tym obciążaniu czujnika, to pisałeś po pijanemu czy jak? :P
Na pewno nie podłączając po komputer i szczytując błędy, ewentualnie na pewno się nie udawaj do specjalisty. Moduł wspomagania, czujnik skrętu lub silniczek (stawiam na silniczek)
Dzięki za odzew, kupiłem auto z czerwoną kontrolką od kierownicy (wtedy wspomaganie działało bez zarzutu). Zrobiłem zbieżność, bo ją ściągało i uznałem, że zrobię adaptację czujnika skrętu, aby pozbyć się błędu. Od tamtej pory wspomaganie nie działa. Podmieniłem maglownicę, nic to nie zdziałało. W gruncie rzeczy od tamtej pory wspomaganie nie działa....
Mam pytanie czy wspomaganie w tym audi ma czujnik w listwie kierowniczej czy wykorzystuje czujnik skrętu z ABS
Jakieś podpowiedzi?. Czyżby straszny pech i podmieniane sterowniki abs również uwalone? Pytanie czy przy wadliwym sterowniku abs powinien widzieć wspomaganie j czujnik skrętu czy jednak nie? Dodano po 1 Napięcie na lini can przy abs. wspomaganiu. czujniku skrętu po zapłonie 2.8v i 2.3. Takie samo występuje na sterownikach które są widoczne np na silniku..
Czujnik położenia/skrętu w kolumnie kierowniczej. Być może wystarczy zrobić kalibrację - najlepiej Tech-em, Oczywiście trzeba najpierw sprawdzić akumulator i alternator (napięcie ładowania). Wspomaganie jest bardzo wrażliwe na wahania napięcia.
Wydaje mi się że w maglownicy znajduje sie tylko mechanizm który wysyła sygnał do elektroniki która znajduje sie w puszcze na kolumnie. Czy tak jest? Czy maglownica z wersji po lifcie z czujnikiem będzie pasować do starszego clio II przed liftem ?
Dzisiaj chciałem przestawić auto i o dziwo wspomaganie ruszyło. Podłączyłem kompa a terminal 15 dalej okolice 8.5-9.8V dodatkowo zaczął pokazywać wartości z czujnika skrętu. Niestety po zgaszeniu i ponownym odpaleniu wspomaganie martwe i brak wskazań z czujnika skretu. Teraz mam dylemat czy od razu wymieniać pompę czy podmienić czujnik skrętu?
Witam, Touran 1 generacji. po wymianie modułu kierownicy 016 na taki który obsługuje fisa i tempomat nie mogę skalibrować g85 czujnika kąta skrętu. Przez to wspomaganie działa nie tak jak trzeba. Tak kojarzę, że wcześniej były problemy w tym aucie z g85, założyłem drugą używkę ale bez rezultatu.
Witam! Nie, auto ma wymienioną całą listwę kierowniczą (wspomaganie itd) i ktoś przy składaniu obrócił kierownicą i tak złożył, lub było coś grzebane (auto sprowadzone uszkodzone od spodu). 44-czyli wspomaganie wrzeszczy o czujnik kąta skrętu, a 16- elektronika kolumny kierowniczej - uszkodzenie mechaniczne czujnika skrętu. Wspomaganie działa, ale świeci...
Czujnik kąta skrętu.
Mierzejewski Proszę przestań wypisywać takie głupoty. Dlaczego zaraz głupoty. Wspomaganie działa. Żółta kontrolka kierownicy sygnalizuje awarię któregoś z czujników zewnętrznych. Gdyby uszkodzeniu uległ czujnik skrętu to wspomaganie przestało by działać. Niekiedy po odpięciu aku kontrolka się zaświeci. Pojeździj trochę jeśli układ sprawny, sama zgaśnie.
Witajcie. Czy ktoś wie, jaką rezystancję powinien mieć na poszczególnych pinach kostki czujnika momentu skrętu G269?? Temat dotyczy maglownicy z Seat Leon 2007 1,6 MPI. (maglownica utraciła wspomaganie po wymianie amorów.
Dziękuję za odpowiedź! Trzeba wyjąć, zregenerować i włożyć, innej opcji brak? Nie opłaca się kupować innej? A może być wina czujnika skrętu że wspomaganie nie działa? Jak to zweryfikować?
w wspomaganiu: 1094656 (B116854) Czujnik kąta skrętu Brak Nastaw postawowych w ABS: 1141 (U042800) Czujnik kąta skrętu Niewiarygodny sygnał 1149 (U042800) Czujnik kąta skrętu Niewiarygodny sygnał
Kierownica na wprost, co wtedy pokazuje czujnik kąta skrętu??
Normalnie przy sprawnym układzie ,po rozładowaniu czy wymianie aku, wszystko ma pogasnąć krótko po ruszeniu. Bez specjalnych manewrów i jakiegoś cudowania. Jak mu wymusisz adaptację itp,a do tego np odczyt z czujników prędkości będzie zły, to nigdy nie zgaśnie. Vag scope prawdę ci powie.
Czujniki w jednej obudowie są dwa - do każdego kierunku skrętu jeden, skoro masz napięcie na jednej parze tylko to znaczy że drugi czujnik jest padnięty i nic dziwnego że układ szaleje. Poszukałbym czujnika skrętu i podmienił na próbę, zapewne pomoże.
Walczę dalej i nie mam pomysłu. Jeden dzień jeździłem bez czujnika skrętu ( wspomaganie w stanie awaryjnym), byłem już pewny , że mam przyczynę i przy podjeżdżaniu pod blok znowu to samo, wydaje mi się, że Polo ma wtedy nagle wysokie obciążenie prądowe, - przygasają światła, skaczą zegary, świeci ręczny, ABS. Rozmawiałem dzisiaj z warsztatem naprawy...
Cześć. Jeep grand Cherokee 2017 z niedziałającym wspomaganiem kierownicy. W module błąd C15DB-00 w opisie wspomaganie dezaktywowane. W samochodzie urwany był przewód od czujnika momentu skrętu. Z informacji jakie znalazłem wynika że jeśli to wspomaganie zostanie uruchomione (włączony zapłon) bez czujnika ponad trzy razy to błędu tego nie można już skasować...
A może to wina czujnika kata skrętu? Podobno wychodziły dwa rodzaje tych czujników montowanych w maglu. Dodano po 2 Dziki kolego za odpowiedz. Czyli tak jak myślałem tylko nie dopisałem😁. Co proponujesz? Miałeś jakieś doświadczenie może w tym temacie? Czy muszę szukać pompy o takich numerach jak moja? Dodano po 1 Sprawdziłem teraz i czujniki...
To wspomaganie wcale aż takie awaryjne nie jest, ale pod warunkiem nie korzystania non-stop z trybu CITY i nie kręcenia kołami na postoju. Z tego co kojarzę to wypala się tam przekaźnik - naprawa do wykonania we własnym zakresie za kilkanaście PLN, ew. uszkadza się czujnik kąta skrętu. Co do przekładki - trzeba będzie zakodować BCM żeby nie świeciła...
Ani naciąg paska,ani luty.... Przecież tam jest samonapinacz, gdyby był aż tak wyciągnięty pasek, to by piszczał, a nie wyłączał wspomaganie. Zimne luty to były w Puntach, w Pandzie już nie ma z tym problemu. Jeśli nie ma problemów z zasilaniem wspomagania to tylko czujnik skrętu.
Blaszki byli odgiete zbyt wysoko , podgiolem je bardziej w stronę czujnika i problem zniknął. Po prostu czujnik nie widział tych blaszek i wywalał blad
Poruszaj drążkami kierowniczymi góra dół przy wyjściu z przekładni czy nie ma luzu ( często wytarte tuleje w przekładni kierowniczej ) . Jeśli chodzi o nierówne wspomaganie to prawdopodobnie problem w czujniku skrętu .
Tym Citroen C3 1, 4 rok produkcji 2007 jest elektryczne wspomaganie kierownicy
Zainicjuj czujnik kąta skrętu
wspomagać skręt czujnik skręt wspomagać fabia pompa wspomagać skręt
schemat wtyku antenowego podpisu cyfrowego ograniczenie napięcia diodą zenera
Volvo S60 2.4 2004 nie odpala po półrocznym postoju Radio lampowe MENUET UKF 20303 pali opornik R92