jw. czujnik spalania stukowego
zazwyczaj jest to 20 do 25 Nm
Witam, czy ktoś ma dostęp do danych, jakim momentem powinien być przykręcony czujnik spalania stukowego w Hondzie, jak w temacie?
Czujnika spalania stukowego nie można sobie ot-tak wkręcić, dokręca się go określonym momentem, jeśli będzie nie właściwy moment, czujnik będzie generował błąd.
Moze juz znalazłes ale jeżeli nie to daję - Moment dokręcenia to 20Nm, powierzchnia pod czujnikiem musi być czysta . salute
Przepraszam za błędną informację ,czujnik spalania stukowego przykręcony jest momentem 20Nm , co do czujnika prędkości to sobie odpuść.
Prowizorycznie? Podłączyć lampę stroboskopową na 1 cyl. i lekko postukać w okolice czujnika zapłon w momencie uderzenia powinien zauważalnie się opóźnić. Profesjonalnie to chyba tylko oscyloskop. Aha czujnik powinien być przykręcony odpowiednim momentem, bo inaczej może oszukiwać.
Moment dokręcenia czujnika spalania stukowego to 20Nm, powierzchnia pod czujnikiem musi być czysta. Zapoznaj się też z tym: https://www.hella.com/techworld/pl/Techn...
Ale błąd masz od czujnika spalania stukowego a nie od EGR. Jak ten czujnik świruje to też mogą dziać się cuda bo ECM próbuje niepotrzebnie korygować zapłon. Przy wymianie bardzo ważny jest moment dokręcania tego czujnika żaby go nie uszkodzić i żeby poprawnie odczytywał sygnał. Do Kalosa polecam kupić interfejs KKL ale koniecznie na chipie FTDI i do...
W zasadzie wszystkie czujniki to przetworniki piezoelektryczne, ważny jest moment dokręcania śruby. Gdybyś miał dojście do działającego można by oscyloskopem odczytać wartości i dobrać całkiem inny na podstawie danych oryginalnego, a tak to tylko loteria może się uda może nie. Rezystancja nic ci nie da liczy się napięcie/prąd.
Te czujniki nie są aż tak delikatne, wbrew pozorom działają długie lata bez najmniejszej awarii. Ja bym śmiało zakładał używany, tylko ważny jest sposób przykręcenia i uprzedniego wyczyszczenia powierzchni bloku jak i czujnika. Do tego nowa śruba i właściwy moment dokręcania. Niejednokrotnie klienci przyjechali po wymianie czujnika i znowu były błędy,...
rezystancja powyzej 1Moma ,sygnal-silnik rozgrzany na biegu jalowym wartosc zadana 0,0-1,0 V to tak w skrocie.czyjnik jest piezoelektrykiem w momencie spalania stukowego wytwarza napiecie j.w. dajac sterownikowi sygnal do opoznienia zaplonu,sygnal moze byc tez falszywy np z powodu luznych ierscieni ,za duzego lluzu na zaworach ,czyli od tego co daje...
jeżeli czujnik został dokręcony odpowiednim momentem a błąd powraca to skup sie na tym 18 Urządzenie sterujące czujnika spalania stukowego lub obwodu, brak sygnału: uszkodzenie urządzenia sterującego (Bosch Monitronic, GM Multec)
witam, zawory dzwonią to są tylko takie możliwości, PALIWO!! NIE TA LICZBA OKTANOWA, zapłon, miejscowe przegrzanie-zakłóca prawidłowy moment zapłonu, podeśle opis i sposób sprawdzenia czujnika spalania stukowego, i taka uwaga- serwis tam też pracują ludzie mieliście Panowie napewno negatywne opinie o pracy serwisów ot taka mała dygresja, pozdrawiam...
czasem sie zdaża ,że koroduje śruba mocująca czujnik stuków i zwiększa to moment dokręcenia.Poluzuj śrubę i dokręć momentem ok 10-15Nm(nie więcej).Najczęściej jednak coś mechanicznie stuka w silniku(popychacz lub sworzeń)i układ to słyszy.
Ważny jest jeszcze moment wstrzykiwania paliwa i czas trwania wtrysku. Żeby było ciekawiej to w przypadku niektórych silników by uzyskać moment 400Nm przy 1000Rpm potrzeba 75mg paliwa a naprzyklad przy 2500Rpm wystarczy go 70mg. Ale najprościej: wciskasz pedał gazu, otwierasz przepustnice, przez przepływomierz albo czujnik ciśnienia w kolektorze przepływa...
Trochę to trwało (standartowy brak czasu) ale autko chodzi. Jak to często bywa szukałem głeboko, a przyczyna była banalna. Zanieczyszczona przepustnica ! Ja szukałem w części mi bliższej czyli elektronice, a mechanicy jakoś na to nie wpadli :) A kto na to wpadł ? Gazownicy. I to "niechcący" - musieli rozkręcić cały dolot przy instalacji gazu. A twierdzą...
Witam ponownie, co sie okazało to nie silnik C16NZ tylko unowoczesniona wersja X16SZ. Przełożyć trzeba bylo silnik razem ze skrzynia, wiazka elektryczna i komputerem. Z tego co wyczytalem to ta jednostka ma moc 71 km. Ale podobno ma wiekszy moment obrotowy przez co lepiej przyspiesza niz C16NZ. No i te bajery czyli EGR, czujnik spalania stukowego, i...
Ok. Mam nowy czujnik. Przykręcony odpowiednim momentem. Problem. W co wetknąć wtyczkę? Gdzie się mniej więcej znajduje?
Przykręcany jest dynamometrem z momentem 20nm
Jakim momentem dokrecales czujnik spalania stukowego?? Pozdrawiam!
Jakim momentem dokręciłeś czujnik spalania stukowego?
Witam, Analizując dalej informację z wcześniejszego postu. Włączyłem wykres przedstawiający informację, z czujnika spalania stukowego. Okazało się, że strzały w dolot występowały w momencie gdy ten sygnał występował. No to wykręciłem czujnik spalania stukowego, wyczyściłem powierzchnię na bloku oraz na czujniku, dokręciłem go ponownie momentem 20Nm....
Dla silnika n47d20 i n47d20s: Korby 20Nm plus 70 stopni. Dla śrub łożysk głównych wały zaleca się wymianę i dokręca się: 50Nm plus 120 stopni, potem wszystkie luzujesz i powtarzasz operacje. Instrukcje dotyczące głowicy cylindrów Głowica cylindra Wymień śruby Tak Inne momenty dokręcania silnika Łożyska główne Wymień śruby/nakrętki Tak Łożyska główne...
świetna droga dedukcji :) a może tak na początek sprawdzić okablowanie oraz moment dokręcenia czujnika? błąd dotyczy nieprawidłowego działania czy przerwy zwarcia do plusa/masy ?? 180/190 km obroty na 6 biegu nieco ponad 4000 i więcej nie chciał iść a ten bolid pojedzie szybciej ? check to auto przechodzi w tryb awaryjny prędzej oznacza usterkę zarejestrowaną...
No to teraz kilka pytań. Czy jest tam płoza pomiędzy kołami rozrządu? Na rysunku nie ma,ale w niektórych silnikach jest przykręcana do pokrywy,dlatego pytam. Jeśli jest ,to sprawdź jej stan. Kolejna rzecz,to jak sprawdzasz czy łańcuch jest naciągnięty? Silnik zatrzymuje się w takiej pozycji że wałki naprężają łańcuch,i nie zawsze tam gdzie jest luz...
Jeżeli w tym drugim gdzie wszystko gra jest podniesiona moc to po zamianie kaset silnika EMS moc będzie większa, ale w przypadku gdy przyczyną usterki jest kaseta silnika. Dlatego chciałem żebyś zamienił kasety. Wtedy przekonamy się co jest rzeczywiście z tym Volviakiem. Poza tym też nie chcę żebyś podniósł moc niepotrzebnie. Podniesienie mocy ma bardzo...
Powodem błędu spalania stukowego może byc również nieprawidłowe zamontowanie czujnika spalania stukowego. Opel uczula aby czujnik został dokręcony prawidłowym momentem patrz załącznik. http://obrazki.elektroda.net/96_11861421...
Witam. Tak sobie czytam i widze , że nikt nie wspomniał o tym że zastosowanie osobnej cewki dla każdego cylindra umożliwia bardzo dokładną regulację kąta wyprzedzenia zapłonu . Chodzi oto by był on maksymalnie wczesny , na granicy spalania stukowego , co umozliwia maksymalne wykorzystanie mieszanki . Oczywiście w układzie takim musi być użyty tzw. czujnik...
powalczyłem tydzień, ale dalej brak poprawy... teoretycznie zapłon powinien być opóźniany przez czujnik spalania stukowego - wymieniłem go , dokręciłem jak trzeba , ale objawy dalej bez zmian... - sprawdziłem połączenia elektryczne poszczególnych czujników i (same czujniki) z ECU i wszystko ok Dwie ciekawe rzeczy: po odpięciu czujnika spalania stukowego...
Ten silnik ma czujnik spalania stukowego, warto go odkręcić, wyczyścić powierzchnię styku z blokiem silnika i dokręcić ponownie momentem 20Nm (ważne !) Druga rzecz, tam jest czujnik położenia wału korbowego ?, jeśli tak, to do wymiany
Koledzy! Mam pewien pomysł, który może się przydać wszystkim początkującym zabawę z euroscanem. W tym temacie napiszmy tłumaczenia do wszystkich kodów błędów euroscana jakie znamy. Knock retard-czujnik stukowy Mixture-mieszanka Idle adaptation- jalowa adaptacja Blink code reguest-ponowna prośba kodu Spark adwance-wyprzedzenie zaplonu Jdle rpm desired-obroty...
Podaj odczyt z przepływomierza i kąt wyprzedzenia zapłonu w momencie wystąpienia błędu czujnika spalania stukowego.
UKŁAD WTRYSKOWY I ZAPŁONOWY zwarcie pinów A i B w złączu diagnostycznym 010 - Kody błędów nie zaprogramowane 012 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / Brak błędów 013 - Sonda lambda - brak sygnału 014 - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt niskie napięcie 015 - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt wysokie napięcie 016 - Czujnik...
Witam.Mam problem z Fordem Mondeo MKIII 2,0 TDCI 2002 r,130KM.Niedawno w moim aucie wystąpił problem z mrugająca kontrolką -sprężynką.Auto nie miało problemów z zapłonem,nie dymiło nadmiernie,natomiast silnik na wolnych obrotach chodził nierównomiernie,a w czasie ruszania rzęził jak "stary diesel" . Podczas ruszania z opóźnieniem reagował na pedał gazu,szarpał.Pojechałam...
Witam Mam problem już od ponad pół roku z moim Audi. Poranne odpalenie wygląda tak : Podpinam kostkę do regulatora ciśnienia przy rozdzielaczu paliwa ( samochód odpala ) i za moment odpinam ją by móc jeździć. Na rozgrzanym silniku tej kostki nie trzeba podłączać. Auto nie trzyma obrotow faluje pomiędzy 1000 a podczas zatrzymywania się potrafi zgasnąć....
Dziękuję serdecznie. Możesz mi kolego wyjaśnić, w jakich stanach silnika taka korekcja występuje aż do momentu zadziałania KS? Czy są takie momenty, kiedy sygnał z tego czujnika jest całkowicie ignorowany przez sterownik? Przepraszam za tyle pytań, pozdrawiam.
Witam ponownie. Problem udało się rozwiązać. Więc od początku: Wskazania multimetru którym pierwotnie się posługiwałem okazały się być dalekie od prawdy. Przy zgaszonym checku rezystancja czujnika spalania stukowego była książkowa- 560 kohm ale w momencie gdy check się zapalał pomiar rezystancji czujnika sprawnym miernikiem wskazywał nieskończoność....
sebap dzięki za szybką odpowiedź! Zaintrygował mnie ten syczący w czasie ostatniego testu EGR - przepustnica zatkana od góry, w waż od podciśnienia od lpg (jednocześnie odcięte podciśnienie od lpg) podpięty pistolet od kompresora i podane impulsowo ok 3 bar. Zawór ten jest przerdzewiały na wierzchniej strony flanszy, powietrze wylatuje koło metalowego...
Co do drugiego pytania nie wiem możesz mnie olśnić? Jak się mocuje wiem, odpowiednim momentem dokręcić chyna 20 Nm o ile się nie mylę. A czy spalanie stukowe występuje na gazie?
Witam. Mam problem z fiatem pandą 1.1: Samochód jest po wypadku, dostał strzała z przodu i z tego powodu został wyciągnięty silnik. Po ponownym włożeniu i poskładaniu wszystkiego silnik nie pracuje dobrze i podejrzewam spalanie stukowe. Wygląda to tak: Głównym problemem jest to że na biegu jałowym miga kontrolka check engine, natomiast po dodaniu gazu...
Czujnik spalania stykowego został dokręcony z odpowiednim momentem? Możesz podać pełną wartość tego błędu DF006? Nie pamiętam dokładnie ale chyba coś takiego : "obwód czujnika spalania stukowego obwód otwarty lub zwarcie, nieciągły" Zastanawia mnie jedno bo przy wtyczce do czujnika są dwa kable biały i czerwony i są one w takiej szarej izolacji a na...
Najprawdopodobniej znalazłem ten czujnik,znajduje się on poniżej głowicy w bloku silnika,idą od niego dwa przewody,mierząc opór czujnika nie ma żadnej reakcji na mierniku,tak jakby obwód był otwarty,to samo jest z wtyczką do czujnika,tak powinno być? Nadmienię jeszcze,że czujnik ma dwa wtyki,wtyczka tak samo dwu pinowa,a w wiązce przewodów do wtyczki...
Nie tworze nowych teorii - przedstawiam swój tok myślenia a jeśli się mylę to dobrze, że ma mnie ktoś poprawić ;) Nie czytasz ze zrozumieniem : mam na myśli, że do spełnienia normy emisji spalin jak i dymienia w silniku wolnossącym diesla optymalnym stosunkiem nadmiaru tlenu do paliwa jest 150 % stosunku stechiometrycznego. Poniżej tej wartości paliwo...
Cześć wszystkim, po długim czasie nastał ten moment że muszę prosić o pomoc. 1,5 roku temu kupiłem oryginalne GTI do renowacji, ogólnie sprawne tyle że zaniedbane przez poprzednią właścicielkę. Niestety w październiku pojechał do pewnego warsztatu na większą wymianę w silniku po to by wszystko był na tip top jeżeli chodzi o silnik :-) . Niestety skończyło...
Poniżej wyniki diagnostyki Opel Scannerem Opel Corsa(Vita)-B 2000 (Y) 1.0 [X10XE] - Motronic M1.5.5 (pin 7) Kody Usterek: P0505 Unknown Error Not Present - "Układ regulacji biegu jałowego - usterka" P0130 Unknown Error Not Present - "Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - usterka" Parametry bie¿¹ce: 1 Napiêcie Akumulatora 14.0 V 2 Obroty Silnika...
te kody ze zdjec to sa wszystkie kody jakie mozna sczytac za pomoca checka? u mnie w opelku mam takie kody: czy to samo jest w matizie? UKŁAD WTRYSKOWY I ZAPŁONOWY zwarcie pinów A i B w złączu diagnostycznym 10 - Kody błędów nie zaprogramowane 12 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / Brak błędów 13 - Sonda lambda - brak sygnału 14 - Czujnik...
Termostat właśnie dziś mi przyszedł i będzie wymieniany razem z wiązką. Jeśli chodzi o dwa błędy to skasowane zostały 20.08.23 i od tamtej pory się nie pokazały na nowo - co dwa dni podłączałem sobie profilaktycznie auto pod kompa. Poszarpywania nie mam ani podczas jazdy stałą prędkością ani podczas przyspieszania. ( myśląc w stecz - chyba przed tym...
Różnie bywa z momentem pojawiania się błędu. Opis świadczy o niepodłączonym czujniku lub zwarcia przewodu do masy co oznacza brak odczytu sygnału z czujnika.
W dniu dzisiejszym walki ciąg dalszy. Instalacja prześwietlona, przerwy brak. Ponoć rezystancja przewodów powinna wynosić poniżej 1Ω. U mnie obydwa pomiary to 1,2 Ω, ale miernik mam nieprofesjonalny i pewnie nie jest za bardzo precyzyjny. Po poskładaniu wszystkiego do kupy okazało się, że w programie diagnostycznym ożyły wskazania czujnika...
są dwa, ten zasadniczy jest mocowany do bloku silnika, i podczas montażu nalezy zachować pewną procedurę, a mianowicie miejsce mocowania musi byc czyste a on sam mocowany odpowiednim momentem dokręcającym, przeważnie 25Nm. To jest istotne. Na ścianie grodziowej jest również mocowany czujnik stukowy-wykrywa czy kierowca stuka przydrożne panienki, po...
Witam Mam taki problem ostatnio naprawiałem rozrusznik, podczas naprawy rzucił mi się w oczy zabłocony czujnik spalania stukowego. Nadgorliwie postanowiłem go wykręcić i wyczyścić po wyczyszczeniu zamontowałem go z powrotem, niestety po włączeniu silnika nie pracował on już równo. Wyraźnie słyszalna nie równa praca silnika teraz chodzi jak traktor....
Udało mi się wywołać ten dźwięk na postoju i zrobiłem krótkie nagranie. Najbardziej słychać między 5-6 sekundą, później zanika i nie byłem już w stanie tego wywołać. Podobnie z resztą jest w czasie jazdy, jak zacznie to dzwoni przez jakiś czas (i jak w tym momencie się zatrzymam i gazuję to da się wywołać też na postoju), potem w magiczny sposób przestaje....
No to mechanicy jak na czuja wymieniają pół auta, kombinują coś przy mapie(tylko żeby tłoków nie potopiło), to chyba się jeszcze uczą. samochód nadal stukał i klepał jak stary diesel wiec mechanicy stwierdzili ze trzeba wymienić pozostałe wtryskiwacze na pewno pomoże A stąd powyższy wniosek. Czy jesteś w stanie określić dokładnie czy hałas jest metaliczny(wtryskiwacze...
Hej, stop , stop Panowie, zacznijmy od tego ze krokiem numer jeden jest postawienie celu ktory chcemy uzyskac co w tym wypadku odpowiada max ilosci paliwa zamienionego na prace, nie cieplo czy halas swiatlo itd. Bezposrednim wykladnikiem sa NIUTONOMETRY , i tego sie nalezy trzymac a zmiana na pałe - a moze 4 bar map sensor, koncowki z kombajnu i turbo...
Jeżeli wiesz gdzie jest zamontowany czujnik spalania stukowego to sprawdź czy jest prawidłowo zamocowany. W jego przypadku bardzo ważne jest aby był dokręcony do silnika odpowiednim momentem. Być może w twoim przypadku lekko się popuścił na śrubie i z tego powodu łapie fałszywe objawy stukania a w konsekwencji ECU próbuje skorygować kąt zapłonu i stąd...
Po wymianie czujnik powinien być dokręcony odpowiednim momentem. Czujnik podłączony jest do sterownika silnika i należy sprawdzić instalacje ze sterownika do czujnika. Czujnika raczej nie sprawdzisz bo to element piezo.
Czujnik spalania stukowego? Nie jest to pewnik ale też mam m.in Pandę. Troszkę powalczyłem z gazownikiem i teraz jak sobie ją podpinałem tak dla relaksu to wyszedł błąd czujnika spalania stukowego. Jednak kontrolka MIL nic nie zgłaszała. Widać był to błąd drugiej kategorii, mniej ważny. Potwierdź to ale sam nie wymieniaj . Potrzeba dokręcić momentem...
Witam, opiszę moje doświadczenia z lpg. Może się przyda. Początek - w 2001 roku założyłem instalacje sekwencyjną BIGAS w renault Scenic 1,6 i przejeździłem na niej ok. 120tys km. Żadnych negatywnych zmian spowodowanych zasilaniem lpg nie stwierdziłem. Te wszystkie opowiesci o zaworach i głowicach można wlożyć między bajki. Fakt, że wymienilem kolektor...
Witam Po odpaleniu samochodu wszystko jest ok do momentu przejechania ok 1km, potem samochód jakby traci moc, niby osiąga takie same prędkości na tych samych obrotach ale jedzie wyraźnie słabiej. Szczególnie widać różnicę przy ruszaniu gdzie pedał gazu reaguje jakby z opóźnieniem i silnik dużo wolniej wchodzi na obroty. Występuje również zwiększone...
Witam. Ostatnio poczytałem trochę o tuningu silników wolnossących i znalazłem dość ciekawą rzecz. Chodzi o małe oszukanie komputera. Polega na zamontowaniu równolegle do czujnika temperatury zasysanego powietrza, rezystora o oporze około 400Ohm. Dzięki temu komputer "widzi" słabiej (albo bardziej, nie pamiętam) rozgrzany silnik niż jest w rzeczywistości...
witam przy pomocy jednego drucika i w miarę sprawnych oczu można w prosty sposób rozpoznać rodzaj usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym. Wszystkie benzynowe silniki Astry wyposażone są w elektronicznie sterowany wtrysk paliwa. Mikroprocesor w urządzeniu sterującym rozpoznaje usterki w układzie wtryskowym i zapłonowym, takie jak uszkodzony czujnik,...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
Witam. Mam swapowaną corsę B, włożyłem silnik c20ne, motronic 4.1. Jest dobrze podłubany mechanicznie, ma chip. Ale ciągle mi mało KM i postanowiłem dołożyć kompa i wiązkę z silnika c20xe z kadetta E, motronic 2.5. Dołożyłem aparat zapłonowy, czujnik spalania stukowego, moduł wzmocnienia zapłonu i cewkę też z c20xe. I mam kłopota. Silnik odpalił, do...
Witam, Mała aktualizacja. Wtryski sprawdzone testerem – wyciągnięta listwa I każdy po kolei do słoika, pompa paliwa uruchamiana CLIPem co by ciśnienie było, tester wymuszał otwarcie wtrysku na różne okresu czasu I w różnych częstotliwościach. Jak dla mnie wzór mgiełki był na każdym taki sam. Korzystając ze sposobności wymoczyłem je I przedmuchałem...
Witam! Nic nie piszesz o czujniku położenia przepustnicy-sprawdź go. Jak sprawdziłeś przepływkę? Nie kombinowałeś nic z wydechem? Może masz jakąś nieszczelność w wydechu przed sondą? Rzadko ale zdarza się, że w pewnych momentach taką nieszczelnością może być zasysane trochę powietrza i sonda będzie sygnalizowała zwiększoną ilość tlenu, co komputer "naprawia"...
dzięki za informację podejrzewam że nie ma pinu(widocznie ktoś wykręcił) bo tam jest tylko dziura. co do gazu jestam laikiem jeżdziłem do gazownika i go mordowałem wiem że sterownik jest w tej chwili na autokalibracji założył dodatkowy wężyk na podciśnieniu i rozkalibrował wtryskiwacze (ciśnienie turbosprężarki rozregulowało wtryski) wstawiam artykł...
:arrow: sokmarcin Nie przesadzaj z wymaganiami - zakres obrotów silnika wymagajacy pomiaru to 1:10 (np. dla typowego benzynowego zakres 650 - 6500 rpm) a nie 1:100. Nie wiem skąd będziesz zbierał informacje o obrotach - jeśli z pojedynczej cewki zapłonowej, to masz na 1 obrót wału 2 impulsy, czyli zakres częstotliwości masz od ok. 22 do 220 Hz. Jesli...
Cześć Wam! :) Mam pewien problem z autem, nie mogę go rozwiązać i nikt nie jest w stanie mi pomóc. Może Wam coś się nasunie. BMW e46 Compact 325ti 2002 rok Silnik: M54B25, przebieg 130 tys (wydaje się prawdziwy) Sterownik silnika: MS43 Otóż silnik reaguje z opóźnieniem na dodawanie gazu. Widać nawet przydławienie (spadek obrotów) w momencie dodania...
W silnikach z wtryskiem elektronicznym nie ma stalego cisnienia paliwa a zmienia sie ono wraz z obciazeniem tj zalezy od podcisnienia. Przyklad: Bieg jalowy - 2.5 bara natomiast wcisniecie pedalu do oporu powoduje wzrost cisnienia chwilowy nawet do 5 bar (malutka chwila zapobiega zubozeniu sie mieszanki przy intensywnym doplywie powietrza a musi byc...
W serwisie wymienili czujnik zmiennych faz rozrządu, Ponoć po wymianie głowicy które jest inna mechanik włożył stary czujnik, a powinien włożyć ten przeznaczony do nowej głowicy, nowa jest uniwersalna do 1.4 i 1.6. Jednak grzechotanie nie ustało. Znajomy mechanik po 20.09.14r ma sprawdzić mi ten silnik, twierdzi, że komputer musi dostawać złe informacje...
Witam i proszę o fachową poradę: Samochód: Citroen Xantia 2.0i 8V RFX (123KM) rok 1993. System wtrysku Magneti Marelli 8P20. Mam niesamowity problem z pracą tego silnika. Mianowicie: gdy dodaję gazu strasznie go zadusza i potrafi strzelić w kolektor ssący. Problem te jest narastający. Po zapaleniu strasznie go zalewa i ciężko mu utrzymać obroty. Jak...
Ludzie, ale czytajcie co jest napisane wcześniej. Liczba oktanowa świadczy o odporności paliwa na detonację. Spalanie detonacyjne ma miejsce wtedy kiedy mieszanka zapala się jedynie pod wpływem 'zgniatania' przez tłok, bez udziału iskry. Spalanie detonacyjne potrafi połamać korbowody i inne rzeczy w silniku. A więc benzyna 98 'pali się mniej' niż benzyna...
KodOpis kodu 0100Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0101Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0102Sygnał z przepływomierza powietrza za niski 0103Sygnał z przepływomierza powietrza za wysoki 0104Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza - usterka pojawia się okresowo 0105Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP 0106Nieprawidłowy...
Ja tylko grzecznie zapytałem Szanownych Forumowiczów. I ja równie grzecznie Ci odpowiedziałem.... Logika jest prosta. Gdy kupisz "narzędzia" w Chińskim sklepie, gdzie każde wart jest kilka zł nigdy nie dogoni narzędzi gdzie za każde zapłacić musisz kilkaset. Nie dość że te droższe będą wyspecjalizowane do konkretnych czynności, to jeszcze ich jakość...
Witam, odkopie temat bo ma problem z ustawieniem zapłonu w Pontiac firebird 5.7, auto jak jest zimne to ciężko odpala a jak już odpali to pracuje całkiem ładnie do momentu rozgrzania wtedy podnosi sobie obroty i przy próbie dodania gazu dławi się i potrafi zgasnąć i potem znowu jest problem z odpaleniem. Wymieniłem cewkę, świece, przewody, wtryski paliwa...
Po pierwsze to czuję sie urażony, bo to ja pierwszy zakwestionowałem sprawę z zapłonem. Po drugie to w tych silnikach zapłon żadko występuje w tym samym punkcie. W sterowniku jest zaprogramowana siatka zapłonów i zapłon występuje w zalażności od obrotów i obciążenia, także od czujnika spalania stukowego. Po trzecie nie jest prawdą, że iskra przeskakuje...
Witam. Mam problem z astrą. Silnik X14XE 1.4 16V 97 rok. Świeci mi się check engine i po podpięciu do komputera wyświetla błąd P0325 - obwód sygnału spalania stukowego. Ogólnie silnik pracuje jakby był zdławiony. Gdy wrzucę 2 i obroty przekroczą jakieś 2500 check się zaświeca i już tak zostaje do momentu zgaszenia silnika. Gdzie szukać tu tego czujnika?...
nie rozumiem pytania o magnesy we wtryskiwaczach... wg tego co napisałeś - we wtryskiwaczach będzie się gromadziła rdza z filtru paliwa w okolicach tych magnesów... wtrysk grupowy nie ma znaczenia, jeżeli magnetyzer działa, to również na mieszanie w dolocie I się gromadzi, tylko tam jest siatka (filtr) która to zatrzymuje i czasem się zapycha... ale...
Nie chcę zakładać nowego tematu, napiszę tu. Modów ciąg dalszy nastąpił. Założyłem wiązkę i kompa z silnika c20xe. Dołożyłem aparat zapłonowy, czujnik spalania stukowego, moduł wzmocnienia zapłonu i cewkę też z c20xe. I mam kłopota. Silnik odpalił, do włączenia wentylatora pracował. Ale były zawahania obrotów. Jak obroty na chwilę spadały, to wskazówka...
18 System regulacji spalania stukowego - najlepsze jest to że ja nie mam tego czujnika, sprawdzane było kilka razy i to nie tylko przeze mnie. Czas zaprowadzić auto do mechanika, bo bredzisz w tym momencie strasznie. Skoro czujnika nie ma, a powinien być, to normalne że błąd wyskoczy. Jak już dokupisz ten czujnik i go zamontujesz, to zapraszam ponownie...
http://astra.autokacik.pl/ tu masz dokładny opis błędów z tego co piszesz to wygląda na czujnik temp. do kompa-stąd może być wyższe spalanie z drugiej strony 530km na 50 l to daje ok 9,5 l więc jak na Ecoteca do nieźle-no zależy czy to spalanie na mieście,średnie czy na trasie dla dwóch pierwszych to możne być ale jeśli trasa to za dużo WYKRYJ TO SAM!...
Kody błędów starszych jednostek, bez EOBD/OBD-II ('90-'95). Tłumaczenie własne, wszelkie uwagi mile widziane. Jednostka sterująca silnika 12 Rozpoczęcie diagnostyki/separator (sygnalizuje początek/koniec listy błędów) 13 Czujnik O2 - obwód otwarty 14 Czujnik temperatury chłodziwa - za niskie napięcie 15 Czujnik temperatury chłodziwa - za wysokie...
mechanik podpinał diagnoskop do samochodu. mało tego to pod 2 bo i kolegi zawsze pokazuje błąd ,,wypadanie zapłonu'' jeśli by chodziło tylko o czek z silnikiem który paliłby się na stałe to bym się tak nie martwiła ( pali się na stałe muszą robić do skutku wkładając z powrotem moje części które nie okazały się uszkodzone ) problem polega na tym że odbieram...
Ale jazda z tym apliwem. To może od podstaw-liczba oktanowa mówi o tendencji do samozapłonu benzyny. Im większa liczba, tym mniejsza tendencja do samozapłonu. Takie samozapłony powodują spalanie stukowe-ciśnienie gazów powstaje zbyt wcześnie i tłok, w pierwszej fazie, tak jakby cofie się. Objawy to stukanie i spadek osiągów, cierpi cały układ korbowo...
Na kąt zapłonu ma wpływ wiele czynników także temperatura, położenie przepustnicy, podciśnienie w kolektorze no i oczywiście obroty, na biegu jałowym dochodzą procedury zmiany kąta w celu stabilizacji obrotów i wpływania na tempetaturę temperatury spalin w celu dogrzania katalizatora podczes długiej pracy silnika na wolnych obrotach, jakość paliwa...
Wracając do pytania o załączanie turbo- żadna turbosprężarka nie wyłacza się na wolnych obrotach a tak zwane włączenie turbiny to efekt nagłego wzrostu momentu obrotowego wynikający z sumy większego momentu związanego z wzrostem obrotów siłnika i efektu doładowania który też jest zauważalny przy wyższych obrotach poprostu wyższe ciśnienie ,a wzrost...
12 Rozpoczęcie diagnostyki 13 Sonda lambda - brak zmian napięcia/przerwa 14 Czujnik temperatury płynu chłodzącego - niskie napięcie 15 Czujnik temperatury płynu chłodzącego - niskie napięcie 16 Czujnik spalania stukowego - brak zmian napięcia (Bosch Motronic, Simtec) 17 Czujnik spalania stukowego 2. - brak zmian napięcia (Bosch Motronic, GM Multec)...
Witam, Od kilku dni walczę z Passatem B4 2.0 2E + LPG z objawami jak w temacie. Silnik chodzi idealnie, równiutko, nie przerywa, nie szarpie do momentu pełnego otwarcia termostatu - ok 90*C. Wówczas następuje coś w rodzaju kichnięcia w okolicach kolektorów po czym auto zaczyna szarpać, falować - nie potrafi utrzymać stałej prędkości obrotowej przy pedale...
Z ASTRY Ale powinno byc tosamo Układ MULTEC firmy Delco-Remy Kod Znaczenie 12 Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek 13 Sonda lambda - brak sygnału 14 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt niskie napięcie 15 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt wysokie napięcie 16 Czujnik spalania stukowego 17 Wtryskiwacz 18 System regulacji spalania...
Witam serdecznie Od niedawna jestem (nie)szczęśliwym posiadaczem silnika C20XE w Oplu Calibra. Silnik niby jest zdrowy ale... Wkręca się do 2.000obr i odcina paliwo/zaplon. Po prostu do 2tys zbiera sie idealnie, a potem silnik przerywa prace na ok sekunde i znow przyspiesza i tak w kolko. Nie mam LPG i nigdy nie mialem. Ktos mi powiedzial ze to wyglada...
Witam, drugi raz męczę się z elektryką w V-ce poprzednio był problem z immo ale dobie poradziłem <błąd na schemacie> Silnik z omegi 2000r. Brak iskry i wysterowania wtryskiwaczami. Podobny objaw jest w przypadku aktywacji blokady Immo. Immo poprawnie działa, check nie miga <miga w przypadku aktywacji immo> Podłączałem pod Opcoma widzi klasyczny...
Witam. Ja w swoim P10 2.0l 16V miałem to samo! Mam instalację podciśnieniową LPG. W tych modelach problem ten dotyczy głównie czujnika λ - reszty tlenu w spalinach, zakładając że twój silnik nie podsysa "lewego" powietrza - wskazanie przepływomierza 1,52V na 800 obr. Moja Primerka paliła ≥ 14.8l/100km zupy!!!. Na pierwszy rzut po podłączeniu...
Witam wszystkich, Wiem, że podobna tematyka była już opisywana na tym forum, ale nie znalazłem przypadku podobnego do kolegi. Autko klasyk z podobno dobrym silnikiem 2E 2.0 115 km 1995r. ale i z problemem. Co do zasady to auto zasilane jest benzyną i LPG. na filtrze powietrza jest przepływomierz, więc LPG tylko w sekwencji STAGA, chociaż niektórzy mówią,...
Witam. Na zimnym silniku po około 4-5 min od uruchomienia silnika ECU informuje (świeci check engine) o błędach: 52 - Regulacja składu mieszanki poza zakresem, 32 - Regulacja składu mieszanki poza zakresem - mieszanka za bogata, 44 - Czujnik spalania stukowego 1 Załączam filmy na którym pokazane są wskazania mulimetra podłączonego do przewodów z sondy...
Witam! Właśnie spędziłem 2 tygodnie na ustalaniu przyczyny błędu 017152 (zbyt ubogi skład mieszanki) Moja historia: Po rocznej bezawaryjnej eksploatacji 8 letniej astry zaświeciła się złowroga żółta kontrolka Pojechałem na komp podłączyli pomyśleli i stwierdzili że to jakiś przypadek. 1. Błąd skasowany po problemie. Z uwagi na tegoroczne upały stwierdzili...
Moje Autko To: Nissan Maxima 3.0 V6 24 Zawory wersja 204 konna 1992 rok przebieg autetyczny 68000 mil 3 wlascieciel , z tego 2 w kraju wlasciciele spokrewnieni Podczas Jazdy Na Benzynie Muli go od 2000 do 4000 obrotow tzn noga w podlodze a on absolunie nie przyspiesza obototy stoja w miejscu potem potem szarpniecie 200 obrotow wiecej i tak dalej do...
Opel Astra-G 98-00 X14XE, X16XEL Multec S (F) P0105 -? Sensor absolutnego ciśnienia rury ssącej (MAP) napięcie za wysokie -? Sensor absolutnego ciśnienia rury ssącej (MAP) napięcie za niskie P0110 -? Za wysokie napięcie temperatura powietrza wlotowego -? Za niskie napięcie temperatura powietrza wlotowego P0115 -? Za wysokie napięcie temperatura środka...
Witam Około miesiąc temu zaświeciła się, w mojej Hondzie, kontrolka check engine. Przy użyciu złącza OBD II i czytnika Icar III odczytałem błąd P0325 - problem z czujnikiem spalania stukowego lub jego okablowaniem. Sprawdziłem okablowanie - jest w porządku. Postanowiełem wymienić czujnik. Kupiłem czujnik w internecie. Udało mi się uzyskać dostęp od...
Witam! Jezdze Renault Clio z 1998 (tzw c2ph1) z dosc rzadko wystepujacym silnikiem 1.6 8V 90KM (typ K7M744). Odkad go znam - 3 lata (kupila go moja dziewczyna a obecnie zona ;-)) auto jezdzi ale jakby chcialo a nie moglo: Jesli b. spokojnie i delikatnie operuje sie pedalem gazu, nie rozkreca powyzej 2200-2500 (czyli typowa jazda na emeryta) to jezdzi...
czujnik stukowego spalania moment dokręcenia spalania stukowego czujnik spalania stukowego
sterowanie rolet zewnętrznych przekierowywanie stron kabel ampery
zmywarka bosch schemat czujnik ciśnienia antara
Antari Z-350: Mrugająca dioda amber, brak dymu Błąd A0544 w Siemens CU240S - Diagnostyka i Rozwiązania