jw. czujnik spalania stukowego
zazwyczaj jest to 20 do 25 Nm
Witam, czy ktoś ma dostęp do danych, jakim momentem powinien być przykręcony czujnik spalania stukowego w Hondzie, jak w temacie?
Moze juz znalazłes ale jeżeli nie to daję - Moment dokręcenia to 20Nm, powierzchnia pod czujnikiem musi być czysta . salute
Czujnika spalania stukowego nie można sobie ot-tak wkręcić, dokręca się go określonym momentem, jeśli będzie nie właściwy moment, czujnik będzie generował błąd.
Moment dokręcenia czujnika spalania stukowego to 20Nm, powierzchnia pod czujnikiem musi być czysta. Zapoznaj się też z tym: https://www.hella.com/techworld/pl/Techn...
Ale błąd masz od czujnika spalania stukowego a nie od EGR. Jak ten czujnik świruje to też mogą dziać się cuda bo ECM próbuje niepotrzebnie korygować zapłon. Przy wymianie bardzo ważny jest moment dokręcania tego czujnika żaby go nie uszkodzić i żeby poprawnie odczytywał sygnał. Do Kalosa polecam kupić interfejs KKL ale koniecznie na chipie FTDI i do...
W zasadzie wszystkie czujniki to przetworniki piezoelektryczne, ważny jest moment dokręcania śruby. Gdybyś miał dojście do działającego można by oscyloskopem odczytać wartości i dobrać całkiem inny na podstawie danych oryginalnego, a tak to tylko loteria może się uda może nie. Rezystancja nic ci nie da liczy się napięcie/prąd.
Te czujniki nie są aż tak delikatne, wbrew pozorom działają długie lata bez najmniejszej awarii. Ja bym śmiało zakładał używany, tylko ważny jest sposób przykręcenia i uprzedniego wyczyszczenia powierzchni bloku jak i czujnika. Do tego nowa śruba i właściwy moment dokręcania. Niejednokrotnie klienci przyjechali po wymianie czujnika i znowu były błędy,...
rezystancja powyzej 1Moma ,sygnal-silnik rozgrzany na biegu jalowym wartosc zadana 0,0-1,0 V to tak w skrocie.czyjnik jest piezoelektrykiem w momencie spalania stukowego wytwarza napiecie j.w. dajac sterownikowi sygnal do opoznienia zaplonu,sygnal moze byc tez falszywy np z powodu luznych ierscieni ,za duzego lluzu na zaworach ,czyli od tego co daje...
witam, zawory dzwonią to są tylko takie możliwości, PALIWO!! NIE TA LICZBA OKTANOWA, zapłon, miejscowe przegrzanie-zakłóca prawidłowy moment zapłonu, podeśle opis i sposób sprawdzenia czujnika spalania stukowego, i taka uwaga- serwis tam też pracują ludzie mieliście Panowie napewno negatywne opinie o pracy serwisów ot taka mała dygresja, pozdrawiam...
Trochę to trwało (standartowy brak czasu) ale autko chodzi. Jak to często bywa szukałem głeboko, a przyczyna była banalna. Zanieczyszczona przepustnica ! Ja szukałem w części mi bliższej czyli elektronice, a mechanicy jakoś na to nie wpadli :) A kto na to wpadł ? Gazownicy. I to "niechcący" - musieli rozkręcić cały dolot przy instalacji gazu. A twierdzą...
Ważny jest jeszcze moment wstrzykiwania paliwa i czas trwania wtrysku. Żeby było ciekawiej to w przypadku niektórych silników by uzyskać moment 400Nm przy 1000Rpm potrzeba 75mg paliwa a naprzyklad przy 2500Rpm wystarczy go 70mg. Ale najprościej: wciskasz pedał gazu, otwierasz przepustnice, przez przepływomierz albo czujnik ciśnienia w kolektorze przepływa...
Witam ponownie, co sie okazało to nie silnik C16NZ tylko unowoczesniona wersja X16SZ. Przełożyć trzeba bylo silnik razem ze skrzynia, wiazka elektryczna i komputerem. Z tego co wyczytalem to ta jednostka ma moc 71 km. Ale podobno ma wiekszy moment obrotowy przez co lepiej przyspiesza niz C16NZ. No i te bajery czyli EGR, czujnik spalania stukowego, i...
czasem sie zdaża ,że koroduje śruba mocująca czujnik stuków i zwiększa to moment dokręcenia.Poluzuj śrubę i dokręć momentem ok 10-15Nm(nie więcej).Najczęściej jednak coś mechanicznie stuka w silniku(popychacz lub sworzeń)i układ to słyszy.
No to teraz kilka pytań. Czy jest tam płoza pomiędzy kołami rozrządu? Na rysunku nie ma,ale w niektórych silnikach jest przykręcana do pokrywy,dlatego pytam. Jeśli jest ,to sprawdź jej stan. Kolejna rzecz,to jak sprawdzasz czy łańcuch jest naciągnięty? Silnik zatrzymuje się w takiej pozycji że wałki naprężają łańcuch,i nie zawsze tam gdzie jest luz...
Jeżeli w tym drugim gdzie wszystko gra jest podniesiona moc to po zamianie kaset silnika EMS moc będzie większa, ale w przypadku gdy przyczyną usterki jest kaseta silnika. Dlatego chciałem żebyś zamienił kasety. Wtedy przekonamy się co jest rzeczywiście z tym Volviakiem. Poza tym też nie chcę żebyś podniósł moc niepotrzebnie. Podniesienie mocy ma bardzo...
Witam. Tak sobie czytam i widze , że nikt nie wspomniał o tym że zastosowanie osobnej cewki dla każdego cylindra umożliwia bardzo dokładną regulację kąta wyprzedzenia zapłonu . Chodzi oto by był on maksymalnie wczesny , na granicy spalania stukowego , co umozliwia maksymalne wykorzystanie mieszanki . Oczywiście w układzie takim musi być użyty tzw. czujnik...
powalczyłem tydzień, ale dalej brak poprawy... teoretycznie zapłon powinien być opóźniany przez czujnik spalania stukowego - wymieniłem go , dokręciłem jak trzeba , ale objawy dalej bez zmian... - sprawdziłem połączenia elektryczne poszczególnych czujników i (same czujniki) z ECU i wszystko ok Dwie ciekawe rzeczy: po odpięciu czujnika spalania stukowego...
świetna droga dedukcji :) a może tak na początek sprawdzić okablowanie oraz moment dokręcenia czujnika? błąd dotyczy nieprawidłowego działania czy przerwy zwarcia do plusa/masy ?? 180/190 km obroty na 6 biegu nieco ponad 4000 i więcej nie chciał iść a ten bolid pojedzie szybciej ? check to auto przechodzi w tryb awaryjny prędzej oznacza usterkę zarejestrowaną...
Koledzy! Mam pewien pomysł, który może się przydać wszystkim początkującym zabawę z euroscanem. W tym temacie napiszmy tłumaczenia do wszystkich kodów błędów euroscana jakie znamy. Knock retard-czujnik stukowy Mixture-mieszanka Idle adaptation- jalowa adaptacja Blink code reguest-ponowna prośba kodu Spark adwance-wyprzedzenie zaplonu Jdle rpm desired-obroty...
UKŁAD WTRYSKOWY I ZAPŁONOWY zwarcie pinów A i B w złączu diagnostycznym 010 - Kody błędów nie zaprogramowane 012 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / Brak błędów 013 - Sonda lambda - brak sygnału 014 - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt niskie napięcie 015 - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt wysokie napięcie 016 - Czujnik...
Witam. Mam problem z fiatem pandą 1.1: Samochód jest po wypadku, dostał strzała z przodu i z tego powodu został wyciągnięty silnik. Po ponownym włożeniu i poskładaniu wszystkiego silnik nie pracuje dobrze i podejrzewam spalanie stukowe. Wygląda to tak: Głównym problemem jest to że na biegu jałowym miga kontrolka check engine, natomiast po dodaniu gazu...
Witam Mam problem już od ponad pół roku z moim Audi. Poranne odpalenie wygląda tak : Podpinam kostkę do regulatora ciśnienia przy rozdzielaczu paliwa ( samochód odpala ) i za moment odpinam ją by móc jeździć. Na rozgrzanym silniku tej kostki nie trzeba podłączać. Auto nie trzyma obrotow faluje pomiędzy 1000 a podczas zatrzymywania się potrafi zgasnąć....
Witam.Mam problem z Fordem Mondeo MKIII 2,0 TDCI 2002 r,130KM.Niedawno w moim aucie wystąpił problem z mrugająca kontrolką -sprężynką.Auto nie miało problemów z zapłonem,nie dymiło nadmiernie,natomiast silnik na wolnych obrotach chodził nierównomiernie,a w czasie ruszania rzęził jak "stary diesel" . Podczas ruszania z opóźnieniem reagował na pedał gazu,szarpał.Pojechałam...
Poniżej wyniki diagnostyki Opel Scannerem Opel Corsa(Vita)-B 2000 (Y) 1.0 [X10XE] - Motronic M1.5.5 (pin 7) Kody Usterek: P0505 Unknown Error Not Present - "Układ regulacji biegu jałowego - usterka" P0130 Unknown Error Not Present - "Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - usterka" Parametry bie¿¹ce: 1 Napiêcie Akumulatora 14.0 V 2 Obroty Silnika...
sebap dzięki za szybką odpowiedź! Zaintrygował mnie ten syczący w czasie ostatniego testu EGR - przepustnica zatkana od góry, w waż od podciśnienia od lpg (jednocześnie odcięte podciśnienie od lpg) podpięty pistolet od kompresora i podane impulsowo ok 3 bar. Zawór ten jest przerdzewiały na wierzchniej strony flanszy, powietrze wylatuje koło metalowego...
Nie tworze nowych teorii - przedstawiam swój tok myślenia a jeśli się mylę to dobrze, że ma mnie ktoś poprawić ;) Nie czytasz ze zrozumieniem : mam na myśli, że do spełnienia normy emisji spalin jak i dymienia w silniku wolnossącym diesla optymalnym stosunkiem nadmiaru tlenu do paliwa jest 150 % stosunku stechiometrycznego. Poniżej tej wartości paliwo...
Cześć wszystkim, po długim czasie nastał ten moment że muszę prosić o pomoc. 1,5 roku temu kupiłem oryginalne GTI do renowacji, ogólnie sprawne tyle że zaniedbane przez poprzednią właścicielkę. Niestety w październiku pojechał do pewnego warsztatu na większą wymianę w silniku po to by wszystko był na tip top jeżeli chodzi o silnik :-) . Niestety skończyło...
Najprawdopodobniej znalazłem ten czujnik,znajduje się on poniżej głowicy w bloku silnika,idą od niego dwa przewody,mierząc opór czujnika nie ma żadnej reakcji na mierniku,tak jakby obwód był otwarty,to samo jest z wtyczką do czujnika,tak powinno być? Nadmienię jeszcze,że czujnik ma dwa wtyki,wtyczka tak samo dwu pinowa,a w wiązce przewodów do wtyczki...
te kody ze zdjec to sa wszystkie kody jakie mozna sczytac za pomoca checka? u mnie w opelku mam takie kody: czy to samo jest w matizie? UKŁAD WTRYSKOWY I ZAPŁONOWY zwarcie pinów A i B w złączu diagnostycznym 10 - Kody błędów nie zaprogramowane 12 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / Brak błędów 13 - Sonda lambda - brak sygnału 14 - Czujnik...
Hej, stop , stop Panowie, zacznijmy od tego ze krokiem numer jeden jest postawienie celu ktory chcemy uzyskac co w tym wypadku odpowiada max ilosci paliwa zamienionego na prace, nie cieplo czy halas swiatlo itd. Bezposrednim wykladnikiem sa NIUTONOMETRY , i tego sie nalezy trzymac a zmiana na pałe - a moze 4 bar map sensor, koncowki z kombajnu i turbo...
Witam, opiszę moje doświadczenia z lpg. Może się przyda. Początek - w 2001 roku założyłem instalacje sekwencyjną BIGAS w renault Scenic 1,6 i przejeździłem na niej ok. 120tys km. Żadnych negatywnych zmian spowodowanych zasilaniem lpg nie stwierdziłem. Te wszystkie opowiesci o zaworach i głowicach można wlożyć między bajki. Fakt, że wymienilem kolektor...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
Cześć Wam! :) Mam pewien problem z autem, nie mogę go rozwiązać i nikt nie jest w stanie mi pomóc. Może Wam coś się nasunie. BMW e46 Compact 325ti 2002 rok Silnik: M54B25, przebieg 130 tys (wydaje się prawdziwy) Sterownik silnika: MS43 Otóż silnik reaguje z opóźnieniem na dodawanie gazu. Widać nawet przydławienie (spadek obrotów) w momencie dodania...
dzięki za informację podejrzewam że nie ma pinu(widocznie ktoś wykręcił) bo tam jest tylko dziura. co do gazu jestam laikiem jeżdziłem do gazownika i go mordowałem wiem że sterownik jest w tej chwili na autokalibracji założył dodatkowy wężyk na podciśnieniu i rozkalibrował wtryskiwacze (ciśnienie turbosprężarki rozregulowało wtryski) wstawiam artykł...
Od jakiegoś roku (być może było to dłużej) zauważam coś takiego. Pod obciążeniem, ale takim niezbyt dużym (gaz na 20-30% powiedzmy) okazjonalnie słyszę coś w rodzaju stukania zaworów. Pojawia się na w pełni rozgrzanym silniku, przy obrotach 2000-2500, zazwyczaj w trasie. Nie jest to jednak reguła, czasami potrafi tego miesiąc nie być. Mam wrażenie,...
czujnik stukowy spalać czujnik spalać stukowy stukowy spalać
żelazko pokrętło esp8266 integra mocne iskrzenie szczotek szlifierka
elektrodę jonizacyjną philips 21pt5458
Niski pedał hamulca w wózku widłowym Hyundai - przyczyny i diagnostyka Kierownica nie wykrywana przez PC - przyczyny i rozwiązania