Daj zdjęcia, te renault nie miały czujnika spalania stukowego, wydaje mi się że mówisz o czujniku ciśnienia lub temperatury oleju.
Jak w załączonym foto
Oscyloskop i wymuszenie spalania stukowego.
Podobną sytuację miałem w Polo , czujnik stukowego spalania - tam jest taki dziwaczny z ekranem.
Dwa czujniki to są, ale tzw. "stukowe" (dwa czujniki spalania stukowego)
http://img192.imageshack.us/img192/8114/... pozycja 44
zainteresuj się programem ABCOM. Do tego prosty interfejs i czytasz w czasie rzeczywistym parametry ze sterownika. Wśród tych parametrów jest "ignition retard" czyli o ile stopni jest opóźniony zapłon względem mapy, zmienia się gdy zadziała czujnik spalania stukowego (+ pewien algorytm w sterowniku). Sam sygnał z czujnika tez chyba widać. A. jak masz...
Czujnik ciśnienia klimy,czujnik spalania stukowego i pierwsza sonda sygnał i grzałka.
Kolego wyskakuje błąd bo masz źle ustawiony zapłon. wiem że zaraz odpiszesz że nie ma regulacji ale jak będziesz chciał wiedzieć coś więcej to pisz
Czujnika nie zmierzysz. Odłączasz akumulator, odpinasz ECU i przewody od czujnika do ECU sprawdzasz żarówka 21W.
W większości przypadków winę ponosi wiązka czujnika spalania stukowego. Sam czujnik - raczej rzadko. Do sprawdzenia wiązka od czujnika do ECU i przydał by sie kod błędu.
Od tyłu silnika, dostęp od dołu bo z góry zasłania go kolektor dolotowy. Miejsce zaznaczone na czerwono. http://obrazki.elektroda.pl/2648605000_1...
Korekcja ( opóżnienie zapłonu) występuje wtedy, kiedy zostanie stwierdzone spalanie detonacyjnie. Tytaj nalezy się małe wyjaśnienie-nowsze systemy potrafią ocenić w którym cylindrze doszło do spalania stukowego i indywidualnie opóźnić zapłon dla tego właśnie cylindra. Taka sytuacja może wynikać np z za dużej warstwy nagaru na denku tłoka i ściankach...
Sprawdź pod kolektorem dolotowym, mniej więcej na środku silnika, przykręcony do bloku silnika przy samej głowicy, tak jest umieszcony w dwulitrówkach, może w 1,5 też tam przykręcili.
Nad rozrusznikiem
A czujnik na podmianę masz może?
Domyślam się że pytasz o czujnik spalania stukowego
Wrzuciłem Ci w rysunek co idzie do ECU. Nie jest to zwykły sygnał napięciowy tylko jak widzisz skomplikowany przebieg który dopiero po odpowiedniej obróbce daje informacje cyfrową 0 albo 1 (jest spalanie stukowe, albo nie ma). Żaden rezystor tu nic nie pomoże i kropka. chodzi mi o taki eksperyment żeby oszukać ECU, że spalanie stukowe nie występuje...
w polowie silnika pod kolektorem ssacym przewod wyprowadzony do gory
http://obrazki.elektroda.pl/4137674100_1... Wedle tego gdzieś tu ? Czujnik przykręciłeś z siłą 13 Nm ?
1. Auto wyposażone w przepływkę - czyścić podmienić od innego, nie stosować zamienników. 2. Pomiar czujników wałka G40 i wału G28 tylko na oscyloskopie lub podmiana, inne pomiary to shit 3. Jeżeli w aucie coś było robione i potem awaria - robimy to jeszcze raz (np. rozrząd - usawienie, filtr paliwa i rurki czy nie pozamieniane i filtr w złą stronę założony)...
Czujnik spalania stukowego informuje urządzenie sterujące o złym spalani stukowym (detonacyjnym), wówczas sterownik rozpoznając sygnał z czujnika uruchamia funkcję opóźnienia kąta wyprzedzenia zapłonu, aż do wyeliminowania spalania stukowego. Po ustąpieniu spalania stukowego sterownik przywraca wartość pierwotną kąta wyprzedzenia zapłonu. - Tak działa...
Sprawdzasz ciągłość przewodów za pomocą żarówki,np 21W.
Kabel ekranowany, prawdopodobnie od czujnika spalania stukowego
Powinno Ci pomóc
Czujnik spalania stukowego i przepływomierz.
Błąd oznacza tylko i wyłącznie to że sterownik silnika nie widzi czujnika !!! Jak sterownik dostanie informacje z czujnika o wystąpieniu spalania stukowego to przestawi zapłon i nie poinformuje o tym za pomocą błędu a już na pewno nie takim bo ten oznacza zupełnie co innego.
zazwyczaj jest to 20 do 25 Nm
cześć. program nazywa sie TIS a katalog w werski elektronicznej ETC Pozdrawiam
kąt wyprzedzenia zapłonu będzie prowadzony z mapy awaryjnej, silnik może dzwonić w pewnym zakresie obciążeń.
zapewne czujnik spalania stukowego
Jest przykręcony gdzieś na bloku silnika. zobacz w internecie jak wygląda i szukaj na bloku silnika. Skoro wyskakuje błąd czujnika spalania stukowego to czujnik działa. Problemu szukałbym raczej w jakości paliwa lub ew. ustawieniu zapłonu.
Czujnik spalania stukowego jest od czegoś innego. Kolega "mario 77" rozwinął wystarczająco moją wypowiedź.
Jest to czujnik spalania stukowego.
Witam Sądzę ,że czujnik jest uszkodzony. W jakimś Audi po przegrzaniu czujnik SS tez był uszkodzony. Pozdrawiam
Bez vanosa i czujników spalania stukowego motronic 3.1
może zła benzyna ( za niska LO) może czujnik spalania stukowego, może za dużo nagaru.....
Witam. Potrzebny będzie pomiar ciśnienia sprężania.
Uszkodzona sonda lambda lub przewody.Miałem już kilka takich przypadków i tester wskazywał na uszkodzony czujnik spalania stukowego.. jestem pewny 99,9%
Po katalogu wychodzi na to że będzie pasował, a czujnik spalania stukowego występuje w tych modelach.
PS: Co do czujnika spalania stukowego to najlepiej przenosi on częstotliwości coś tak w okolicach megaherca, więc do badania zwyczajnych hałasów się zupełnie nie nadaje. Nie rozpędzaj się, spalanie stukowe to częstotliwości akustyczne. Czyli grubo poniżej MHz. http://warsztaty.samochodowka.internetds...
czujnik spalania stukowego przykrecony do bloku (2-pinowy) w razie wykrycia spalania stukowego przesyła tę informację do ECU i następuje korekta wyprzedzenia zapłonu sprawdż czy się nie odkręcił-ważny jest momęt dokręcenia nie pamiętam dokładnie,chyba 25Nm
Witam, czy ktoś ma dostęp do danych, jakim momentem powinien być przykręcony czujnik spalania stukowego w Hondzie, jak w temacie?
Nic nie napisałeś jakim systemem jest zasilany silnik. Nie wiem co było stosowane w Golfach , ale np. w moim Pasku 94 jest coś takiego "czujnik spalania stukowego" ;-)
i w związku z tym moje pytanie - pozostała niewpięta kostka. Dodam, że na pewno nie jest to kostka od czujnika ciśnienia doładowania ani od czujnika spalania stukowego (różnica w liczbie pinów). :?: :?: :?: No to przecież odpisałem że może być od czujnika wałka bo nie widzę na zdjęciach żeby był podpięty :D
czujnik spalania stukowego powoduje opuznienie zaplonu gdy paliwo spala sie stukowo,lecz napewno nie jest to problem ze wskazaniem paliwa który przedstawileś w twoim przypadku proponuje sprawdzic styki połączenie z centrala i połaczenie pod licznikim sprawdzic czy z cetrali sterujacej wychodzi sygnał i czy dociera do licznika,
Przepraszam za błędną informację ,czujnik spalania stukowego przykręcony jest momentem 20Nm , co do czujnika prędkości to sobie odpuść.
Jeśli silnik o oznaczeniu SE, to czujnik spalania stukowego oznaczony jako B5. Zacznij od podmiany sterownika, bo wygląda na jego uszkodzenie.
Czujnik spalania detonacyjnego (stukowego) rejestruje hałas pochodzący z poszczególnych cylindrów... coś więc w tym jednym bardziej stuka (i nie koniecznie jest to efekt niewłaściwego spalania).
Witam Muszę wymienić czujnik spalania stukowego Citroen C4 grand Picasso 1.2 benzyna 96KW Gdzie go zlokalizować?
Czy jest czujnik spalania stukowego zależało od wersji sterownika.Motronic 3.3 i ms40 posiadały takowe czujniki. Sprawdz od jakiej wersji masz sterownik http://www.elecauto.com/vol240.htm
Jak wyżej napisano mikrofon ma pewne wady, lepszy jest mikrofon kontaktowy który może dotykać silnika i wykrywać drgania tej konkretnej jednostki. Amatorskie mikrofony kontaktowe robi się z głośników piezo. Czujnik spalania stukowego to akcelerometr piezoelektryczny czyli prawie to samo co mikrofon kontaktowy. Taki czujnik nie musi być mocowany na stałe...
Fot 3 i 4 to poczwórny wzmacniacz ( moduł QDM) fot 5i 6 wzmacniacz sygnału czujnika spalania stukowego.
jeżeli czujnik został dokręcony odpowiednim momentem a błąd powraca to skup sie na tym 18 Urządzenie sterujące czujnika spalania stukowego lub obwodu, brak sygnału: uszkodzenie urządzenia sterującego (Bosch Monitronic, GM Multec)
Jeśli ktoś ma tylko błędy P2337 i P1385, to warto wymienić czujnik stukowego spalania. W moim przypadku rozwiązało to problem i sterownik nie zgłaszał już żadnych błędów. Ważne, żeby zachować oryginalną pozycję czujnika i dokręcić go siłą 20-25 Nm.
Wydaje mi się że niema czujnika temp tylko czujnik spalania stukowego ( nie jestem pewny nazwy ). Sprawdzę to jeszcze .
Niestety oryginalne są już niedostępne Nie wiem, jaki tam masz motor dokładnie, bo M120 jest kilka rodzajów: na USA, Japonię, Europę, do 89 roku, po 89 roku. Przykładowy czujnik o numerze 003 153 86 28 jest jak najbardziej dostępny. Do motora M120 idą cztery sztuki. Podaj VIN auta, to ci sprawdzę numer i dostępność.
Czujnika spalania stukowego nie można sobie ot-tak wkręcić, dokręca się go określonym momentem, jeśli będzie nie właściwy moment, czujnik będzie generował błąd.
Pytanie: gdzie znajdę czujnik spalania stukowego w tym silniku?
Był już tutaj identyczny temat. Nie tak dawno. O ile się nie mylę, dałem ci tam kilka porad. Zastosuj się do nich. Generalnie to diagnostyka. Ponadto świece, cewki, czujnik spalania stukowego, czujnik wałka, czujnik wału, wtryski. Jest gaz?
P2339 - Cylinder 4: uszkodzony czujnik spalania stukowego. Błąd. Żaden czujnik spalania stukowego!
z tego co wiem matiz ma zmodyfikowana głowice na bazie głowicy tico,zmienione zawory i wałek rozrzadu,bodajze inny materiał tych elementów, pewnie wałek ma inne krzywki.dół silnika jest ten sam zarazem w tico i matizie,w matizie na bloku jest zamontowany dodatkowo czujnik spalania stukowego do ECM.
Diesle nie mają czujnika spalania stukowego.
jw. czujnik spalania stukowego
Czujniki spalania stukowego są wkręcone w głowice, musiałbyś zdjąć kolektor ssący żeby do nich dojść. Miernikiem ich nie sprawdzisz, co najwyżej oscyloskopem, najlepiej przy wtyczce koło ściany grodziowej, to chyba niebieskie wtyczki są od tych czujników. Ale ja wątpię żeby to była przyczyna problemów. Natomiast tych dwóch następnych błędów nie ma w...
Witam, 7 dni temu auto nie chciało odpalić tak jakby brakowało benzyny i zostały wymienione w nim kable zapłonowe, świece oraz dwa czujniki od spalania stukowego i czujnik wału korbowego auto nadal nie odpala. Teraz przypomniało mi się że może to być jeden z przekaźników zawsze po przekręceniu kluczykiem było słychać taki dźwięk jakby coś się załączyło...
Czujnik spalania stukowego wpływa na ustawienie zapłonu tym samym jego uszkodzenie na pewno spowoduje przejście układu w tryb awaryjny a w konsekwencji wzrost zużycia paliwa. Twój opis może sugerować że czujnik raz działa a raz nie dlatego auto raz jest mocne a raz słabe.
Cześć, czy jest ktoś w stanie powiedzieć mi gdzie, a dokładnie w którym miejscu znajdę czujnik spalania stukowego? Z góry dziękuję Pozdrawiam!!
Pewny jesteś że ta wtyczka jest od czujnika spalania stukowego?
Nie odpinaj wtyczki bo będzie błąd na pewno. Jak jest 1 przewód to na czujnik podaj na gwint masę z silnika. Spróbować można.
świece na innych cylindrach są czyste, tylko 1 i 3 I tam szukaj problemu. Zdejmij chociaż pokrywę zaworów i zobacz w jakim stanie są krzywki wałka rozrządu. Czujnik spalania stukowego. Zresztą nie wiadomo czy świece które pokazałeś są właściwie dobrane ciepłotą do silnika. Jak widzę trzyelektrodowe to mam mieszane odczucia co do kompetencji tego co...
Czy sterownik silnika (bosch motronic 4.4, volvo S70 2.5t 98r) gdy wykryje spalanie stukowe to tylko cofa zapłon czy jeszcze dolewa paliwa? Szukałem przyczyny sporadycznego wypadania zapłonu, wymieniłem prawie wszystko oprócz czujników spalania stukowego. Jakie było moje zdziwienie gdy po zmianie sterownika LPG (przed montażem LPG już występował problem)...
prościej będzie zamontować sam czujnik niż zasymluować jego działanie.No i zdrowsze da silnika.
a sam czujnik spalania stukowego jest sprawny??
Stetoskopem czasem słucham np łożysk w kołach. Pytanie z innnej beczki skoro knock sensor - czujnik spalania stukowego jest czujnikiem piezo a więc trochę mikrofonem , jak by go posłuchać np przez słuchawki lub wieżę ? Próbował ktoś ? coś można wyczaić Co niektórzy podłączają do radia w samochodzie i stosują do strojenia zapłonu. Podobno dobrze słychać...
Lekarstwem na powyższy problem okazała się wymiana czujnika spalania stukowego.
W polonezie nie ma czujnika spalania stukowego
To w moim przypadku było to samo, zamienione wtyczki alternatora z czujnikiem spalania stukowego
U mnie ani ja ani mechanicy nie znaleźli tego czujnika a według katalogu powinien być. No i komputer samochodu wykazuje spalanie stukowe.
Moment dokręcenia czujnika spalania stukowego to 20Nm, powierzchnia pod czujnikiem musi być czysta. Zapoznaj się też z tym: https://www.hella.com/techworld/pl/Techn...
Czujnik spalania stukowego to raczej na to wpływu nie powinien mieć. Ale czujnik położenia wału, albo wałka rozrządu to czemu nie.
należy sprawdzić jeszcze czujnik spalania stukowego czujnik spalania stukowego??? a gdzie go moge znaleść ???
co to za instalacja Dodano po 3 Może być zła emulacja sądy albo złe ustawienie
Dziekuje czujnik znaleziony.
paliwo podaje bo jest mokra i śmierdzi z tłumika, poza tym gaz też podaje bo śmierdzi,więc wszystko powinno grać a nie gra. znalazłem pewnien podobny temat praktycznie identyczne objawy i okazało się że miał walnięty czujnik spalania stukowego. WIĘC JEST TAKIE MOJE PO 1. JAK MOŻNA SPRAWDZIĆ CZUJNIK SPALANIA STUKOWEGO JEŻELI MOŻNA. 2. JEŻELI JEST ON...
Witam, może ktoś potrafi sprawdzić Knock Sensor (KS) (czujnik spalania stukowego) w samochodzie Seat Ibiza 2.0 16V silnik ABF. Według Vag-Com’a jest on uszkodzony ale mam problem bo są 2 i nie wiem który jest uszkodzony. Może ktoś zna sposób ich sprawdzenia po wymontowaniu.
Sprawdź przewody i czy jest dobrze dokręcony czujnik spalania stukowego.
Witam. Mam taki sam problem powiedz Kolego jak sobie poradziłeś z tym.
Spradz stan oleju gdy jest za niski to podpory stukaja i wywala błąd od stukowego. |Sprawdz stan czujnika stukowego pod kontem uszkodzeń i sposobie montażu do bloku odkręć go wyczyść powierzchnie zmyj zmywaczem i dokręć siłą 25 Nm miałem takie przypadki i pomagało
Witam, mam problem z sharanem 2.0 ady. Mianowicie silnik pracuje w trybie awaryjnym, komputer pokazuje błąd czujnika halla g40. Mam pytanie który to czujnik i gdzie dokładnie się znajduje, czytałem ze podobno na wałku rozrządu ale nigdzie w okolicy wałka nie zauważyłem takowego. Z góry dziękuje za podpowiedź.
Panowie, powiedzcie mi który to jest czujnik spalania stukowego w tym silniku - nie mogę go zlokalizować. Pozdrawiam.
2004 rok nic się nie dzieje A co do interfejsu to nic specjalnego U281 taki chińczyk ale inny błąd który mi wyskoczył na tym urzadzeniu ( czujnik spalania stukowego) został wymieniony i jest ok może rzeczywiście urządzenie zwariowało jutro podjadę na kompa do kumpla i zobaczymy czy coś pokaze Urok chińskich interfejsów :wink: Musisz odczytać to innym...
silnik to 1.4 po prostu gdy podpinam go pod vag'a to wyskakuje bład 524 czyli czujnik spalania stukowego. np po przejechaniu paru km jest sygnał dźwiekowy i miga sie kontrolka od oleju a samochód automatycznie traci moc
Czy jest a jak jest to gdzie czujnik spalania stukowego. Ponoć jest odpowiedzialny za korekcje wtryskow a mam bardzo wysokie. Kto ci naopowiadal takich bzdur?
Jeżeli spalanie stukowe rzeczywiście występuje to czujnik pracuje prawidłowo. Przyczyną spalania stukowego może być zbyt uboga mieszanka... A to może powodować gaśnięcie silnika...
Czujnik spalania stukowego. Zwarcie wiązka na rozruszniku.
To złącze jest po to aby dostosować kąt zapłonu do benzyny oliczbie oktanowej 91 lub 95 przełozenie tej wtyczki spowoduje że do modułu sterującego wtryskiem dotrze sygnał aby zmienił kąt zapłonu . Czym mniejsza liczba oktanowa tym paliwo spala się szybciej(jest to sytuacja niekorzystna dla silnika),a to powinno pociągnąć za sobą zmianę kąta zapłonu...
Wyczytałem, że jego wymiana może pomóc. Gdzie wypisują takie bzdury?
Moze juz znalazłes ale jeżeli nie to daję - Moment dokręcenia to 20Nm, powierzchnia pod czujnikiem musi być czysta . salute
Ok. Mam nowy czujnik. Przykręcony odpowiednim momentem. Problem. W co wetknąć wtyczkę? Gdzie się mniej więcej znajduje?
czujnik spalać stukowy stukowy spalać czujnik spalać stukowy renault
czujnik czarny czujnik zielony premier instrukcja xsara zasilanie zapłon
aktualizacja dekodera esperanza sterowanie telefonem komórkowym
Kod błędu 926696 w Renault Scenic 4 - diagnostyka Kod 5656 w sterownikach silników - co oznacza?