Po 1 tego silnika się nie remontuje, po drugie odepnij od silnika czujnik stukowy. Bo jak masz luzy gdziekolwiek i wykryje niby spalanie stukowe to ci zrobi cyrk. Czujnik ten nie jest krytyczny do pracy silnika. A AUA jest znany z tego że zamarza mu odma i się kaszani w zimie .
Czyszczenie przepustnicy i adaptacja zrobiona wymieniony czujnik temp. miał przekłamanie 20 C morze spalanie zmaleje ale obroty dalej falują .
A ja mam ten sam problem z dziwnym stukaniem tylko że mam Golfa 3 z silnikiem 1,8 benzyna. Nie mam założonego gazu LPG. Objawy są identyczne jak u kolegi zakładającego ten wątek. Moje pytanie do was - czy w Golfie 3 z silnikiem 1,8 występuje ten czujnik stukowy czy nie występuje?
Czujnik stukowy odpowiada za pracę zimnego silnika na ssaniu? Jak sprawdzić czy to ustrojstwo działa i gdzie to jest?
Czujnik stukowy to w zasadzie pojemność (jest piezoelektryczny) dlatego nie rozumiem dlaczego wszędzie piszą żeby sprawdzać jego rezystancję. Sprawdzić można oscyloskopem. Przebieg około 100mV to brak stuków, 300mV spalanie stukowe.
sprawdz uklad przyspieszacza zaplonu. Nie wiem jak to jest w uno ale albo podcisnienie albo czujnik odsrodkowy albo tak jak pisalem stukowy. ew. bardzo zle paliwo:). Moze tez przestawil Ci sie caly aparat zaplonowy. pzdr. wmr
Od jakiegoś roku (być może było to dłużej) zauważam coś takiego. Pod obciążeniem, ale takim niezbyt dużym (gaz na 20-30% powiedzmy) okazjonalnie słyszę coś w rodzaju stukania zaworów. Pojawia się na w pełni rozgrzanym silniku, przy obrotach 2000-2500, zazwyczaj w trasie. Nie jest to jednak reguła, czasami potrafi tego miesiąc nie być. Mam wrażenie,...
Witam auto troche tak jakby szarpie jadac na gazie a jak przełacze na benzyne wcisne pedał nic a za sekunde jedzie . gaziarz jak podłaczał pod analizator to pobadaniu wyszło żeby sprawdzić przewody i swiece i że jest zły kąt zapłonu czy cos takiego . przewody i swiece kopułke tez wymieniłem parownik byl sprawdzany membramy całe :?: Dodano po 4 jeszcze...
Ogólnie czujnik stukowy wyłapuje złą mieszankę paliwową gdy jest jej za dużo i dochodzi do podwójnej detonacji. Także mogą pogorszyć Ci się wyniki spalania ale za to silnik będzie jak Fałka. Mogą kończyć też się świece albo map sensor lub przepływomierz źle dawkuje paliwo. Musisz na to zerknąć ewentualnie poczyścić parę rzeczy takie jak przepływomierz,...
A co się może stać? Strzela ? Gazownik mi mówił że jak ma dobre ciśnienie to nie będzie strzelał to nie zależy od ciśnienia tylko od sprawności układu WN i dobrej regulacji lpg(nie może być ubogo). Dodano po 6 Co do czujnika temperatury to własnie on jest odpowiedzialny za rozruch,ssanie i pracę silnika w czasie nagrzewania do określonej temperatury.Potem...
Mam ten sam problem, astra 1,4 16v ecotec z 97 roku. Nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi, świece wymienione, spalanie w normie ale podejrzewam katalizator bo z tego co słyszę to już jest w rozsypce, może coś przytyka :-)
Także zdziwiony byłem. One mają minimum komponentów a mimo to bardzo fajnie pracują i mają niskie spalanie (jak na silnik 1.4 103 konny i 6.6 l/100km średnio). Ogółem zamiast przepływki wsadzili czujnik podciśnienia i temperatury w kolektor dolotowy i z tego ECU wylicza. W modelach po 2000r. jest już czujnik stukowy i położenia wałka (bo niema także...
Witam mam problem jak w temacie BMW e39 2.2 m54b22 z skrzynią automatyczną LPG sekwencja. Brak mocy, auto pali nie ważne czy jedzie 100 czy 180 pali i pokazuje tak samo 16l. Gaz czy pb tak samo pali. sterownik nie reguluje zapłonu 18-19 stopni cały czas. Wanosy niby działają, czujnik nr2 stukowy wariuje od zera do 4,5v http://obrazki.elektroda.pl/2203191300_1...
Witam. Posiadam Mitsubishi Galanta EA2A, 2.0, 16V, 136KM, '98r, lpg STAG4. Problem pojawił się po odebraniu auta od mechanika (wymiana sprzęgła + prawa półoś), mianowicie zaczął świecić "check". Po sprawdzeniu wyszedł błąd 31 -czujnik stukowy. Auto jeździ wydawało by się normalnie, brak spadku mocy, a jeśli jest, to minimalny (nieodczuwalny). Jedyne...
Witam Mam problem ze swoja vectra ale pokolei - kopci na czarno jak sie przygazuje - pali strasznie duzo - na gaz sie przestala przelanczac a jak sie uda to obroty szaleja i zaraz gasnie - na benzynie niby ok ale nie przepala calej mieszanki ( z wydechu kapie benzyna ) - pali sie kontrolka elektronicznej usterki silnika Błedy jakie sie wyswietlaja to:...
Poniżej wyniki diagnostyki Opel Scannerem Opel Corsa(Vita)-B 2000 (Y) 1.0 [X10XE] - Motronic M1.5.5 (pin 7) Kody Usterek: P0505 Unknown Error Not Present - "Układ regulacji biegu jałowego - usterka" P0130 Unknown Error Not Present - "Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - usterka" Parametry bie¿¹ce: 1 Napiêcie Akumulatora 14.0 V 2 Obroty Silnika...
Wrzuciłem Ci w rysunek co idzie do ECU. Nie jest to zwykły sygnał napięciowy tylko jak widzisz skomplikowany przebieg który dopiero po odpowiedniej obróbce daje informacje cyfrową 0 albo 1 (jest spalanie stukowe, albo nie ma). Żaden rezystor tu nic nie pomoże i kropka. chodzi mi o taki eksperyment żeby oszukać ECU, że spalanie stukowe nie występuje...
ja mam silnik forda 3.0 v6 12 zaworowy i ze spalaniem mam tez cos podobnego na trasie wynosi ok.10 l jak nie deptam w mieście pali 20-25 l benzyny na gazie bylo duzo lepiej do 16 l w miescie .w moim przypadku w trakcie gdy silnik jest zimny niekopci jak sie zagrzeje zaczyna lykac takie ilosci oleju ze glowa boli ok 1l na 100km mechanik mi sciagnął uszczelki...
Trzeba sprawdzić, czy jest stosowane paliwo o odpowiedniej liczbie oktanowej, oraz czy świece zapłonowe mają odpowiednią wartość cieplną. Miałem podobny przypadek, taki efekt pwodowała lużno dokręcona podpora mocująca rozrusznik. Uderzała o blok silnika przez co czujnik identyfikował to jako spalanie stukowe. Kolejną przyczyną może być....właścicielka....
PS: Co do czujnika spalania stukowego to najlepiej przenosi on częstotliwości coś tak w okolicach megaherca, więc do badania zwyczajnych hałasów się zupełnie nie nadaje. Nie rozpędzaj się, spalanie stukowe to częstotliwości akustyczne. Czyli grubo poniżej MHz. http://warsztaty.samochodowka.internetds...
czujnik spalania stukowego powoduje opuznienie zaplonu gdy paliwo spala sie stukowo,lecz napewno nie jest to problem ze wskazaniem paliwa który przedstawileś w twoim przypadku proponuje sprawdzic styki połączenie z centrala i połaczenie pod licznikim sprawdzic czy z cetrali sterujacej wychodzi sygnał i czy dociera do licznika,
witam, kolego posłuchałem i tak zawory ładnie cykają wyraznie słychać na wolnych, te dzwieki to albo wypadanie zapłonów (jak wyglada stabilność na obrotach 3000rpm, nie falują?) lub spalanie stukowe, spowodowane chyba jednak niesprawną sondą, te )0,35V to na jakich obrotach miałeś? istnieje jeszcze mozliwość złego wysterowania przez przemienniki na...
W różnych samochodach jest różne "oczujnikowanie". Czujniki mierzą parametry, ich interpretacja należy do diagnosty. Błędy wskazują na usterki czujników - typu przerwa w obwodzie lub zwarcie. Spalanie stukowe potrafią wykryć o ile są od tego czujniki, a nie w każdym samochodzie są, no i są to czujniki akustyczne, więc wykrywają po prostu stukanie, komputer...
Czujnik spalania stukowego informuje urządzenie sterujące o złym spalani stukowym (detonacyjnym), wówczas sterownik rozpoznając sygnał z czujnika uruchamia funkcję opóźnienia kąta wyprzedzenia zapłonu, aż do wyeliminowania spalania stukowego. Po ustąpieniu spalania stukowego sterownik przywraca wartość pierwotną kąta wyprzedzenia zapłonu. - Tak działa...
Czujnik na wale daje impulsy do komputera sterującego w jakim położeniu znajduje się wał, drugi czujnik z wałka analogicznie. Jak są problemy z czujnikami to komputer nie wie jak sterować wtryskami i zapłonem i korygować wyprzedzenie czy opóźnić, wtedy dochodzi do tego spalanie stukowe i może być przy tym dźwięk jakby od zaworów, popychaczy. Musisz...
Przyjechał interfejs diagnostyczny Diagbox. Po zeskanowaniu kodu błędu P-1395 wyskoczyła informacja: „znaczne wysokie spalanie stukowe”. Pomogła mi adaptacja czujnika zmiennej fazy rozrządu. Teraz jeździ bez Service i błędu nie ma. Także temat uważam za zakończony
Plaka nie zaliczaj do odpalania. To jest spalanie niekontrolowane, jak stukowe i o paleniu na Plaku nie gadamy. Można to zaliczyć do wspomagania odpalania. Jeśli po aplikacji plaka (autostartu) silnik nie wchodzi w normalną pracę to nie mówimy że odpalił. W sterowniku silnika są usterki? Dziś bez diagnozy nie podchodź. Możesz rozebrać silnik i poskładać...
To złącze jest po to aby dostosować kąt zapłonu do benzyny oliczbie oktanowej 91 lub 95 przełozenie tej wtyczki spowoduje że do modułu sterującego wtryskiem dotrze sygnał aby zmienił kąt zapłonu . Czym mniejsza liczba oktanowa tym paliwo spala się szybciej(jest to sytuacja niekorzystna dla silnika),a to powinno pociągnąć za sobą zmianę kąta zapłonu...
Continental wtryski. Zawór oryginalny i bez zmian, teraz czujnik, ewentualnie drożność, ale miałem kiedyś takiego z zatkanym przelewem, bo listwa przelewowa była źle wykonana i nie robił takich cyrków.
Jeżeli silnik jest wyposażony w czujnik spalania stukowego, to bym go wymienił. Powinno ustąpić. A może zatankowałeś jakąś chrzczoną benzynę.
Witam, czy udało się rozwiązać problem? Mam identyczny przypadek, podczas jazdy w okolicach 1500 obr. już przy lekkim obciążeniu stukot w silniku, jakby spalanie stukowe. Nowe turbiny oryginał, nowe wtryski oryginał, kompresja po 26 bar. Znalezione pęknięcie na rurze powietrza, tej plastikowej, wymieniona. Na chwilę pomogło, lecz wróciło. Paliwo oczywiście...
Scania V8 R 500, wymienione pompowtryskiwacze i turbosprężarka. Po wymianie nowych pompowtrysków silnik po nagrzaniu pracuje nierówno, ma wibracje i słychać spalanie stukowe. Pompowtryski były zakupione w serwisie jako nowe. Sprawdzone wszystkie czujniki, załozona nowa kaseta sterująca i barak jest jakichkolwiek zmian na lepsze.
Kiedy komputer wie ze powstalo spalanie stukowe jezeli przez chwile czujnik poda inne napiecie czy kiedy czujnik poda wogole jakies napiecie? Opisane jest bardzo dobrze a mozna teraz krotki opis dla amatora.
Mam problem jak sądzę ze spalaniem stukowym. Auto ma instalację LPG efektu nie ma gdy się jedzie na gazie. Po przełączeniu na PB gdy dodaję ostro gazu lub ruszam ze świateł słychać klekotanie jak by zaworów. Myślę że to spalanie stukowe. Wystarczy przełączyć na PB aby nie było tego zjawiska zupełnie. Silnik to Z16SE czyli pełen wtrysk instalacja sekwencja....
Pierwsze że bez czujnika wałka gaśnie, i nie zapala. Drugie to spalanie stukowe tylko i zawsze na 1 cylindrze. I co tu poradzić?
Spalanie stukowe a wypadanie zapłonów to co innego. Sprawdź instalację pomiędzy sterownikiem a czujnikiem. Cewkę zostaw w spokoju. Gdyby była uszkodzona to by silnik nie pracował poprawnie.
Czujnik spalania stukowego rejestruje to czy nie? Bo twierdzisz, że błędów brak... jakby stukało na tyle, żeby czujnik to zarejestrował to powinien zmniejszyć KWZ, żeby przestało stukać.
U mnie ani ja ani mechanicy nie znaleźli tego czujnika a według katalogu powinien być. No i komputer samochodu wykazuje spalanie stukowe.
witam mam pytanie. W książce przeczytałem, że rezystancja czujnika położenia wału korbowego powinna wynosić 200 ohmów u mnie jest 262. Mój problem to "dziura" w przyspieszeniu podczas mocnego wciśniecia gazu i słychać wtedy stuki jakby spalanie stukowe. Czy może być to spowodowane przez ten właśnie czujnik? Dziękuję.
A więc że cały czas teraz klepie ,bo jest chłodno tak?Ja to rozumiem jako spalanie stukowe czyli leją wtryski lub za bardzo otwiera je ECU.A właściwie to nic nie rozumiem.Wiem tylko że powymieniałeś niepotrzebnie dużo rzeczy i nic.Ostatni przypadek jaki robiłem z podobnym problemem to zwarcie na lini 5v zasilającej miedzy innymi czujnik na szynie CR.Ale...
dzwoni? taki grzechot i bielutkie świece? na mój rozum masz spalanie stukowe,uboga mieszanka,czujnik spalania stukowego. jedz do elektryka niech sprawdzi ustawienie zapłonu 8stopni na biegu jałowym Jeśli masz spalanie stukowe grozi to uszkodzeniem silnika!
o spalanie stukowe to sie nie martwie bo jest w moim aucie jakis czujnik w glowicy, ktory zapobiega takiemu spalaniu .
Jeśli te zabiegi nowe paliwo oraz czyśczenie i ew. wymiana czujnika tak zrobie.
Katalizator ominięty i żadnych zmian. Jeśli chodzi o czujnik położenia wału, to jest szczelina ponad 1mm. Niestety nie da się go dociągnąć bliżej ponieważ blokuje kołnierz. tak jakby był dociągnięty na maksa.
Panowie czy ktoś na podstawie logów z linka 3 jest w stanie stwierdzić czy w silniku występuje spalanie stukowe? Ewentualnie czy czujniki działają prawidłowo?
Czy sterownik silnika (bosch motronic 4.4, volvo S70 2.5t 98r) gdy wykryje spalanie stukowe to tylko cofa zapłon czy jeszcze dolewa paliwa? Szukałem przyczyny sporadycznego wypadania zapłonu, wymieniłem prawie wszystko oprócz czujników spalania stukowego. Jakie było moje zdziwienie gdy po zmianie sterownika LPG (przed montażem LPG już występował problem)...
Przy ubogiej mieszance EGT dramatycznie rosnie i spłyną tłoki do miski. Plus dochodzi stukowe spalanie. Sportowe Ecu SA nie maja czujników stukowych i adaptacji. Są strojone na sztywno do paliwa.
Bo ten czujnik działa tylko wtedy kiedy występuje spalanie stukowe, czyli raczej niezbyt często. Najlepiej sprawdzać go oscyloskopem.
Jeżeli spalanie stukowe rzeczywiście występuje to czujnik pracuje prawidłowo. Przyczyną spalania stukowego może być zbyt uboga mieszanka... A to może powodować gaśnięcie silnika...
możliwe że występuje spalanie detonacyjne, czujniki stukowe przestawiają zapłon i jest ok, system siemensa ma czuj, stukowe. dobre był by błędy odczytać bo to co tu teraz robimy jest trochę jak wróżenie z fusów :)
stukowy spalać czujnik spalać stukowy spalać stukowy
błąd 17925 grzałka opalarka przełączanie kanałów zgemma
Suzuki Vitara 3 1.4 AllGrip – lokalizacja korka wlewowego manualnej skrzyni biegów Seat Alhambra 1999 – prowadzenie przewodów przez tylną klapę, przelotka, wiązka naprawcza