Witam Musisz zrobić diagnostykę silnika. Powodów takiego zachowabnia silnika może być wiele. M.in. czujnik temperatury silnika, silniczek biegu jalowego, zmiana skladu mieszanki (przesunięce krzywej wtrysku) itd. Konieczna jest wizyta w serwisie. W razie możliwości zapraszam do nas. (www.iwexautogaz.pl) Pozdrawiam Wojt...
Witam! Mam ten sam problem w swojej vectrze 1.6 z 90 roku. Swój problem zgłosiłem dzisiaj, tj.26 marca. Podobno może to być wina czujnika ssania bezwzględnego (Mag Sensor), lub przepustnicy. Tylko, że ja nie mam nigdy problemu z ponownym odpaleniem. Kiedyś miałem ten sam problem. Elektronik...
Czujnik ssania a co to jest może bardziej czujnik ciśnienia ja bym na kolegi miejscu zaczął od sprawdzenia szczelności kolektora ssącego i wszystkich przewodów które mają z nim coś wspólnego
Witam. Posiadam Vectrę B 2.0 DTI po lifcie, 101 KM. Z samochodem tym było dużo różnych przygód (usterek), ale do rzeczy. Samochód był u mechanika na wymianie turbosprężarki po regeneracji (650zł za turbo), samochód sobie jeździł i jeździł, w międzyczasie były wymieniane wtryskiwacze,...
Czujnik temp. silnikaGdy pojawił się problem, że silnik nierówno pracował, pod obciążeniem był wyraźnie słaby i nawet zdarzało się że gasł to poprzedni właściciel wymieniał przewody WN i świece gdyż były takie objawy wskazujące na słabą iskrę szczególnie na przedostatnim i ostatnim...
sprawdz czujnik temperatury plynu chlodzacego do komputera
Witam. Mam problem z moją Vectrą (2006 rok, silnik 1.9 CDTI 150 KM), którą mam 3 miesiące. Całą historię opiszę chronologocznie w punktach: 1. Zauważam jednego dnia, że samochód stracił moc na niskich obrotach, do ok 2 tys obrotów rozpędza się koszmarnie wolno, powyżej 2 tys odzyskuje...
Witam Szanowne Forumowe Grono Mam następujący problem: Samochód to Vectra C z silnikiem 2.0 DTI rocznik 2003. Odpala pięknie gdy jest zagrzany do 90st, lub gdy jest zimny a temperatura otoczenia pozwala na włączenie się świec. W innych przypadkach trzeba długo kręcić zanim załapie. Zaobserwowałem,...
czujnik temperatury.
Witam mam problem z vectrą b silnik j/w błąd p1640 można skasować lecz pojawia się przy ponownym uruchomieniu samochodu. Dodam że został wymieniony sterownik na drugi, gdyż myślałem że przyczyna tkwi w sterowniku.Mogę powiedzieć jeszzce że ktoś wyjął żarówkę z kontrolki silnika...
Witam, posiadam Vectrę B z 1998r. z silnikiem X18XE1. BEZ LPG Mam problemy ze ssaniem. Po odpaleniu zimnego obroty na biegu jałowym od razu stają jak wmurowane na poziomie ok 950obr/min, a na ssaniu powinny mieć jakieś 1300 i pomału schodzić. Zauważyłem, że gdy go odpalę i chwile pochodzi...
A jakich konkretnie parametrów, bo ja stawiałbym na konieczność sprawdzenia odczytu temperatury w chwili wystąpienia usterki i porównania jej ze wskazaniem na desce rozdzielczej może czujnik podaje sygnał ze temperatura przekroczyła poziom krytyczny...... wczoraj udało mi ssie w trakcie zdarzenia...
zacznij od podania kodu silnika :-) napięcie na czujniku 5V 2,000-3,000 ohm/ 20*C 200-300 ohm/ 90*C szukaj go w głowicy, z tyłu w kolektorze ssącym ,tam gdzie ma dostęp do płynu znajdziesz ma 2 kable
dla tych co może nie wiedzą to są dwa czujniki w tym silniku. Jeden jest na termostacie i daje sygnał na zegary a drugi jest pod kolektorem ssącym od strony kirownicy i podaje sygnał do komputera
Na wał założony lizak, wałek wydechowy zablokowany blokadą, wałek ssący zablokowany blokadą (choć jest kiepski dostęp), nadal twierdzicie że źle jest rozrząd ? Silnik kręci nie odpala, kopci. Auto od pewnego czasu miało cięższy rozruch, potem zgasło i już nie odpaliło. W poniedziałek...
Mam to samo :) prawdopodobnie wyświetla Ci błąd zaworu EGR jak jest zimno to jest ok ale jak jest już ciepło to wywala błąd i wyłącza turbosprężarkę. Jeszcze nie rozwiązałem tego problemu ale podejrzewam zaworki podciśnienia które regulują otwarcie zaworu EGR (bynajmniej u mnie). Pierwszą...
Jest wkręcony w kolektor ssący i ma dwa przewody. W kolektorze jest tylko ten czujnik od komp. Pozdrawiam.
Po pierwsze-Vectra A c16nz nie ma czujnika temp.powietrza zasysanego i w tym momencie sterownik podstawia wartość domyślną,stąd głupoty na ekranie.Olej to i już. Po drugie-to nie wskazanie ciśnienia paliwa,a podciśnienia w układzie ssącym. Za małe to podcisnienie,wartość prawidłowa...
Napisz coś więcej o tych przerwach w zapłonach. Czy są przy stałych prędkościach, czy przy przyśpieszaniu, może przy zwalnianiu. Zmiejsz przerwę na świecach i sprawdź jak się zachowuje. Sprawdź zapłon, zmiejsz nawet jeśli będzie dobry i czy będzie poprawa. A tak na koniec w tych silnikach...
cz temp wody jest pod zespołem monowtrysku w kolektorze ssącym trochę w stronę paska klinowego uwaga: przy odłączonym czujniku zapala bardzo ciężko przy pełnym otwarciu przepustnicy (bez gazu nie zapali) tzn leje paliwa jak z wiaderka (czarny dym rury i zgaśnie poniżej ok 2500 rpm) do momentu...
zapytam jeszcze o ten czujnik temp.wymieniłeś w kolektorze ssącym ,ale nie wymieniłeś czujnika w samym mono wtrysku -mało kto wie ,że to jest czujnik temperatury układu wtryskowego jak będziesz chciał to wrzucę fotkę.nie nastawiałbym się na grube rzeczy i nie pakował w koszty.zazwyczaj...
c18nz egr-a ma i bez niego jakoś dziwnie jeździ (ale raczej brak płynności przy przyspieszaniu i słabizna na wyższych obrotach) na wolne schodzi dopiero przy prawie całkowitym zatrzymaniu auta (ma to związek z czujnikiem prędkości który jak widać u ciebie działa tyle że powiniem trzymać...
ten silnik nie ma przepływomierza i czujnika wału.Najrozsądniej podepnij jakiś tester ,przyczyn może być wiele ( czujnik temp, nieszczelność kolektora ssącego ,silnik krokowy; to bym sprawdził na początek)
pokazuje błąd P0725 oraz P1335, czy pozostaje tylko regeneracja pompy wtryskowej czy sterownika pompą, proszę o sugestie.Pozdrawiam. W/w błędy niczego nie przesądzają.Zaprowadź auto do kogoś kto oprócz odczytywania kodów umie jeszcze je interpretować.O parametrach rzeczywistych nie wspomnę.Samemu...
Dodam jeszcze do tego,że wszystkie przewody podciśnieniowe i powrotne do wtrysku zostały wymienione. Jest zamontowany nowy przepływonierz, czujnik w kolektorze ssącym,filtr paliwa, wyczyszczono w zbiorniku sitko,była podmianka czujnika wału korbowego,3 zaworów podcisnieniowych ale efekt jest...
Witam wasz wszystkich a mianowicie już nie wiem co mam zrobić moja vici nie pali na 2 cylinder od strony rozrządu trzęsie się na 3 i 4 biegu brak mocy i na wolnych obrotach nie chodzi równo. Zostało wymienione :swiece,kable,cewka,egr,krokowy,uszcze... pod korektor ssacy,pod barana,uszczelniacze...
czujnik temperatury na zegary A czujnik temperatury dla sterownika? Ten w kolektorze ssącym.
Witam. Jak to mniej więcej wygląda. Odpalam samochód z rana (po nocy) na benzynie, włącza się ssanie, jako, że jest to zwykła instalacja LPG po dodaniu gazu przełącza się na LPG a obroty spadają prawie do zera, oczywiscie od razu się podnoszą, ale w tym momencie dioda od check engine zaświeca...
Witam, Poniższy opis dotyczy silnika, który jest oznaczony na klapie bagażnika zieloną literką "i". Informacja ta jest zapożyczona ze strony "Jest to silnik 8-zaworowy, z jednopunktowym wtryskiem paliwa Multec firmy Delco-Remy. Silnik ten o oznaczeniu X16SZ był stosowany od lutego 1994....
Bawil sie, bawil. Tyle ze nie na AVRce a na zwyklym AT89Cx051. Na te procesorki zostala napisana dedykowana biblioteka, ktorej uzycie znaczaco ulatwia komunikacje. Biblioteka ma sporo wstawek assemblerowych. Niestety nie mam dostatecznej znajomosci assemblera AVRow, by podjac sie przetlumaczenia biblioteki. Informacyjnie:...
Opel Vectra A 92r. 1.8i monowtrysk + gaz II gen., ale bez silnika krokowego i emulatora lambda Silnik gaśnie po przełączeniu się na gaz - ale nie zawsze! Witam, Bardzo proszę o pomoc, bo już straciłem koncepcję. Od jakiegoś czasu silnik gaśnie po przełączeniu na gaz. Mniej...
Witam, posiadam Vectrę B z. 1998r. z silnikiem X18XE1. Mam dwa problemy: 1. po odpaleniu zimnego lub ciepłego obroty na Biegu jałowym od razu Staja Jak wmurowane na poziomie ok 950obr/min. Wydaje mi się, Ze Przy niskich temperaturach na początku powinny przekraczać ponad 1000 GDY Silnik żart...
witam to będzie coś z komputerem poniewaz przy uruchomieniu samochodu komputer sie takjakby programuje no i do czasu zgaszenia samochodu samochód chodzi dobrze, po zapaleniu samochodu na cieplym silniku zaczyna swirowac ponieważ jest uszkodzony jakiś czujnik który steruje wolnymi obrotami i na...
[quote="mactronic"]Czy czujnik temperatury silnika ma znaczenie przy odpalaniu na gazie? /quote] Dobre pytanie! Czy gaz jest samodzielna instlacją czy też w jakiś sposób jest sterowany "równolegle" do sterowania gaźnika (wtrysku) , gdzieś musi byc wspólny element bo pedał gazu jest jeden. ...
czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym,zamocowany na ścianie grodziowej w okolicy serwa.
Borykam się z tym problemem już trzeci sezon. Ciśnienie na ssaniu sprężarki oscyluje około 4,5 bar, natomiast na tłoczeniu 25 bar i w związku z powyższym sprężarka strasznie hałasuje(300g czynnika w układzie a powinno być 900g ) i temepatura z nawiewu oscyluje w okolicy -(minus)3stopnie....
Może masz nieszczelny układ dolotowy powietrza,albo czujnik tzw ssania (temp.) niesprawny.
Problem w tym że właśnie czujnik temperatury ma decydujący wpływ na wielkość dawki paliwa. Motor zimny dawka duża (odpowiednik ssania), ciepły mała.
Tak jak poprzednik napisał skąd wiesz że to 45 stopni?Moim zdaniem coś chyba oszukuje ci czujnik temp. wskażnika .Najprościej to sprawdz jaka jest temperatura kolektora ssącego jakimś innym termometrem i będziesz wiedział.Jeżeli jest ok to pozostanie sprawdzenie termo- włącznika w chłodnicy...
witam posiadam Vectre A 1.6i (c16nz jednopunktowy wtrysk) 90r. Pb/LPG. Problem polega na tym, że zaraz po odpaleniu lub ruszeniu auto zaczyna się dusić i zwalniać czy na benzynie czy na LPG, a dodawanie gazu powoduje jeszcze większe zamulenie(chyba że wcisnę pedał w podłogę to jakoś jedzie...)...
chodzi mnie o czujnik temperatury cieczy silnika ponieważ silnik nie zapala na ssaniu gdy jest zimny ale również pobawił bym się na zmierzeniu długości grzania świec na mrozie
ale jak zwiększam obroty to schodzi nawet do 0,25v i tak się waha w granicy od 0,20v-do 0,90v myślę że jest dobra .a jeżeli uszkodzony byłby czujnik temp. ten pod korektorem ssącym to by ecu dostawał błędny sygnał i może stąd problem.Proszę o odpowiedź bo bardzo mi zależy na fachowej...
butla podaje bo gdy odkręce przewod od reduktora to gaz napierdziela filterek nowy. Dodano po 39 a za co jest odpowiedzialny ten czujnik w kolektorze ssącym?? ten z niebieską wtyczka.
Nie prawda bo w 91' akurat odpowiada również za ssanie. Stop współpracuje z czymś innym bo cały czas mi działał. Już sobie poradziłem okazało sie że już był "elektryk" przede mną. Przyczyną był nadłamany styk w czujniku, pomimo obecności przejścia we włączniku wstecznego było ono...
Ja kiedyś miałem w swojej taki przypadek. U mnie winny był czujnik temperatury umiejscowiony w kolektorze dolotowym. Z tego co pamiętam odpowiadał on za włączenie urządzenia rozruchowego, czyli coś jak ssania w starszych modelach. Kiedy padł elektronika silnika traktowała to tak, że silnik...
Witam wszystkich , wymieniłem cały kolektor ssący z przepustnica i czujnikami bo mechanik powiedział ze mógł pęknąć , jak auto chodzi na gazie albo uszczelka może być nieszczelna . Wymieniłem to wszystko a auto jak chodziło tak chodzi czyli odpalam auto ma obroty 3 tysiace potem spada na...
Czujnik jest zamontowany właściwy, z tego co mówił sam mechanik. Strzela w kolektor ssący, otwierając puszkę filtra powietrza. Problem powstał stopniowo - coraz częściej miała problem odpalić, teraz rzadko kiedy odpala prawidłowo. "Check engine" nie świeci w ogóle, nawet po włączeniu...
witam, miałem ten sam problem jak w temacie, z tym że w kadecie Gsi 1.8 8v rozwiązałem go ale trochę to trwało, 1. Sprawdzenie wtyczek przy wtryskach pod gumą, u mnie były zaśniedziałe i raz łączyły raz nie, na jakiś czas pomogło 2. sprawdzenie gumy łączącej filtr powietrza z kolektorem...
witam mam opla vectre b 2.0 dti (101 koni) wymieniłem mu wczoraj olej i wszystkie filtry ponadto wyczyściłem mu kolektor ssący miał on z 2cm nagaru musialem przy tym odkręcić przewody od pompy do wtrysków i odpiąć kilka wtyczek od czujników poskręcałem wszystko tak jak było i za nic w świecie...
niestety wywala błąd p0234 czyli przeładowanie silnika ,sprawdzałem wszystkie zawory podmieniając na sprawne,wyczyściłem egr,przepływkę,czujnik na kolektorze ssącym,sprawdzałem wakuometrem i podcisnienia są ok,na koniec ograniczyłem turbine nakrętkom na regulatorze i dalej to samo.Tylko...
Sprawdź szczelność kolektora ssącego oraz połączenia przepływomierza z przepustnicą. To że check się nie świeci wcale nie oznacza że czujniki są w porządku zalecałbym porządną diagnostykę komputerową.
Wszystko co kolega wyżej i kolektor ssący Tu się zgodzę w 100%, klapki, malutki prześwit w nagarze, zalepiony nagarem czujnik doładowania.
Coś mi to nie gra... Ustawiasz rozrząd z tłokiem w GMP na 1 i 4 cylindrze, więc nie ma cudów, żeby blokowało po obrocie w prawo od GMP. Masz po prostu wał kilkanaście stopni przed GMP w czasie montażu i stąd problem. Zawór ssący na 4 cylindrze opiera się o tłok przy faktycznym GMP, bo...
W instrukcji wymiany rozrządu (powyżej) nie jest użyte narzędzie blokujące wałki lecz na tej stronce którą podałeś jest faktycznie tak jak to na logikę by to pasowało że gdy wał korbowy oraz koła rozrządu są ustawione na znakach (według instrukcji) to powinny wtedy pasować wycięcia...
Już jakiś czas zastanawiam się jak podłączyć manometr do układu ssącego albo jak zmierzyć rzeczywiste ciśnienie w kolektorze ssącym? Po to właśnie masz czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym. A co do ciśnienia 2 bary przy 1800 obr to w kolektorze a nie ciśnienie doładowania. ...
Witam! Posiadam Opla Vectre B z 1996r. z silnikiem 1.6 16v. Ostatnio zdemontowałem kolektor ssący, aby wyjąć dysze od gazu, ponieważ musiałem je rozwiercić . Zajęło mi to moment, ponieważ nie raz już zdejmowałem. Po złożeniu wszystkiego do kupy, wyjechałem z garażu i zaparkowałem...
pierwsza rzecz spradzic wszystkie przewody podcisnieniowe i czy kolektor ssący jest szczelny tzn czy jakis weżyk podcisnienia nie spadł lub nie jest przetarty.Jeżeli to nie pomorze to trzeba by sie wziąś za siniczek krokowy,ewentualnie może byc jeszcze wina czujnika temperatury bo silniczek jest...
Jak w temacie,hamownia wykazała 75 KM.Brak błędów,turbo ciągnie od ok 2100 rpm. Na hamowni przepływka ok,pompa wydajna,z wykresu turbo jakby popuściło doładowanie przy ok 3500 rpm.Pali normalnie ok 6l zapala od strzału(zima nie zima) nie dymi na żaden kolor,,na turbinie brak luzów,nie gwiżdże,wszystkie...
Pierwsza sprawa czy jest tak samo na gazie i na benzynie . Jak zachowują się sondy lamda , poza tym jak długo pracuje instalacja gazowa , reduktor i czy nie ma problemu z prychaniem itp. . Przepływomierz jest delikatny detonacja w kolektorze ssącym może go uszkodzić , poza tym do sprawdzenia jest...
znalazłem luźno wiszący czujnik MAP. Czy ktoś mógłby mi pomóc zlokalizować w którym miejscu w kolektorze ssącym powinien się on znajdować?
Witam wszystkich.. piachu1994 podał ci mały poradnik , mały dlatego , że przy tym błędzie może być duuużo więcej usterek . To co w poradniku i dalej do sprawdzenia szczelność ssącego , podciśnienia , układ wydechowy pod kątem drożności i ogólnie 3/4 osprzetu silnika miedzy innymi czujnik...
Ogólnie to dziękuję wszystkim za pomoc. Wedle sugestii jutro sprawdzę klin na kole wału. Najbardziej co mi nie pasuje w tej całej ,, usterce" to fakt że nie ma błędu czujnika wałka. Czujnik jest na wałku wydechowym, czyli wychodziło by na to że muszę ssący obrócić o jeden ząbek w...
Wykręć EGR zobacz na krótko go jak pracuje 120km maja do siebie, ze często egr się zawiesza bądź pada ja już u siebie 3 wymieniłem .Wyczyść też czujnik map w kolektorze ssącym .
Jak nie było nic grzebane w sterowniku to sprawdź wartości rzeczywiste - jaki to silnik DTI, DTL, sprawdź podciśnienia, sprawdź EGR, przepływomierz ze sprawnego auta /nie podróbka/, czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym, turbinę.
Przygasa na lpg czy na benzin? Czytałeś na vectraklub? Jak jeździsz na lpg to polecają emulację sondy lambda. No i niestety jak to nie jest prosty przypadek z przepustnicą/krkowym to zdalnie nie da rady zdiagnozować. Ja np. kiedyś w poldku miałem nierówne obroty jałowe bo ... ośka przepustnicy...
Czesc! Mam poloneza 1,6GLI '96 - mono wtrysk, bez gazu. Od pewnego czsu silnik zachowuje sie bardzo dziwnie. Po uruchomieniu samochodu silnik wchodzi na okolo 1500 do 2000 obr. Wiadomo, zimny. Po rozgrzaniu go do temp. okolo 70 do 80 stopni obroty powinny spasc do minimalnych. Ale to dzieje sie bardzo...
Witam proszę nie krzyczeć ze mając tigrę a pisze o astrze ale to dlatego ze mam vectre :) Już wyjaśniam, po zatarciu silnika w tigrze kupiłem nowy z vectry x16xel niestety kolektory ssące nie pasowały wiec kupiłem z astry :) wszystko dziala idealnie. A tydzień temu padła mi...
Witam. Samochód to vectra b silnik Z22SE 2001 rok. Do silnika przed wymianą oleju została dodana płukanka(producent L...M) po czym silnik został uruchomiony.Niestety po ok.4-5 min.pracy na biegu jałowym silnik sam zgasł.Silnika nie uruchamiałem bo obawiałem się zatarcia,wobec czego zdjąłem...
Więc tak: wirus466 i jarq88 znaleźli przyczynę tego nietypowego zachowania. Czujnik był zabrudzony i styki były zaśniedziałe. Dokładne wyczyszczenie obu elementów wyeliminowało przerywanie na biegu - samochód jeździ normalnie tzn nie przerywa. Tylko że na ssaniu przy dzisiejszej...
nawet nie wiedziałem że SE ma aż 100 koni! nieźle w sumie to różni się tylko kolektorem ssącym kompletnym z czujnikami i przepustnicą, wiązką i komputerem do tego, mam taki zestaw wykręcony na złomie i komputer stary-bez immo Wałek rozrządu też był troszkę inny Ten silnik był...