http://autopartmaster.com/en/?action=cat... , http://autopartmaster.com/en/?action=cat... To co ty podajesz to data produkcji.
Alaska w naszym klimacie w opinii producenta staga do 90KM, informacja producenta reduktora zdecydowanie zawyżona , może na południu Włoch daje radę? U nas tylko na upały. Poczytaj wytyczne producenta staga i porównaj z wykonaniem swojej instalacji http://www.alltop.pl/AC_wytyczne.pdf piszą o doborze reduktora , ale i pokazują jak perfekcyjnie zainstalować...
Czujnik stukowy.
Witam wymienili sonde lambda lub czujnik stukowy
czujnik stukowy znajduje się z tyłu silnika między cylindrami 2 a 3 sprawdź czy to wtyczka nie od niego właśnie
16786 to problem z EGR. 16708 to uszkodzony czujnik stukowy, problem z wiazka. Sprawdz rowniez odme. Od niej te dwa bledy moga sie pokazac.
Czujnik jest i ma dwa kable, opisywany to czujnik ciśnienia oleju, stukowy jest z tyłu silnika zasłonięty kolektorem ssącym
Postaram sie to sprawdzić bo podczas sprawdzania kompresji silnik miał max 30 stopni, może to być czujnik stukowy, czujnik wałka rozrządu i masa innych czujników podobno
Uszkodzona sonda lambda lub przewody.Miałem już kilka takich przypadków i tester wskazywał na uszkodzony czujnik spalania stukowego.. jestem pewny 99,9%
Nic nie podłączaj, skoro komp od lanci, to nie będzie widział tego czujnika a za tem nie będzie zgłaszał błędów, bez niego silnik odpali pozdro.
Jak dokładnie ma wyglądać te czyszczenie bo nie wykonywałem tego nigdy do komputera mam dostęp ale sam musze sobie robić wiec proszę o dokładnie porady . Z góry dziękuje za wszelką dalszą pomoc .
Jak w załączonym foto
na jednym z pinów po gwałtownym dodaniu gazu powinno się pojawić napięcie około 0,5V
http://img192.imageshack.us/img192/8114/... pozycja 44
zainteresuj się programem ABCOM. Do tego prosty interfejs i czytasz w czasie rzeczywistym parametry ze sterownika. Wśród tych parametrów jest "ignition retard" czyli o ile stopni jest opóźniony zapłon względem mapy, zmienia się gdy zadziała czujnik spalania stukowego (+ pewien algorytm w sterowniku). Sam sygnał z czujnika tez chyba widać. A. jak masz...
Witam. Czy ktoś pokonał problem z zaplonami. Mam podobny problem z brakiem mocy. Ale ten brak jest na całości pracy. Błędy to 5 ,cylinder 4 wtrysk ,odprowadzanie par i czujnik stukowy. Póki co szukamy przyczyny. Katy sprawdzone sondy też. Wtryski zamieniane i cewki. Pomocy
Kolego wyskakuje błąd bo masz źle ustawiony zapłon. wiem że zaraz odpiszesz że nie ma regulacji ale jak będziesz chciał wiedzieć coś więcej to pisz
Czujnika nie zmierzysz. Odłączasz akumulator, odpinasz ECU i przewody od czujnika do ECU sprawdzasz żarówka 21W.
Dwa czujniki to są, ale tzw. "stukowe" (dwa czujniki spalania stukowego)
Od tyłu silnika, dostęp od dołu bo z góry zasłania go kolektor dolotowy. Miejsce zaznaczone na czerwono. http://obrazki.elektroda.pl/2648605000_1...
Korekcja ( opóżnienie zapłonu) występuje wtedy, kiedy zostanie stwierdzone spalanie detonacyjnie. Tytaj nalezy się małe wyjaśnienie-nowsze systemy potrafią ocenić w którym cylindrze doszło do spalania stukowego i indywidualnie opóźnić zapłon dla tego właśnie cylindra. Taka sytuacja może wynikać np z za dużej warstwy nagaru na denku tłoka i ściankach...
Nad rozrusznikiem
Czy czujnik stukowy jak jest uszkodzony to ma wplyw na zle odpalanie na zimnym silniku.
Witam, otóż wymieniłem w mojej Ibizie czujnik stukowy. Po wykasowaniu błędu i przejechaniu paru kilometrów błąd znowu się pojawia mimo nowego czujnika. Co może być przyczyną, pozdrawiam.
Domyślam się że pytasz o czujnik spalania stukowego
A czujnik na podmianę masz może?
W większości przypadków winę ponosi wiązka czujnika spalania stukowego. Sam czujnik - raczej rzadko. Do sprawdzenia wiązka od czujnika do ECU i przydał by sie kod błędu.
Czujnik spalania stukowego informuje urządzenie sterujące o złym spalani stukowym (detonacyjnym), wówczas sterownik rozpoznając sygnał z czujnika uruchamia funkcję opóźnienia kąta wyprzedzenia zapłonu, aż do wyeliminowania spalania stukowego. Po ustąpieniu spalania stukowego sterownik przywraca wartość pierwotną kąta wyprzedzenia zapłonu. - Tak działa...
Wrzuciłem Ci w rysunek co idzie do ECU. Nie jest to zwykły sygnał napięciowy tylko jak widzisz skomplikowany przebieg który dopiero po odpowiedniej obróbce daje informacje cyfrową 0 albo 1 (jest spalanie stukowe, albo nie ma). Żaden rezystor tu nic nie pomoże i kropka. chodzi mi o taki eksperyment żeby oszukać ECU, że spalanie stukowe nie występuje...
z gory ciezko go zobaczyc lepiej widac od spodu auta
No właśnie dzwoniłem do nich, na stanie mają 0 sztuk Natomiast używany ...046 na allegro można spokojnie dostać. Wg. katalogu IC oba czujniki Bosch'a mają wspólny zamiennik (FACET 9.3010), więc może również są zamienne ze sobą?
http://obrazki.elektroda.pl/4137674100_1... Wedle tego gdzieś tu ? Czujnik przykręciłeś z siłą 13 Nm ?
1. Auto wyposażone w przepływkę - czyścić podmienić od innego, nie stosować zamienników. 2. Pomiar czujników wałka G40 i wału G28 tylko na oscyloskopie lub podmiana, inne pomiary to shit 3. Jeżeli w aucie coś było robione i potem awaria - robimy to jeszcze raz (np. rozrząd - usawienie, filtr paliwa i rurki czy nie pozamieniane i filtr w złą stronę założony)...
Złącze czujnika stukowego jest pod górną częścią kolektora, dopiero po zdjęciu widać
Podobną sytuację miałem w Polo , czujnik stukowego spalania - tam jest taki dziwaczny z ekranem.
Sprawdzasz ciągłość przewodów za pomocą żarówki,np 21W.
Doprecyzuj mu ze paliwo nie jest też z stałym czasem, bo jest zależne od zawartości... I tak nap. 95 oktan spała się szybciej niż 98 oktan a 100oktan jeszcze wolniej... Dlatego niektóre starsze silniki są konstruowane tylko na jeden typ paliwa... A nowsze mają dynamiczny zapłon i czujnik stukowy bo też uczą się momentu zapłonu...
Kabel ekranowany, prawdopodobnie od czujnika spalania stukowego
Powinno Ci pomóc
zazwyczaj jest to 20 do 25 Nm
cześć. program nazywa sie TIS a katalog w werski elektronicznej ETC Pozdrawiam
kąt wyprzedzenia zapłonu będzie prowadzony z mapy awaryjnej, silnik może dzwonić w pewnym zakresie obciążeń.
Witam, posiadam astre 1.6 8v 75 KM z 99 r silnik x16szr. Od pewnego czasu mam problemy, swiece w porządku, filtry i płyny wymienione, egr był wymieniany ok rok temu. Zdarza mi sie ze podczas jazdy a mam tak od około 2 tygodni ze włącza mi sie kontrolka silnika, co powoduje włączenie sie "trybu awaryjnego" - tak to sie chyba nazywa, i silnik dostaje...
Czujnik spalania stukowego i przepływomierz.
Wybity klin na wale, norma w tych silnikach święta prawda, potem silnik ma muła a błedy to czujnik stukowy, który jest dobry
Sprawdź pod kolektorem dolotowym, mniej więcej na środku silnika, przykręcony do bloku silnika przy samej głowicy, tak jest umieszcony w dwulitrówkach, może w 1,5 też tam przykręcili.
Bez vanosa i czujników spalania stukowego motronic 3.1
Czujnik ciśnienia klimy,czujnik spalania stukowego i pierwsza sonda sygnał i grzałka.
Witam Sądzę ,że czujnik jest uszkodzony. W jakimś Audi po przegrzaniu czujnik SS tez był uszkodzony. Pozdrawiam
Czujnik spalania stukowego jest od czegoś innego. Kolega "mario 77" rozwinął wystarczająco moją wypowiedź.
Błąd oznacza tylko i wyłącznie to że sterownik silnika nie widzi czujnika !!! Jak sterownik dostanie informacje z czujnika o wystąpieniu spalania stukowego to przestawi zapłon i nie poinformuje o tym za pomocą błędu a już na pewno nie takim bo ten oznacza zupełnie co innego.
Jest przykręcony gdzieś na bloku silnika. zobacz w internecie jak wygląda i szukaj na bloku silnika. Skoro wyskakuje błąd czujnika spalania stukowego to czujnik działa. Problemu szukałbym raczej w jakości paliwa lub ew. ustawieniu zapłonu.
Znalazłem taki okrągły czujnik poniżej akumulatora w kształcie grzybka a na nim tak matalowa ,,łapa" czy to właśnie jest czujnik stukowy?
witam problem rozwiazany byl to jakis czujnik stukowy on niby wspulpracuje z zaplonem no i jakis gamon pokrecil srobkami w przeplywomierzu i przepustnicy jedna rada moja (nie oddawajcie samochodow do popaprancow paprakow)ja mialem w dwoch serwisach ale serwis a serwis jest roznica aha koszt ustawienia przeplywomierza i przepustnicy plus wymiana czujnika...
czujnik stukowy
zapewne czujnik spalania stukowego
Witam. Potrzebny będzie pomiar ciśnienia sprężania.
Witam. Posiadam Peugeota 407 SW 1.8i 16V 125 KM. Mam taki problem, że auto strasznie przerywa. Po podłączeniu komputera do samochodu ukazał się błąd niskiego zasilania czujnika spalania stukowego. Dla pewności czujnik został wymieniony. Auto delikatnie mniej przerywa, lecz nadal ciężko z tym jeździć. Potrzebowałbym jakiś schemat lub zdjęcie tej wiązki,...
Jest to czujnik spalania stukowego.
Podłącz diagnoskop i odczytaj kod błędu. Pokazuje bląd czujnika spalania stukowego
jeszcze jedno,czy jest miejsce na czujnik stukowy?
Gdzie tam jest czujnik stukowy ? O ktorym czujniku Kolega pisze ?
Wiem że się powtarzam ale proszę o porady bo w olsztynie niema mocnych na moje auto . Pół roku temu kupiłem polo ( od znajomej błąd życia samohód od kobiety ) auto po kolizji rozrządu naprawiał paprak co się okazuje . Auto boryka brak mocy i bujają obroty , przebieg naprawdę 78 tyś , robiłem czyszczenie iadaptację przepustnicy cały czas wyskakuje błąd...
Był już tutaj identyczny temat. Nie tak dawno. O ile się nie mylę, dałem ci tam kilka porad. Zastosuj się do nich. Generalnie to diagnostyka. Ponadto świece, cewki, czujnik spalania stukowego, czujnik wałka, czujnik wału, wtryski. Jest gaz?
może zła benzyna ( za niska LO) może czujnik spalania stukowego, może za dużo nagaru.....
Czujnik stukowy odpowiada za pracę zimnego silnika na ssaniu? Jak sprawdzić czy to ustrojstwo działa i gdzie to jest?
Przecież to jest wtyczka od sondy lambda, dobrze rozeznaliście przy czym grzebiecie? Czujnik stukowy jest z tyłu silnika, koło rozrusznika, wtyczka dwupinowa, bo sygnał i masa (ekranowanie)
Przepraszam za błędną informację ,czujnik spalania stukowego przykręcony jest momentem 20Nm , co do czujnika prędkości to sobie odpuść.
Temat zamykam. Czujnik stukowy miał zmienioną wtyczkę na nowszy model stąd awaria
Witam mam problem z Fiatem scudo 2.0 16 v benzyna o kodzie silnika rfn10. Wyskoczyły błędy p0170 i P0325. Auto w testerze pokazuje że pracuje w pętli otwartej( czyta mapy paliwa a nie odczyt z sondy. Sondy 2 nowe, czujnik stukowy, pompa paliwa, cewka, świece czujnik wału i walków rozrządu i dalej to samo. Brak zmian po wymianie. Byłem już u kilku mechaników...
Nie czujnik stukowy jest przykręcony do bloku silnika gdzieś zboku musiałbym sprawdzić dokładnie.
Ogólnie czujnik stukowy wyłapuje złą mieszankę paliwową gdy jest jej za dużo i dochodzi do podwójnej detonacji. Także mogą pogorszyć Ci się wyniki spalania ale za to silnik będzie jak Fałka. Mogą kończyć też się świece albo map sensor lub przepływomierz źle dawkuje paliwo. Musisz na to zerknąć ewentualnie poczyścić parę rzeczy takie jak przepływomierz,...
Po katalogu wychodzi na to że będzie pasował, a czujnik spalania stukowego występuje w tych modelach.
Napisałem na PW. fajnie by bylo zeby dalo sie wgrac mapke od 1.6 do tego sterownika, moze jeszcze sie da wyłaczyc ten drugi czujnik stukowy
rozrząd a następnie czujnik stukowy i jego obwód.
Jak wyżej napisano mikrofon ma pewne wady, lepszy jest mikrofon kontaktowy który może dotykać silnika i wykrywać drgania tej konkretnej jednostki. Amatorskie mikrofony kontaktowe robi się z głośników piezo. Czujnik spalania stukowego to akcelerometr piezoelektryczny czyli prawie to samo co mikrofon kontaktowy. Taki czujnik nie musi być mocowany na stałe...
Już wiem, który to który. Ten na dole nad misą to czujnik stukowy, czujnik położenia wału też jest na dole ale z innej strony, natomiast ten u góry to czujnik wałka rozrządu. Wymienię i zobaczymy czy pomoże.
Tak, 6st przed gmp bez czujnika, oczywiscie silnik rozgrzany. Naucho to sobie mozna co innego, ale nie w tym silniku. kolego nie wprowadzaj innych w błąd! Zapłon: 6* Z czujnikiem, to nie Digifant :idea: Sprawdzić jeszcze natężenie prądu w regulatorze ciśnienia i ew. skorygować położeniem klapy co to tych 3 kabelków: KE-Motronic ma coś takiego jak czujnik...
Czy jest czujnik spalania stukowego zależało od wersji sterownika.Motronic 3.3 i ms40 posiadały takowe czujniki. Sprawdz od jakiej wersji masz sterownik http://www.elecauto.com/vol240.htm
Nic nie napisałeś jakim systemem jest zasilany silnik. Nie wiem co było stosowane w Golfach , ale np. w moim Pasku 94 jest coś takiego "czujnik spalania stukowego" ;-)
Jak jest czujnik stukowy to nie ma raczej korektora oktanowego.. .. a moze egr przepuszcza ? :)
Czujnik stukowy to mikrofon piezo, jak jest "dzwonienie" w silniku to opóźnia zapłon. Odłączenie niesprawnego powinno przyśpieszyć zapłon .
dziekuje za odp. rownierz wymienilem krokowy a nawet cala przepustnice z wszystkimi elementami falowanie ustalo ale szarpie jak glupi.Mój model to forek doładowana 170 wiec musze jeszcze poszperac w cisnieniu i podcisnieniu ale wczesniej mialem 125 i przy tych objawach problemem okazal sie czujnik stukowy po wymianie jak reka odjoł.
Mondeo ma zamontowany czujnik stukowy ,prawdo podobnie któryś wtryskiwacz uszkodzony podłącz pod kompa.
a gdzie mam podlaczyc czujnik stukowy EPS w swapie 1.2 16v fiat sc 1.1 mpi
Pytanie jeszcze takie mam samochód wkręca mi się max na 3.5 tys obrotów , wyskakuje błąd 16712 nieprawidłowy sygnał spalania stukowego zwarcie z plusem ,czy to może być powiązane z nie zakodowaniem abs ? Czujnik stukowy zmieniłem na nowy 2 lambdy zostały podmienione ale nadal ten błąd się pojawia , czy także jest to możliwe że coś jest nie tak z ustawieniem...
A ja mam ten sam problem z dziwnym stukaniem tylko że mam Golfa 3 z silnikiem 1,8 benzyna. Nie mam założonego gazu LPG. Objawy są identyczne jak u kolegi zakładającego ten wątek. Moje pytanie do was - czy w Golfie 3 z silnikiem 1,8 występuje ten czujnik stukowy czy nie występuje?
PS: Co do czujnika spalania stukowego to najlepiej przenosi on częstotliwości coś tak w okolicach megaherca, więc do badania zwyczajnych hałasów się zupełnie nie nadaje. Nie rozpędzaj się, spalanie stukowe to częstotliwości akustyczne. Czyli grubo poniżej MHz. http://warsztaty.samochodowka.internetds...
w moim 2,3 NG były te same objawy i chodziło o czujnik stukowy był pęknięty po wymianie silnik pracuje równo i ciagnie jak trzeba
Ciebie sie nie da wymienic trans-serwis bo jestes zepsuty i niezastapiony.... Nie takich już widziałem na tym forum. Dlatego pytam na forum bo w warsztacie chca go znow wymienic na kolejny. Co chcą wymienić czujnik różnicy ciśnień czy czujnik stukowy bo nie nadążam.
Nie do zastąpienia.
Tak naprawdę w nowoczesnych systemach ochrony środowiska cofnięcie zapłonu jest potrzebne do utrzymania czystości spalin (cofanie zapłonu zwiazane jest też z reakcją czujnika stukowego na jakieś odgłosy z silnika - czy silnik pracuje cicho?)
na fotce to zawór recyrkulacji spalin, czujnik spalania stukowego ,jak pisałem ,jest przykręcony bezpośrednio do bloku z tyłu silnika gdzieś pod kolektorem ssącym.
Byłem w ASO seata. Podłączenie komputera nic nie wskazało, brak większych błędów oprócz sporadycznego zaworu węgla aktywnego. Mechanik zaglądał w silnik i nic konkretnego nie znalazł. Mówił że to prosty silnik i wszystko może być: czujnik stukowy, elektronika przepustnicy, czujnik halla, może paliwo z gazem mieszać się i niewłaściwa mieszanka, czujnik...
Który czujnik wymieniłeś [stukowy].
W Pasku który naprawiałem wcale przepustnicy nie adoptowałem po czyszczeniu. Dodatkową usterką która się nie zawsze pokazywała na błędach był czujnik stukowy. Po wymianie praca silnika wróciła do normy .
śpecu kable są okej. Każda z wiązek sprawdzana. Na tej co teraz jeździ auto u kolegi nic sie nie działo więc to wykluczam. Link jeden na GSi Forum http://gsiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=... (wymaga niestety rejestracji) Drugi link z tym problemem na Street Racing-u: http://www.racingforum.pl/Czujnik-stukow...
Witam! Blad blizej nieokreslony to blad "niewydajnosci systemu". Bezposredni zwiazek z tym bledem ma czujnik spalania stukowego. I tu odrazu moge Ci powiedziec ze czujnik stukowy masz sprawny (ew. dla pewnosci oscyloskop do reki i sprawdzic przy wejsciu do ecu przebieg na pinie stukowego). Wedlug mnie problem jest taki ze komp od auta nie widzi parametrow...
Fot 3 i 4 to poczwórny wzmacniacz ( moduł QDM) fot 5i 6 wzmacniacz sygnału czujnika spalania stukowego.
(komputer podłączony przed obd pokazuje prawidłowo). Witaj kolego. zastanawiam się nad tym pytaniem, morze odkręć czujnik stukowy nie odpinaj kabli podwjąż go i zobacz czy coś się zmieniło Ps. powinien tam być.
sterownik czujnik stukowy czujnik stukowy peugeot czujnik stukowy rezystancja
cyfra moduł czujnik czarny czujnik zielony zabezpieczenie spawarka
Kod błędu F07 w lodówce Indesit - co oznacza? Przyczyny braku dźwięku w sprawnym gwizdku