Pisze znowu w końcu wymieniłem czujnik stukowy teraz błędy nie występują ale z dynamiką silnika słabo tylko jakby cały czas samo się poprawia i teraz pytanie czy to samo się zkorygóje czy sterownik sam się dostosuje ustawienia czy mam szukać dalej tylko czego jak błędów niema .
Od jakiegoś roku (być może było to dłużej) zauważam coś takiego. Pod obciążeniem, ale takim niezbyt dużym (gaz na 20-30% powiedzmy) okazjonalnie słyszę coś w rodzaju stukania zaworów. Pojawia się na w pełni rozgrzanym silniku, przy obrotach 2000-2500, zazwyczaj w trasie. Nie jest to jednak reguła, czasami potrafi tego miesiąc nie być. Mam wrażenie,...
tak jezdzi ale jest taki problem ze po przejechaniu 5 km wywala blad czujnik stukowy ze nie ma go 1.6 ahl ma jeden czujnik stukowy a 1.8 adr ma dwa czujniki teraz pytanie da sie dolozyc ten czujnik? i czy da sie przegrac z ori sterownika oprogramowanie do tego z 1.8? chodzi o mapy paliwowe czasy wtryskow itp? Dodano po 1 Jakim cudem Ci to odpala? Przecież...
Innego błędu mi nie pokazuje. Posiadam sprzęt do diagnostyki od AutoxScan rs820 pro z oprogramowaniem do fiata. A jakie mają być napięcia na tych trzech czujnikach ? Czujnik wałka rozrządu 3 pin ? Czujnik wału korbowego 2 pin ? Czujnik stukowy ? Szukałem w internecie, ale widocznie słabo szukam bo nic nie znalazłem. Przesyłam zdjęcia z diagnostyki....
Ok że to wina paliwa to wiedziałem. Co ciekawe występuje tylko przy zdławieniu silnika. Pytanie czy w tym zakresie (bo zauważyłem to tylko jak obroty spadają do gdzieś do 500) sterownik sobie nie radzi? Jest czujnik stukowy przecież. Zwrócicie uwag jeszcze że "L" zdarza sie to notorycznie, a nie słychać w serwisach o uszkodzeniach silników z tym związanych....
a gdzie mam podlaczyc czujnik stukowy EPS w swapie 1.2 16v fiat sc 1.1 mpi
Witam mam problem jak w temacie BMW e39 2.2 m54b22 z skrzynią automatyczną LPG sekwencja. Brak mocy, auto pali nie ważne czy jedzie 100 czy 180 pali i pokazuje tak samo 16l. Gaz czy pb tak samo pali. sterownik nie reguluje zapłonu 18-19 stopni cały czas. Wanosy niby działają, czujnik nr2 stukowy wariuje od zera do 4,5v http://obrazki.elektroda.pl/2203191300_1...
Witam, od dość dawna borykam się z problemem w moim aucie otóż: po odpaleniu silnika i przejechaniu kilku km pojawia się kontrolka silnika samochód wchodzi w tryb awaryjny i nie pali na cylinder czego wynikiem jest tzw muł. Nieraz pomaga zatrzymanie się wyłączenie silnika i po ponownym odpaleniu zdarza się, że kontrolka nie zapali się i można jeździć...
Na pewno nie w kółko, jest mapa zapłonu i z tego korzysta sterownik, a czujnik stukowy jest jakby na wszelki wypadek zatankowania złego paliwa albo nie dobrania przełożenia na skrzyni itp.
Witam dalej męczę się z BMW sprawdziłem czujnik położenia walu oraz walka podmieniłem sterownik DME i dalej nie ma iskry i pompa nie działa sprawdziłem również czujnik stukowy.Bardzo Proszę o Pomoc.
Witam. Auto uruchamia się ale po kilku minutach gaśnie. Kiedy odłączę klemę silnik ponownie pracuje kilka minut i znowu gaśnie. Wymienione są na nowe: pompa paliwowa, czujnik położenia wałka rozrządu, czujnik położenia wału, czujnik stukowy, świece zapłonowe, sterownik bez immo. Po podłączeniu komputera nie ma żadnych błędów. Natomiast gdy samochód...
Witam, Potrzebuję pilnie opis wtyczek J1 i J2 z sterownika delco e83 w oplu insignia A 2009r 140km. Potrzebuję cały pinout czyli czujniki, wtryskiwacze, zasilanie, czujnik stukowy itd. Z góry bardzo dziękuję!
Temat zamykam. Czujnik stukowy miał zmienioną wtyczkę na nowszy model stąd awaria
Zazwyczaj robię to w godzinę :P Mam ograniczony czasowo dostęp do samochodu. Jutro kolejny odcinek... Na razie dopóki nie dowiem się co zżera akumulator nie będzie wymieniany na inny. Nie rano nowego żeby się dowiedzieć wieczorem że z niego kaplica. Do pomiarów starszy wystarczy. EDIT: 26.04.2012 Problem rozwiązany. Zwarcie w wiązce prowadzące do komputera/sterownika....
zamykając temat udało mi sie zdiagnozowac ten samochodzik dzieki waszej pomocy :) a zeby ten post byl uzyteczny" - ten samochud nie diagnozuje sie przez bezpieczniki... -da sie zdjagnozowac przez kody migowe przy pedale sprzegla instrukcja: Odczytywanie migowych kodów błędów Audi oraz VW Przeprowadzanie testu: - Włączyć zapłon - Przeprowadzić przynajmiej...
Opel astra h 1.6 XEP Witam, mam problem odkąd kupiłam ten model opla - szarpie na wolnych obrotach, tj. wypadanie zapłonu. W aucie zrobione: - kilkukrotnie podmienione świece, 2 nowe cewki, wyczyszczona przepustnica, podmienione EGR, ustalone luzy zaworowe, ustawiony rozrząd, podmieniony czujnik PAR i stukowy; na desce rozdzielczej zero błędów - poza...
1111 - Defekt sterownika 1231 - Czujnik szybkościomierza 1232 - Silnik biegu jałowego 2111 - Obrotomierz 2112 - Czujnik położenia wałka rozrządu 2113 - Czujnik halla 2114 - Czujnik punktu zapłonu 2121 - Włącznik biegu jałowego 2122 - Brak sygnału obrotów 2123 - Włącznik pełnego obciążenia 2124 - Czujnik ustawienia klapy przepustnicy 2132 - Brak połączenia...
Witam serdecznie. Podczas diagnostyki silnika samochodu Fiat Panda 1.1 8V (169) wyposażonego w seterownik Magneti Marelli 4AF.SM wyskoczył błąd permanentny P1325 czyli czujnik stukowy. Wiązka sprawdzona, sterownik na pinach czujnika detonacyjnego ma napięcia 1.35 i 1.65 DC do masy, a chyba powinno być 5V. Czy ktoś może podpowiedzieć gdzie w sterowniku...
jest to silnik 3,6 litra .jest problem z tym ze zamiast przyspieszać to opużnia zapłon .kiedyś miałem podobna sytuacje w celice gdzie był uszkodzony czujnik spalania stukowego i układ dla bezpieczeństwa opużniłał zapłon ale tam był aparat przyspieszyłem i moc powróciła a tutaj nie wiem co robić .Układ posiada dwa czujniki spalania stukowego ale po podłaczeniu...
Pytanie jeszcze takie mam samochód wkręca mi się max na 3.5 tys obrotów , wyskakuje błąd 16712 nieprawidłowy sygnał spalania stukowego zwarcie z plusem ,czy to może być powiązane z nie zakodowaniem abs ? Czujnik stukowy zmieniłem na nowy 2 lambdy zostały podmienione ale nadal ten błąd się pojawia , czy także jest to możliwe że coś jest nie tak z ustawieniem...
PEUGEOT 406 1.8 16V 95r ciężko pali witam Mam problem i potrzebuje pomocy. wymieniłem juz chyba wszystko cewka świece czujnik: położenia wału,temperatury,stukowy map sensor sterownik moduł wtrysku wtryski pompa paliwa przepustnica podobno moze to byc problem z masą prosze o rade auto nie odpala po nocy bije w wydech nie wazne czy na gazie czy na paliwie...
"Grzebanie" jak piszesz , w sterowniku nie jest procesem naprawczym i z pewnością nie pomoże. Aby silnik pracował prawidłowo na gazie musi być w stanie idealnym instalacja benzynowa , a w szczególności instalacja zapłonowa. Wtedy sprawna instalacja lpg jest łatwa i możliwa do wyregulowania. Za mały reduktor to nie tylko duże spadki ciśnienia, ale przede...
rozumiem ze popychacz nigdy sie nie uszkodzi w taki sposób by mial wplyw na kompresje (podwieszanie zaworu) . jedyne czego jeszcze nie zmienilem to świec mają 6mcy , sterownika oraz czujnika polozenia walu (ponoc uszkadza sie on tak ze pada calkiem) . A tak zmienilem juz: -kable WN + wszystkie wtyki + listwa zespolona -zespół cewek WN - map sensor -...
Witam. Trafił do mnie golf 3 2.0 ABA 97r. sprowadzony z Kanady w automacie który w czasie jazdy zgasł i po 10min zapalił przejechał 500m i znów zgasł. Podłączyłem vscan vag i pojawił mi się błąd o czujniku na wale korbowym. Podpiąłem Texę i to samo a w pomiarach parametrów bieżących sterownik widzi obroty silnika, sprawdziłem oporność czujnika ma 850ohm...
Bledy z 525 i 537 sa/moga byc bledami z emulatora sondy lambda w sterowniku LPG- nie maja wiekszego wplywu na strzelanie.Na strzelanie bedzie mial wplyw czujnik spalania stukowego i czujniki podcisnienia i temperatur- odpowiadaja za wyprzedzenie zaplonu.Stukowy jest kolo miarki oleju - sprawdz czy kable nie pozrywane i wtyczka nie posniedziala .Czujnik...
Czujnik spalania stukowego informuje urządzenie sterujące o złym spalani stukowym (detonacyjnym), wówczas sterownik rozpoznając sygnał z czujnika uruchamia funkcję opóźnienia kąta wyprzedzenia zapłonu, aż do wyeliminowania spalania stukowego. Po ustąpieniu spalania stukowego sterownik przywraca wartość pierwotną kąta wyprzedzenia zapłonu. - Tak działa...
A jesteś pewien, że faktycznie nie ma iskry w początkowej fazie rozruchu (mając tylko informację od autora tematu)? Iskra może być, tylko słaba Przeciez założyciel tematu napisał - Dzisiaj postanowiłem sprawdzić iskrę na przewodach zapłonowych i zaobserwowałem że przy rozruchu nie ma iskry na żadnym przewodzie. Zmienia się kąt zapłonu (poprzez czujnik...
Przeczytaj jeszcze raz. Myślałem, że to wypadanie zapłonu ale okazało się, że przerywanie pracy silnika (wyglądające jak wypadania zapłonu) jest spowodowane pełnym otwarciem wtrysku benzyny (zalanie). I pytam czy jeżeli sterownik silnika dostanie informacje o spalaniu stukowym (możliwe, że błędną na ułamek sekundy bo czujnik spalania stukowego się psuje?)...
Czytając fora i patrząc na YT zwróciłem uwage na różne dziwne przypadki związane z wypadaniem zapłonu i prawdopodobnie może to być spowodowane ( czujnikiem wałka rozrządu, czujnikiem temperatury silnika czyli tym w kolektorze, czujnikiem stukowym a są dwa, sondami lambda niby nie bo one nie pracują na zimny a od ilu stopni komputer bierze je pod uwage...
w życiu ten sterownik tego nie pokaże, jest za ubogi. Vag i sprawdzić dane z czujników stukowych, ew gołym okiem jak spala po świecach i czy maja jednakową iskrę
Witam mam taki problem z moją audi 80 b4 2.8 problem objawia się tym, że kiedy auto się nagrzeje i wciskam mu ostro gaz np. na 2gim albo 3cim biegu to auto nagle traci moc tak jakby sterownik ECU cofał zapłon, po podpięciu VAG'a nie wyskakują żadne błędy wymieniłem świece i przewody zapłonowe, sprawdziłem dokładnie szczelność dolotu, przepływomierz...
Pragnę przypomnieć iż nie jest to mój pomysł na obniżenie zużycia paliwa,nie czuje się też jakimś domorosłym mechanikiem jak nazwał mnie kolega kortyleski . Jest to przypomnienie wąskiego wycinka cyklu pracy jednostki napędowej,przez który w początkowej fazie przechodzi każdy ze znanych mi silników benzynowych,na który nie mamy obecnie wpływu,ponieważ...
Żadne oktany nie pomogą , gdyż sterownik przestawia KWZ do przodu, ąż knock sensor nie powie mu zurick! Chyba ,że to jakieś "nagary" lub panewki na wale! W większości aut knock sensor służy wyłącznie do awaryjnego opóźnienia zapłonu w przypadku paliwa złej jakości, lub zgromadzenia nagaru który dopręża silnik. Dzieje się tak dlatego że w wolnossących...
Plaka nie zaliczaj do odpalania. To jest spalanie niekontrolowane, jak stukowe i o paleniu na Plaku nie gadamy. Można to zaliczyć do wspomagania odpalania. Jeśli po aplikacji plaka (autostartu) silnik nie wchodzi w normalną pracę to nie mówimy że odpalił. W sterowniku silnika są usterki? Dziś bez diagnozy nie podchodź. Możesz rozebrać silnik i poskładać...
To złącze jest po to aby dostosować kąt zapłonu do benzyny oliczbie oktanowej 91 lub 95 przełozenie tej wtyczki spowoduje że do modułu sterującego wtryskiem dotrze sygnał aby zmienił kąt zapłonu . Czym mniejsza liczba oktanowa tym paliwo spala się szybciej(jest to sytuacja niekorzystna dla silnika),a to powinno pociągnąć za sobą zmianę kąta zapłonu...
Cześć Wam! :) Mam pewien problem z autem, nie mogę go rozwiązać i nikt nie jest w stanie mi pomóc. Może Wam coś się nasunie. BMW e46 Compact 325ti 2002 rok Silnik: M54B25, przebieg 130 tys (wydaje się prawdziwy) Sterownik silnika: MS43 Otóż silnik reaguje z opóźnieniem na dodawanie gazu. Widać nawet przydławienie (spadek obrotów) w momencie dodania...
Wymieniłem razem z cewką. Tak jak kable, czujniki położenia wałka i wału, pompa paliwa, sonda bo jest jedna, przepływka, no i sterownik na stary, ale bez zmian. Nawet stukowe sprawdziłem, gdzie kolektor musiałem zwalić. Jutro przełożę silnik krokowy. Mam 4 Volva i tylko z nim od kolizji są zagadki. Dzięki za podpowiedzi, bo mi i wszystkim mi znanym...
Spalanie stukowe a wypadanie zapłonów to co innego. Sprawdź instalację pomiędzy sterownikiem a czujnikiem. Cewkę zostaw w spokoju. Gdyby była uszkodzona to by silnik nie pracował poprawnie.
Witam, czy udało się rozwiązać problem? Mam identyczny przypadek, podczas jazdy w okolicach 1500 obr. już przy lekkim obciążeniu stukot w silniku, jakby spalanie stukowe. Nowe turbiny oryginał, nowe wtryski oryginał, kompresja po 26 bar. Znalezione pęknięcie na rurze powietrza, tej plastikowej, wymieniona. Na chwilę pomogło, lecz wróciło. Paliwo oczywiście...
Samochód do początku marca pracował w takim stanie jak w powyższym opisie. Zachowanie przypominało opis w tym temacie: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic22... Przed włączeniem na luz przełączałem na benzynę, a na gaz na trzecim biegu przy dłuższej jeździe i dało się jeździć. Jednak uszkodziło się sprzęgło. Zwiększający się poślizg sprzęgła...
Witam robię swap mam całą instalację skody octavii 98r 1.8t AGU nr oryginalnego sterownika 0261206141 (06A 906 018 CF), a w aucie mam silnik ze sterownikiem audi a6 98r AJL 0261204818 (4B0 907 557 C). Silniki są inne ale osprzęt jest taki sam tzn cewki, czujniki przepływka i inne różnią się tylko czujniki stukowe kolorem, gniazda sondy i czujnika wału...
Skoro silnik ma czujniki stukowe i jest to 2,0 to znaczy że wcześniej pracował na siemensie.Będzie pracował poprawnie na sterowniku bosch ale trzeba zmienić impulsator na wałku rozrządu oraz czujnik wałka musi być bosch albo jakiś zamiennik np eps.Sonda też pewnie została siemensa.
Kolejny dzień zmagań, rozrząd sprawdzony i chyba jest ok. Niezależnie czy blokuję na 1 czy na 4 cylindrze ponieważ przy rozrządzie blokuję się na 4, a zaplon liczy od skrzyni. To blokady pasują i trzeba lekko naciągnąć blokadę na wałkach, nie pasuje idealnie ( ale nie wiem czy to jest dobrze czy nie, ponieważ nigdy rozrządów nie robiłem). Na kole zamachowym...
Tyle że ten błąd oznacza że sterownik silnika nie widzi czujnika. Uszkodzony czujnik bądź wiązka. Można podłączyć komputer i zobaczyć w blokach pomiarowych czy kąt nie przestawia się podczas pracy na biegu jałowymi i czy jest cały czas taki sam. Ogólnie jeżeli sterownik wykryje spalanie stukowe to zmienia kąt zapłonu.
A zauważyłeś może, że na drugim końcu wałka jest czujnik położenia? Więc przy braku zmiany położenia wałka masz tryb awaryjny, możliwe spalanie stukowe i spora utrata mocy. Aby to pracowało, musisz zmienić sterownik silnika.
Zmierz szczelinomierzem odległość czujnika wału od zębów koła fonicznego (najlepiej w kilku miejscach, może po wypadku być jajo ;) ) Sterowniki MM są bardzo czułe na jakość sygnału z ckp, np. w seicento 900 fabryczna serwisówka podaje 0,9 do 1mm, przy 1,1mm samochodu nie da sie odpalić
Na pewno nie tankowałem chrzczonego paliwa, bo zawsze nalewam u "zielonych" i praktycznie na tych samych stacjach. Jeżdżę tylko na 95, gazu brak. Jest czujnik spalania stukowego i raczej nigdy nie był wymieniany, postaram się założyć nowy. Gdy podłączę się laptopem mogę podejrzeć napięcie z czujnika dla każdego cylindra z osobna. Gdy na zimnym silniku...
Witam! Wszystko zostało sprawdzone wtryski, przepławka, 2 sterownik silnika, laski popychaczy, czujnik obrotów wału, 3 pompy wtryskowe w tym jedna mechaniczna od scorpio i nic. Auto dostało 2 silnik z osprzętem od granda i teraz dopiero jeździ.
Witam. Spalanie stukowe w samochodach opla to żadna nowość tylko tyle że twój problem tkwi gdzie indziej niż w czujniku, pewnie jak by był zepsuty to twój silnik był by już na złomie. Częste przypadki w oplach: Spalanie stukowe Przyczyna : kolektor ssący zabity nagarem. Jeżeli ktoś ma pojęcie na temat spalania stukowego to już wie dlaczego tak się dzieje...
W gruncie to zwykły czujnik przyspieszenia, odbiera wszelkie drgania w szerokim paśmie. Sam czujnik 'nie wie' kiedy zachodzi spalanie stukowe. Dopiero w sterowniku z sygnału jest odfiltrowany interesujący zakres pasma i odpowiednio interpretowany... to w takim razie w jakim celu podawane są ich czułośći ? Boje sie, ze jak bedzie np za bardzo czuły...
stukowy sterownik czujnik stukowy czujnik stukowy spalać
volvo silnika kamery analogowej polsat kartę
motorola e1000 głośniki rekuperator obudowa
MAN F 2000 – bezpiecznik kierunkowskazów F20, F13, F21, przerywacz K54, lokalizacja Wymiana koła zębatego w silniku Copal – pomiary, dobór, montaż, druk 3D, smarowanie