W PDF jest napisane, że jedynym odpowiednikiem jest HAL516 z tym że ma on zanegowane wyjście. Myślę, że mimo wszystko da się tam podstawić dowolny inny czujnik halla z wyjściem logicznym - stan aktywny niski. Tak działa np. HAL504, HAL508, HAL509, HAL523.
scania np. zaleca 0,2 mm. Mysle ze tu bedzie podobnie
Sprawdź czy ten czujnik wogóle działa. Ustawienie tej tarczy szczelinowej i czujnika wymaga duzej precyzji.
Poeksperymentuj z odsunięciem czujnika od tarczy koła. Jak go odsuniesz to szybciej i dłużej zareaguje na otwór.
licznik wiec chciałem go sprawdzić zwierając przewód masowy z sygnałowym Przewody te zwierałeś przy liczniku? Czy na wahaczu w kostce do czujnika? Spróbuj powtórzyć, zwierając przewody w kostce do podłączenia czujnika. jak wskazówka licznika będzie się podnosić to odkręć czujnik i sprawdź czy jak najeżdzasz nim z różną prędkością na tarczę hamulcową...
Zacznij od obejrzenia co się dzieje z czujnikiem położenia wału i tarczą koła fonicznego. W tam samochodzie czujnik jest zaraz za kołem pasowym nad prawą półosią a koło foniczne (pierścień magnetyczny) na tarczy przynitowanej do koła zębatego paska rozrządu na wale
Należy sprawdzić komputerem diagnostycznym czujniki ciśnienia, test bicia tarczy czujników ABS, a także komunikację CAN. Wydatek rzędu 150,- pozwoli zaoszczędzić kupę czasu i niepotrzebnych wydatków.
Żaróweczka świeci, jeśli jeszcze napisałbyś jaka wartość jeśli wiesz z góry dziękuje kolego. Nie wiem jak u nubiry, ale zakładam typowy przedział od 1200-1800 Ohm. Łatwo sprawdzisz mierząc sprawny, chyba wszystkie nie padły? Po montażu nowego czujnika, należy kawałek przejechać autem. Czasem trzeba oczyścić tarczę kodera i dosunąć czujniki da tarczy.
Jeśli to jest czujnik położenia tarczy gobo, to nie przejmuj się oznaczeniami. Drugi masz HAL506, ten też taki zastosuj. Tam masz tylko dwa stany - jest, nie ma. Będzie pasował każdy czujnik z wyjściem OC. Jeszcze kwestia czy bipolarny czy unipolarny, HAL 506 jest unipolarny.
Zobacz przewody w między tylną klapą a karoserią.
Otwórz pokrywę i przyjrzyj się dokładnie płytce z czujnikiem nad tarczą z gobami. Najczęstszą przyczyną tego błędu jest zimny lut na tej płytce.
Mam problem z wymianą czujnika odpowiadającego za tarczę gobo. Nie ma na nim żadnego sensownego oznaczenia co to za typ - szczelina ma 5 mm "prześwitu" http://obrazki.elektroda.net/23_12589755... Na płytce z układem scalonym znalazłem takie oznaczenie (nie wiem czy to ma w tym przypadku jakieś znaczenie) http://obrazki.elektroda.net/26_12589756...
to będziesz miał mały problem ;) Możesz spróbować poszukać czujnika i tarczy ( ze 126p w wersji EL, CC ) , a cewka o ile dobrze pamiętam to ma koło 0,6Ohma. Bez czujnika to jak bez ręki, a możliwe że z taką cewką zapłonową jeszcze jako tako zadziała.
W 90% spuchnięte łożyska pod pierścieniem magnetycznym - czyli piasta do wymiany. Przydało by się ściągnąć piastę by to obejrzeć. Jak się postarasz to powinna zejść piasta po odkręceniu tarczy i zsuwaniu jest (piasty) z czopa wraz z odchylaniem tarczy. Czujnik raczej nie będzie odsunięty a będzie wytarty od wypchniętego pierścienia. Raczej mu to nie...
Witam, proponuję zrobić jakąś małą tarczę np. z kartonu z jedną szczeliną i zamocować ją na wiertarce lub mini szlifierce, gdzie znamy mniej-więcej prędkość obrotową. Uruchomić licznik obrotów i sprawdzić jaką wartość pokaże dla tak zrobionej tarczy. Jeżeli wartość będzie zbliżona do tej określonej, to znaczy, że na tarczy musi być tylko jeden otwór....
ewentualnie zrobić jedną szczelinę szerszą i mierzyć czas jej "otwarcia"
Czujnik za daleko od tarczy, ew. luz na łożyskach.
Nie da się trochę tej blachy z czujnikiem podgiąć żeby zbliżyć do tarczy z magnesami? A może pod tarczę z magnesami coś podłożyć żeby przybliżyć ją do czujnika. Piszesz że jest na trytytki. Odetnij trytytki podłóż 5mm jakiegoś materiału i znowu przymocuj na trytyki
Niczym nie pryskać. Oczyścić druciakiem, są nawet takie duże dedykowane do czyszczenia piast. Jak nie ma, to i zwykły też da radę. Żeby było "fachowo", to po montażu wypada jeszcze zrobić pomiar bicia tarczy czujnikiem zegarowym.
Czujnik ma prawie dotykać tarczy, tak jak w przednich kołach, może sam się przemieszcza od wstrząsów. Sprawdź dokładnie, czy nie masz jakichś ponadnormatywnych luzów w łożyskowaniu tej piasty.
jeśli masz już słabe klocki hamulcowe to ten czujnik w klockach sie przeciera i robi przerwe na czujniku i zwiera do masy tarczy!!! wypięcie czujnika nic nie da! kup nowy za 35zł i wepnij go zamiast starego a po 10sek od odpalenia auta kontrolka zgaśnie sama !!!! tylko nie wkładaj nowego czujnika do starych klocków bo zaraz go szlag trafi...... pozdrawiam
Pytanie czy kontrolka gaśnie po włączeniu zapłonu czy pozostaje zapalona. Jeżeli gaśnie i zaświeca się po ruszeniu to system widzi inna prędkość koła - czujnik nie widzi tarczy magnetycznej na łożysku, uszkodzona tarcza, zła odległość, odwrotnie włożona łożysko. Jeżeli nie gaśnie po włączeniu zapłonu to masz uszkodzony czujnik lub zbieg okoliczności...
Okrągła tarcza na ośce siłownika , w niej jedna dziurka do czujnika , jeśli mają być trzy czujniki , lub trzy dziurki i jeden czujnik . W pierwszej opcji prześwit tarczy chodzi pomiędzy dwoma czujnikami (2 i 3) a pierwszy jest w razie nadmiernej temp. kotła (max otworzenie zaworu) . . W drugiej opcji , siłownik chodzi pomiędzy drugim a trzecim prześwitem...
A co tam tym czujniku jest cewka magnes elektronika? Pokaż tą tarczę.
Tak jak mówili poprzednicy problem może być z odległością pierścienia magnetycznego od czujnika. Wystarczy ściągnąć tarcz hamulcową, możliwe że mechanik nie zabezpieczył łożyska, a ono po 3 tygodniach zaczęło się wysuwać.
czy chodzi o przerwę między nadajnikiem czujnika a jego odbiornikiem? Jak najmniejsza, ale na tyle duża, żeby nie tarły o tarczę zębatą.
Oba błędy wskazują na zbyt dużą szczelinę pomiędzy czujnikiem ABS i tarczą liczącą na obu kołach przedniej osi. Należy zacząć od dosunięcia czujników "na styk" do tarczy liczącej. To nie jest tak, że "hamulca nie ma"; Jeżeli elektronika zawiedzie - to do dyspozycji pozostaje hamulec awaryjny (opierający się wyłącznie na pneumatyce) Tak więc nie można...
Czujnik zegarowy. Ten wygląda jak do pomiaru "bicia" tarcz w samochodzie.
Mam taki licznik https://www.jackmotors.pl/scooter/liczni... I mi chodzi o to gdzie zamontować ten magnes żeby czujnik odczytywał prędkość
A odległośc czujnika od tarczy?
Sprawdź zasilanie cewki tego "stycznika". Jest zasilana przez wyłącznik krańcowy -(krzywka na wale) ewentualnie czujnik z tarczą na tym wale.
[quote="emarcus Chyba nie tak prosto z dwukierunkowym zliczaniem impulsów (rozpoznaniem kierunku obrotu)! e marcus[/quote] Warunkiem rozrówniania kierunku obrotów jest tylko to aby dwa czujniki były rozstawione miedzy sobą o kąt rózniacy sie od 180 stopni lub tez w przypadku jednego czujnika otworki lub jezyczki przecinajace czujnik byly rozmieszczone...
Może naświetlenie w naświetlarni folii w odpowiedni wzór (poszukaj w google: enkoder tarcza) i wykorzystanie takiej tarczy do budowy enkodera?
Kolega ma czujniki na klockach stanu zużycia? Wystarczy rant na tarczy i przytrze styki lub przewody źle podłączone.
Podnieś poszarpać za kolo. Luzy mogą powodować zmianę odległości czujnika od tarczy. To te,dba się przyjrzeć odległości czujnik tarcza plus ewentualne zabrudzenia kawałkami rdzy.
Nie mogę znaleźć dokładnego opisu błędu. Ale błąd może być spowodowany luzem na piaście koła, uszkodzeniem tarczy impulsowej, za dużą szczeliną powietrzną czujnika, uszkodzoną wiązką do modulatora.
Jak powinna wyglądać tarcza impulsowa współpracująca z czujnikiem CNY 70? Jaka powinna być odległość czujnika od tarczy (w charakterystyce elementu wyczytałem, że to 0,3 mm - trochę mało). Czy czujnik powinien widzieć tarczę prostopadle czy pod kątem? Czy kontrast pomiędzy białymi i czarnymi polami tarczy musi być duży?
https://obrazki.elektroda.pl/4219246000_... Wymieniam licznik na uniwersalny. I mam pytanie (nie wiem czy w tym dziale) W motocyklu, czujnik prędkości siedzi w przednim kole i chyba jest to czujnik indukcyjny - pasywny- (mogę się mylić) W tarczy nie ma magnesów, tylko chyba rejestruje otwory w tarczy. W nowym liczniku jest dołączony...
Witam. EBS 04321-03 To błąd logiczności czujnika prędkości koła prawego tył. Przede wszystkim trzeba sprawdzić czy szczelina pomiędzy tarczą impulsową a czujnikiem nie jest za duża ,czyli docisnąć czujnik do tarczy. Przydało by się także sprawdzić czy podczas wymiany tarczy hamulcowej nie został skrzywiony pierścień ABS.Jeżeli szczelina ok i tarcza...
Jak bicie jest tylko przy hamowaniu to żadne czujniki, żadne obroty tarczy, tylko krzywa tarcza. Kiedy się rozgrzewa zaczyna się krzywić. Możliwe że nic nie wyjdzie przy pomiarze czujnikiem, bo problem jest tylko przy rozgrzanej tarczy. Raczej nie uszkodziła się przez łożysko, tylko już wcześniej była uszkodzona, tylko może przez luz na łożysku nie...
Jak chcesz to możesz wypiąć wszystkie czujniki - oczywiście nie będzie działał ABS. Jak masz bardzo dużo chęci to wystarczy podgląd jednego z czujników i ręczenie będziesz formował kształt dla czwartego czujnika (oczywiście w trybie live), gorzej podczas hamowania... Po prostu zrób tak jak powinno być!
Zacznę od końca: Czy tarcze hamulcowe można wogóle reklamować? Jak najbardziej można reklamować. A teraz kilka pytań. Czy po zamontowaniu nowych tarcz hamulcowych wykonałeś pomiar czujnikiem zegarowym ich "bicie"? W instrukcji montażu masz to jak byk napisane. Czy odtłuściłeś tarcze przed założeniem klocków? Czy prowadnice (jarzmo) w których klocki...
Mogłeś odwrotnie założyć tarczę magnetyczną czujnika wału.
Nie chodzi mi o rozwiązanie mechaniczne, lecz o rozwiązanie elektryczne, bez czujników, tarczy i innych, tzn. jesli mechanizm natrafi na opór, mikrokontroler zostanie powiadomiony o tym. Nie chodzi o krańce. Taki opór wiąże się pewnie ze zwiększonym poborem prądu. Może tutaj należy szukać rozwiązania.
Test bicia tarczy? Test ilości zębów ? Jazda próbna? Dalej tak samo?
Tacho to jest nic w porównaniu w tym co siedzi w selektorze ;) Tam jest kawał płyty elektronicznej z dziurkowaną tarczą i czujnikami optycznymi, tyle ze działa trochę inaczej kontroluje prędkość i w razie błędów przerywa obwód.
Na każdej tarczy CMY umieszczone są magnesy. Jeśli kolega mini dysponuje yystarczy umieścić je w pobliżu czujników i głowa będzie resetować się bez wyświetlania błędów.
C4 PICASSO 2 z problemami "Zaraz po uruchomieniu silnika komunikat: sprawdź światła mijania, a po włączeniu prawego kierunkowskazu komunikat: sprawdź kierunkowskazy", wrócił z serwisu. Diagnoza serwisu - błąd BSI - podobno potrzebna była adaptacja po wyminie czujnika ABS i tarcz hamulcowych. Samochód naprawiony zamykam temat.
Witam. Z tego co pamiętam silnik karetki jest po lewej stronie - raz miałem kłopot z tarczą enkodera i jej czujnikiem (jest zaraz przy silniku) - choć nie wiem na 100% czy to było akurat w tym modelu panasonica Pozdrawiam.
Na 100% albo jest pęknięte osadzenie encodera kołowego znajdującego się z lewej strony, albo nie włożyłeś tarczy tego encodera w szczelinę czujnika. Skłaniam się ku temu drugiemu, jeśli do klejenia wyjmowałeś mechanizm.
jest przepływomierz {czujnik położenia tarczy spiętrzającej}
Złamałeś podstawową zasadę działania czujników ABS. A działają one na zasadzie zliczania impulsów i zmniejszenie lub zwiekszenie odległości czujnika od tarczy to błedne dane podawane do układu sterującego ABS-em. Tak jak kolega wyżej - dziwne, że w ogóle działa ten Twój ABS :-(
Koledzy mam pytanie , jak sprawdzić czy czujnik prędkości jest sprawny . Gdyż nie pokazuje mi prędkości. Przerwa między czujnikiem a tarczą jest jakieś 3mm . Czy może jakoś miernikiem można sprawdzić czujnik?
Witam są to tarczki.Mam pytanie mianowicie gdyby okazało się że za duży jest luz między czujnikiem a tarczą to jak go zmniejszyć cz trzeba wykręcać czujnik ?
Dzwoniłem na serwis bo nie wiedziałem co z tym zrobić i pan serwisant sprzętu sportowego powiedział że to falownik czyli cała płytka elektryczna do wymiany. Ręce mi opadły jak powiedział cenę. Nowa około 4 tys złoty ale że oni to naprawiają i koszt tysiąc zloty. Muszę ją tylko wykręcić i im wysłać. Dobrze że człowiek uparty jest i się nie poddał bo...
Nie pamiętam - pod blokiem z silnikiem w każdym mechanizmie jest jedna, czy dwie tarcze do czujników foto? Chyba dwie - od każdego talerzyka indywidualna. Bardzo często przyczyną "stopowania" jest brud na tarczy, lub samych czujnikach foto. UWAGA! - Tarcze można jedynie delikatnie przetrzeć NA SUCHO - użycie czegokolwiek "mokrego" zniszczy czarne placki...
Jak jest zasilany i jakiego typu wyjście ma ten czujnik (nie przypominam sobie po symbolu), i czy chodzi o położenie kontowe tarczy, czy o odległość tarczy od czujnika? Czy jest ważny czas, czy tylko odległość. Jak to możliwe to napisz parę słów o czujniku.
Obejrzyj dokładnie okolice czujnika wału i tarczę z nim współpracującą, jeśli czujnik ocalał to mogło pokrzywić tarczę i nie ma odczytu obrotów wału. Opcja druga to zdemolowany rozrząd przez urwany pasek pk.
Najprawdopodobniej problem tkwi w krzywej tarczy impulsowej lub oddalonym zbytnio czujniku. Jeśli problem zostanie usunięty i system wykryje poprawny sygnał po jeździe próbnej z prędkością co najmniej 10km/ min to pojawi się prędkość koła i błąd można wykasować. Błąd mechaniczny to nic inne go jak problem modulacji sygnału z czujnika.
rzeczywiście błąd1500 siedzi zawsze w matizie i trzeba to traktować jakby go wcale nie było a kontrolka przez niego nie będzie się wcale zapalać.Natomiast co do błędów czujnika optycznego proponuję zdjąć kopułkę i sprawdzić wnętrze bo można tam zobaczyć niezłe spustoszenie i być może trzeba będzie wymienić kopułkę i palec. Jeśli jest czysto powinno...
Miałem coś podobnego. Luzy na łożyskach powodowały zwiększenie dystansu czujnika do tarczy polaryzacyjnej.
A jesteś pewien w tej chwili że to faktyczne bicie tarczy, a nie luz łożyska? Spróbuj naciskać palcami brzeg tarczy przy czujniku.
Zrobić logi prędkości kół jadąc powoli i zobaczyć który czujnik odbiega od innych. Wtedy Te koło sprawdzać. Jak za daleko czujnik od tarczy to przy małych predkościach (3-4km/h) nie pokazuje nic a nic.
Gotowców raczej nie znajdziesz, trzeba zbudować. Jako czujnik uderzenia można wykorzystać blaszki piezoelektryczne, które są bardzo tanie (nawet jak się uszkodzi, to strata znikoma), ale one dadzą tylko niewielki i krótki impuls elektryczny, żeby to działało, trzeba dobudować jeszcze odpowiednią elektronikę.
Nie trzeba było się spieszyć z wymianą czujnika, (mierzy się omomierzem) w grę wchodzi ciągłość obwodu czujnika- okablowania, oraz odległość czujnika od tarczy kodującej. Nawet może być luz na łożysku piasty.
Jak w temacie. Sygnał z czujnika dociera na płytę główną - dalej kłopot. Tarcza "color 2" wykonuje lekkie cofnięcie, po tym jak tarcza "color 1" znajdzie swoje zerowe położenie. Później indeksowane są (jak najbardziej prawidłowo) oba gogosy. Rotating gobo zdaje się korzysta z tej samej linii na mainboard, co tarcza drugiego koloru? Próby force'owania...
A tego sterownika nie idzie jakoś sprawdzic czy jest uszkodzony? Raczej będzie ciężko. Dokładna analiza sygnału czujnika wału, przejrzenie kabli i wtyczek, wykluczenie uszkodzeń mechanicznych czujnika i tarczy - jak wszystko to dobrze i wciąż błąd się pojawia to można uznać sterownik za uszkodzony.
Nie wiem jak wymontować impulsator bez ściągania koła - gdzie zabezpieczenie? Nie bardzo rozumiem co chcesz wyciągnąć czujnik czy tarczę impulsową ?
cos mi to mowi?, mialem taki przypadek juz na warsztacie, problem byl w tarczy czujnika polozenia walu, pogieta
Ale z przodu też jest ta tarcza z ząbkami tylko ze tam czujnik i tarcza jest na zewnątrz i czujnik jest skierowany na wprost tarczy, a z tyłu jest inaczej bo prostopadle do tarczy. Więc w takim razie mówisz że czujniki jedak do wymiany?? No ale niby na stronie ATE pisze, że to taki właśnie czujnik!!
Witam. Styk wyłącznika awaryjnego powinien rozłączać całe sterowanie a nie fragment. Taśma duża nie ruszy -brak fazy na styczniku styk nr:43 Jeśli dobrze ustawisz czasówki to powinno być ok. Rozumiem że jest to waga szalkowa czy może z tarczą analogową na której są czujniki.
Odnośnie hydrauliki to jest raczej ok,bo by w ogóle nie ruszył .W poniedziałek zamienię czujnik wałka wysiewającego z czujnikiem tarcz rozrzucających i zobaczę co będzie.Tam nie ma czujnika ciśnienia oleju ,jest elektrozawór i elektroniczny regulator przepływu oleju.Komputer wywala błąd bo może czujnik na wałku jest wadliwy i podaje komputerowi sygnał...
Być może Twoim problemem jest zwichrowanie którejś tarczy hamulcowej... Innej przyczyny za bardzo nie widzę. Trzeba sprawdzić np. czujnikiem zegarowym bicie tarcz.
N/V tego akurat nie jestem pewien, ogólnie jest to czujnik indukcyjny. Wychodzi, że "N" w symbolu czujnika pochodzi od angielskiego "notch" (czujniki zbierają informację z tarczy z naciętymi maszynowo karbami - machined notches).
:arrow: emeryt2 Napisane w pierwszym poście jak byk - panie fizyk! W pierwszym poście jest czujnika i tarczy impulsowej z układu ABS samochodu - potrafisz na podstawie tej informacji ustalić, jakie napięcie daje ten czujnik i czy zależy ono od prędkości obrotowej tarczy? Jeśli potrafisz, to opisz, jak to zrobić, może czegoś będę mógł się nauczyć.
Znajazłem już błąd. Czujnik optyczny tarczy jest spalony :) :) Znalazłem wsume nie chcący bo robiąc pomiary zwarłem dwa styki a tu zareagowało :) :)
Chyba jednak powinieneś mieć czujnik położenia wałka rozrządu, przynajmniej tak podają sprzedawcy (od 2010 roku). Swiece na 1i 2 cylindrze po ok 200km są białe, na 3 i 4 cylindrze czarne Też jakieś dziwne zachowanie. Rozumiałbym wszystkie, to byłby skutek złych faz rozrządu. W którym miejscu ten silnik ma tarczę czujnika położenia wału? Czujnik wałka...
To jest obowiązek? Kika razy robiłem wymianę i nie używałem blokad. W celu dobrego napięcia paska należy poluzować górne koło które jest bez klina, więc trzeba mieć blokadę. Jeśli chcesz reklamować taką usterkę musi być opisane dokładnie co i jak. Reklamując nawet tarczę hamulcową musisz napisać, że w chwili montażu czujnik zegarowy nie wykazał bicia...
wszelkie dzielniki są do bani bo łatwo mogą się pogubić. Musisz albo mieć dodatkowy czujnik który zinterpretuje sekwencje pobierania broni albo jej odkładanie, lub układ czasowy który zidentyfikuje odłożenie broni.
wiesz-może masz rację dlatego jeśli ktoś wie gdzie idzie ten kabel od klocków to bym go namierzył i sprawdził.Mam jeszcze jedno pytanie,mianowicie czy w lagunie 1 jest tylko 1 czujnik zużycia tarcz,ponieważ zauważyłem tylko z przodu z prawej strony.
Witam ponownie jakie są napięcia na kostce czujnika wału. jak wygąda sprawa tarczy z której zbiera czujnik informacje??
I może warto po wymianie tarcz sprawdzić czujnikiem czy nie mają bicia osiowego. Przetaczanie tarcz hamulcowych to po mojemu to kupa śmiechu.
Planowałem zastosowanie czujnika Halla. W necie widziałem takie rozwiązanie z czujnikiem umieszczonym na tarczy hamulca.
Częściej niż z samym czujnikiem bywa problem z tarczą magnetyczną koła fonicznego, oglądnij ew obtarcia
Racja - albo jeden czujnik i trzy nacięcia na tarczy. Czasówka włącza silnik czujnik wyłącza
Kiedyś robiłem impulsator z silnika krokowego (200 kroków na obrót). Tam nie było możliwości "rozmieszczania" czujników. A skąd brałeś sygnał? Ten silnik miał jakieś czujniki (chyba takiego nie spotkałem), czy brałeś sygnał z uzwojeń? Bo uzwojenia są przesunięte w fazie akurat tak, jak trzeba... ;) Standardowe czujniki PAS do kupienia powszechnie,...
To czego szukasz to transoptor szczelinowy, podobne parametry do itr8105 ma EE-SX1055, który bez problemu dostaniesz w Polsce. Różnią się jedynie wysokością, będziesz musiał ewentualnie przenieść punkt odniesienia bliżej krawędzi tarczy, ważne aby nie został przesunięty w panoramie bo tarcza straci swoje położenie startowe. Pozdrawiam.
Byłem w serwisie i niezbyt wiedzą co to może być :lol: Należy zmierzyć na początek mikrometrem grubość tarcz w paru punktach na całym obwodzie, następnie zmierzyć bicie promieniowe czujnikiem zegarowym tarcz i piast. Przedstawić wyniki tutaj i się zobaczy.
Otwarty obwód sensora przedniego prawgo koła Nieprawidłowy sygnał czujnika przedniego prawego koła
Czujniki ABS-u znajdują sie przy kołach, musisz wiedzieć, które koło ma uszkodzony czujnik, zdjąć, koło i gdzieś przy tarczy hamulcowej masz czujnik.
A może rozwiązanie mechaniczne jeżeli nie ma znaczenia miejsce trafienia w tarczę. W tak zwanym strzelaniu nr 2 były takie tarcze figury podnoszone elektrycznie a po trafieniu upadały i się chowały za murkiem. Strzelanie było z kałasznika więc może być problem czy pocisk z wiatrówki ma dość energi aby przewrócić tarczę.
Udały mi się 2 rzeczy :D Zrobienie tarczy i dobranie czujnika. Tarcza średnicy 53 mm wydrukowana, skserowana na grubszym papierze (mógłby być jeszcze grubszy ale mieli tylko 180g) i zalaminowana standardową folią. Tarcze laminowane z kartki A4 i wycięte po obrysie. Naklejone na koło same się wzmocniły na brzegach od nadmiaru kleju. Koszt całych tarcz...
Kolego na tarczy wystarczy zamontować czujnik indukcyjny który wykryje poruszajacą się tarczę. Sygnał ten należy wykorzystać łącząc go z plc lub na przyklad z jakimś przetwornikiem impulsów. Układ dość prosty. Pozdrawiam daro
Problem masz raczej w enkoderze z którym czujnik współpracuje, niż z samym czujnikiem. Czujnik nigdy nie był wciskany w piastę, na piaście co najwyżej był pierścień enkodera. Czujnik był w tarczy kotwicznej.
Dzisiaj sprawdzałem na tarczy czujnikiem zegarowym, było tylko 0.04 mm odchyły. To już nie mam pojęcia co to może być. Pozdrawiam
Dokładnie chodzi mi o użytek własny + znajomych, instalacja nie ma być integralną częścią jakiegokolwiek obiektu i ma sprawdzać jedynie czy strzał został oddany do konkretnej tarczy (rozwiązanie idealne, czujnik za tarczą) lub ostatecznie sam fakt wystrzału. Sam fakt oddania strzału ma być zarejestrowany przez uC i być "wyzwalaczem" dla pozostałych...
Problem prawdopodobnie leży w którymś z zacisków hamulcowych.W twoim aucie nie masz czujników zużycia klocków bezpośrednio w klockach, bo czujniki są wbudowane w zaciski hamulcowe.Czujniki otwierają obwód, kiedy tłoczek dociskający klocek do tarczy, wysunie się ponad graniczną długość.Normalnie, gdy zużyty klocek wymienimy na nowy, wciągamy z powrotem...
Abs z klockami nie ma nic wspólnego.To dwie różne usterki.Co do abs-u to trzeba spr. błędy za pomocą koputera (częstym przypadkiem są zgnite bierznie czujników abs na tarczy hamulcowej)A co do klocków to na początek zamontuj czujniki zużycia klocków, a dopiero wtedy próbuj cokolwiek diagnozować w tym temacie.
Sprawdzałeś czujnik lambda w kolektorze wydechowym lub czujnik momentu obrotowego tarczy sprzęgła szukaj przy skrzyni biegów. Kolega miał podobny przypadek okazło się, że czujnik sprzęgła był pęknięty.
Witam Mam problem ze zmywarką jak w temacie. Po rozebraniu mechanizmu rozdzielacza sprawdziłem, czy silniczek pracuje poprawnie. Wygląda raczej, że tak. Koła zębate mechanizmu połamane nie są, sama tarcza rozdzielacza (ta z otworami) też jest ok. Styk przy rozdzielaczu niezaśniedziały, przy zwarciu ma małą rezystancję. Wyczyściłem także optyczny czujnik...
czujnik tarczy hamulcowej bicie tarczy budowa tarczy
uszczelniacz zaworowy wymiana karta zabezpieczona zapisem pralka siemens polski
halogeny dalekosiezne internet mobilny
Sonda PE nie wchodzi w grunt - co robić? REV MODE w magnetofonie - co to oznacza?