W PDF jest napisane, że jedynym odpowiednikiem jest HAL516 z tym że ma on zanegowane wyjście. Myślę, że mimo wszystko da się tam podstawić dowolny inny czujnik halla z wyjściem logicznym - stan aktywny niski. Tak działa np. HAL504, HAL508, HAL509, HAL523.
Zacznij od obejrzenia co się dzieje z czujnikiem położenia wału i tarczą koła fonicznego. W tam samochodzie czujnik jest zaraz za kołem pasowym nad prawą półosią a koło foniczne (pierścień magnetyczny) na tarczy przynitowanej do koła zębatego paska rozrządu na wale
licznik wiec chciałem go sprawdzić zwierając przewód masowy z sygnałowym Przewody te zwierałeś przy liczniku? Czy na wahaczu w kostce do czujnika? Spróbuj powtórzyć, zwierając przewody w kostce do podłączenia czujnika. jak wskazówka licznika będzie się podnosić to odkręć czujnik i sprawdź czy jak najeżdzasz nim z różną prędkością na tarczę hamulcową...
Sprawdź czy ten czujnik wogóle działa. Ustawienie tej tarczy szczelinowej i czujnika wymaga duzej precyzji.
W 90% spuchnięte łożyska pod pierścieniem magnetycznym - czyli piasta do wymiany. Przydało by się ściągnąć piastę by to obejrzeć. Jak się postarasz to powinna zejść piasta po odkręceniu tarczy i zsuwaniu jest (piasty) z czopa wraz z odchylaniem tarczy. Czujnik raczej nie będzie odsunięty a będzie wytarty od wypchniętego pierścienia. Raczej mu to nie...
Nie da się trochę tej blachy z czujnikiem podgiąć żeby zbliżyć do tarczy z magnesami? A może pod tarczę z magnesami coś podłożyć żeby przybliżyć ją do czujnika. Piszesz że jest na trytytki. Odetnij trytytki podłóż 5mm jakiegoś materiału i znowu przymocuj na trytyki
Pytanie czy kontrolka gaśnie po włączeniu zapłonu czy pozostaje zapalona. Jeżeli gaśnie i zaświeca się po ruszeniu to system widzi inna prędkość koła - czujnik nie widzi tarczy magnetycznej na łożysku, uszkodzona tarcza, zła odległość, odwrotnie włożona łożysko. Jeżeli nie gaśnie po włączeniu zapłonu to masz uszkodzony czujnik lub zbieg okoliczności...
Okrągła tarcza na ośce siłownika , w niej jedna dziurka do czujnika , jeśli mają być trzy czujniki , lub trzy dziurki i jeden czujnik . W pierwszej opcji prześwit tarczy chodzi pomiędzy dwoma czujnikami (2 i 3) a pierwszy jest w razie nadmiernej temp. kotła (max otworzenie zaworu) . . W drugiej opcji , siłownik chodzi pomiędzy drugim a trzecim prześwitem...
Jeśli to jest czujnik położenia tarczy gobo, to nie przejmuj się oznaczeniami. Drugi masz HAL506, ten też taki zastosuj. Tam masz tylko dwa stany - jest, nie ma. Będzie pasował każdy czujnik z wyjściem OC. Jeszcze kwestia czy bipolarny czy unipolarny, HAL 506 jest unipolarny.
Nie mogę znaleźć dokładnego opisu błędu. Ale błąd może być spowodowany luzem na piaście koła, uszkodzeniem tarczy impulsowej, za dużą szczeliną powietrzną czujnika, uszkodzoną wiązką do modulatora.
[quote="emarcus Chyba nie tak prosto z dwukierunkowym zliczaniem impulsów (rozpoznaniem kierunku obrotu)! e marcus[/quote] Warunkiem rozrówniania kierunku obrotów jest tylko to aby dwa czujniki były rozstawione miedzy sobą o kąt rózniacy sie od 180 stopni lub tez w przypadku jednego czujnika otworki lub jezyczki przecinajace czujnik byly rozmieszczone...
wszelkie dzielniki są do bani bo łatwo mogą się pogubić. Musisz albo mieć dodatkowy czujnik który zinterpretuje sekwencje pobierania broni albo jej odkładanie, lub układ czasowy który zidentyfikuje odłożenie broni.
Kolego jesteś pewny? Porównaj sobie te nowsze zegary co mają 90 i 110 na skali i starsze co mają 90 i 100. Pod tarczami siedzi w nich dokładnie to samo a wyskalowane na tarczy inaczej. Zakładam że masz właśnie ten nowszy a one są źle opisane.
(at)TazDev To ja pisze tą prace, czy Ty :cry: ? Zasugeruję Ci jedno - silnik komutatorowy równolegly + regulator napięcia typu PWM, do zmiany prędkości obrotowej. Laser świecacy na punkt lustrzany na tarczy osadzonej na wale wirnika i fototranzystor jako czujnik pomiarowy czestotliwości. Zaproponowałem taki silnik, ze względu na prostotę regulacji...
Tak naprawdę nic nie zastąpi tarczy na przykład z 12 stykami (lub więcej) na obwodzie i slizgającego się po tych stykach ruchomego styku. Ruchomy styk powinien zapewnić bezprzerwową sygnalizację, to znaczy odleglości pomiędzy stykami powinny być małe, rzędu 0,3 do 0,5 mm, a styk ruchomy , półokrągły, zapewniający zwarcie dwóch sąsiadujących styków w...
Bo tam masz czujnik wału, zaś aparat to wyróżnienie bodaj czwartego cylindra, dlatego jest tylko jedna szczelinka w tarczy impulsowej. Ustawianie robi sie poprzez VAG, nie pamiętam kanału i wartości, jak jest dobrze to powinno pokazac bodaj 212.
Jeżeli zewnętrzna średnica tarczy wynosi 100mm, a jej tolerancja 0.5mm, to zachowując bezpieczny dystans między elementami, oś optyczna będzie celować w elementy umieszczone na tarczy na średnicy na ~95.6mm. Obwód na tej średnicy to ~300mm. Z wykresu 11 (datasheet), wynika minimalna wartość szczeliny 1mm. Aby tarcza była w miarę łatwa do wykonania,...
Różnica polega na elemencie odczytującym tzn. w przypadku enkodera optycznego jest to przezroczysta tarcza lub pasek z naniesionymi znakami. Odczyt polega na oświetleniu tarczy i analizowaniu światła po drugiej stronie, ponieważ naniesione znaki blokują światło. Często w enkoderach absolutnych obrotowych tarcza jest wykonana w kodzie graya i ma kilka...
Marka: RENAULT Model: Logan Sandero II Model: Logan Sandero II Rok produkcji: 05 2015 Typ pojazdu: B8AL Vehicle_fabrication_number A485455 Kod silnika: K9K612 Nr silnika: D292516 Gearbox_type_and_suffix JR5368 Gearbox_fabrication_number A094296 Drive: Z lewej strony Opcje: Typ pojazdu: B8AL; Numer fabryczny pojazdu:...
https://obrazki.elektroda.pl/8434667000_... Rowery elektryczne podbijają nasze drogi i ścieżki rowerowe. Fabryczne konstrukcje są bardzo estetycznie wykonane, często są też precyzyjnie przemyślane. Na tyle precyzyjnie, że cena ich zakupu, a potem koszty usług serwisowych potrafią zniechęcić. Ta sytuacja sprzyja budowaniu własnych konstrukcji,...
Przy recznym hamulcu zauwazysz dokladnie w ktorym momencie zaczyna pracowac sprzeglo, (w ktorym momencie bierze sprzeglo) co sie bedzie dzialo. Tylko go nie rozwal, jak sprzeglo jest dobre(mysle ze tarcza do wymiany a najlepiej komplet z dociskiem i lozyskiem) to nie wejdzie w tryb awaryjny tylko bedzie probowal normalnie ruszyc. Jak to nie wiesz :)...
https://obrazki.elektroda.pl/1518708600_... W sieci jest tysiące projektów kosiarek DIY, ten chyba nie wyróżnia się niczym szczególnym od pozostałych, ale że dawno w tym dziale nie widziałem podobnego projektu to postanowiłem podzielić się swoimi doświadczeniami. Jest to pierwszy prototyp weryfikujący w realu podstawowe założenia....
https://obrazki.elektroda.pl/4219246000_... Wymieniam licznik na uniwersalny. I mam pytanie (nie wiem czy w tym dziale) W motocyklu, czujnik prędkości siedzi w przednim kole i chyba jest to czujnik indukcyjny - pasywny- (mogę się mylić) W tarczy nie ma magnesów, tylko chyba rejestruje otwory w tarczy. W nowym liczniku jest dołączony...
https://obrazki.elektroda.pl/7025672900_... Tarczowe liczniki indukcyjne energii elektrycznej sukcesywnie wypierane są przez liczniki elektroniczne. Mechaniczne liczydło zastępuje wyświetlacz LCD i pamięć nieulotna. Zamiast tarczy wirującej w polu (elektro)magnetycznym zastosowane są specjalizowane elektroniczne układy pomiarowe. Zajrzyjmy...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Brak sygnału z czujników obrotów skrzyni, sprawdź połączenia wtyczek, luz wałka na tarczy wału, niesprawne łożysko może uszkodzić czujnik. Jeśli OK to spróbuj małe nauczanie. Instrument; z pamięci więc potraktuj tylko jako wskazówkę. Chyba chodzi o zakres pomiaru ciśnienia rezerwowego w obwodzie hamulcowym 1 i 2 FR 3130 - czujnik poziomu płynu chł....
https://obrazki.elektroda.pl/1452036800_... Pierwszy rzut okiem… Dartstar 2000 jest dość smukłą maszyną arcade, z monitorem znajdującym się “na dachu”, która do zabawy, zamiast joysticka używa tarczy z zestawem strzałek ;). Wyprodukowana w latach 90tych przez firmę ‘Medalist’, gra zręcznościowa z zewnątrz składa się z dość sporych...
Identyczne objawy przy ciągnikach New Holand wsazują na uszkodzenie tarczy tłumika skrętnego w kole zamachowym.Pękniete sprężyny obwodowe.Tarcza się przesuwa bezsensownie dla komputera i awaryjnie rozłącza skrzynie.Ew. czujnik jej. lub inny czujnik. Chyba szukasz za daleko. to jest Casetronic? Wom działa normalnie?Nie ukręciłes tarczy sprzegłowej lub...
http://obrazki.elektroda.pl/7831510000_1... Witam, w końcu i ja postanowiłem zaprezentować swoje dokonania na elektrodzie. To mój pierwszy post w DIY, proszę o wyrozumiałość. :-) 1.Pomysł Dla mnie, człowieka urodzonego pod koniec lat 70, zawsze wzorem zegara był zegar Teleexpressu. Te 60 diod sekundnika były dla mnie magnesem. Jednak...
Man TGA jak poprawnie wyregulować lewy czujnik zużycia klocków bo pokazuje głupoty ( tak, że aż blacha tarła po tarczy jak się okazało a pokazywał około 40% zużycia) Muszę ten czujnik zużycia zdemontować z zacisku najpierw zapewne.Ktos podpowie jak prawidłowo podłączyć napięcie 5V do czujnika żeby ustawić początkowe napięcie 1V przy nowych klockach?
To jest tarcza od kształtów. Tak, jest czujnik magnetyczny z ozn. 44E 74D podmieniłem miejscami z tarczą od kolorów jest ok, na nim zasilanie 5V sygnał 5V. Znalazłem uszkodzone przewody w lewym ramieniu do sterownika silników krokowych właśnie w tym do tarczy kształtów i dodatkowo od sygnału pozycjonowania tarczy. Dodatkowo uszkodzony pin na wtyczce...
Z mocowaniem czujników możesz mieć zabawę. Dowcip polega na tym, że czujnik musi być odpowiednio ustawiony w stosunku do tarczy impulsatora - ani za blisko ani za daleko i w miarę dokładnie jeśli chodzi o nachylenie. Ja u siebie miałem z tym trochę zabawy, bo uchwyt do ABS był w komplecie z nowym łożyskiem piasty, które jeszcze było OK. Więc uchwyt...
Mam taki licznik https://www.jackmotors.pl/scooter/liczni... I mi chodzi o to gdzie zamontować ten magnes żeby czujnik odczytywał prędkość
No cóż co wersja to inna elektryka, dodatkowo jakl jednemu producentowi wiązek nie zapłacą to muszą brać od innego który po swojemu to modyfikuje. Trochę mi nie pasuje co piszesz, miałem B6 z salony PL z silnikiem 1.6FSI. Czujnik był przy lewym przednim kole, wtyczka była 2 pin ale kabel był tylko jeden obsadzony, to klocek łapał masę na tarczy więc...
Tutaj odpowiedź użytkownika tomo19811 z postu gdzie wcześniej o tym pisałem - DZIĘKI WIELKIE i dam zanać co dalej CZeść , w twoim problemie będzie chodziło o brak synchronizacji sygnałów z czujnika wałka rozrządu i wału korbowego {to jest częsty problem tych samochodów , dlatego ci wymienili rozrząd } , ale skoro piszesz że wszystko zaczęło się dziać...
Laguna III KT1H Ocean blue VIN VF1KT3H0643169624 Model Laguna III Typ modelu KT1H Data produkcji 03 2010 Numer produkcji pojazdu S067322 Poziom wyposażenia EA3 Dodatkowo do poziomu wyposażenia SAN913 Dodatek do limitowanej edycji EVO Kod lakieru TED69 Tapicerka siedziska Skóra Wykończenie wnętrza HARM01 Kraj stosowania przepisów technicznych TLNORD...
Tak na mój rozum, to przy demontażu lub montażu tarczy hamulcowej uszkodziłeś pierścień impulsatora lub go nie wyczyściłeś szczotką drucianą. Jeśli w szczelinę koła impulsatora dostanie się rdza, to czujnik odczyta to jako błąd lub choćby przypadkiem potraktowałeś pierścień młotkiem, to efekt będzie taki sam.
Błąd P 32 pojawiac się moze wyniku poruszania sie przedniej osi,jezeli bedzie zle skalibrowane przednie zawieszenie. Normalnie nie da sie przestawic ustawien pompy wtryskowej w TM-ach.Zębatka napędu pompy jest mocowana czterema srubami rozmieszczonymi niesymetrycznie i niemożliwe jest jej złe przykręcenie po demontażu pompy. Po wyjęciu pompy zebatka...
Witam wszystkich, projekt powstał na przełomie marca/kwietnia tego roku w wyniku zapotrzebowania na pompkę perystaltyczną potrzebną przy realizacji pracy magisterskiej. Nigdy wcześniej nie miałem do czynienia z elektroniką (nie licząc podłączania diod z rezystorem i prostych zasilaczy na LM7812) a tym bardziej z mikrokontrolerami. http://obrazki.elektroda.pl/2272591900_1...
Nie doczekałem się odpowiedzi , postanowiłem napisać do autora . Ku mojemu zdziwieniu odpisał na moje pytanie , teraz ja wyjaśnię bo wiem że niektórzy chcieli by zbudować ten zapłon . Z tego co ja zrozumiałem to: - Mapy zapłonu tworzy się w programie Sp-Ingition , następnie zmienia się dane w programie głównym i wrzuca do PIC. -Przycisk map selector...
Czujniki Halla (nie wiem, czy naprawdę wykorzystują zjawisko Halla, czy magnetooporowe) miewają wyjście cyfrowe i reagują na pole z histerezą - przy pewnej wielkości pola włączają, przy pewnej innej wyłączają tranzystor wyjściowy. I uwaga: są co najmniej trzy kategorie: (1) bipolarne - włączają przy polu w jedną stronę, wyłączają przy polu w drugą,...
W tym mercedesie, z którym mam kłopot,nie ma typowego pierścienia z zębami tylko nabijana tarcza z metalowymi,prostokątnymi otworami od wewnętrznej strony tarczy hamulcowej. Opisze dokładniej co właściwie się stało:pękła tarcza hamulcowa,która urwała docisk hamulcowy i rozcięła felgę.W czasie jazdy auto stanęło.W tej chwili wymieniona jest tarcza hamulcowa,...
Hej! Mam wodomierz Apator JS 4, chciałbym zczytywać z niego użycie wody w sposób kablowy (obecnie stosuję nakładkę radiową AT-WMBUS-16-2 i nie jestem zadowolony - odczyty często gubione a odbiornik 30 cm od licznika). Moduł impulsowy AT-MBUS-NE-02 jest ciężki do dostania (i dość drogi). Zastanawiam się, jak samemu sklecić jego odpowiednik. Czy ten wodomierz...
"Czy po przekręceniu zapłonu wysyłane jest napięcie przez te czujniki, aby sprawdzić ich opór? Czy diagnozuje je dopiero, jak koło jest w ruchu i modulator nie wykrywa, że ten czujnik indukcyjny nie podsyła napięcia zmiennego? " Przepraszam że zwrócę ci uwagę ale wydaje mi sie że mylisz pojęci elektrotechniczne przez co trudno zrozumieć twoje pytanie....
Cześć, odgrzeję temat, wymieniałem dziś hamulce z przodu i po pierwszej tarczy i klockach z prawej strony postanowiłem się przejechać kawałek i zapaliła się kontrolka ABS. Zastanawiam się w jaki sposób mogłem uszkodzić czujnik bądź wywołać ten błąd, niestety nie mam możliwości podpięcia pod komputer a odłączenie akumulatora nie wykasowało błędu. Jedyne...
Witam. EBS 04321-03 To błąd logiczności czujnika prędkości koła prawego tył. Przede wszystkim trzeba sprawdzić czy szczelina pomiędzy tarczą impulsową a czujnikiem nie jest za duża ,czyli docisnąć czujnik do tarczy. Przydało by się także sprawdzić czy podczas wymiany tarczy hamulcowej nie został skrzywiony pierścień ABS.Jeżeli szczelina ok i tarcza...
Tarczy jeszcze nie ściągałem. Orientujesz się może czy on jest wciśnięty/nabity na tarcze lub łożysko. Zrobię to samemu z podstawowymi narzędziami? Czy raczej komuś już to zlecić?
Biorę się za oględziny. Ale ostatnio zmieniałem koła,nic tam nie widziałem szczególnego. No zobaczymy.. Dodano po 19 Witam. Czyszczenie nie pomaga. Muszę wymontować czujnik. Przykręcony jest na jedną przyrdzewiałą śrubę. I zamówię czujnik w sklepie. Dodano po 1 Klapa totalna. Czujnik wygląda tak: http://obrazki.elektroda.pl/4630525200_1...
Witam. Mam problem z samochodem marki opel corsa C. Silnik 1.2 benzyna, a rok 2002 . Problem dotyczy tego, że przyjechał do mnie samochód z błędem P0340, wydawało mi się, że to czujnik wałka rozrządu, ale nadal nic, przestawiałem tarczę, którą czyta czujnik( co do tego, to prosiłbym o pomoc, jak prawidłowo ją ustawić, na tarczy jest strzałka, do czego...
N/V tego akurat nie jestem pewien, ogólnie jest to czujnik indukcyjny. Wychodzi, że "N" w symbolu czujnika pochodzi od angielskiego "notch" (czujniki zbierają informację z tarczy z naciętymi maszynowo karbami - machined notches).
czujnik tarczy hamulcowej bicie tarczy budowa tarczy
skanuje czarno czujnik wałka korbowego kosiarka paliwo
AG Compact CT-4 – schemat podłączenia centralka i sterownik sekwencyjny LPG Jak zrobić kryształ detekcyjny z galeny?