Plyn chlodniczy w układzie cisnieniowyn ma temperaturę wrzenia ponad 110 stopni...woda sie do tego nie nadaje. Woda właśnie jak najbardziej się nadaje do sprawdzenia włącznika termicznego wentylatora, bo włącznik wentylatora jest skalowany aby przy temperaturze 98 stopni włączał wentylator a woda wrze w granicach 100 stopni Celsjusza, więc jak najbardziej...
Sprawdź z prawej strony chłodnicy stojąc naprzeciwko silnika, powinien do czujnika być doprowadzony czarny przewód, wydaje mi się ze w tych silnikach był on wkręcany bezpośrednio w chłodnicę
W SC 900 masz 3 czujniki temperatury: - od sterownika wtrysku (rezystancyjny), - od kontrolki przegrzania silnika (bimetalowy), - od wentylatora chłodnicy (bimetalowy).
Program IAW SCAN 2 i odczytasz temperaturę silnika, zobaczysz wykres tej wartości . Czujnik od CC (czerwony) może nie być kompatybilny ze wskaźnikiem autogauge i masz przekłamanie
Potrzeuje pilnie położenie czujnika temp który włancza wentylator z chłodnicy !! Waśnie się okazała że wentylator się nie włancza a na 99% to właśnie ten termostat A zaraz mam jechać na urlop.
Witaj czy były wersje z wskaźnikiem temp? możesz założyć dowolny zegar od temp. ale pamiętaj żeby kupić go w kpl. z czujnikiem, miejsce montażu to głowica lub okolice wylotu płynu z głowicy na chłodnice lub nagrzewnice Pozdr
to jest taki przypadek że gdy silnik nie złapie jeszcze temperatury, to wentylator nie załącza się, ale gdy tylko termostat puści i złapie temperaturę to wtedy włączy się wentylator i już ciągle pracuje, już nie wyłączy się nawet na chwile, tylko wyłącza się razem z wyłączeniem zapłonu. CZy może to być wina tego przekaznika przy sterowniku , ewentualnie...
Hehe tak tak pewnie sprawdzał tylko te w kabinie... ... tak zapewne, jak przyjacielu masz pisac tekie informacjeto lepiej nie wypowiadaj sie na ten temat ... co do wentylatowa na chłodnicy jest nowy (obraca sie) bezpiecznik za akumulatorem tez jest ok , myslałem nad czujnikiem temperatury co jest w głowicy albo nad termostatem
Odpinałeś lub mostkowałeś czujnik na uruchomionym silniku? Jesteś pewny, że silnik osiąga odpowiednią temperaturę do włączenia wentylatora?
Wszystkie CC niezależnie od pojemności silnika do roku 1995 miały zabudowane wskazówkowe wskażniki temperatury płynu chłodniczego lecz Fiat szukając oszczędności zafundował nam ten pasztet.W CC898 rocznik 1998 zabudowałem w tablicy zegarów wskazówkowy wskażnik i mam w polu widzenia nie odkrywając maski silnika czy silnik pracuje elonomicznie i właśćiwą...
Czy to jest na pewno MPI? Z tego co słyszałem to załączanie wentylatora "z chłodnicy" miały silniki SPI (jednopunkt), były tam właśnie trzy czujniki, w chłodnicy (wentylator), w głowicy (kontrolka) i termostat (sterownik silnika). W MPI (wielopunkt) czujnika w chłodnicy nie było, wentylatorem sterował sterownik silnika i podobno był tylko jeden czujnik...
Witam serdecznie. Zakupiłem dla żony Fiata Seicento , rocznik 2000 z silnikiem 899 cm . Autko pali od "pierwszego" , wygląda bardzo dobrze ale posiada mankament w postaci żarzącej się diody "przegrzewania " silnika .Przy zimnym silniku dioda nie świeci ale w miarę rozgrzewania się silnika powoli zaczyna żarzyć dioda .Nigdy nie świeci pełnym blaskiem...
Przy czujniku na chłodnicy we wtyczce masz dwa kable.czarny i szaro-czarny? Ten czarny to masa a szaro-czarny idzie na silnik . Sprawdź ten szaro-czarny czy po drodze nie dotyka do masy. Wentylator chłodnicy sterowany jest masą więc musi być jakiś powód że ją dostaje.Jeśli wymieniałeś czujniki temperatury to dokładnie odpowietrz układ chłodzenia.Kontrolka...
Witam, Mam problem ze swoim seicento bo wysiadł niedawno czujnik temperatury wody i próbuje jego wymienić ale jest problem bo dzwoniłem do sklepu z częściami i mówili mi ze sa dwa rodZaje tych czujników ;( i teraz nie wiem co zrobić?
Co załacza wentylator w Seicento 1100 rok 2004 (pełny wtrysk) Szukałem na chłodnicy ,ale tam nie ma zadnego czujnika. Wentylator jest wporzadku sprawdzałem, mimo to nie włacza się po dobrym rozgrzaniu silnika, tylko czuć zapach jakby się coś przypiekało z nawiewu ciepłego powietrza.
Witam czy ma ktoś pomysł jak sprawdzić czujnik temperatury w seicento 1.1 MPI - mam wrażenie, że wentylator się nie włącza podczas jazdy (a chyba nie jest na tyle zimno, żeby się nie musiał uruchamiać) - niestety wentylatorem steruje centrala a czujnik jest w przy termostacie w bloku silnika. Jak zrobiłem zwarcie na tej wtyczce która jest wpięta do...
Witam wszystkich Mam problem przy moim seicento 1.1 a mianowicie Mrugająca lub świecąca kontrolka temperatury chłodzenia, sprawdziłem wentylator i jest Oki, raz kontrolka zaczyna mrugać po paru km później przestaje zaswieca się i tak w kółko, czasem nawet świeci na zimnym silniku gdy przychodzę rano i go odpalam, po jakiejś chwili gaśnie i za jakiś...
Witam. Mam problem ze swoim Seicento 1.1 rok 2000, ponieważ ostatnio kiedy przejadę 500 m, wyświetla mi się na desce rozdzielczej kontrolka temperatury wody, nawet przy bardzo niskiej temperaturze na dworze. Proszę o szybką pomoc. :cry:
Witam Mam Seicento Sporting 1,1 SPI 98 rok. Wymienialem termostat na nowy oraz czujnik ktory mialem wczesniej mialem urwany. Po wymianie tego czujnika swieci mi sie kontrolka od temperatury. Im silnik cieplejszy tym ona się mocniej swieci. Pytalem sie znajomego elektryka to powiedzial ze mam zly czujnik tzw: na zegar a powinien być NA KOTROLKE> czy...
Poszukuje charakterystyki czujnika temp. silnika (ten co podaje wartości do sterownika) - Seicento 900. Przy niskich temperaturach otoczenia po odpaleniu przez kilka minut silnik szarpie, natomiast na biegu jałowym pracuje w miarę równo lecz obroty ma takie jak przy rozgrzanym silniku - tak jakby nie pracował na ssaniu. Podejrzewam właśnie czujnik temp....
Witam. Czy może mi ktoś powiedzieć, co to za czujnik i gdzie znajduje się jego wtyczka? Jak widać czujnik jest uszkodzony i chciałbym go wymienić. http://obrazki.elektroda.net/98_12715840...
Od niedawna przestał działać w moim samochodzie czujnik temperatury zewnętrznej/na wyświetlaczu zintegrowanym pokazywana jest temperatura 0000. Myślę, że jest to wina w/w czujnika a pewnie jest nim jakiś termistor lub coś podobnego.Podejrzewam, że orginalny w serwisie będzie drogi.Nie chcę komuś napychać kieszeni pieniędzmi bo orginał.Jeśli ktoś wie...
Czujnik temperatury sprawdzałeś?? termostat też??
Uwalony czujnik do kontroli, wkręcany w głowicę koło świecy od strony rozrządu-te same objawy co u mnie. Na zimnym silniku sygnalizowało przegrzanie. Nie zamierzałem kupować drogiego dziadostwa, które i tak jest niedokładne-gdy miałem ponad półtora roku temu uszkodzony wiatrak chłodnicy i wybijający płyn ani raczył powiadomić kontrolką. Odłączyłem całkiem....
Zwierałem wtyczkę termo włącznika. Jutro sprawdzę chłodnicę i dam znać w jakim jest stanie. A czy czujnik temperatury wody wkręcony w termostat ma jakiś wpływ na nie włączanie się wentylatora??
Czujnik temperatury silnika do wymiany!!!
się sprawdza orz temperatura chłodnicy w okolicy czujnika jest taka, przy której czujnik powinien spracować.
wentylator uruchomił się, jednak na równi z wrzeniem wody (110* na wskaźniku), powinien uruchomić się ciut wcześniej. Masz pewnie na chłodnicy czujnik taki jak ja miałem. Oryginalny był u mnie z obudową koloru turkusowego. W instrukcji SC napisali że powinien załączać w temp 90-94 stopnie . Co podpinałem pod komputer dla podejrzenia parametrów to załączał...
ogólnie sa 3 czujniki 1 - jedno pinowy - do kontrolki na desce 2 - dwu pinowy - w termostacie daje sygnał do komputera 3 - dwu pinowy - w chłodnicy który załącza wentylator
Jeżeli gotuje się przy mniejszej prędkości to może być czujnik temperatury, a jeżeli przy większej to np uszkodzona pompa wody, zapchany układ chłodzenia, uszkodzony termostat
ja mam zamiar wymienic ten czujnik co jest w chłodnicy, bo wiatrak raz mi się włącza a raz nie... a od lampki to nie widzę tam tego czujnika ;/
Seicento nigdy nie miało fabrycznie wskaźnika temperatury jedynie kontrolkę przegrzania. Jaki silnik masz ? Jednopunktowy wtrysk = sterowanie wentylatorem poprzez czujnik w chłodnicy Wielopunktowy wtrysk paliwa = sterowanie komputerem wtrysku Jeśli stoisz w długim korku to niezależnie od temperatury zewnętrznej wentylator się załączy. Jeśli jest zimno...
Pisałem wyżej że bezpiecznik jest cały a wentylator dodatkowo sprawdziłem .... sprawdzę jeszcze przekaźnik. Wentylator musi być uruchamiany w funkcji temperatury w takim przypadku ECU musi chyba mieć zewnętrzny czujnik temperatury, i może on padł??
To trzeba jeszcze zobaczyć, czy chłodnica w obrębie czujnika osiąga temperaturę, jeżeli tak i wiatrak rusza jak zewrzesz styki wtyczki czujnika to masz do wymiany czujnik.
Czujnik temperatury musi być typu 0-1, czyli przy z byt wysokiej temperaturze (akurat w tych "fiacikach" powinien załączać przy temp. 113-115 stopni C) ma załączać kontrolkę. Ty masz najprawdopodobniej założony czujnik od wskaźnika temperatury (zegara) i im większa temperatura silnika, żarówka wskaźnika przegrzania świeci coraz jaśniej. Ta kontrolka...
Może komuś się przyda takie rozwiązanie: 1. Przyczyna pierwsza- zacięty termostat na "dużym obiegu"- po odpaleniu auta sprawdzamy grubą rurę biegnącą z termostatu do chłodnicy. Jeśli robi się ciepła od razu, to jest problem. Samochód wolniej się nagrzewa i zalewa świece na 2 i 3 cylindrze. Pomaga wymiana termostatu. Może być też uszkodzony czujnik temperatury...
Wiele już wymieniłeś, a nadal problem nie ustąpił. Jak dla mnie na początek wywal całkowicie termostat. Jeśli problem nadal będzie występował to niestety zostaje do wymiany to co jeszcze nie wymienione - chłodnica. Pomimo, iż nie cieknie, może mieć niedrożne kanały i w rezultacie nie oddaje tyle ciepła co powinna. Masz moze LPG? Edit: Jak silnik zaczyna...
W liczniku SC MPI jest to inaczej rozwiązane. Zauważyłeś zapewne że kontrolka rezerwy nie miga a jak już zapali się raz to świeci ciągle do zatankowania? Ten wskaźnik "zapamiętuje" niejako poziom paliwa przed wyłączeniem silnika. Musiałbyś bezpośrednio pod wskaźnik ciągnąć przewód sygnałowy a i tak nie masz tam czujnika temperatury silnika na wskaźnik(kontrolkę)....
Według moich spostrzeżeń na swoim samochodzie jeśli sonda wskazuje współczynnik 1 to pracuje w pętli otwartej .Warunkiem wejścia w pętlę zamkniętą jest osiągnięcie temperatury 61 stopni C. (sterownik IAW16fm.EC) . Co do czujnika to jeśli jest to niebieski czujnik WTS-05 na termostacie jak w seicento to on może przekłamywać . Wskazania ECU masz 68 stopni...
Witam. Kupiłem Seicento 900. Po dłuższych oględzinach zauważyłem zwisający przewód z urwaną wtyczką, który wychodzi z wiązki, z której również idzie kabelek do czujnika temperatury wody w chłodnicy. Czy ktoś może zaglądnąć i powiedzieć co to za przewód? W każdym razie jest na nim cały czas napięcie. I jeszcze pytanie, czy do filtra powietrza dochodzi...
Fiat Seicento 900 1999r. Problem jest tego typu już trzeci raz w ciągu 2 tygodni wymieniam czujnik temperatury wody w chłodnicy, czujnik po prostu się psuję w bardzo dziwnym momencie... Jeżeli autko chodzi i się zagrzeje to wentylator normalnie się włącza i wyłącza kiedy osiągnie tą temperaturę chyba ponad 90 stopni... Ale, gdy auto jest odpalone i...
Nie widzę teraz realnie samochodu. Może czegoś nie dopatrzyłem, ale u mnie lewa strona chłodnicy, zarówno starej, jak i nowej wygląda tak: http://obrazki.elektroda.pl/7305593600_1... Czyli dwa króćce na węże i gniazdo na czujnik temperatury. Sory, ale nic więcej nie widzę. Możecie mnie oświecić?
A czujnik sam w sobie jest awaryjny i nie ma pewności, że zadziała jak będzie potrzebny. Być może i awaryjne, ale w moich "bolidach" (jeden rocznik '98, przejechane 280 000 km, drugi rocznik 2000, przejechane 170 000 km, obydwa 900) siadały rożne rzeczy, ale akurat te czujniki (w chłodnicy, w głowicy i na termostacie - bo tam jeszcze mierzy temperaturę...
Witam Mam problem z Seicento 1.1 z 1999r. a mianowicie nie załącza się wentylator. Sprawdziłem już bezpiecznik za akumulatorem, podłączałem wentylator "na krótko", zwierałem kostki od czujników temperatury (na chłodnicy i w bloku silnika) oraz także zwierałem wszystkie przekaźniki. Od czujnika przy chłodnicy jest przejście masy, natomiast na przewodzie...
Co do zaświecania się kontrolki płynu chłodniczego warto sprawdzić: - bezpiecznik wentylatora (taki duży przy podszybiu za akumulatorem - bodajże 20A), - wentylator - kabelkami na krótko podać mu 12V z akumulatora i zobaczyć czy ruszy. - czujnik temperatury wkręcony w chłodnicę - groszowe sprawy i można go wymienić nie spuszczając płynu z układu. Warto...
Wspomniałem że był wymieniany czujnik temperatury cieczy bo na samym początku po podpieciu go pod Ecu pokazywał taki błąd ale problem jest nadal po wymianie i nagrzaniu pokazuje prawidłowe temperatury czyli wlancza wentylator przy 97stopniach dodam że przy tym sprawdzeniu jak ostyg nie chciał odpalić jak odpalił zaswiecila się pomaranczowa lampka silnika...
Witam. W Twoim przypadku lepszy byłby taki jak w Seicento 900 lub 1,1SPI - powodował "zwarcie" do masy i załączenie wentylatora chłodnicy w przypadku przekroczenia zadanej temperatury (bimetal). Twój przeznaczony jest prawdopodobnie do wskaźnika temperatury - jego rezystancja zmienia się wraz ze zmianą temperatury (termistor). Można dołożyć do niego...
Witam, dzisiaj po powrocie do domu zauważyłem, ze nie włączył się wentylator chłodnicy. Zacząłem od sprawdzenia bezpieczników, spalony bezpiecznik 30A. Po jego wymianie wentylator ożył. Niestety znowu spaliło bezpiecznik. Zamówiłem sobie nowy wentylator i założę go jutro. Mam do was kilka pytań 1. Czy do wymiany wentylatora potrzebny jest kanał, czy...
Ciekawe Seicento Last Post Sumary: Sprawa wyjaśniona: W nowych modelach Seicento z silnikiem 1.1(pochodzi od Pandy) jest zrobione coś takiego czujnik temperatury jest połączony z komputerem i bezpośrednio komputer jest podłączony do chłodnicy(steruje nią). Jak samochód uległ uszkodzeniu chłodnica minimalnie dobiła do bloku powodujac przebicie i zwarcie...
W SC Sporting EURO03 (silnik MPI) wentylatorem chłodnicy steruje komputer, przynajmniej tak jest w wersji z klimatyzacją... wtedy nie ma termowłącznika przy chłodnicy. Silniki w SC Sporting były dwa - 1.1 SPI 55KM EURO-02 i 1.1 MPI 55KM EURO-03. W tym nowszym jak jest tam klima to w pierwszej kolejności zobacz czy działa - jeśli nie ma ciśnienia, lub...
Witam - ostatnio miałem usterke w moim seicento - urwała się masa. Udało mi sie odpalic auto i chodziło ono troszkę, nie wiedziałem że to jest masa i wskutek tego chyba spaliło mi kabelek od czujnika temperatury w chłodnicy - po zdemontowaniu wtyczki niebieski proszek na długości 1 cm. Ostatnio zapaliła mi sie kontrolka ABS - po przekreceniu stacyjki...
Ale prawie sie zagotowała ,mi sie wydaje że wysiadła chłodnica. Jeżeli nigdzie nie ubywa płynu to jeszcze nic strasznego.Obserwuj wskaźnik temperatury cieczy bądź kontrolkę przegrzania silnika.Sprawdź czy włącza się wentylator chłodnicy.Jeżeli się nie włącza to pierwszym objawem będzie wzrost ciśnienia w układzie chłodzącym i wyciek spod korka zbiorniczka...
Co do hamulców,- to w przednich zaciskach pęcznieją uszczelki tłoczków i należy je wymienić [przypadłość SC i CC ].Co do wentylatora -sprawdzić czy w momencie włączenia wentylatora przewody dochodzące do chłodnicy są gorące ,jesli są zimne świadczy to o uszkodzonym termostacie,jeśli są gorące to uszkodzony jest czujnik temperatury ,który w SC podaje...
sprawa wygląda tak autko nowe kupione w 2000r. do tej pory silnik nie ruszany. Pojechałem 5 km i gdy wracałem w drodze powrotnej czyli kolejne 5 km zaświeciła się kontrolka od temperatury. Na wszelki wypadek sprawdziłem jeszcze raz i efekty był ten sam. Sprawdziłem odkręciłem korek i był zagotowany płyn. Wymontowałem termostat włożyłem do garnka zalałem...
Skontroluj stan termostatu. Jest coraz zimniej jak jest uchylony (masz silnik 900 nie wiem czy był w ogóle wymieniany termostat). Po odpaleniu zimnego silnika powinien trzymać do ponad 80 stopni zamknięcie.U mnie to jest około 4 kilometrów jazdy.Przewód termostat- chłodnica (u góry)powinien być zimny do tej temperatury.Jeśli to przyczyna to wiadomo...
Witam wszystkich. Posiadam seicento z 1999 roku 0.9 z gazem. Od dłuższego czasu nęka mnie problem palącej się kontrolki przegrzania cieczy chłodzącej, a mianowicie pierwsze takie zjawisko miało miesiąc temu, może trochę później. Podczas jazdy lekko się świeciła lampka temperatury (nie tak wyraźnie jak ręcznego) podczas dalszej jazy świeciła ona jaśniej,...
Mogę się zgodzić z tym, że do niektórych podzespołów dostęp jest utrudniony, wszak przy przeglądzie okresowym nie wyjmuje się rozrusznika, czy alternatora. Natomiast jest dla mnie nieakceptowalne uniemożliwienie dostępu do takich elementów jak żarówka czy bezpiecznik, te powinny być dostępne i możliwe do wymiany dla przeciętnego kierowcy Kropek MKII...
Wydaje mi się, ze czujnik temperatury jest w porządku, sugeruje się załączaniem wentylatora chłodnicy. Dziś wymieniłem jeszcze świece, nigdy od nowości nie były zmieniane. Co do parametrów pod komputerem, to były dwa błędy: -nieprawidlowe napięcie zasilania -błąd czujnika podciśnienia (czy jakoś tak podobnie brzmiało) tylko, że ten czujnik już wymieniłem....
(at)Bieda z nędzą Tłumiki były trzy 1) http://www.tomczesci.pl/index.php/produk... taki miał ojciec w malaczau 80 rocznik i kumpla siostra w malaczu przystosowanym dla niepełnosprawnych z którego demontowaliśmy osprzęt. 2) http://www.tomczesci.pl/index.php/produk...
czujnik temperatura chłodnica chłodnica seicento seicento chłodnica
awaria blokady ropam sabotaż omron sysmac
kable rozruchowe lampa metalohalogenkowa
Zmywarka Amica - komunikat "1/2" na wyświetlaczu Skoda Octavia II 1.6 MPI: Migający Check Engine i ASR