Wszystkie CC niezależnie od pojemności silnika do roku 1995 miały zabudowane wskazówkowe wskażniki temperatury płynu chłodniczego lecz Fiat szukając oszczędności zafundował nam ten pasztet.W CC898 rocznik 1998 zabudowałem w tablicy zegarów wskazówkowy wskażnik i mam w polu widzenia nie odkrywając maski...
Wymienilem ten plyn dwa razy,oczywiscie teraz juz nie ma rdzy.Sprawdzalem uklad w poszukiwaniu gdzies bloku powietrza,sprawdzilem kazdy waz wszystko Ok.Nawet widac po odkreceniu korka i po dodaniu gazu jak ciecz pracuje-powstaje wir. Czy jest tam mozliwy jakies bezpiecznik,moze przerwany przewod? PS: Pozatym...
Witam, ostatnio wymieniałem uszczelniacze zaworowe i musiałem odkręcić termostat wody, by umożliwić sobie dostęp do wciśnięcia zaworów co by głowicy nie zdejmować. Jak wiadomo śruby termostat trzyma się tez gruby kabel masowy. Zapomniałem go podłączyć i tak próbowałem uruchomić silnik. Podłączyłem...
Czujnik temperatury wyjdzie z błędem jeśli będzie przerwa z podawaniu sygnału lub jeśli rażąco temperatura będzie się różniła względem czujnika temperatury powietrza ale jeśli np silnik ma 70 stopni a czujnik podaje że ma np 10 stopni to błąd nie wyjdzie. Jedynie odczytać na ekranie ten parametr Sterownika...
Jaki model instalacji gazowej? Odpalasz na "auto" czy na wymuszonej benzynie? (przełącznik 3 pozycyjny?) Wedle opisu po prostu go zalewa, może któryś z zaworów LPG lekko puszcza i zanim odpalisz najpierw musi wyssać z dolotu to co naleciało nadmiarowo. Ale najpierw diagnostyka osprzętu, czujnik temperatury...
Seicento 0,9 czasem pali czasem nie ręce opadają. Kody błędów : 110 czujnik temperatury powietrza zasysanego 201 impuls wtrysku 210 system odzyskiwania oparow paliwa evap przeka_nik zaworu 302 uszkodzenie pamięci programu - usterka pamięci ram W momencie gdy nie odpala nie ma iskry na świecach....
Nie, taka uroda tego samochodu. Prawdopodobnie nagrzewa się czujnik temperatury powietrza w kolektorze i zaburza regulację składu mieszanki utrudniając rozruch, kiedy silnik zacznie zasysać powietrze, czujnik się schładza i silnik zapala, otwarcie przepustnicy zwiększa ten przepływ nieco przyspieszając...
Po odłączeniu czujnika temp. i pozostawieniu wtyczki "w powietrzu" objawy mijają jak ręką odjął. Na chwilę po odpaleniu łapie wyższe obroty, które po chwili normują się. Po ponownym podłączeniu od razu to samo. Szukam teraz specyfikacji czujnika temp, mam nadzieję że gdzieś to znajdę, spróbuję go sprawdzić...
Ja bym obstawiał na uszkodzone elementy automatycznego ssania, może czujnik temperatury powietrza? Jak jest zimny silnik, ssanie nie działa i nie idzie zapalić. Trudno tak powiedzieć, może to być również wina cewki zapłonowej albo instalacji. Gdzieś przebicie, jednak jest to mało prawdopodobne.
a powiedzcie mi gdzie jest silniczek krokowy i czujnik temperatury powietrza zassanego? Oraz da się jakoś sprawdzić ten potencjometr? Dodano po 4 poza tym gdyby to byl silniczek krokowy to wydaje mi sie ze obroty powinny falowac a nie byc stale jednakowo podwyzszone:) mysle sie czy nie?
Witam. Problem to Seicento 1.1 MPI + LPG 2gen, sterownik Tartarini TEC 99 EVO, bez silnika krokowego (śrubka). Zużywał ok. 25l/100km benzyny (gaz chyba w normie - 9,5l/100km w zakorkowanej Łodzi). W czasie pracy na benzynie z rury sadza, czarny dym, brak mocy, gaśnięcie na wolnych obrotach. W czasie...
Witam wszystkich, nazywam się Łukasz i jest to mój pierwszy post. Postanowiłem się podzielić wiedzą, której sam nie tak dawno potrzebowałem... Sprawa dotyczy dość "popularnej" usterki w seicento 1.1Mpi. Na początek kilka słów o "pacjencie", jest to seicento 1,1mpi rok 2003, przebieg 75000, gazu nie widział...
W ten sposób możemy gadać i gadać. Czujnik może być dobry a komputer widzieć -40°C ponieważ kabelek będzie dziabnięty. Weź jedź na porządną diagnostykę, raz miałem SC z zapchaną rurką idącą do MAP, auto kopciło lepiej niż rozjechany stary diesel. Gdyby było zwarcie do masy, wtedy by zapaliła się...
Są 4 czujniki temperatury 1. W głowicy na lewo od przepustnicy - do kontrolki przegrzania - podaje tylko masę przy temperaturze około 120 stopni. Działa zerojedynkowo albo otwarty albo zamknięty bimetal. Jeśli zapala się kontrolka jeśli wiesz ze silnik nie jest przegrzany to albo uszkodzony czujnik...
Masz coś sknocone w tej numeracji, to co masz podpisane 31-14-16 to TPS, a on powinien być podłączony 30-14-16. To co masz podpisane 2-31-3-20 to IAV (krokowy) i powinien być 2-20-3-21. Dalej masz wklejony IAT, który powinien być 31-16 i wreszcie na kawałku blachy przy ECU masz MAP, który powinien być...
Plyn chlodniczy w układzie cisnieniowyn ma temperaturę wrzenia ponad 110 stopni...woda sie do tego nie nadaje. Woda właśnie jak najbardziej się nadaje do sprawdzenia włącznika termicznego wentylatora, bo włącznik wentylatora jest skalowany aby przy temperaturze 98 stopni włączał wentylator a woda...
Zimne powietrze - więcej tlenu gorące powietrze - mniej tlenu Miało to na celu poprawić działanie silnika na mrozie. Obok wtryskiwacza paliwa jest czujnik temperatury zasysane powietrza, także komputer silnika powinien dać sobie radę z odpowiednią korektą dawki paliwa. (tak jak to jest jak się przerabia...
Od jakiegoś roku (być może było to dłużej) zauważam coś takiego. Pod obciążeniem, ale takim niezbyt dużym (gaz na 20-30% powiedzmy) okazjonalnie słyszę coś w rodzaju stukania zaworów. Pojawia się na w pełni rozgrzanym silniku, przy obrotach 2000-2500, zazwyczaj w trasie. Nie jest to jednak reguła, czasami...
...czujnik temperatury powietrza dolotowego... Jak już to czujnik temperatury cieczy chłodzącej, który informuje ECU o stanie rozgrzania silnika.
Działa u Ciebie funkcja samostartu, to dobrze. Te sekundy po co auto gaśnie to moment w którym ECU zbiera informacje z czujników i na tej podstawie oblicza dawki paliwa itp. Pytanie o silnik , spi czy mpi? Prawdopodobnie któryś z czujników jest uszkodzony (lub przewód) np temperatury powietrza. Proszę...
Kontrolka gaśnie, zawory nie hałasują. Z tego co zauważyłem to złe odpalanie występuje jak temperatura spadnie poniżej 10 st. Im zimniej tym dłużej skręca się na prawidłową pracę. Czujniki temperatury wody i powietrza wskazują dobrze. Dzisiaj podłączyłem i zauważyłem że faktycznie samochód zaczyna prawidłowo...
pomierzyłem te czujniki ale nie mam temperatury otoczenia 20 - 25 stopni a rezystancja wynosi 1850 ohm czujnik temperatury powietrza a drugi 1750 ohm czujnik temperatury cieczy ale nie wiem czy to wiarygodny pomiar przy tej temperaturze otoczenia a miałem 15 C odłączyłem czujnik temperatury...
Witam. Kupiłem Seicento 900. Po dłuższych oględzinach zauważyłem zwisający przewód z urwaną wtyczką, który wychodzi z wiązki, z której również idzie kabelek do czujnika temperatury wody w chłodnicy. Czy ktoś może zaglądnąć i powiedzieć co to za przewód? W każdym razie jest na nim cały czas napięcie. I...
Witam wszystkich. Tez mam taki problem i z tym samym autem czyli: Seicento 2002r 1.1 MPI + LPG Tartarini I mam pytanie czy ktoś rozwiązał ten problem? Ja zrobiłem: - wymiana filtru powietrza - wymieniłem świece + przewody WM - podmiana sondy lambda (w celu sprawdzenia) - sprawdzanie czujnika...
Przepraszam ale zmęczenie bierz górę mowa czujniku temperatury zasysanego powietrza, a nie o przepływomierzu :-) . Akurat w tym Seicento niema filtra cząstek stałych ;-) wiec gdzie szukać przyczyny ??
Już się zastanawiam czy by nie kupić jakiegoś kabla do tego auta. Czy jakiś euroscan podejdzie do tego wtrysku ? Jedyne co nie udało mi się sprawdzić to czujnik temperatury powietrza w dolocie bo nie wiem gdzie go szukać.
Grzebałeś przy silniku ? Nie wiem co tam może być "złego" przy kolumnie kierownicy i liczniku, ale tam jak i przy silniku wystarczy obruszyć jedną wtyczkę, przewodzik, i sterownik straci połączenie z np bardzo ważnym czujnikiem, i nie wyłączy np "ssania" po rozgrzaniu silnika, a przy tych temperaturach...
Witam. Mam seicento 900 99r przebieg 150tyś km. Od około 4 miesięcy walczę z problemem odpalania auta gdy silnik jest rozgrzany. Po przejechaniu kilku kilometrów gdy silnik już się rozgrzeje to są momenty, że gaśnie na biegu jałowym, a wtedy jest problem z odpaleniem auta. Auto sprawdzone na komputerze...
Da się, ale to nie da odpowiedzi czy winny jest czujnik, wiązka czy przetwornik w sterowniku. Czujnik jest rezystancyjny, w temperaturze 20*C powinien mieć ok 3,7kOhm. Czujnik temp. wody z jednym stykiem jest od wskaźnika na desce, czujnik od ECU ma niebieskie złącze i dwa piny, jest w okolicy termostatu....
Seicento nigdy nie miało fabrycznie wskaźnika temperatury jedynie kontrolkę przegrzania. Jaki silnik masz ? Jednopunktowy wtrysk = sterowanie wentylatorem poprzez czujnik w chłodnicy Wielopunktowy wtrysk paliwa = sterowanie komputerem wtrysku Jeśli stoisz w długim korku to niezależnie od temperatury...
Witam, Fiacik po podgrzaniu słabo odpala.Odpalanie losowo, po 2-3 sek. kręceniu i puszczeniu startu odpala często szybciej niż po długotrwałym kręceniu. Wymieniony czujnik położenia wału.Odległość czujnik koło nie większa niż 2-3 mm. Przewody, świece nowe. Ciśnienie paliwa na ciepłym i zimnym ok. Sprężanie...
Jeśli termostat jest stale uchylony ale ma za małe światło otwarcia to może być powód gotowania. Płyn na głowicy osiąga temperaturę powodującą przegrzanie a obieg jest za mały przez mało uchylony termostat i chłodnica nie osiąga temperatury inicjującej zwarcie czujnika bimetalowego i załączenia wentylatora....
Seicento 0,9 do podstawowego wyliczenia dawki wtrysku wymaga czujnika prędkości obrotowej i czujnika podciśnienia. Potem dochodzi jeszcze czujnik temperatury cieczy, temperatury powietrza dolotowego, położenia przepustnicy i na koniec sonda lambda, ale chyba te dwa podstawowe by wystarczyły. Dawka pewnie...
Sledze ostatnio popularnosc "chip rezystora" i postanowilem samemu sie pobawic i potestowac coraz bardziej popularny temat. Fiat Seicento 900, rok prod. 2001 (wszystko sprawne i oryginalne) i zamontowalem rownolegle do czujnika IAT rezystor 1,2 k ohm. Zadnej zmiany. Jedynie komputer diagnostyczny pokazal...
Witam szanowne grono. Mam dziwny problem w Seicento 900 z 2001 roku. Otóż auto strasznie trudno uruchomic gdy silnik jest chocby lekko cieply - sprawa narasta - im bardziej cieply silnik - tym mbardziej ciezko odpalic. W tem ok 80 - 90 stopni odpalenie auta staje sie niemozliwe. Posprawdzalem...
Od jakiegoś już czasu mam problem z obrotami jałowymi i ogólną dynamiką silnika w mojej astrze. Zarówno na gazie jak i na benzynie (mocniej na benzynie, obserwacje dotyczą tego właśnie paliwa) silnik chodzi nierówno - co kilka sekund obroty wyraźnie spadają po czym wracają do normy, ogólnie silnikiem...
Witam. Problem dotyczy Fiata Seicento 1.1 MPI z 2004 roku bez LPG. Mam go od 2018 r. i od początku czasami się zdarzał, ale szybko przechodził i nie zwracałem na to uwagi. Ostatnio jednak jest coraz gorzej, jak się zafiksował od początku marca tak już do dzisiaj chodzi jak chce. Istota problemu: Gdy...