Wszystkie CC niezależnie od pojemności silnika do roku 1995 miały zabudowane wskazówkowe wskażniki temperatury płynu chłodniczego lecz Fiat szukając oszczędności zafundował nam ten pasztet.W CC898 rocznik 1998 zabudowałem w tablicy zegarów wskazówkowy wskażnik i mam w polu widzenia nie odkrywając maski silnika czy silnik pracuje elonomicznie i właśćiwą...
Czujnik temperatury wyjdzie z błędem jeśli będzie przerwa z podawaniu sygnału lub jeśli rażąco temperatura będzie się różniła względem czujnika temperatury powietrza ale jeśli np silnik ma 70 stopni a czujnik podaje że ma np 10 stopni to błąd nie wyjdzie. Jedynie odczytać na ekranie ten parametr Sterownika na razie nie wymieniaj - IAW16F psują się nieczęsto
Plyn chlodniczy w układzie cisnieniowyn ma temperaturę wrzenia ponad 110 stopni...woda sie do tego nie nadaje. Woda właśnie jak najbardziej się nadaje do sprawdzenia włącznika termicznego wentylatora, bo włącznik wentylatora jest skalowany aby przy temperaturze 98 stopni włączał wentylator a woda wrze w granicach 100 stopni Celsjusza, więc jak najbardziej...
Witam. Mam takie pytanie. Po co w seicento 900 czujnik temperatury cieczy jak nie ma wskaźnika.
1. Czy ktoś z was sie orjętuje gdzie jest umieszczony czujnik temperatury silnika w seicento z silnikiem 900cm? 2. czy to jest czujnik analogowy czy cyfrowy, jesli cyfrowy to pracuje na jakiej szynie i2c, czy 1wire czy może jakaś muracja rs-a?
Czujnik położenia wału (CPS) i czujnik położenia przepustnicy (TPS), wskazany byłby też czujnik podciśnienia w kolektorze (MAP) oraz czujniki temperatury powietrza (IAT) i płynu chłodzącego (ECT).
Witam, Mam problem ze swoim seicento bo wysiadł niedawno czujnik temperatury wody i próbuje jego wymienić ale jest problem bo dzwoniłem do sklepu z częściami i mówili mi ze sa dwa rodZaje tych czujników ;( i teraz nie wiem co zrobić?
Witam czy ma ktoś pomysł jak sprawdzić czujnik temperatury w seicento 1.1 MPI - mam wrażenie, że wentylator się nie włącza podczas jazdy (a chyba nie jest na tyle zimno, żeby się nie musiał uruchamiać) - niestety wentylatorem steruje centrala a czujnik jest w przy termostacie w bloku silnika. Jak zrobiłem zwarcie na tej wtyczce która jest wpięta do...
Witam mam pytanie, przy jakiej temperaturze załącza sie wentylator chłodnicy w Seicento 900?
Poszukuje charakterystyki czujnika temp. silnika (ten co podaje wartości do sterownika) - Seicento 900. Przy niskich temperaturach otoczenia po odpaleniu przez kilka minut silnik szarpie, natomiast na biegu jałowym pracuje w miarę równo lecz obroty ma takie jak przy rozgrzanym silniku - tak jakby nie pracował na ssaniu. Podejrzewam właśnie czujnik temp....
Witam mam Seicento 900 z 2000r. Do tej pory po odpaleniu i przejechaniu kilkuset metrów zaczynała się lekko jarzyć kontrolka od temp płynu. W tamtym tygodniu wymieniłem czujnik 1 pin w głowicy ale nic sie nie zmieniło. Dzis wymieniłem termostat, płyn, sprawdziłem wentylator - działa. Ale po tej operacji kontrolka juz sie nie jarzy ale sie normalnie...
Co załacza wentylator w Seicento 1100 rok 2004 (pełny wtrysk) Szukałem na chłodnicy ,ale tam nie ma zadnego czujnika. Wentylator jest wporzadku sprawdzałem, mimo to nie włacza się po dobrym rozgrzaniu silnika, tylko czuć zapach jakby się coś przypiekało z nawiewu ciepłego powietrza.
Witam. Czy może mi ktoś powiedzieć, co to za czujnik i gdzie znajduje się jego wtyczka? Jak widać czujnik jest uszkodzony i chciałbym go wymienić. http://obrazki.elektroda.net/98_12715840...
Witam Mam Seicento Sporting 1,1 SPI 98 rok. Wymienialem termostat na nowy oraz czujnik ktory mialem wczesniej mialem urwany. Po wymianie tego czujnika swieci mi sie kontrolka od temperatury. Im silnik cieplejszy tym ona się mocniej swieci. Pytalem sie znajomego elektryka to powiedzial ze mam zly czujnik tzw: na zegar a powinien być NA KOTROLKE> czy...
Witam:) Mam zamiar zrobić sobie wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej wykorzystując odrębny czujnik zamontowany gdzieś na obiegu cieczy.. moje pytanie brzmi jaki czujnik najlepiej zastosować i gdzie go umiejscowić, aby wskazania były miarodajne... Z góry dzięki za sugestie
witam mam problem z seicento 2004r. zauwazylem ze nie wlacza mi sie wentylator na chlodnicy. Wentylator sprawdzony jest ok, bezpiecznik 30 za aku tez. Po zdjęciu wtyczki z czujnika, ktory jest za termostatem tez nic sie nie dzieje. Jak zewre na przekazniku, ktory jest za komputerem, wiatrak sie zalancza. Jaka moze byc przyczyna nie wlanczajacego sie...
Witam serdecznie. Zakupiłem dla żony Fiata Seicento , rocznik 2000 z silnikiem 899 cm . Autko pali od "pierwszego" , wygląda bardzo dobrze ale posiada mankament w postaci żarzącej się diody "przegrzewania " silnika .Przy zimnym silniku dioda nie świeci ale w miarę rozgrzewania się silnika powoli zaczyna żarzyć dioda .Nigdy nie świeci pełnym blaskiem...
jak w temacie - chodzi mi o czujnik podciśnienia w kolektorze dolotowym w seicento 1.1 MPI. Jest to ta wersja czujnika co ma w sobie od razu czujnik temperatury i 4 wyprowadzenia.
Witam wszystkich Mam problem przy moim seicento 1.1 a mianowicie Mrugająca lub świecąca kontrolka temperatury chłodzenia, sprawdziłem wentylator i jest Oki, raz kontrolka zaczyna mrugać po paru km później przestaje zaswieca się i tak w kółko, czasem nawet świeci na zimnym silniku gdy przychodzę rano i go odpalam, po jakiejś chwili gaśnie i za jakiś...
Czy może ktoś mi podpowiedzieć czemu nie wskazuje mi wskaźnik temperatury w Cinqecento 700 gdy jest mróz. A gdy temperatura jest dodatnia to jest wszystko ok. Jeżeli może ktoś to proszę o pomoc. Z góry dziękuje.
Witam. Mam problem ze swoim Seicento 1.1 rok 2000, ponieważ ostatnio kiedy przejadę 500 m, wyświetla mi się na desce rozdzielczej kontrolka temperatury wody, nawet przy bardzo niskiej temperaturze na dworze. Proszę o szybką pomoc. :cry:
Witam. kupiłem wczoraj seicento 1,1 gdy dojechałem do domu pracował cały czas wentylator chłodnicy, przejechałem po trasie ok 60km. Dziś rano gdy odpaliłem auto wentylator nie chodził, dopiero jak złapał temperaturę, załączył się, ale już nie chciał się wyłączyć, pracował non stop, dopiero jak wyłączyłem zapłon odrazu wyłączył się, termostat działa,...
Witam , Ostatnio nie załącza mi się termowentylator chłodnicy , sprawdzałem bezpieczniki , styczniki , silnik sprawny. Może mi ktoś wskazać gdzie znajduje się czujnik odpowiedzialny za załączanie tego wentylatora ? Seicento jest z 2002 r. i nie posiada termostatu na chłodnicy. http://obrazki.elektroda.pl/1259113500_1...
Jaki model instalacji gazowej? Odpalasz na "auto" czy na wymuszonej benzynie? (przełącznik 3 pozycyjny?) Wedle opisu po prostu go zalewa, może któryś z zaworów LPG lekko puszcza i zanim odpalisz najpierw musi wyssać z dolotu to co naleciało nadmiarowo. Ale najpierw diagnostyka osprzętu, czujnik temperatury powietrza w dolocie oraz czujnik temperatury...
Autko pali ale zalewa świecę to czujnik temperatury do wymiany ale który temperatury powietrza
Może to być - przewody zapłonowe, pompa paliwa, regulator ciśnienia paliwa, czujnik temperatury silnika/powietrza... tak między innymi.
...czujnik temperatury powietrza dolotowego... Jak już to czujnik temperatury cieczy chłodzącej, który informuje ECU o stanie rozgrzania silnika.
Przepraszam ale zmęczenie bierz górę mowa czujniku temperatury zasysanego powietrza, a nie o przepływomierzu :-) . Akurat w tym Seicento niema filtra cząstek stałych ;-) wiec gdzie szukać przyczyny ??
Grzebałeś przy silniku ? Nie wiem co tam może być "złego" przy kolumnie kierownicy i liczniku, ale tam jak i przy silniku wystarczy obruszyć jedną wtyczkę, przewodzik, i sterownik straci połączenie z np bardzo ważnym czujnikiem, i nie wyłączy np "ssania" po rozgrzaniu silnika, a przy tych temperaturach ok 30C, 3min pracy silnika może być akuratne do...
Już się zastanawiam czy by nie kupić jakiegoś kabla do tego auta. Czy jakiś euroscan podejdzie do tego wtrysku ? Jedyne co nie udało mi się sprawdzić to czujnik temperatury powietrza w dolocie bo nie wiem gdzie go szukać.
Jest i to sporo. Wystarczy tylko odpowiednio interpretować wyniki i oczywiście wiedzieć jakie powinny być odpowiednie parametry. Można oczywiście pomierzyć czujniki multimetrem, ale trzeba wiedzieć jakie podciśnienie w kolektorze ssącym odpowiada jakiemu napięciu, a czujniki MAP, temperatury silnika, powietrza, uchylenia przepustnicy pracują na napięciu...
Seicento 0,9 do podstawowego wyliczenia dawki wtrysku wymaga czujnika prędkości obrotowej i czujnika podciśnienia. Potem dochodzi jeszcze czujnik temperatury cieczy, temperatury powietrza dolotowego, położenia przepustnicy i na koniec sonda lambda, ale chyba te dwa podstawowe by wystarczyły. Dawka pewnie była by za duża, ale nie bardzo można manipulować...
Działa u Ciebie funkcja samostartu, to dobrze. Te sekundy po co auto gaśnie to moment w którym ECU zbiera informacje z czujników i na tej podstawie oblicza dawki paliwa itp. Pytanie o silnik , spi czy mpi? Prawdopodobnie któryś z czujników jest uszkodzony (lub przewód) np temperatury powietrza. Proszę o więcej info. Pozdrawiam
Kontrolka gaśnie, zawory nie hałasują. Z tego co zauważyłem to złe odpalanie występuje jak temperatura spadnie poniżej 10 st. Im zimniej tym dłużej skręca się na prawidłową pracę. Czujniki temperatury wody i powietrza wskazują dobrze. Dzisiaj podłączyłem i zauważyłem że faktycznie samochód zaczyna prawidłowo pracować jak podciśnienie spadnie poniżej...
Masz coś sknocone w tej numeracji, to co masz podpisane 31-14-16 to TPS, a on powinien być podłączony 30-14-16. To co masz podpisane 2-31-3-20 to IAV (krokowy) i powinien być 2-20-3-21. Dalej masz wklejony IAT, który powinien być 31-16 i wreszcie na kawałku blachy przy ECU masz MAP, który powinien być 32-14-16. Te czujniki są dobre, jednak oryginalnie...
Seicento nigdy nie miało fabrycznie wskaźnika temperatury jedynie kontrolkę przegrzania. Jaki silnik masz ? Jednopunktowy wtrysk = sterowanie wentylatorem poprzez czujnik w chłodnicy Wielopunktowy wtrysk paliwa = sterowanie komputerem wtrysku Jeśli stoisz w długim korku to niezależnie od temperatury zewnętrznej wentylator się załączy. Jeśli jest zimno...
Seicento 0,9 czasem pali czasem nie ręce opadają. Kody błędów : 110 czujnik temperatury powietrza zasysanego 201 impuls wtrysku 210 system odzyskiwania oparow paliwa evap przeka_nik zaworu 302 uszkodzenie pamięci programu - usterka pamięci ram W momencie gdy nie odpala nie ma iskry na świecach. Komputer wymieniony świece też i przewody. Nwm co jeszcze...
Ja bym obstawiał na uszkodzone elementy automatycznego ssania, może czujnik temperatury powietrza? Jak jest zimny silnik, ssanie nie działa i nie idzie zapalić. Trudno tak powiedzieć, może to być również wina cewki zapłonowej albo instalacji. Gdzieś przebicie, jednak jest to mało prawdopodobne.
a powiedzcie mi gdzie jest silniczek krokowy i czujnik temperatury powietrza zassanego? Oraz da się jakoś sprawdzić ten potencjometr? Dodano po 4 poza tym gdyby to byl silniczek krokowy to wydaje mi sie ze obroty powinny falowac a nie byc stale jednakowo podwyzszone:) mysle sie czy nie?
Zimne powietrze - więcej tlenu gorące powietrze - mniej tlenu Miało to na celu poprawić działanie silnika na mrozie. Obok wtryskiwacza paliwa jest czujnik temperatury zasysane powietrza, także komputer silnika powinien dać sobie radę z odpowiednią korektą dawki paliwa. (tak jak to jest jak się przerabia doloty na stożek itp.) Coś takiego jest czasem...
Są 4 czujniki temperatury 1. W głowicy na lewo od przepustnicy - do kontrolki przegrzania - podaje tylko masę przy temperaturze około 120 stopni. Działa zerojedynkowo albo otwarty albo zamknięty bimetal. Jeśli zapala się kontrolka jeśli wiesz ze silnik nie jest przegrzany to albo uszkodzony czujnik albo przewód robi zwarcie do masy i zapala kontrolkę...
Sterownik widzi temperatury, ciśnienia powietrza, załącza pompę paliwa, kręci krokowcem, robi wszystko jak zwykle tyle że bez iskry. Czas ładowania cewek (bodaj to ten parametr o ile pamiętam) wynosi 0 ms. Właśnie nie wiem dlaczego ich nie ładuje.
Witam. Kupiłem Seicento 900. Po dłuższych oględzinach zauważyłem zwisający przewód z urwaną wtyczką, który wychodzi z wiązki, z której również idzie kabelek do czujnika temperatury wody w chłodnicy. Czy ktoś może zaglądnąć i powiedzieć co to za przewód? W każdym razie jest na nim cały czas napięcie. I jeszcze pytanie, czy do filtra powietrza dochodzi...
Witam. Mam seicento 900 99r przebieg 150tyś km. Od około 4 miesięcy walczę z problemem odpalania auta gdy silnik jest rozgrzany. Po przejechaniu kilku kilometrów gdy silnik już się rozgrzeje to są momenty, że gaśnie na biegu jałowym, a wtedy jest problem z odpaleniem auta. Auto sprawdzone na komputerze - OK. Przewody, świece, filtr paliwa, filtr oleju,...
Witam wszystkich. Tez mam taki problem i z tym samym autem czyli: Seicento 2002r 1.1 MPI + LPG Tartarini I mam pytanie czy ktoś rozwiązał ten problem? Ja zrobiłem: - wymiana filtru powietrza - wymieniłem świece + przewody WM - podmiana sondy lambda (w celu sprawdzenia) - sprawdzanie czujnika temperatury cieczy - czyszczenie przepustnicy - zdemontowałem...
Nie, taka uroda tego samochodu. Prawdopodobnie nagrzewa się czujnik temperatury powietrza w kolektorze i zaburza regulację składu mieszanki utrudniając rozruch, kiedy silnik zacznie zasysać powietrze, czujnik się schładza i silnik zapala, otwarcie przepustnicy zwiększa ten przepływ nieco przyspieszając schłodzenie czujnika... ale to tylko moja, niczym...
Witam. Właśnie stałem się szczęśliwym posiadaczem swojego pierwszego auta, jednak mam problem z wiatrakiem od chłodzenia. Wiatrak jest sprawdzony, bezpiecznik też. Tak wiec problem możne być z czujnikiem temperatury, tym bardziej że auto dość długo stało nie używane na świeżym powietrzu. Gdzie go znajdę? Jeśli to nie wina czujnika to jakie jeszcze mogą...
Jeśli termostat jest stale uchylony ale ma za małe światło otwarcia to może być powód gotowania. Płyn na głowicy osiąga temperaturę powodującą przegrzanie a obieg jest za mały przez mało uchylony termostat i chłodnica nie osiąga temperatury inicjującej zwarcie czujnika bimetalowego i załączenia wentylatora. Co gorsze nawet jeśli pojedziesz szybciej...
Od jakiegoś roku (być może było to dłużej) zauważam coś takiego. Pod obciążeniem, ale takim niezbyt dużym (gaz na 20-30% powiedzmy) okazjonalnie słyszę coś w rodzaju stukania zaworów. Pojawia się na w pełni rozgrzanym silniku, przy obrotach 2000-2500, zazwyczaj w trasie. Nie jest to jednak reguła, czasami potrafi tego miesiąc nie być. Mam wrażenie,...
Wymienilem ten plyn dwa razy,oczywiscie teraz juz nie ma rdzy.Sprawdzalem uklad w poszukiwaniu gdzies bloku powietrza,sprawdzilem kazdy waz wszystko Ok.Nawet widac po odkreceniu korka i po dodaniu gazu jak ciecz pracuje-powstaje wir. Czy jest tam mozliwy jakies bezpiecznik,moze przerwany przewod? PS: Pozatym kontrolka pojawia sie nawet po 5 minutach...
Witam. Problem to Seicento 1.1 MPI + LPG 2gen, sterownik Tartarini TEC 99 EVO, bez silnika krokowego (śrubka). Zużywał ok. 25l/100km benzyny (gaz chyba w normie - 9,5l/100km w zakorkowanej Łodzi). W czasie pracy na benzynie z rury sadza, czarny dym, brak mocy, gaśnięcie na wolnych obrotach. W czasie pracy na LPG - wszystko OK. ECU (Magneti Marelli IAW...
Witam szanowne grono. Mam dziwny problem w Seicento 900 z 2001 roku. Otóż auto strasznie trudno uruchomic gdy silnik jest chocby lekko cieply - sprawa narasta - im bardziej cieply silnik - tym mbardziej ciezko odpalic. W tem ok 80 - 90 stopni odpalenie auta staje sie niemozliwe. Posprawdzalem wszystkie mozliwe masy, styki itp. Sprawdzilem sterownik...
Sledze ostatnio popularnosc "chip rezystora" i postanowilem samemu sie pobawic i potestowac coraz bardziej popularny temat. Fiat Seicento 900, rok prod. 2001 (wszystko sprawne i oryginalne) i zamontowalem rownolegle do czujnika IAT rezystor 1,2 k ohm. Zadnej zmiany. Jedynie komputer diagnostyczny pokazal temperature zasysanego powietrza ok 50 st. C....
Witam, Fiacik po podgrzaniu słabo odpala.Odpalanie losowo, po 2-3 sek. kręceniu i puszczeniu startu odpala często szybciej niż po długotrwałym kręceniu. Wymieniony czujnik położenia wału.Odległość czujnik koło nie większa niż 2-3 mm. Przewody, świece nowe. Ciśnienie paliwa na ciepłym i zimnym ok. Sprężanie w normie. Brak błędów. Kontrolka wtrysku gaśnie....
Witam wszystkich, nazywam się Łukasz i jest to mój pierwszy post. Postanowiłem się podzielić wiedzą, której sam nie tak dawno potrzebowałem... Sprawa dotyczy dość "popularnej" usterki w seicento 1.1Mpi. Na początek kilka słów o "pacjencie", jest to seicento 1,1mpi rok 2003, przebieg 75000, gazu nie widział :). A więc tak jak w temacie, problem pojawił...
Po odłączeniu czujnika temp. i pozostawieniu wtyczki "w powietrzu" objawy mijają jak ręką odjął. Na chwilę po odpaleniu łapie wyższe obroty, które po chwili normują się. Po ponownym podłączeniu od razu to samo. Szukam teraz specyfikacji czujnika temp, mam nadzieję że gdzieś to znajdę, spróbuję go sprawdzić miernikiem (nie mam jeszcze kabelka). sterownik...
Przejechałem się dziś z miernikiem podpiętym do gniazdka zapalniczki i napięcie wydaje się w porządku. Mam pomiędzy 13,7 a 14 V w całym zakresie obrotów, niezależnie od włączonych świateł i dmuchawy. Alternator był wymieniany dwa lata temu na regenerowany, kupiony z pewnego źródła, więc raczej jest jeszcze dobry. Niemniej problem udało mi się chwilowo...
Witam, ostatnio wymieniałem uszczelniacze zaworowe i musiałem odkręcić termostat wody, by umożliwić sobie dostęp do wciśnięcia zaworów co by głowicy nie zdejmować. Jak wiadomo śruby termostat trzyma się tez gruby kabel masowy. Zapomniałem go podłączyć i tak próbowałem uruchomić silnik. Podłączyłem go w końcu i zaczął się problem z pracą na benzynie....
Od jakiegoś już czasu mam problem z obrotami jałowymi i ogólną dynamiką silnika w mojej astrze. Zarówno na gazie jak i na benzynie (mocniej na benzynie, obserwacje dotyczą tego właśnie paliwa) silnik chodzi nierówno - co kilka sekund obroty wyraźnie spadają po czym wracają do normy, ogólnie silnikiem trochę trzęsie. Jak obciążę alternator ogrzewaniem...
W ten sposób możemy gadać i gadać. Czujnik może być dobry a komputer widzieć -40°C ponieważ kabelek będzie dziabnięty. Weź jedź na porządną diagnostykę, raz miałem SC z zapchaną rurką idącą do MAP, auto kopciło lepiej niż rozjechany stary diesel. Gdyby było zwarcie do masy, wtedy by zapaliła się kontrolka na stałe ta od awarii wtrysku.Rezystancja byłaby...
Nie mam teraz schematu do cc, ale wydaje mi się, że na skrajnych stykach map sensora powinno być 5V, a na środkowym sygnał. Sprawdź masy wiązki instalacji wtryskowej przykręcone do kolektora ssącego Wiązki przykręcone , był moment że jak go dobrze wykręciłem do prędkości powyżej 6000obr/min to w tym miejscu {na kolektorze } ta masa z tymi kablami aż...
seicento czujnik powietrza czujnik temperatura seicento czujnik temperatura powietrza
lodówka trzeszcz sterownik silnika wobit brotje energy błędy
bateria parkside zielony ekran monitora
Samsung MFS-VWAJ4AC-00 WD7704 schemat modułu głównego, diagnostyka SMPS, typowe usterki Volkswagen Fox 2006 – wymiana buzzera w prędkościomierzu, licznik VDO