Witam, ostatnio wymieniałem uszczelniacze zaworowe i musiałem odkręcić termostat wody, by umożliwić sobie dostęp do wciśnięcia zaworów co by głowicy nie zdejmować. Jak wiadomo śruby termostat trzyma się tez gruby kabel masowy. Zapomniałem go podłączyć i tak próbowałem uruchomić silnik. Podłączyłem...
Witam. Problem to Seicento 1.1 MPI + LPG 2gen, sterownik Tartarini TEC 99 EVO, bez silnika krokowego (śrubka). Zużywał ok. 25l/100km benzyny (gaz chyba w normie - 9,5l/100km w zakorkowanej Łodzi). W czasie pracy na benzynie z rury sadza, czarny dym, brak mocy, gaśnięcie na wolnych obrotach. W czasie...
Witam wszystkich, nazywam się Łukasz i jest to mój pierwszy post. Postanowiłem się podzielić wiedzą, której sam nie tak dawno potrzebowałem... Sprawa dotyczy dość "popularnej" usterki w seicento 1.1Mpi. Na początek kilka słów o "pacjencie", jest to seicento 1,1mpi rok 2003, przebieg 75000, gazu nie widział...
Grzebałeś przy silniku ? Nie wiem co tam może być "złego" przy kolumnie kierownicy i liczniku, ale tam jak i przy silniku wystarczy obruszyć jedną wtyczkę, przewodzik, i sterownik straci połączenie z np bardzo ważnym czujnikiem, i nie wyłączy np "ssania" po rozgrzaniu silnika, a przy tych temperaturach...
Cześć wszystkim, Mam Seicento 899, rocznik 2001 z LPG. Problem: z rury lecą kłęby białego dymu, po przygazowaniu duże, duże spalanie Co sprawdzone: 1. Testerem do UPG sprawdziłem czy nie ma CO2 w płynie - nie ma, sprawdzane kilkukrotnie 2. Nie ubywa płynu w zbiorniczku ani nie przybywa 3. Wykręcone...
no to tak wymieniłem filtr powietrza, sprawdziłem kostki co ida do czujników czy nie sa brudne lub zasniedziałe, pozbyłem sie katalizatora bo myslalem ze jest zatkany ale to tez nie... a i patrzyłem tez na kolektor dolotowy czy czasami nie ma w nim jakiego brudu albo czegokolwiek co by uniewożliwiało...
Trochę kolegę rozumiem :) To zdjęcie to od d..y strony jak by stanął i otworzył maskę, to fotka TYŁU silnika ze skrzynią Zaraz przed grodzią silnika, nie za chłodnicą, możliwe że trzeba bardzo głęboko zanurkować w komorę silnika i porozchylać kable, rurki i inne takie, bo zasłaniają widok. To...
Stary jeździłem seicentem 9 lat i rozszczelnił mi się zbiornik paliwa na samym środku więc byłem zmuszony wymienić na nowy i tak zrobiłem jedno ci mogę powiedzieć po oględzinach starego zbiornika nie znalazłem tam ani kropli wody a tankowałem na różnych stacjach więc podejrzewam że i u ciebie w zbiorniku...
Seicento 900 1998 r. 130 kkm. Na wolnych obrotach nierówna praca (wypadanie zapłonów, czuć na fotelu i ręką na silniku - akurat ten objaw występuje od lat kilku). Ostatnio zaczął gasnąć w czasie jazdy - bez jakiejkolwiek regularności. Jedzie się normalnie, potem chwila zamulanie, zaświecają się kontrolki,...
Zimne powietrze - więcej tlenu gorące powietrze - mniej tlenu Miało to na celu poprawić działanie silnika na mrozie. Obok wtryskiwacza paliwa jest czujnik temperatury zasysane powietrza, także komputer silnika powinien dać sobie radę z odpowiednią korektą dawki paliwa. (tak jak to jest jak się przerabia...
Od jakiegoś roku (być może było to dłużej) zauważam coś takiego. Pod obciążeniem, ale takim niezbyt dużym (gaz na 20-30% powiedzmy) okazjonalnie słyszę coś w rodzaju stukania zaworów. Pojawia się na w pełni rozgrzanym silniku, przy obrotach 2000-2500, zazwyczaj w trasie. Nie jest to jednak reguła, czasami...
Da się, ale to nie da odpowiedzi czy winny jest czujnik, wiązka czy przetwornik w sterowniku. Czujnik jest rezystancyjny, w temperaturze 20*C powinien mieć ok 3,7kOhm. Czujnik temp. wody z jednym stykiem jest od wskaźnika na desce, czujnik od ECU ma niebieskie złącze i dwa piny, jest w okolicy termostatu....
W ten sposób możemy gadać i gadać. Czujnik może być dobry a komputer widzieć -40°C ponieważ kabelek będzie dziabnięty. Weź jedź na porządną diagnostykę, raz miałem SC z zapchaną rurką idącą do MAP, auto kopciło lepiej niż rozjechany stary diesel. Gdyby było zwarcie do masy, wtedy by zapaliła się...
Seicento 0,9 czasem pali czasem nie ręce opadają. Kody błędów : 110 czujnik temperatury powietrza zasysanego 201 impuls wtrysku 210 system odzyskiwania oparow paliwa evap przeka_nik zaworu 302 uszkodzenie pamięci programu - usterka pamięci ram W momencie gdy nie odpala nie ma iskry na świecach....
Czujnik temperatury wyjdzie z błędem jeśli będzie przerwa z podawaniu sygnału lub jeśli rażąco temperatura będzie się różniła względem czujnika temperatury powietrza ale jeśli np silnik ma 70 stopni a czujnik podaje że ma np 10 stopni to błąd nie wyjdzie. Jedynie odczytać na ekranie ten parametr Sterownika...
Witam, Fiacik po podgrzaniu słabo odpala.Odpalanie losowo, po 2-3 sek. kręceniu i puszczeniu startu odpala często szybciej niż po długotrwałym kręceniu. Wymieniony czujnik położenia wału.Odległość czujnik koło nie większa niż 2-3 mm. Przewody, świece nowe. Ciśnienie paliwa na ciepłym i zimnym ok. Sprężanie...
Nie, taka uroda tego samochodu. Prawdopodobnie nagrzewa się czujnik temperatury powietrza w kolektorze i zaburza regulację składu mieszanki utrudniając rozruch, kiedy silnik zacznie zasysać powietrze, czujnik się schładza i silnik zapala, otwarcie przepustnicy zwiększa ten przepływ nieco przyspieszając...
Panowie silnik jednak jest z Punta I Długo namordowałem się żeby odkręcić kolektor, bo w tym paździu jest bardzo ciasno. Symbol silnika : 176B9.000 *0005280* W załączonym obrazku przesyłam wstępne sprawdzenie połączenia kości w wiązce do komputera. Silnik krokowy biegu jałowego zgadza się 2-21-3-20 Kostka...
Po odłączeniu czujnika temp. i pozostawieniu wtyczki "w powietrzu" objawy mijają jak ręką odjął. Na chwilę po odpaleniu łapie wyższe obroty, które po chwili normują się. Po ponownym podłączeniu od razu to samo. Szukam teraz specyfikacji czujnika temp, mam nadzieję że gdzieś to znajdę, spróbuję go sprawdzić...
Są 4 czujniki temperatury 1. W głowicy na lewo od przepustnicy - do kontrolki przegrzania - podaje tylko masę przy temperaturze około 120 stopni. Działa zerojedynkowo albo otwarty albo zamknięty bimetal. Jeśli zapala się kontrolka jeśli wiesz ze silnik nie jest przegrzany to albo uszkodzony czujnik...
Sprawdź przewód/wężyk do czujnika ciśnienia powietrza. Może być też czujnik ciśnienia popsuty. Jeśli chodzi o świece, to raczej Fiaty (z małymi wyjątkami) nie "trawią" Boscha - kup oryginały - nie są drogie. Może przyczyną być też niesprawny potencjometr przepustnicy. Czy kontrolka wtrysku jest zapalona...
Wymienilem ten plyn dwa razy,oczywiscie teraz juz nie ma rdzy.Sprawdzalem uklad w poszukiwaniu gdzies bloku powietrza,sprawdzilem kazdy waz wszystko Ok.Nawet widac po odkreceniu korka i po dodaniu gazu jak ciecz pracuje-powstaje wir. Czy jest tam mozliwy jakies bezpiecznik,moze przerwany przewod? PS: Pozatym...
Wszystkie CC niezależnie od pojemności silnika do roku 1995 miały zabudowane wskazówkowe wskażniki temperatury płynu chłodniczego lecz Fiat szukając oszczędności zafundował nam ten pasztet.W CC898 rocznik 1998 zabudowałem w tablicy zegarów wskazówkowy wskażnik i mam w polu widzenia nie odkrywając maski...
Witam. Mam seicento 900 99r przebieg 150tyś km. Od około 4 miesięcy walczę z problemem odpalania auta gdy silnik jest rozgrzany. Po przejechaniu kilku kilometrów gdy silnik już się rozgrzeje to są momenty, że gaśnie na biegu jałowym, a wtedy jest problem z odpaleniem auta. Auto sprawdzone na komputerze...
Witam. Może ktoś miał podobny problem, lub wie na czym on polega: Seicento 900 rocznik 2001 gaśnie na ciepłym silniku na wolnych obrotach i co gorsza bardzo trudno go potem odpalić - czasem trwa to 10 minut. Na zimnym pali na dotyk. Mechanicy w mojej wiosce rozkładają ręce i nie umieją znaleźć przyczyny....
Działa u Ciebie funkcja samostartu, to dobrze. Te sekundy po co auto gaśnie to moment w którym ECU zbiera informacje z czujników i na tej podstawie oblicza dawki paliwa itp. Pytanie o silnik , spi czy mpi? Prawdopodobnie któryś z czujników jest uszkodzony (lub przewód) np temperatury powietrza. Proszę...
Jaki model instalacji gazowej? Odpalasz na "auto" czy na wymuszonej benzynie? (przełącznik 3 pozycyjny?) Wedle opisu po prostu go zalewa, może któryś z zaworów LPG lekko puszcza i zanim odpalisz najpierw musi wyssać z dolotu to co naleciało nadmiarowo. Ale najpierw diagnostyka osprzętu, czujnik temperatury...
Witam. Wiem, że stary post, ale napiszę dla potomnych. Miałem problem z Seicento 1.1 mpi. Gdy jechałem w dłuższą trasę i silnik był już rozgrzany to migała mi kontrolka ?check engine?, ale olewałem to, bo po za tym nic się nie działo. Zapalała się na chwilę i gasła. I tak sobie jeździłem. Czasem na wolnych...
Co załacza wentylator w Seicento 1100 rok 2004 (pełny wtrysk) Szukałem na chłodnicy ,ale tam nie ma zadnego czujnika. Wentylator jest wporzadku sprawdzałem, mimo to nie włacza się po dobrym rozgrzaniu silnika, tylko czuć zapach jakby się coś przypiekało z nawiewu ciepłego powietrza.
Witam czy ktoś może mi pomóc seicento żony szarpie w czasie dodawania gazu strzela dławi się czasem w czasie zapalania na zimnym jakby nie zaskakuje na wszystkie gary nie pali na jeden po przegazowaniu zaskoczy stał u mechanika miesiąc nie podołał mu zabrałem go dałem do innego to samo, wymieniłem świece...
Witam. Kupiłem Seicento 900. Po dłuższych oględzinach zauważyłem zwisający przewód z urwaną wtyczką, który wychodzi z wiązki, z której również idzie kabelek do czujnika temperatury wody w chłodnicy. Czy ktoś może zaglądnąć i powiedzieć co to za przewód? W każdym razie jest na nim cały czas napięcie. I...
Witam wszystkich. Tez mam taki problem i z tym samym autem czyli: Seicento 2002r 1.1 MPI + LPG Tartarini I mam pytanie czy ktoś rozwiązał ten problem? Ja zrobiłem: - wymiana filtru powietrza - wymieniłem świece + przewody WM - podmiana sondy lambda (w celu sprawdzenia) - sprawdzanie czujnika...
Witam, mam problem ze swoim samochodem. Jest to Fiat Seicento 99r 900 benzyna+gaz. Ostatnio wymieniałem uszczelkę pod klawiaturą, i został wymieniony filtr powietrza. Uszczelka założona jak należy, filtr również. I mój problem polega na tym, że na biegu jałowym mam obroty na początku 1200, potem...
Przepraszam ale zmęczenie bierz górę mowa czujniku temperatury zasysanego powietrza, a nie o przepływomierzu :-) . Akurat w tym Seicento niema filtra cząstek stałych ;-) wiec gdzie szukać przyczyny ??
Seicento nigdy nie miało fabrycznie wskaźnika temperatury jedynie kontrolkę przegrzania. Jaki silnik masz ? Jednopunktowy wtrysk = sterowanie wentylatorem poprzez czujnik w chłodnicy Wielopunktowy wtrysk paliwa = sterowanie komputerem wtrysku Jeśli stoisz w długim korku to niezależnie od temperatury...
Mialem coś podobnego i tez w SC 900. Na zimnym odpalal idealnie. Jak temp przekroczyla 70 stopni zapalenie za pierwszym razem bylo praktyczne niemozliwe. Komp tez nie lapal bledow. I co się okazalo. W wezyku miedzy czujnikiem podcisnienia a przepustnica zrobilo się pekniecie, ale nie w poprzek a wzdluż...
Mam pytanie z którego roku jest sam. a jeszcze przyczyną może być,któryś czujnik tem.powietrza lub płynu chłodniczego,najlepiej sprawdzić je na zimnym silniku sprawdzić oporność ma być taka sama albo minimalnie się różnić
Już się zastanawiam czy by nie kupić jakiegoś kabla do tego auta. Czy jakiś euroscan podejdzie do tego wtrysku ? Jedyne co nie udało mi się sprawdzić to czujnik temperatury powietrza w dolocie bo nie wiem gdzie go szukać.
Ja bym obstawiał na uszkodzone elementy automatycznego ssania, może czujnik temperatury powietrza? Jak jest zimny silnik, ssanie nie działa i nie idzie zapalić. Trudno tak powiedzieć, może to być również wina cewki zapłonowej albo instalacji. Gdzieś przebicie, jednak jest to mało prawdopodobne.
Skoro jest iskra to nie ma potrzeby ruszac czujnika polozenia wału. Pozatym jesli jest iskra i jest paliwo to moze brakowac juz tylko powietrza :D A tak na powaznie to zobacz czy czasem rozrząd sie nie rozpial, bo jesli masz paliwo, masz prad to muszi chodzic, chyba,ze zaplon jest nie w pore, albo...
witam, kol lukas dobrze ze nie kazałeś kol wyłączyc ssania :D , sprawdż potencjometr na przepustnicy, krokowca, i czujnik temp powietrza zasasanego, i tyle powodzenia
Jak w temacie- popychacze stukają, nie dochodzi olej z kanalika olejowego w głowicy. W miejscu wkręcenia czujnika ciśnienia oleju ciśnienie 3,5 bara podczas kręcenia rozrusznikiem- na głowicy ze zdemontowanym zespołem dźwigni zaworowych nie wypływa w ogóle olej. Pewnie zatkany kanał olejowy, drutem...
Jeśli termostat jest stale uchylony ale ma za małe światło otwarcia to może być powód gotowania. Płyn na głowicy osiąga temperaturę powodującą przegrzanie a obieg jest za mały przez mało uchylony termostat i chłodnica nie osiąga temperatury inicjującej zwarcie czujnika bimetalowego i załączenia wentylatora....
Może jesteś nie przyzwyczajony :lol: 900 ma w zasadzie dwa tryby jazdy, w podłodze albo na jałowym. :lol: Teraz serio. Świszczenie obok koła to może być wężyk od pochłaniacza par paliwa. Lecim dalej. Nieszczelność na dolocie (mieszalniku) ?, lewe powietrze na czujniku podciśnienia ? Wartości...
Kontrolka gaśnie, zawory nie hałasują. Z tego co zauważyłem to złe odpalanie występuje jak temperatura spadnie poniżej 10 st. Im zimniej tym dłużej skręca się na prawidłową pracę. Czujniki temperatury wody i powietrza wskazują dobrze. Dzisiaj podłączyłem i zauważyłem że faktycznie samochód zaczyna prawidłowo...
Sprawdź temp. powietrza zasysanego.Jeżeli będzie kantował wali błędem czujnika cieczy.
Plyn chlodniczy w układzie cisnieniowyn ma temperaturę wrzenia ponad 110 stopni...woda sie do tego nie nadaje. Woda właśnie jak najbardziej się nadaje do sprawdzenia włącznika termicznego wentylatora, bo włącznik wentylatora jest skalowany aby przy temperaturze 98 stopni włączał wentylator a woda...
ja tak samo zawsze sondy odłączałem w Cieniasach, bo na gazie to sonda mu szkodzi - komp za bardzo obniża wolne obroty myśląc pewnie że jest za ubogo i "zakręcając" silniczkiem krokowym dostęp powietrza, a bez sondy tylko obroty z czujnika wału są dla niego najważniejsze i idealnie reguluje wolne obroty...
Sprawdź sobie szczelinomierzem odstęp pomiędzy czujnikiem a zębami koła pasowego wału, ma być <=1mm, powyżej 1,1mm nie będzie chciał zapalić Szczelina jest odpowiednia ale zauważyłem że zerwana jest rura wychodząca z pokrywy głowicy do filtra powietrza, czy to może być przyczyną?
Cześć Wam! :) Mam pewien problem z autem, nie mogę go rozwiązać i nikt nie jest w stanie mi pomóc. Może Wam coś się nasunie. BMW e46 Compact 325ti 2002 rok Silnik: M54B25, przebieg 130 tys (wydaje się prawdziwy) Sterownik silnika: MS43 Otóż silnik reaguje z opóźnieniem na dodawanie gazu....
Seicento 0,9 do podstawowego wyliczenia dawki wtrysku wymaga czujnika prędkości obrotowej i czujnika podciśnienia. Potem dochodzi jeszcze czujnik temperatury cieczy, temperatury powietrza dolotowego, położenia przepustnicy i na koniec sonda lambda, ale chyba te dwa podstawowe by wystarczyły. Dawka pewnie...
Witam szanowne grono. Mam dziwny problem w Seicento 900 z 2001 roku. Otóż auto strasznie trudno uruchomic gdy silnik jest chocby lekko cieply - sprawa narasta - im bardziej cieply silnik - tym mbardziej ciezko odpalic. W tem ok 80 - 90 stopni odpalenie auta staje sie niemozliwe. Posprawdzalem...
Takie samo połączenie jak w SC 900 1.1 punto 1.1 schematy w necie do poszukania np ten temat z elektrody Tu na przekaźniku tzw podwójnym a w SC są dwa niezależne przekaźniki - schematu nie mogę poszukać ale w wersji pdf seicento jest tam wytłumaczone dokładnie Jak przełożysz całą wiązkę systemu...
Sledze ostatnio popularnosc "chip rezystora" i postanowilem samemu sie pobawic i potestowac coraz bardziej popularny temat. Fiat Seicento 900, rok prod. 2001 (wszystko sprawne i oryginalne) i zamontowalem rownolegle do czujnika IAT rezystor 1,2 k ohm. Zadnej zmiany. Jedynie komputer diagnostyczny pokazal...
Od jakiegoś już czasu mam problem z obrotami jałowymi i ogólną dynamiką silnika w mojej astrze. Zarówno na gazie jak i na benzynie (mocniej na benzynie, obserwacje dotyczą tego właśnie paliwa) silnik chodzi nierówno - co kilka sekund obroty wyraźnie spadają po czym wracają do normy, ogólnie silnikiem...
tzn silnik siedzi w seicento, wcześniej był 1.2 8v z punto, sterownik jest od punto oraz instalacja od 8v. dokładnie nie wiem czy z 1 czy 2 ale podejrzewam ze pochodzi z punto 1. Zależało by mi aby zastosować sterownik od silnika 1.2 16V przy minimum przeróbek w instalacji czyli tak aby wtyk pasował...
Witam. Problem dotyczy Fiata Seicento 1.1 MPI z 2004 roku bez LPG. Mam go od 2018 r. i od początku czasami się zdarzał, ale szybko przechodził i nie zwracałem na to uwagi. Ostatnio jednak jest coraz gorzej, jak się zafiksował od początku marca tak już do dzisiaj chodzi jak chce. Istota problemu: Gdy...