Witam. W zał. działanie, specyfikacja, diagnostyka czujnika temperatury chłodziwa - stosowanego w Fiacie Seicento (Magneti Marelli IAW 5AF).
W sklepach z akcesoriami do motorsportu , tuningu były takie komplety . Króciec na wąż wodny z nagwintowanym wyjściem pod czujnik + wskaźnik temperatury + czujnik.
Witam . Wskaźnika nie posiada,lecz ma czujnik temperatury który zapala kontrolkę przegrzania układu chłodzenia. Pozdrawiam.
Lista rzeczy, które można zrobić: - Sprawdź połączenie kabla we wtyczce. Dociśnij (dognij) złącza. Wyczyść je mechanicznie. - Sprawdź poziom płynu. - Sprawdź termostat. - Wymień czujnik temperatury.
Jeżeli zegary się kasują to trzeba sprawdzić ciągłość obwodów zasilania + i -,pod obciążeniem występuje przerwa.Sprawdż czujnik temperatury dla sterownika.
Wszystkie CC niezależnie od pojemności silnika do roku 1995 miały zabudowane wskazówkowe wskażniki temperatury płynu chłodniczego lecz Fiat szukając oszczędności zafundował nam ten pasztet.W CC898 rocznik 1998 zabudowałem w tablicy zegarów wskazówkowy wskażnik i mam w polu widzenia nie odkrywając maski silnika czy silnik pracuje elonomicznie i właśćiwą...
http://obrazki.elektroda.net/20_12650610... http://obrazki.elektroda.net/20_12650610...
Czujnik temperatury w termostacie został stary czy nowy termostat był z czujnikiem?
Uwalony czujnik do kontroli, wkręcany w głowicę koło świecy od strony rozrządu-te same objawy co u mnie. Na zimnym silniku sygnalizowało przegrzanie. Nie zamierzałem kupować drogiego dziadostwa, które i tak jest niedokładne-gdy miałem ponad półtora roku temu uszkodzony wiatrak chłodnicy i wybijający płyn ani raczył powiadomić kontrolką. Odłączyłem całkiem....
Potrzeuje pilnie położenie czujnika temp który włancza wentylator z chłodnicy !! Waśnie się okazała że wentylator się nie włancza a na 99% to właśnie ten termostat A zaraz mam jechać na urlop.
albo czujnika temperatury
Witam Czy ktoś wymieniał czujnik temperatury w Fiat seicento 1,1 MPI? Mam problem bo nie mogę zdjąć wtyczki z przewodem elektrycznym . Nie wiem czy ta wtyczka ma jakieś zabezpieczenie? Nie chcę używać zbyt dużej siły, zeby nie rozwalić wtyczki, czujnik i tak jest do wymiany. Druga sprawa zapewne przed wymianą trzeba spuścić płyn z układu chłodzenia....
Jaki masz emulator. Zakręcić butlę i zacznij jeździć na benzynie. Do tego sprawdź kat, i czujnik temperatury.
Tak, rozwarcie czujnika temperatury silnika mogło być przyczyną nadmiernego spalania.
Sonda najprawdopodobniej lub czujnik temperatury.
Faktycznie mój błąd. Naczytalem się o tym czujniku w chlodnicy i idąc po kablu od wtyczki wentylatora myślałem że idzie na bok chlodnicy. Dzisiaj sprawdziłem dokladnie i nic tam nie ma. Dzięki wielkie za nakierowanie. W takim razie wezmę się za wymianę termostatu bo według torque temperatura w czasie jazdy to 60-65°. Odczyt myślę że jest prawidłowy...
Sprawdz czujnik temperatury silnika
Czujnik temperatury cieczy do sprawdzenia.
Albo czujnik temperatury cieczy.
O ile masz płyn w układzie to prawdopodobnie padł czujnik temperatury.
Nie jestem pewien ale seicento chyba gubiło ustawienia wyuczone jak się na dłuższy czas odłączyło akumulator - 20-30 minut. Jeśli nie, to trzeba podłączać pod komputer. Przez instalację LPG komputer silnika czasami połapie głupie parametry i się ich trzyma jako standardowych. Ale i tak bez komputera ciężko będzie to diagnozować dalej. Cewka zapłonowa...
Do kolegi msepl . Auto zawsze paliło dużo mniej . ostatnio co robilem to ładowanie. Ale jak przegazuje to auto ma wyzsze obroty jak b yna ssaniu chodzil owiec sprawdze czujnik temperatury ;)
Dzięki za opinie , ale chciałbym o więcej szczegółów, tak jak pisałem poprzednio a mianowicie: - czy jest to z dużym prawdopodobieństwem czujnik temperatury ? - jeżeli nie, to co innego może być przyczyną opisanych problemów ? - który jest to ten czujnik temperatury ? - gdzie się znajduje ? - jak się go wymienia ? pozdrawiam
Tak, to ten czujnik w głowicy, z jednym stykiem. Będzie pasował czujnik z Poloneza albo z Punto I (w wersji ze wskaźnikiem), a może i z Alfy. Czy będzie współgrał ze wskaźnikiem - trzeba zobaczyć jakie parametry miał oryginalny czujnik od tych wskaźników.
Czujnik temperatury sprawdzałeś?? termostat też??
w 900 czujnik od lampki masz na glowicy od gory . po stronie alternatora
prędzej stawiał bym na to że obruszyłeś kabel od czujnika temperatury wody (przy termostacie) i albo wtyczka spadła albo są zaśniedziałe styki i to przestało łączyć - sprawdź to najpierw, czujnik z niebieską końcówką 2 piny
To trzeba jeszcze zobaczyć, czy chłodnica w obrębie czujnika osiąga temperaturę, jeżeli tak i wiatrak rusza jak zewrzesz styki wtyczki czujnika to masz do wymiany czujnik.
sprawdz czujnik temperatury silnika
http://allegro.pl/czujnik-temperatury-fi... chyba ze to kolor chyba czarny jutro bede dzwonił jak nic z tego bede liczył ze sie uda ci odkrecic swój z głowicy
Człowieku sam sobie odpowiedziałeś do tego jeszcze pompa paliwowa ale czujniki temperatury to podstawa !
Sprawdź kabelek od czujnika czy nie jest przetarty koło niego ew. wymień czujnik.
Czujnik temperatury silnika do wymiany!!!
Witam, Mam problem ze swoim seicento bo wysiadł niedawno czujnik temperatury wody i próbuje jego wymienić ale jest problem bo dzwoniłem do sklepu z częściami i mówili mi ze sa dwa rodZaje tych czujników ;( i teraz nie wiem co zrobić?
Witam Mam Seicento Sporting 1,1 SPI 98 rok. Wymienialem termostat na nowy oraz czujnik ktory mialem wczesniej mialem urwany. Po wymianie tego czujnika swieci mi sie kontrolka od temperatury. Im silnik cieplejszy tym ona się mocniej swieci. Pytalem sie znajomego elektryka to powiedzial ze mam zly czujnik tzw: na zegar a powinien być NA KOTROLKE> czy...
Czerwony czujnik jest od modelu ze wskaźnikiem temperatury na zegarach, czarny to tylko bimetal zapalający kontrolkę przy przegrzaniu silnika
Kolego FRIX masz na 100% zły czujnik wpięty w obwód kontrolki !! Pewnie wymienili ci jak robili silnik. Dalsze wywody zbędne.
Odnośnie czujnika temperatury to ten na poniższym zdjęciu 1233934 Ten czujnik jest rezystancyjny, tak?
nie wprowadzajcie ludzi w błąd, były cienkie z temperaurą a nie seicento. w seju jest tylko lampka informująca o gotującej się wodzie, najczęściej już za późno... ja mam mały cyfrowy termometr z czujnikiem na długim kablu, sam czujnik jest przyklejony do obudowy termostatu. i już, koszt 20zł i 30 min dłubania Dodano po 1 aaa i jeszcze jedno, w zimę...
Czujnik to rezystor o rezystancji zależnej od temperatury-im wyższa temperatura tym niższa rezystancja.Zdejm przewód z czujnika i zewrzyj z masą ,wskaźnik powinien wskazać wartośc maksymalną.W tym przypadku uszkodzony będzie czujnik.
Sprawdz czy zmniejsza się oporność (rezystancja) czujnika wraz ze wzrostem temperatury płynu. Im większa temperatura płynu w układzie tym mniejsza rezystancja czujnika temperatury płynu. Pozdrawiam!
Nie ma testu, bo w zwykłym liczniku kontrolka jest włączana przez czujnik bimetalowy wkręcony w kanał wodny w głowicy silnika, a nie przez ECU.
Czujnik położenia wału (CPS) i czujnik położenia przepustnicy (TPS), wskazany byłby też czujnik podciśnienia w kolektorze (MAP) oraz czujniki temperatury powietrza (IAT) i płynu chłodzącego (ECT).
Jeśli silnik nie chce odpalić spróbuj na chwilkę ściągnąć kablek z czujnika temperatury. Daj znać jakie efekty.
Tacy już są ci handlarze, nie sprowadzają jakiegoś towaru bo im nie schodzi, a potem kręcą w różny sposób. Co do czujnika, nie dałoby się dorobić do niego redukcji? I w którym miejscu dokładnie jest króciec czujnika temperatury, bo z tego co pamiętam to fiat miał osobny czujnik do ECU.
Najpierw nowy czujnik w chłodnicę.
...czujnik temperatury powietrza dolotowego... Jak już to czujnik temperatury cieczy chłodzącej, który informuje ECU o stanie rozgrzania silnika.
Podłączyłem fiatowski i był tylko błąd czujnika temperatury płynu nic więcej
Witam Mam problem z Seicento 900 z 2000 roku. Auto odpala normalnie po dłuższym postoju ale przy próbie dodania gazu momentalnie gaśnie. Gdy zostawi się go na chwilę aby się zagrzał na wolnych obrotach to zaczyna chodzić normalnie i kręci do końca. Na gorącym silniku problem nie występuje. Wymieniłem już rurke do mapsensora, świece, kable, filtr paliwa...
Przy czujniku na chłodnicy we wtyczce masz dwa kable.czarny i szaro-czarny? Ten czarny to masa a szaro-czarny idzie na silnik . Sprawdź ten szaro-czarny czy po drodze nie dotyka do masy. Wentylator chłodnicy sterowany jest masą więc musi być jakiś powód że ją dostaje.Jeśli wymieniałeś czujniki temperatury to dokładnie odpowietrz układ chłodzenia.Kontrolka...
Jaki model instalacji gazowej? Odpalasz na "auto" czy na wymuszonej benzynie? (przełącznik 3 pozycyjny?) Wedle opisu po prostu go zalewa, może któryś z zaworów LPG lekko puszcza i zanim odpalisz najpierw musi wyssać z dolotu to co naleciało nadmiarowo. Ale najpierw diagnostyka osprzętu, czujnik temperatury powietrza w dolocie oraz czujnik temperatury...
Zobacz -> http://www.motointegrator.pl/produkty/43... kupiłeś termistor a nie termowłącznik. Moim zdaniem to potrzeba Ci czegoś takiego -> http://e-katalog.intercars.com.pl/#/prod...
Tak powodem takiej usterki może być czujnik temperatury.
Przyuważ czy wiatrak pracuje. Sprawdź czy jest prąd na czujniku. Skąd brałeś prąd jak sprawdzałeś wiatrak? Może się nie otwierać w pełni termostat można wyjąć i sprawdzić we wrzątku.
Czujnik temperatury na kontrolkę jest z jednym przewodem. https://obrazki.elektroda.pl/9092606600_...
Motronic , skończ pić kawę ; napisał ,że sprawdzał silnik wentylatora zwierając styki przekaźnika - wiatrak sprawny!
Do tych niezliczonych bezcelowych wymian sprawdzić czujnik temperatury chłodziwa dla ECU!!!!
Pozostaje adaptacja czujnika temperatury.....ale to już ciężka artyleria.
(w którym miejscu dokładnie jest czujnik od kontrolki - wczoraj patrzyłem ale po ciemku nie znalazłem). Czujnik przegrzanie (kontrolka) jest w głowicy silnika. Jest to czujnik tzw 0-1, czyli albo załączy kontrolkę jak temperatura za duża, albo nie. Trzeba uważać bo są też czujniki oporowe które są przystosowane do wskaźnika zegarowego, wtedy im większa...
Pomierz multimetrem silniczek krokowy .Jak masz cztery piny to między dwoma zewnętrzmi jak i dwoma wewnętrzmymi powinno być około 53 omów. Nie masz chyba założonego silniczka od przepustnicy silnika 1100? Bo jest inny trzpień - w 900setce jest szpiczasty a w 1100 jest półokrągły Jaką temperaturę silnika pokazuje program diagnostyczny? Ustawienie trzpienia...
Autko pali ale zalewa świecę to czujnik temperatury do wymiany ale który temperatury powietrza
Czujnik temperatury silnika ,sonda lambda za duże ciśnienie paliwa.
Zawory ustawione prawidłowo ? W 900-setce nie ma regulacji zaworów, spełniają tą rolę hydrauliczne kasatory, owszem jak był używany olej kiepskiej jakości, i kasatory już wypracowały swoje, to mogą być do wymiany bo nie spełniają swej roli. Jak "chleje" paliwo to stawiam na czujnik temperatury, ten w termostacie, który daje sygnał do sterownika silnika,...
Według mnie pewnie jest jakieś zwarcie albo coś się stało czujnikowi. Albo tak jak pisałem wyżej jest "wpakowany" czujnik przystosowany do wskaźnika temperatury.
Najpierw sprawdź czy wentylator się lekko kreci (może być zatarty - częsta usterka), jeśli nie zatarty to na uruchomionym silniku wypnij wtyczkę z czujnika temperatury - jak wszystko sprawne to wentylator powinien zastartować po kilku sekundach. Bezpiecznik od wentylatora masz za akumlatorem, przekaźnik po lewej stronie w komorze silnika - miłej zabawy.
Pisałem wyżej że bezpiecznik jest cały a wentylator dodatkowo sprawdziłem .... sprawdzę jeszcze przekaźnik. Wentylator musi być uruchamiany w funkcji temperatury w takim przypadku ECU musi chyba mieć zewnętrzny czujnik temperatury, i może on padł??
Rezystancja czujnika w temperaturze 20°C , 578-782Ω. Sczelina 0.4-1 mm .
Program IAW SCAN 2 i odczytasz temperaturę silnika, zobaczysz wykres tej wartości . Czujnik od CC (czerwony) może nie być kompatybilny ze wskaźnikiem autogauge i masz przekłamanie
Ale poniekąd koszta rosną a i tak wskaźnik paliwa nie potrzebny Odnośnie czujnika temperatury to fabryczny zostawiam w spokoju
W Twoim aucie jest stara (czytaj upośledzona) konstrukcja regulacji pracy silnika . Oczywiście nie mam tu nic złego na myśli . W tym silniku masz czujnik pozycji przepustnicy , sonda Lambda , oraz map sensor które kontrolują prace i są ważne każda anomalia powoduje zła prace lub nadmierne spalanie paliwa w tym wypadku. Przede wszystkim szczelny dolot...
Doradzam sprawdzić czujnik temperatury płynu,jest umieszczony w głowicy pod kolektorem ssącym.
Wymieniłem 2 przekażniki,wtrysk wraz z przepustnica i krokowym,czujnik temperatury płynu,wyczyściłem czujnik położenia wału,Auto narazie Jezdzi i jest ok.Pozdrawiam
Pompa od mpi, świece podmieniałem i po około 20minutach jak je wykrecam to są czarne. Może być tak że czujnik temperatury padł i nie dobiera odpowiedniej mieszanki?
Witam, Mam pytanie czy mozna wyjechac na dłuższą trasę ze świecąca sie kontrolką temperatury bo wysiadł czujnik temperatury wody i nie wiem czy to bezpieczne.:(
nadeszły ciepłe dni i nie mam problemu z wysokimi obrotami,ale nadejdzie zima i .....Wnioskuje,że to problem z czujnikiem temperatury ale który czujnik może to zjawisko powodować?Ten na termostacie wymieniony.
Jeżeli gotuje się przy mniejszej prędkości to może być czujnik temperatury, a jeżeli przy większej to np uszkodzona pompa wody, zapchany układ chłodzenia, uszkodzony termostat
a takie zachowanie jak wskazuje by wskazywało na uszkodzenie czujnika/uszkodzenie wiązki czujnika za termostatem. I dlatego "check engine" dokładnie tak ja kolego napisałeś lecz to by dotyczło tylko tego czeka , odpalania , gaśnięcia i tak dalej a nie słabego ogrzewania , to miałem dopisać w poście powyżej , a i jeszcze , W tym silniku wentylator załącza...
Przepraszam ale zmęczenie bierz górę mowa czujniku temperatury zasysanego powietrza, a nie o przepływomierzu :-) . Akurat w tym Seicento niema filtra cząstek stałych ;-) wiec gdzie szukać przyczyny ??
Sprawdzane było na wyjętej świecy że iskra znika? Bo może czujnik temperatury silnika padł i go tak zalewa że nie umie odpalić.
A w którym miejscu są te czujniki
jak w temacie - chodzi mi o czujnik podciśnienia w kolektorze dolotowym w seicento 1.1 MPI. Jest to ta wersja czujnika co ma w sobie od razu czujnik temperatury i 4 wyprowadzenia.
Już się zastanawiam czy by nie kupić jakiegoś kabla do tego auta. Czy jakiś euroscan podejdzie do tego wtrysku ? Jedyne co nie udało mi się sprawdzić to czujnik temperatury powietrza w dolocie bo nie wiem gdzie go szukać.
Tyle ze w peugeocie jest procek motoroli, a w tym fiacie jest hybryda. Sklanialbym sie raczej w stronie czujnika walu i pierscionka na wale.
Zwierałem wtyczkę termo włącznika. Jutro sprawdzę chłodnicę i dam znać w jakim jest stanie. A czy czujnik temperatury wody wkręcony w termostat ma jakiś wpływ na nie włączanie się wentylatora??
to jest taki przypadek że gdy silnik nie złapie jeszcze temperatury, to wentylator nie załącza się, ale gdy tylko termostat puści i złapie temperaturę to wtedy włączy się wentylator i już ciągle pracuje, już nie wyłączy się nawet na chwile, tylko wyłącza się razem z wyłączeniem zapłonu. CZy może to być wina tego przekaznika przy sterowniku , ewentualnie...
Ten prawdopodobnie uszkodzony czujnik temperatury, to ten z zieloną końcówką po prawej stronie (patrząc z przodu)? Bo chyba ta wersja nie ma innego czujnika?
dodam jeszcze ze wiatrak się załącza ale nic to nie daje, mimo tego gdy się bardzo nagrzeje to samochód zaczyna ciężko jechać (hamuje). Co jest nie tak z moim seikiem? Dodano po 2 Jak go podłączyłem pod kompa i odpaliłem samochód temperatura wzrosła do 96 stopni wiatrak się załączył , chodził aż do póki temperatura spadła do 90 stopni. Zero błędów na...
Nie wiem jakie ten typ ma czujniki i sondy, bo to gaźnik. U mnie w Seicento 900 (wtrysk) też masakrycznie zaczął palić, winny okazał się czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Odczytywał źle temperaturę (za niską) i jeżdził cały czas tak, jak "na ssaniu", a w wydechu czarno.
Ale prawie sie zagotowała ,mi sie wydaje że wysiadła chłodnica. Jeżeli nigdzie nie ubywa płynu to jeszcze nic strasznego.Obserwuj wskaźnik temperatury cieczy bądź kontrolkę przegrzania silnika.Sprawdź czy włącza się wentylator chłodnicy.Jeżeli się nie włącza to pierwszym objawem będzie wzrost ciśnienia w układzie chłodzącym i wyciek spod korka zbiorniczka...
aha no dobra jutro sprawdze i zobaczę . a co do spalania to jest trasa jakieś 12 km w jedną stronę. Ale żeby tyle palił . ?? Sprawdzałem wycieków nie ma może czujnik temperatury bądź termostat i na ssaniu ciaglę jeżdże .???
Wydaje mi się , że dzieje się to w ten sposób: pod wpływem temperatury silnika zmienia się rezystancja uzwojenia cewki czujnika, a że sygnał jest słaby to mamy klops. Na marginesie dodaję, ja ściągam całą obudowę na warsztat, central na kole pasowym plus kilka małych śrubek od dekla i mam komfort pracy. Szczególnie, że te śrubki od czujnika niejednokrotnie...
W SC Sporting EURO03 (silnik MPI) wentylatorem chłodnicy steruje komputer, przynajmniej tak jest w wersji z klimatyzacją... wtedy nie ma termowłącznika przy chłodnicy. Silniki w SC Sporting były dwa - 1.1 SPI 55KM EURO-02 i 1.1 MPI 55KM EURO-03. W tym nowszym jak jest tam klima to w pierwszej kolejności zobacz czy działa - jeśli nie ma ciśnienia, lub...
Może zasysać tzw lewe powietrze poprzez przewody podciśnienia w przepustnicy jak również przewodem serwa hamulcowego, może linka zacinać się w pancerzu i zderzak przepustnicy nie dotyka zderzaka tudzież któryś z czujników (przepustnicy, temperatury itp) podaje zły sygnał na co sterownik reaguje w ten sposób
Tak, przybliż, bo co ci zostało? Błędy te same? Komputer pokazał 3 błędy:101 czujnik temperatury płynu chłodzącego108 potencjometr przepustnicy320 czujnik obrotów Te kody na pewno oznaczają to, co napisałeś? https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
Popraw - wyczyść punkty masowe układu wtryskowego - na termostacie są w wiązce przewody masowe z których dwa są masowymi dla układu wytrysku a sterownik musi mieć jakiś punkt odniesienia bo wszelkie czujniki termistorowe temperatury, TPS MAP opierają się na wspólnej masie diagnostycznej dla sterownika
Odpinałeś lub mostkowałeś czujnik na uruchomionym silniku? Jesteś pewny, że silnik osiąga odpowiednią temperaturę do włączenia wentylatora?
zasadzie to coś w tym może być. On rano jak odpala to nie wkręca się na wysokie obroty tak jak kiedyś tylko na tych niższych się męczy, no i trzeba też dodać że coś telepie mi na zimnym rano *kiedyś podobny odgłos mialem jak świece padły i któryś gar nie łapał, ale teraz mam nowe świece, czujnik temperatury n Zrobiłeś coś z tym?
Grzebałeś przy silniku ? Nie wiem co tam może być "złego" przy kolumnie kierownicy i liczniku, ale tam jak i przy silniku wystarczy obruszyć jedną wtyczkę, przewodzik, i sterownik straci połączenie z np bardzo ważnym czujnikiem, i nie wyłączy np "ssania" po rozgrzaniu silnika, a przy tych temperaturach ok 30C, 3min pracy silnika może być akuratne do...
Miałem podobny przypadek w Fiacie Punto. Przyczyną był uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodzącego. Usterka została zlokalizowana po podpięciu w serwisie do komputera
radze sprawdzić ciśnienie paliwa, albo czujnik temperatury? a zrób tak, wyjmij wtyczke z tego czujnika i zobacz czy odpali, jeżeli złapał czujnik awarie, to po wyjęciu sterownik potraktuje skrajną najniższą temp, i powinien zapalić
temperatura seicento seicento temperatura czujnik temperatura oleju seicento
alpine kostka deska rozdzielcza punto kontrolki volvo silnika
p0480 wentylatory p0480 wentylatory
Opis pinów w kostce do podłączenia radia Hyundai i20 Słabo świecące tylne światła w Iveco Daily - diagnostyka i naprawa