Chciałem się tylko zapytać jakim czujnikiem/układem zrobić taki pomiar temperatury na uzwojeniu silnika Praktycznie możesz zastosować dowolny czujnik. Wszystko zależy od wielkości silnika. Skoro to ma być do zabawy, to może być termistor, dioda, układ scalony typu DS18B20, LM35, KTYxx itp. itd.
Witam,jeśli się mocno grzeje to może ma zwarcie zwojowe .Kolego a jak chodzi dłuższy czas to wyłącza go czujnik temperatury(termik na uzwojeniu) pozdrawiam
Witam wracając do tematu, chcę zaprojektować termostat, za którego pomocą wysteruje ten czujnik NTC 100. 350 ohm jest to wartość wyłączenia ze względu na szeregowo wpięty rezystor 350 ohm. Udało mi się zaprojektować układ który spełnia założenia: https://obrazki.elektroda.pl/2826994300_... https://obrazki.elektroda.pl/7238976900_...
Silnik posiada na uzwojeniach czujnik temperatury i przez jego styki idzie zasilanie do silnika. Jak przegrzewa się silnik to odcinane jest jego zasilanie (w małych 1f). U Ciebie przegrzewa się z powodu pracy w gorącym powietrzu.
A jak wyglądają wskazania po włożeniu obu czujników do kubka z ciepłą/gorącą wodą? Może wszystko jest w porządku, może czujnik w silniku jest usytuowany tuż przy uzwojeniu (co w zasadzie byłoby wskazane) i stąd informacja o szybkim wzroście temperatury. Czy sam montowałeś ten czujnik? Czy było to tak, że kupiłeś miernik, sprawdziłeś jego wskazania porównując...
do czego mogą być 2 niebieskie przewody oznaczone znakiem zapytania na zdjęciu nr 3. Te dwa przewody to zapewne wychodzą z czujnika temperatury umieszczonego w uzwojeniu stojana. Podłączone do obwodu sterowania silnikiem mają zabezpieczać silnik przed nadmierną temperaturą uzwojenia czyli przed przegrzaniem. Sam silnik jest przystosowany do przełącznika...
Ten włącznik to jest po prostu stycznik z mechanicznym wyzwoleniem. W uzwojeniu powinien być czujnik temperaturowy, który po przekroczeniu temperatury wyłączy silnik a schemat który podałeś jest zły. Podłącz silnik dla próby bez wyłącznika i wszystko będzie jasne.
Można rozważyć możliwość rozruchu z przeciążaniem transformatora - tylko przydałby się czujnik temperatury uzwojeń. Przy gęstości prądu w uzwojeniu 25 A/mm2 gęstość mocy jest około 11 W/cm3, to daje wzrost temperatury poniżej 4 C na sekundę - ze 20 sekund można, potem trzeba poczekać na ostygnięcie. Trzeba by używać uzwojenia na 24V - przy takim przeciążeniu...
Zastosowałem się do porad. Wyłącznik ustawiłem na wymagane maks. obciążenie prądowe. Czujnik temperatury jest zamontowany w uzwojeniu. Zamontuję jeszcze element w skrzynce współpracujący z tym czujnikiem i wyłączający silnik przy przegrzaniu uzwojenia. Dziękuję. Temat zamykam.
Wyłączniki silnikowe typu PKZM jak najbardziej się nadają do zabezpieczenia silnika. Czujnik temperatury w uzwojeniu może być dodatkowym zabezpieczenie ale niekoniecznym. Jeśli silnik ma wystarczającą wentylację to go nie uszkodzisz. Wzrost temperatury w uzwojeniu powoduje wzrost prądu pobieranego przez silnik i w efekcie zadziałanie PKZM. Nastawa:...
Od czujnika temperatury - termistora w uzwojeniach.
BS 4244 Czujnik prędkości obrotowej przy osi tylnej z prawej strony ma zwarcie w uzwojeniu RS 1507 Czujnik temperatury płynu chłodzącego ma zwarcie z masą BS - Układ sterowania hamulcami RS - Układ sterowania retarderem
musiałem zamontować czujnik temperatury Czujniki montuje się w uzwojeniu nie w obudowie. Pomiar w obudowie jest mylący bo obarczony błędem pracy wentylatora silnika .
witam, odświeżam temat takiego silnika, niestety po naprawie silnika zaginął czujnik temperatury uzwojenia , czy można prosić o podpowiedź jakim można zastąpić oryginalny ?
Co to za element? Umieszczony jest nad uzwojeniem wtórnym. Mam spawarke do poskładania i nie wiem gdzie to wpiąć. Myślałem że to może jakiś czujnik temperatury skoro jest nad uzwojeniem. http://obrazki.elektroda.pl/3466092600_1...
Zdejm wtyczkę z czujnika i na kablu zółty z czerwonym masz miec 10V.Jak jest to sprawdź masę (brązowy).Jak masa ok-to leży czujnik. Jak nie ma owych 10 V to problem w instalacji,ale raczej uwalony sam zegar-przerwa w uzwojeniu grzałki termobimetalu.
silnik ten ma 4 uzwojenia jedno z nich to najprawdopodobniej uzwojenie wirnika oporność 34,8om Uzwojenie wirnika? Co to za silnik? Wydaje mi się, że to jest raczej czujnik temperatury w uzwojeniach stojana.
Mi się bardzo Arduino podoba i uważam to za świetną platformę na realizację pomysłów. Moj pomysł to czujnik temperatury uzwojenia z cyfrowym odczytem tej temperatury na bazie płytki TM1638 https://obrazki.elektroda.pl/7121111300_... Chcę tylko, aby można nastawić pewną temperaturę np. 110 °C po osiągnięciu której włączy się alarm -...
W zasadzie to pompa powinna mieć wbudowany termik Kolega pomylił czujnik temperatury jaki buduje się w uzwojeniu pomp z przekaźnikiem termicznym działającym na nadmiarowe przekroczenie prądu.
Sprawdź oznaczenia na niebieskich koszulkach, jak dla mnie termistor - czujnik temperatury uzwojenia.
Witam, znalazłem silnik elektryczny jednofazowy 60W. Napędzał wentylator. Po rozebraniu wygląda jak asynchroniczny klatkowy ze zwartym uzwojeniem wirnika. Na zewnątrz wyprowadzone jest 7 przewodów: -2 czujnik temperatury zamocowany na uzwojeniu stojana -5 podłączonych do uzwojenia stojana Pomierzyłem oporności pomiędzy wyprowadzeniami: A-B: 100R A-C:...
TB to czujnik temperatury uzwojenia. Jeśli nie posiadasz odpowiedniego przekaźnika to zostaw te przewody niepodłączone.
Witam ! Nowe generacje silników mają większą gęstość prądu ale mniejszą odporność na przeciążenia. Mają mniejszy stosunek żelaza do mocy silnika . Muszą przez to być dobrze zabezpieczone czujnikami temperatury , wyłącznikami silnikowymi precyzyjnie dobranymi do prądu znamionowego. Z jednej strony oszczędności konstrukcyjne w budowie silnika , a z drugiej...
Każdy typowy termik przystycznikowy czy wyłącznik silnikowy przerywa torami roboczymi obwód zasilania silnika, więc tu się nie nadaje. A jeszcze lepiej czujnik temperatury uzwojeń? No ale silniki autora nie mają nic poza uzwojeniem :) a dokładanie czujników "po swojemu" jest dość kłopotliwe. Rozwiązaniem byłyby (jak pisałem) przekaźniki monitorujące...
(at)krzysztofreszka Czasem ma to sens, np. w układzie rozruchu silnika, który to rozruch trwa relatywnie długo. Miałem na utrzymanu (w początkach lat 2000) wirówki Alfa Laval, wyprodukowane w latach '70, z silnikami 30kW, z przekładnią pasową podnoszącą obroty dla wrzeciona do 6000rpm- tam rozruch na "gwieździe" trwał kilka minut i w razie uszkodzenia...
Zwarcie w uzwojeniu czujnika daje taki efekt, normalnie ma taką temperaturę jak element do którego jest przykręcony (skrzynia biegów)
Pomijając już przewinięcie trafa. Zauważyłem że w jednym uzwojeniu pierwotnym jest jakiś czujnik temperatury. Po sprawdzeniu rezystancji wychodzi na to ze jest zerowa. Pytanie do znawców tematu, co tam może być w środku? Myślę że jakiś bezpiecznik bimetaliczny? Jeśli tak to dołożyłbym na przyszłość takie bezpieczniki na pozostałych dwóch uzwojeniach....
Wobec braku takiej czujki wyeliminowaĹem jÄ (szeregowo w uzwojeniu pierwotnym) i prostownik pracuje dalej. Pozdrawiam!
Wystarczy przykleić go w środku klejem termoprzewodzącym do wewnętrznej części obudowy? Bo chyba po zewnętrznej części uzwojenia tak niezbyt. I nie wiem czy będzie miejsce między uzwojeniem a obudową. Może być w jakiej kolwiek pustej przestrzeni w środku?
Jeśli ten wentylator nie ma wbudowanego czujnika temperatury, to o prędkości obrotowej decyduje SEM indukowana w uzwojeniach. Musiał byś przewinąć uzwojenia, mniej zwojów grubszym drutem.
To są czujniki temperatury, najczęściej PTC, które podłączone do kontrolera lub w przypadku pracy silnika z przemiennikiem częstotliwości falownikiem) do jego karty wejściowej, pozwalają na kontrolę temperatury uzwojeń i zabezpieczają w ten sposób silnik przed przegrzaniem/uszkodzeniem. Najczęściej te czujniki są wplecione pomiędzy cewki uzwojeń. Oczywiście...
Witam. Mam mały problem prosił bym o porade jak to najlepiej rrozwiązać. W silniku na uzwojeniu mam zamontowany czujnik temperatury. Jest on podłączony do układu odwracającego i dzaiałanie polega na tym że jeżeli temperatura na uzwojeniu osiągnie 200 stopni C to włącza sie sygnał dzwiękowy ciągły (zwykły piszczek). Moje pytanie jest takie jakiego układu...
Na odczepach jest najpewniejsza , ale trzeba trudny do zdobycia przełącznik lub trzeba samemu dorobić . Na triaku wyjdzie w sumie taniej ( mniej drutu ,brak specjalnego włącznika ,można włożyć w uzwojenie tani czujnik temperatury uzwojenia ),ale jak walnie triak to trzeba mieć na zapas kilka i być przygotowany na szybką wymianę bo spawać trzeba .
jednak w metodologii planowanych przeglądów i napraw oprócz wymiany łożysk realizowane są również przezwajania silników, które są wymagane ze względu na pogorszenie stanu izolacji, sprawności silnika i innych parametrów. W nowych silnikach czujnik temperatury uzwojenia to standard. Spalenie izolacji owszem zdarza się, ale uszkodzenie izolacji silnika...
Witam! Pod U, V, W podłącz fazy, ale wcześniej upewnij się, że silnik sprężarki jest na napięcie 3×380V lub 3×400V. Przewody 1,2 to prawdopodobnie czujnik temperatury uzwojenia silnika (bimetalowy powinien mieć 0Ω jeżeli zmierzysz jakimś multimetrem, czujnik PT powinien mieć około 3kΩ). W starszych urządzeniach raczej stosowano bimetale. Zamieść...
Najlepszy sposob to baza grzejna w postaci szamotu z uzwojeniem grzejnym w srodku. Twoja formatka kladziona na wierzch i czujnik temperatury do niej przymocowany. Bezposrednio pradem to tego kawalka nie nagrzejesz i nie bedzie to bezpiecznie.
Przyjrzyj się uzwojeniom stojana. Prawdopodobnie jest tam zamontowany czujnik temperatury, który padł i robi przerwę w zasilaniu.
A co za znaczenie które uzwojenie masz na wierzchu? Grzeją się obydwa. Czujnik na uzwojeniu jest po to by wentylator za wcześnie się nie wyłączał. Należy dobrać jego temperaturę załączenia tak, aby skutecznie chłodził trafo. Z elektronicznymi czujnikami jest prościej, bo małe gabaryty - a to pozwala wsunąć go w szczelinę pomiędzy uzwojenie a rdzeń transformatora....
Czy jest tam jakiś włącznik, napewno samo podłączenie zasilania nie uruchomi silnika . A już na pewno nie pojawi się na uzwojeniach stałe napięcie . Gdzie są podłączone trzy kable ze sterownika czerwony/czarny/żółty ?. Podejrzewam że białą taśma że złączem mogła być podłączona do jakiegoś panelu sterowania / sygnalizacji . Jeżeli chodzi o baterię to...
Problem w tym że w schematach nie ma tego czujnika jest on w uzwojeniu na stałe. Wiem tylko jaką ma rezystancje i chce go podmienić wkładając go blisko uzwojenia. Jest podlaczony w tą samą wtyczkę co łożysko czujnikowe od obrotów.
Trzeba na początek sprawdzić lub skalibrować do sterownika czujnik temperatury, sprawdzić uzwojenia silnika.
NA upartego można by wykorzystać uzwojenie 110V jako sieciowe. Rdzeń da radę. Tylko raz że należałoby zastosować wymuszone chłodzenie, to łatwe. A dwa czujnik temperatury wewnątrz uzwojenia a to już trudne. Próbować można, jeden zgrzew to kilka milisekund. Jak na zewnątrz uzwojenia zrobi się te 60 stopni to dać odpocząć.
Czasami też używam 1801 i 1,7m spawu nie udało mi się położyć - ale może jest duża tolerancja czujników temperatury instalowanych przez Bestera w uzwojeniach trafo - ten którego używam jest jak dla mnie zbyt czuły. Jest jeszcze ewentualność że producent wiedząc że tnie koszty i zakłada słabsze trafa musi też lepiej zabezpieczyć je przed przegrzaniem.
I teraz do sedna, czy taki wiatrak coś pomoże? I czy istniała by jakaś możliwość "oszukania" czujnika temperatury, nie chciałbym, żeby wiatrak chłodził czujnik, co mogłoby poskutkować spaleniem uzwojenia. Z góry przepraszam za ewentualną niewiedzę, raczej laik ze mnie w tych sprawach. Trochę pomoże. Czujnik jest bezpośrednio na uzwojeniu więc chłodzenie...
Otóż ciężko jest dostać się do miejsca podłączenia tych kabli , na naklejce jeszcze pisze Drehzahl 0-1300t/min , (obroty) i Spannung 30-380V(napięcie) ,podłączyłem 1,2,3, i żółto czerwony pracuje normalnie a po co są trzy niebieskie? nie łapę. Weź miernik i sprawdź jaki przewód z tego silnika jest podłączony do jego obudowy. Być może, że w tym wentylatorze...
Witam, Może jednak ten czujnik zlokalizowany jest na płytce, której zdjęcia zamieściłem w moim pierwszym poście? Np. ten czarny element w prawym górnym rogu płytki (chociaż analizując jakiś przykładowy schemat podobnej płytki doszedłem do wniosku, że to może być tzw. triak...). No jak na płytce, jak czujnik mierzy temperaturę silnika, to mijałoby się...
(at)jack63 Tak, tak. Od razu wszystko powymieniać, a najlepiej wymienić całą klimatyzację, bo na pewno jest popsuta. Tak czy siak grzałka jest potrzebna, aby lód nie gromadził się pod wymiennikiem i nie obrastał go całego. Z resztą autor wątku wyraźnie napisał, że jest skuty cały lodem i słabo grzeje. Ty chcesz od razu naprawiać, a ja uważam, że należy...
Czujniki wału w Renówkach uszkadzają się w taki sposób, że pod wpływem temperatury uzwojenie dostaje zwarcia lub przerwy i fałszuje odczyt, łatwo to zaobserwować, podgrzewając taki czujnik np. opalarką z podłączonym do czujnika omomierzem.
Obydwa silniki 2,2 i 3 KW można zasilić bezpośrednio z sieci 3x400V , będą pracowały w gwiazdę (końce uzwojeń napewno zwarte są wewnątrz silników), gdybyś chciał je podłączyć pod 230V to tylko przez falownik i po zmianie połączeń uzwojeń w trójkąt, lecz wątpię by udało ci się wyprowadzić końce uzwojeń do puszki przyłączeniowej gdy wszystko w środku...
Wymontowałem płytkę i sprawdziłem ten transformator wlutowany do niej. Z pomiarów wyszło 22 V na wyjściu. Przylutowałem oraz przykleiłem do uzwojenia nowy czujnik temperatury. Ponownie podłączyłem spawarkę bez płytki zwierając N i N1. Na 230 V nadal wybija B16, natomiast na 400 V słychać buczenie, które jest takie samo na każdym z zakresów spawania....
Dopuszczalna temperatura 130 stopni. Przez około godzinę na uzwojeniach było 136 stopni. Jaka metoda pomiaru temperatury? Czy metoda oparta na czujnikach wbudowanych czy określona na podstawie przyrostu rezystancji uzwojeń. Wtedy mamy informacje o wartości średniej temperatury uzwojeń? W obu przypadkach temperatury maksymalne, w wybranych miejscach,...
Na diodzie D1 napięcie na zakresie DC multimetru pływa w granicach 2,31 ÷ 2,43 [V]. Czujnika jeszcze nie sprawdzałem (jestem w trakcie dobierania się do niego - jest na uzwojeniu stojana), ale sprawdzić go poprzez podgrzewanie go i sprawdzenie przy jakiej temperaturze się rozłączy?
A i owszem,ja mam i szwagierka ma,znam to badziewie od srubki,naprawiałem każde chyba po 10 razy,te cudowne samo ostrzące sie noże ze "stali chirurgicznej"wytrzymują MAX rok,nie dość że sa składane na BARDZO Chińskich łożyskach to jakiś inteligent "skośniokii" japrojektował ww noże w taki sposób ze w uszczelniacz górny jest odwtotnie montowany,co powoduje...
Mowa jest o indukcyjnym, czy szczotkowym bo nie określiłeś. Jak indukcyjny to przewymiaruj do 0,25kW, parę groszy więcej dołóż za czujnik temp w uzwojeniu. Z moich doświadczeń na takich małych silnikach tyle że trójfazowych to będą pracować. Póki temperatura w uzwojeniach odpowiednia to silnikowi nic nie grozi, jak będą problemy ściągasz plastikowy...
Jeśli łożyska rozpadły się, to kawałki metalu są w uzwojeniu(z każdym załączeniem napięcia są przyciągane do uzwojenia) i one mogą być przyczyną zwarć. Temperatura 126 stopni to w środku było więcej ale wszystkie druty nawojowe są dziś na minimum 180 stopni. Czujniki wstawiane w uzwojenie są na temperaturę 155 stopni. Po poborze prądu można sądzić że...
Chyba zbytnio kombinujesz- jeżeli ten silnik jest zasilany z szafy sterowniczej, gdzie grzebać nie możesz, to wystarczy na jego obwodzie zasilającym (poza szafą) wstawić wyłącznik silnikowy i odpowiednio go nastawić, np. z serii MM5xx Hagera- jak prąd silnika zostanie przekroczony, obwód zasilania zostanie przerwany i będzie wymagana interwencja w celu...
Opublikowany przeze mnie niedawno artykuł: „Inteligentna ładowarka akumulatorów” wywołał spore zainteresowanie czytelników. Najciekawszą cechą tego rozwiązania była zależność parametrów ładowania od temperatury akumulatora. Postanowiłem więc opracować kolejne tłumaczenie podobnego urządzenia, ale tym razem dedykowanego dla użycia w samochodzie. Proponowany...
Witam Kondensator rzeczywiście 0 uF, wymieniłem na nowy. Po podłączeniu nadal silnik buczy. Okazało się iż był rozkręcany i ktoś go źle złożył, zbyt duży opór mechaniczny. Po ponownym złożeniu (prawidłowym) silnik pracuje ale jak dla mnie zbyt szybko/bardzo się grzeje. Zaóważyłem ciekawy efekt, gdy zadziała krańcówka i silnik ma się zatrzymać z normalnej...
Czy istnieje możliwość zamontowania takiego czujnika z wentylatorem w mojej spawarce? Jeśli tak to proszę o poradę. Jasne że jest możliwość, kup sobie wentylator najlepiej taki: http://www.google.pl/search?um=1&hl=pl&t...
a czy silnik ma wewnątrz na uzwojeniach czujnik PTC, bo wtedy można zastosować zabezpieczenie temperaturowe silnika firmy fanox http://www.fanox.pl/index.html aby to obejrzeć wybierz : produkty a następnie z listy :kontrola temperatury
Wszyscy piszą że bez sensu, a miedź ma współczynnik temperaturowy niewiele różniący się od platyny która jest bardzo popularna w czujnikach temperatury. Wymaga to precyzyjnej elektroniki, ale są na to sposoby, są nawet gotowe scalaki do PT-100. Miedź w porównaniu z platyną ma kilka wad, nie nadaje sie do wysokich temperatur i łatwo wchodzi w reakcje...
Wyłącznik nie da się załączyć w przypadku uszkodzenia spowodowanego przegrzaniem czyjnika bimetalowego umieszczonego na uzwojeniu pierwotnym transformatora. Czujnik to Am04.115.05 firmy Atomic.Można go kupić w TME Łódź 115 stopni to temperatura wyłączeni a 110 stopni załączenia pod warunkiem że całkowicie nie uległ uszkodzeniu z powodu odpalenia wewnątrz...
Witajcie, Od niedawna posiadam Renault Clio II 2004r. silnik 1.2 8v D7F komputer Sirius 32. Auto jeździło bez problemu, potem zaczęło mieć chwilowe spadki mocy aż w końcu zaczęło jechać max 20 km/h, zgasło i potem przestało odpalać. Na komputerze brak błędów. Świece po wykręceniu czarne i mokre. Przebieg 240 tys. Dodam, że świeci się kontrolka ABS i...
A czy któryś z Panów orientuje się na jaką temperaturę powinien być zabezpieczony taki transformator ponieważ chce dołożyć zabezpieczenie? No i gdzie założyć czujnik na rdzeniu czy na uzwojeniu i jeśli na uzwojeniu to którym pierwotnym czy wtórnym? Jakie macie zdanie na ten temat ? Dodano po 3 Acha z tą waga to nie do końca ponieważ 1500 nie ma dławika...
Znalazłem wskaźnik z sondą do piecy, więc chyba się nada. Sondę przekleić klejem thermo po prostu do obudowy czy lepiej bezpośrednio na uzwojeniach? Nie, nie kupiłem jeszcze akumulatorów. Jeśli to bedzie rower na 1 sezon to trudno. Mi najbardziej chodzi o ten rok, żeby w tym roku działał i jeździł najtańszym możliwym kosztem.
Co oznacza error l202 w wózku elektrycznym linde (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Kod błędu L202 w wózkach elektrycznych Linde jest powiązany z układem napędowym bądź sterowaniem wózka. Według informacji dostępnych online najczęściej wskazuje on na problem z czujnikiem temperatury silnika trakcyjnego lub zakłócenia w jego układzie...
Opaska to tandeta, ale ta blacha wygląda (na zdjęciu niezbyt dokładnie to widać) na kątownik miedziany zaizolowany i włożony głęboko pomiędzy warstwy uzwojenia, do tego po drugiej stronie widać wytłoczenie które pasuje do czujnika - wiec nie będzie się przesuwał, tą samą blachę z przetłoczeniem widać na rysunku z instrukcji które zamieściłem. Zauważ...
Dziękuję bardzo kolego kasat o to właśnie mi chodziło. Teraz rozumiem dlaczebo bez dławika dzwięk jest przerywany, a z nim taki przyjemny bzyczący... Jednak do cienkich blach musze odłączyc dławik, ponieważ zaraz przepala :cry:. Przesyłam fotki mojego urządzenia. Od razu zaznaczam, że to urządzenie zostało zbudowane w mysl zasady "Njmniejsze możliwe...
Błąd ten wskazuje na przekroczenie temperatury silnika mierzonego przy pomocy PTC w uzwojeniu silnika. Jeżeli silnik nie jest ciepły to może oznaczać także kiepskie połączenie (zwiększoną rezystancję) na drodze czujnik - zaciski falownika. ale z doświadczenia wiem, że sytuacja ta występuje przy niskich częstotliwościach pracy falownika to znaczy niskich...
Poprawiłem rysunek Zero jest wspólne, z prądnicy wychodzą dwa zestawy przewodów: pierwszy - trzy fazy, drugi- trzy fazy i zero, jest też para przewodów od czujnika temperatury, który zabezpiecza uzwojenie przed przegrzaniem i w razie zagrzania rozłącza silnik spalinowy, który go napędza. Uzwojenia są dobre, kondensatory również, przebić nie ma. Próbowałem...
ilnik może działać w gwiedzcie przez dłuższy czas i czy wystarczy sprawdzać czy silnik nie grzeje się. Może, przy małym obciążeniu mechanicznym tylko wsadź mu w uzwojenia czujnik temperatury wraz z dedykowanym przekaźnikiem. Przy tej mocy (cenie) silnika to uzasadniona inwestycja. Możesz też zastosować dobrze ustawiony termik do rzeczywistego poboru...
Wydaje mi się , że dzieje się to w ten sposób: pod wpływem temperatury silnika zmienia się rezystancja uzwojenia cewki czujnika, a że sygnał jest słaby to mamy klops. Na marginesie dodaję, ja ściągam całą obudowę na warsztat, central na kole pasowym plus kilka małych śrubek od dekla i mam komfort pracy. Szczególnie, że te śrubki od czujnika niejednokrotnie...
http://obrazki.elektroda.net/71_12880089... Witam. Ponieważ nieuchronnie zbliża się sezon na prostowniki, przedstawiam swoją konstrukcję. Parametry: -napięcie regulowane 1-15V -prąd regulowany do 8A -zabezpieczenie przed przeładowaniem akumulatora 14,4V -zabezpieczenie przed przypadkowym zwarciem zacisków -zabezpieczenie przed zamianą biegunów...
Powinna być regulacja od 17V do 24V ! średnica powinna być OK. Można przykleić czujnik termiczny tak by jak zostanie przekroczona temperatura transformatora to się wyłączy. I jeszcze uzwojenie wtórne powinno być obok pierwotnego.
Toyota od zawsze kombinowała niepotrzebnie z tymi układami ładowania i alternatorami. W tym modelu ładowanie jest sterowane przez ECU (PCM). Moduł w alternatorze stanowi jedynie „końcówkę mocy” która steruje uzwojeniem wzbudzenia. Masz wejście PWM i wyjście DFM. Nie ma możliwości sprawdzenia temperatury alternatora, ponieważ nie masz inteligentnego...
Cześć. Koledzy mam pralkę Electrolux WE170V MyPRO. Pralka pobiera wodę, zamyka drzwi i nie obraca bębnem. Grzałkę oraz czujnik temperatury sprawdziłem i są ok. Uzwojenia silnika mają wartości symetryczne po około 10 Ω. Na module nie widać żadnych usterek, a przekaźniki przelutowałem. Sterownik silnika widać, że był zalewany, ale ciekło po radiatorze...
Kody błędów odczytasz przy pomocy spinacza biurowego. Komputer nie potrzebny. Jeśli masz złącze obd mostkujesz 5 i 6 jeśli 12-to pinowe to A i B. Włączasz zapłon i liczysz błyski lampki "check" Błąd 12 możesz pominąć. Jest standardowy. ;) "...Mignięcia checka sygnalizują kody: mignięcie przerwa, mignięcie długa przerwa -pierwsza cyfra 2, ilość dlaszych...
Mam podobne objawy, bez niebieskiego dymu ( i nie mam gazu ). Silnik w wersji 55 KM. Jak jest zimny jedzie jak torpeda ale ma zbyt wysokie obroty, a jak się rozgrzeje to ma czasami zbyt wolne obroty albo za wysokie. Jak jest zimny ma zbyt wysokie obroty które w ciągu 10 min schodzą w dół ale powoli. Dodatkowo jak wcisnę hamulec to obroty jeszcze schodzą...
Czyli podobnie jak w Elwiku. Nie wiem czy we wszystkich, w moim jest tak, że podczas nagrzewania LED świeci ciągle dopóki nie uzyska się ustawionej temperatury, Dopiero wtedy zaczyna migać - i to też tak, że czas świecenia zależny jest od temperatury odebranej z czujnika (termopary) - jak schłodzi się za bardzo - znów świeci cały czas. Jak leży w podstawce...
Czyli ta dziura też ma być zatkana/zalutowana i nie ma ryzyka że coś rozerwie od zbyt dużego ciśnienia gdzieś w rurkach ?? W takim razie po co w ogóle ten otwór na rurce jest ?? Myślałem że to jakieś zabezpieczenie przed zbyt wysokim ciśnieniem w rurkach żeby czegoś nie rozerwało :-) Nagrzewanie się sprężarki jest normalne ale jeśli temperatura przekroczy...
Ręki to nie utrzymasz nawet przy temperaturze powierzchni 60°C, a silnik ma klasę izolacji F, czyli odporną na temperaturę 155°C... Owszem, wygląda na to, że pracuje w przeciążeniu, ale jak potrafi cały letni dzień przelatać i żyje, to może tak źle nie ma. Inna rzecz, że pełne obciążenie dostaje, jak kompresor zaczyna dobijać do max. ciśnienia. Jak...
A z taką wersja sie ktos spotkał : "...do starych silnikow nie ma przeciwskazań do stosowania falowników ale przy takiej mocy nalezy zmienić łożyska na izolowane a przy okazji jak silnik bedzie otwarty to w uzwojenia mozna wstawić czujniki temperatury (jeżeli ich nie ma) łozyska muszą być izolowane bo prądy upływu z wirnika wypalają bierznie łozysk...
Witam! Z tabliczki wynika wyraźnie - silnik 3-fazowy, łączony dla napięcia 380 V w gwiazdę już wewnątrz -na zewnątrz wyprowadzone tylko początki uzwojenia (zaciski U1, V1, W1). Pozostałe dwa niebieskie przewody wchodzą rónież do silnika. Mogą stanowić czujnik temperatury umieszczony na czole uzwojenia. To moja opinia. Bez zdjęcia pokrywy przedniej i...
http://obrazki.elektroda.pl/6336790000_1... Część mocy z sterownikami i zasilaczem http://obrazki.elektroda.pl/1313411900_1... Schemat przedstawia część mocy spawarki inwertorowej z zasilaczem i sterownikami tranzystorów mocy. Płytka zasilacza ze sterownikami jest montowana oddzielnie i oddzielona od części mocy ekranem,...
Czym zalać uzwojenie pierwotne? Nie mam lakieru elektroizoacyjnego, poza tym byłby problem z jego wygrzaniem, chcę zastosować silikon wysokotemperaturowy, którym będę smarować zwoje podczas nawijania, czy to dobry pomysł ? Najlepiej użyć czegoś o dobrej przewodności termicznej, może pasty termoprzewodzącej? Na silikony uważaj żeby nie był kwaśny bo...
Jeśli na wyjściu będziesz miał 10V, to w bardzo dużym uproszczeniu osiągniesz 100A. Jeśli natomiast będziesz miał 100V to osiągniesz 10A. Nie tak do końca - tak powinno być, jeżeli będzesz projektował transformator. A mając już pewien rdzeń z uzwojeniem pierwotnym (patrz trafo autora) jak nawinie 10 v i zewrze końce w procesie zgrzewania to uzyska...
Witam . w końcu zrobiłem te transformatory do zasilania moich wzmacniaczy ,po lewej do alepha 4 x 22 volt po prawej do wzmacniacza na mosfetach 4x 60 z możliwością obniżenia do 4 x 55 volta . Warstwy uzwojenia pierwotnego izolowane od siebie warstwą preszpanu, uzwojenie pierwotne odizolowane od wtórnego dwoma warstwami preszpanu + warstwa szkłoflexu...
pytanie dotyczące uzwojenia wtórnego : jakie będą straty i ewentualnie ryzyko nadmiernego nagrzewania uzwojenia wtórnego zbudowanego z 4 cewek połączonych równolegle ? Łatwiej będzie wykonać taką cewkę . Bardzo dobre pytanie dotyczące projektowania uzwojenia wtórnego transformatora do zgrzewarki oporowej. Projektowanie takiego uzwojenia z uwzględnieniem...
Dziękuję za podesłanie linka z częściami, jednak zastanawiam się czy temperatura wody ma tutaj jakieś znaczenie. Pompa odpływu wody nie ma wbudowanych czujników temperatury. Oczywiście może mieć wpływ na temperaturę uzwojenia co mogę w ostateczności sprawdzić induktorem np. napięciem 500 V lub na spokojnie 250 V. Przez dwa tygodnie zmywarka normalnie...
To zdjęcie pokazuje kociołek z wyłącznikami termicznymi, które załączają i wyłączają napięcie na grzałkę, działają w zakresie temperatur na jakie są wykonane. To zdjęcie poglądowe z zastosowaniem wyłączników termicznych, w Krupsie takie nie występują, tam moduł jest nieco rozbudowany i steruje grzałką na podstawie odczytu z czujnika temperatury. Ja...
Trafił do mnie ostatnio cały karton uszkodzonych świetlówek. Bardzo różni producenci, różny wiek (niektóre nawet 10-letnie i starsze), różna moc. A co się okazuje, uszkodzenia są bardzo typowe: zazwyczaj pada jeden z tranzystorów, kondensator prostownika (utrata pojemności aż do wykipienia, zagotowania i zwarcia) lub po prostu przepalają się skrętki....
Jeśli mogę coś dodać to przy spadkach napięcia silniki indukcyjne będą się przegrzewać i zabezpieczenia typu termistor na uzwojeniu silnika nie zdają egzaminu. Co ty bredzisz ? Pomiar temperatury uzwojeń nie pozwoli wykryć, że się przegrzewają :lol: czy sam termokontaktor byłby w stanie dostatecznie zabezpieczyć silnik bez użycia włącznika silnikowego...
Radziłbym jednak dać rozrusznik do sprawdzenia. Może jest problem z uzwojeniem podtrzymującym w elektromagnesie rozrusznika. Akumulator 120 Ah ma niemal taki sam prąd rozruchowy co akumulatory 6 V 165/195 Ah. Spadek napięcia do 9 V jest zjawiskiem normalnym. Szukałem przekaźników świec żarowych. Od Transa kiepska propozycja ze względu na brak zamienników...
Ładowarek dla akumulatorów samochodowych istnieje mnóstwo, ale w większości są to zwykłe prostowniki z nieskomplikowaną automatyką i wyświetlaczem. Nie każdy pozwala ocenić pojemność akumulatora i zaplanować jego ewentualną wymianę na nowy. Opisana poniżej konstrukcja daje taką szansę oraz ma inne przydatne funkcje. Teraz możliwe jest dokładne określenie...
Witam Na zakładzie mam przepompownię w której pompy zanurzeniowe ulegają szybkiemu zużyciu. Są dosyć ważne pod względem procesu produkcji, dlatego mamy zapasowe. Wymianę pomp mamy opanowaną, ale kłopot sprawia zawsze odłączanie i podłączanie przewodów do skrzynki (znajdującej się pod gołym niebem). Myślałem o zastosowaniu złącza okrągłego. Przewód to...
Są też gotowe czujniki prądu. Może było by szybciej? Nie wszyscy są tak zaawansowani jak Koledzy ;) Z prostownikiem się nie spieszy-ten samochodowy jeszcze nie padł-a do zimy jeszcze daleko :) Dzięki za info-wcześniej widziałem jakieś ale ceny były zniechęcające i na specjalne zamówienie chyba.... Widziałem też i takie czujniki prądu Allegro (nie na...
Podstawą do zabezpieczania silnika jest wyłącznik silnikowy. Wszystkie te CKF-y, CZF-y są fajne i często wskazane ale maja jedną wadę, kontrolują zasilanie tylko do tego czujnika, ewentualnie jeszcze styki stycznika, jednak usterki miedzy stycznikiem a uzwojeniem silnika, czy tez jego przeciążenia nie wykryją. Z zabezpieczeniami prądowymi jest o tyle...
Twój pomysł nic z tym nie zrobi. Jak pisałem - niektórych bolączek obwodów magnetycznych nie wykluczysz. Zgłoś się zatem do Infineona, poprawisz im ich czujniki. Np żeby taki TLE4998C nie miał 150 ppm/K, mimo raczej sporawej ceny. Z tą liniowością to bym też nie przesadzał - raczej bym zajrzał do dokumentacji na Twoim miejscu. TLE4998C to jest sam...
Nie tak tania, i zapomniana ... Quick 202D, 90W. Zajefajna, i bardzo skuteczna, dzięki grzaniu prądem wysokiej częstotliwości (bodajże 400KHz). Możliwość ustawienia trzech "ulubionych" temperatur, i przypisania ich do konkretnych (trzech) przycisków. Pomiar temperatury rzeczywistej na grocie, dobry algorytm PID, dzięki temu jest mała bezwładność cieplna...
W związku z wyciekiem wody przez czujnik temp. prawdopodobnie poszło uzwojenie silnika. Najpierw sprawdź koskę silnika tak jak pisze zayzayer. pozdrawiam
temperatura uzwoić czujnik uzwoić temperatura uzwoić silnik
miracast philips usterka telewizor philips kolory pendrive zniknął
Cykliczne wywołanie makra z licznikiem w Excel VBA i Arduino Koło zamachowe: Poziome czy pionowe?