Skoro czujnik jest w bloku silnika i cieknie spod niego płyn chłodniczy, to zapewne jest to czujnik temperatury silnika (płynu chłodniczego)...
jutro wymienie czujnik poziomu plynu Kolego, czujnik temperatury płynu .
Już sie poprawił. Wypnij kostkę z czujnika temperatury płynu chłodzącego i zapal.
Sprawdź czy po nagrzaniu silnika przewody płynu chłodzącego od termostatu są wszystkie o podobnej temperaturze, można się poparzyć więc radzę to robić ostrożnie. Jeśli jeden z nich będzie o znacznie innej temperaturze to masz winowajcę. Sprawdź na tzw. krótko, czy działa wentylator. Jeśli tak a nie załącza się on przy wysokich temp. płynu to możesz...
Czujnik temperatury zewnętrznej ten w zderzaku "żyje własnym życiem" wiec nie należy się nim zbytnio przejmować. Walczyłem i walczyłem i dałem sobie spokój. Szkoda czasu i atłasu.
witam czujnik jeśli mi się dobrze wydaje to powinien iść jeden przewód na niego i powinien być wkręcony w blok silnika jeśli go odłączysz i dotkniesz do masy silnika wskazówka powinna pójść na max (zapłon włączony) sprawdź czy tak masz ja stawiam na czujnik
TEMP Rezystencja Napięcie 0 4800...6600 4,00...4,50 10 4000 3,75..4,00 20 2200...2800 3,00..3,50 30 1300 3,25 40 1000...1200 2,50...3,00 50 1000 2,50 60 800 2,00..2,50 80 270..380 1,00..1,30 110 0,50 Temperatura w *C, rezystencja w Ω a napięcie w V Zródło; własne :D
Nie świeci się żadna lampka a ten czujnik to czujnik temperatury płynu chłodniczego
Diagnostyka jak już koledzy napisali. Ja do tego dołożę sprawdzić dokładnie bezpieczniki i wiązkę oraz wtyki do modułu bo niestety gniją. Spróbuj odłączyć na chwilę wtyczkę od czujnika temperatury płynu i zobacz czy wystartują wentylatory.Powinny jeśli zasilania są OK.
Możliwe. A tak apropos może kolega szanowny mi podpowie jak sprawdzić czujnik temperatury płynu chłodzącego w Astrze H?
Z tego co odczytałem z Twojego filmiku to kody: 14 i 95 14 Czujnik temperatury płynu chłodzącego lub jego obwód, niskie napięcie 95 Zawór gorącego rozruchu lub obwód, niskie napięcie (Bosch Motronic)
ale jak myślisz przestanie się tam sączyć płyn?
a może poprostu czujnik temperatury płynu chłodniczego ma przekłamanie?
czujnik temperatury płynu w bloku sprawdź... jak jest walnięty to za dużo paliwa podaje i jest taki efekt ze bryka może nie zapalić .... z poluzowaniem wydechu dobry pomysł.
#problem. Witam mam taki problem. Temperatura płynu dochodzi do 110 stopni i wiatrak ani rusz. Wymienione czujniki temperatury wymieniony wentylator. Wcześniej nie można było z poziomu komputera diagnostyczne włączyć pierwszego biegu drugi można było. Po wymianie wentylatora oba biegi uruchamiaja się. Gdy zmostkuje piny przy czujniku na chłodnicy wentylator...
Nie mam schematu Combo, ale w Astrze czarny kabel idzie właśnie na czujnik. Z tym, że to ten czujnik po prawej, który u ciebie wygląda na uszkodzony.
mam problem z oplem astra 1.7 td 96 r wywala mi korek od zbiorniczka z płynem chłodniczym? wentylator i termostat są ok nowa chłodnica i czujnik temperatury co robić??
Jest sekwencja założona. A ile jest czujników temperatury płynu chłodzącego? Bo wymieniłem czujnik na termostacie i czujnik na chłodnicy, a przed termostatem jest jeszcze jeden czujnik i nie wiem czy on też jest od temperatury
Wskaźnik temperatury płynu jadąc po mieście wskazuje z 45 stopni , po czym włącza się wentylator. Termostat puszcza duży obieg przez chłodnice to już sprawdzałem . Co może być przyczyną wskaźnik ? , czujnik ?
chcesz palić bezpośrednio na gazie na co dzień??????? jeśli wcześniej przełączał szybciej to prawdopodobnie problem z termostatem,brakiem płynu,czujnikiem temperatury reduktora.
Witam Panowie może głupie pytanie zadaje ale nie mogę zlokalizować czujnika temperatury płynu chłodzącego, tego co odpowiada za wskazania na liczniku, pacjent to Opel Astra II G 1.7 CDTI 2006r Pozdrawiam
Bartek udzielił Tobie konkretnej odpowiedzi
Witam! Czy błędy P0115, P1115 i P1116 (wszystkie odnosnie czujnika temperatury plynu chlodzacego) dotycza TYLKO I WYLACZNIE usterki czujnika dajacego sygnal do ECU, czy moga tez wskazywac na bledy innego czujnika, jak np. tego na zegary, czy tego na chlodnicy? Pozdrawiam
Wymień czujnik zegara jednowsówkowy .
Witam Miałem kiedyś astre F z silnikiem 1.4 C14NZ z 91 roku Masz chyba podobny silnik ale nowszy model Astra osiąga wyższe temperatury niż 100stC docelowo jest to chyba ze 120 i dlatego dolewanie wody w dużych ilościach nie jest wskazane Na twoim miejscu sprawdziłbym dodatkowo stan rury wydechowej... czy nie jest mokra i okopcona zaolejona... to możne...
ASTRA 2 1,4 16V po uruchomieniu silnik wchodzi na 1500 obr/min i tak zostaje, niezależnie czy ciepły, czy zimny silnik, przy hamowaniu gaśnie i terzeba go uruchamiać. W serwisie sprawdzili i wyczyścili silnik krokowy i sprawdzili zawór recyrkujacji spalin, podejrzewają że to wina czujnika temperatury płynu chłodzącego - nowy 400 zł - czy to możliwe...
Ja bym zaczął od czujnika temperatury płynu chłodzącego. Nie wiem jak to wygląda w Astrze F, ale u mnie zawiódł ów czujnik i były takie cyrki. Jak tylko było trochę mrozu, koniec z odpalaniem. Na jego podstawie komputer regulował dawkę paliwa na rozruch.
dobrze, ale co mam sprawdzić? Program diagnostyczny powinien mieć możliwość odczytu parametrów tych czujników. Zarówno temperatury powietrza jak i płynu chłodzącego. Sprawdź, czy parametry są właściwe, realne. Nie muszą pojawiać się błędy.
Czujnik od kontrolki jest włącznikiem bimetalowym, więc nadaje się jedynie do sterowania kontrolki, w jego miejsce można założyć czujnik od Poloneza lub Punta, ale tak szczerze powiedziawszy to nie widzę sensu, podczas jazdy rzadko kiedy patrzy się na wskaźnik temperatury, dopiero zaświecenie kontrolki zwraca uwagę. Wiele nowszych samochodów nie posiada...
sprawdz czujnik temperatury powietrza zasysanego i czujnik płynu chłodzącego w kolektoże dolotowym być może podają błędne informacje
Układ chłodzenia ma dużą bezwładność i tak szybko nie reaguje. Raczej gazownik pomylił brązowe przewody przeciął nie ten i emulacje sondy lambda wpiął do czujnika temperatury.
Czujnik wymieniłem. Okazało się, że potrzebna była również wymiana termostatu + nowy płyn chłodniczy! Od tej pory koniec problemów z temperaturą... Pozdrawiam :)
Wszystko co związane z pracą silnika (nie jestem mechanikiem i nie znam tego interface), a najlepiej nagrać filmik przy rozruchu i podczas rozgrzewania i nagrać tabele z: prędkości obrotowej, temperatury powietrza i płynu (tu może być więcej niż jeden czujnik), przepływu powietrza, ciśnienia paliwa, czasu otwarcia wtrysków, pracy sondy lambda, EGR jeśli...
Wygląda jakby albo płyn chłodzący albo olej PAG dostawał się się poprzez wtyczki i kable do wtyku sterownika. Odpinaj po kolei wtyczki z czujników i patrz co się w ich gniazdach dzieje (czujnik temperatury cieczy, czujnik ciśnienia klimy etc.)
Co do nierównej pracy silnika po odpaleniu to jest stały ból astry zgazowanej. Przyczyną jest najczęściej czujnik temperatury silnika(nie temperatury płynu). Spróbuj go wymienić koszt około 25 zł. Pompkę paliwa- to powinieneś sprawdzić ciśnienie .
Gdzie w okolicach cewki zapłonowej (modułu Dis) masz czujnik temperatury silnika? W mojej astrze 1.6 8v 1999 silnik x16szr czujnik jest jak patrzysz na silnik po lewo poniżej przepustnicy w kolektorze ssącym przez który przepływa płyn chłodzący. Wtyczka dwupinowa kolory przewodów to niebieski i różowy. Wychodzi chyba z wiązki tej co tps itp a także...
Takie skakanie nie jest prawidłowe. Generalnie silnik nagrzewa się równomiernie, stopień po stopniu, zawahanie może być w momencie otwarcia termostatu, potem grzeje się aż do włączenia wentylatora. Zobacz na to że temp płynu jest niższa niż powietrza. Wiarygodność tego "testera" jest porażająca. 🤣 Poza tym diadnozowanie po statycznych obrazkach?
no tak czujnik temperatury chłodnicy od wentylatora wymieniłes a czujnik temp płynu co podaje wskazania na zegar najczesciej padaja i pokazują błędne wartosci ,znajduje się na głowicy blisko termostatu
Jest kilka podstawowych zasad w układzie chłodzenia jaki najczęściej występuje: __________________________________ Układ jest ciśnieniowy, czyli wszystko musi być szczelne, gdyż dopiero wtedy płyn (woda) wrze w temperaturze 120'C, inaczej nie będzie to działało. Termostat otwiera się przy 88'C powodując wymianę płynu pomiędzy obwodem silnika, a chłodnicą,...
Jeżeli wymieniłem lambdę na nową a wskazania na niej nadal - zbyt uboga mieszanka To może sprawdź na analizatorze spalin czy ta mieszanka jest rzeczywiście zbyt uboga... w zasadzie to należało to zrobić PRZED wymianą sondy. Jezeli temperatura jest teraz poprawna to nie widze innego rozwiazania, w tym aucie jest tylko jeden czujnik temperatury silnika...
Jesteś pewien, że silnik się grzeje? Może wentylator się nie włącza, bo temperatura silnika jest prawidłowa, a tylko wskaźnik pokazuje nadmierne podgrzanie silnika. Jeśli masz wątpliwości zacznij od sprawdzenia czujnika temperatury (zakładam, że poziom płynu jest dobry). Pozdrawiam.
Witam ! Mam problem z wentylatorami chłodnicy w Astrze II 1,7 diesel z 2003 roku. Po włączeniu zapłonu po chwili włączają się oba wentylatory na chłodnicy, po wyłączeniu zapłonu wenylatory wyłączają się dopiero po około trzech minutach. W związku z tym mam pytanie gdzie znajduje się czujnik temperatury płynu chłodzącego odpowiedzialny za załączanie...
Albo kat wycięty i sprzedany bo one mają dobre ceny. Dodano po 1 A co do czujnika temperatury to zdejmij tylko wtyczkę i zobacz czy płynu nie ma. One często tak padają.
Witam. Czujnik temperatury płynu chłodniczego do ECU, ten z tyłu też do sprawdzenia, wymiany. Nie wielki koszt.
witam ja mam taki problem ze jak jade w trasie to mam temp. ponizej 90 a ja jade w korku to mi wzrasta do 100 stopni chwile potem wlacza sie wiatrak i teraz pytnie czy padl mi czujnik i nie wlacza 1 biegu wiatraka czy termostat ?
Witam. Szczerze mówiąc jeśli czujnik temp silnika ( zimny płyn chlodzący najlepiej po nocy), Paliwa i powietrza mają wartosci zliżone do temperatury zewnętrznej to te -50st nie maja znaczenia. Pozdrawiam
Witam Jak na razie wymieniony został czujnik temperatury płynu chłodzącego. Poprawiło się ale niestety jeszcze coś innego jest wadliwe. Do wyboru mamy pierwszą sondę lub cewki zapłonowe. Ma ktoś pomysł jak znaleźć wadliwy element? Pozdrawiam
Czujnikiem temperatury najprościej w chłodnicy, w chłodnicy zostanie Ci najwyżej szklanka starego płynu. Wycinasz z butelki tak, żeby tam podłożyć bo inaczej nie złapiesz płynu:)
Uszkodzona uszczelka może mieć taki wpływ na temperaturę i pracę wentylatora? Termostat sprawny, ECU również był sprawdzany i jest git termostat także silnik nagrzewa się dobrze. Tylko że często dochodzi do 94-95 stopni i non stop włączający się wentylator nawet przy 40/60 stopniach... nowy płyn czujnik temperatury tez sprawny. To wina uszczelki?
Nie odkręcać na pracującym silniku. Po prostu układ chłodzenia jest ciśnieniowy. W korku masz zawór od podciśnienia i bezpieczeństwa (przeważnie ustawiony na trochę poniżej bara np 0,7 bar). Przy takim ciśnieniu płyn wrze w 120 C i jak układ jest zamknięty (pod ciśnieniem) to nic złego się nie dzieje ale jak otworzysz to płyn zaczyna wrzeć gwałtownie...
Ja widziałem już te ciepłe starty ale wraz z przesyłką to jest jakieś 70zl. gdzie w domowych warunkach można to wykonać za 5zl i mieć satysfakcje:) Kolego ładujesz opornik szeregowy w czujnik temperatury płynu zwierany stykiem zwiernym sterowanym z alternatora i wszystko. Proszę nie proś o więcej bo kosz.
Witam-- trzeba sprawdzić cewkę zapłonową czy nie ma przebicia do masy(może jest zachlapana błotem można w nocy odpalić i sprawdzić przy raptownych dodaniach gazu czy iskra gdzieś nie przeskakuje) kolejna sprawa to czujnik temperatury płynu chłodzącego może złe wskazania przesyła na zimnym silniku do komputera
Witam serdecznie problem polega na tym że nie załącza się wentylator chłodnicy przy wysokiej temperaturze i płyn kipi. Jak odłącze przewód od czujnika temperatury cieczy ( w termostacie) i załącze zapłon wentylator normalnie działa. Czujnik temperatury wymieniony na nowy a usterka cały czas ta sama
termostat, chłodnica, czujnik, pompa wody, płyn - jak widzisz przyczyn może być kilka. Moim zdaniem powinniśmy zacząć od tego czy temperatura płynu rzeczywiście osiąga temperature o jakiej piszesz.
Płyn w układzie jest ok przy pracującym silniku widać przelewający się płyn w zbiorniczku , zlokalizowałem jeden z czujników ten przy termostacie a drugiego nie namierzyłem ciemno . Wętylatory nie włączają się na wskaźniku temperatura ok około 90 stopni .
Tak to jest z bezwypadkowym autem ,sprawdz czy pompa paliwa trzyma się na swoim miejscu w zbiorniku.A skąd wiesz czy czujnik temperatury płynu jest ok?Sprawdzałeś?A może wujek sprawdzał i powiedział że jak pokazuje temperaturę to jest ok?
Wymienione przewody zapłonowe, palec i kopułka rozdzielacza. Silnik nie szarpie nie przerywa podczas jazdy ani na benzyni ani na gazie. Sprawdzę ten czujnik położenia przepustnicy i ten MAP. Aczkolwiek jak sprawdzałem kody błędów to wyświetlił się kody 35 i 45. Dodano po 3 Pawel wawa, nie wiem jaką temperature widzi sterownik. Ale nie wyświetlają się...
Witam wszystkich, Od pewnego czasu mam problem z samochodem Astra G 2004r 2.0 DTI. Od jakiegoś czasu po odpaleniu na zimnym silniku przez jakiś czas zapala się kontrolka z kluczykiem i zimne autko jakby dłużej kręciło. Na ciepłym silniku problem nie występuję. Błąd w komputerze P0380-układ świec żarowych. Kontrolka sprężynki przy odpalaniu zimnego auta...
Tak jak napisałeś - najpierw załatw sprawę przy PB95 - żeby silniczek chodził normalnie (równo na jałowym). Nie jestem posiadaczem ASTRY ale poszukaj cos na temat czujników temperatury silnika i płynu chłodzącego. Może silniczek myśli ze jest zimny i zalewa gazem. Ale to niech się eksperci w tej sprawie wypowiedzą.
witam, ja też mam taki sam silnik i taki sam problem z odpalaniem zimnego silnika, zauważyłem, że mam uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodzącego, tzn. dobiero po przejechaniu około 30km wskaźnik temperatury się podnosi, czy to może być powodem ciężkiego odpalania zimnego silnika,dzięki
Auto chodzi przy odpiętej przepływce i nadal jest taki sam objaw, Tylko jak sprawdzić czy to na pewno pompa? Edit : Panowie problem rozwiązany. Uszkodzony okazał się czujnik temperatury płynu który temperaturę pokazywał właściwie ale coś z nim jednak było nie tak. Po wymianie na nowy wszystko wróciło do normy
Brzęczyk jest w CIM, ostrożnie z rozbiórką CIM'a mało przyjemna rozbiórka niestety, ale tak to jest z poduchą. co do węża, to udało mi się go zdemontować, więc proszę o zamknięcie tematu :) PS. tylko niemiec mógł wymyślić samochód, w którym nie ma czujnika temperatury silnika i kierowca nie wie że płyn uciekł cały i silnik się przegrzewa :)
Na ogół trzeba zacząć od czujnika temperatury płynu chłodzącego. To że na desce widać 90st nie znaczy że komp też widzi taka temp. Czasem są dwa czujniki, a czasem jeden dwuobwodowy. Dobrze byłoby podpiąć pod komputer i sprawdzić błędy. Oby ta praca na ssaniu była jednym problemem, a nie maskowaniem innych problemów ukrytych przez sprzedającego.
Witam serdecznie, w temacie Opel Astra F 1995r 1.6 8V + instalacja LPG ze sterownikiem BINGO M. Moje autko zaczęło porządnie szarpać na benzynie. Dało radę jechać jak mu ostro się przygazowało i co najlepsze na LPG jeździł wyśmienicie. Wyczytałem na pewnym forum, że może to być wina złych ustawień emulacji Sondy Lambda - w programie BINGO M, te wartości...
Po podłączeniu Autocoma nie pokazało żadnych błędów, pokazuję również że po włączeniu przycisku AC wykrywa że jest on włączony i daje napięcie Czyli sprawę czujnika na parowniku możemy pominąć. Zobacz błędy modułu wentylatorów i zobacz ciśnienie czynnika widziane z czujnika. Zobacz też na temperaturę płynu chłodniczego. Coś musi blokować zezwolenie...
Witam, mam problem z Astrą która nie pali jak się rozgrzeje, a działa bez problemu na zimnym. Ostatnio podczas jazdy słabnie i nagle ją odcina gaśnie, na komp. pokazuje wypadanie zapłonu, cewka nowa Delphi, świece nowe, czujnik położenia wału i wałka rozrządu wymienione, przekaźnik pompy paliwa zmieniony. Jak się rozgrzeje to nagle gaśnie i już nie...
Astra F 1.6 16V X16XEL 94' Auto zostawia za sobą czarną chmurę, do tej pory sprawdzone: - czujnik temperatury płynu chłodzącego - OK - czujnik temperatury powietrza - OK - TPS - OK - sonda lambda - nie pracuje Na złączu sondy ze sterownika jest 290mV a wg AD powinno być 350-550mV, co ciekawe po wyłączeniu zapłonu nadal tam jest 190mV. Czy to wskazuje...
Płyn w normie a po kilku minutach gdy auto jest odpalone reduktor jest bardzo ciepły więc mógł by gaz marznąć? Dodano po 2 Płyn w normie i gdy auto jest odpalone przez kilka minut to reduktor jest bardzo ciepły. Może czujnik temperatury na reduktorze?
Tak w wielkim skrócie to powinieneś zacząć od: - stan filtra powietrza; - stan układu zasysania powietrza; - czy rura wydechowa nie jest zatkana potem podłączyć się z komputerem i sprawdzić: - brak usterek w centralce sterowania silnikiem; - zgodność parametrów jeżeli dalej wszystko będzie w porządku, należy sprawdzić ciśnienie paliwa, układ zapłonowy...
No OK, to chociaż przetestuj tak jak pisze kolega poniżej: Nie koniecznie termostat. Na zimnym silniku po uruchomieniu sprawdź wąż na dole chłodnicy powinien być zimny. Jak i chłodnica u góry dopiero po osiągnięciu odpowiedniej temperatury zrobi się ciepły a wentylator włączy się później. Sprawdź sam czujnik styki przewodów. Są chyba dwa czujniki jeden...
Nie, temperatura na czujniku płynu (do ecu) jest prawidłowa, sprawdzałem oddzielnie. Było wyraźnie napisane o temperaturze powietrza i wcale nie chodzi o temperaturę, którą widać na centralnym wyświetlaczu bo tu akurat pokazuje ok. Czy jest w tym silniku jakis element, który zastępuje ten czujnik lub może jednak jest ów czujnik? no cudów nie ma. A może...
tu jest właśnie problem, ten model nie ma zegara temperatury płynu, tylko kontrolę jak się już zagotuje, ale to może być termostat, tak jak piszesz kolego, bo jak wykręciłem czujnik to poleciało tylko trochę płynu, koszt termostatu będzie i tak mniejszy, niż jak się silnik przegrzeje i uszczelka pod głowicą pójdzie Dodano po 1 i podłączę pod kom. może...
Myślę, że należałoby zacząć od wyjęcia komputera sterującego silnika i dokładnym go osuszeniu (znajduje się on w Twojej Astrze za silnikiem dokładnie na wprost wlewu oleju - mogła tam właśnie dostać się woda. Myślę, że jest spora szansa, że komputer nie uszkodził się, jednak na pewno priorytetową sprawą jest jego wyjęcie (łącznie z wyjęciem płytki komputera...
Witam! Czy ktoś dysponuje wartościami rezystancji czujnika temperatury cieczy na zegary? Mam problem, bo wskazówka szaleje między 96 a 100 stopni. Z tego względu wymieniłem czujnik, termostat, przeczyściłem układ, chłodnicę, ale bez zmian (wcześniej czujnik był Beru, teraz FAE). Termometr przyłożony do chłodnicy przy wlewie gorącego płynu pokazuje 88-90...
Podejrzyj parametry czujników podczas złej pracy silnika kiedy gaśnie,jaką temperaturę pokazują czujniki płyny chłodzącego i powietrza zasysanego no i tak jak kolega napisał co się dzieje z czasami wtrysków.
już lepiej sobie odkręć rurę wydechu od kolektora wydechowego, bo sondę prędzej zniszczysz niż wykręcisz, a pewnie jest dobra, no ale rurę też trzeba odkręcać delikatnie, żeby nie urwać śrub miałem zapchany katalizator w Astrze F 1.6 16v i to tak, że się obkruszył wkład i przekręcił więc praktycznie całkiem zatał wylot, i samochód normalnie odpalał,...
Może przez to ubywać płynu chłodniczego,z tego co patrzyłem to chłodnica i śilnik tak samo się nagrzewają.Jakie koszta są z tym związane,i co jeszcze trzeba wymieniać z termostatem łącznie z czujnikiem?
Mam taki problem z astrą 1.4, silnik cały czas ma temperaturę około 85 stopni, wydaje mi się że mała ale mrozy teraz -10 wiec nie wiem. Dochodzi nieco ponad pierwszą białą kreskę i spada troszkę poniżej czyli temperatura na stałym poziomie. Myślałem że walnięty będzie termostat ciągle otwarty ale dziś odpaliłem na postoju czekałem kilkanaście minut...
Wydaje mi się że nie, ale na początku zlikwidował bym te usterki a potem jak już w ecu nie będzie błędów zabrał bym się za wiatrak. Każdy kod błędu coś oznacza i należy zawsze doprowadzać do stanu bez usterek. Może klima czyta z czujnika temperatury że płyn chłodniczy jest zimny i nie załącza wiatraka. Poszukam schematu od klimy i jeżeli znajdę go na...
Włącznik wentylatora nie ma nic wspólnego z czujnikiem temperatury. Włącznik masz wkręcany w chłodnicę i po przekroczeniu określonej wartości po prostu zwiera się w nim blaszka załączając silniczek. Czujnik temp. zlokalizowany jest na obiegu krótkim i pokazuje Ci temperaturę płynu który krąży najpierw między silnikiem, a nagrzewnicą (ew. parownikiem...
dość "prosta" metoda odpowietrzania to poluzować opaski węży, nalać do pełna płynu do zbiorniczka, odpalić silnik i zsuwać delikatnie po każdym wężu aż będzie się lać płyn i go natykać i zakręcać opaskę i kolejny i kolejny..., głównie to na wężach do nagrzewnicy (i parownika jak jest gaz) pomaga, ja tak parę razy robiłem jak nie chciało się coś za chiny...
Witam Sądząc z opisu podejrzewam awarię związaną z wiatrakiem. Proszę sprawdzić czy się obraca i czy lekko, często po zimie ulega zatarciu od korozji. Sprawdzić czy wiatrak się załącza na postoju kontrolując czy płyn się nie zaczyna gotować. Sprawdzić bezpieczniki, poziom płynu, ewentualnie podłączyć wiatrak bezpośrednio do zasilania przez jakiś bezpiecznik...
Witam. Mam taki problem w ASTRZE F, otóż pewnego razu, chcąc odpalić auto i przekRącając kluczyk na zapłon, nie pojawiły się żadne kontrolki, ale samochód odpalił bez problemu. Wkazówka paliwa leży, podobnie jak od temperatury płynu, świeci się jedynie brak ładowania akumulatora, lecz ten jest ładowany, bo sprawdzałem miernikiem. O co tu chodzi? Wyjąłem...
tak jak pisał "sandamiano" najpierw do sprawdzenia/wymiany czujnik temperatury płynu - niebieska kostka, na kolektorze ssącym z tyłu silnika pod przepustnicą, zimny powinien mieć ok 2.8k ohm wymontowanie gazu z powodu skończonej ważności butli było najgłupszym pomysłem świata... wystarczyło wymienić butlę (nowa ok 250zł) i tyle, a teraz jak już zrobiłeś...
Do sprawdzenia czujnik temp cieczy dla zegarów. W nowszych samochodach jest tylko jeden czujnik - on "steruje" dawką paliwa, wskaźnikiem na desce i wentylatorem chłodnicy. Zastanawia mnie jeden fakt... w Astrze 3 w ogóle nie ma wskaźnika temperatury silnika, skąd więc "kierowniczka" wie jaką jej samochód ma temperaturę silnika na postoju i podczas...
Wszelkie znaki na niebie i ziemi wskazują na czujnik temperatury płynu chłodzącego. Ewentualnie problem w wiązce na lini czujnik-sterownik silnika. Dodatkowo kontrola złącza modułu wentylatorów na obecność zanieczyszczeń(lewa podłużnica za zderzakiem).Ale to pewnie zostało zrobione przy okazji niepotrzebnej podmiany modułu. Dziwne że nic na diagnozie...
Witam, odgrzewam temat żeby nie zakładać nowego identycznego. auto: Astra F 1995r 1.6 8v problem: Nie załącza się wentylator mimo, że płyn w silniku zaczyna wrzeć. Czujnik temperatury w kolektorze sprawny, włącznik wentylatora (ten w chłodnicy) nowy, jak zrobiłem zwarcie w kostce od włącznika to wiatrak się załączył. Zwarłem 2 z 3 przewodów i wiatrak...
Po pierwsze pomiar temperatury płynu w chłodnicy zewnętrznym termometrem. Wykluczysz błąd/usterkę wskaźnika. Po drugie jeśli kupiłeś kiepski termostat to tak będzie, działa jeden z dziesięciu,jak w teleturnieju...a Ty nie trafiłeś!
Nie ma za bardzo skąd wziąć sygnału do sterowania tej kontrolki, w aucie jest tylko jeden czujnik temp. płynu i podpięty jest do komputera, on steruje kontrolką. 105*C to w żaden sposób niebezpieczna temperatura nie jest... a koledzy z forum "mieli pozamiatane" nie dlatego że kontrolka zaświeciła się za późno, przegrzanie silnika było skutkiem, a nie...
odświeżam temat,był dziś elektromechanik, i zobaczył ze to wina czujnika temperatury za silnikiem,który wchodzi w dziurkę i w niej płyn chłodniczy,więc wymieniłem czujnik i dalej to samo się dzieje;/ dochodzi do tego ze czasem zapali, a jak zapali to dalej slychac cyk cyk pod schowkiem od strony pasazera. A jeśli przekręce klucz do kontrolek to po lewej...
Witam. Mam dziwny problem z astrą. Nie wskazuje temperatury płynu chłodnioczego na cyferblacie. CZujnik po odłączeniu kabla natychmiast uruchamia wentylator. Termostat sprawny generanie nie ma problemów. Nie przegrzewa się, włacza wentylator tylko nie działa wskaznik temperatuty. Od czego zacząć poszukiwania usterki? Pozdrawiam i dziekuje za ewentualne...
Kolego po pierwsze skontroluj temperaturę płynu oraz temperaturę chłodnicy. BYć może jest zabita ziemią i owadami . Tylko nie na odpier.. tylko termometrem. Po drugie czy masz klimatyzację i czy 1 czy 2 wentylatory. Dodano po 8 Sterownik kontroluje wentylatory. Po odłączeniu czujnika temp załącza się wentylator. To dowodzi jedynie że nic nie kumasz...
https://obrazki.elektroda.pl/9085013800_... Skoro się pali kontrolka wygląda jak problem z chłodzeniem lub brakiem płynu w chłodnicy to tym bardziej powinien być zapisany jakiś błąd w komputerze o ile akurat układ chłodzenia jest podpięty do komputera bo możliwe że dany czujnik tylko zapala bezpośrednio kontrolkę na desce. Kontrolka...
Pod komputerem Auto wypluło następujące błędy P0100 Przepływomierz powietrza, zakłócenia działania P0380 Świeca żarowa/obwód grzania (A) Zakłócenia działania 166 Czujnik temp. Płynu chłodzącego Sygnał za duży Auto dodatkowo zaczęło przerywać przy normalnej jeździe a parametry przepływomierza które pokazuje komputer to nadal -19 stopni na czujniku temperatury...
Witam posiadam astre f z 96roku silnik 1.4, 8 zaworów, benzyna + gaz. Otóż mam taki problem po przejechaniu dosłownie 4-5 km wskazówka temp silnika pokazuje mi 100stopni. I w ogóle nie opada. Wymieniłem termostat, czujnik temperatury, czujnik wentylatora chłodnicy, nowy płyn chłodniczy. I nadal to samo. Juz mam brak pomysłów. Podejrzewam jeszcze chłodnice....
KodOpis kodu 0100Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0101Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0102Sygnał z przepływomierza powietrza za niski 0103Sygnał z przepływomierza powietrza za wysoki 0104Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza - usterka pojawia się okresowo 0105Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP 0106Nieprawidłowy...
Wiem wiem odkręcałem bardzo powoli patrząc czy czasem nie wzrasta poziom płynu Dodano po 7 Ok pozostaje mi wymienić czujnik temperatury i odkręcić silnik krokowy wraz z EGR. Za pare dni dam odpowiedź czy rozwiązanie pomogło. A póki co dziękuje ci PITERRR za rady. Pozdrawiam i życzę miłgo wieczoru :)
ciężka sprawa a jak okaże się że to nie uszczelka i tylko ją wymienie i kase wtopie, bo raczej żadnych bąbelek niema w płynie chłodniczym hmmm jedynie płyn wycieka a jak kupiłem dobrą nakrętkę do płynu chłodniczego wtedy zbiorniczek nieprzecieka jedynie ten najgrubszy gumowa rura jest strasznie twarda, i leci z chodnicy, może chłodnica jest pyknięta???...
to zależy czy masz 1 przewodowy czujnik temperatury nie mylić z czujnikiem na zegar na szafie czy dwu przewodowy ja mam jedno przewodowy i odcinam czujnik i dałem przycisk od masy do kabla idącego do czujnika po odpaleniu trzeba trzymać przycisk od 1 min do 5 min przy dużych mrozach jak puszcze przycisk to od razu widać ile prądu pobierają świece tym...
Dodano po 2 Od spodu mam luźna kostkę która wychodzi z przewodów które idą do czujnika wału. Od góry wszytko wpiete. MAP sensor to czujnik ilości powietrza dolotowego . Zobacz czy jakaś kostka w komorze silnika nie wisi luzem w okolicach rur z powietrzem na odcinku intercooler turbina. Od strony pasażera pod zderzakiem wisi kostka która jest napewno...
czujnik płynu astra czujnik temperatury płynu astra płynu
elektrozawór rozdzielacz warystor sterownik prądnica elektryczna
bateria graphite lutownica kolbowa
Dlaczego lampy LED ulegają uszkodzeniu przy spawaniu TIG? Akumulator syczy i tyka - co robić?