Jeden podwójny, 4 pinowy czujnik w króćcu górnego węża chłodnicy, z żółtym paskiem
Możliwe że problemem jest przepustnica a po części czujnik temperatury płynu w układzie chłodzenia ten przy termostacie. Ogólnie bez diagnozy na komputerze ciężko stwierdzić.
Czujnik masz najczęściej w reduktorze i przy niskim poziomie płynu chłodzącego, będzie on pokazywał niższą temperaturę więc i czas przełączania się wydłuży. W skrajnym przypadku przy zapowietrzonym układzie chłodzenia czujnik może nigdy nie osiągnąć zadanej temperatury.
Mam pytanie, gdzie znajduje się czujnik temperatury płynu chłodzenia w fordzie focusie takim jak w opisie? Dysponuje ktoś może jakimś schematem, gdzie on jest dokładnie umieszczony? Z góry wielkie dzięki za pomoc.
czujnik temperatury płynu chłodzenia
Witam, Fiat Doblo 223 z dpf, 1.3 62kw 2007r. błędy: - czujnik ciśnienia spalin; - czujnik ciśnienie doładowania; -czujnik temperatury płynu chłodzenia; Turbo po regeneracji, dpf wypalony serwisowo, czujniki ciśnienia spalin 2 nowe różnej firmy, a problem wygląda tak: jak się auto nagrzeje to włącza się wentylator chłodnicy i zaczyna się regeneracja,...
Jeśli masz 90 st.C na liczniku to nie znaczy ze jest rzeczywiście tyle w układzie ponieważ licznik wyświetla taką temperaturę już od około 70 st.C. Odczytaj testerem z licznika lub sterownika silnika wartość rzeczywistą temperatury jaką deklaruje czujnik temperatury płynu chłodzenia. Obieg płynu w układzie jest poprawny czy jeszcze tego nie sprawdzałeś...
No to może wystarczy naprawić żeby działało jak producent zaprojektował? Gorący silnik znaczy ile stopni zgłasza czujnik temperatury płynu?
Ewentualnie sprawdź, czy jest szczelny, uszczelkę czujnika temperatury i opaski. Układ chłodzenia to zamknięty obwód. Jeżeli płyn/woda ucieka to gdzieś jest dziura. .
Na chłodnicy przy sprawnym termostacie może być inna wartość temperatury. Czujnik mierzy temp na wyjściu z głowicy i tu należało by ją zmierzyć i porównać z wartością wskazywaną. Ewentualnie zdemontować czujnik i zanurzyć na kilka minut w cieczy o znanej temperaturze np włożyć do gotującej się wody (98-100 C)
Aby wymienić czujnik temperatury silnika bez uronienia kropli płynu chłodzącego, trzeba w układzie chłodzenia wytworzyć podciśnienie. Do tego celu mam specjalnie dorobione nakrętki zbiornika wyrównawczego do różnych modeli. Po wlaniu ropy do zbiornika, najlepiej spuścić całe paliwo ze zbirnika i zalać nowe.
Jeżeli w czwartek było dobrze to też stawiam na termostat prawdopodobnie się zaciął a jak już będziesz go wymieniał to wykręć ten czujnik co wcześniej pisałem i też go przeczyść , to jest czujnik w obudowie termostatu wkręcony.
jutro wymienie czujnik poziomu plynu Kolego, czujnik temperatury płynu .
Problem rozwiązany peknięta chłodniczka spalin lub jak kto woli egr płyn szedł w uklad wydechowya przez awarie z ukladem chłodzenia spalin doszła niestety jeszcze wymiana sondy i i czujnika temperatury spalin. Pozdrawiam
Witam, na tylnej ściance zbiornika na płyn chłodniczy- musisz otworzyć kabinę. Na pewno?. A nie za głowicą w rurze od chłodzenia egr.
Witam. EDC 3868 ; uzgodnienie temperatury doładowanego powietrza z chłodnicą.Kontrola przy wł. zapłonie pod kontem zmiany wskazania czujnika tj.czy temperatura doładowanego powietrza przy zatrzymanym silniku spadła do temperatury płynu chłodzącego. kontrola podczas pracy , czy czujnik jest zamontowany/podłączony ( dwa różne ciśnienia doładowania muszą...
Diagnostyka jak już koledzy napisali. Ja do tego dołożę sprawdzić dokładnie bezpieczniki i wiązkę oraz wtyki do modułu bo niestety gniją. Spróbuj odłączyć na chwilę wtyczkę od czujnika temperatury płynu i zobacz czy wystartują wentylatory.Powinny jeśli zasilania są OK.
Witam Czy ktoś wymieniał czujnik temperatury w Fiat seicento 1,1 MPI? Mam problem bo nie mogę zdjąć wtyczki z przewodem elektrycznym . Nie wiem czy ta wtyczka ma jakieś zabezpieczenie? Nie chcę używać zbyt dużej siły, zeby nie rozwalić wtyczki, czujnik i tak jest do wymiany. Druga sprawa zapewne przed wymianą trzeba spuścić płyn z układu chłodzenia....
Przed zalaniem płynu musisz wymontować czujnik temperatury płynu (ten w obudowie termostatu - w tylnej części głowicy). Podczas nalewania płynu do zbiornika wyrównawczego zobaczysz jak w jego gnieździe pojawi się płyn, wtedy go montujesz z powrotem. Uzupełniasz płyn w zbiorniczku do właściwego poziomu.
Ostatnio mam problem z czujnikami ciśnienia oleju oraz temperatury płynu chłodzenia. Rano podczas rozruchu nie zapala się kontrolka ciśnienia oleju, wystarczy że silnik pochodzi parę minut i przy następnym odpaleniu wszystko jest OK. Natomiast czujnik temperatury płynu działa jak chce czasami nagle wskazówka przesuwa się poza czerwony zakres wystarczy...
Zależy jaką termostat ma temperature otwierania,...po wymianie płynu nic nie powinno się zmieniać jak przed wymianą,..jak ci się otwierał na 90 stopni to tak powinien,..możliwość jest zapowietrzenia układu chłodzenia ale jeżeli nawiew dmucha gorącym powietrzem to powinien być odpowietrzony,....czy napewno dobry jest czujnik temperatury?
...a ja podejrzewam, że po wymianie termostatu nie odpowietrzyłeś układu chłodzenia. Czujnik temperatury płynu nie ma nic do działania lub nagrzewnicy.
Dalej zapowietrzony , po wymianie płynu!
1,4 a więc model 6N... Jeśli dobrze przypuszczam, może to być uszkodzony lub zabrudzony (eksploatacyjnie) czujnik poziomu płynu w zbiorniczku chłodzenia. Czujniki temperatury "tylko" oszukują, nie powodują migania. Nie trafił mi się taki wozik, z tą dolegliwością - ale o tym właśnie czytałem na forach VW.
Sterownik Bingo S to nie jest sekwencja, nie ma w niej czujnika ciśnienia gazu, zimny lut na łączeniu przewodów od czujnika temperatury też może być przyczyną, do tego najlepiej też sprawdzić poziom płynu w układzie chłodzenia, ale przy tak losowym przełączaniu najbardziej prawdopodobny jest zanik sygnału obrotów silnika, nieudolni monterzy często owijają...
Siema mam pytanko, co się może być przyczyną przegrzewania się płynu chłodzenia. Termostat jest w początku, pompa wody działa wzorowo, czujnik temperatury płynu chłodzącego wymieniony. Temperatura sięga do 115stopni sprawdzam na ukrytych funkcjach. Robiłem test co2 i uszczelka jest w porządku. Wiecie co może być przyczyną?
Dzisiaj trochę go próbowałem grzać na wolnych obrotach, dzięki temu sprawdziłem, że załączają się wiatraki - było słychać. Wskazówka temperatury silnika po dojściu do połowy, nie drgnęła dalej. Słyszałem różne pomysły na przyczynę problemu, a to że: - może termostat - może czujnik temperatury płynu - może reduktor Silver puszcza bąki zagazowując układ...
Odłącz czujnik temperatury płynu i odpal silnik. Jeśli chłodzenie jest sprawne, to wentylatory zaczną pracować.
Układ chłodzenia do sprawdzenia czujniki temperatury, wentylator wszystkie biegi i tyle . Lubie te fachowe podpowiedzi fachowców od osobówek w tematach na temat ciężarówek. Sprawdź biegi wentylatora, sprawdź płyn hamulcowy, sprawdź linkę od ręcznego…
Seat Ibiza V (KJ1, KJG) 1.6 TDI. Witam. Podczas jazdy na zegarach pokazuje mi ponad 100 stopni temperatury płynu chłodzącego. Jak włączę sobie podgląd na komputerze, jest tak samo, ponad 100 stopni. Jak zwolnię, temperatura wraca do normy 90 stopni. Najpierw wymieniłem czujnik, po 3 dniach dalej to samo. Potem wymieniłem termostat. Wczoraj znowu to...
Tempertura do ilu stopni rośnie, słychać że się gotuje? Wzrost temperatury na wskaźniku jest normalnym zjawiskiem, po prostu ciepło zbiera się u góry a tam jest czujnik temperatury. Mimo to nie powinien wyrzucać płynu. Masz w nim pewnie kompresor powietrza. Możliwe że w nim głowica puszcza powietrza do układu chłodzenia, oczywiście jeśli jest chłodzona...
Kiedy odpowietrzałem układ, na chwilę przed otwarciem termostatu (100C), płyn zagotował się Coś po objawach widzi mi się, że jest nie halo z odpowietrzeniem. Zajrzałem do dokumentacji, ale producent nie przewiduje jakichś specjalnych "knifów" przy odpowietrzaniu tego silnika. Płyn poniżej stu stopni się nie gotuje - tu jest błąd myślowy. Gdzieś jest...
Witam! Potrzebuję porady w kwestii nie załączającego się wentylatora chłodnicy w Fordzie Fiesta MK5 - motor 1.3 (Duratec) `02 rok. Po dłuższej pracy silnika, nadal wentylator nie załącza się. Wskaźnik cyfrowy temperatury wody faluje pomiędzy 70-110 st., ale także dochodzi do przegotowania się płynu chłodniczego. Co to może być - walnięty przekaźnik...
Może zapowietrza się układ chłodzenia a nagrzewnica jest najwyższym punktem w obiegu?
sprawdz czy któryś z przewodów wodnych za silnikiem co idą nie jest uszkodzony, gdy pojawia się wysoka temperatura i ciśnienie może ciec w trakcie jazdy a tego nie zauważasz. Mi przewód przetarł się o wydech z silnika bo gazownicy go źle przymocowali. Ile masz przejechane? może to być i uszczelka pod głowicą. Ale może to też być uszczelka w termostacie,...
Sprawdź czujnik temperatury płynu chłodzącego umiejscowionego na chłodnicy.
W komputerze siedzi błąd p2181"wydajność układu chłodzenia". Ktoś coś podpowie? Sprawdzone: - czujnik temperatury - termostat zwykły(wymieniony na nowy) - poziom płynu ok Co może powodować ten błąd?
Czujnik temperatury płynu chłodzącego może to to bo jak właczam silnik to przez jakieś 2 km świeci się kontrolka od chłodzenia na niebiesko potem gaśnie
Tak zgadza sie w tych silnikach są wadliwe te uszczeliki i są problemy z układem chłodzenia.
jeśli przy odpalaniu bulgocze to masz zapowietrzony układ, jeśli masz c14nz to w kolektorze dolotowym masz czujnik temperatury płynu, wykręć go powoli, może wypłynąć trochę płynu i przy okazji ucieknie powietrze z układu, jak będziesz miał jakieś problemy to pisz na priv
witam,zobacz po kilku minutach pracy silnika czy przewód do chłodnicy nie robi się twardy od ciśnienia ,może uszczelka pod głowicą jest zużyta i robi ciśnienie w układzie chłodzenia ,i wycieki.
Długość rurki ciepłowodu nie ma krytycznego znaczenia - w ciepłowodzie to nie rurka przewodzi ciepło, a jej zawartość - płyn, jaki ma odparować, przenieść ciepło do radiatora, skroplić się, ściec do bloku na procesorze...i tak w kółko. Przynajmniej dopóki ciepłowód się nie rozszczelni, bo wtedy cały układ chłodzenia do wymiany. Problem z diagnostyką...
Pritarder jest zintegrowany z układem chłodzenia i płyn chłodniczy jest płynem roboczym hydrauliki. Nie ma żadnych dodatkowych wymienników, ani chłodnic.
Wszystkie w zasięgu wzroku na krućcu wodnym, lub na przewodach układu chłodniczego czy też przepustnicy. Któryś czujnik może wykazywać inną temperaturę silnika wobec temperatury zewnętrznej , wówczas źle dobiera ssanie-dawkę wtrysku. Profilaktycznie wyczyścić Map Sensor, wtyczki wtrysków. Poziom płynu chłodzenia poprawny, korek na zbiorniku sprawny,...
Masz niesprawny drugi bieg wentylatora i to jest przyczyna łapania temperatury przez silnik. Chłodzenie silnika korzysta tylko z drugiego biegu wentylatora, pierwszy jest tylko na potrzeby klimatyzacji. Po przekroczeniu określonej temperatury sterownik silnika włącza od razu drugi bieg wentylatora, jeśli ten jest niesprawny dochodzi do zagotowania płynu...
temperatura dochodzi do 102c zaczyna gotować płyn wiskoza nie rusza Elektromagnes, po podpięciu potencjometru zamiast czujnika wisko, złącza się przy temperaturze 106c Wlej płyn zamiast wody, usuń dziurę w układzie chłodzenia (prawdopodobnie uszkodzony korek) i będzie działać. W układzie musi być ciśnienie.
Licznik już ma poprawione luty bo był zregenerowany, pompa wody była wymieniona i czujnik temp. tez wiązka miedzy PCM a czujnikiem sprawdzona i prześwietlona. termostat sprawny a wahanie jest zbyt szybko aby była to wina układu chłodzenia tym bardziej, że 1.8TDCi ma suchy czujnik i mierzy temperaturę głowicy a nie płynu.
Możesz napisać, skąd ecu bierze info, kiedy ma włączyć wentylator chłodnicy i co to jest za czujnik przy chłodnicy, o którym pisze autor postu. Z czujnika temperatury cieczy chłodzącej, znajduje się w okolicach termostatu. Sygnał pobierany jest do komputera silnika i odpowiednio obrabiany. Gdy wartość z czujnika zgodzi się z wartością zapisaną w pamięci...
Po pierwsze, to podłącz diagnoskop i odczytaj numery błędów związanych z tą sytuacją. Inaczej to wróżenie z fusów co może być przyczyna takiego wzrostu temperatury, zimnej chłodnicy i późnego załączania się wentylatora? - brak płynu chłodzącego - zapowietrzony układ chłodzenia - uszkodzony czujnik temperatury - uszkodzony regulator wentylatora - zacinający...
Witam, nie załącza sprężarki, brak kodów błędów, testerem załączam sprężarkę, w parametrach: ciśnienie czynnika 4,4bar; temperatura zewnętrzna -12 oC; temperatura wewnętrzna +16 oC; temperatura parownika +14 oC; temperatura płynu chłodzenia +12 oC; Czy możliwe że przez uszkodzony czujnik temperatury zewnętrznej nie ruszy klima ?
Jeżeli silnik się przegrzewa to znaczy, że prawdopodobnie termostat nie otwiera dużego obiegu płynu chłodzącego (nie włącza w obieg chłodnicy). Tak długo jak chłodnica będzie zimna czujnik temperatury znajdujący się przy chłodnicy nie włączy wentylatora. Sprawa jasna - sprawdź termostat - prawdopodobnie konieczna będzie jego wymiana. Powodzenia.
Jest kilka podstawowych zasad w układzie chłodzenia jaki najczęściej występuje: __________________________________ Układ jest ciśnieniowy, czyli wszystko musi być szczelne, gdyż dopiero wtedy płyn (woda) wrze w temperaturze 120'C, inaczej nie będzie to działało. Termostat otwiera się przy 88'C powodując wymianę płynu pomiędzy obwodem silnika, a chłodnicą,...
Układ chłodzenia sprawdzany? Płyn chłodniczy, termostat? Objawy pasują do awarii układu chłodzenia.
W skład układu chłodzenia wchodzą wentylator, czujnik temperatury płynu chłodzącego (wg. schematu są dwa) i sterownik. Pytane jaka temperatura jest podawana do sterownika po odpaleniu silnika? Do tego trzeba by się podłączyć komputerem i sprawdzić, wtedy można coś więcej powiedzieć czy to czujnik czy sterowanie. Taki banał jak uruchomiona klima wykluczyłeś?...
A to masz uszkodzony czujnik na chłodnicy lub spalony bezpiecznik od silnika wentylatora chłodzenia na chłodnicy sprawdź.
Ople to bardzo czułe na temperaturę i.ciezkie do odpowietrznia auta. Do srawdzania termostat, temperatury czujników, pompa wody drożność układu chłodzenia, często żeby się odpowietrzyl (własne doświadczenie) wjeżdżałem na podjazd przodem żeby zbiornik był wyżej pod kątem i oczywiście zero zwykłej wody bo w tym aucie termostat otwiera się powyżej 100...
To są typowe objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą lub pęknięcia w głowicy. Przy wysokich prędkościach wentylatory nie są potrzebne do schłodzenia płynu. Wg mnie typowym objawem uszkodzonej uszczelki (przedmuchu do układu chłodzenia) jest podnoszenie się płynu, przy otwartym zbiorniku wyrównawczym, po uruchomieniu zimnego silnika. Wtedy zamknięty...
Witam. Czujnik temperatury płynu chłodzącego ( termistorowy) umieszcza się przy termostacie od strony głowicy silnika (w małym obiegu) płynu chłodzącego. Pomiar dokonywany jest przy zamkniętym termostacie, a wraz ze wzrostem temperatury w całym układzie chłodzenia...Pozdrawiam.
Czujnik temperatury wentylatora jest umieszczony w chłodnicy. Odłącz wtyczkę i zewrzyj w niej kawałkiem przewodu oba styki. Jeśli wentylator zacznie się obracać to znaczy, że albo uszkodzony jest czujnik temperatury, lub chłodnica nie osiąga odpowiednio wysokiej temperatury. Brak ciepłego powietrza z nawiewu wskazuje na skrajnie niski poziom płynu w...
A jak zatrzymasz się całkiem, na dłuższy czas powiedzmy 5-10 minut. Czy temperatura wzrośnie jeszcze wyżej czy na tym poziomie sie utrzymuje? Możesz mieć kilka problemów: - pompa wody - czujnik temperatury - za gęsty płyn chłodniczy - przytkany układ chłodzenia czyt. zakamieniony - niedrożna chłodnica Nie napisałeś jaki masz wentylator? Elektryczny?...
to proponuje ściągać głowicę i sprawdz czujnik temperatury w głowicy i chłodnicy-od dołu
Dzień dobry, Szukam sterownika do bezszczotkowego silnika prądu stałego 200 V/185 A. Szukałem w Google i nic ciekawego nie udało mi się znaleźć. Czy ktoś ma może pomysł, czym to wysterować? Mam silnik 37 KM od samochodu hybrydowego. Chciałbym go w czymś użyć, tylko bez sterownika raczej ciężko, a sam oryginalny falownik bez masy niepotrzebnych mi elementów...
Błąd P0118 to -zawór2 blokada mechanizmu różnicowego (N126) Zrobiłeś tak jak napisałem odłącz dwa czujniki i co dalej kreci wentylator? Dodano po 10 Błąd 18080 P1672 -Wentylator chłodzenia silnika, szybkość I - otwarty obwód, zwarcie do masy, przewody.
Jest jeden czujnik... najlepiej się podłączyć z diagnozą i zobaczyć jaka temperaturę widzą zegary, jaką silnik, a jaką moduł sterowania chłodzeniem (występuje w wersji z klimą)
Witam. Posiadam Peugeota 207 1.4 8V z 2009 roku. Od jakiegoś czasu mam kłopoty z układem chłodzenia, często się zapowietrza i wyrzuca płyn chłodniczy przez korek zbiorniczka. Wymieniłem termostat, obudowę i czujnik temperatury, wymieniłem chłodnicę, bo ciekła. Po przejechaniu około 10 km płyn podnosi się w zbiorniku pod sam korek, tak jakby powstawało...
Co do webasto to przyczyn może być wiele. - pompa obiegowa płynu chłodzenia - świeca - elektronika webasta - uszkodzone czujniki temperatury - mało paliwa i zablokowanie sterownika przypadki VW - i inne które jeszcze pewnie forumowicze dopiszą .... Ja bym zaczął od odczytania komputerem. Jeśli warsztat jest ogarnięty to nie będzie tracił czasu na szukanie...
-zaślepie EGR i kolektor -wyczyszczę przepustnice A co to ma wspólnego z Dzisiaj zauważyłam że na zimnym silniku ubyło płyny i temeratura po chwili doszła trochę przed środek a płyn się gotuje Albo uszkodzony czujnik temperatury i nieszczelności, albo uszczelka, albo pęknięta głowica albo inne nieszczelności układu chłodzenia i płynu ubuwa, a układ...
W aucie ( silnik TU1JP ) po przekręceniu zapłonu pali się kontrolka temperatury (brak wskaźnika) po uruchomieniu silnika po ok.1min włącza się wentylator. Po zgaszeniu silnika i wyłączeniu zapłonu silnik wentylatora pracuje nadal. Stało się to prawdopodobnie po wymianie płynu w układzie chłodzenia. Nie mam dokumentacji do tego silnika. Czujnik temperatury...
A czy nie jest to sygnalizacja braku płynu chłodzącego w zbiorniku? Płyn dolewałem przy odpowietrzeniu tak że jest płyn. Z tym że przy nagrzewnicy z tego odpowietrznika tylko para leci nic zero płynu. Na rozgrzanym silniku po lekkim odkręceniu korka płyn ze zbiorniczka leci, tak że płyn jest na 100%. Dziwi mnie że kontrolka gaśnie po odkręceniu lekkim...
a co ma do rzeczy turbo czy bez, jak on się pyta o olej. olej ma temp. wrzenia ok. 130 /ale to nic pewnego/ ps: zrób od 70 do 150 będzie dobrze. Z ta temperatura wrzenia oleju to przesadziłeś. W tej temperaturze to wrze płyn chłodniczy we współczesnych autach z ciśnieniowym układem chłodzenia ( no może deczko mniej to zależy od typu silnika). A wskaźnik...
Błąd sr też mi się pojawiał jak wypinałem czujnik temperatury u mnie jak się okazało był ubytek płynu chłodniczego lodówkę sprzedałem jakiemuś fachmanowi z Radomia za dwa dni wisiała już na olx jako sprawna
Witam, mam problem z VW Bora 1.9 TDI. Wymieniłem czujnik temperatury płynu chłodzącego, termostat też wymieniłem, płukankę układu też zrobiłem i nadal mam zimny wąż, od termostatu do chłodnicy. Pomoże ktoś, co mam zrobić? Proszę o pomoc i z góry dziękuję. AI: Czy po wymianie czujnika i termostatu oraz płukaniu układu odpowietrzyłeś układ chłodzenia?...
Ewentualność dobra ale nie zawsze. Nieraz zapomnisz o spojrzeniu na wskaźnik i masz fontannę pod maską. Używasz wody do chłodzenia silnika? Ona wrze w 100 stopniach a płyn w wyższej.Co prawda ciśnienie w układzie przesuwa wyżej punkt wrzenia ale lepiej płyn używać. Wentylator po zwarciu we wtyku czujnika załącza się raz za razem? Jeśli tak to jest ok...
Citroen saxo 1.0 .Po wymianie czujnika temperatury chciałem odpowietrzyć układ chłodzenia . Efekt był taki że wybiło mi cały płyn przez zbiorniczek.Odkręcałem odpowietrznik przy podszybiu.Pytanie jak zrobić to właściwie ?
Dziękuję za pomoc. Znalazłem przyczynę migającej kontrolki płynu chłodniczego. Zgrozo mój skuter jest chłodzony powietrzem. Przyczyna mrugającej kontrolki tkwiła w zupełnie innej przyczynie.
Jak silnik wymaga remontu, to albo remont (teraz to nie jest modne), albo zmiana samochodu (to jest teraz w modzie). Jest jeszcze wyjście pośrednie czyli wymiana silnika. Zauważyłem że olej na gorącym silniku jest wrzący na bagnecie... To chyba nie jest normalne. Więc do sprawdzenia czujniki temperatury, układ chłodzenia, wentylator chłodnicy... Może...
1. Sprawdzenie poziomu płynu chłodzącego : - Obserwuj, czy poziom płynu chłodzącego nie spada. Jeśli tak, może to wskazywać na wyciek zewnętrzny lub parowanie przez układ odpowietrzania. 2. Test ciśnieniowy układu chłodzenia : - Przeprowadź test ciśnieniowy, aby sprawdzić szczelność układu chłodzenia. Sprawdź wszystkie węże, połączenia i chłodnicę...
Odnośnie termostatu. Po wykasowaniu błędu na działającym zimnym silniku, klima działa, do momentu kiedy temperatura płynu na komputerze nie przekroczyła 97°C i nie pokazało, że termostat się włączył. Po uruchomieniu termostatu temperatura płynu zaczęła spadać (na kompie), a klima przestała chłodzić. Czyli w tym termostacie jest jakiś czujnik, który...
Witam. Mam problem z układem chłodzenia w Audi a3 1,9 tdi rocznik2001. Wskaźnik temperatury w liczniku wskazuje mi, że temperatura płynu w ukladzie chłodzenia jest wysoka i załącza się kontrolka od przegrzanego silnika. Podłączyłem auto pod komputer i na wyjściu z czujnika przy silniku temperatura wynosi 87 st., czyli jest dobrze. Jaka może być przyczyna...
Czujnik temperatury jest wkręcony w reduktor a w zimę reduktor jak i wystająca część czujnika ma temperaturę otoczenia co jest ważne bo nawet jak instalator ustawia czujnik na temp. 25stopni i płyn chłodniczy w reduktorze ma wyższą temperaturę to poprzez ochładzanie czujnika niższą temperaturą obudowy oraz powietrzem z otoczenia czujnik może się nie...
Jak skutecznie odpowietrzyć układ chłodzenia w A4. Wymieniłem termostat i zalałem płynem, teraz trzeba odpowietrzyć.
W tym silniku normalna temp. pracy została ustalona na 98-105°C. Dla tego nie wolno stosować do nich wody. Masz za niski spadek temp. przy chłodzeniu silnika. Może to być też przekłamanie czujnika. Delta temp. pasowała by. Co do silnika, jako że to jednostka turbo, sprawność uzyskuje dopiero jak turbina zaczyna wytwarzać nadciśnienie, czyli w okolicach...
Wydaje mi sie że miarodajna metoda na sprawdzenie przewodów to spryskiwacz do kwiatków zalany wodą i psikać po przewodach, kopułce i świecach gdy samochód pracuje, nie powinien zacząć kuleć a przewody świecić, świece że nowe nie znaczy że dobre, sprawdż na innych, kiedyś tak miałem, podmień czujnik temperatury może komputer nie załącza ssania na zimnym...
Jeżeli czujnik jest sprawny to poziom płynu opada, innej możliwości w tym aucie nie ma. Termostat puszcza obieg na chłodnicę przy 105 stopniach C, jest wspomagany grzałką więc może szybciej jeśli sprawna. Wskaźnik trzyma pion w zakresie 75 do 115 stopni C, pozej szybko leci w prawo naczerwone pole. Przy sprawnym układzie chłodzenia po zgaszeniu gorącego...
Problem bardzo szybko został naprawiony przez mechanika z Węgorzewa który dokonał diagnostyki silnika i wymienił czujnik temperatury płynu chłodzącego. Teraz silnik chodzi jak " szwajcarski zegarek " , tak jak powinien pracować tak prosty i niezawodny silnik. Dodatkowo jest konieczność wypłukania układu chłodzenia i zalania nowym płynem chłodzącym.
Nie mam pojęcia po co taka konstrukcja zbiornika płynu. Możliwe że skoki poziomu płynu mogą być wywołane konstrukcją układu chłodzenia i tym, że nagrzewnica jest powyżej silnika. W takim układzie powinny być stosowane zaworki zwrotne przed spływaniem płynu z nagrzewnicy do chłodnicy. Bez niego poziom płynu w chłodnicy na uruchomionym silniku byłby niższy...
Przecież jest temperatura płynu w panelu przednim ,mierzy temperaturę w zbiorniku wyrównawczym. Nie mówimy tu o temp. płynu ,tylko Procka i GPU. Temperatura płynu za chłodnicą to ok 30 stopni ,Następny jest CPU 35 a po nim GPU ok 60 i wszystko. Wentylatory chodzą na 9,50V i jest cicho. Nie znoszę wyjących wentylatorów. Temperatury GPU I CPU określa...
A kto to wie, klient twierdzi że ma go od 2 tyg. Dodano po 17 Dodam jeszcze, że przyjechał, bo po nabiciu klimy nie włączały się wiatraki - uszkodzone zasilanie - jednocześnie nie miał też normalnego chłodzenia silnika - ale jest coś chyba nie tak, bo brak "małych" obrotów tylko duże
Problem polega na podwyższonym ciśnieniu (?) w układzie chłodzenia. Audi A3 1.6 o oznaczeniu silnika BFQ. Problem polegający na zbyt wysokiej temp. układu chłodzenia, oscylującej w granicach 110 st. Temperatura otwarcia tego termostatu wynosi 105 stopni. Termostat nie otwiera się mimo zadanej temp. otwarcia. Jest on w tym silniku sterowany elektronicznie....
(at)ElektrodaBot AUDI A3 8P 2003R 1.9TDI Witam, mam problem z ogrzewaniem w moim Audi. Wymieniłem już płyn, termostat, dogrzewacz i dalej nic. Nie mam już pomysłu, co jeszcze można zrobić. W ogóle nie grzeje, po dłuższej jeździe leci lekko letnie powietrze i nic poza tym. Co może być przyczyną? Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Najczęstszymi przyczynami...
A ja bym go na odwrót przelał czyli na zimnym spuścił płyn , zdjął przewód na nagrzewnice z termostatu ( albo podpiąć się pod pompa w wylot nagrzewnicy tak jak kolega sugerował od razu wypcha coś z nagrzewnicy) , zdjął przewód dolny przy pompie i wtłaczał wodę od termostatu w stronę pompy. Jeśli jest szlam wokół cylindrów to może go wypcha. Co do napełniania...
Trafic 2008 rok. 2.0 115 km. . Klima nie załącza wentylatora. Na postoju nie chłodzi. Podczas jazdy chodzi bardzo dobrze. Szukam przyczyny już od dawna. Sam wentylator raczej działa. Po odłączeniu czujnika temperatury płynu chłodzącego wentylator startuje. Wymieniałem przekaźniki i dalej nic. Co może być przyczyną. Proszę o pomoc.
Silniczek krokowy może po prostu zacinać się i błąd w pamięci nie zostanie zapisany. Silniczek krokowy to nic innego jak zawór powietrza. Na podstawie składu spalin z sondy lambda, obrotów silnika, prędkości jazdy silniczek krokowy zwiększa lub zmniejsza dopływ powietrza, przez co zubaża lub wzbogaca mieszankę paliwową. U ciebie może być uszkodzony...
W Twoim aucie Masz jeden czujnik temperatury który współpracuje ze wskazówkowym miernikiem temperatury i orientuje kierowcę jaka jest temperatura płynu chłodniczego i prawidłowościach pracy układu chłodzenia. Drugi czujnik jest czujnikiem termostatycznym i wkręcony jest z boku w dolną partię chłodnicy i ten czujnik odpowiada za włączanie i wyłączanie...
Sygnał z czujnika temperatury zewnętrznej ( i nie tylko ten) zanim pojawi się na na wyświetlaczu trafia do komputera pokładowego. To że widzisz jaka temperatura jest za szybą twojego auta to jedno a drugie to ten sygnał jest potrzebny komputerowi po to by np. sterować czasem pracy świec żarowych/płomieniowych i dawką paliwa do momentu podniesienia się...
Witam, sytuacja następująca. 11.9tdi ajm 115km mam problem z układem chłodzenia i nie wiem co może być powodem. Dolny wąż zimny/lekko ciepły, górny w porządku, do tego co jakiś czas wciągnie nie wiadomo gdzie płyn i trzeba dolać. Do tego w układzie robi się podciśnienie (zazwyczaj przy odkręcaniu korka też wciągnie trochę lub resztę płynu, która zostanie)....
Witam. Kupiłem Skodę Fabię 2004 1.9 SDI. Auto od początku nie nagrzewało się tak, jak powinno, więc najpierw wymieniłem termostat, było to samo. Teraz wymieniłem czujnik temperatury, zalałem płyn, odpaliłem, na wolnych obrotach nagrzał się, ale chłodnica była zimna. Dzisiaj, jadąc do pracy, auto nagrzało się tak, jak powinno, ale chłodnica dalej zimna....
Świece powinny być brązowe, miałem takie Punto, świetne autko ale to tak na marginesie... Auto dość długo się nagrzewa i ciężko w nim odpowietrzyć układ chłodzenia - to raz. Dwa - sprawdź czujnik temperatury płynu, ale ten dla ECU (przy termostacie) - odczytaj na diagnostyce jaką temperaturę silnika widzi ECU w momencie załączenia wentylatora chłodnicy,...
Audi A5 3.0 TDI, problem z chłodzeniem, temperatura raz trzyma 90 stopni a innym razem spada do ok. 70, często na postoju na biegu jałowym nie osiąga temperatury 90 stopni, pomimo że na wskaźniku jest 90 to płyn chłodniczy w zbiorniczku wyrównawczym jest zimny. Wyczytałem, że występują 2 termostaty, wymieniony ten większy ale poprawy brak, wcześniej...
Termostat sprawdzony? Ile płynu w układzie, układ chłodzenia nie jest zapowietrzony, nigdzie nie cieknie? Bezpiecznik wentylatora cały, przekaźnik sprawny? Pomierzyłeś/posprawdzałeś cokolwiek po za wymianą czujnika temperatury?
czujnik płynu chłodzenia płynu chłodzenia czujnik temperatury chłodzenia
pamieci tomtom uszkodzenia przedwzmacniacza toshiba kanały cyfrowe
maszyna minerva śmieszne obrazki
Czajniki Alessi - Wysoka Jakość i Unikalny Design Skuter rozładowuje akumulator podczas jazdy - przyczyny