Przecież to dział dla początkujących. Co nie zwalnia od myślenia . :D W opisach od 1.DEF do 4.DEF przewijają się dwa zwroty " sygnał prędkości obrotowej" i "sygnał wałka rozrządu " . Jeśli pisało 2.DEF " sygnał prędkości obrotowej to poco się bierzesz za czujnik wałka rozrządu :?:
1. Podłącz oscyloskop i kręć kołem. 2. Sprawdzenie po zdemontowaniu - podłącz na zewnątrz, sprawdź oscyloskopem lub multimetrem zmiany po przyłożeniu magnesu. Pierwszy sposób pewniejszy. pozdrawiam
Witam, jeśli czujnik położenia wału bierze informację o położeniu wału z koła pasowego, wówczas dla mnie klin koła pasowego wału jest uszkodzony. Tylko to koło pasowe nie ma trzpienia, ale na wale są dwa zwężenia w które wchodzi tuleja koła - można to włożyć o 180 stopni odwrotnie, ale na pewno nie sposób tego 'ukręcić'. Dodano po 1 To zostały ci do...
Zajmij się na początek: P0341 - czujnik wałka rozrządu (aktywny) Sprawdzenie masy, zasilania oraz samego sygnału z czujnika. W razie potrzeby wymień czujnik.
Może być wiązka nie musi,to są zgadywanki nie naprawa. Sprawdź na początek grupę 4/4 ,potem pruj wiązkę albo sprawdzaj rozrząd. Najszybszy będzie oscyloskop albo sprawdzenie ustawienia rozrzadu.
Koledzy, mam ten sam problem z tym że u mnie Peugeot 308 1.6 VTi 120km. Z tym niesamowicie spartym samochodem męczę się już około 5 miesięcy, Pawel84krk nic nie da Ci wymiana silnika ani głowicy skoro masz ją już zrobioną. Problem nie leży po stronie silnika lecz osprzętu. Rozdarłem swój stary na śrubki. Silnik w środku paskudny wszędzie nagar.. Jeszcze...
W parametrach trzeba sprawdzić jak i czy widzi obroty wału i wałka rozrządu. I czy zgadza się synchronizacjia. W tych silnikach lubi pasek przy gaszeniu przeskoczyć o ząbek i też wali błąd czujnika wałka rozrządu.
Co to jest styloskop? Może to jakaś literówka? Nic do głowy mi nie przychodzi co dawało by taki obraz a stetoskop jest tu niepoprawnym domysłem. Panowie, ten przebieg jest bez sensu. W jaki to niby sposób sterownik silnika ma z niego mieć punkt odniesienia? Może jestem w błędzie ale ja jeszcze się nie spotkałem z wałkiem gdzie byłby tylko jedna ząb...
Witam serdecznie. Auto: Opel Zafira A prod 10/2003 1,8 (tylko bendzyna) 125km 92kw przejechane 197tyś km Błąd: P0340 Problem: Z odpalaniem "zimnego" silnika, rozrusznik kręci z 5sek i wyskakuje "Auto z kluczykiem" i podczas jazdy obroty max 4tys. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu jest ok-pali na dotyk i obroty podczas jazdy mogą być powyżej 4ty-kluczyk...
Ładujesz diesla do tematu benzyny? Ale no dobra u ciebie. Jest 1.4 Tdi na Pd. Pierwsze sprawdzenie komputerem czy czujnik wałka rozrządu działa (nie pojawia się błąd - częsta usterka wtedy odpala zawsze z opóźnieniem). Dwa nieszczęsne pompowtryski czyli uszczelnienia na nich jak gniazdo rozjechane to nawet nowe oringi nie pomagają. Dwa wycieki z tandem...
Jak wcześniej było niby ok a robiona głowica tyko, to albo zły czujnik albo złe koło. Bo nie wiem co jeszcze mogliby pozamieniać. Nic więcej ci nie podpowiem.
Blokujesz cały rozrząd.
Czujnik wału wstępnie odczytasz w parametrach na żywo podczas kręcenia. Powinno być jeśli dobrze kręci ok 300 obrotów.
Nie przechodzi też adaptacji zaworu faz (at)ElektrodaBot https://obrazki.elektroda.pl/8822744300_... Wstępna ocena dostępnych informacji Najnowsza obserwacja wskazuje, że test funkcjonalny przestawiania faz wałka rozrządu dolotu (tzw. VVT – Variable Valve Timing) kończy się błędem i komunikatem: • „Aktywacja wadliwa, aktywacja niemożliwa”...
No to wyobraź sobie teraz że wewnątrz izolacji masz przerwane druciki ale przez większość czasu się stykają, na chwilę obwód się przerwie i już masz błąd w ECU. To jest czujnik indukcyjny, więc ECU "widzi" cały czas ciągłość obwodu.
Czujnik na kole wałka rozrządu.
Vo do czujnika położenia wałka, to w tym silniku K4M nie mam czujnika położenia wałka ponieważ nie mam KZFR. Czujnik polozenia wału został wymieniony na nowy i oryginalny. Czekam na miejsce urodzenia mechanika na sprawdzenie rozrządu, a w międzyczasie czasie szukam ewentualnie przyczyny elektrycznej. Po odłączeniu MAP sensoru kąt wyprzedzenia to jakieś...
Witam. Pacjent to Opel Astra H z silnikiem Z14XEP. Kilka dni temu silnik na wolnych obrotach zaczął sie dusić, obroty zaczęły dość mocno falować. Po wyłączeniu klimatyzacji problem ustąpił, silnik zaczął normalnie pracowac.Od tego momentu świeci mi się Check. Najgorsze bylo że byłem wtedy w chorwacji i miałem 1000km na powrót do domu. Podróż odbyła...
Przewód nr 1 czujnika wałka rozrządu idzie oczywiście do sterownika silnika (120) do wtyczki szarej,wyprowadzenie B3. Natomiast element zaznaczony żółtą strzałką to wspólne połączenie (w tym przypadku 10-ciu i jest to masa) przewodów. W Renaultach wygląda to tak , że są to zaostrzone przewody i połączenie jest zalane cyną.
W pobliżu jednego z końców wałka.
Dziękujemy za wiadomość... :) Jesteśmy zasmuceni tą sytuacją...:( Współczujemy Ci bardzo... :cry: Wygląda na to, że program serwisowy także Ci się zepsuł... :?: Kto wie, czy żona nie zatkała Ci rury wydechowej abyś nie jechał na podwójnym gazie w poniedziałek do pracy po wczorajszym suto zakrapianym wieczorku :?: Reg. 3.1.9. Nie ironizuj i nie bądź...
Witam! Nie dawno rozpocząłem pracę w warsztacie samochodowym. Chciałem zdobyć trochę praktyki po studiach. Na warsztacie stoi P207 z silnikiem 1.6 THP 150KM. Od dłuższego czasu nikt nie ma pomysłów co zrobić, więc ja postanowiłem spróbować w wolnym czasie. Historia auta: Samochód z zachodu po częściowej dewastacji. Kupiony m.in. bez komputera. Ostatecznie...
Pozazdrościc wam szczęścia z podróbkami,dla przykładu mam stac omegę B 2.0 16V X20XEV,po wymianie dołu silnika od 8V i nie pali .Nowy czujnik wałka i nic ,zakładam orginał i po rozpięciu czujnika wału uruchamia się ,z zapiętym czujnikiem nie zagada,czujnik wału kupiłem simensa,a ten co silnik wymieniał twierdzi ,że wymienił koło sygnałowe na wale i...
Witam mam problem w vw golf 5 1.9 wyświetlają się błędy od czujników auto jest trochę osłabione. Jak go piknie to jedzie normalnie ale przeważnie jest w trybie serwisowym. Klima też raz działa raz ni... Bezpośrednia odpowiedź Z pakietu błędów P0102 / P0227 / P0237 / P0322 / P0403 / P0407 / P2016 (+ P3007) wynika, że większość czujników silnika jednocześnie...
problem rozwazany, powod? zawor na pompie oleju czasami nie otwieral sie dokonca i to robilo robote
Sprawdź dokładnie wiązkę. Jak na zasilaniu tego czujnika było tylko 2V, to sprawdź zasilanie innych czujników, bo zasilanie z tej samej gałęzi 5V z ECU. Czy za spadek napięcia może odpowiadać jakieś zwarcie na innych kablach idących ze sterownika, czy raczej wskazuje to na uszkodzone ECU? nie zawsze ECU. Może któryś czujnik przywierać do masy linię...
Jest to czujnik hallotronowy z wyjściem typu otwarty kolektor, sprawdzisz posiadając zasilacz i diode LED. I tyle.
Z prawej strony samochodu
W k4j nie ma czujnika "wałka rozrządu".
masz racje nie ma tam czujnika wałka rozrządu
Bo czytałem że w tych modelach komputery lubią kleknac A doczytales tez ze czesto rozlazi sie rozrzad ? Tymbardziej ze nie chodzi ci na samostarcie ! Zacznij od tego co nic nie kosztuje i nikogo nie bedziesz musial prosic o oscyloskop... Czyli sprawdzenie rozrzadu.
Wtyczka 294 to wlasnie wtyczka do sterownika.Masz racje, numery kabli sie zgadzajá, piny tezPamietaj jednak, ze czujnik walka rozrzadu to bardzo trwaly element w DAFie, i jezeli po wymianie masz dalej problemy, i nic nie znajdziesz w kablach, to duzo problemow powoduje to kólko z wystepami, z ktorego czujnik zczytuje sygnal o pozycji walka.bedác bardziej...
Napięcie spada bo masz zwarcie na lini zasilania 5v z ECU . Jak problem wystąpi odpnij pedał gazu wepnij miernik w kostkę i mierz napięcie. Odpinaj po kolei czujnik wałka , przepustnice i jakie tylko czujniki znajdziesz jak napięcie skoczy do 5v to uwalony czujnik. Jak nie zwarcie na kablach. U mnie w bse zwarcie robiła nowa przepustnica zamiennik....
tak jest gdy jest popsuty lub odłaczony czujnik 3-pin brazowo-niebieski-(masa) pin 10 sterownik 2-pin biało-żółty-sygnał pin 109 1-pin niebiesko-czarn-(plus) wspólny plus 87a Dodano po 1 3-pin brazowo-niebieski-(masa) pin 101 sterownik
Temat ma już kilka lat ale jeśli chodzi o silniki 20V (ADR,ARG, APT) to wyjaśnienie przyczyn różnych usterek nie jest czasami takie łatwe jak mogłoby się wydawać. Samochody z tymi silnikami (bez turbosprężarki) mają podane na wklejce w bagażniku zużycie paliwa w cyklu miejskim na poziomie 11,7-12,3l/100km a więc dość dużo. W trasie zużycie to około...
Z750 2008r Pozycja TDC 1 cylinder , W tym położeniu wypust na wałku wydechowym znajduje się w pionie na górze pod mostkiem . https://obrazki.elektroda.pl/4239288800_... https://obrazki.elektroda.pl/9298126600_... Przekręcając wał zgodnie z jego pracą ( w prawo) i ustawiając wypust na wałku rozrządu na przeciwko czujnika...
Może tak się dziać że będzie szarpał. Na Twoim miejscu podjechałbym na diagnostykę komputerową i odczytaj kody błędów. To że go skasujesz to po kilkunastu km ponownie sie pojawi. Zacznij od najprostszych rzeczy : sprawdzenie wtyków na czujnikach moęe być jakiś syf bądź zaśniedziałe i nie będzie prawidłowo działać. Trochę przestawiłeś oznaczenie: 11...
to ? http://obrazki.elektroda.net/35_12203879...
Witam kolegę. czujnik pin1 +5v ECU pin 98 czujnik pin 2 sygnałowy ECU pin 86 czujnik pin 3 masa ECU pin 108
Może przeskoczył pasek rozrządu, chociaż to mało prawdopodobne... Powiedzialbym raczej, ze w C8 to jest tak wysoce prawdopodobne az niemal pewne. Zalecam sprawdzenie rozrzadu przed innymi badaniami. Pozdrawiam
Masz jeszcze oryginalny sterownik, to porównaj wsady.
Witam, Moi drodzy mam dla Was pytanie o próbe diagnozy mojego samochodu, ah, mechanicy, elektrycy nie mogą ogarnąć i każą najlepiej wszytsko wymieniać. Już piszę o co chodzi: Hyundai Tucson 2005 crdi 113KM, Nie chce odpalić, ale jak wezmę go plakiem lub na popych to odpala i jest normalnie póki go nie zgaszę. Pierw było to co jakiś czas, a teraz za...
należy zmierzyć zasilanie czujnika.Jeżeli wtyczka jest zapieta,to na środkowym pinie,jeżeli silnik nie pracuje,ma byc napięcie zmienne o częstotliwości dokładnie 666hz
Witam. Nie trzeba programować. W zał. działanie, specyfikacja, diagnostyka tego czujnika w Mitsubishi Carisma 1.8 GDI (4G93).
czujnik wałka rozrządu Delphi rozrząd zmieniany 4 miesiące temu i wcześniej wszystko było ok zęby na kole wałka pasują z kołem przy skrzyni biegów gdzie jest znacznik. Chyba że o inne sprawdzenie rozrządu chodzi ??
Witam! Do spr. wałka nie trzeba wyciągać silnika! To procedura taka jak przy wymianie rozrzadu. Czyli , montaż blokad rozrządu i dem.napędu., po czym dem. górnego koła zębatego. I wszystko jasne czy ścięty , czy nie. Pierwszy czujnik to górny czujnik położenia wałka. Drugi czujnik to tzw.G.M.P. o którym już pisałem aby wtyk polutować . Teraz proszę...
Mam coś takiego jakbyś chciał.P http://obrazki.elektroda.net/5_122285528... http://obrazki.elektroda.net/88_12228552...
Witam, przepraszam za brak odpowiedzi ale po pierwszych odpowiedziach w temacie jakoś sceptycznie jestem nastawiony na ten temat. Samochód aktualnie naprawiony. Dopiero na PW z jednych z forumowiczów uruchomiłem samochód. Przyczyną było tak jak wspomniałeś Hektar Zahler właściwe koło i czujnik. Po samej wypowiedzi widzę że masz wiedze w temacie i szacunek...
niestety podmienianiem czasem nie naprawisz, trzeba się pobrudzić ... Do sprawdzenia rozrząd/napinacz i klin po stronie czujnika wałka
Proszę. Połączenia sterownika silnika: Transporter T5 2004r. 1.9 TDI , 105 km, silnik AXB.
sprawdzenie czujnika wałka rozrządu czujnik czujnik wałka rozrządu czujnik wałka rozrządu p0341
piekarnik whirlpool opinie kolumny aktywne klipsch laser brudzi
naprawa pendriva chińska tokarka
Termostat i pokrętło temperatury w piekarniku Gotze & Jensen - diagnostyka i naprawa Hasło serwisowe do sterownika RT-16P - dostęp i bezpieczeństwo