Czujnik wału wstępnie odczytasz w parametrach na żywo podczas kręcenia. Powinno być jeśli dobrze kręci ok 300 obrotów.
Piny we wtyce oczywiście dogiete ?? Możliwe przyczyny Okablowanie czujnika położenia wału rozrządu (w hali) (G40) Czujnik położenia wału rozrządu (w hali) (G40) Nieprawidłowy montaż Rozrządu w czasie rozrządu poza specyfikacją Usterka czujnika położenia wałka rozrządu (G40) Możliwe rozwiązania Sprawdź Okablowanie czujnika położenia wałka rozrządu (G40)...
Najlepiej to oscyloskop ale jak nie masz to może być dioda LED i rezystor. Dioda ma migać przy kręceniu rozrusznikiem. Można też wyjąć czujnik i sprawdzić go diodą i rezystorem przykładając coś metalowego do czujnika. Można sprawdzić zasilanie czujnika we wtyczce ale najlepiej na wpiętym czujniku. W blokach pomiarowych można też sprawdzić prędkość obrotową...
problem rozwazany, powod? zawor na pompie oleju czasami nie otwieral sie dokonca i to robilo robote
W parametrach trzeba sprawdzić jak i czy widzi obroty wału i wałka rozrządu. I czy zgadza się synchronizacjia. W tych silnikach lubi pasek przy gaszeniu przeskoczyć o ząbek i też wali błąd czujnika wałka rozrządu.
Wtyczka 294 to wlasnie wtyczka do sterownika.Masz racje, numery kabli sie zgadzajá, piny tezPamietaj jednak, ze czujnik walka rozrzadu to bardzo trwaly element w DAFie, i jezeli po wymianie masz dalej problemy, i nic nie znajdziesz w kablach, to duzo problemow powoduje to kólko z wystepami, z ktorego czujnik zczytuje sygnal o pozycji walka.bedác bardziej...
Przecież to dział dla początkujących. Co nie zwalnia od myślenia . :D W opisach od 1.DEF do 4.DEF przewijają się dwa zwroty " sygnał prędkości obrotowej" i "sygnał wałka rozrządu " . Jeśli pisało 2.DEF " sygnał prędkości obrotowej to poco się bierzesz za czujnik wałka rozrządu :?:
Błąd dokładnie dotyczy niezsynchronizowania czujników wału i wałka rozrządu. Sprawdź czujnik na wale.
tak jak kolega napisał rozrząd do sprawdzenia,brak synchronizacji
Witam. 1.Tryb awaryjny wyświetla się z wielu powodów, dlatego najpierw podłączenie pod komputer. 2.W tym samochodzie jest tylko jeden czujnik położenia wałka rozrządu. Żeby go sprawdzić to pomiędzy 1 i 2 pinem 500 - 800 Ohm lub gaz do dechy i jeżeli nie przekroczy 4500 obr/min to czujnik uszkodzony.
Na plaku silnik łapie, ale jakoś nie chętnie. Na plaku powinien lapac normalnie jezeli lapie kulawo na plaku to koniecznie rozrzad do sprawdzenia. Po podłączeniu komputera pokazało że jest przerwa w obwodzie czujnika położenia wałka rozrządu Jakim komuterem bylo czytane ? Jezeli jakims chinczykiem to moze byc przeklamanie i pokazuje blad braku zgodnosci...
Jak masz ten miernik z brzęczkiem to jeszcze możesz spróbować sprawdzić przewody ruszając nimi, bo nawet przy niewielkiej chwilowej zmianie rezystancji można usłyszeć zmiany tonu brzęczka. Wtyczka jest nierozbieralna.
Tak to są dane dla czujnika temp chłodziwa żeby sprawdzić czujnik wałka rozrządu trzeba posiadać oscyloskop.
Ja też bym optował na ścięty klin na wałku rozrządu.Wkładając blokady koła rozrządu i wału głównego wydaje się że jest ok.ale wałek rozrządu jest przesunięty powiedzmy o 0,5;1 zęba .Odpala wtedy z trudem w diagnozie wyskakuje błąd czyjnika wałka rozrządu (czujnik zbiera sygnał z koła pompy). Żeby to sprawdzić KONIECZNIE!!!!!! należy zdemontować koło...
Sygnał z czujnika wałka rozrządu jest poza zakresem , sprawdź ustawienie rozrządu . Wymiana tego czujnika wiąże się z regulacją ustawienia względem występu na kole , poeksperymentuj nie może być za blisko jak i za daleko .
Może przeskoczył pasek rozrządu, chociaż to mało prawdopodobne... Powiedzialbym raczej, ze w C8 to jest tak wysoce prawdopodobne az niemal pewne. Zalecam sprawdzenie rozrzadu przed innymi badaniami. Pozdrawiam
No to jeśli po stronie elektrycznej wszystko jest wporządku i założone masz czujniki ORYGINALNE, a nie zamienniki chińskie to wina leży w ustawieniu rozrządu. Rozebrać i sprawdzić czy nic się nie przestawiło i czy nie ścieło jakiegoś klina.
Egr, Czujnik położenia wałka rozrządu, przepływka. Podłączałeś pod kompa żeby sprawdzić błędy?
Jakiś diesel, 2004 r., Astra F. Jeżeli był zamawiany czujnik to ma przyjść taki jak zamawiany. Sprawdzony kilkukrotnie. Długość też była sprawdzona.
sprawdź rozrząd przypuszczam ze zerwał się klin na górnym kole częsta przypadłość tych silników
To zostały ci do sprawdzenia dwie rzeczy. Pierwsza to zasilania czujnika, a druga to sprawdzenie przebiegu z obu czujników i porównanie ze wzorcem. Bez tego będziesz wymieniał w nieskończoność.
Jak wcześniej było niby ok a robiona głowica tyko, to albo zły czujnik albo złe koło. Bo nie wiem co jeszcze mogliby pozamieniać. Nic więcej ci nie podpowiem.
O ile się nie mylę ,to na wałku rozrządu jest hall. twoim oscyloskopem możesz sprawdzić jego sygnał. Przebieg znasz. " _Π_" Jeżeli będzie prawidłowy,to znaczy że jest sprawny i tylko korelacja wchodzi w rachubę.
Blokujesz cały rozrząd.
Zwykle ssący to A a wydechowy B....ale można to sprawdzić odpinając czujniki i patrząc na błędy
Zajmij się na początek: P0341 - czujnik wałka rozrządu (aktywny) Sprawdzenie masy, zasilania oraz samego sygnału z czujnika. W razie potrzeby wymień czujnik.
Klin jest sprawdzony na kole wałka rozrządu ,czujnik podmieniony na inny i wałka rozrządu i wału korbowego ,okablowanie sprawdzone , a co do tego jak napisałem o rozrządzie ,chodzi o to ze jak mam założona blokadę na wale korbowym to nie jestem w stanie naciągnąć paska rozrządu dokładnie na znak ale biorąc znaki z paska rozrządu pasuje idealnie ,a mam...
Czujnik położenia wałka rozrządu i rozrusznik do sprawdzenia
Rozumiem, że nie trzeba ściągać kół zębatych i sam to ogarnę. Musisz tylko ściągnąć osłonę rozrządu i masz dostęp do "otwieracza piwa". Co ciekawe kupuj tylko oryginał Siemens ponieważ to system simtec opracowany przez Siemensa i żadne zamienniki nie będą prawidłowo pracowały. I nie piszę tu o jakiejś chińszczyźnie ale o takich markach jak Hella, Bosch....
Przewód nr 1 czujnika wałka rozrządu idzie oczywiście do sterownika silnika (120) do wtyczki szarej,wyprowadzenie B3. Natomiast element zaznaczony żółtą strzałką to wspólne połączenie (w tym przypadku 10-ciu i jest to masa) przewodów. W Renaultach wygląda to tak , że są to zaostrzone przewody i połączenie jest zalane cyną.
Dziękujemy za wiadomość... :) Jesteśmy zasmuceni tą sytuacją...:( Współczujemy Ci bardzo... :cry: Wygląda na to, że program serwisowy także Ci się zepsuł... :?: Kto wie, czy żona nie zatkała Ci rury wydechowej abyś nie jechał na podwójnym gazie w poniedziałek do pracy po wczorajszym suto zakrapianym wieczorku :?: Reg. 3.1.9. Nie ironizuj i nie bądź...
Teraz najlepiej podejrzeć oscylogramy czujnika wału i wałków ( możliwe że jakiś problem z odczytem wału ) oscylogramy poprawne już masz . Jak nie masz oscyloskopu to podjedź do jakiegoś elektronika samochodowego on powinien to sprawdzić ..
Najprędzej to ci kluczyk padł z tego kangura. Czujnik klucza to pętla immo. przy stacyjce i nie jest kodowana, wsadź starą bo też lubiły łapać przerwę. Podłączyć mądrzejszy diagnoskop i sprawdzić status immo. w parametrach ECM i UCH. Czujnika wałka rozrządu tam nie ma.
No to trzeba jeszcze sprawdzić synchronizację czujnika wałka rozrządu z walem. A najlepiej sprawdzić jak już nie pali w parametrach czy widzi obroty wałka rozrządu.
Pierwsze co powinieneś sprawdzić to są świece czy na nich iskra jest. W mojej astrze tak było i były świece do wymiany. Następnym krokiem są przewody i cewka. Jężeli to sprawdzisz to następnym krokiem jest rozrząd. Jeżeli samochód był sprawdzany przez komputer to przestawiony rozrząd by raczej wykrył jako błąd czujnika wałka rozrządu. Jeżeli to wszystko...
Witam Zamówiłeś same koło czy cały uszczelniacz ? Wystarczy przełożyć koło z oryginalnego uszczelniacza. Ono jest wyjmowane. Turbo nie mam jak sprawdzić, bo jestem w pracy a po pracy lecę na drugi etat czyli remont.
Sprawdź wtyczki od czujnika położenia wałka rozrządu i czujnika położenia przepustnicy. Są identyczne i chociaż daleko od siebie to można się pomylić wpinając. Sprawdź wszystkie bezpieczniki, może któryś strzelił. Pod maską też są bezpieczniki :)
Do sprawdzenia ten rozrząd. Dobrze byłoby podmienić czujnik i sprawdzić czy na drugim nie będzie synchronizacji. Co do adblue to osobny temat to fakt.
Z prawej strony samochodu
Sprawdź ustawienie rozrządu.
Mam takie autko z silnikiem 2,4 i problem taki ze nie mozna odpalić silnika na dłużej jak 3s Odpala bezproblemowo wchodzi na 1000obr trzyma je i po 3s gaśnie, nawet jak dodam gazu to wkręci sie na 4000 i tez po 3s gasnie. Sprawdzone: - błędy ; błąd czujnika wałka rozrządu. - sprawdzone ustawienie rozrządu (jest na znakach prawidłowo) - wymieniony czujnik...
Czujnik wałka rozrządu podmieniony, rozrząd sprawdzony na blokadach i sprawdzony impulsator (to kółko z ząbkami). Wszystko jest OK. Po wykasowaniu błąd wraca jak obroty spadną poniżej około 1000 obrotów. Jakieś pomysły?
Jesteś w stanie sprawdzić, czy oznaczenie tego czujnika to 6B905163A? Tak, jest to numer czujnika do silnika 1.6.
Przepnij ten przewód na sygnał z czujnika wałka rozrządu lub na sterowanie cewki zapłonowej. Trzeba by sprawdzić później w programie czy zgadza się prędkość obrotowa silnika. Na tą chwilę wątpię by się zgadzała - wystarczy zobaczyć jak wygląda sygnał z czujnika wału w tym aucie by zrozumieć i co chodzi.
W k4j nie ma czujnika "wałka rozrządu".
W pobliżu jednego z końców wałka.
Sprawdź ustawienie rozrządu.
dodatkowo wykonałem dziś test polegający na wykasowaniu błędów i odłączeniu kostki od czujnika. Po odłączeniu czujnika i zapaleniu silnika nie ma żadnych zmian w działaniu silnika oraz błędu - pojawia się ten sam co z podłączonym czujnikiem. Czyli masz czujnik uszkodzony i nie ma co się zastanawiać. Dla swojego spokoju, sprawdź, czy nie masz uszkodzonej...
Sprawdził bym bezpieczniki i czujniki wału i wałka rozrządu albo ich kable.
masz racje nie ma tam czujnika wałka rozrządu
Z750 2008r Pozycja TDC 1 cylinder , W tym położeniu wypust na wałku wydechowym znajduje się w pionie na górze pod mostkiem . https://obrazki.elektroda.pl/4239288800_... https://obrazki.elektroda.pl/9298126600_... Przekręcając wał zgodnie z jego pracą ( w prawo) i ustawiając wypust na wałku rozrządu na przeciwko czujnika...
Napięcie spada bo masz zwarcie na lini zasilania 5v z ECU . Jak problem wystąpi odpnij pedał gazu wepnij miernik w kostkę i mierz napięcie. Odpinaj po kolei czujnik wałka , przepustnice i jakie tylko czujniki znajdziesz jak napięcie skoczy do 5v to uwalony czujnik. Jak nie zwarcie na kablach. U mnie w bse zwarcie robiła nowa przepustnica zamiennik....
tak jest gdy jest popsuty lub odłaczony czujnik 3-pin brazowo-niebieski-(masa) pin 10 sterownik 2-pin biało-żółty-sygnał pin 109 1-pin niebiesko-czarn-(plus) wspólny plus 87a Dodano po 1 3-pin brazowo-niebieski-(masa) pin 101 sterownik
Fajne to tłumaczenie masz... co to był za program? Sprawdziłem sobie ten błąd: 16719 - Crankshaft Position Sensor (G28): Malfunction ...a czujnik G28 to czujnik prędkości obrotowej silnika, czyli czujnik przy wale korbowym, a nie przy wałku rozrządu.
Witam kolegę. czujnik pin1 +5v ECU pin 98 czujnik pin 2 sygnałowy ECU pin 86 czujnik pin 3 masa ECU pin 108
Sprawdź lepiej czujnik wału korbowego i wałka rozrządu.
Masz jeszcze oryginalny sterownik, to porównaj wsady.
Nie ma być.
należy zmierzyć zasilanie czujnika.Jeżeli wtyczka jest zapieta,to na środkowym pinie,jeżeli silnik nie pracuje,ma byc napięcie zmienne o częstotliwości dokładnie 666hz
Cześć, Mam problem z silnikiem Deutz TCD 4.1 L4 w wózku widłowym. Zaczęło się od pojawiającej się migającej kontrolki świec żarowych i spadku mocy. Występowało to głównie podczas jazdy przy agresywnym puszczeniu pedału gazu. Aktualnie mamy już duży problem przy próbie uruchomienia wózka. Bez płaka nie podchodzimy. Odczytaliśmy błąd niskiego ciśnienia...
Masz do sprawdzenia czujnik położenia wałka rozrządu, czujnik temperatury oleju; napięcie jest wyższe od dopuszczalnego.11180 to kod informacyjny dla układu emisji spalin i nie można go usunąć puki nie usuniesz usterek powiązanych z tym błędem lub zniknie sam po upływie 400 dni jeśli w tym okresie był nie aktywny.
Witam. Nie trzeba programować. W zał. działanie, specyfikacja, diagnostyka tego czujnika w Mitsubishi Carisma 1.8 GDI (4G93).
to ? http://obrazki.elektroda.net/35_12203879...
Mam coś takiego jakbyś chciał.P http://obrazki.elektroda.net/5_122285528... http://obrazki.elektroda.net/88_12228552...
bo kostki sprawdzone mają przepływ, czujniki zmieniane również na nowe. Tak? To proszę podaj co tam niby było sprawdzone?
Proszę. Połączenia sterownika silnika: Transporter T5 2004r. 1.9 TDI , 105 km, silnik AXB.
A więc pisz że chcesz sie dowiedzieć w którym miejscu jest czujnik.Tak, jest z tyłu głowicy nad wyjściem z czwartego cylindra. Wtyczka 3 pin.Zasilanie 5v,masa,i sygnał.
a moze cos z czujnikiem bezwladnosciowym? odcina doplyw paliwa znajduje sie kolo bezpiecznikow z prawej strony
niby może byc czujnik położenia wału Na to wskazują objawy. Ale może to być też czujnik położenia wałka rozrządu. Komputer nie musi wyświetlić tego jako błąd. Masz w sumie dwie opcje - sprawdzenie czujników lub ich podmiana. Prawdopodobnie: 37841-PLZ-D00, 37501-PLZ-D00.
Czujnik położenia wału albo padnie całkiem (nie można uruchomić silnika), albo tak, że jeśli się silnik nagrzeje to auto zgaśnie i nie da się uruchomić silnika. Dopiero kiedy ostygnie, znów można uruchomić silnik, jak gdyby nigdy nic. Co do ciężkiego palenia na zimnym, to szukaj gdzie indziej, np. czujnik temperatury silnika.
Czujniki, wału / wałka rozrządu sprawdzone ? Przebiegi prawidłowe ? Stało się to nagle czy po jakiejś naprawie awarii ? Diagnostyka robiona ?
Zaostrzona wyprostowana sprężyna z elektromagnesu :)
Czujnik wału też powinien mieć zasilanie 5V, masę i sygnał. Uszczelniacza wału od strony skrzyni nie zmieniałeś? Można jeszcze do testów wypiąć wtyczkę od czujnika wałka rozrządu i sprawdzić, czy sterownik widzi obroty wału z czujnika G28 i odwrotnie. Można też sprawdzić w blokach pomiarowych, czy sterownik pozwala na odczyt obrotów z czujnika wałka...
To jest czujnik Halla
Chyba niestety jako komplet ! w/g Bosch 0 232 101 023 ale może warto spróbować coś podmienić ...pewno będzie taniej :D
Mistrzu, całkiem niepotrzebnie wymieniłeś czujnik. Czego nie ma, iskry, paliwa? Pompa się załącza? Obroty rozrusznika sterownik widzi? wtryski mają kluczowanie? Jakie ciśnienie paliwa? Jaką temperaturę widzi sterownik? Fejs i błędy to nie wszystko.
przyczyną był przestawiony rozrząd !! Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł".
Szukaj koło rozrusznika zgnilizny w wiązce.
Sterownik Simtec 1-22 2-4 3-2
P0009 Działanie systemu ustawienia silnika (rząd 2) do sprawdzenia - Czujnik położenia wału korbowego (Halla/MRE) P0597 Obwód sterowania podgrzewacza termostatu/otwarty P0014 Elektrozawór ustawienia wałka rozrządu zaworów wylotowych 1, rozrząd za daleko przesunięty lub działanie systemu do sprawdzenia -1.Czujnik położenia wałka rozrządu (Halla/MRE)...
Do sprawdzenia ustawienie rozrządu wg. znaków, czujniki wałków rozrządu oraz korbowego powinny być zakładane tylko oryginalne w tych modelach.
Czujnik położenia wałka rozrządu ewentualnie wału. Trzeba sprawdzić w parametrach. Dodano po 1 Zwłaszcza synchronizację tych czujników.
Jesli czujnik i instalacja sprawna to nie ma synchronizacji między kołem pompy, a wałem korbowym.
Nie podoba mi się że na wtyczce czujnika wałka jest +12 i +5v. Tak ma być. Jest zasilany 12V. http://obrazki.elektroda.pl/4691760400_1...
A czujnik generuje sygnał?
P0341, nieprawidłowy sygnał z czujnika wałka rozrządu, na tym się skup, czy czujnik ma zasilanie i czy generuje sygnał
Ja bym jeszcze sprawdził dwa czujniki wałków/wału rozrządu - sprawdź czy na pewno są sprawne (miernikiem o ile się da) - instalacje też. I mam przeczucie, że jest problem z instalacją - tutaj jeszcze WSZYSTKIE punkty masowe do sprawdzenia.
Postaram sie to sprawdzić bo podczas sprawdzania kompresji silnik miał max 30 stopni, może to być czujnik stukowy, czujnik wałka rozrządu i masa innych czujników podobno
Na moje masz padnięty czujnik wałka rozrządu dlatego nie możesz go wkręcić powyżej 4500 obrotów. Błąd błędem ale sprawdź to co napisałem.
A napęd czujnika wałka rozrządu sprawdziłeś? Jest tam coś w rodzaju palca zapłonowego, sprawdź, czy nie oberwał się kołeczek ustalający
Witam Mam iveco 2018 2.3 po dostaniu tem 90stopni odcina go Wymieniłem czujnik położenia wałka rozrządu pomogło na 200km problem wrucił znowu wymieniłem czujnik wałka rozrządu problem wraca wymieniony czujnik położenia wału problem dalej jest Co jescze sprawdzić?
Witam, samochód to Panda z silnikiem 1.1 LPG , silnik w wersji "ECO" Problem polega na tym że auto łapie błąd P0340 - Czujnik położenia wałka rozrządu- zakłucenia działania. Wymieniłem czujnik na nowy, problem nie znikł. Postanowiłem także sprawdzić rozrząd (specjalnie kupiłem do niego blokady) rozrząd jest ustawiony prawidłowo. Problem nadal ten sam....
posprawdzaj zasilania, oscyloskopem jaki idzie sygnał z czujnika i czy widzi go ecu. sprawdz pozniej jeszcze czujnik wału. Sprawdz dlaczego nie odpala, nie otwieraja sie wtryski, czy pompa wogole nie daje?
Brak synchronizacji wału korbowego i wałka rozrządu. Podobno jest ok. Nie może być ok. Jeżeli nie pali zpodłączonym czujnikiem wałka rozrządu to, czujnik wałka wysyła sygnał który nie współgra z wałem korbowym. Po odłączeniu czujnika wałka sterownik zastępuje sygnał wałka rozrządu i auto odpala po dłuższym kręceniu. Zostaw czujnik wałka w spokoju,...
A próbowałeś odpalać na odłączonym czujniku wałka rozrządu?
Czy z odpiętym czujnikiem wałka rozrządu powinien odpalić? Tak powinien ale będzie w trybie awaryjnym tak jak miałeś wcześniej, co do braku synchronizacji czyjników przyjżał bym się rozrządowi. Pozdrawiam
Po prostu tam gdzie zawory nie wystają poza płaszczyznę glowicy. Praktycznie wszystkim wystają przy pełnym otwarci zawora, nie przypominam sobie silnika bezkolizyjnego w oplu Dlatego pytam konkretnie który żeby sprawdzić i powiedzieć że masz rację że jednak ja się mylę
https://www.youtube.com/watch?v=1ukaXvlR...
jak czujnik ci nie pomoże to wpadnij do mnie to zobaczymy Dodano po 3 jak czujnik ci nie pomoże to wpadnij do mnie to zobaczymy
W załączniku zdjęcie poglądowe silnika 1.9 dci z zaznaczonym umiejscowieniem czujnika wałka rozrządu. https://obrazki.elektroda.pl/1685990700_...
sprawdzenie czujnika wałka rozrządu czujnik czujnik wałka rozrządu czujnik wałka rozrządu p0341
kabel ethernet przerywa czujnik odciąć paliwo hasło wygasa
plazma samsung driver uszkodzony plazma samsung driver uszkodzony
Jak sprawdzić czujnik zmętnienia wody? Spadek ciśnienia w instalacji CO - możliwe przyczyny i diagnostyka