A czujnik wału sprawny?
Hm. czujnik położenia wału
Na początek sprawdziłbym czujnik położenia wału.
Jeśli to co pisałeś sprawdzone i jest OK, to warto obejrzeć dokładnie przewód i sam czujnik położenia wału.
Z tym się nie zgodzę, to jest czujnik indukcyjny, a czy ma wtyczkę 2 czy 3 pinową zależy tylko od ekranowanego (lub nie) kabla sygnałowego
Było pisane i to wielokrotnie. czujnik wału...
Nie zauważysz tego, ale poprzez zużyte elektrozawory, wtryskiwacze czy podciśnieniowy przewód referencyjny gaz nachodzi do kol ssącego i sie zalewa bez zauważalnego zwiększenia spalania. Oby to był czujnik wału
Sprawdź czy jest iskra jak nie pali. Pierwsza myśl czujnik położenia wału.
Czy na sterowniki jest taka sama rezystancja jak na czujniku położenia wału jest to pin 28 i 11
wyczyszczony stary czujnik położenia wału
Sprawdź wielkość szczeliny między kołem "fonicznym" a czujnikiem położenia wału. Jak za duża to trzeba spiłować stopkę.
Rozumiem teraz powiedz jakiej firmy został założony nowy czujnik położenia wału ?
Czujnik wału...
A ja mówię że to na bank będzie czujnik wału korbowego.
W takim razie spróbuję teraz przeczyścić czujnik położenia wału ;]
czujnik położenia wału jak kolega wyżej pisał .
Ja sprawdziłbym czujnik położenia wału korbowego.
Może czujnik położenia wału...?
Czujnik wymieniony i auto odpala za każdym razem bez gadania :) Ciągle nieco długo kręci na ciepłym (2-3s) i to nie za każdym razem tylko zupełnie losowo, ale to już chyba problem z czymś innym (może kompresja już lipna tu i ówdzie). Dzięki wszystkim za pomoc :) Stary czujnik obmierzyłem, jego oporność na zimno jest identyczna jak nowego. To dziwne,...
Czujnik położenia wału korbowego ,nieszczelność kolektor ssący -serwo hamulców,nieszczelność kolektor ssący MAP -sensor ,MAP-sensor. To na początek. Ostrzeżenie za pisanie głupot pkt 10.2 (czujnik wału)
Pisze , że wydech drożny. Jest niezsychronizowana iskra z rozrzadem dlatego raz wali w wydech raz w "gażnik" i napewno na plaku nie zapali. Jeszcze raz dobrze ustaw rozrząd i popatrz na czoło czujnika wału - opiłki.
Wyczyść czujnik położenia wału korbowego.
proponuje wymienić czujnik położenia wału
Witam Jakie są prawidłowe wartości napięcia na czujniku położenia wału w seicento 900? Jest to sinusoida o napięciu około 6V na biegu jałowym, przy zwiększaniu obrotów silnika rośnie tylko do około 10V, dlaczego? Napięcia nie powinny być wyższe przy wysokich obrotach? czujnik jest na 100% sprawny (podłączony do sterownika)
201 impuls wtrysku Czujnik położenia wału?
Kostka oczywiście może być powodem, druga możliwość to zbyt duża szczelina pomiędzy czujnikiem położenia wału a kołem fonicznym (<=1mm)
Może pasuje może nie, wiem tylko że czujnik wału z seicento pasuje do starego audi a8 4.2 :) jeśli wtyczka z sondy jest taka sama to powinna chodzić możesz spróbować założyć zawsze to lepsze niż nie pracująca sonda.
czujniku położenia/obrotów wału korbowego nie spowoduje jakichś błędów w funkcjonowaniu komputera przy ponownym odpalaniu po załączeniu czujnika. Chodzi mi o Fiata Seicento 900. Przymierzam się do zrobienia czegoś takiego,ale mam wątpliwości. Może ktoś już coś takiego robił i ma jakieś doświadczenie.
Czy przy wymianie paska nie uszkodziłes przypadkiem czujnika połozenia wału korbowego?
Czujnik położenia wału bym sprawdził.
Iskry nie ma to co masz zrobić , wn do kontroli , oraz czujnik wału ewentualnie
Podmień czujnik położenia wału. Ustaw odpowiednią przerwę czujnika od koła fonicznego (2mm)
Jak nie odpali jak wyżej kolega sugeruje to sprawdź Iskrę a objaw taki jakby czujnik Wału się kończył
Może w jakiś sposób uległ uszkodzeniu właśnie ten czujnik, sam kiedyś zmieniałem pasek klinowy zapominając o przykręceniu czujnika wału korbowego samochód zachowywał się identycznie jak Twój.
Witam ja też mam ten problem wszystko wygląda idealne tak samo jak opisał to założyciel tematu czy to naprawdę może być czujnik położenia wału?
czujnik położenia wału do sprawdzenia
Jeśli i na gazie jest tak samo to nie będzie wina układu benzyny. Zerknij do przewodu łączącego przepustnicę z mapsensorem. Taki cieniutki wychodzący przy przewodzie na serwo hamulcowe. Powinien byś szczelny na całej długości zwłaszcza przy wszelkich króćcach (przy czujniku , przepustnicy i takim niby filterku na tym przewodzie).Silnik strzela na gazie...
Oscyloskop i obserować kształt wyindukowanego sygnału, jak pomiar miernikiem cię nie zadowala.
Zmierz szczelinomierzem odległość czoła czujnika położenia wału od zębów koła fonicznego, jak jest >=1mm to trzeba podpiłować wspornik czujnika
Jaka szczelina między czujnikiem położenia wału a "kołem fonicznym"?
Co tam masz za sterownik ? Masz czujnik wału i wałka tak ?
Nie pamiętam jak fiat, ale większość samochodów pali bez niego. Takie schizy jak opisujesz to od czujnika położenia wału.
Odstęp czujnika wału od koronki?? Jest 1mm???
Możesz odpalić na samym gazie? Wtedy byłoby wiadomo w czym szukać - w układzie paliwowym benzyny lub zapłonowym. Przyznam że dość dziwny dźwięk przy odpalaniu. Sprawdziłbym kompresję w cylindrach silnika SC 900 nie ma paska rozrządu . Czujnik położenia wału wymieniony ale czy odległość od koła fonicznego jest odpowiednia?
Wszystko było dobrze ustawione. Przyczyną był przestawiony czujnik położenia wału. Wszystko ładnie pali. A rozrzad Był ustawiony prawidłowo za pierwszym razem. Więc nawet jeśli była by to zestaw kolizyjny to bym nic nie popsuł Dodano po 2 Przestawiony czujnik położenia wału.
Najprościej podpiąć pod diagnoskop jeśli nawet kontrolka wtrysku nie wykazuje awarii - można podejrzeć parametry. Bez tego nie wiesz czy czujniki działają prawidłowo itp. Na teraz obejrzyj dokładnie cienki przewód podciśnieniowy do MAP-u. Wychodzi pod przepustnicą tam gdzie przewód do serwa hamulcowego i jest połączony z czujnikiem ciśnienia przy sterowniku...
Na masie od pompy paliwa masz jeszcze wyłącznik kolizyjny, sprawdź czy na złączu pompy masz zasilanie jak załączysz przekaźnik, co do kolorów przekaźników to ci nie powiem nie mam tego zaznaczonego na schemacie. Dodano po 3 Sprawdź pin 17 i 34 sterownika ma tam być ciągle masa, na pinie 26 ma być 12V po kluczyku, na 35 pinie powinno być 12V gdy załączy...
Czujnik położenia wału (CPS) i czujnik położenia przepustnicy (TPS), wskazany byłby też czujnik podciśnienia w kolektorze (MAP) oraz czujniki temperatury powietrza (IAT) i płynu chłodzącego (ECT).
Najlepiej byłoby podłączyć go mimo wszystko do komputera. Podejrzewam, że jest to silnik SPI do którego jeden z forumowiczów Elektrody napisał bardzo dobrze działający program diagnostyczny. Czy to duszenie itp zaczęło się nagle i czy występuje w jakiś konkretnych warunkach itp ? Objawy mogą wskazywać też na czujnik położenia wału...
Może by sporo rzeczy. Świece, cewki, kable zapłonowe. Pompa paliwa, regulator ciśnienia, czujnik położenia wału itd.
Nie wiem chyba wymienię czujnik położenia wału, może to on jest przyczyną ?
czujnik położenia wału wymieniłem i nic ;(
nie sprawdzałem czy jest iskra Dodano po 7 czujnik na kole zamachowym wyczyściłem Dodano po 1 czy to może być czujnik położenia wału korbowego?
czy czujnik położenia wału mógł się zepsuć przez odpalanie na pych ? Nie, nie mógł się od tego zepsuć Możesz zrobić taką próbę: pod tylną kanapą z prawej strony samochodu jest dekiel, pod którym uzyskasz dostęp do zbiornika paliwa, smoka i pompy. ściągnij wtyczkę i podłącz żarówkę pod dwa najgrubsze kable (czarny z fioletowym i biały, o ile mnie pamięć...
Musisz zdemontować czujnik i jego uchwyt. Bardzo częstym problemem jest odległość czujnika od koła. Musisz uchwyt przerobić (przypiłować) tak żeby zmniejszyć odstęp od koła wału do czujnika i po temacie.
Sprawa wyjaśniona padl czujnik położenia wału. Po wymianie pali jak dawniej.
Problem rozwiązany - wymieniony został czujnik położenia wału i usterka nie występuje już.
Witam. Seicento 1.1 rok produkcji 2000r. Świeci kontrolka wtrysku paliwa i po zapaleniu auta nie gaśnie, tym samym samochód pracuje nie równo,brak mocy. Na początku kontrolka zapalała się czasami i gasła teraz świeci cały czas. Napięcie na wtyku zasilającym wtrysk ok.6V, podpięcie żaróweczki z pod tablicy rejestracyjnej powoduje, że żaróweczka żarzy,...
Nie wiem, nigdy nie miałem żadnego komputera diagnostycznego, ja naprawiam samochody starą metodą po objawach, ewentualnie błędy migowe jeśli takowe są. Zresztą ja nie mam i nie naprawiam nowszych samochodów niż jakieś 17-20 lat. :) W dobrych serwisówkach zawsze są opisane wszystkie wartości czujników itd, wystarczy pomierzyć. Seicento to bardzo prosty...
Rafalek jesteś blisko ale w twoim rozumowaniu jest błąd logiczny , gdyby przyczyną była przerwa w obwodzie czujnika to usterka by się zarejestrowała. Ebe poproś aby twoi mechanicy sprawdzili wielkość szczeliny powietrznej między czujnikiem położenia wału korbowego a powierzchnią czołową koła pasowego. Zakładam że jest kilkakrotnie większa jak być powinna....
Nadal to samo. Wiązka sprawdzona. Czy na stacyjce środkowy pin z 4 pionowej kostki ma tracić napięcie podczas rozruchu silnika? Ile v zasilania ma mieć czujnik położenia wału korbowego?
Masz do wymiany właśnie czujnik wału, lepiej zmienić zawczasu
Powiedz jak sprawdzałeś czujnik położenia wału? czy paliwko podaje?
Czujnik obrotów wału sprawdz przy pasku klinowym
Trzeba sprawdzić, czy sa impulsy z czujnika wałka rozrządu, i czy są w fazie z impulsami czujnika wału.
Dobra. A sprawdzałeś chociaż, czy ster widzi obroty silnika?? Jaką masz przerwę między czujnikiem wału a kołem pasowym??
Jeżeli iskra ginie to cewki do wymiany.
Standardowa usterka, gdy kończą się szczotki/ komutator w pompie Czy regulator ciśnienia wyłącza pośrednio pompę Bzdura totalna, regulator ciśnienia jest podzespołem mechanicznym, nie ma żadnego elektrycznego czujnika ciśnienia paliwa. Pompa jest uruchamiana na 2 sek po włączeniu zapłonu, później pracuje stale gdy sterownik otrzymuje impulsy z czujnika...
Nie trzeba ściągać nadkola,poluzuj śruby na alt. i muśisz odkręcić czujnik położenia wału.
Jak jest rozrząd sztachnięty o jeden ząb to odpali i chodził będzie równo ale błąd wyrzuci, czasem czujnik wału może nie działać raz na jakiś czas, wtedy auto powinno nie odpalać ale czasem sygnał z czujnika wałka wystarczy żeby odpaliło na początek wymień czujnik wału o ile dobrze pamiętam to z seicento pasuje do A8 a jest sporo tańszy ;)
kontrolka wtrysku nie sygnalizuje o pracy pompy...ja bym poszukał w instalacji ,np. sygnał z czujnika położenia wału (złacze , złamany przewód, plouzowanie się samego czujnika, itp), najlepszy był by komp....
Witam, mam problem z seicento 1.1 brak kontrolki wtrysku a co za tym idzie brak iskry i paliwa , wymienione czujnik położenia wału i wałka, cewki, przekazniki i bezpieczniki, dalej brak iskry a i rozrząd ok.
To nie za wiele sprawdziłeś. Jak check świeco to teoretycznie zasilanie ECM jest. Załóżmy że jest to są dwie opcje. Sterownik nie uruchamia przekaźnika(pompa /wtryski) bo np zgnił kabelek sterujący. A druga opcja to faktycznie coś z czujnikiem wału co powinieneś sprawdzić na początku.
Tak jak w temacie, Fiat seicento 900 nie odpala. A dokładniej to odpala zazwyczaj za 2 razem. Sporadycznie zdarzy się że nie odpala nawet i za 20. Po wymianie czujnika położenia wału na nowy przestał odpalać wcale. Po zamontowaniu z powrotem starego czujnika odpala tak jak zawsze, za 2 razem.
Czujnik położenia wału do sprawdzenia. Częsta usterka w tych autach.
Zmniejsz szczelinę na czujniku połozenie wału korbowego lub wymień na nowy.
sprawdź zasilanie na cewki i czujnik położenia wału, tak na początek. Wtrysk, gaźnik, rocznik?
Prawdo podobnie masz uszkodzony Czujnik położenia wału korbowego, sprawdź przewody mogą być uszkodzone.
Weź szczelinomierz i sprawdź odległość czujnika położenia wału od zębów koła fonicznego, jak >1mm to podpiłuj uchwyt mocujący
Witam . Miałem przypadek w Uno (podobne auto), winien był czujnik wału silnika. Podgrzanie czujnika powodowało że samochód opalał. Nie twierdzę że to przyczyna w Twoim przypadku.
Cześć, sprawdź przekaźnik od pompy paliwa i zasilania cewek to jeden z tych 2 NAD komputerem - możesz zdjąć kapturki tych przekaźników i je ręcznie naciskać podczas judłania i zobaczyć czy zapali Cinquecento 900/Seicento 900 NIE POTRZEBUJE DO PRACY SILNIKA ŻADNYCH CZUJNIKÓW poza czujnikiem położenia wału, no i oczywiście muszą być podłączone obie cewki...
Moja diagnoza to brak połączenia z czujnikiem położenia wału, wiązka idzie w osłonie paska rozrządu, są 2 złączki, jedna na dole przy czujniku i druga u góry.
Mam problem z fiatem Seicento 1.1 auto nie odpala lecz wszystkie czujniki zostały sprawdzone w serwisie i wszystkie są ok zarówno wtrysk jak i czujnik położenia wału Czy może być z to problem ze sterownikiem silnika?
Czujnik położenia wału od sieny może być inny jak od seicento. Sprawdź sygnał z MAP-sensora.
zobacz w momencie jak auto nie pali czy jest iskra.. sprawdz czujnik obrotów wału korbowego. czasami on daje w kosc.
Dobry.W większości przypadków siada sterownik silnika, dokładnie driver wtryskiwacza. Drugi sterownik, immo off i po problemie.
Fiat Seicento 0,9. Sprawa wygląda tak: w sylwestra odpalilem auto żeby troche szyby odmrozić. Silnik pracował trochę nie równo. Po ok. 15minutach zgasiłem. Po następnych 30min chcąc wyjechać auto już nie odpaliło. Pompa paliwa pracuje, kontrolka immobilaizera gaśnie, po dłuższym przytrzymaniu na rozruszniku kilka sekund silnik "kuleje" i gaśnie. Wymieniłem...
Możliwe ze czegoś nie wymieniłem. Możliwe, że wiązki silnika - jeśli błędy tworzą czujniki podłączone do jednego zasilania, to przyczyną błędów może być okablowanie, a tu chyba masz wspólną masę. Czujnik położenia wału jest w odpowiedniej odległości od koronki?
Jak dla mnie, czujnik położenia wału, na ciepłym się rozjeżdża i taki skutek, ale mogę się mylić.
Byłem u mechanika , i czujnik położenia wału został wymieniony , problem ustał na jeden dzień . Auto nadal szarpie.
Witam. Przy pochmurnej pogodzie, lub gdy pada deszacz,rozrusznik kręci,lech brak iskry.Jeżeli seicento się popchnie to odpala. Przy ciepłej, słonecznej pogodzie, odpala z rozrusznika bez problemu. Wilgoć powoduje jakąś upływność i spadek napięcia. Dodatkowy spadek napięcia powoduje włączenie rozrusznika i silnik nie odpala. Bez rozrusznika spadek napięcia...
Skoro masz przyrządy to czemu nie zaczniesz z nich korzystać ? Lenistwo ? Może być czujnik wału, raz miałem tak w seicento że ciśnienie książkowe, nowa pompa paliwa a auto ciężko paliło jak postało, zimne, przyjechało z innego warsztatu. W końcu wsadziłem swoją pompę używkę i auto pali do tej pory od strzała !
jak długo masz ta iskre jak krecisz? moze tyle samo co wtrysk? jezeli tak to wymień czujnik pol wału. wogóle to pasowało by mu błedy poczytac.
Prawdopodobnie masz uszkodzone przyłącze czujnika położenia wału . To się wymienia,ale dla sprawdzenia mozna to wyczyścić z kurzu ,wysuszyć i spryskać czymś tłustym.Ew środkiem silikonowym do uszczelek i pasów.
Wymieniłem 2 przekażniki,wtrysk wraz z przepustnica i krokowym,czujnik temperatury płynu,wyczyściłem czujnik położenia wału,Auto narazie Jezdzi i jest ok.Pozdrawiam
Jaki typ instalacji LPG? Czy jeśli jedziesz TYLKO na benzynie problem też występuje? Jaka jest odległość czujnika położenia wału od koła pasowego? W tym silniku uchwyt czujnika lubi się trochę odkształcić i sygnał zanika.
no to jak jest iskra,to problem nie w czujniku położenia wału,bo sygnał z niego jest podstawowym sygnałem inicjującym.
a czy to może być czujnik położenia wału ? wczoraj miałem wymieniane oba wahacze a jak wiadomo czujnik jest całkiem blisko prawego koła czy istnieje możliwość ze został zruszony ?
Przyczyną awarii było przebicie na kablu od czujnika położenia wału, był lekko nadgryziony przez jakąś kunę - jego wymiana załatwiła sprawę.
Rury były dokładnie do siebie dopasowane? Jeśli nie to możliwe, że część spawu spłynęła do środka wydechu ograniczając skutecznie przepływ spalin. Zobacz też czy nie uległ uszkodzeniu czujnik położenia wału, on też może dawać takie objawy.
seicento czujnik wału czujnik położenia wału seicento czujnik wału korbowego seicento
zatrzeć pompa paliwo philips instrukcja lenovo laptop naprawa
golf4 przekaźnik klimy golf4 przekaźnik klimy
Wzmacniacz do kolumn Pylon Pearl 20: moc i specyfikacja Kodowanie CAN Gateway w Volkswagen Phaeton 3.0 TDI