A czujnik wału sprawny?
Z tym się nie zgodzę, to jest czujnik indukcyjny, a czy ma wtyczkę 2 czy 3 pinową zależy tylko od ekranowanego (lub nie) kabla sygnałowego
Hm. czujnik położenia wału
Na początek sprawdziłbym czujnik położenia wału.
Jeśli to co pisałeś sprawdzone i jest OK, to warto obejrzeć dokładnie przewód i sam czujnik położenia wału.
Czujnik wymieniony i auto odpala za każdym razem bez gadania :) Ciągle nieco długo kręci na ciepłym (2-3s) i to nie za każdym razem tylko zupełnie losowo, ale to już chyba problem z czymś innym (może kompresja już lipna tu i ówdzie). Dzięki wszystkim za pomoc :) Stary czujnik obmierzyłem, jego oporność na zimno jest identyczna jak nowego. To dziwne,...
Czy na sterowniki jest taka sama rezystancja jak na czujniku położenia wału jest to pin 28 i 11
Oscyloskop i obserować kształt wyindukowanego sygnału, jak pomiar miernikiem cię nie zadowala.
Witam! Od jakiegoś czasu w moim seicento piszczał pasek. Wczoraj postanowiłem go wymienić. Pojechałem do sklepu lecz tam nie mieli i chciałem jechać dalej.. i pojawił się problem.. auto już nie odpaliło.. pasek się spalił można powiedzieć bo zostało tylko kilkanaście ząbków. Kupiłem pasek gdzie indziej a autko zaholowałem do znajomego. On z kumplem...
Sprawdź wielkość szczeliny między kołem "fonicznym" a czujnikiem położenia wału. Jak za duża to trzeba spiłować stopkę.
czujnik wału, a dokładzie koło zębate obejrzyj czy nie krzywe i jaka odległość czujnika od zębów.
seicento_naprawa i serwis.pdf to powinno wyjaśnić wszystko :) pozdrawiam
Było pisane i to wielokrotnie. czujnik wału...
wyczyszczony stary czujnik położenia wału
Rozumiem teraz powiedz jakiej firmy został założony nowy czujnik położenia wału ?
Sprawdź czy jest iskra jak nie pali. Pierwsza myśl czujnik położenia wału.
W takim razie spróbuję teraz przeczyścić czujnik położenia wału ;]
Zmierz szczelinomierzem odległość czoła czujnika położenia wału od zębów koła fonicznego, jak jest >=1mm to trzeba podpiłować wspornik czujnika
Kostka oczywiście może być powodem, druga możliwość to zbyt duża szczelina pomiędzy czujnikiem położenia wału a kołem fonicznym (<=1mm)
Czujnik wału...
Nie zauważysz tego, ale poprzez zużyte elektrozawory, wtryskiwacze czy podciśnieniowy przewód referencyjny gaz nachodzi do kol ssącego i sie zalewa bez zauważalnego zwiększenia spalania. Oby to był czujnik wału
Ja sprawdziłbym czujnik położenia wału korbowego.
Podmień czujnik położenia wału. Ustaw odpowiednią przerwę czujnika od koła fonicznego (2mm)
czujniku położenia/obrotów wału korbowego nie spowoduje jakichś błędów w funkcjonowaniu komputera przy ponownym odpalaniu po załączeniu czujnika. Chodzi mi o Fiata Seicento 900. Przymierzam się do zrobienia czegoś takiego,ale mam wątpliwości. Może ktoś już coś takiego robił i ma jakieś doświadczenie.
Jeżeli iskra ginie to cewki do wymiany.
Może czujnik położenia wału...?
A ja mówię że to na bank będzie czujnik wału korbowego.
Jeśli i na gazie jest tak samo to nie będzie wina układu benzyny. Zerknij do przewodu łączącego przepustnicę z mapsensorem. Taki cieniutki wychodzący przy przewodzie na serwo hamulcowe. Powinien byś szczelny na całej długości zwłaszcza przy wszelkich króćcach (przy czujniku , przepustnicy i takim niby filterku na tym przewodzie).Silnik strzela na gazie...
Możesz odpalić na samym gazie? Wtedy byłoby wiadomo w czym szukać - w układzie paliwowym benzyny lub zapłonowym. Przyznam że dość dziwny dźwięk przy odpalaniu. Sprawdziłbym kompresję w cylindrach silnika SC 900 nie ma paska rozrządu . Czujnik położenia wału wymieniony ale czy odległość od koła fonicznego jest odpowiednia?
Nie wiem, nigdy nie miałem żadnego komputera diagnostycznego, ja naprawiam samochody starą metodą po objawach, ewentualnie błędy migowe jeśli takowe są. Zresztą ja nie mam i nie naprawiam nowszych samochodów niż jakieś 17-20 lat. :) W dobrych serwisówkach zawsze są opisane wszystkie wartości czujników itd, wystarczy pomierzyć. Seicento to bardzo prosty...
Czujnik położenia wału bym sprawdził.
Rafalek jesteś blisko ale w twoim rozumowaniu jest błąd logiczny , gdyby przyczyną była przerwa w obwodzie czujnika to usterka by się zarejestrowała. Ebe poproś aby twoi mechanicy sprawdzili wielkość szczeliny powietrznej między czujnikiem położenia wału korbowego a powierzchnią czołową koła pasowego. Zakładam że jest kilkakrotnie większa jak być powinna....
Wyczyść czujnik położenia wału korbowego.
proponuje wymienić czujnik położenia wału
201 impuls wtrysku Czujnik położenia wału?
Czujnik położenia wału (CPS) i czujnik położenia przepustnicy (TPS), wskazany byłby też czujnik podciśnienia w kolektorze (MAP) oraz czujniki temperatury powietrza (IAT) i płynu chłodzącego (ECT).
Czujnik położenia wału korbowego ,nieszczelność kolektor ssący -serwo hamulców,nieszczelność kolektor ssący MAP -sensor ,MAP-sensor. To na początek. Ostrzeżenie za pisanie głupot pkt 10.2 (czujnik wału)
Jak nie odpali jak wyżej kolega sugeruje to sprawdź Iskrę a objaw taki jakby czujnik Wału się kończył
Odstęp czujnika wału od koronki?? Jest 1mm???
Co tam masz za sterownik ? Masz czujnik wału i wałka tak ?
Czy przy wymianie paska nie uszkodziłes przypadkiem czujnika połozenia wału korbowego?
Jaka szczelina między czujnikiem położenia wału a "kołem fonicznym"?
czujnik położenia wału do sprawdzenia
Pisze , że wydech drożny. Jest niezsychronizowana iskra z rozrzadem dlatego raz wali w wydech raz w "gażnik" i napewno na plaku nie zapali. Jeszcze raz dobrze ustaw rozrząd i popatrz na czoło czujnika wału - opiłki.
Iskry nie ma to co masz zrobić , wn do kontroli , oraz czujnik wału ewentualnie
Witam, mam problem z seicento 1.1 brak kontrolki wtrysku a co za tym idzie brak iskry i paliwa , wymienione czujnik położenia wału i wałka, cewki, przekazniki i bezpieczniki, dalej brak iskry a i rozrząd ok.
Witam ja też mam ten problem wszystko wygląda idealne tak samo jak opisał to założyciel tematu czy to naprawdę może być czujnik położenia wału?
Tak jak w temacie, Fiat seicento 900 nie odpala. A dokładniej to odpala zazwyczaj za 2 razem. Sporadycznie zdarzy się że nie odpala nawet i za 20. Po wymianie czujnika położenia wału na nowy przestał odpalać wcale. Po zamontowaniu z powrotem starego czujnika odpala tak jak zawsze, za 2 razem.
Nie wiem chyba wymienię czujnik położenia wału, może to on jest przyczyną ?
Problem rozwiązany - wymieniony został czujnik położenia wału i usterka nie występuje już.
Sprawa wyjaśniona padl czujnik położenia wału. Po wymianie pali jak dawniej.
Może pasuje może nie, wiem tylko że czujnik wału z seicento pasuje do starego audi a8 4.2 :) jeśli wtyczka z sondy jest taka sama to powinna chodzić możesz spróbować założyć zawsze to lepsze niż nie pracująca sonda.
Musisz zdemontować czujnik i jego uchwyt. Bardzo częstym problemem jest odległość czujnika od koła. Musisz uchwyt przerobić (przypiłować) tak żeby zmniejszyć odstęp od koła wału do czujnika i po temacie.
kontrolka wtrysku nie sygnalizuje o pracy pompy...ja bym poszukał w instalacji ,np. sygnał z czujnika położenia wału (złacze , złamany przewód, plouzowanie się samego czujnika, itp), najlepszy był by komp....
Jak jest rozrząd sztachnięty o jeden ząb to odpali i chodził będzie równo ale błąd wyrzuci, czasem czujnik wału może nie działać raz na jakiś czas, wtedy auto powinno nie odpalać ale czasem sygnał z czujnika wałka wystarczy żeby odpaliło na początek wymień czujnik wału o ile dobrze pamiętam to z seicento pasuje do A8 a jest sporo tańszy ;)
czujnik położenia wału wymieniłem i nic ;(
Nie pamiętam jak fiat, ale większość samochodów pali bez niego. Takie schizy jak opisujesz to od czujnika położenia wału.
Dobry.W większości przypadków siada sterownik silnika, dokładnie driver wtryskiwacza. Drugi sterownik, immo off i po problemie.
Może by sporo rzeczy. Świece, cewki, kable zapłonowe. Pompa paliwa, regulator ciśnienia, czujnik położenia wału itd.
Wszystko było dobrze ustawione. Przyczyną był przestawiony czujnik położenia wału. Wszystko ładnie pali. A rozrzad Był ustawiony prawidłowo za pierwszym razem. Więc nawet jeśli była by to zestaw kolizyjny to bym nic nie popsuł Dodano po 2 Przestawiony czujnik położenia wału.
Masz do wymiany właśnie czujnik wału, lepiej zmienić zawczasu
To nie za wiele sprawdziłeś. Jak check świeco to teoretycznie zasilanie ECM jest. Załóżmy że jest to są dwie opcje. Sterownik nie uruchamia przekaźnika(pompa /wtryski) bo np zgnił kabelek sterujący. A druga opcja to faktycznie coś z czujnikiem wału co powinieneś sprawdzić na początku.
Czujnik obrotów wału sprawdz przy pasku klinowym
Powiedz jak sprawdzałeś czujnik położenia wału? czy paliwko podaje?
Trzeba sprawdzić, czy sa impulsy z czujnika wałka rozrządu, i czy są w fazie z impulsami czujnika wału.
Nie trzeba ściągać nadkola,poluzuj śruby na alt. i muśisz odkręcić czujnik położenia wału.
Czujnik położenia wału do sprawdzenia. Częsta usterka w tych autach.
Weź szczelinomierz i sprawdź odległość czujnika położenia wału od zębów koła fonicznego, jak >1mm to podpiłuj uchwyt mocujący
Witaj kol mawerikzDG w tych fiacikach prawie standardem jest czujnik położenia wału, a jeszcze gdy ci zapali na pych, to będziesz pewny, wymień ten czujnik.
Mam problem z fiatem Seicento 1.1 auto nie odpala lecz wszystkie czujniki zostały sprawdzone w serwisie i wszystkie są ok zarówno wtrysk jak i czujnik położenia wału Czy może być z to problem ze sterownikiem silnika?
Witam . Miałem przypadek w Uno (podobne auto), winien był czujnik wału silnika. Podgrzanie czujnika powodowało że samochód opalał. Nie twierdzę że to przyczyna w Twoim przypadku.
Najlepiej byłoby podłączyć go mimo wszystko do komputera. Podejrzewam, że jest to silnik SPI do którego jeden z forumowiczów Elektrody napisał bardzo dobrze działający program diagnostyczny. Czy to duszenie itp zaczęło się nagle i czy występuje w jakiś konkretnych warunkach itp ? Objawy mogą wskazywać też na czujnik położenia wału...
Moja diagnoza to brak połączenia z czujnikiem położenia wału, wiązka idzie w osłonie paska rozrządu, są 2 złączki, jedna na dole przy czujniku i druga u góry.
Dobra. A sprawdzałeś chociaż, czy ster widzi obroty silnika?? Jaką masz przerwę między czujnikiem wału a kołem pasowym??
Nadal to samo. Wiązka sprawdzona. Czy na stacyjce środkowy pin z 4 pionowej kostki ma tracić napięcie podczas rozruchu silnika? Ile v zasilania ma mieć czujnik położenia wału korbowego?
Cześć, sprawdź przekaźnik od pompy paliwa i zasilania cewek to jeden z tych 2 NAD komputerem - możesz zdjąć kapturki tych przekaźników i je ręcznie naciskać podczas judłania i zobaczyć czy zapali Cinquecento 900/Seicento 900 NIE POTRZEBUJE DO PRACY SILNIKA ŻADNYCH CZUJNIKÓW poza czujnikiem położenia wału, no i oczywiście muszą być podłączone obie cewki...
nie sprawdzałem czy jest iskra Dodano po 7 czujnik na kole zamachowym wyczyściłem Dodano po 1 czy to może być czujnik położenia wału korbowego?
Zmniejsz szczelinę na czujniku połozenie wału korbowego lub wymień na nowy.
Witam. Seicento 1.1 rok produkcji 2000r. Świeci kontrolka wtrysku paliwa i po zapaleniu auta nie gaśnie, tym samym samochód pracuje nie równo,brak mocy. Na początku kontrolka zapalała się czasami i gasła teraz świeci cały czas. Napięcie na wtyku zasilającym wtrysk ok.6V, podpięcie żaróweczki z pod tablicy rejestracyjnej powoduje, że żaróweczka żarzy,...
Najprościej podpiąć pod diagnoskop jeśli nawet kontrolka wtrysku nie wykazuje awarii - można podejrzeć parametry. Bez tego nie wiesz czy czujniki działają prawidłowo itp. Na teraz obejrzyj dokładnie cienki przewód podciśnieniowy do MAP-u. Wychodzi pod przepustnicą tam gdzie przewód do serwa hamulcowego i jest połączony z czujnikiem ciśnienia przy sterowniku...
Witam. Po wymianie uszczelki oraz tłoka przyszło tez wymienić sam pasek rozrządu bo reszta była sprawna i nowa. Po tych operacjach seicento nie chce odpalić. Czujnik polozenia wału tez nowy. Rozrząd juz kilka razy przestawiałem o 180 i 360 stopni. Znaki też wg schemtaów. Pytanie czy ktoś może coś podejrzewac oprocz pomieszania przewodów wysokiego napięcia?...
Prawdo podobnie masz uszkodzony Czujnik położenia wału korbowego, sprawdź przewody mogą być uszkodzone.
sprawdź zasilanie na cewki i czujnik położenia wału, tak na początek. Wtrysk, gaźnik, rocznik?
Standardowa usterka, gdy kończą się szczotki/ komutator w pompie Czy regulator ciśnienia wyłącza pośrednio pompę Bzdura totalna, regulator ciśnienia jest podzespołem mechanicznym, nie ma żadnego elektrycznego czujnika ciśnienia paliwa. Pompa jest uruchamiana na 2 sek po włączeniu zapłonu, później pracuje stale gdy sterownik otrzymuje impulsy z czujnika...
Prawdopodobnie masz uszkodzone przyłącze czujnika położenia wału . To się wymienia,ale dla sprawdzenia mozna to wyczyścić z kurzu ,wysuszyć i spryskać czymś tłustym.Ew środkiem silikonowym do uszczelek i pasów.
Jak mogłeś zamienić sterowniki skoro mają zupełnie różne wtyki?!? Przecież ich mechanicznie nie da się podmienić, jeden ma duże pojedyncze złącze, a drugi ma dwa mniejsze złącza. http://obrazki.elektroda.pl/2591207100_1... IAW-16F to archaiczny sterownik EURO-2 stosowany w Cinquecento, wczesnych modelach Seicento i starej Pandzie z silnikami...
Czujnik położenia wału od sieny może być inny jak od seicento. Sprawdź sygnał z MAP-sensora.
Fiat Seicento 0,9. Sprawa wygląda tak: w sylwestra odpalilem auto żeby troche szyby odmrozić. Silnik pracował trochę nie równo. Po ok. 15minutach zgasiłem. Po następnych 30min chcąc wyjechać auto już nie odpaliło. Pompa paliwa pracuje, kontrolka immobilaizera gaśnie, po dłuższym przytrzymaniu na rozruszniku kilka sekund silnik "kuleje" i gaśnie. Wymieniłem...
Witam, mam następujący problem. Moje Seicento dotychczas pracowało bez zarzutu. Po ok dwóch tygodniach postoju na parkingu nie chciało nagle odpalić. Próbowałem aż do rozładowania akumulatora, silnik oczywiście zalałem. Po odholowaniu do garażu osuszeniu świec w końcu odpalił ale tylko na LPG silnik chodził równo. Po przełączeniu na benzynie natychmiast...
Jak dla mnie, czujnik położenia wału, na ciepłym się rozjeżdża i taki skutek, ale mogę się mylić.
zobacz w momencie jak auto nie pali czy jest iskra.. sprawdz czujnik obrotów wału korbowego. czasami on daje w kosc.
Witam. Przy pochmurnej pogodzie, lub gdy pada deszacz,rozrusznik kręci,lech brak iskry.Jeżeli seicento się popchnie to odpala. Przy ciepłej, słonecznej pogodzie, odpala z rozrusznika bez problemu. Wilgoć powoduje jakąś upływność i spadek napięcia. Dodatkowy spadek napięcia powoduje włączenie rozrusznika i silnik nie odpala. Bez rozrusznika spadek napięcia...
Na masie od pompy paliwa masz jeszcze wyłącznik kolizyjny, sprawdź czy na złączu pompy masz zasilanie jak załączysz przekaźnik, co do kolorów przekaźników to ci nie powiem nie mam tego zaznaczonego na schemacie. Dodano po 3 Sprawdź pin 17 i 34 sterownika ma tam być ciągle masa, na pinie 26 ma być 12V po kluczyku, na 35 pinie powinno być 12V gdy załączy...
Byłem u mechanika , i czujnik położenia wału został wymieniony , problem ustał na jeden dzień . Auto nadal szarpie.
Możliwe ze czegoś nie wymieniłem. Możliwe, że wiązki silnika - jeśli błędy tworzą czujniki podłączone do jednego zasilania, to przyczyną błędów może być okablowanie, a tu chyba masz wspólną masę. Czujnik położenia wału jest w odpowiedniej odległości od koronki?
Jaki typ instalacji LPG? Czy jeśli jedziesz TYLKO na benzynie problem też występuje? Jaka jest odległość czujnika położenia wału od koła pasowego? W tym silniku uchwyt czujnika lubi się trochę odkształcić i sygnał zanika.
Wymieniłem 2 przekażniki,wtrysk wraz z przepustnica i krokowym,czujnik temperatury płynu,wyczyściłem czujnik położenia wału,Auto narazie Jezdzi i jest ok.Pozdrawiam
jak długo masz ta iskre jak krecisz? moze tyle samo co wtrysk? jezeli tak to wymień czujnik pol wału. wogóle to pasowało by mu błedy poczytac.
a czy to może być czujnik położenia wału ? wczoraj miałem wymieniane oba wahacze a jak wiadomo czujnik jest całkiem blisko prawego koła czy istnieje możliwość ze został zruszony ?
Witam w temacie Seicento 1.1 mam problem rocznik 2003 pokazuje błąd adaptacji czujnika wału ,jakoś CDIF nie mogę tego dokonać choć możliwośc występuje .Proszę o pomoc Mam prosbę do Pana Andzeja Stachurskiego proszę o link gdzie jest temat na forum o adaptacji koła .Z góry dziekuje
czujnik położenia wału seicento czujnik wału korbowego seicento seicento czujnik
formatowanie niskopoziomowe czujniki renault scenic schemat regulacja indukcyjności
chińskie radio android bateria robota sprzatajacego
Brak prądu w gniazdkach, bezpieczniki sprawne Wymiana tylnych poduszek zawieszenia Iveco 35C15