Jak wypniesz czujnik to prawdopodobnie się uspokoi ale będzie o 50 procent słabsze wspomaganie. A czy to czujnik rzeczywiście to trzeba zrobić diagnozę choć na to wychodzi.
Starszy typ pompy, pluje się o czujnik, którego Fabia II nie ma.
G250 to czujnik w maglu.
Nie, to nie ma związku z olejem. Zapewne, jak pisałem, czujnik do wymiany.
W 99% to czujnik skretu.
566 jest błędem wewnętrznym pompy.Możesz odpiąć czujnik i diagnozować wtedy.Pompa raczej do wymiany.Podejrzyj jeszcze parametry tak jak radził kolega,
Witam mam ten sam problem co to może być ? instalacja Ok czujnik 2 błąd na vagu 1290 Proszę o pomoc
Czujnik światła wstecznego robił zwarcie?
Ponawiam pytanie czy czujnik trzeba jakoś adoptować po montażu ? Temat zamykam.
Witam. Odłącz zasilanie wspomaganie i zrób jazdę próbną czy wtedy tez będzie różnica w sile skrętu, tak stwierdzisz czy to nie wina wspomagania czy samej maglownicy . Jeżeli nie ma różnicy . Sprawdź błędy w wspomaganiu i parametry czy czujnik kąta skrętu liczy w obie strony.
Wymiana czujnika skrętu pomogła.
Każde auto posiada airbaga więc? Raczej to wina niepoprawnego wspoamgania i nie współpracuje z tym czujnikiem, a jak pamiętam sa 2 rozdzaje.
Wszystko wskazuje na uszkodzony akumulator. Czy on może być powodem palącej się kontrolki od wspomagania podczas ostatniej jazdy?
Czujniki obrotów kół są OK ,wspomaganie też działa
Dane pacjenta: skoda fabia 1,4 mpi 2000rok wspomaganie elektryczno-hydrauliczne Interfejsu VAG nie posiadam. KTS wyswietlil blad nr 0330 - czujnik predkości kierowania. Pozdr. Procekkk
Nie no czytając porady o sprawdzeniu poziomu płynu to mnie majstry rozwalili :) Kolego danek23 sprawdzić czujnik nie zaszkodzi.
A jak przeskoczysz temat czujnika na listwie? Jeden jest pojemnościowy, drugi to hall...
Jak masz plusa stałego, zapłon i masę, na CANie napięcie to martwa pompa, kostka czujnika nie ma nic do diagnozy
innego nie zalozysz,inny jest czujnik skretu,musi byc takie jakie masz
Vagiem w parametrach zobacz czy czujnik skrętu działa.
czujnik na maglownicy sprawdzony?
Popatrz na moje posty, wczoraj to przerabiałem, czujnik był walnięty. Objawy takie same niemalże.
Sprawdź obroty pompy ,pobór prądu, wartość z czujnika i napięcie ładowania. Wszystko to powinno być w live data pompy. Jak obroty silnika pompy szaleją ,migają światła np mijania to prawdopodobnie czujnik jak to piszesz na maglu.
Komp powinien pokazać Ci gdzie jest problem. Kiedy miałem fabię, miałem podobny problem. Czasem wspomaganie się wyłączało, stojąc na światłach słychać było dźwięki wspomagania tak jak bym szybko ruszał kierownicą lewo - prawo itd. Do wymiany u mnie był czujnik skrętu
I nie jest widocznie.
A jeszcze pytanie na szybko coś trzeba wymienić prócz poduszek i pasów np czujniki pod siedzeniami itp ?
Skoro wspomaganie słabnie ale działa to możliwe że sterownik nie widzi czujnika skrętu i wchodzi w tryb awaryjny. Musisz odczytać błędy ze wspomagania.
zasilanie czujnika OK?
Jak wszytko ok to wspomaganie wystartuje.
Do sprawdzenia czujnik kąta skrętu. Daj dokładny opis błędów ze wspomagania.
Diagnoza przede wszystkim.Może czujnik w maglu,może wiązka,może zalana pompa,może......
Pompy niby nie słychać ale vag-com pokazuje że pompa ma 1300 obrotów i podczas kręcenia kierownicą obroty wzrastają prawie do 2500 tyś a wspomaganie nadal nie działa
Testerem podejrzysz czujnik i wysterowanie pompy.
Czujnik skrętu do wymiany.
Kasowałeś błąd po wymianie pompy i czujnika?
Wyjmujesz wspomaganie rozkręcasz do płyty i mierzysz przejścia między bolcami wtyczki a płytką bo tam najczęściej gnije i sam układ nie wie że ma startować. Chodzi tu o wtyczkę z przewodami can i zasilaniem po 15 a nie od czujnika skrętu.
Chłopie, jechać na diagnoze i tyle, choć tak w ciemno mozna od razu kupowac czujnik kąta skrętu.
To pompa HPI Koyo.Np.na korku będzie napis.Nie są w praktyce zamienne wprost.TRW na inne mocowanie i czujnik kąta skrętu.
no też może być, czujnik skrętu wymieniałem rok temu bo mi wspomaganie przestało działać, może to coś z alternatorem?
Raczej pompa,zobacz jakie wartości widzi czujnik skrętu i jakie prądy daje sterowni na silnik pompy.
Czujnik wymieniony z nową wiązką.
Witam. Sprawdzales wiazke kolo silnika? W moim przypadku wlasnie ona wysiadla. Tzn po podlaczeniu komputera do skody wogole jej nie widzial. Wspomaganie ogolnie szalalo i potrafilo sie wlaczyc podczas jazdy na kilka sekund.
Miało być "w" a nie "a" - w skrzyni. Mi to wygląd na zdjęcie skrzyni biegów i czujnik w niej który jest od strony chłodnicy, dalej widać chyba pompę wspomagania układu kierowniczego a nad czujnikiem jest rozrusznik. po prawej wąż od chłodnicy. Czujnik znajdziesz w obudowie termostatu. Przykręcona jest do głowicy od strony skrzyni biegów. Poszukaj w...
w polu 02 niedotykajac kierownicy może siępojawiać jakiś odczyt i to też jest wina czujnika skretu wada dotyczy czujnika do2002 r.
Proszę sprawdzić napięcia na wtyczkach pompy, wiadomo grube kable zasilanie + -, - sprawdzamy żarówką, następnie wtyczka z trzema przewodami to Can i zasilanie po zapłonie 12-14V , kolejna wtyczka cztery przewody to czujnik kąta - to zostawmy w spokoju. A wystarczy na szybko diagnostyka jeśli jest komunikacja to wszystko jasne i mniej szukania. Nie...
Sprawdzić czy na interfejsie diagnostycznym widać ruch kierownicy w obie strony oraz to samo z prądem pobieranym przez pompę. Możliwe że jest coś nie tak z czujnikiem skrętu który nie rozpoznaje ruchu kierownicy w lewo.
Witam Pompa -zasilanie jest Na CAN po kluczuku prąd jest na wszystkich pniach we właściwym napięciu Rozebrałem pompę i tranzystory sprawne wylutowałem sprawdziłem i wlutowałem. Kondensatory sprawne. Kontrolka zapala się gaśnie przed uruchomieniem -prawidłowo. Kontrolka po uruchomieniu zapala się i brak wspomaganie pompa się nie kręci Czujnik skrętu...
Po podłączeniu Vag com widzę, że czujnik skrętu pokazuje kąt obrotu i pompa zmienia prędkość obrotową, do 3000rpm , wspomagania dalej nie ma.
2 lata temu w ASO Skoda Bielsk Podlaski ze zwrotem starego czujnika nowy kosztował mnie 270zł...
Po pierwsze przepraszam jak powtarzam wątek, ale takiego problemu jeszcze nie znalazłem na tym forum a mianowicie; Mam problem ze wspomaganiem w mojej Fabii 1.4 z 2001r odpalę silnik i jak kontrolka świeci od wspomagania i wspomagania nie ma ale nie zawsze bo często się zdarza, że wszystko jest w normie, kontrola się nie pali i wspomaganie jest. Byłem...
Dwie opcje pompa siada lub czujnik skrętu kół. Najlepiej zdiagnozować komputerem i będziesz miał odpowiedz.
A nie próbowałeś odłączać każdego z tych sterowników po kolei, tak by wykluczyć czy któryś nie jest uszkodzony i nie wysyła "brudów" do CAN , co mogło by powodować błędy komunikacyjne ze sterownikami . Ja bym zaczoł od poduszek , odpinasz element i sprawdzasz błędy i działanie wspomagania ( choć może nie zadziałać bez kalibracji czujnika skrętu ) ....
--> cardiag mam pytanko jak sprawdzasz ten czujnik i czy z vag jest do niego dostęp?
Posiadam Skode Fabie 1.4MPI z 2001. Z wspomaganiem jest nie tak.. Nagle zaczęły wariować światła ,wyskoczył błąd układu wspomagania. Została wymieniona pompa na nową,czujnik oraz wiązka .. Co to może być proszę o pomoc!!:cry:
Mam problem ze wspomaganiem w skoda fabia z 2001 roku. Wymieniłem już czujnik skrętu bo taką usterkę wskazywał komputer w serwisie Skoda, ale teraz pompa zupełnie sie wyłącza chyba, ponieważ bardzo ciężko chodzi kierownica. To wygląda tak że jak przejadę kawałek-podczas jazdy w porządku, natomiast gdy wyłączę silnik i uruchomię ponownie włącza sie kontrolka...
na pewno trzeba sie liczyć z wymianą czegoś. Oby czujnika, bo pompka kosztuje wiecej. jednak... po co serwis?
Najczęstszy kod to czujnik kąta skrętu. Drugi to brak komunikacji CAN
tak tylko jaki sensor??? ja podejrzewam ze chodzi tu o czujnik skrętu tylko nie jestem pewien do końca
Żarówki dzisiejsze to syf.Popatrz choćby na "domowe" ile działają.Wątpię by tutaj w motoryzacji było lepiej.Choć w takiej skodzie zmierzył bym napięcie ładowania.Bo pompa wspomagania powoduje wahania napięcia w instalacji.Wtedy gdy np uszkodzony jest czujnik skrętu.
Kolego bierzesz autka a nie potrafisz ich sam rozgryść. Skoro czujnik zdechł to zdechł. Wymiana, pewno w cenie wspomagania ze szrotu.
Witam mam problem ze wspomaganiem w mojej skodzie Fabii 1 z silnikiem 1.9 sdi. Cztery miesiące temu przestało działać wspomaganie w mojej skodzie. Usterką okazała się przegnita wiązka. Po wymianie było wszystko ok przez miesiąc, aż przestało znowu działać. Tydzień temu podszedłem z powrotem do tego tematu. Mechanik stwierdził brak płynu w zbiorniczku...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Zanim cokolwiek wyślesz, jeszcze raz zobacz wiązki. To 50 % problemów z tym błędem. Reszta, to woda w elektronice i samo uszkodzenie czujnika.
Pojawienie się kontrolki na desce oznacza zapisanie błędu w sterowniku pompy. Można dalej na pałę wymieniać, np. czujnik skrętu tylko po co jak można odczytać zapisane błędy i być przez to bliżej usunięcia usterki.
jets to model z 2008r idą tam trzy kable w pierwszym od lewej jest minus a w dwóch następnych to + 12 napięcie na zasilającej środkowej kostce jest natomiast niewiem co i jak sprawdzić na tej prawej kostce, domniewam że idzie do czujnika skrętu ale jakie tam powinny być wartości i jak je sprawdzić to płacz niepłacz niewiem. :(:cry:
nie zakładam nowego postu ale zaciekawiła mnie odpowiedz motyloska zaskoczyłeś mnie stwierdzeniem "czujnik po regeneracji" nie wiesz przypadkiem na czym polega rzeczona regeneracja czujnika? przcież do tego ustrojstwa niesposób się dostać
Czujnik na pedale już wymieniony; ostatnio nie było problemów ze wspomaganiem. Za jakiś czas sprawdzimy czy znów pojawi błąd zbyt bogatej mieszanki.
Z innych żródeł dowiedziałem się że sterownik worka 6Q0 909 605 h w który wyposażona jest pechowa fabia jest wadliwy i przy próbie komunikacji z nim dochodzi do uszkodzenia softu. Tylko wymiana softu pomaga. Nie wiem czy jest to pewna informacja. Pytałem deskę rozdzielczą i tam nie ma niestety żadnych błędów oprócz błędu czujnika temperatury ale to...
Miałem taki sam problem z mruganiem świateł Skoda Fabia 2001. Walczyłem z usterką przez pół roku, sprawdzono wiązkę elektryczną, sprawdzono pompę wspomagania, wymieniono czujnik skrętu cztery razy(gwarantowano w sklepie i w serwisie, że część jest nowa, niestety okazało się że są to części wadliwie regenerowane-całkowita lipa. Dopiero wymiana czujnika...
Do sprawdzenia jeszcze trzecia kostka od czujnika skrętu który znajduje się w przekładni . Jeżeli ktoś z kolegów ma wiedzę jak go sprawdzić to proszę o informację Awaria czujnika nie będzie powodować braku i błędów komunikacji.
Tańszych zamienników nie znajdziesz. Pompa musi współgrać z maglownicą/czujnikiem skrętu. Jeżeli uszkodzeniu uległa jej elektronika to możliwa jest regeneracja. Koszt około 500 zł.
Witam w skodzie fabii nie działa wspomaganie, świeci się kontrolka , odczytany błąd to : 00566 - Steering Assistance Operation: Implausible Signal Zasilanie dochodzi z zacisku 30 oraz 15 po stacyjce,w blokach mierzonych w module 44 (wspomaganie ) napięcie zasilania wyświetla 14,2 podczas pracy silnika, obroty kierownicą czujnik odczytuje prawidłowo....
problemy są różne, bo czujniki padały pompy też ale i wiązki korodowały zaraz tu za filtrem powietrza przy grodzi. wystarczy sprawdzić napięcie (bezpiecznik na akumulatorze) i plus po zapłonie,a co do czujników to wartosci jest podana w blokach wartosci Dodano po 11 problemy są różne, bo czujniki padały pompy też ale i wiązki korodowały zaraz tu za...
nim wymienisz pompe sprawdz działanie czujnika skretu typowym niedomaganiem czujnika jest wycie pompy, działanie i niedziałanie na przemian ,przygasanie swiateł (pobieranie przez pompe zbyt duzej energii) proponuje najpierw podpiac sie przez złacze diagnostyczne do kompa jednak obstawim - uszkodzenie czujnika skretu (on nie pada od razu - raz działa...
Witam Mam problem ze wspomaganiem w Fabii 1,4 MPI 2000 r. Wspomaganie nie działa. Bezpieczniki są dobre, napięcie na pompę przychodzi. Vag-com pokazuje błąd 566 który nie jest opisany. Jest opisany, 00566 to bład wspomagania - nieczytelny sygnał, może świadczyć o uszkodzeniu jednostki sterującej pompą wspomagania, albo zwarcie na złaczce 30 (sprawdzić...
Ok informuję że wspomaganie ożyło i działa. W celach podsumowania opiszę co i jak. Gniazdo A19: -pod pin 1 podłączyłem zasilanie po stacyjce. - pin 2 masa pojazdu Gniazdo b1: - pin 1,2 Podłączenie silnika na kolumnie . Gniazdo D31: - pin 6 oraz pin 11 zmostkowałem i podłączyłem pod plus po stacyjce. - pin 5 dotykamy kilka razy, impulsowo do masy (Aby...
Ja kupiłem moją Fabię 1.4 MPI z 2006 r podanie jak Tkoczu89 z rozbitym przodem a konkretnie lewą stroną. W pompie został uszkodzony zbiornik (reszta cała), który zakupiłem i uzupełniłem płynem i wstawiłem do auta. Pompa firmy SMI-Koyo. Przez pierwszy miesiąc pompa chodziła dość lekko, po drugim ciężej. Zaznaczam, że kontrolka się nie paliła, nie było...
Chcę jeszcze wymienić pasek klinowy, ponieważ już 3x słyszałem jak przez parę sekund piszczał. A to on przecież napędza pompę. Tam jest pompa elektryczna, żaden pasek jej nie napędza. Przepraszam, pomyliłem się. Masz rację. Mimo wszystko licze, że ktoś miał podobny przypadek. Obawiam się, że jak dam do mechanika, to mi wymienią od razu całą przekładnie,...
okablowanie sprawdzone łoncznie z linką can i przewodami od pompy do czujnika skrentu i czujnik skrentu też sprawny a pompe juz drógą podstawiłem i ciągle to samo poszukam jeszcze jednej pompy może ta druga też jest martwa
Wyglada na czujnik skretu kierownicy ale warto potwierdzic to na jakims dobrym sprzecie. Poprostu odczytac pamiec bledow i wartosciach przesledzic co pokazuje tester. Ewentualnie w wlasnym zakresie sprawdz czy masz dosyc plynu wspomagania
Często wysiada czujnik skrętu koła kierownicy , połączyć sie trzeba z CAN tam wywala błąd kierownicy. Nie wiem te VAG-i z Allegro mogą się połączyc z CAN. Ja używAM KTS-a i tam błedy wywalało w CAN
Co prawda nie rozwijałem całych wiązek ale ruszałem nimi , zginąłem szarpałem za poszczególne przewody, te w komorze silnika i wczoraj te pod licznikiem , nie zauważyłem żeby któreś miało bezpośredni wpływ , już się mi zdawało że znalazłem a za moment to nie miało wpływu bo samoistnie się naprawiło i kolejne zabawy z kabelkami nie dawały żadnych objawów....
Trzeba by Fabię podłączyć do jakiegoś VAG'a i sprawdzić sławetny czujnik G250 (czujnik kąta skrętu kierownicy), popatrzeć na pobór prądu, popatrzeć i posłuchać czy pompa pracuje mimo wszystko (czy dostaje napięcie zasilania) ... no i potem to już albo naprawić (to lepiej i taniej) albo wymieniać czujnik lub pompę (to gorzej i drożej) Mimo wszystko życzę...
Witam, zaswieca się kontrolka od wspomagania i mrugają światła nawet na desce rozdzielczej,a wspomaganie raz jest raz nie ma. Wymieniłem czujnik skretu i dalej to samo po przejechaniu z 15 km to samo się dzieje. Sprawdzałem poziom płynu i jest ok,sprawdzałem masę i jest też. Co mam jeszcze sprawdzić zanim stwierdzę, że to pompa? Ma ktoś jakieś sugestie?
Skoda (przynajmniej moja Comfort) ma wspomaganie kierownicy (jeśli dobrze się orientuję) elektryczno-hydrauliczne a twoja bo nadal nie wiem jaki to model ? Dodano po 9 Sorki elektrohydrauliczny (nie dotyczy silników HTP 1,2).
przede wszystkim dziękuje za zainteresowanie moim problemem. -przewodów nie sprawdzałem, oczywiscie sprawdze.Co do odłączenia pompy-wyciągnołem wtyczke w pompie od czujnika.Wspomaganie działało, jedak trochę słabiej z jednakową siłą niezależnie od prędkości jazdy, najgorzej było kręcić kierownicą na postoju ale wtedy światła nie przygasały (lampka od...
Wiem że temat może jest mało sprecyzowany itd. Ale mechanikiem to ja nie jestem :P Po prostu to już 3 mechanik który nie może poradzić sobie z tym problemem. Dodano po 8 No więc co tu może być nie tak? Reset pompy, kontrolka zgaśnie wspomaganie działa 10-15 min zapala się i już nie działa, kable ok, pompa ok, komputer wykrywa błąd czujnika skrętu g85....
Dzięki ale to można wyczytać na innych tematach dotyczących wspomagania w skodzie fabi. Wiązka , czujnik skrętu , zasilanie ( komunikacja oraz napięcie zasilające) to wszystko jest ok. Interesuje mnie pomoc dobrej duszy która będzie chciała podzielić się swoją wiedzą w zakresie naprawy pompy.
Witam serdecznie i proszę o pomoc. W czasie jazdy zapaliła się kontrolka i przestało działać wspomaganie w mojej Fabii 1,9 SDI r. 2001. Wiązka wporządku, czujnik skrętu również - prawdopodobnie pompa do wymiany. Mam pytanie czy po wymianie pompy na sprawną wszystko powinno zadziałać czy też będzie konieczne ustawianie parametrów na kompie oraz wykasowywanie...
Ja kupiłem moją Fabię 1.4 MPI z 2006 r podanie jak Tkoczu89 z rozbitym przodem a konkretnie lewą stroną. W pompie został uszkodzony zbiornik (reszta cała), który zakupiłem i uzupełniłem płynem i wstawiłem do auta. Pompa firmy SMI-Koyo. Przez pierwszy miesiąc pompa chodziła dość lekko, po drugim ciężej. Zaznaczam, że kontrolka się nie paliła, nie było...
Witam Musisz podłączyć się pod złącze diagnostyczne i odczytać parametry wspomagania na pracującym silniku. Sprawdzisz przy tym, czy masz sprawny czujnik kąta skrętu kierownicy. Jeżeli przy odczycie nie widać różnicy wskazań prędkości kątowych przy kręceniu kierownicą z różnymi prędkościami, to czujnik do wymiany. Ja miałem inne objawy ale czujnik tez...
To sprawa się rozjaśniła. W pierwszym poście napisałeś to tak jakby z pompą była diagnoza cały czas. Z tego powodu napisałem że jest to dziwne bo gdyby siadł CAN GATEWAY lub pompa to nie powinno być diagnozy z którymś z tych sterowników. Jaki jest rocznik tej Fabii? Tam są 3 wtyczki jak napisałeś: - zasilanie pompy (2 przewody) - czujnik (3 lub 4 w...
Witam !!! Posiadam Fabie 2001r. Mam pytanko odnośnie włączania się kontrolki wspomagania i przygasania świateł. Wyczytałem ,na forum że inni użytkownicy również posiadają podobne objawy, czyli bez ruszania kierownicą słychać " pojękiwania" pomby z wspomagania, kontrolka wspomagania ( na desce rozdzielczej ) zaświeca się sporadycznie, wspomaganie generalnie...
Zastanawiam się nad czujnikiem skrętu kola, w programie w tv było ze jeśli światła przygasają i ciężko chodzi układ może tym świadczyć. Egzemplarz wymiany był pokazany na Skoda Fabia. Płyn wymieniałem to była pierwsza myśl, lecz nie poskutkowała.. Do Woronieckiego ? To serwis jakiś ? Nie kojarzę.
J500 - pompa wspomagania K - licznik G250 - czujnik w maglownicy S164 - bezpiecznik na akumulatorze SB7 - bezpiecznik w skrzynce w kabinie, zasilanie po stacyjce Ten moduł na samej górze to moduł centralnej elektroniki. http://obrazki.elektroda.pl/1259852200_1... Bez odczyty kodów będzie ciężko sprawdzić co jej dolega. Nie każdy czujnik...
Poszukuje rozmieszczenie pinow w kostce lacznie z kolorami 4 pinowa kostka czujnik położenia kierownicySkoda Fabia do pompy wspomagania elektrycznego (takie same jak w VW polo).
Skoda Fabia wyposażona jest w układ wspomagania kierowania elektromechaniczny tzn. silnik elektryczny steruje układem wspomagania. Podczas skręcania kierownicą silnik wspomagania otrzymuje informcję o kącie skrętu kierownicą, wówczas układ uaktywnia się, pobierając zasilanie z instalacji elektrycznej pojazdu. Z mojej praktyki wynika, że jeżeli na postoju...
Witajce dobrzy ludzie. Mam problem niesamowity ze wspomaganiem w fabii . Jakie są objawy proste przygasaja wszystkie światła . doszedłem do tego że pompa wspomagania ( elektryczna) dostaje wtedy tak jakby podwójnych obrotów coś jakby dochodził do niej wiekszy prąd. Jak ją odłączyłem od czujnika przy kolumnie to przestała wariować i światła nie przygasają...
Witam wszystkich. Mam problem ze wspomaganiem w Fabii 1,4MPi 2001r. Wspomaganie padło po dwudniowym postoju pod blokiem. Bezpieczniki sprawdziłem i są dobre, napięcie na pompie dochodzi, wiązkę rozizolowana i powinno być OK. Po podpięciu do komputera vag-com pokazuje błąd 00566. Co może być uszkodzone pompa czy też czujnik skrętu. Właśnie rozebrałem...
Kurde... Cisza ale ok spróbuję. Podłączyłem ostatnio fabie do kompa i .... Nie spieszy mi się z naprawą bo kupiłem już nowe auto ale z sentymentu chciałbym naprawić stare... Raport o Statusie 1. 01 - Elektronika silnika —— ( 6 ) VIN: TMBHC26Y764567620 Diagnostyka Czas: 2021/06/15 09:36 cieka: Wybór automatyczny > Combi > AMF 1.4l TDI-PD...
Witam, Mam takie dwa małe problemy. 1. Zbyt małe obroty w momencie postoju np. czekając na światło zielone. Wskazówka od obrotomierza faluje. Wspomnę, że właśnie wymieniłem świece na Boschowskie i dodatkowo na komputerze wyszedł czujnik lambda więc jego też wymieniłem. 2. Wspomaganie - został wymieniony czujnik skrętu i pompa wspomagania. Jakieś 2 tyg....
fabia czujnik wspomagać wspomagać fabia czujnik bezpiecznik wspomagać skoda fabia
czarny ekran włączyć myszka zespół gazowy zasada działania wieża technics wyłączać
skoda octavia schemat elektryczny konica minolta c250i
Lumatron - firma oświetleniowa i marka RTV Zegar świeci po wyłączeniu silnika w Renault Clio