być może czujnik halla ?
Witam wszystkich, orzech9995 sprwdż podciśnieniowy czujnik wyprzedzenia kąta wtrysku i zapłonu.
Spróbuj na początek podmienić wtrysk z czujnikiem wzniosu iglicy bo to na jego podstawie jest czytany kąt wyprzedzenia wtrysku.
W grupie 04 nie zmieniasz dawki tylko kąt wyprzedzenia zapłonu, jeśli masz tam co innego niż to co napisałem to znaczy ze ktoś mieszał w adaptacjach. Kąt statyczny to kąt który ustawiasz przestawiając pompę, i jest on potrzebny do odpalenia silnika i ma wynosić w BS dla tego silnika od 52-58. Kąt dynamiczny to kąt regulowany zaworem wyprzedzenia kąta...
Czujnik MAP jest odpowiedzialny za dobór kąta wyprzedzenia zapłonu oraz czasu wtrysku (nie ma tam przepływomierza), więc poprawność jego działania i szczelność układu dolotowego jest bardzo ważna. Nie rozumiem natomiast stwierdzenia "odpali tylko wtedy gdy w komputerze obok MAP sensora coś przeskoczy?".
W silniku AFN kąt wyprzedzenia tłoczenia ustawia się ruszając pompą wtryskową; komputer również steruje kątem wyprzedzenia tłoczenia za pomocą przestawiacza tego kąta wbudowanego w pompę wtryskową na podstawie sygnału przesyłanego z czujnika wzniosu iglicy rozpylacza trzeciego wtrysku ale dopiero po uruchomieniu silnika więc dla pełni szczęścia statyczny...
Witam.Koledzy może ktoś opisać krok po kroku jak ustawia się kąt wyprzedzenia wtrysku czujnikiem zegarowym w astrze 17 dtl 95r.Jeszcze nie ustawialem katu na czujnik i nie chciał by czegoś skopać w moim asterixe.Z góry dziękuje.
Za nie palenie autka odpowiedzialny jest kąt wtrysku jedz do dobrego mechanika niech ci czujnikiem zegarowym ustawi kąt wyprzedzenia wtrysku. O świecach radze poczytać na forum jest pełno a najlepiej to kątrolke w świece i wszystko jasne. POZDRAWIAM
Bo u dołu pompy jest jeszcze zawór wyprzedzenia kąta wtrysku. Szło to obejść w tej pompie Lucasa. Zobacz jeszcze na czujnik położenia wału, z przodu, koło rozrusznika. Z pamięci- albo leciał sam czujnik (rozwarty) albo ropa sącząca się po wiązce rozpuszczała izolację przewodów, tak, że ta kruszała io robiła zwarcie; z tego co pamiętam- na tym odcinku...
Jaki sterownik wtrysków?!? Przecież to jest wtrysk mechaniczny (pompa LUCAS FT09). Czujnik jest i służy do korekty kąta wyprzedzenia wtrysku.
Niestety nie zadziała. To do wtrysku elektronicznie sterowanego, raczej do samochodów benzynowych. Ten czujnik na 3. wtryskwiaczu jest używany do ustalania początku wtrysku i dynamicznej regulacji kąta wyprzedzenia wtrysku. Regulacja dawki odbywa się mechanicznie. czujnik VSS przy skrzyni.
Witam, DW8 nie ma wtryskiwaczza z czujnikiem, a przestawiacz kat wyprzedzenia jest "sterowany" przekaznikiem (zasilanie wylaczane po uruchomieniu silnika). Jesli silnik jest glosny, dobrze byloby sprawdzic wtryskiwacze i prawidlowo ustawic pompe. Pozdrawiam, Georges
Czujnik ciśnienia doładowania sprawdzony? Wtryski nie leją, kąt wyprzedzenia wtrysku OK? Czujniki temperatury pokazują poprawnie temperaturę, płynu chłodzącego nie ubywa? Kable do MAFa sprawdzone i czujnika ciśnienia doładowania nie są uszkodzone? Test zaworu turbo (Basic ettings grupa 11) jest OK? Piszesz, ze coś tam sprawdzone ale nie piszesz jak...
Ja to robię czujnikiem zegarowym
Witam wszystkich. Od niedawna jestem posiadaczem Scenika 2000r z silnikiem 1.9D f. Pompa wtryskowa Lucas. Poniżej lista problemów - objawów. 1. Problem z odpaleniem na zimno (po zagrzaniu swiec krece go do 10s) Odpala! 2. Do momentu kiedy osiągnie najwyższą temperature pracuje prawidłowo. Wskaźnik temperatury wskazuje w max połowe stanu - nie przegrzewa...
A skok ustawiony czujnikiem zegarowym? Szczelność cylindra też ma wpływ na korekcję. Co do przepływomierza to albo on zaniża (stary ,nie od tego silnika). Albo mierzy prawidłowo czyli albo jest za nim dziura w dolocie (wyjmij filtr czy sytuacja się poprawi) albo blokuje go wydech. Czasem się zdarza że wałek jest starty tak że zawory nie otwierają się...
Nie ma możliwości,no chyba że przesuniesz kątowo czujnik położenia wału.
Ja dodam tylko, że kąt wtrysku ustawiany jest na stole probierczym. Więc Ty tylko i wyłącznie ją blokujesz kołkiem. Do lampy stroboskopowej potrzebny byłby Ci czujnik piezoelektryczny.
A vag coma masz lub czujnik do pompy że pytasz?
Chodziło mi o kąt wyprzedzenia zapłonu jeżeli niema możliwości regulacji kąta to występuje czujnik stukowy i on może być uszkodzony
11 Nadmierna prędkość obrotowa 12 Czujnik obrotów silnika 1 13 Czujnik obrotów silnika 2 14 Czujnik temperatury płynu chłodzącego 15 Czujnik temperatury powietrza doładowującego 16 Czujnik ciśnienia powietrza doładowującego 18 Czujnik ciśnienia oleju 19 Czujnik temperatury paliwa 23 Istnieją kody usterek w koordynatorze 24 Przełączniki pedału hamulca...
czy podczas rozruchu zimnego silnika regulator kąta wtrysku powinien działać???????? nie , N108 działa dopiero po odpaleniu silnika i jest sterowany przez ECU za pośrednictwem czujnika z wtrysku sterującego 3-ciego cylindra, sprawdź kąt wyprzedzenia tłoczenia na pompie wtryskowej i ustaw na wartość 51
Z czujnika położenia wału korbowego bierze główne impulsy na iskre i wtryski,jak bez tego moze odpalić,a z wałka rozrządu przestawia kąt wyprzedzenia zapłonu.
pomiar statyczny nic nieda musisz oscyloskopem ,czujnik jest potrzebny do nadążnej regulacji kąta wyprzedzenia wtrysku ,jeśli odepniesz podkładane są wartości zastępcze, mogą być problemy z odpaleniem zimnego silnika .charakterystyka i budowa jest na jakiejś stronie niemieckiej jak znajde link to podrzuce
jest to czujnik uniesienia igły wtryskiwacza, daje informacje o kącie wyprzedzenia wtrysku. a te plastikowe pudelko do któwego jest podłaczona to tor kablowy.
Witam.Ustaw sobie Kolego prawidłowo kąt wyprzedzenia wtrysku na pompie i będzie po problemie.Mam na myśli ustawienie pompy na czujnik zegarowy a nie na punkty na pompie i obudowie bloku.Takie ustawienie to jest wstępny zabieg do ustawienia zegarowego które prawidłowo pozwoli ustawić kąt wyprzedzenia wtrysku .
Witam po przerwie! Rozwikłałem myślę swój problem. W miejsce czujnika temperatury podłączyłem symulator, i ustawiłem napięcie odpowiadające gorącemu silnikowi, tak by ECU przestał zwiększać kąt wyprzedzenia wtrysku, i zarazem otrzymałem wg. komputera stały kąt na biegu jałowym. Sprawdziłem czas zwarcia dla nastawnika ciśnienia- komputer w zależności...
Hm dziwne. Zgodzę się że po odpięciu czujnika zapali łatwiej bo przyjmie -40 stopni, ale to że kopci na biało to już niepoprawna zmiana parametrów dynamicznej zmiany kąta wyprzedzenia wtrysku. Czujnik masz w nastawniku. Odkręć nastawnik pompy wtryskowej (górna pokrywka) Tam będą 3 śruby TORX i jedna specjalna to musisz 7 przeszlifować. Odkręcasz. Zdejmujesz....
P1601 - kontrola trakcji odłączona(?) P0011 - czujnik położenia wałka / nadmierne wyprzedzenie kąta wtrysku P0252 - błąd regulacji dawki wtrysku /poza zakresem/
Sterownik dostaje informację o kącie wtrysku z wtryskiwacza z kablem. Tam jest czujnik wzniosu iglicy, jeśli paliwo dochodzi do wtryskiwacza to iglica się unosi, czujnik to wykrywa i zaczyna się rozpylanie. W ten sposób sterownik sprawdza poprawność regulacji kąta początku wtrysku, koło zamachowe się obraca, czujnik położenia wału zlicza zęby i sprawdza...
Jakie są wasze opinie o stacji Lukoil ? Co miasto to inne opinie :) Osobiście tankuję na Statoilu czasami na Lukoilu i różnicy nie widzę. Co do ciężkiego palenia, czujnik temperatury na ecu sprawny? Ostatnio kolega w vw bora miał podobne objawy. Jak tylko temperatura na zewnątrz spadała w okolice <2 stopni, to musiał długo kręcić zanim zaskoczył....
w tych silnikach zdażały się usterki sond tak przed jak za katalizatorem. Sprawdź na początek pracę sond, później sprawdź mapę wtrysku lpg, złe ustawienie mogło spowodować przekroczenie dopuszczalnej wartości adaptacji mapy wtrysku w sterowniku silnika i błędy dotyczące sond i korektorów paliwowych. Czujnik położenia wałka rozrządu znajduje się za kołem...
W silniku o zapłonie iskrowym, jak sama nazwa mówi, zapłon mieszanki następuje na skutek iskry elektrycznej - ustawiamy punkt w którym popłynie prąd pomiędzy elektrodami świecy. W silniku wysokoprężnym występuje samozapłon mieszanki. Ustawia się punkt wtrysku paliwa. Faktem oczywistym jest że czas w którym zostanie podane paliwo decyduje o czasie samozapłonu,...
przy wycieku paliwa przez oringi sekcji tłoczących, paliwo wraca przez przewód powrotny do zbiornika paliwa, a nie do kolektora dolotowego.Ale ja nie dopatrywałbym się przyczyny w cieknących oringach, gdyż ta usterka powoduje głownie symptom ciężkiego odpalania po dłuższym postoju. Ja sprawdziłbym po pierwsze czy auto dymi przy pełnym gazie, tzn. czy...
witam, jest w tych pompach oprócz sterownika jeszcze czujnik połozenia a w zasadzie kiedy tłok 1 cylindra jest w GP i to jest tez dość częsta usterka tych pomp, jeżeli sterownik pompy to kod błedu 1631, jeżeli tego czujnika połozenia to kod 1630 i madrze to sie nazywa uszkodzenie w układzie regulacji kąta wyprzedzenia wtrysku, są one na górze obok siebie...
Zepsuta część była odpowiedzialna za sterowanie pompą wtryskową (wyprzedzenie wtrysku,kąta wtrysku itp) w każdym razie była przyczyną awarii. Dziękuje wszystkim za pomoc.
Ok, jutro sprawdzę jakie parametry nadają czujniki podczas tego szarpania (wezmę drugą osobę, aby jechała a ja będę obserwował parametry) podłącze tester i wejdę na dane: - Czas wtrysku - Kąt wyprzedzenia zapłonu - Przepływomierz powietrza - Czujnik TPS I napisze co wyszło. Dzięki za podpowiedzi.
Ja nigdy nie ustawiam wyprzedzenia początku wtrysku za pomocą cech na kole zamachowym. Często one nie są w tym miejscu gdzie powinny być. Mój sposob: Kątomietrz 360 stopni na koło pasowe. Pokrywa zaworów sciagnięta na pierwszym cylindrze , naciskamy na zawór i wyczuwamy gmp. Od tego momentu zerujemy kątomierz, cofamy kąt o daną wartość i po wkręceniu...
Rozumiem, że sterownik silnika mierzy "odstęp" pomiędzy sygnałem z czujnika położenia wału korbowego i czujnikiem otwarcia wtryskiwacza nr 4 ? W jakim zakresie powinien się wahać kąt wyprzedzenia wtrysku na biegu jałowym i pod obciążeniem?
Witam. Mój problem polega na tym że zacząłem kiedyś zabawę z ustawianiem zapłonu na słuch w Audi 80 2.0 z 92 roku. Teraz załatwiłem sobie lampę stroboskopową i chciałbym zrobić to profesjonalnie. Proszę o instrukcję tzn. jaki ma być kąt wyprzedzenia i przy jakich obrotach należy go regulować. Oznaczenia silnika ABT wtrysk Monomatronic, aparat zapłonowy...
Na podstawie pomiaru temperatury cieczy chłodzącej sterownik dobiera: odpowiednią dawkę paliwa(czas wtrysku), kąt wyprzedzenia zapłonu, uchylenie przepustnicy(lub sil. krokowego) - czyli obroty. Czujnik ów zmienia swą rezystancję w zależności od temp. cieczy, co jest podstawą pomiarów. A jaki masz kolego problem z tym czujnikiem?
No blokujesz wał w otworze po wyjęciu rozrusznika i pozostałe koła jak na zdjęciu. Nie, nie, w Epicu wyjmuje się z otworu blokady obok rozrusznika czujnik położenia wału (na załączonym niżej rys. poz. 4), rozrusznika nie ruszasz. Przy pompie Boscha nie ma czujnika położenia, jest prościej - nie trzeba go demontować. Ten pierwszy rysunek załączony przez...
Witam. Po wymianie uszczelnień pompy wtryskowej samochód zapala bez problemu. Tylko problem jest taki, że od razu wkręca się na bardzo wysokie obroty. Kąt wyprzedzenia wtrysku nie był ustawiony czujnikiem zegarowym. Nie wiem czy coś zostało źle poskładane czy to kwestia jakichś regulacji. Silnik to stary diesel koncernu vw/audi 1.6 54km
Pewną wskazówkę odnalazłem na forum tunerów. Ujemny kąt wyprzedzenia zapłonu jest skutkiem niepoprawnie działającej regulacji biegu jałowego, wynikającego głównie z zasysania lewego powietrza, źle pracującej przepustnicy (elektrycznej), lub sygnałów z czujników. No tak, z informacji producentów ECU wynika, że w celu uzyskania płynnego biegu jałowego...
http://img85.imageshack.us/img85/5024/lu... 1. pompa łopatkowa niskiego ciśnienia 2. Pompa wysokiego ciśnienia 3. Dystrybutor główny 4. elektrozawór regulujący zmiany konta wtrysku 5. siłownik przestawiający kont wtrysku 6. Pierścień Krzywki 7. czujnik położenia dźwigni 8. elektrozawór stop Pompa napędzana jest od wału rozrządu silnika( lub...
zajmuje sie mechanika i w wielu przypadkach pomaga regeneracja lub wymiana rozrusznika lub akumulatora,pierwsze co nalezy sprawdzic to czujnik temperatury oraz rozruch,kąt wyprzedzenia wtrysku,uklad paliwowy a nie od razu ingerowac w dawke rozruchowa,ta metoda jest skuteczna ale nie na dlugo,jednym ze sposobem sprawdzenia jest palenie na ,,popych"jesli...
Witam jak w temacie, Po zgaszeniu silnika już nie odpala wg postów jakie znalazłem z tym problemem nic nie pomogło (mówię o bezpiecznikach, okablowaniu do poszczególnych elementów, immo, czyszczeniu filtra paliwa w którym był szyf, sprawdzeniu wtrysków gdzie paliwo dochodzi). Na Plaku buja się do 1500 obr./min więc rozrząd jest ok. Pozostaję kąt wyprzedzenia...
widzę że ciężko z jakąś pomocą w tym temacie, no cóż wiem prawie na pewno że uwalony jest czujnik, który odpowiada z a wyprzedzenie kąta wtrysku, w związku z tym mam pytanie czy ktoś wie gdzie go kupić albo może ktoś może mi go sprzedać bo jak pytałem w sklepach motoryzacyjnych to jest nie dostępny chyba że w serwisie a tam cena zbliżona do kosztu używanej...
...a reszta silnika i osprzętu? Wtrysk pośredni, aby miał sens, wymaga specyficznego ukształtowania komory spalania i denka tłoka. Dawkować paliwo jedynie w oparciu o kąt otwarcia przepustnicy można tylko w silniku pracującym ze stałym obciążeniem. Najprostszy system do wtrysku pośredniego wymaga czujnika kąta otwarcia przepustnicy (TPS) oraz czujnika...
Kąt wtrysku ma bardzo duży wpływ na prace silnika, spalanie,moment obrotowy oraz jego osiągi. Z Twojego opisu wynika, że prawidłowo wykonujesz regulacje wyprzedzenia wtrysku. I teraz tak : Pompa która leżała bardzo długo , może być odpowiedzialna za prace silnika. Przed montażem mogłeś ja sprawdzić na stole probierczym. Być może jest z nią coś nie tak....
Mam taki problem a mianowicie skonstruowalem stroboskop do pomiaru kąta wtrysku w dieslu z gotowego czujnika piezoelektrycznego (cos w rodzaju mikrofonu) i standardowego stroboskopu do ustawiania zaplonu w silniku spalinowym. Problem polega na tym ze nie wiem jak regulowac wyprzedzenie zaplonu lampy. Po podlaczeniu czujnika pod oscyloskop zauwazylem...
jak juz go podepniesz to sprawdz kąt wyprzedzenia wtrysku, moze sie rozjechal
Da się to ustawić w oparciu o znak GMP na kole pasowym. Osobiście ustawiam początek tłoczenia paliwa w ciągnikach lampą stroboskopową z czujnikiem wykrywającym ciśnienie w przewodach wysokiego ciśnienia. Lampa ma pokrętło ze zmianą wyprzedzenia wtrysku. Robię to tak, że podpinam czujnik do 1 rurki 1 cylindra, na pracującym silniku świecę lampą na znaki...
Mam kontrolkę ponieważ silnik siedzi w uazie i czujnik jest wkręcony przy filtrze oleju. Założyłem nowe nominalne takie jak były. Kąt wtrysku ustawiłem z wyprzedzeniem 15' po OT
Jeżeli to nie jest klasyczny aparat zapłonowy tylko jest czujnik położenia i jakiś sterownik (gaźnik, wtrysk ?) to taka przeróbka jest niby wykonalna, ale wyeliminuje regulację kąta wyprzedzenia zapłonu.
Witam Problem Rozwiązał Się sam poprzez wizyte u mojego Kolegi Który wyregulował kąt wyprzedzenia wtrysku. był on Za późny. temat uważam za rozwiązany Dziekuję za szybką odpowiedź pozdrawiam.
Witam. Miałem uszkodzony czujnik na wtrysku sterującym bo pokazywał błąd, nie pamiętam już jaki. Nie było możliwości ustawienia kąta wyprzedzenia zapłonu. Autko było zamulone do ok 2000obr, po wymianie wtrysku jest lepiej, ale to jeszcze nie to bo auto ciężko odpala. Słyszałem że powinien palić na dotyk, a tu muszę troszkę pokręcić żeby chwycił. Kąt...
witam, jestem po sprawdzeniu u speca od denso, powiedział tyle,że niemożliwa jesta taka ilość błędów, więc kazał mi lepiej jechać do elektronika bo błędów co niemiara,że może centrany komputer padł..Ale skasować ich nie potrafił.Dodał,że musiałby sprawdzić każdy wtrysk na stole za 100zł razy 6szt.. ale to też nie wiadomo czy to wtryski.Mam Dość ! błędy...
0216-Uszkodzenie w układzie wyznaczania kąta wyprzedzenia wtrysku Dodano po 8 proponowal bym wymiane czujnika położenia wału
W kadecie ustawiając kąt wyprzedzenia wtrysku trzeba poluzować trzy śruby na kole napędzającym pompe ,ale bez czujnika zegarowego wkręcanego w centralną śrubę zamykającą pompę absolutnie odradzam jakich kolwiek kombinacji . Pozdrawiam
Dzięki za odrobinę nauki, lecz ja to wiem. Może inni z tego skorzystają. PS podane zdjęcie nadaje się do silników gaźnikowych w których zapłon jest sterowany typowym aparatem zapłonowym z czujnikiem halotronowym, odśrodkowym i podciśnieniowym regulatorem wyprzedzenia zapłonu i którym podczas napraw trzeba regulować kąt wyprzedzenia. Silnik na wtrysku...
Czy moglby mi ktos wytlumaczyc jak w dieslu rozne czujniki wplywaja na kat wyprzedzenia wtrysku? Chodzi mi o: - czujnik temp. powietrza wchodzacego do silnika (IAT), - przeplywomierz (MAF), - czujnik cisnienia doladowania (MAP).
ttiamat czy ty wogle wiesz o czym piszesz? to jest czujnik wzniosu igły wtryskiwacza i odpowiada za wyprzedzenie kąta wtrysku. niema on nic wspólnego z załaczaniem świec. radze poczytać troche literatury. sprawdz instalacje i przekaźnik świec oraz pompe paliwa w zbiorniku
Dziękuję Panowie za odpowiedzi, tak problem tylko z ruszaniem (jak jest zimny to murowany a czasem, ale bardzo rzadko nawet jak jest ciepły) Żeby zmierzyć czas wtrysku i kąt wyprzedzenia zapłonu wystarczy podłączyć auto pod komputer??
zacznijmy od tego jakie masz auto bo moze wystarczy ci czujnik zegarowy do ustawienia poczatku tloczenia. A bez Piezaka sie nie obejdzie. i zalozysz go przy pompie i pokaze ci inny kat wyprzedzenia niz jak zalozysz przy samym wtrysku, a czujnik to czujnik ... lata praktyki
Hej mam Tipo 1,4 od 96 roku przerobiłem w nim większoścćproblemów Moim zdaniem sprawdź Czujnik polożenia wału - (dlaczego wyjaśniam poniżej). Czujnik poł. wału: sprawdź czy czasami we wtyczce połączenia nie ma wilgoci, najlepiej zabezpiecz dobrze. Sprawdź przykręcenie i czystość samego czujnika. Tipo 1,4 są 2 styki.Czujnik ten ma rezystancje 486-594...
Ok więc od początku. Czy w tym silniku jest dodatkowa pompka wstępna, która jest umieszczona poza właściwą pompą wtryskową jak np. w 1.9 PD VW, czy występuje tylko pompa wtryskowa właściwa (ta napędzana rozrządem gdyby ktoś nie wiedział)? Czy czujnik temp. w tym silniku odpowiada za rozruch, zmianę kąta wtrysku, dawkę startową, przy różnych temp. jak...
EMS 4770 Zasilanie paliwem cylindrów Brak sygnału z zaworu elektromagnetycznego ilości paliwa do przedniego zespołu cylindrów 1-3. Usterka zaworu elektromagnetycznego lub przerwa w obwodzie zaworu elektromagnetycznego. Silnik pracuje bardzo nierównomiernie, jeśli zasilanie paliwem cylindrów nie działa prawidłowo. Sprawdź podzespoły obwodu, złącza i...
Opel 2.0 DTL, po wymianie silnika, zrobiony sterownik pompy bo wcześniej nie palił, wymieniony czujnik położenia pompy, wszystko chodziło ok. po przejechaniu kilku km klient dzwoni że auto zgasło i nie odpala Błędy 1630 Uszkodzenie w układzie regulacji kąta wyprzedzenia wtrysku 1651 Nieprawidłowe sygnały na magistrali CAN 1345 uszkodzenie pompy wtryskowej...
Już na samym początku kolegę fortserwis wprowadzacie koledzy w błąd, przecież nie rozbierał nastawnika tylko go zdemontował, poprawił uszczelkę i założył, więc po co ma sprawdzać wartość napięcia czujnika drogi przesuwu regulacyjnego, po drugie - po co ma ustawiać kąt wyprzedzenia początku wtrysku skoro zdejmował tylko nastawnik i po trzecie - od kiedy...
Natomiast czytając dalej: "Wobec braku istotnych różnic wyników badań oleju silnikowego stosowanego w obu badanych przypadkach zdecydowano się na przeprowadzenie badań procesu spalania. Zaobserwowano występowanie spalania stukowego w silniku dwupaliwowym. Zaproponowano zmianę regulacji kąta wyprzedzenia wtrysku na późniejszą w silniku dwupaliwowym w...
może mi powiesz gdzie są głupoty bo jakos nie widze bo z tego co wie cały świat o czujniku spalania stukowego to wyhwytuje on drgania podczas spalania i dzieki temu komputer wie jak zmenic kąt wyprzedzenia wtrysku . wiec albo pomóż w temacie albo sie nie udzielaj no i podziel sie tą swoją wiedzą bez głupot
Ustawienie kąta wyprzedzenia wtrysku - to na początek. Jego wartość ma oscylować w przedziale 49-51 jednostek. Łatwiej odpalisz ze zdjętą wtyczką od czujnika G62 czyli temperatury płynu chłodzącego (czteropinowy) a potem trzeba rozgrzać silnik do temperatury roboczej i przy 90*C sprawdzić wartość kąta wtrysku - grupa 000, pole drugie od lewej, tryb...
w takim razie zobacz na kompie jaka dawke paliwa daje pompa, i jaki jest kąt wyprzedzenia wtrysku, ( jesli to klopot na 100 % z pompą) jesli szarpie silnikiem to wydaje mi się że czujnik położenia wału korbowego. sprawdz jeszcze kolego czy połaczenie egr-u z elektrozaworami jest szczelne, jeśli nie, wtedy też szarpie, tyle ze kopci na czarno.
paliwo w pompie złapało, nastawnik ma problemy z przemieszczaniem się iglicy, lub pompa żle ustawiona, za pózny kąt wtrysku dużo, dużo. Najlepiej rozrząd na blokady napiąć skręcić pompa na czujnik z wyprzedzeniem odpowiednim dla silnika, pominąć filtr najlepiej z bańki na wieszaku. I odpał. Na wag trochę za wcześnie musisznajpierw go odpalić i rozgrzać...
Oj, w tym przypadku to jest trochę gratów i wartości do sprawdzenia. Przede wszystkim wartości : czujnika temperatury paliwa, wartość kąta wyprzedzenie wtrysku w 000 BS, wartość masy powietrza w 003 BS, wypięcie odmy z dolotu i przejechanie około 1000 km (najlepiej po wcześniejszym wyczyszczeniu z resztek oleju układu dolotowego do kolektora ssącego)...
Coś mi to nie gra... Ustawiasz rozrząd z tłokiem w GMP na 1 i 4 cylindrze, więc nie ma cudów, żeby blokowało po obrocie w prawo od GMP. Masz po prostu wał kilkanaście stopni przed GMP w czasie montażu i stąd problem. Zawór ssący na 4 cylindrze opiera się o tłok przy faktycznym GMP, bo rozrząd masz wyprzedzony. Popatrz jeszcze raz dokładnie na te znaczniki...
witam ja też mam podobny problem ,tylko ze u mnie jak jest zimny silnik to bardzo ciężko pali, jak już odpali to właśnie taki siwy dym, gryzący się unosi z vaga też nic nie odczytuję sprawdzałem wszystko ,ostatnio wymieniałem rozrząd i podejrzewam że to może być kąt wtrysku ale potrzebuje pomocy co zrobić żeby go przestawic za pomocą vaga jakie numery...
Witam. Sprawdz kąt wyprzedzenia wtrysku. Czesto przestawia sie mechanizm do reg kata, znajdujacy sie w kole napedowym pompy wtryskowej. Dodam ze najlepiej sprawdzic to czujnikiem zegarowym wkrecanym w pompe wtryskowa. pozdrawiam Dodano po 41 Reg-czyli regulacji, kat- chodzilo mi o kąt wyprzedzenia wtrysku. W serwisie kasuja troche wiecej za wzytsko,...
Witam. Kod błedu 550 to regulacja kąta wyprzedzenia wtrysku a kod 575 to ciśnienie w kolektorze dolotowym. Polecam sprawdzenie turbiny. Pozdrawiam.
Auto jw wersja ang.Pompa wtryskowa Bosch.Na pompie czujnik położenia "gazu", na kolektorze ssącym czujnik podciśnienia,komputer sterujący. Z pompy wychodzą 4 przewody,przypuszczam że jest to: wyprowadzenie zaworu stop oraz zmiana kąta wyprzedzenia wtrysku. Poszukuję schematu wyprowadzeń pompy,oraz schematu sterowania tą pompą.Niestety w necie nic nie...
najlatwiej Ci będzie wykozystac edis forda albo dis z GM (moduł z poloneza ) . Żaden z nich nie będzie działał bez sterownika silnika, bo EDIS4 obrabia sygnał z czujnika wału, wysyła do EEC IV, ten zaś oblicza kąt wyprzedzenia zapłonu i jako zmodyfikowany sygnał zapłonu odsyła do EDIS.
Masz przeładowanie turbo i w efekcie tryb awaryjny przy 3570 obrotów. W logu 003 Basic Settings widać, że EGR nie działa - albo zaślepiony albo uszkodzony N18. W 000 BS kąt wyprzedzenia wtrysku jest ciut opóźniony. Sztanga wraz z dźwignią kierownic spalin zmiennej geometrii chodzi w zbyt małym zakresie (nie odbija do góry bardziej niż powinna) i konieczne...
Doktorr Wielkie dzięki. Już wcześniej sprawdzałem szczelinę między kołem pasowym a czujnikiem i od samego początku jak kupiłem sejka (rok 2000) to szczelina nie ma 1mm tak jak powinna mieć tylko około 3-4mm i przez te 9 lat wszystko było OK. Zdążyłem już się dowiedzieć, że na podstawie sygnałów przesyłanych z czujnika elektroniczne urządzenie sterujące...
Dodano po 20 MAP - miał na myśli Mapę Wtrysku - program silnika - mapa pracy obliczona na różne warunki - zależnie od podciśnienia w kolektorze ssącym , czujnika położenia przepustnicy , czujnika prędkości pojazdu ( w polonezie jest za licznikiem) i obrotów silnika - oblicza kąt wyprzedzenia zapłonu i czas wtrysku - abimex oferował kiedyś na swojej...
Nie lepiej zmodyfikować mapę wtrysku? Czytając to myślałem, że zobaczę motocykl 2T, albo zabytek na przerywaczu mechanicznym i gaźniku, a nie Mercedesa... Zapomnij o przekaźnikach, bardziej układ scalony oparty o tranzystory, taki przekaźnik ma taki czas przełączenia, żeby Ci te obroty jeszcze spadły na biegu jałowym, a i błędów będzie sypać o niesprawnym...
Wyraźnie prosiłeś o pomiary na biegu jałowym i takie też zrobiłem co kolega proponuje jako kolejne do sprawdzenia dodam że po wykasowaniu błędów i jednocześnie adaptacji o której wspominał kolega tzok auto zeszło do 9- 9,5 L w cyklu mieszanym z przewagą jazdy poza miastem co już jest dużym sukcesem gdyż auto paliło wcześniej ok 15 L błąd cewki jak i...
Witam ponownie,iskra jest tylko wtedy gdy włączam i wyłączam zapłon,bardzo szybko nagrzewa się moduł zapłonowy i cewka,czujnik Halla jest sprawny wysyła sygnał przez diodę led,podstawiłem -cewkę,moduł, cały aparat,i ni h-j, podejrzewam centralkę sterującą,co wy o tym myślicie, pokarzcie mi które to wtyki AiB, zobaczymy jakie pokarze błędy,zaznaczam...
potem ewentualnie szukać przyczyny przy pompie Nieprawidłowości położenia nastawników w pompie skutkują zawsze w Epicu trybem awaryjnym. Ponieważ wiadomo, że wolne obroty są programowane fabrycznie na wartośc 850, a można je zmienić tylko w zakresie 800 - 900 obr/min (dedykowanym Epicowi testerem FDS 2000 lub STAR (NGS)), to na pewno gdyby była to...
Witam!!! To silnik 400KM i kąt wyprzedzenia pompy wtryskowej to 0 stopni. Pozdrawiam Dodano po 5 Pompa nie posiada blokady. W obudowie pompy jest miejsce (korek na imbus 10) gdzie należy wkręcić czujnik z przyrządem do ustawiania zapłonu. Na wałku pompy jest tzw. płetwa i to ona wskazuje początek tłoczenia
Auto odpala normalnie, pracuje równo, nie dymi, nie brakuje mu mocy. Praca silnika na wolnych obrotach wydaje się być poprawna, choć jest trochę głośniejszy i pracuje bardziej twardo. Natomiast podczas przyspieszania wyraźnie klekocze jak stary diesel. Słychać wyraźnie spalanie stukowe. Irytujące rechotanie. Sprawdzone wszystko co możliwe, rozrząd,...
Witam. Pacjent Audi A4 B5, 1,9TDI AFN 110 koni, 1996 rok, przebieg 400-500 tys km. Problem: nagłe pojawienie się głośnego klekotania samochodu. Panowie, pewnego dnia podczas przyśpieszania pojawił się problem, silnik nagle zaczął głośno pracować. Błędów na Vagu brak. Jedyne co da się zauważyć, to wartość kąta wtrysku wynosi albo 000 albo 038. Sprawdziłem:...
Sugerował bym ,żeby sprawdzić czujnik temperatury cieczy chłodzącej,włączający grzanie świec.Być może on wariuje i włącza grzanie w jakiejś określonej temperaturze,w której nie powinien. Zasadą jest,że jak silnik kopci,to są do regulacji wtryski lub kąt wyprzedzenia zapłonu.Ale to zawsze sprawdzało się w dieslach z mechanicznym wtryskiem.W nowych silnikach,sterowanych...
Według mojego myślenia przynajmniej ograniczenie spalania stukowego jest prawdą ;) Reszta raczej nie koniecznie, coś za coś... Zabudowana elektroda we własnej "komorze spalania" pewnie marginalnie opóźnia zapłon mieszanki w samym cylindrze. Czyli wyprzedzenie zapłonu delikatnie zmniejszamy. Zmniejszenie wyprzedzenia redukuje spalanie stukowe. Mniejsze...
Możliwe że te ustrojstwo od wyprzedzenia kąta wtrysku może szwankować?? Bo nigdzie tego nie opisują jak to sprawdzać. ? Kont wtrysku podany na tabliczce znamionowej silnika. Sprawdza się tak jak to opisują w książce. Metodą kroplową lub na czujnik zegarowy. Swoją drogą to długo trzymasz ten silnik na palecie.
Tak Xsara 1 DW8 1868 cm a skoro są tam podpięte kable bez żadnego większego mechanizmu jak sugerowałeś Sterowanie EGR elektryczne to co to jest ? jak nie czujnik jaki ? Oświeć :idea: A co do kąta wyprzedzenia kilka stopni w plus i auto o wiele lepiej chodzi brak dziury do przełączenia mikro włącznika na pompie dźwignią gazu i miej piali jest dynamiczniejszy...
można zarówno czujnikiem zegarowym jak i VCDS-em... a najlepiej jest najpierw czujnikiem, a dopiero później Testerem... zdarza się, że czujnik umieszczony na wtryskiwaczu nie pokazuje już "nazbyt dokładnie" a regulacja Testerem odbywa się właśnie wg. Jego wskazań... plus oczywiści G28 z wału korbowego... reasumując; czujnik zegarowy, a następnie drobna...
Pierwszy raz tutaj, ale byłem swego czasu "gzaolem" - montowałem gaz. Samochody na gazie jeżdżą różnie, jeśli chodzi o ubytki mocy, ale nie jest tak że każdy traci moc odczuwalnie na polskiej drodze. Skoda Felicja 1,3mpi mojej kobiety zrobiona na prostej instalacji (bez komputera) jeździ bardzo ładnie. Piszę bo szukałem inforamcji o wpływie kąta wyprzedzenia...
Odnośnie turbo ze 110 konnego silnika to żadnej mocy Ci nie przybyło bo te ze 110 i te z ALH to są te same turbosprężarki o tej samej wydajności i ciśnieniu doładowania regulowanym przez sterowniki zarówno w ALH (90 KM) jak i w AHF oraz ASV (110 KM); odnośnie pompy paliwa w baku to u Ciebie takowej nie ma, masz tylko pompę wtryskową z sekcją niskiego...
Silnik 1,6 w golfie 3, więc pewnie AEE, bliźniaczy z 1,4 AEX. Stare czasy i nie pamiętam tych grzmotów już, ale: -hall mocowany jest na dwie śrubki w aparacie, i nie da się go inaczej zamontować. -cały aparat da się zamontować źle, rysa na obudowie na którą celuje palec to podstawa -po zamontowaniu BEZWGLENIE KONIECZNE ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu....
kąta wyprzedzenia wtrysku regulacja kąta wyprzedzenia wtrysku czujnik wyprzedzenia wtrysku
narzędzie naprawy automatyczne windows zapala dioda pomarańczowa pokrywa pompy odpływowej
Instrukcja do napędu bramy ABM 338 - gdzie szukać? Jak sprawdzić system kominowy w Junkers Cerasmart Modul ZBS?