01375 to błąd poduszki silnika z prawej strony 01376 to błąd sygnału obrotów pompy wtryskowej 00550 to błąd regulacji kąta wyprzedzenia wtrysku Problemu szukaj w pompie niestety...
jesteś w błędzie ponieważ kod to: 00550-Regulacja kąta wyprzedzenia wtrysku, Kontrola startu wtrysku. nie tu szukasz przyczyny
Błąd 00550 Regulacja kąta wyprzedzenia wtrysku, Kontrola startu wtrysku - wystarczy drobna regulacja w serwisie - pozdrawiam
kolego Trawik co ty za bzdury wypisujesz!!! kod : 00550 Regulacja kąta wyprzedzenia wtrysku, Kontrola startu wtrysku
Witam. Kod błedu 550 to regulacja kąta wyprzedzenia wtrysku a kod 575 to ciśnienie w kolektorze dolotowym. Polecam sprawdzenie turbiny. Pozdrawiam.
00550-Regulacja kąta wyprzedzenia wtrysku. Czy ktoś grzebał Ci przy pompie? Czy wymieniałeś pasek rozrządu? Jeżeli nie to problem leży w pompie, lub w jej ustawieniu. Wejdź w bloki i obserwuj kąt wtrysku. Jeżeli jest zbyt późny kąt wtrysku to samochód będzie tak ciężko palił.
pompa Bosch, świeczki grzeją aż miło, jest jakieś ssanie albo regulacja kąta wyprzedzenia wtrysku na zimnym silniku podłączona pod termostat, po ruszeniu dźwigni zwiększają sie obroty
Odpal ją na plaku jak zapowietrzona to za chwilę powinna chodzić. P1630 Uszkodzenie w układzie regulacji kąta wyprzedzenia wtrysku Spalony tranzystor ale od czegoś się musiał spalić przytarty tłok.Regeneracja sterownika jakiś czas wytrzyma.
Niestety nie zadziała. To do wtrysku elektronicznie sterowanego, raczej do samochodów benzynowych. Ten czujnik na 3. wtryskwiaczu jest używany do ustalania początku wtrysku i dynamicznej regulacji kąta wyprzedzenia wtrysku. Regulacja dawki odbywa się mechanicznie. czujnik VSS przy skrzyni.
Ok zrobiłem jak poleciliście ładnie odpalał nie kopcił wszystko gitara poza tym ze po drodze skalania miałem jeszcze trochę pracy , i okazało się ze te kapsle - brok male z tylu głowicy i duże z przodu zaczęły przeciekać , musiałem ściągnąć znów rozrząd pompę itd, okazało się ze po oczyszczeniu pompy zaczęło cieknąć paliwo z tej okrągłej obudowy do...
pomiar statyczny nic nieda musisz oscyloskopem ,czujnik jest potrzebny do nadążnej regulacji kąta wyprzedzenia wtrysku ,jeśli odepniesz podkładane są wartości zastępcze, mogą być problemy z odpaleniem zimnego silnika .charakterystyka i budowa jest na jakiejś stronie niemieckiej jak znajde link to podrzuce
Przy silniku ani układzie wtryskowym nie robiłem nic... Przejechałem nim niecały tysiąc dopiero, ale spalanie zdaje się być coraz większe ostatnio... Cóż...Sam raczej nic tu nie zdziałam, dziś w warsztacie powiedziano mi, że prawdopodobnie uszkodzony jest jakiś zawór w pompie odpowiedzialny za regulację kąta wyprzedzenia wtrysku... Będę informował o...
niestety testera nie mam ale odczytałem błędy jakieś trzy miesiące temu za pomocą kodów błyskowych bo świeciła się kontrolka silnika i wyszło że: 0400 Nieprawidłowy sygnał zaworu EGR 0404 Uszkodzenie w układzie EGR 1630 Uszkodzenie w układzie regulacji kąta wyprzedzenia wtrysku Poza tymi błędami jeździłem dalej aż do wczoraj .
Jak robiłeś regulację mechaniczną kąta wyprzedzenia na oporniku, to teraz zrób jeszcze raz bez niego.
rozsądne to jakie pieniądze ,,mam na zbyciu przetwornik fi 6 jak coś to na PW a pozatym to widzę że wiedza na temat regulacji kąta wyprzedzenia wtrysku jest niewielka ,każdy zakład naprawiający diesle powinien to mieć bo sama regulacja statyczna w wielu przypadkach jest niewystarczająca szczególnie jeśli regulator wyprzedzenia wtrysku ma wyciągnięte...
W grupie 04 nie zmieniasz dawki tylko kąt wyprzedzenia zapłonu, jeśli masz tam co innego niż to co napisałem to znaczy ze ktoś mieszał w adaptacjach. Kąt statyczny to kąt który ustawiasz przestawiając pompę, i jest on potrzebny do odpalenia silnika i ma wynosić w BS dla tego silnika od 52-58. Kąt dynamiczny to kąt regulowany zaworem wyprzedzenia kąta...
witam, jest w tych pompach oprócz sterownika jeszcze czujnik połozenia a w zasadzie kiedy tłok 1 cylindra jest w GP i to jest tez dość częsta usterka tych pomp, jeżeli sterownik pompy to kod błedu 1631, jeżeli tego czujnika połozenia to kod 1630 i madrze to sie nazywa uszkodzenie w układzie regulacji kąta wyprzedzenia wtrysku, są one na górze obok siebie...
Witam Opel vectra B 1998 Pokazywal blad 1630 Uszkodzenie w układzie regulacji kąta wyprzedzenia wtrysku, po probie naprawienia sterownika owy blad juz nie wyskakuje natomiast pojawia sie blad 1651 Nieprawidłowe sygnały na magistrali CAN , chyba brak polaczenia z pompa w tym przypadku, napiecia na pompie sa. Moze byc uszkodzony jakis inny elemnt w pompie?...
Opel 2.0 DTL, po wymianie silnika, zrobiony sterownik pompy bo wcześniej nie palił, wymieniony czujnik położenia pompy, wszystko chodziło ok. po przejechaniu kilku km klient dzwoni że auto zgasło i nie odpala Błędy 1630 Uszkodzenie w układzie regulacji kąta wyprzedzenia wtrysku 1651 Nieprawidłowe sygnały na magistrali CAN 1345 uszkodzenie pompy wtryskowej...
Natomiast czytając dalej: "Wobec braku istotnych różnic wyników badań oleju silnikowego stosowanego w obu badanych przypadkach zdecydowano się na przeprowadzenie badań procesu spalania. Zaobserwowano występowanie spalania stukowego w silniku dwupaliwowym. Zaproponowano zmianę regulacji kąta wyprzedzenia wtrysku na późniejszą w silniku dwupaliwowym w...
Witam Opis do aktywnego błędu. Nagłówek Zasilanie paliwem cylindrów Usterka Brak sygnału z zaworu elektromagnetycznego regulacji kąta wyprzedzenia wtrysku do tylnego zespołu cylindrów 4-6. Przyczyna Usterka zaworu elektromagnetycznego lub przerwa w obwodzie zaworu elektromagnetycznego. Uwagi Silnik pracuje bardzo nierównomiernie, jeśli zasilanie paliwem...
EMS 4770 Zasilanie paliwem cylindrów Brak sygnału z zaworu elektromagnetycznego ilości paliwa do przedniego zespołu cylindrów 1-3. Usterka zaworu elektromagnetycznego lub przerwa w obwodzie zaworu elektromagnetycznego. Silnik pracuje bardzo nierównomiernie, jeśli zasilanie paliwem cylindrów nie działa prawidłowo. Sprawdź podzespoły obwodu, złącza i...
CO-regulacja śrubą na przepływomierzu ( imbus 5), MAF to przepływomierz, KWZ to kąt wyprzedzenia zapłonu, czyli regulacja aparatu, zaś przycisk "pomógł" w czyichs postach służy do tego, aby go naciskać.
Chodziło mi o kąt wyprzedzenia zapłonu jeżeli niema możliwości regulacji kąta to występuje czujnik stukowy i on może być uszkodzony
Witam. Sprawdz kąt wyprzedzenia wtrysku. Czesto przestawia sie mechanizm do reg kata, znajdujacy sie w kole napedowym pompy wtryskowej. Dodam ze najlepiej sprawdzic to czujnikiem zegarowym wkrecanym w pompe wtryskowa. pozdrawiam Dodano po 41 Reg-czyli regulacji, kat- chodzilo mi o kąt wyprzedzenia wtrysku. W serwisie kasuja troche wiecej za wzytsko,...
Kąt wtrysku ma bardzo duży wpływ na prace silnika, spalanie,moment obrotowy oraz jego osiągi. Z Twojego opisu wynika, że prawidłowo wykonujesz regulacje wyprzedzenia wtrysku. I teraz tak : Pompa która leżała bardzo długo , może być odpowiedzialna za prace silnika. Przed montażem mogłeś ja sprawdzić na stole probierczym. Być może jest z nią coś nie tak....
Pewną wskazówkę odnalazłem na forum tunerów. Ujemny kąt wyprzedzenia zapłonu jest skutkiem niepoprawnie działającej regulacji biegu jałowego, wynikającego głównie z zasysania lewego powietrza, źle pracującej przepustnicy (elektrycznej), lub sygnałów z czujników. No tak, z informacji producentów ECU wynika, że w celu uzyskania płynnego biegu jałowego...
Usterkę należy zdiagnozować i naprawić, a nie próbować ją zamaskować. To, że nie dymi to nie znaczy, że jest sprawny, po to właśnie ma te czujniki, żeby nie dymił, w razie potrzeby tak modyfikują parametry pracy aby nie dopuścić do nadmiernego dymienia. Kiedyś diesle nie miały przepływomierzy ani sond lambda. W dieslu nie ma przepustnicy, sterowanie...
Ja też w sprawie regulacji. T5 wysłałem wiadomość na pw
Sugerował bym ,żeby sprawdzić czujnik temperatury cieczy chłodzącej,włączający grzanie świec.Być może on wariuje i włącza grzanie w jakiejś określonej temperaturze,w której nie powinien. Zasadą jest,że jak silnik kopci,to są do regulacji wtryski lub kąt wyprzedzenia zapłonu.Ale to zawsze sprawdzało się w dieslach z mechanicznym wtryskiem.W nowych silnikach,sterowanych...
Masz rację, z tym, że ten sposób jest trochę mniej dokładny. Jednak kręcenia jest zdecydowanie mniej. Ja teraz ustawiam tylko za pomocą lampy stroboskopowej, nie trzeba nawet odkręcać przewodu wysokiego ciśnienia. Wystarczy zmierzyć kąt wyprzedzenia wtrysku, dokonać korekty jeżeli potrzeba i skontrolować po regulacji. Szybki i łatwy zarobek.
Witam. Mam problem z moim Golf-em ciężko pali i bardzo nierówno chodzi. Na przyspieszaczu (pod kierownicą po lewej stronie), zaczyna równiej chodzić, więc pomyślałem, że musiał się kąt wtrysku ,,rozregulować", czy coś. Widziałem mierniki do ustawiania pomp wtryskowych a dokładnie tego kąta wtrysku i tu jest mój problem nie wiem jak się tym posługiwać?...
róznice wynikaja z korekcji jaką wprowadza ECU w celu utrzymania rownomierności pracy silnika na biegu jałowym. proponuję sprawdzenie kąta wyprzedzenia wtrysku (czy faktyczny nie odbiega od zadanego) ps. regulacja na kole wałka rozrządu
No tak, wyszło że jestem w błędzie z tym kątem wyprzedzenia początku wtrysku. Wszystkie koła zamachowe mają otwory z punktem „T” na 20° wyprzedzenia. To dlatego, że tłoczek sekcji tłoczącej posiada nacięcie „od góry” opóźniające początek wtrysku przy dawce startowej (powyżej dawki maksymalnej) o 10°, a regulację kąta początku...
Jeżeli to nie jest klasyczny aparat zapłonowy tylko jest czujnik położenia i jakiś sterownik (gaźnik, wtrysk ?) to taka przeróbka jest niby wykonalna, ale wyeliminuje regulację kąta wyprzedzenia zapłonu.
Wiem że odkopuję ale w temacie dla potomnych: Metaliczne stuki o których pisze Darek to zużyta końcówka wtrysku, wymiana na nową i ustawienie ciśnienia na 140 bar załatwi sprawę (o ile pompa wtryskowa jest zdrowa, jeżeli nie to albo regeneracja albo ustawienie końcówki w granicach 100-120 bar). Teraz moje pytanie odnośnie ustawienia początku tłoczenia,...
Witam- Jeżeli mógłbym trochę uporządkować czynności kontrolne po twojej naprawie to wyglądało by to tak : -ustawienie wtrysków (regulacja ciśnienia otwarcia wtrysków jak również kontrola jakości strugi czyli rozpylania) -regulacja pompy wtryskowej (sprawdzenie wydajności , ciśnienia,i różnicy dawek paliwa na poszczególnych sekcjach) -sprawdzenie ciśnienia...
P1601 - kontrola trakcji odłączona(?) P0011 - czujnik położenia wałka / nadmierne wyprzedzenie kąta wtrysku P0252 - błąd regulacji dawki wtrysku /poza zakresem/
Witam. Problem jest następujący. Silnik po kapitalnym remoncie, rozrząd ustawiony na znaki, wtryskiwacze zrobione i pompa również. Praktycznie nie zapala a jak zapali to chodzi nie na wszystkie cylindry( na początku) i biały dym. Przez pierwszą minutę silnik ma 400obr/ min i zero reakcji na dodawanie gazu. Brak jakiejkolwiek reakcji na przestawianie...
To dlaczego nie przyspieszycie mu tego kąta wtrysku na fasolkach koła pompy,czy to takie trudne,piasta koła pompy siadła troszkę inaczej na wałku pompy przy składaniu i stąd ten opóżniony kąt Wszystko jest ustawione według blokad, a na fasolkach też nie da się przestawić bo blokada nie puszcza. Jedynie jeśli ma się taki zamiar można przesunąć kąt nie...
Jeżeli parametry pracy takie jak dawka paliwa i kat wyprzedzenia wtrysku są prawidłowe to jak dla mnie to pompa już przytarta. Wiesza się tloczek od regulacji kąta wtrysku. I dzieje się to wtedy gdy jest chłodniej i metal się kurczy. Możesz jeszcze odłączyć egr dla pewności i spróbować pojezdic. A jak auto już się dobrze rozgrzeje to objaw ustępuje?
ale jeszcze jeden jest mankament tego silnika. Koła rozrządu są przykręcane na trzech śrubach z możliwością regulacji na fasolkach. Raczej tylko koło pompy jest tak przykręcone - właśnie na fasolkach ustawia się kąt wyprzedzenia wtrysku... Jeżeli nie warto inwestować w to auto - to na mrozy pozostaje... plak.
Ustaw statycznie wyprzedzenie pompy 0,5 mm przed GMP i wtedy podłącz kompa i zobacz.
Witam. Po wymianie uszczelnień pompy wtryskowej samochód zapala bez problemu. Tylko problem jest taki, że od razu wkręca się na bardzo wysokie obroty. Kąt wyprzedzenia wtrysku nie był ustawiony czujnikiem zegarowym. Nie wiem czy coś zostało źle poskładane czy to kwestia jakichś regulacji. Silnik to stary diesel koncernu vw/audi 1.6 54km
można zarówno czujnikiem zegarowym jak i VCDS-em... a najlepiej jest najpierw czujnikiem, a dopiero później Testerem... zdarza się, że czujnik umieszczony na wtryskiwaczu nie pokazuje już "nazbyt dokładnie" a regulacja Testerem odbywa się właśnie wg. Jego wskazań... plus oczywiści G28 z wału korbowego... reasumując; czujnik zegarowy, a następnie drobna...
Mam problem!Poniewasz zrobiłem kapitalny remont silnika w Iveco!Wymieniłem pierscienie,panewki,uszczelniłem zawory!Wymieniłem także wtryski!Ale jak kopcił na biało tak kopci!Nie moge znaleść przyczyny !Czy to mozę być pompa wtryskowa????Jak sie ja reguluje????Przestawilem kąt wyprzedzenia wtrysku ale to nic nie dało!!Czy ktoś wie jaka jest przyczyna...
Wyprzedzenie kąta w PD? Mechanik sprawdził dwumasa, ciekawe jak...??? Bzdury. Jak nie jak tak, a ustawienie wałka rozrządu to nic innego jak również regulacja kąta wtrysku.
Wbrew pozorom ma : zbyt pozny powoduje zmniejszenie podcisnienia na wolnych obrotach.Zreszta wakuometr moze sluzyc do wykrycia wlasnie zbyt opoznionego kata zaplonu.Zeby nie byc goloslownym mam w swoim aucie waku juz dobrych kilka lat.Wczesniej Skoda gaznikowa teraz Skoda na wielopunkcie.Wczesniej mozna bylo krecic zaplonem wiec im wczesniejszy byl(w...
Sam czujnik to element piezoelektryczny jest zbudowany z plytek ktore podczas wtrysku (stukotu zaworu) wysylaja impuls bodajze jest to trojkat prostokatny. za czujnikiem jest symetratyzator 300om do 75 om z regulacja czulosci na trymerze. Taki sprzet mozna kupic u czechow za smieszne pieniadze podajze 980 koron wiecej na stroboskop.info
Były typowe błędy od sterownika a po naprawie kąt wtrysku p0149. Coś po drodze zostało ewidentnie nie dopatrzone. Błąd kata wtrysku może wywalić jak mamy zwarte przewody na zaworze od regulacji kąta wtrysku, ten na spodzie pompy. Te kable są z reguły spękane i wymagają założenie koszulek bezwzględnie na całej długości. Druga sprawa to rezystancja tego...
O kurcze i to mówi mechanik ! 8O 8O Jezu ludzie bez przesady, zwiększenie mocy poprzez wzbogacenie mieszanki, a co z temperaturą spalin, co na to zawory, uszczelka pod głowicą ? Czysto teoretycznie możesz tak zrobić, ale to prowadzi do zabójstwa silnika. Przyrost mocy będzie taki jaki jest przy zimnym silniku (komputer nie bierze danych z sondy). Gdy...
Masz przeładowanie turbo i w efekcie tryb awaryjny przy 3570 obrotów. W logu 003 Basic Settings widać, że EGR nie działa - albo zaślepiony albo uszkodzony N18. W 000 BS kąt wyprzedzenia wtrysku jest ciut opóźniony. Sztanga wraz z dźwignią kierownic spalin zmiennej geometrii chodzi w zbyt małym zakresie (nie odbija do góry bardziej niż powinna) i konieczne...
Auto odpala normalnie, pracuje równo, nie dymi, nie brakuje mu mocy. Praca silnika na wolnych obrotach wydaje się być poprawna, choć jest trochę głośniejszy i pracuje bardziej twardo. Natomiast podczas przyspieszania wyraźnie klekocze jak stary diesel. Słychać wyraźnie spalanie stukowe. Irytujące rechotanie. Sprawdzone wszystko co możliwe, rozrząd,...
Po wprowadzeniu nowego paliwa E10, niektórzy kierowcy także odczuli drobne różnice w pracy silnika, które znikały po zatankowaniu E5 98 oktanów. Między innymi drobne szarpnięcia, nierównomierność pracy silnika, elastyczność silnika, różnicę w zużyciu paliwa. Ja nie zauważyłem żadnej różnicy po wprowadzeniu E10. Silnik konstrukcyjnie przystosowany do...
Witam! Może jakieś sugestie... Odpala super i przez ok 5/8sek kąt wyprzedzenia wtrysku podąża za żądanym i zaraz wysterowuje na max i się nie zmienia no i "twarda" praca silnika Bez znaczenia zimny ciepły Pompa niby po remontach elektroniki i zaworków, jakiś czas dobrze ok. pół roku... Po chwili oczywiście błąd P1220-regulacja kąta wtrysku błąd krytyczny....
Citroen Xsara 1.9d 68KM - kąt wtrysku pompa Delphi Na tej pompie brak jakiegokolwiek występu do przymocowana czujnika , a nawet po zmianie rozrządu i różnic w pasku zmienia się kąt wtrysku (problem nie raz poruszany), tym bardziej że i koło pompy (jak i koło rozrządu ) jest przestawiane w granicy 0,5 zęba (- cały ząb za dużo), przyśpieszony od otworów...
Do regulacji dawki paliwa raczej lepszym pomysłem jest sonda lambda, wynik wyświetlać na wyświetlaczu albo dorobić wtrysk( a to są już koszy i nie tylko;/). Czy ktoś się orientuje w jakim zakresie zmienia się kąt wyprzedzenia, proporcjonalnie do temperatury?? Pozdrawiam
To jest czujnik halla,tu mozesz poczytac na ten temat.Pozdro... http://fizyka.polsl.gliwice.pl/dydaktyka... Chyba Cie Bóg opuscił Ciebie opuscil! Widzisz temat posta? slepaku ... wyraznie jest napisane ze chodzi o silnik 2.5 TDI V6 a czuyjnik halla masz nawet w pralce a jak nie wiesz jak dziala w tym przypadku w samochodzie...
0351 Usterka w elektronicznej regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu - cylinder 1 + 4 za niskie napięcie, P0252 - nie ma takiego błędu, pewnie chodzi o P0352 Usterka w elektronicznej regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu - cylinder 2 + 3 za niskie napięcie. Grzeb koło cewkomodułu - coś źle podłączone przy przekłądce ( brak zasilania), ewentualnie uwalony...
Witam. Pierwszy raz na forum więc wybaczcie jesli coś będzie nie tak. Nabylem berlingo z zajechanym silnikiem 1.9 diesel 2006 rok. Wymienilem silnik (teoretycznie sprawny) samochód nie zapalał znajomy doradził abym wymienił pompe ze starego silnika (w nowym delphi stara lucas) tlumacząc że być może nie współpracuje ona z komputerem ktory pozostal oryginalny....
Witam, pacjent Ford Mondeo Mk3 TDDi 115KM 2001r. na pompie Bosch VP44. Po przejechaniu kilku kilometrów i rozgrzaniu, przy ok. 3000 obr./min. silnik zaczyna przerywać (dostaje "czkawki"). Im bardziej rozgrzany, tym mniejsze obroty można osiągnąć, w końcu nie wkręca się powyżej 1500 obr./min., obroty skaczą i nie da się jechać. Auto bez problemu można...
Dzieki postom w innym temacie widzę światełko w tunelu :) ale na początek troche teori : http://forumdiesel.pl/pompa-wtryskowa-re...
Co ma do tego ząbek, nie napisałem że brakuje zakresu(mechanicznie) komputer go koryguje, jeśli go przestawię tak jak pisałeś to komputerowi zabraknie zakresu by go wrazie potrzeby wyprzedzić a zimny silnik bardzo ciężko odpalić próbowałem. Potwierdza się to co wychodziło na komputerze. Muszę się zmieścić w takim kącie by nie zabrakło mu zakresu do...
Nareszcie mi się udało. Miałeś recje grzestv cała procedura jest podobna, tylko w UNI-CHECK'u nie jest dokładnie opisana. Dynamiczny początek wtrysku musi wynosić ok. 50. Dla zainteresowanych zamieszczam opis Kiedy regulować: Po naprawie lub zamontowaniu pompy oraz regulacji faz rozrządu. Warunki regulacji: Silnik na biegu jałowym, termostat musi zacząć...
Czas podsumować i kończyć temat - dziękuję wszystkim za pomoc . Nim rozpoczniecie regulacje najpierw naprawcie auto. Jak widać na moim przykładzie odczytanie błędów i logów vcds nic nie dało co do przyczyn problemu z uruchamianiem auta. Prosty test z podłączona butelka paliwa wszystko ujawnił . ( cofające sie pęcherze powietrza do butelki ) oraz zawartość...
Troche zmieniłem moje odpowiedzi gdyż niektórzy mają problem z czytaniem ze zrozumieniem, a po co pakują to według mnie aby uchronić silnik przed pracą z złym ustawieniem początku wtrysku.(wywali bład początek wtrysku poza zakresem regulacji) oraz do diagnostyki i ustawienia tego parametru. Ja żeby uchronić sie od wydania paru stówek na wtrysk sterujący-...
KodOpis kodu 0100Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0101Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0102Sygnał z przepływomierza powietrza za niski 0103Sygnał z przepływomierza powietrza za wysoki 0104Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza - usterka pojawia się okresowo 0105Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP 0106Nieprawidłowy...
Przy takich ustawieniach nie będziesz miał pełnej regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu np na zimnym silniku czy zależnie od obciążenia silnika. Lepiej dołożyć czujnik podciśnienia tzw MAP i już coś tam sobie poreguluje. Inne pytanie napisałeś że ten silnik ma przy rozrządzie to koło foniczne. W CC znajduje się przy wale korbowym co z natury oznacza ze...
pisałeś wcześniej trochę inaczej, Skoro 2 dni jeździłeś na benie i dopiero wtedy się naprawiło to przyczyna nie leży w nieszczelności instalacji gazowej. Instalacja gazowa w tym przypadku jest powodem autoadaptacji ecu benzyny do spalania gazu. Ponieważ instalacja gazowa ma jakieś istotne błędy regulacji lub wykonania, jazda na gazie powoduje duże zmiany...
Witam Posiadam VW Polo z silnikiem 1.6 8V Kod AEE, 75KM pełen wtrysk i instalację sekwencyjną elpigazu Stella. Jezdziłem z taką konfiguracją dłuższy czas aż wyczytałem, że gaz więcej oktanów niż paliwo. drążąc temat doszedłem do wniosku, że trzeba zamówić wariator (Puma) który zmienia kąt wyprzedzenia zapłonu. Na benzynie ów kąt to 8 stopni natomiast...
Witam, do mojego VW silnik 2.0 16v o oznaczeniu 9a zaadoptowałem gaźniki keihin z yamahy o gardzieli 4x38mm. Aktualnie silnik pracuje na zapłonie podciśnieniowym (i odśrodkowym). Nie jestem zadowolony z działania tego układu, wiem że przy dobrym zapłonie zyskam sporo na mocy i zadbam o kondycje silnika. Wymyśliłem kilka opcji : 1. EDIS 4 + ECC IV +...
Dzięki za odrobinę nauki, lecz ja to wiem. Może inni z tego skorzystają. PS podane zdjęcie nadaje się do silników gaźnikowych w których zapłon jest sterowany typowym aparatem zapłonowym z czujnikiem halotronowym, odśrodkowym i podciśnieniowym regulatorem wyprzedzenia zapłonu i którym podczas napraw trzeba regulować kąt wyprzedzenia. Silnik na wtrysku...
Po tym jak reaguje na gaz i jak szybko wchodzi na obroty, można wnioskować, że może mieć nieco za wczesny wtrysk. Także za wysokie wolne obroty mogą być spowodowane zbyt wczesnym wtryskiem. Podkręciłem mu dawkę wtedy obroty wzrosły, przed regulacją miał trochę za niskie Dlatego wpierw ustawiłbym prawidłowy statyczny kąt wyprzedzenia wtrysku - jak Bóg...
witj sprawc czy dobrze jest ustawiony rozrzad i rozbiesz nastawnik w pompie tylko nie rozlutuj przewodow ,wydmuchaj powietrzem wlorz dokladnie w srodku bolczyk , przed rozebraniem zaznacz gorna pokrywe zeby nie przesunac i komputer nie jest potrzebny . Po pierwsze naucz się pisać po polsku, a gdy już się nauczysz, to nie pisz takich bzdur na forum,...
Takie pytanie jak w temacie jak to zrobić, za pomocą jakiego programu? oczywiście miałeś chyba na myśli kąt wyprzedzenia tłoczenia lub kąt synchronizacji a nie zapłonu bo to nie benzyna tylko diesel, to że masz TDI to jeszcze nie wszystko nam mówi - wszystko zależy jaki silnik tj. na pompie wtryskowej czy na pompowtryskach więc albo ustawia się kąt...
Witam Mam problem w swoim Punto taki że podczas jazdy nie zależnie od prędkości czy 80 czy 40 km/h samochód gaśnie. Dzieje się tak że obroty silnika spadają do zera i samochód gaśnie czyli świeci się kontrolki od akumulatora i oleju i muszę odpalić auto jeszcze raz... nie ma problemu z odpaleniem auta. Problem ten występuje rożnie czasem jest tak że...
Witam serdecznie. Chciałbym rozwiązać jeden problem - który głównie jest problemem który męczy mój umysł od dłuższego czasu. Chciałbym rozwiać wszystkie swoje wątpliwości dotyczące ustawienia kąta wtrysku w silniku 1.8TD. Aktualnie nie mam większych problemów z autem, ale może przejdę do rzeczy. Zimą auto słabo odpalało. Wyeliminowałem wszystkie ewentualne...
A o to moje prametry PARAMETRY: Obroty silnika: 866 RPM Czas wtrysku: 1,71 ms Wyprzedzenie zapłonu: 9,50 ° Ciśnienie w kolektorze dolotowym: 487 hPa Temperatura powietrza: 13 °C Temperatura wody: 81 °C Kąt otwarcia przepustnicy: 19,03 ° Napięcie akumulatora: 14,07 V Korekta sondy lambda: 1,25 Napięcie sondy lambda: 206,52 mV Pozycja silnika krokowego:...
Nie, przy prawidłowej regulacji im szybsze i bardziej precyzyjne wtryski, tym powinno mniej palić, ale ten silnik do oszczędnych nie należy, miałem Punto z tym silnikiem (75KM) i po mieście potrafił spalić 9l/100km (benzyny). Valteki rzeczywiście są tanie i łatwe w regeneracji ale to tyle jeśli chodzi o zalety. Najlepsze wtryski do tego silnika (oczywiście...
Z tym wtryskiem to pomysł tyle zabawny co absurdalny. Np. w Aprilii był wtrysk (do cylindra, nie w dolot) przy smarowaniu dozownikowym. Minimalizował straty mieszanki przez wydech, ale z tego co pamiętam to długo nie mogli go dopracować. W "motorze" Simson nie ma to absolutnie sensu. Przy mocy, jeśli dobrze pamiętam, ok 4KM, dodatkowy balast osprzętu...
Borek Tej rurki od modułu nie możesz odłączyć, bo ona podaje do czujnika podciśnienie panujące w kolektorze dolotowym i na jego podstawie wyliczany jest kąt wyprzedzenia zapłonu. Zresztą możesz się trochę "pobawić". Zdejmij tą rurkę z kolektora, odpal auto na niskich obrotach i sam zassij raz mocniej, raz słabiej tą rurkę. Powinieneś usłyszeć zmiany...
Witam pojazd hulał az miło w swojej klasie wygrywałem z samochodami wartymi 20 000zl wiec stwierdziliśmy pora na inwestycje Buda prosiła o reanimacje stwierdziliśmy że przekładka silnika z Cinquecento do kasty z Seicento I tu pierwsze problemy zaczęło się od odcięcia zapłonu na poziomie ok 2500RMP: na początku leciał normalnie po chwili pracy na wolnych...
Generalnie PRAWIE każdy diesel dogrzewający się idzie lepiej niż kiedy już osiągnie nominalną temperaturę. Wynika to z tego, że niedogrzany diesel ma większą dawkę wtrysku. Tak jest także w silniku 2,5D z Boschem. Tyle że podana przez ciebie różnica osiągów zimny/ciepły jest rzeczywiście za duża... Ale można trochę mu dodać kopa, przeregulowując nieco...
Ustawienia te dotycza pomp EDC 0 402 796 2XX w modelach 2000 oraz TGA do 2003r Ustaw na 3 stopnie za GMP. Do blokady użyj naciętego bolca (może być obcięta śruba) o średnicy 11mm wprowadzanego nacięciem poziomo. Boschowski przyrząd do blokady ma dodatkowo prowadzenie aby się nie obracał. W pompach starszej konstrukcji blokady znajdowały się pod zaślepką....
MAP sensor służy do wyliczenia czasów wtrysku paliwa, ale także do wyliczenia kąta wyprzedzenia zapłonu. Z MAP sensora mikroprocesor odczyta jakie jest podciśnienie czyli jakie jest obciążenie silnika i na tej podstawie przyspieszy odpowiednio zapłon. Analogicznie do działania mieszka podciśnieniowego w mechanicznym aparacie zapłonowym. MAP sensor....
Wiem, że było trochę podobnych tematów, ale nie znalazłem odpowiedzi. Od jakiegoś czasu mam problem z obrotami na luzie. Samochód: Fiat Siena 1.2 8V Sterownik IAW 18F.B4 Oscylują w granicach 1200-1300obr/min. Macie jakieś pomysły co może być przyczyną? Przepustnica cała wyczyszczona jakiś tydzień temu. Dane z kompa: Obroty silnika: 1281 RPM Czas wtrysku:...
Witam mam problem z swoim samochodzikiem. Podczas jazdy autem zapala mi sie kontrolka awarii silnika i auto traci swoje moce, po podłączeniu samochodu pod komputer wykazuje mi 3 błędy, krytyczne których nie idzie wykasować kody błędów to: 1630 magnetyczny zawór regulacji dawki, 0400 recyrkulacja spalin (odchyłka regulacji), 0195 temperatura oleju silnika...
Kolego :-) Jak przestawisz pompę mechanicznie to komputer wprowadzi korektę dynamiczną tak aby parametry możliwie się NIE zmieniły. Jak nie wiesz takich rzeczy to kiepsko Cię widze w roli mechanika. Korektę możesz wprowadzić na poziomie edycji mapy lub kanału 04 lub przestawiając pompę mechanicznie daleko bo aż poza widełki regulacji dynamicznej. Właśnie...
No jak mamy mieć pomysły jak nie wrzuciłeś logów tylko screeny. Poczytaj w googlach jak się robi logi, wykonaj je i wrzuć na forum. Dodano po 5 Witam, jestem tu nowy więc prosze o wyrozumiałość za niedociągnięcia... mam golfa IV jak w temacie mój problem zaczął się od tego że ciężko palił na dogrzanym silniku, postał przez noc i od strzała zapalał a...
Przejrzyj ten link co załączyłem, masz tam schemat przetwornicy etc. Wszystko z łatwo dostępnych elementów. Ten układ z rozdzielaczem może generować dwie iskry na na cykl do 9000rpm (dla silnika 4 cylindrowego). Odnośnie Twojego projektu to zamiast hallotronów magnesów itd, można by z tego zrezygnować i zbudować w pełni elektroniczny rozdzielacz. To...
Moim zdaniem to wszystko pusta gadka...z takim pojęciem nic z tego nie będzie. Po pierwsze to fabryczna uszczelka wytrzymuje dużo więcej niż 0,5bar, samo ciśnienie sprężania dochodzi do 1,3bar, ale nie o to chodzi. Jak nie odprężysz silnika to zacznie palić stukowo i długo nie pożyje. Uszczelek do tego celu nie robi się zwykle z litej blachy miedzianej....
Tabsior - Quaki juz przyznal ze z wtryskiem gazu... :):):):)) - he,he Ale widzialem juz kilka aut ktore na instalacji I lub II generacji mialy parametry silnika bardzo zblizone lub troszke wieksze niz na benzynie. Oczywiscie pomiar na hamowni na PB byl robiony z wyciagnietym calkowicie mikserem z dolotu. znam Subarke (niestety teraz niedzialajaca -...
Podepnę się pod ten temat bo mam podobny problem. Silnik 1.2 8V MPI IAW-8F Problem polega na tym, że silnik bez względu na to czy jest zimny czy ciepły, czy pracuje na noPb czy na LPG ma za wysokie obroty na jałowym. Oscylują w granicach 1200-1300. Dane z kompa: Obroty silnika: 1281 RPM Czas wtrysku: 2,24 ms Wyprzedzenie zapłonu: 6,50 ° Ciśnienie w...
Witam transit 2,4 DI z 2001r pompa vp44 Problem był taki ze po przekroczeniu 2 tys. obrotów silnik gasł Auto pojechało do mechanika i po kilku miesiącach przywieźli go na lawecie i już w ogóle nie działa , nie można odpalić - wymienili pompę wtryskową po regeneracji razem ze sterownikiem . - wymienili osłonę rozrządu po podłączeni kabla w programie...
A wtedy można sobie odpiąć krokowego/IACV, bo sterownik z braku możliwości zamknięcia już zamkniętego zaworu, dąży do ustawienia zaprogramowanych w sobie wartości obrotów i zaczyna próby regulacji obrotów za pomocą kąta zapłonu i czasem otwarcia wtryskiwaczy ? Trochę potrwało nim znalazłem stare tematy na elektrodzie poruszające te zagadnienie... No,...
Witam auto jak w tytule niedawno kupione. Sterwnik IAw 18fd. Diagnoza prowadzona przy użyciu programu IAW-SCAN2, problemy następujace temp.silnika wydaje mi sie że cały czas jest zaniżona albo czujnik zaniża wskazania, według programu temp utrzymuje sie na poziomie 79-80 st, na starym i na nowym termostacie temp. jest taka sama, termostat ma niby temp...
Teoria zapłonu. 4C90 i jego wersje rozwojowe (z wyjątkiem ADCR) to silniki z wtryskiem pośrednim do komory wirowej. Oznacza to, że: 1. Nagrzane podczas suwu sprężania powietrze dostaje się do wyziębionej komory wirowej. Na skutek celowego wiru (aby paliwo możliwie szybko wymieszało się z powietrzem) nagrzane sprężaniem powietrze oddaje ciepło omywanej...
Skoro silnik cały czas pracował na otwartym zaworze przewietrzania zbiornika to po zaślepieniu zanim na wolnych złapie nowe adaptacje to trochę zejdzie.Proponuje odpiąć klemy na godzinkę będzie szybciej.Te odgłosy przy kolektorze ssącym to może być luzna klapa zaworu DISA,pierwsza fota na samym dole kolektora.Ale skoro ma moc,nie słychać tam odgłosów...
Jeśli chodzi o próbę rozwiązania problemu to wzciąż się nie poddałem. Zmierzone zostały ponownie ciśnienia w cylindrach już dobrym manometrem. Wyniki są następujące: Na zimnym silniku: 1 cyl-13,5bar 2 cyl-13,5 3 cyl-13,45 Na zimnym silniku próba z olejem: 15,5bar 15,5bar 15bar Na gorącym: 14,5 bar 14,5 bar 14,4 bar Ciśnienie na wtryskiwaczach równe...
Golf 4, silnik 1,9 AXR 101 kM, 2002 r, przebieg 235 000 km. Problem wygląda następująco: Samochód ciężko pali głównie na zimnym silniku, tak jakby nie dostawał wogóle paliwa lub układ był zapowietrzony. Problem nie ma określonej częstotliwości (czasem dzieje się to codziennie a czasem raz na 2-3 tygodnie) Silnik albo nie chce od razu zapalić i trzeba...
kąta wyprzedzenia wtrysku czujnik wyprzedzenia kąta wtrysku regulacja kąta wtrysku
bosch zmywarka hałas odkurzacz gniazdo łożysko przebarwi kolor
maszyna minerva śmieszne obrazki
Gaźnik Keihin CVK PZ-19 skuter 4T 80 – ile obrotów śruby mieszanki ustawić? Klixon w lodówce: jak bezpiecznie zewrzeć i sprawdzić – test, diagnostyka, wymiana