Czujnik spalania stukowego informuje urządzenie sterujące o złym spalani stukowym (detonacyjnym), wówczas sterownik rozpoznając sygnał z czujnika uruchamia funkcję opóźnienia kąta wyprzedzenia zapłonu, aż do wyeliminowania spalania stukowego. Po ustąpieniu spalania stukowego sterownik przywraca wartość pierwotną kąta wyprzedzenia zapłonu. - Tak działa...
A gdzie tam jest czujnik wyprzedzenia zapłonu? W tych aparatach padał tylko moduł i nic więcej. Ceweczce nic się nie działo. Jak oba są z wtyczką na 4 piny i pasuje zabierak to wsadzaj.
a co cię interesuje? Moduł digiplex 2 steruje dwiema cewkami, jest inicjowany czujnikiem magnetoindukcyjnym, posiada ujecie podciśnienia, mapa wyprzedzenia zapłonu w funkcji obrotów wału i podciśnienia w kolektorze dolotowym
W aparacie zapłonowym masz odśrodkowy i podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu, jak zrobisz zęby na kole wału i podłączysz moduł z poloneza, to będziesz miał stały, niezależny od obrotów punkt zapłonu. Można by spróbować odwzorować koło foniczne z malucha/ cinuecento (3 zęby) i podłączyć nanoplexa, który ma w sobie mapę wyprzedzenia zapłonu
Czujnik MAP jest odpowiedzialny za dobór kąta wyprzedzenia zapłonu oraz czasu wtrysku (nie ma tam przepływomierza), więc poprawność jego działania i szczelność układu dolotowego jest bardzo ważna. Nie rozumiem natomiast stwierdzenia "odpali tylko wtedy gdy w komputerze obok MAP sensora coś przeskoczy?".
kąt wyprzedzenia zapłonu będzie prowadzony z mapy awaryjnej, silnik może dzwonić w pewnym zakresie obciążeń.
To tam oryginalnie był przepływomierz a nie tylko czujnik podciśnienia? Bez tego będzie działać, lambda nie ma żadnego wpływu na sterownie zapłonem. Bez przepływomierza czy MAP też będzie działać, tyle że w trybie awaryjnym (ze stałym kątem wyprzedzenia zapłonu). Ciśnienie oleju jest do deski, nie do komputera, podobnie jak jeden z czujników temperatury....
W grupie 04 nie zmieniasz dawki tylko kąt wyprzedzenia zapłonu, jeśli masz tam co innego niż to co napisałem to znaczy ze ktoś mieszał w adaptacjach. Kąt statyczny to kąt który ustawiasz przestawiając pompę, i jest on potrzebny do odpalenia silnika i ma wynosić w BS dla tego silnika od 52-58. Kąt dynamiczny to kąt regulowany zaworem wyprzedzenia kąta...
mam ten sam problem. tylko u mnie pojawia się SERVIS między 1500 a 2500 ogr. w momencie kiedy przekraczam 2500 obr. SERVIS gaśnie i wraca moc. (wiem że jak się zaświeci SERVIS to autko jedzie w trybie awaryjnym.) Na kopie pokazuje błąd czujnika wyprzedzenia zapłonu zapłonu -- albo jakoś podobnie. przed tą sytuacją miałem wymieniany pasek rozrządu i...
Jaki masz czujnik położenia wału?
Mogło także polecieć radio jeśli na stałe było podłączone pod plus (pamięć), jeśli masz jakąś elektronikę np do LPG (ale myślę że masz na śrubę - gaźnik) wszystko mogło się posypać co jest na stałe podpięte pod akumulator (poza stacyjką) Moduł nanoplex nie jest na stałe podpięty do akumulatora , jedynie przez stacyjkę więc nie powinien się upalić chyba...
Te silniki są dość wredne. Wykręć świece i obejrzyj, czy nie zarzucone. Ten klekot, to pewnie hydrosztosy. Jak nie trzymają, to też ci silnik osłabnie, bo zawory nie otworzą się w pełni. Przełącznik podciśnieniowy łatwo sprawdzić. Ściągasz wężyk z kolektora, zatykasz palcem króciec i sam zasysasz wężyk. To czujnik włącz/wyłącz. Przełącza on charakterystyki...
12°±2 Przy 1050 obr/min. Zapłon ustawia się przy odłączonym czujniku temp.silnika
A czy nie prościej i taniej podpiąć go autoscannera i odczytać wszystkie dane z czujników, kąt wyprzedzenia zapłonu i można nawet zrobić wykresy z czujników odczytać i pokasować błędy a nie odrazu wymieniać wszystko czy trzeba czy nie. Poza tym piszesz ze kontrolka diagnostyki silnika ci świeci więc od tego trzeba zacząć ustalić przyczynę .
Wypowiem sie jako posiadacz kaszla z takim urządzeniem a nie jako elektronik :) Wydaje mi sie ze nic nie osiągniesz podłączając sie do tego złącza, ponieważ do tego modułu dochodzą tylko dwie dane z: - czujnika położenia wału korbowego - czujnika podciśnienia Czujnik podciśnienia działa na zasadzie włącz wyłącz, podaje dwie wartości do modułu, dzieki...
w przypadku pojawienia się spalania stukowego komputer jest informowany przez czujnik o tym fakcie i opóźnia zapłon tzn. daje większą zwłokę czasową w stosunku do stanu gdyby stuki nie wystąpiły czyli opóźnia kąt wyprzedzenia zapłonu . Przy braku stuków małymi kroczkami rośnie wyprzedzenie zapłonu . czujnik stuków umożliwia zastosowanie sprzężenia zwrotnego...
Wstepnię świeczki sprawdziłem i wydają się być ok. A ile taka świeca powinna pobrać prądu? Tak czy inaczej wydaje mi się że problem może być np w sterowniku pompy, czujnik wyprzedzenia kąta zapłonu albo elektrozawór na pompie (wyczytalem o tym ale nie wiem jak sprawdzić).
proponuje pomiar ciśnienia paliwa , a następnie pomiar kąta wyprzedzenia zapłonu , kontrola jest dynamiczna i przy bodajże zdjętej kostce czujnika temperatury (to ten z niebieską głowicą i dwoma pinami) jutro sprawdze procedure i moge ci ją przesłać
Tak, dzieje się tak. Optymalnym kątem wyprzedzenia zapłonu jest taki kąt, przy którym jeszcze nie dochodzi do spalania stukowego. Wtedy ciśnienie w cylindrze ma nawiekszą wartośc.
Czołem! Przepraszam za odkopywanie tematu, ale jest to dość częsta usterka w tych samochodach i mam nadzieję, że ktoś będzie mógł skorzystać z doświadczeń innych. Mam dokładnie taki sam problem, podczas redukcji drastycznie spadają obroty, co niekiedy powoduje gaśnięcie silnika. Czy udało Ci się znaleźć winowajcę? Dodam, że na odczycie błędów także...
Ten drugi przewód idzie z czujnika zapłonu przy kole pasowym wału korbowego.
witam, podpiąłem kompa, wyskoczył błąd nr 527 jest to Czujnik temperatury powietrza wejściowego – G72 , mam pytanko gdzie ten czujnik sie znajduję??
wygląda jakby komputer siadał. Sprawdź dla pewności jeśli są czujniki temperatury płyny, wyprzedzenia zapłonu, prędkości obrotowej wału tzw"przepustnicę", która ma odcinać dopływ powietrza i daj znać. Dodano po 5 Dodatkowo sprawdził bym obwód doprowadzenia paliwa, filtr paliwa, pompa paliwa, wtryskiwacze
Jeżeli myslisz oczujnku na ścianie grodziowej lecz podłączonego do kolektora ssącego to jak zresztą wszystkie czujniki powinny być sprawne żeby sterownik mógł obliczyć optymalną dawkę paliwa i kąt wyprzedzenia zapłonu
Witam wszystkich, orzech9995 sprwdż podciśnieniowy czujnik wyprzedzenia kąta wtrysku i zapłonu.
mam citroen bx 1.4 a tu sprawa widzę podobna. Czujnik ten sluzy zapewne do ustawienia statycznego kąta wyprzedzenia zapłonu-chce wyjać aparat zapłonowy u siebie-mam pytanie więc jak potem i na podstawie czego ustawia się kąt wyprzedzenia zapłonu.
Vag potrzebny jest do zablokowania wyprzedzenia zapłonu(nastawy podstawowe) czasami trzeba to zrobić ręcznie(zdięcie wtyku z czujnika temperatury silnika przy obrotach silnika 2250obr/min)lecz w twoim przypadku ustawienie wyprzedzenia zapłonu zostawiłbym w spokoju.
Witam a co z przewodami ws ? Świece zapłonowe Marka i typ: Mirelli 7 LCR. Odstęp między elektrodami: 0,7 do 0,8mm. A cewka zapłonowa sprawdzona? Marka i typ: MAgneti-Marelli BAE 506 D. Rezystancja w temperaturze 20C: - pierwotna: 0,666 - 0,814 - wtórna: 2970 do 3630 Układ zapłonowy jest elektroniczny (zasada działania wykorzystuje efekt Halla) i ma...
Szukam schematu zapłonu sterowanego czujnikiem halla. Chcę go zastosować w suzuki gs550( 4 cylindry, 2 cewki dwuiskrowe, kąt wyprzedzenia zapłonu rgulowany mechanicznie). W orginale są dwa czujniki indukcyjne i wirujący magnes. Pomocy!!! :(
Jeśli swiatła przygasają na jałowych obrotach to akumulator może być nie pierwszej młodości. Miałem tak u siebie i po wymianie akumulatora jest ok. Ja bym podmienił sterownik . Pisałeś o czujniku MAP że jak go odepniesz to jest w miarę dobrze a ten czujnik ma wpływ na ustalenie kąta wyprzedzenia zapłonu obliczonego przez sterownik. Masz jakieś logi...
Witam jeżeli chodzi o pompy w tym silniku to jest mało ludzi co naprawdę jest w stanie zregenerować i sprawdzić tą pompę to po pierwsze, i wskazuje na to że to ona powoduje problem a głównie taką przyczyną jest zacinająca się sekcja co powoduje blokowanie się listwy która uruchamia sekcje. Mogą być oczywiście inne przyczyny takiej pracy ,np popuszczone...
O jakiej mapie ty mówisz?Ten dwusów ma stały (niezmienny) kąt wyprzedzenia zapłonu.
Oczywiście silnik identyczny, czujniki zabrane ze starego. Brak jest w wartościach kąta wyprzedzenia zapłonu. Co do czujników to były nawet podmieniane. kable sprawne. Normalnie jak się podłączy kompa to na samym zapłonie widzi kąt wyprzedzenia np: 0, bez kręcenia, a tutaj jest "---" na obu kompach. Czy jest jeszcze coś z czego brany jest ten parametr...
pomyślałem o tym a 2cylindry w czterosuwie to tak jak jeden w dwusuwie jeśli chodzi o zapłon dlatego moduł będzie pasował. Były czujniki podciśnienia do ustawiania kąta wyprzedzenia zapłonu. a ja potrzebuje schemat od tego modułu od eleganta moduł miał 7 wyprowadzeń to było ostatnie wydanie malucha
oprócz samego gaźnika musisz wymienić kolektor dolotowy, zaślepić przewód który doprowadza ciecz chłodzącą do kolektora aisana, dorobić płaskownik z otworem żeby trzymał linkę gazu i przyspawać go go blachy przy belce. musisz mieć także inną górę gaźnika i uszczelkę. ja zastosowałem kawałek rury pcv kanalizacyjnej jako redukcję żeby połaczyć tę plastikową...
Opiłki metalu na wolnych obrotach mieszają zapłonem. A siedzą na dolnym czujniku, czyli czujniku wału a biorą się z niedokładnego czyszczenia po zerwaniu łańcucha, ujedziesz 2, 5, 10km i takie jaja.
W samochodzie mam instalację LPG, więc dobrze byłoby wyprzedzić kąt zapłonu. Ponieważ zapłon jest sterowany przez komputer, należy "oszukać go" podając wyższe napięcie (powiedzmy o 1 V) z czujnika podciśnienia, spowoduje to przesunięcie charakterystyki wyprzedzenia kątu zapłonu. Czujnik podciśnienia ma 3 wyprowadzenia - masa, +5V i sygnał do komputera,...
czujnik spalania stukowego przykrecony do bloku (2-pinowy) w razie wykrycia spalania stukowego przesyła tę informację do ECU i następuje korekta wyprzedzenia zapłonu sprawdż czy się nie odkręcił-ważny jest momęt dokręcenia nie pamiętam dokładnie,chyba 25Nm
Czujnik spalania stukowego koryguje kąt wyprzedzenia zapłonu, a jest to czujnik ("mikrofon") piezoelektryczny. Problemy z odpalaniem są zawsze czy tylko jak jest zimny? Odpal go wtedy kiedy jest problem, zgaś zanim zacznie normalnie pracować, wykręć świece i zobacz jak wyglądają. Nie ubywa Ci czasem płynu z układu chłodzenia?
Z czujnika położenia wału korbowego bierze główne impulsy na iskre i wtryski,jak bez tego moze odpalić,a z wałka rozrządu przestawia kąt wyprzedzenia zapłonu.
Czytam tę instrukcję i nie widzę nigdzie żadnych dodatkowych kabelków do czujnika rozrządu:) Jedyne dwa niepodłączane są przy modelu TAP 02 ale ty piszesz że masz TAP 01. Jakiego koloru są te kabelki, które chcesz podpiąć pod czujnik rozrządu?
Kolego rafal131313 tak samo można ustawić zapłon za pomocą żarówki 12v i jakiegoś akumulatora plus podpinamy do żarówki a minus do masy motocykla drugi koniec żarówki do platynek, żarówka po rozwarciu platynek gaśnie i wiemy kiedy następuje zapłon , można też użyć próbówki samochodowej. ... a jasność świecenia, jest proporcjonalna do kąta wyprzedzenia...
Teraz już wiem o co chodzi i wiem czego szukać. Przedtem nic nie znalazłem, bo wpisywałem hasło z tematu. Czyli to zagadnienie jest ogólnie rozległe, można tutaj podciągnąć wszystkie układy sterowania/regulacji z czujnikami, jak chociażby układ sterujący kątem wyprzedzenia zapłonu (czujnik położenia wału korbowego), regulacja dawki paliwa (sonda lambda,...
Junak jak i większość starych motocykli miał stały kąt wyprzedzenia zapłonu. Nanoplex jak najbardziej na miejscu. szczególnie że czujnik położenia wału jest niewielki i nie będzie bardzo szpecił. Do tego cewka zapłonowa jest malutka. Na uwagę zasługuje również zapłon halotronowy pochodzący z VW (czujnik hala + "cewkomodół" ). Uważam , że dla siebie...
Pisałem już , czujnik hala a zapłonem i jego wyprzedzeniem steruje komputerek.
Napięcie jest ok Tzn jakie? Ustawiłem wyprzedzenie zapłonu wkręcając w miejsce świecy czujnik zegarowy i cofając od punktu Gmp o 3mm. Ale ską wiesz w jakim położeniu wału/koła magnesowego w stosunku do położenia statora nastąpi iskra? Kontrola punktu zapłonu wyzwalanego bezstykowo, z takim masz do czynienia jest tylko możliwa dzięki lampie stroboskopowej....
Obawiam się, że tego kolegi nie przekonasz. Być może przekona się sam kiedyś. A ja leję 1:50 ciu i benzyna tylko 98 oktan. To tylko udowadnia, że ma marne pojęcie. Pewnie myśli, że te 98 w 2T daje więcej mocy lub poprawia trwałość. :) Tylko silniki sportowe o wysokim stopniu sprężania powinny stosować wyższą wartość oktanową (nowoczesne silniki sportowe...
Nie ma możliwości,no chyba że przesuniesz kątowo czujnik położenia wału.
Możesz to zrobić mechanicznie - przesuwając czujnik np. linką.
Nie może podglądnąć co się dzieje z kątem wyprzedzenia zapłonu? Wypnij czujnik knock sensor i zobacz czy dalej wolne wariują!
Nie,nie ma. Czy to znaczy ,że temp.powietrza nie ma wpływu na skład mieszanki lub kąt wyprzedzenia zapłonu ?? DZięki
1.czy można ustawić zapłon w caro+ 1.6GSI tz. przyśpieszyć - gaz wymaga większego wyprzedzenia zapłonu ,2. gdzie jest ten czujnik przymocowany
ma ktoś jakiś opis do tego schematu???? da sie tam podłączyć czujnik halla od samochodu??
Ewidentnie jest problem z rozrządem lub czujnikiem położenia wałka rozrządu. To -30st to nie opóźnienie ale wyprzedzenie zapłonu i trzyma się kupy. Natomiast korekta wtrysku sterowana czujnikiem położenia wałka rozrządu jest co najmniej dziwna i może powodować strzelanie w wydech. Czujnik spalania stukowego służy do kontroli pracy silnika ale na samą...
Witam. Potrzebuję wykonać w miarę bezboleśnie urządzenie które będzie odmierzać kąt wyprzedzenia zapłonu. Samochód to mercedes 190 2.0 który posiada fabrycznie nieużywany czujnik wskazujący zero na kole pasowym. Punkt wyprzedzenia brał bym z cewki owiniętej wokół przewodu WN 1 cylindra. Jak to wykonać?
To może być uszkodzony map sensor lub czujnik temperatury powietrza dolotowego na kolektorze ssącym. Map sensor odpowiada za wyprzedzenie zapłonu a czujnik za skład mieszanki
A jakie moze tu byc inne podejscie szukasz magneta z pasujacym stozkiem do twojego wału potem dobierasz czujnik położenia wału nastepnie jakis moduł z chinskiego skuterka ale musisz wiedziec w jakim miejscu ma byc czujnik czy wyprzedzenie zapłonu jest ok mozna by wykorzystac ori magneto zapewne masz wiecej niz jeden wypust trzeba by je zszlifowac dolozyc...
Podaj odczyt z przepływomierza i kąt wyprzedzenia zapłonu w momencie wystąpienia błędu czujnika spalania stukowego.
Czujnik podciśnienia (MAP-Sensor) odpowiedzialny jest za korektę kąta wyprzedzenia zapłonu oraz korektę dawki paliwa - to jeden z kluczowych czujników niezbędnych do poprawnej pracy silnika.
?? tak mi się wydaj bo komp od lpg odcina zasilanie i daje gaz ale ju,z sama niewiem wiec jak to jest? Tzw. "ssanie", jeśli w ogóle można to tak nazwać - bardziej prawidłowo trzeba byłoby to nazwać sterowaniem zimnego silnika przez ECU - we wtryskowych układach zasilania benzyną na zimnym silniku, korzystając z sygnałów odpowiednich czujników temperatury,...
A jak wyglądają odczyty od kąta otwarcia przepustnicy i czujnika podciśnienia.
Nie chce się ośmieszyć, ale gdzieś kiedyś wyczytałem, że na haalu nie zmienia sie przerwy na przerywaczu, ale po pytaniu widzę, że się myliłem. Czujnik halla to nic innego jak ulepszona wersja przerywacza. Wyprzedzenie zapłonu można też ustawiać, ale potrzebna jest do tego lampa stroboskopowa, w sumie na przerywaczch pastylkowych też sie jej używa....
Audi 80 B4 z silnikiem 2,8 - brak iskry. Auto kupione jako "niepalące",przyjechało na lawecie. Czujnik wału wymieniany na 3 różne egzemplarze, cały czas błąd "00514 czujnik kąta wyprzedzenia zapłonu G4". Sterownik silnika podmieniony na inny, immo brak. Sprawdzona ciągłość przewodów pomiędzy czujnikiem a ECU Wszystkie napięcia i masy na ECU zweryfikowane....
KĄT WYPRZ. ZAPLONU JEST STATYCZNY PRZY NIE PRACUJĄCYM SILNIKU NP.5 STOPNI, MA TO NA CELU ŁATWY START, A NA PRACUJACYM SILNIKU JEST DYNAMICZNY W ZALEŻNOŚCI OD PRĘDKOŚCI OBROTOWEJ WAŁU SILNIKA. WYPRZEDZENIE ZAPŁONU MOZE SIĘGAĆ WTEDY DO 20, 25 STOPNI ZALEŻNIE OD SILNIKA Dzięki.Właśnie o to mi chodziło.Ostatnio zauważyłem u siebie,że po rozgrzaniu auto...
I tak poleci na tą wartość bo jak nie ma spalania to nie ma sygnału z czujnika spalania stukowego i zapłon jest nadmiernie przyspieszany. Podobnie było w starym oplowskim 1.6 8v przy pracy na LPG tyle że wtedy ECU nie dostawało sygnału spalania stukowego i dochodziło do granicznej wartości kąta wyprzedzenia zapłonu. Uznawało ten stan za nienormalny...
Cześć, Chciałbym podłączyć Ecumaster DET 3 do swojego samochodu. Tryb pracy to piggiback. Samochód: Astra J 2014 1.4T Kod silnika: A14NEL Sterownik silnika: Delco E78 Znalazłem pinout tego samego ECU, ale dla innego modelu samochodu, w załączniku. Postarałem się przyporządkować sygnały z czujników do wejść ecumastera, ale nie jestem przekonany czy dobrze...
Ale ECU korzysta z sygnału z przepływmierza-na podstawie jego wskazań (ale nie tylko jego) steruje kątem wyprzedzenia zapłonu i regulacją biegu jałowego :)
Obydwa silniki mają zapłon elektryczny czyli posiadają czujnik Halla. Gdzie tam widziałeś czujnik Halla? Tam jest zwykły impulsator magnetoindukcyjny. Do tego silnika przychodzi moduł typu Digital DC-CDI z wbudowanym immobilizerem. Nie dopasujesz innego, szczególnie z tak progresywną charakterystyką kąta wyprzedzenia zapłonu. Prościej kupić całego...
Też myślałem o tym czujniku, dla świętego spokoju zrobię to, podmienię go. Tylko, że gdyby było coś z nim nie tak, to mógłby gasnąć w czasie jazdy, a do tego pojawiłby się jakiś błąd, a nic takiego się nie dzieje. Z tego co wiem tutaj czujnik wału nie odpowiada za kąt wyprzedzenia zapłonu, tą informację komputer bierze z cewki zapłonowej.
Jak opóźniony 30° to zamieniłeś polaryzacje na czujniku położenia walu.
przecież tu nie ma aparatu tylko czujnik na wale i koniec
Nie ustawiony kąt wyprzedzenia zapłonu. Tyle.
Witam ponownie,iskra jest tylko wtedy gdy włączam i wyłączam zapłon,bardzo szybko nagrzewa się moduł zapłonowy i cewka,czujnik Halla jest sprawny wysyła sygnał przez diodę led,podstawiłem -cewkę,moduł, cały aparat,i ni h-j, podejrzewam centralkę sterującą,co wy o tym myślicie, pokarzcie mi które to wtyki AiB, zobaczymy jakie pokarze błędy,zaznaczam...
Tak jest to możliwe. Czujnik położenia wału korbowego jest przykręcony do bloku za pomocą dwóch śrub, jedna ma klasyczny łeb sześciokątny a druga to "urywka" - musisz wziąć kleszcze, chwycić na wystający walec i odkręcić, nastepnie na jej miejsce dajesz normalną srube i jest ok - możesz już regulować kat wyprzedzenia zapłonu.
Ten system ma czujnik spalania stukowego i widocznie jego działanie to powoduje
???? emeryt2 - dziwne sugestie. Nawet nie słychać spalania stukowego (a wiem co to i nieraz słyszałem) - poza tym od początku piszę wyraźnie, że demontuje go CHWILOWO w pewnym celu, ustaleniu innych niedomagań silnika a ten błąd skutecznie mi przeszkadzał, teraz wiem że to falowanie obrotów nie powodowała ingerencja czujnika w zmianę konta wyprzedzenia...
Ok, jutro sprawdzę jakie parametry nadają czujniki podczas tego szarpania (wezmę drugą osobę, aby jechała a ja będę obserwował parametry) podłącze tester i wejdę na dane: - Czas wtrysku - Kąt wyprzedzenia zapłonu - Przepływomierz powietrza - Czujnik TPS I napisze co wyszło. Dzięki za podpowiedzi.
o spalanie stukowe to sie nie martwie bo jest w moim aucie jakis czujnik w glowicy, ktory zapobiega takiemu spalaniu .
Obstawiam czujniki - do końca nie wiem jak gaz bierze info o warunkach pracy silnika. Jak zimny i czujnik tego nie widzi to daje zły kat wyprzedzenia zapłonu i zbyt uboga mieszankę.
Podłączenie do przewodu sygnałowego sonda lambda w instalacji IV generacji (nie koniecznie wtrysk sekwencyjny, może być grupowy) służy w zasadzie wyłącznie do kalibracji instalacji. Jedyny dodatkowym czujnikiem jest właśnie MAP-Sensor czyli czujnik podciśnienia w kolektorze dolotowym (i zazwyczaj zintegrowany z nim czujnik ciśnienia gazu). Czujnik podciśnienia...
Pewną wskazówkę odnalazłem na forum tunerów. Ujemny kąt wyprzedzenia zapłonu jest skutkiem niepoprawnie działającej regulacji biegu jałowego, wynikającego głównie z zasysania lewego powietrza, źle pracującej przepustnicy (elektrycznej), lub sygnałów z czujników. No tak, z informacji producentów ECU wynika, że w celu uzyskania płynnego biegu jałowego...
Mogą to być: - dość gruby plastykowy przewód łączący kolektor ssący z serwem wspomagania (duża, okrągła, metalowa puszka przy pompie hamulcowej) - cieńsze przewody elastyczne do korektora kąta wyprzedzenia zapłonu, czujnika ciśnienia (MAP sensor) itp. Wszystkie wyprowadzone są z kolektora ssącego, za przepustnicą. Zdarza się również "wessanie" uszczelki...
MAP: Z uwagi na niewielką różnicę w cenie, bardziej opłaca się kupić ten do 2,5 bara, obydwa mogą tak samo dobrze działać z silnikami wolnossacymi. A w razie czego, droga do uturbienia otwarta. Koszt założenia: dużo zależy czy jest już wtryskiwacz i pompa paliwowa. Na razie planuje zrobić Megasquirta bez kontroli zapłonu (bo taki mam programator, a...
Sonda lambda wymieniona na nową i problem dalej występuje. Regulacja z sondy lambda wynosi ok -15. Podciśnienie w kolektorze ssącym 420 mBar. Kąt wyprzedzenia zapłonu waha się od -2 do +2. Czujnik temperatury płynu chłodzącego jest sprawny. Na co jeszcze zwrócić uwagę ?
Silnik zakładam 4 takt. Na jeden obrót wału przydają dwa sówy ssanie sprężanie a na drugi praca i wydech. Fiat 126 dawał iskrę na obydwie świece co obrót wału jedną trafiał w pracę. Jakie tam jest zasilanie tego zapłonu jaki czujnik położenia wału. Jesteś w stanie regulować kąt wyprzedzenia zapłonu? Może po prostu go przestaw odrobinę i sprawdź czy...
Na podstawie pomiaru temperatury cieczy chłodzącej sterownik dobiera: odpowiednią dawkę paliwa(czas wtrysku), kąt wyprzedzenia zapłonu, uchylenie przepustnicy(lub sil. krokowego) - czyli obroty. Czujnik ów zmienia swą rezystancję w zależności od temp. cieczy, co jest podstawą pomiarów. A jaki masz kolego problem z tym czujnikiem?
W zasadzie to mozna wstawic opornik o odpowiedniej wartosci, ale nie wiem czy i tak ECU nie bedzie tak sprytne i nie wykryje tego jako blad (no bo stala wartosc). W silnikach z LPG niektorzy wlasnie w ten sposob oszukuja czujnik przeplywu, zeby zwiekszyc kąt wyprzedzenia zapłonu. Ale w dieselu to nie wiem jak to bedzie działać.
znam elektryka z serwisu , stwierdził uszkodzenie czujnika , byłem dzisiaj z na sprawdzeniu komputera ( wszystko ok ) gość twierdzi że nie ma synchronizacji pomiędzy czujnikami ponieważ jest pierwsza iskra ( pierwszy sygnał z czujnika ) i potem ginie . oddaję auto do sprawdzenia rozrządu . słyszałem wcześniej że silnik powinien działać na jednym czujniku...
Układ do sprawdzania to musi wiedzieć kiedy ten zapłon powinien nastąpić i brać pod uwagę wyprzedzenie zapłonu i inne a nie sygnalizować coś na ślepo.
Być może ja czegoś nie rozumiem i jest ktoś oprócz Pana Mariana kto mi wyjaśni zasadę działania takiej konstrukcji. https://obrazki.elektroda.pl/6682492700_... https://obrazki.elektroda.pl/4738531600_... W konstrukcji po lewej można uzyskać prawie 180 stopni obrotu lewo/prawo tego kwadratu na rysunku przy stosunkowo...
Czujnik spalania stukowego pewnie padł.. Pali dużo na mieście ponieważ nie jest w stanie dobrze dobrać kąta wyprzedzenia zapłonu z powodu wadliwie działającego czujnika spalania stukowego. Odgłosy są takie jak przy luźnych panewkach albo jak w Dieslu, zwłaszcza przy przyśpieszaniu z niskich obrotów.
Ok więc mam parę pytań może będzie łatwiej auto niespodzianka zasadzka już mnie wykańcza Map sensor czy na wężyku powinien być zaworek zwrotny? W filtrze oleju nie ma oleju możliwe ? filtr jest pod kątem olej spłynął ? na miarce stan max na czujniku ciśnienia 3 bar na wolnych do 5 po przegazowaniu zaworek zwrotny mam na przewodzie serwo króciec na wolnych...
W układzie zapłonowym nanoplex jest czujnik podciśnieniowy który wybiera jedną z dwu charakterystyk wyprzedzenia zapłonu. Właśnie przy przyspieszaniu (obciążeniu silnika) powinien się przełączyć i zmienić wyprzedzenie zapłonu. Można go pomierzyć multimetrem
Zgadza się panowie tylko co się stanie gdy w aucie z czujnikiem wału przyśpiesze zapłon przesuwając koło foniczne,co z napełnianiem cylindrów.
To jest czujnik przyspieszenia czy jakoś tak odpowiada za kąt wyprzedzenia zapłonu można nawet bez niego jeździć Ja jeździłem tydzień bez jak do mojego fl założyłem nanoplex I nie ma nic wspólnego z gaśnięciem
Nie będzie różnicy. Jak wyżej wspomniano jest to liczba oktanowa (w uproszczeniu odporność na samozapłon pod wpływem ciśnienia). Na KM wpływ ma kaloryczność benzyny. Nie do końca. Liczba oktanowa decyduje o relacji stopnia sprężania i wyprzedzenia zapłonu, a te jak wiadomo bezpośrednio wpływają na sprawność silnika. O ile stopień sprężania zwykle można...
Witam Co to jest map sensor i jak go sprawdzić? MAP-Sensor w systemie sterowania pracą silnika jest zasadniczym czujnikiem informującym o obciążeniu silnika. Jest to jeden z głównych parametrów obok prędkości obrotowej silnika potrzebna sterownikowi systemu do wyznaczenia odpowiedniej dawki paliwa i kąta wyprzedzenia zapłonu. Sprawdź tez czujnik temperatury...
Witam. 40 stopni dla zapłonu to za wcześnie. Najczęściej wartość wyprzedzenia zapłonu mieści się w zakresie 10-2 stopni wyprzedzenia. Pozdrawiam.
Trzeba by przeanalizować jak tu jest zmieniany kąt wyprzedzenia zapłonu i czy ten kąt nie jest wykorzystywany przez sterownik do stabilizacji wolnych obrotów. Moduł zapłonowy z opla kadeta miał dwie funkcje zmiany kata zapłonu, wykonywał polecenia ze sterownika a w razie ich braku sam go zmieniał. Sterownik silnika od razu przejdzie w tryb awaryjny...
Witam Kolego jak podłączysz komputer to sczytaj parametry czujnika temperatury układu chłodzenia, oraz parametrów przepustnicy i konta wyprzedzenia zapłonu
wyprzedzenia zapłonu kątem wyprzedzenia zapłonu simson wyprzedzenia zapłonu
hollywood nightline biało czarny ekran laptopie radia wojskowe
telewizja satelitarna motorola wtyczka mikrofonu
Jak przywrócić ustawienia fabryczne w Pioneer PDP-428XD? Termet 19-00: Brak wskazania temperatury na wyświetlaczu