masz zły kąt wyprzedzenia zapłonu elektroda powinna być kolory ceglastego.
sprawdź kąt wyprzedzenia zapłonu
no i co z tego schematu? Przy okazji jeżeli kolega ma jakieś dane na temat tego modelu prosze o nastawy kąta wyprzedzenia zapłonu
A wiesz że do precyzyjnego wyznaczenia kąta wyprzedzenia zapłonu sterowanego elektronicznie wypada mieć lampę stroboskopową? :P
Witam mam problem z moim simsonem wyprzedzenie jest z 2cm przed a powinno być 1.8 mm mam platynarza i nie moge ustawić krece strojanem prawo lewo i nic co robić jak ustawic wyprzedzenie na 1.8mm domowym sposobem suwmiarka szczelinomierz. ?
Czyli podejrzewać można nieszczelność skrzyni korbowej. Lepiej niech się wypowie inny specjalista wysokiej klasy. Ja nie miałem z tym sprzętem do czynienia. A na biegu jałowym działa to normalnie? Jak zwiększysz obroty silnika to już są problemy czy jak próbujesz jechać? Kąt wyprzedzenia zapłonu ustawiony?
Kąt wyprzedzenia zapłonu w silnikach M53 to 1.5 mm przed GMP a nie 1.8 mm (w silnikach M541). Według tych danych jest inaczej http://simson-s50.prv.pl/dane.html Dodano po 2 Ale nie spierajmy się o 0.3 mm. Tak czy owak powinien odpalić czy to na 1.5 czy na 1.8.
Skoryguj jeszcze raz wyprzedzenie zapłonu.
Znajdź pinout do modułu. Podłącz i sprawdź iskrę. Jak Simson odpali to sprawdź wyprzedzenie zapłonu lampą stroboskopową.
Oryginalny używany DDRowski moduł od Simsona jest wart więcej niż nowy w sklepie. Chińskie quady 50-110 cm³ mają stały kąt wyprzedzenia zapłonu.
Stosowałem schemat modułu z regulacją kąta. Ten: http://www.zaplon.fora.pl/konstrukcje-pr...
Do wymiany gum cylindra trzeba odkręcić głowicę, ale ich plastyfikacja ze starości i luz w żeberkach cylindra praktycznie nie mają wpływu na hałas silnika. Dzwonienie jest spowodowane głównie zbyt grubymi pierścieniami w tłokach standardowych i luzami w układzie korbowo-tłokowym. Głośność pracy zależy też od kilku innych powodów, m.in. kąt wyprzedzenia...
Witam posiadam simsona sr50 i mam taki problem, że zrobiłem ostatnio remont silnika. Ustawiłem zapłon z wyprzedzeniem 1.8 Czego 1,8? Powinien być trochę ponad 3mm przed gmp
jeśli udało Ci się bezproblemowo zgrać krzywkę wału z przerywaczem i da się ustawić odpowiedni dla silnika 023 kąt wyprzedzenia zapłonu, to z rozwiązaniem ładowania chyba nie powinno być problemu, na Twoim miejscu nie wyrzucałbym żadnych cewek, jedną wykorzystałbym do ładowania akumulatora, podlączając mostek prostowniczy i najwyżej jakiś uklad ładowania,...
Mam simsona s51b (zapłon z przerywaczem mechanicznym, instalacja na 6V) a problem wygląda następująco: Podczas pracy silnika iskra na przerywaczu jest większa niż na świecy :P. kondensator jest dobry, nowy przerywacz, odstęp styków sprawdzałem w przedziale od 0.7 do 0.1. Zakładałem też inna cewke wysokiego napięcia. Cewka zasilająca jest nowa. Po prostu...
Możesz na próbę podłączyć moduł od Simsona, ale obawiam się że wymagany jest moduł ze zmiennym wyprzedzeniem zapłonu.
Koło magnesowe od silnika M53, dlatego zapłon przestawiony o 180°. Nowa podstawka zapłonu nie jest luźna w karterach? gdzie tłok jest 2,4mm przed ZW Kąt wyprzedzenia zapłonu wynosi 1.8 mm przed GMP (20.5° przed GMP) w silniku M541.
przyczyna takich objawów tkwi w nieprawidłowym odstępie elektrod świecy zapłonowej - nie pamiętam teraz dokładnie czy taki efekt występuje z powodu zbyt małej przerwy czy zbyt dużej, w każdym razie silnik się przegrzewa i występują takie objawy - ustawić poprawny odstęp (wg instrukcji) oraz sprawdzić ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu i będzie po...
Przerwa jest 0,4 Świece sprawdzałem z 5 i na wszystkich praktycznie taka sama Na platynach też mam przerwę 0,4 i wyprzedzenie zapłonu jest dobrze ustawione
Ma wyprzedzenie 1,5mm
Normalne, z tego właśnie powodu nowe układy zapłonowe mają automatyczną korekcję kąta wyprzedzenia zapłonu zależną od obrotów a niekiedy i od obciążenia silnika
Może masz za bogatą mieszankę i to znacznie i ta mieszanka nie jest się w stanie zapalić przy normalnym wyprzedzeniu, a zapala się tylko przy ustawieniu zapłonu 50 stopni? A przy normalnym ustawieniu po prostu zalewa świecę i od samej iskry po sprężeniu nie jest chętna do zapłonu. Stąd ten nagar ze zbyt bogatej mieszanki za wczesnego zapłonu itd. Spróbuj...
Jeżeli dostaje wysokich obrotów po uruchomieniu, to sprawdź, czy przepustnica nie jest zbyt dużo otwarta. Od zwietrzałej benzyny silniki nie dostają wysokich obrotów, niewłaściwy kąt wyprzedzenia zapłonu też nie spowoduje takiego efektu. Pozostaje tylko prosty gaźnik.
jeżeli chodzi tylko o zwiększenie pojemności to wymieniasz cylinder tłok pierścienie i koniec. W przypadku całej przeróbki silnika (dotyczy poj. 70) do wymiany dodatkowo kosz sprzęgłowy, oraz tryby 3 i 4 biegu cała reszta bez zmian (jeszcze tylko korekcja wyprzedzenia zapłonu) po zmianie gaźnika nic złego się nie stanie
Bez lampy nie ustawisz dobrze zapłonu. Kąt wyprzedzenia zapłonu dla 60 cm³ to 20,5 stopnia (zapłon następuje 1,8 mm przed GMP). Do ustawienia takiego kąta musisz mieć stroboskop ponieważ tylko lampą możesz ,,zobaczyć" rzeczywisty punkt zapłonu.
Konstrukcja oryginalnego zapłonu w Simsonie sprawia że jest podzespołem autodestrukcyjnym, powodującym w konsekwencji uszkodzenie karterów. Niewielkie luzy promieniowe nie powinny stanowić większego problemu, ale przy platyniarzu zmienia się kąt wyprzedzenia zapłonu podczas pracy. Większe luzy promieniowe nie stanowią problemu dla zapłonu elektronicznego,...
Tyle że nie stać mnie aktualnie na którykolwiek z tych zapłonów. Silnik w czasie normalnej pracy nie chodzi na tak wyokich obrotach, bo nie jest wysoko strojony. Chodzi tylko o sam fakt że da się wykonać to samemu. Projekt ma też cele dydaktyczne. Tak przy okazji, Pan budował kiedyś zapłon z zmiennym kątem wyprzedzenia. Ostatecznie zdało to egzamin?...
Witam,czy projektował ktoś lub ma pomysł jak zrealizować takowy moduł dynamicznego ustawienia konta zapłonu urzywając czujnika stuku i impulsatora ustawionego w 1 punkcie tak jak zwykle jest w simsonach i innych motocyklach 2T?Pierwszy problem przychodzącym mi do głowy jest impulsatora ustawiony w 1 miejscu nie dał by możliwości dokładnego określenia...
Ustaw dobrze zapłon, w moim byłym Simsonie wystarczył ząbek i palił ciepły czy zimny. Przerwa na platynach 0.4mm, wyprzedzenie zapłonu 1,8 mm przed GMP. Jak ustawisz zapłon to wyreguluj gaźnik i musi śmigać cacy.
Trochę się poduczyłem tak jak kolega mi radził i stwierdziłem że prawdopodobnie jest to jednak wina modułu. Chciałbym zrobić taki moduł ale ze zmiennym kontem wyprzedzenia zapłonu bo słyszałem że jest coś takiego ale nie mogę znaleźć schematu wie ktoś coś więcej na ten temat??
Niestety, ale stosując rozwiązanie mapy zapłonu z 4T nie poprawisz pracy silnika 2T, tutaj przebieg charakterystyki wygląda zupełnie inaczej. Przerabiałem temat podczas opracowywania mikroprocesorowego sterowania zapłonem w Simsonie. Dla przykładu na biegu jałowym kąt wyprzedzenia jest niski (ok. 10°), już przy 2500 RPM jest największy (np. 30°) następnie...
Sam sobie odpowiedziałeś kolego. Musisz ustawić odpowiednie wyprzedzenie zapłonu. W zależności jakiej firmy masz cylek bo np dla 60ccm wynosiło ono 1.5 a dla 60ccm ale ALMOTu to już 1.6. Poszukaj w googlach jakie jest odpowiednie wyprzedzenie zapłonu i wtedy ustawiaj. Pamiętaj też o przerwie na świecy, która przy ustawianiu zapłonu powinna wynosić 0.4.
Gaźnik 16N3 czy 16N1? Poszarpywanie przy hamowaniu silnikiem można złagodzić próbując minimalnie wzbogacić mieszankę biegu jałowego. Stukanie może mieć kilka przyczyn. Po pierwsze zbyt duży kąt wyprzedzenia zapłonu lub niewłaściwa świeca zapłonowa. Po drugie luzy w sprzęgle, uzębieniu kosza sprzęgła lub zbyt duży luz osiowy (podkładki dystansowe), ale...
Witam, probuje zrobic jakis maly uklad elektroniczny do ustawiania zaplonu elektronicznego simsona s51, ale mi to nie wychodzi i mam nadzieje ze otrzymam od was pomoc. Wczesniej myslalem zeby zrobic cos takiego: cewka zaplonowa dostaje impuls ~12V (chyba wiecej bo czasem pali rezystory 12V i to mnie denerwuje :/ ) wtedy kiedy ma byc zaplon wiec moznaby...
Odległość do impulsatora, mierząc głębokościomierzem suwmiarki przez otwór w kole magnesowym, powinna wynosić ok. 5-6 mm. Odległość można skorygować jedynie zmieniając grubość podstawki statora. Warto pamiętać że w wałach korbowych z wypełniaczami magneto wystaje dalej. Zapłon sprawdzisz pod stroboskopem, kręcąc wałem korbowym przy pomocy wiertarki...
Witam. Mam problem dotyczący Simsona s51. Jako że zbliża się zima postanowiłem wykonać remont silnika. Simson przed remontem palił od kopy, działał bez problemowo. Postanowiłem zmienić szlif cylindra oraz tłoka z nominalnego na I. Po zamontowaniu Simson w ogóle nie pali od kopy, popych a nawet z wstrzykniętym paliwem bezpośrednio do cylindra. Był sprawdzany...
Dla potomnych: Jak nie masz kątomierza, to należy zmierzyć obwód koła magneta. Np w Simsonie SR2 to 36 cm. Pełen obrót koła to, jak wiadomo 360 stopni. Wyznaczasz górny martwy punkt np. przy pomocy czujnika zegarowego, albo przy pomocy jakiegoś śrubokręta wsuniętego przez otwór świecy. Zaznaczasz na kole i na stałej części silnika (tylko nie na aparacie...
Witam a czy sprawdzałeś może wyprzedzenie zapłonu?? może ma zbyt późny zapłon.. Kondensator sprawdzony ?? jak wygląda świeca po paru próbach jest sucha, mokra??
Udało mi sie to naprawić - iskra powróciła. Przyczyną był brak przerwy pomiędzy kołem magnesowym a rdzeniem cewki. Niestety wpadłem z deszczu pod rynne. Silnik działa, jednak nie wchodzi na obroty i strzela w tłumik. Wygląda to tak jakby zapłon był spóźniony tylko ze ja nie widze nigdzie możliwości regulacji. Cewki przymocowane są do korpusu "na szywno"....
Witam mam Simsona sr50 rok temu zabrałem się za jego remont silnik bym dobry to nie ruszałem, rozebrałem wszystkie owiewki blotniki itp. Simson odpalał ale jechal na pół gazu, stwierdziłem że złożę cały skuter, nowa instalacja, żarówki dałem akumulator 6v oświetlenie wszystko działa cacy i zabrałem się za lekkie przestawienie zapłonu bo strzelał w wydech...
Nawet przy niewłaściwie ustawionym kącie wyprzedzenia zapłonu (±5 mm na obwodzie koła magnesowego = ±5° kąta wyprzedzenia zapłonu) silnik powinien odpalać i pracować normalnie. Problem pewnie tkwi w regulacji gaźnika lub źle złożonym silniku. Ze strony zapłonu należałoby sprawdzić energię iskry przy zimnym silniku i ewentualnie sprawdzić pracę...
gdzieś już się o tym rozpisywałem (może nawet w tym temacie) ale niech tam... potrzebny czujnik zegarowy (raczej nikt kto się nie zajmuje mechaniką to go nie posiada) czyli przynajmniej suwmiarka (inaczej to się nie da bo i tak wyjdzie na oko) i teraz zapłon (przeskok iskry) czyli początek rozwarcia styków przerywacza ma nastąpić 1,8mm przed G órnym...
Milicjant. Mało jesz. Mało wiesz a jeszcze mniej myślisz. W sprawie żarówki Wawrzyniec wytłumaczył wszystko dokładnie. Dzięki i gratulacje! Brakuje chyba tylko filmu... Napisał nawet dlaczego tak (dołączając żarówkę do przewodu gaszenia) jest łatwiej. Ty cały czas myślisz kategoriami zapłonu bateryjnego a to jest iskrownikowy! Punkt zapłonu. Zobacz...
Więc na początek kąt wyprzedzenia zapłonu 1.5 mm zamiast 1.8 mm w tym silniku. Kompresor nie jest potrzebny. Wystarczy nożna pompka do kół z dość długim wężem i adapter lub coś co będzie można szczelnie przyłożyć do króćca ssącego cylindra. Z racji inaczej zamontowanych uszczelniaczy ciśnienie pomiarowe będzie ok. 0.5 bar, przy większym (np. 1 bar)...
Bez wydechu efekt masz taki, że jedzie praktycznie na niskich obrotach, na wysokie się nie wykręci. Wydech musi być także z tego względu, że wpływa na zmianę składu mieszanki produkowanej przez gaźnik. Benzyna nie wyczyści nagaru węglowego z wydechu, co najwyżej rozpuści niespalony olej. Przy prawidłowej eksploatacji nagar naturalnie wypala się w wydechu....
Ja też mam SR 50 CE i już przejechał 30 tys. KM i nic mi sie nie psuło w układzie zapłonowym i powiem wam że lepiej dać dla kogoś kto tylko sie simsonami zajmuje i wam naprawi niż samemu grzebać bo można w nim nieźle narozwalać i tylko potem wieksze koszta bedą:)WYdaje sie że wszystko banalne a mały szczegól zawazy na mocy silnika, Ja miałem wyprzedzenie...
Witam serdecznie, Chciałbym doradzić się w sprawie simsona, ponieważ wykańcza mnie psychicznie. Już opisuje wszelkie zmiany i problemy. Simson nie odpala mimo ustawieniu zapłonu. Aktualnie regulacja zapłonu wygląda tak: -nowy iskrownik -wyprzedzenie zapłonu ustawione na 1,8mm przed GMP. Dodam, że ustawione przy użyciu multimetru oraz suwmiarki. -przerwa...
Witam, mam następujący problem z moim motorowerem, otóż po przejechaniu dosłownie 500-600m silnik zaczyna tracić moc, po 1km już praktycznie zaczyna się tylko toczyć i słychać rytmiczne stukanie z cylindra. Silnik to pierwsza generacja S-38 z iskrownikiem 2 cewkowym i aluminiowym magnetem. Kilka lat temu cały motorower był kompleksowo odrestaurowany,...
Czy są ślady uderzeń tłoka o głowicę? Dziwnie to wygląda w twoim opisie. Może zdjęcia pomogą? Wielokrotnie przerabiałem silniki Simsona z 50 na 70 ccm. Głowica była roztaczana i nie było żadnych problemów. Jednak roztoczenie było wzorowane na oryginalnej głowicy. Trzeba było pogłębiać komorę spalania aby stopień sprężania pozostał w rozsądnych granicach....
Może nie być iskry pod ciśnieniem i się nie kapnie . Podmienić świecę sprawdzoną , ustawić wyprzedzenie zapłonu przed GMP , wyregulować gaźnik ( co z tego , że nowy ) sprawdzić drożność filtra powietrza . A co z tłumikiem ?? Nie jest przypadkiem zapchany ?? Pod czas próby odpalania zdjął bym filtr i tłumik na wszelki wypadek . :|
Sprawdź dla pewności czy wyprzedzenie zapłonu rzeczywiście wynosi tyle ile powinno 2mm przed GMP ponieważ nowy moduł może w odrobinę miejscu dawać impuls a to zmienia zupełnie ustawienie zapłonu. To wykluczyłoby stronę "elektryczną" (pomijam oczywiście świecę zapłonową i kabel WN). A jeśli nie to, to dalej szukaj przyczyny w w ustawieniach gaźnika -...
Znów wykład o kącie wyprzedzenia i liczbie oktanowej paliwa. Problem polega na tym, że silniki Rometów robiono z materiałów słabej jakości i w dodatku na zwykłych obrabiarkach uniwersalnych. W dodatku jakość obecnych zamienników „rzemieślniczych”. Nie ma jak się odnosić do tematu, nie widząc stanu silnika. Zwykle wygląda to na zbieraninę...
sprawdzałem właśnie bez fajki przykładając do głowicy to iskra uderza na jakieś 5-6 mm maksimum Nie jest to za dobry wynik, ale silnik powinien się na takiej iskrze odzywać. Jeśli jest możliwość to proszę sprawdzić zachowanie się zapłonu pod stroboskopem wyzwalanym sygnałem prądowym (przekładnik na przewód WN) przy próbie odpalania. Oczywiście należy...
Witam was panowie... Czasami sprowadzaćie poziom dyskusji ponizej... najnizej jak sie da. Niko85 - z moich doświadczeń wynika, że ksiązkowe ustawienia sprawdzają sie najlepiej. Silnik pracuje poprostu optymalnie. Wyprzedzenie zapłonu - 1,8 mm przed górnym zwrotnym połozeniem tłoka to około 20stopni obrotu wału w przeciwnym kierunku... :) Przerwa na...
Kochani nie kłoćcie się. Funkcjonują dwa podstawowe rozwiązania konstrukcyjne 1. Simsony(elektroniki oryginalne) posiadają zapłon bezobsługowy, całkowicie elektroniczny - wyzwolenie iskry (wysterowanie tyrystora) odbywa się za pomocą cewki sterującej a nie przerywacza 2. Jawki MZ tki mają zapłony wysterowane przez przerywacz co w stosunku do zwykłych...
Obawiam się że nie będzie pasować (chociażby wymiarami, wyprzedzeniem zapłonu, chińskie skutery są 4 suwowe). Lecz znalazłem lepszy pomysł: wyjąć 2 cewki świetlne (z tego co wiem 2 są świetlne, a jedna jest zapłonowa). Są one 3V 15W (połączone szeregowo). Chciałbym włożyć 2 cewki od simsona (12V 42W) połączone równolegle. Proszę o weryfikację, pozdrawiam.
Po: 1. Silnik Rometa powinien pracować na mieszance 1:30 z olejem Lux lub Mixol. Obecnie można stosować olej Orlen Semisynthetic, 2 zł droższy i... nieco lepszy od Mixolu. Używanie dobrego oleju w takim silniku mija się z celem. 2. Przy zapłonie tyrystorowym (CDI) przerwa na świecy powinna wynosić 0.4 (Simson) do 0.7 (skutery). Przerwa 2mm jest niemożliwa...
- zawirowywacz spalin przy wydechu - różowy kabelek wychodzący z modułu CDI (przeważnie różowy, idzie on do przekładni i liczy obroty wariatora) Jakbym czytał te bzdurne posty dzieciaków w internecie. Zawirowywacz spalin w 2T to oczywiście tak, ale gdy przeczytałem że rurka przyspawana do wydechu 4T jak i sam wydech to blokada - :lol:. Ta rurka to...
Z tym wtryskiem to pomysł tyle zabawny co absurdalny. Np. w Aprilii był wtrysk (do cylindra, nie w dolot) przy smarowaniu dozownikowym. Minimalizował straty mieszanki przez wydech, ale z tego co pamiętam to długo nie mogli go dopracować. W "motorze" Simson nie ma to absolutnie sensu. Przy mocy, jeśli dobrze pamiętam, ok 4KM, dodatkowy balast osprzętu...
Tak ale w moim przypadku jest to silnik dwusuw i poza prędkością obrotową nic więcej mnie nie interesuj. A zastanawiałeś się nad charakterystyką jaką tam wgrasz, bo dla silników 2T może ona mieć całkiem nieoczekiwany kształt. Post z forum motocykistów: Jak na złość, nie mogę znaleść w serwisówkach map zapłonu (a wiem, że w któreś było). Nawet nie mogę...
Piszecie że Jawka zablokowana nie wykręci dużej prędkości, zgoda zablokowana Jawka wykręci może i ciut mniej niż simson , ale czy simsona ktoś blokował ?? - NIE a Jawki były blokowane na rynek Polski, zaś normalny seryjny niezablokowany silnik wykręca spore obroty jak na małego dwusuwa. Nie podniecajcie się tak tymi waszymi simsonami.Ja kilka lat temu...
Też nie kocham przerywaczy. Już bardzo małe przesunięcie współpracujących elementów powoduje istotne zmiany w kącie wyprzedzenia zapłonu. A mogą być to różne rzeczy, luzy na wale (dramat w jawkach 50, gdzie skrzynia korbowa zamiast być chłodzona jest dogrzewana...), luzy na ośce przerywacza, niewyważone magneto, różne zjawiska dynamiczne, to się wszystko...
Wszystkim wesołych świąt,wracając do tematu jezeli masz rowek na klin na najcienszej sciance to magneto jest od s51 i zapłon tradycyjnie jest mocowany(platyny na godzi ok 10-a)przenitowane magneto faktycznie zmieni znak na magnecie.Ja jestem fanem zapłonu elektronicznego(tylko orginalny jeszcze ddr--ski komplet,żadnych polskich)zauważyłem że u mnie...
Powitać kolege panja321 :D To ile silnik już ma przejechane km? ;) Teoretycznie pierścienie tego silniczka projektowane są na 10tys. km (oczywiście mogą wytrzymać i więcej). Skleciłem dziś dwa moduły do cewki WN z części które mi zostały: jeden ze zworkami (regulacja kąta wyprzedzenia zapłonu) ,a drugi na standardowych ustawieniach. Jakby ktoś byłby...
Sprawdź wyprzedzenie zapłonu oraz stan i wielkość szczeliny przerywacza. Sprawdź, działanie kondensatora (najlepiej podmienić na inny). Rozbierz, na części pierwsze gaźnik oraz wymyj go w benzynie. Dokładnie przedmuchaj dysze, nie czyść ich drucikiem ! gdyż możesz rozkalibrować dysze. Sprawdź, czy występują duże luzy na przepustnicy. Ustaw prawidłowo...
Ściągacz magneta ma gwint M24x1,5. Czy przypadkiem nie jest to gwint taki jak w ściągaczu magneta Simsona? Wg. mnie ten element nr3 powinien być płaski a nie stożkowy o ile chce się jeszcze skorzystać z nakiełka w czopie wału, czyli zamocować wał w kłach w celu sprawdzania bicia. Tego typu stożkowe naciskacze niszczą nakiełek i to stopniu tym większym...
Z impulsatora wychodzą cztery zaciski, dwa od frontu, czyli od strony magneta, dwa od strony karteru. Są zmostkowane, więc można przyjąć, że są dwa - masa i sygnał. Masę i sygnał można zamienić miejscami, więcej możliwości brak. Na rysunku pokazałem, jak to wygląda. Może być uszkodzony, nie wykluczam. https://obrazki.elektroda.pl/5534918500_...
Witam Mam taki problem .Kolega zawiózł skuter (jest to keeway 2t ) do mechanika żeby mu ustawił gaźnik i zapłon.Gaźnik wyregulował ale zapłonu nie bo nie ma lampy stroboskopowej.Mam lampę i w simsonie sobie zapłon umię ustawić ale jak to jest w skuterze bo tam przecież jest jeszcze ten moduł.Czy są tam na magnecie kreska i na karterze kreska tak jak...
Może to być kwestia rodzaju paliwa a dokładniej jego liczby oktanowej. Wykonaj próbę nieznacznie wyprzedzając zapłon. Bez lampy stroboskopowej poprawne ustawienie początku zapłonu jest raczej niemożliwe.
wyprzedzenia zapłonu kątem wyprzedzenia zapłonu wyprzedzenia zapłonu astra
gaznik zalewa silnik amplituner instrukcja schemat motocykl suzuki
silny router rozlaczniki bezpiecznikowe
BMW F10 – czy instalacja lewej lampy pasuje do prawej? Różnice wiązek, kodowanie, TMS Wyłącznik termiczny kosiarki John Gardener 1300 W – lokalizacja i opis usterki