masz zły kąt wyprzedzenia zapłonu elektroda powinna być kolory ceglastego.
Kąt wyprzedzenia zapłonu w silnikach M53 to 1.5 mm przed GMP a nie 1.8 mm (w silnikach M541). Według tych danych jest inaczej http://simson-s50.prv.pl/dane.html Dodano po 2 Ale nie spierajmy się o 0.3 mm. Tak czy owak powinien odpalić czy to na 1.5 czy na 1.8.
sprawdź kąt wyprzedzenia zapłonu
Czyli podejrzewać można nieszczelność skrzyni korbowej. Lepiej niech się wypowie inny specjalista wysokiej klasy. Ja nie miałem z tym sprzętem do czynienia. A na biegu jałowym działa to normalnie? Jak zwiększysz obroty silnika to już są problemy czy jak próbujesz jechać? Kąt wyprzedzenia zapłonu ustawiony?
Konstrukcja oryginalnego zapłonu w Simsonie sprawia że jest podzespołem autodestrukcyjnym, powodującym w konsekwencji uszkodzenie karterów. Niewielkie luzy promieniowe nie powinny stanowić większego problemu, ale przy platyniarzu zmienia się kąt wyprzedzenia zapłonu podczas pracy. Większe luzy promieniowe nie stanowią problemu dla zapłonu elektronicznego,...
Bez lampy nie ustawisz dobrze zapłonu. Kąt wyprzedzenia zapłonu dla 60 cm³ to 20,5 stopnia (zapłon następuje 1,8 mm przed GMP). Do ustawienia takiego kąta musisz mieć stroboskop ponieważ tylko lampą możesz ,,zobaczyć" rzeczywisty punkt zapłonu.
no i co z tego schematu? Przy okazji jeżeli kolega ma jakieś dane na temat tego modelu prosze o nastawy kąta wyprzedzenia zapłonu
Tak późny zapłon jest dobry do benzyny 94 oktany lub nawet gorszej, jakie wtedy były. Proponuję wcześniejszy zapłon. Silnik zdecydowanie lepiej pracuje, i ma większą moc. Ciekawe teorie. Czym podparte? Simsony były zaprojektowane do spalania benzyny "normal" czyli 91 oktany. Ogar 205 był zaprojektowany do spalania benzyny 78 oktanów, przy kącie wyprzedzenia...
Witam mam pytanie kupiłem simsona wyczyściłem gaźnik ponieważ nie chciał pracować i teraz jeździ świece pali na kawę z mlekiem ale jak przyspieszam to dławi go i nie wiem czy dostaje za dużo powietrza czy za mało gaźnik to bvf 16n 3-5 motor jak się rozpędzi to jest dobrze ale gdy odpuszczam gaz i dodaje to znów dławi go muszę manetkę odkręcać do samego...
Witam mam problem z moim simsonem wyprzedzenie jest z 2cm przed a powinno być 1.8 mm mam platynarza i nie moge ustawić krece strojanem prawo lewo i nic co robić jak ustawic wyprzedzenie na 1.8mm domowym sposobem suwmiarka szczelinomierz. ?
Kupilem niedawno simsona skutera , odpalał i jeżdził bez zarzutu przez 2 tygodnie wlałem paliwo z innej stacji zaczely się problemy,nie chce zapalać(chociaż iskra i świeca wporządku), a jak już zapali to nie może nabrać szybkości i dusi się ,przerywa - nie ma płynności jazdy. Wyczyściłem nawet rurę wydechową bo już nie wiem co może być? Proszę o radę...
Mam problem w Simsonie: jak go odpalę, to pracuje równo, czasem przerywa, a jak dodam gazu na maksa, to przerywa na wysokich obrotach. Przerwa na świecy to 0,4 mm, zapłon mam maksymalnie przyspieszony i zapłon wychodzi 1,7 mm przed GMP. Przerwa na platynkach to 0,4 mm, próbowałem 0,35 mm - jest trochę lepiej, ale dalej przerywa na wysokich. Wymieniłem...
witam mam pewien problem z simsonem s51 gdy go odpalę (odpala bez większych problemów) strzela z wydechu i filtra powietrza aż ten metalowy bok odpada. nie wkręca się na obroty i jedzie max 40 co może być przyczyną ? a na dodatek ostatnio nie ma wcale prądu na świecy proszę o pomoc
Gaźnik 16N3 czy 16N1? Poszarpywanie przy hamowaniu silnikiem można złagodzić próbując minimalnie wzbogacić mieszankę biegu jałowego. Stukanie może mieć kilka przyczyn. Po pierwsze zbyt duży kąt wyprzedzenia zapłonu lub niewłaściwa świeca zapłonowa. Po drugie luzy w sprzęgle, uzębieniu kosza sprzęgła lub zbyt duży luz osiowy (podkładki dystansowe), ale...
Mój upór wynika m. in. z tego, że cały sens posiadania przez mnie tego motorka polega na tym, że lubię sam go naprawiać i przerabiać. Nie wynika to z chęci zaoszczędzenia forsy na mechanika, tylko jest częścią "zabawy". Dziękuję Ci jack63 za tak szeroką gamę propozycji i wierz mi, że wszystkie bym je sprawdził. Dzisiaj jednak mnie olśniło i znalazłem...
przyczyna takich objawów tkwi w nieprawidłowym odstępie elektrod świecy zapłonowej - nie pamiętam teraz dokładnie czy taki efekt występuje z powodu zbyt małej przerwy czy zbyt dużej, w każdym razie silnik się przegrzewa i występują takie objawy - ustawić poprawny odstęp (wg instrukcji) oraz sprawdzić ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu i będzie po...
Normalne, z tego właśnie powodu nowe układy zapłonowe mają automatyczną korekcję kąta wyprzedzenia zapłonu zależną od obrotów a niekiedy i od obciążenia silnika
Jeżeli dostaje wysokich obrotów po uruchomieniu, to sprawdź, czy przepustnica nie jest zbyt dużo otwarta. Od zwietrzałej benzyny silniki nie dostają wysokich obrotów, niewłaściwy kąt wyprzedzenia zapłonu też nie spowoduje takiego efektu. Pozostaje tylko prosty gaźnik.
Nawet przy niewłaściwie ustawionym kącie wyprzedzenia zapłonu (±5 mm na obwodzie koła magnesowego = ±5° kąta wyprzedzenia zapłonu) silnik powinien odpalać i pracować normalnie. Problem pewnie tkwi w regulacji gaźnika lub źle złożonym silniku. Ze strony zapłonu należałoby sprawdzić energię iskry przy zimnym silniku i ewentualnie sprawdzić pracę...
Więc na początek kąt wyprzedzenia zapłonu 1.5 mm zamiast 1.8 mm w tym silniku. Kompresor nie jest potrzebny. Wystarczy nożna pompka do kół z dość długim wężem i adapter lub coś co będzie można szczelnie przyłożyć do króćca ssącego cylindra. Z racji inaczej zamontowanych uszczelniaczy ciśnienie pomiarowe będzie ok. 0.5 bar, przy większym (np. 1 bar)...
Bez wydechu efekt masz taki, że jedzie praktycznie na niskich obrotach, na wysokie się nie wykręci. Wydech musi być także z tego względu, że wpływa na zmianę składu mieszanki produkowanej przez gaźnik. Benzyna nie wyczyści nagaru węglowego z wydechu, co najwyżej rozpuści niespalony olej. Przy prawidłowej eksploatacji nagar naturalnie wypala się w wydechu....
gdzieś już się o tym rozpisywałem (może nawet w tym temacie) ale niech tam... potrzebny czujnik zegarowy (raczej nikt kto się nie zajmuje mechaniką to go nie posiada) czyli przynajmniej suwmiarka (inaczej to się nie da bo i tak wyjdzie na oko) i teraz zapłon (przeskok iskry) czyli początek rozwarcia styków przerywacza ma nastąpić 1,8mm przed G órnym...
sprawdzałem właśnie bez fajki przykładając do głowicy to iskra uderza na jakieś 5-6 mm maksimum Nie jest to za dobry wynik, ale silnik powinien się na takiej iskrze odzywać. Jeśli jest możliwość to proszę sprawdzić zachowanie się zapłonu pod stroboskopem wyzwalanym sygnałem prądowym (przekładnik na przewód WN) przy próbie odpalania. Oczywiście należy...
A wiesz że do precyzyjnego wyznaczenia kąta wyprzedzenia zapłonu sterowanego elektronicznie wypada mieć lampę stroboskopową? :P
jeśli udało Ci się bezproblemowo zgrać krzywkę wału z przerywaczem i da się ustawić odpowiedni dla silnika 023 kąt wyprzedzenia zapłonu, to z rozwiązaniem ładowania chyba nie powinno być problemu, na Twoim miejscu nie wyrzucałbym żadnych cewek, jedną wykorzystałbym do ładowania akumulatora, podlączając mostek prostowniczy i najwyżej jakiś uklad ładowania,...
Stosowałem schemat modułu z regulacją kąta. Ten: http://www.zaplon.fora.pl/konstrukcje-pr...
Oryginalny używany DDRowski moduł od Simsona jest wart więcej niż nowy w sklepie. Chińskie quady 50-110 cm³ mają stały kąt wyprzedzenia zapłonu.
Mam simsona s51b (zapłon z przerywaczem mechanicznym, instalacja na 6V) a problem wygląda następująco: Podczas pracy silnika iskra na przerywaczu jest większa niż na świecy :P. kondensator jest dobry, nowy przerywacz, odstęp styków sprawdzałem w przedziale od 0.7 do 0.1. Zakładałem też inna cewke wysokiego napięcia. Cewka zasilająca jest nowa. Po prostu...
Witam posiadam simsona sr50 i mam taki problem, że zrobiłem ostatnio remont silnika. Ustawiłem zapłon z wyprzedzeniem 1.8 Czego 1,8? Powinien być trochę ponad 3mm przed gmp
Witam, jest przy przerywaczu odsrodkowy przyspieszacz zaplonu moze, bo nie wiem ? Jesli jest, to zaplon wg instrukcji - powinien byc 1,5 - 3mm przed 'ZZ' tloka i teraz zalezy od sprezania, jesli fabrycznie silnik mial ok. 7 : 1, czyli byl na benzyne 74 - 80 Oktan, to moglo byc w instrukcji podane np. 4,5 - 5,5 mm maksymalnego wyprzedzenia zaplonu [...
Do wymiany gum cylindra trzeba odkręcić głowicę, ale ich plastyfikacja ze starości i luz w żeberkach cylindra praktycznie nie mają wpływu na hałas silnika. Dzwonienie jest spowodowane głównie zbyt grubymi pierścieniami w tłokach standardowych i luzami w układzie korbowo-tłokowym. Głośność pracy zależy też od kilku innych powodów, m.in. kąt wyprzedzenia...
Witam,czy projektował ktoś lub ma pomysł jak zrealizować takowy moduł dynamicznego ustawienia konta zapłonu urzywając czujnika stuku i impulsatora ustawionego w 1 punkcie tak jak zwykle jest w simsonach i innych motocyklach 2T?Pierwszy problem przychodzącym mi do głowy jest impulsatora ustawiony w 1 miejscu nie dał by możliwości dokładnego określenia...
Witam, probuje zrobic jakis maly uklad elektroniczny do ustawiania zaplonu elektronicznego simsona s51, ale mi to nie wychodzi i mam nadzieje ze otrzymam od was pomoc. Wczesniej myslalem zeby zrobic cos takiego: cewka zaplonowa dostaje impuls ~12V (chyba wiecej bo czasem pali rezystory 12V i to mnie denerwuje :/ ) wtedy kiedy ma byc zaplon wiec moznaby...
Tyle że nie stać mnie aktualnie na którykolwiek z tych zapłonów. Silnik w czasie normalnej pracy nie chodzi na tak wyokich obrotach, bo nie jest wysoko strojony. Chodzi tylko o sam fakt że da się wykonać to samemu. Projekt ma też cele dydaktyczne. Tak przy okazji, Pan budował kiedyś zapłon z zmiennym kątem wyprzedzenia. Ostatecznie zdało to egzamin?...
Możesz na próbę podłączyć moduł od Simsona, ale obawiam się że wymagany jest moduł ze zmiennym wyprzedzeniem zapłonu.
jeżeli chodzi tylko o zwiększenie pojemności to wymieniasz cylinder tłok pierścienie i koniec. W przypadku całej przeróbki silnika (dotyczy poj. 70) do wymiany dodatkowo kosz sprzęgłowy, oraz tryby 3 i 4 biegu cała reszta bez zmian (jeszcze tylko korekcja wyprzedzenia zapłonu) po zmianie gaźnika nic złego się nie stanie
Trochę się poduczyłem tak jak kolega mi radził i stwierdziłem że prawdopodobnie jest to jednak wina modułu. Chciałbym zrobić taki moduł ale ze zmiennym kontem wyprzedzenia zapłonu bo słyszałem że jest coś takiego ale nie mogę znaleźć schematu wie ktoś coś więcej na ten temat??
Odległość do impulsatora, mierząc głębokościomierzem suwmiarki przez otwór w kole magnesowym, powinna wynosić ok. 5-6 mm. Odległość można skorygować jedynie zmieniając grubość podstawki statora. Warto pamiętać że w wałach korbowych z wypełniaczami magneto wystaje dalej. Zapłon sprawdzisz pod stroboskopem, kręcąc wałem korbowym przy pomocy wiertarki...
Dla potomnych: Jak nie masz kątomierza, to należy zmierzyć obwód koła magneta. Np w Simsonie SR2 to 36 cm. Pełen obrót koła to, jak wiadomo 360 stopni. Wyznaczasz górny martwy punkt np. przy pomocy czujnika zegarowego, albo przy pomocy jakiegoś śrubokręta wsuniętego przez otwór świecy. Zaznaczasz na kole i na stałej części silnika (tylko nie na aparacie...
Niestety, ale stosując rozwiązanie mapy zapłonu z 4T nie poprawisz pracy silnika 2T, tutaj przebieg charakterystyki wygląda zupełnie inaczej. Przerabiałem temat podczas opracowywania mikroprocesorowego sterowania zapłonem w Simsonie. Dla przykładu na biegu jałowym kąt wyprzedzenia jest niski (ok. 10°), już przy 2500 RPM jest największy (np. 30°) następnie...
Witam mam Simsona sr50 rok temu zabrałem się za jego remont silnik bym dobry to nie ruszałem, rozebrałem wszystkie owiewki blotniki itp. Simson odpalał ale jechal na pół gazu, stwierdziłem że złożę cały skuter, nowa instalacja, żarówki dałem akumulator 6v oświetlenie wszystko działa cacy i zabrałem się za lekkie przestawienie zapłonu bo strzelał w wydech...
Udało mi sie to naprawić - iskra powróciła. Przyczyną był brak przerwy pomiędzy kołem magnesowym a rdzeniem cewki. Niestety wpadłem z deszczu pod rynne. Silnik działa, jednak nie wchodzi na obroty i strzela w tłumik. Wygląda to tak jakby zapłon był spóźniony tylko ze ja nie widze nigdzie możliwości regulacji. Cewki przymocowane są do korpusu "na szywno"....
Zrehabilitować sie tylko możesz odpowiedzią na pytanie: Dlaczego nie powinno się obracać podstawą iskrownika? Odpowiedź w serwisówce Simsona. Podaj ją tylko ze zrozumieniem. Z resztą tam też jest opisany sposób sprawdzania iskry. Na pewno nie na świecy! W simsonie, gdzie zaznaczone są znaki wg, których ustawia się zapłon nie powinno się obracać podstawą...
Witam, niestety - wyglada na zatarte / zakleszczone pierscienie na tloku, tylko zdjecie cylindra z silnika moze wyjasnic sprawe... Stawiam na pierscienie zatarte od strony okien wylotowych z cylindra - czyli maksymalnie przegrzany tlok / od zbyt poznego zaplonu [ 3 mm przed GMP ] do dzisiejszej benzyny 95 Oktan... Takie ustawienie wyprzedzenia zaplonu,...
od simsona chyba nie ma zmiennego kąta wyprzedzenia. Wejdż na www.clublada.of.pl do dzału download - tam są skany bodajże z PE z czujnikiem opto i z możliwością regulacji nachylenia krzywej kąt/obroty
Po: 1. Silnik Rometa powinien pracować na mieszance 1:30 z olejem Lux lub Mixol. Obecnie można stosować olej Orlen Semisynthetic, 2 zł droższy i... nieco lepszy od Mixolu. Używanie dobrego oleju w takim silniku mija się z celem. 2. Przy zapłonie tyrystorowym (CDI) przerwa na świecy powinna wynosić 0.4 (Simson) do 0.7 (skutery). Przerwa 2mm jest niemożliwa...
Kochani nie kłoćcie się. Funkcjonują dwa podstawowe rozwiązania konstrukcyjne 1. Simsony(elektroniki oryginalne) posiadają zapłon bezobsługowy, całkowicie elektroniczny - wyzwolenie iskry (wysterowanie tyrystora) odbywa się za pomocą cewki sterującej a nie przerywacza 2. Jawki MZ tki mają zapłony wysterowane przez przerywacz co w stosunku do zwykłych...
jaki masz zapłon? na platynkach?? silnik z pojemnością 70 miał inny kąt wyprzedzenia zaplonu a dokaldnie 1,4 - 1,6 mm przed GZP platynki na 0,3 - 0,4 mm i przerwa na świecy podobnie takie luźne 0,4mm.. a nie jak w fabrycznej 0,7 - 0,8.. tak samo w przy elektronicznym zmniejsz przerwę na świecy..
Czy są ślady uderzeń tłoka o głowicę? Dziwnie to wygląda w twoim opisie. Może zdjęcia pomogą? Wielokrotnie przerabiałem silniki Simsona z 50 na 70 ccm. Głowica była roztaczana i nie było żadnych problemów. Jednak roztoczenie było wzorowane na oryginalnej głowicy. Trzeba było pogłębiać komorę spalania aby stopień sprężania pozostał w rozsądnych granicach....
Obawiam się że nie będzie pasować (chociażby wymiarami, wyprzedzeniem zapłonu, chińskie skutery są 4 suwowe). Lecz znalazłem lepszy pomysł: wyjąć 2 cewki świetlne (z tego co wiem 2 są świetlne, a jedna jest zapłonowa). Są one 3V 15W (połączone szeregowo). Chciałbym włożyć 2 cewki od simsona (12V 42W) połączone równolegle. Proszę o weryfikację, pozdrawiam.
Witam, mam następujący problem z moim motorowerem, otóż po przejechaniu dosłownie 500-600m silnik zaczyna tracić moc, po 1km już praktycznie zaczyna się tylko toczyć i słychać rytmiczne stukanie z cylindra. Silnik to pierwsza generacja S-38 z iskrownikiem 2 cewkowym i aluminiowym magnetem. Kilka lat temu cały motorower był kompleksowo odrestaurowany,...
Tak ale w moim przypadku jest to silnik dwusuw i poza prędkością obrotową nic więcej mnie nie interesuj. A zastanawiałeś się nad charakterystyką jaką tam wgrasz, bo dla silników 2T może ona mieć całkiem nieoczekiwany kształt. Post z forum motocykistów: Jak na złość, nie mogę znaleść w serwisówkach map zapłonu (a wiem, że w któreś było). Nawet nie mogę...
Też nie kocham przerywaczy. Już bardzo małe przesunięcie współpracujących elementów powoduje istotne zmiany w kącie wyprzedzenia zapłonu. A mogą być to różne rzeczy, luzy na wale (dramat w jawkach 50, gdzie skrzynia korbowa zamiast być chłodzona jest dogrzewana...), luzy na ośce przerywacza, niewyważone magneto, różne zjawiska dynamiczne, to się wszystko...
- zawirowywacz spalin przy wydechu - różowy kabelek wychodzący z modułu CDI (przeważnie różowy, idzie on do przekładni i liczy obroty wariatora) Jakbym czytał te bzdurne posty dzieciaków w internecie. Zawirowywacz spalin w 2T to oczywiście tak, ale gdy przeczytałem że rurka przyspawana do wydechu 4T jak i sam wydech to blokada - :lol:. Ta rurka to...
Z tym wtryskiem to pomysł tyle zabawny co absurdalny. Np. w Aprilii był wtrysk (do cylindra, nie w dolot) przy smarowaniu dozownikowym. Minimalizował straty mieszanki przez wydech, ale z tego co pamiętam to długo nie mogli go dopracować. W "motorze" Simson nie ma to absolutnie sensu. Przy mocy, jeśli dobrze pamiętam, ok 4KM, dodatkowy balast osprzętu...
wyprzedzenia zapłonu kątem wyprzedzenia zapłonu wyprzedzenia zapłonu astra
centralnego zamka kangoo łagodny start żarówka płyta recovery toshiba satellite
naprawa udaru makita interfejs diagbox
Zakup i kodowanie wkładu kluczyka do VW T5 Samsung RSH1DTMH1 - Zamrażarka nie mrozi, temperatura +15°C