Napięcie jest ok Tzn jakie? Ustawiłem wyprzedzenie zapłonu wkręcając w miejsce świecy czujnik zegarowy i cofając od punktu Gmp o 3mm. Ale ską wiesz w jakim położeniu wału/koła magnesowego w stosunku do położenia statora nastąpi iskra? Kontrola punktu zapłonu wyzwalanego bezstykowo, z takim masz do czynienia jest tylko możliwa dzięki lampie stroboskopowej....
Koledzy Motronic i gromleon z całym szacunkiem do was powiem, że Wasza dyskusja w tym temacie nie ma sensu. Szczególnie jeżeli nie padła definicja punktu odniesienia. Co jest "zerem"? Czyli do czego odnosimy aktualne wyprzedzenie zapłonu? Czy punktem odniesienia jest GMP ? Czy może moment zapłonu najlepszy do uzyskania max mocy? A może do uzyskania...
Ewidentnie jest problem z rozrządem lub czujnikiem położenia wałka rozrządu. To -30st to nie opóźnienie ale wyprzedzenie zapłonu i trzyma się kupy. Natomiast korekta wtrysku sterowana czujnikiem położenia wałka rozrządu jest co najmniej dziwna i może powodować strzelanie w wydech. Czujnik spalania stukowego służy do kontroli pracy silnika ale na samą...
Układ do sprawdzania to musi wiedzieć kiedy ten zapłon powinien nastąpić i brać pod uwagę wyprzedzenie zapłonu i inne a nie sygnalizować coś na ślepo.
Świece sprawne, czujnik temperatury sprawny, sterowanie świecami działa. Kompresji sam nie mierzyłem, ale poprzedni mechanik mierzył i jest w porządku, 28 i 27 bar. Ciśnienie mierzę za pompą paliwa a przed elektrozaworem od gaszenia. Dopóki elektrozawór jest zamknięty, mogę ręcznie, czy też rozrusznikiem nabić 0,5 bara ciśnienia. Jak tylko włączę zapłon...
Jest kilka metod poprawienia instalacji. 1. Najprostsza: wstawiasz prosty moduł formujący impuls pozostawiając przerywacz - układ przerywaczowo- tranzystorowy. Jego zalety: przez przerywacz płynie mały prąd, nie wypalają się styki, cewka jest lepiej sterowana. Wady: pozostaje przerywacz, mechaniczne wyprzedzenie zapłonu. 2. Wywalasz przerywacz i dajesz...
Co do zapłonu czy wiesz że "podcisnieniowy przyspieszacz zapłonu" działa tak że kiedy zamknieta przepustnica to zapłon jest przyspieszany bo jest podciśnienie w kolektorze a kiedy wciskasz "pełny gaz" to podciśnienie spada i zapłon jest cofany(przydałby się czujnik podciśnienia)? Bynajmniej. Zależność jest odwrotna - im większe obroty tym większe wyprzedzenie...
w przypadku pojawienia się spalania stukowego komputer jest informowany przez czujnik o tym fakcie i opóźnia zapłon tzn. daje większą zwłokę czasową w stosunku do stanu gdyby stuki nie wystąpiły czyli opóźnia kąt wyprzedzenia zapłonu . Przy braku stuków małymi kroczkami rośnie wyprzedzenie zapłonu . czujnik stuków umożliwia zastosowanie sprzężenia zwrotnego...
Witam a ja mam problem z kątem wyprzedzenia zapłonu w takim skuterze. Na początek chciałbym sprawdzić podzespoły, potrzebowałbym wiedzieć: Rezystancje cewki WN Rezystancje impulsatora Rezystancje cewki zasilającej, napięcie zasilania. Skuter to jakiś Zico typowy chińczyk 2t Był spalony moduł wymieniłem i skuter odpala, lecz nie wkręca się na obroty....
Bo normalnie powinno to działać cały czas na tym dołożonym czujniku. Rozwiązania podane tutaj na forum, choć bardzo sprytne, są za mało pancerne i niosą za sobą, zastowanie zbyt wielu precyzyjnych elementów. Mytślałem jeszcze o zastosowaniu dużego łożyska np, 300mm(strzelam teraz) i przytwierdzenie go do bloku silnika, w osi koła pasowego, i wtedy...
Sprawa jest taka, że dostałem do zrobienia jawkę od wuja. Założyłem zapłon widoczny na zdjęciach (nie wiem gdzie, od kogo ani za ile kupiony, pochodzi pewnie z alledrogo), wyprzedzenie ustawiłem do suwmiarki najdokładniej jak potrafiłem tj. 2mm przed GMP wg. zalecenia sprzedawcy i silnik nie chce na nim działać. Odpala z oporem i od około 1/3 gazu wydaje...
Już pisałem, że wszystko jest sprawne. Chodzi o to żeby niewielkim kosztem wyprzedzic bardziej zapłon w zakresie obrotów 4-5tys. i w ten sposób zwiększyć nieco dynamike. Myslałem o zrobieniu przystawki właczonej między czujnik hala a komputerek , który by do 4tys. obrotów opózniał impulsy z czujnika hala a po tych 4 tys. już nie. Kopułka i tak jest...
Tak strzelam po czujniku z tym że większe wyprzedzenie niż 20 stopni mi nie potrzebne z tym rozruchem masz racje dlatego też chce zastosować drugi czujnik podpięty pod int0 np. dla ustalenia gmp i pracy na tym przerwaniu podczas zapalania, poza tym wyprzedzenie zapłonu podczas rozruchu jak i pracy mogę zmienić w przedziale tych 20 stopni bez większego...
Jestem elektronikiem konstruktorem i widzę marne szanse żeby to miało działać, za dużo jest rzeczy które mogą pójść nie tak. Aprila na pewno miała zapłon elektroniczny nie wiemy czy IDI czy CDI, cewki do CDI nie nadają sie do IDI, piszesz że zapłon był bezstykowy, a przestarzałe układy jak GL-100 A maja wejście do przerywacza, może dadzą się wyzwolić...
Witam, wielkie dzięki za wszystkie informacje. Luzu w aparacie nie ma, już sprawdzałem, wszystko sztywno i na miejscu, oczywiście zapłon ustawiałem na wolnych obrotach i na rozgrzanym silniku ale na zimnym jest tak samo, co to jest ten multec czy dls? Mógłbym prosić trochę jaśniej bo taki figo-fago to nie jestem. Ktoś na tym forum pisał że może to być...
Panowie, czytam ten wątek i nie tędy droga ... Wg mnie silnik głupieje bo wtryski od LPG nie równo leją ... Łapie jakieś dziwne korekty. Wrzuć podgląd pracy silnika na PB i LPG ze staga 300 i wtedy jak zaczyna falować. 16 bar na ciepłym to za dużo trochę - bierze Ci olej górą, albo pierścienie olejowe podjechane, 14 to tak normalnie powinno być przy...
Tzn. że mam odłączyć czujnik i ustawić 6 stopni przy obrotach między 2000 a 2500 ? :( Coś mi to nie pasuje , bo przy takich obrotach już wyprzedzenie się dość zmienia . :)
dobra sprawdzę wyprzedzenie zapłonu. Zapłon z modułem elektronicznym i czujnik Hall'a. Iskrę sprawdzałem jak nie palił, zakręciłem świecę i dalej nie palił. Jakby gubił iskrę, to będzie szarpać, źle przyspieszać, a nic takiego się nie dzieje. Chyba, że gubi iskrę jak chcę go odpalić :) Czy mogę cewkę zostawić oryginalną czy trzeba dać od poldka ? Ta...
Czy mógłbyś bardziej rozwinąć ten temat. Jestem szczęśliwym kierowcą ostatniego rocznika fiata 126p. O ile mnie pamięc nie myli to zapłon masz elektroniczny, mikroprocesorowy z pomiarem podciśnienia w kanale czujnikiem umieszczonym z lewej strony u góry po otwarciu silnika. Czujnik ma chyba jakąś regulację ale lepiej to zostawić. Nie wiem jaki procek...
Witam Zbudowalem zapłon elektroniczny tyrystorowy z gromadzeniem energii w pojemności układ sterowany jest oryginalnie przerywaczem ale już mam zaplanowane zmianę na bezstykowy jako czujnik wykorzystam transoptor tj diodę IRED i odbiornik pomiedzy którymi będzie przesłona ,która z kolei będzie zamocowana na wale .Czujnik chcę podłączyć do komparatora...
Myslałem owszem,ale zrobię to inaczej. W poprzednim samochodzie Opel Kadett zapłon miałem wyprzedzony o ok 14 stopni przez przekręcenie aparatu zapłonowego. Czyli był statycznie wyprzedzony w całym zakresie obrotów-także na benzynie ale jeździłem 99% na LPG. Aparat zmieniłem z Delco na Bosch z podciśnieniem. Jak dodawałem gazu, podciśnienie w kolektorze...
Witam Tez interesują mnie zapłony do tzw RV'ek. Dotej pory mam za sobą dwa sterowniki uC dio zapłonu (pierwszy wykorzystywał uC 90s2313 a teraz na mega 8). Oba mają regulowane wyprzedzenie mapą (stary dwie przełączalne mapy) a nowy jedną ale dodatkowo sygnał analogowy do podłaczenia czujnika podcisnienia. Oba wykorzystują czujniki optyczne i tarcze...
Mianowicie po licznych excesach autko przyciągneli do mnie. 3 litry za dużo oleju raczej benzyny :D:| w misce. Wtryskiwacz leje do pełna nad prezepustnica, po wymianie sterownika wtryskiwacz normalnie się zachowuje . Ale silnik kicha wyprzedzenie zapłonu ok 50' - na lampie- podejżewam że dali koło od innego autka no seicento. Jak wyciągne czujnik i...
Natomiast czytając dalej: "Wobec braku istotnych różnic wyników badań oleju silnikowego stosowanego w obu badanych przypadkach zdecydowano się na przeprowadzenie badań procesu spalania. Zaobserwowano występowanie spalania stukowego w silniku dwupaliwowym. Zaproponowano zmianę regulacji kąta wyprzedzenia wtrysku na późniejszą w silniku dwupaliwowym w...
zaraz zaraz przyspieszenie zaplonu na gazie nie pomoze a nawet zaszkodzi dynamice pojazdu sam,probowalem z zaplonem w vw polo ale tam dalo się obrocic aparat zaplonowy.a jak ma się czujnik plozenia walu korbowego to jego juz zsie nie przesunie :( Podobno odlaczenie czujnika spalania stukowego,ktory w sumie na gazie nie jest potrzebny,powoduje cofniecie...
Jaki masz czujnik położenia wału?
Opiłki metalu na wolnych obrotach mieszają zapłonem. A siedzą na dolnym czujniku, czyli czujniku wału a biorą się z niedokładnego czyszczenia po zerwaniu łańcucha, ujedziesz 2, 5, 10km i takie jaja.
Ma 6 kabli bo ma gaszenie dodatkowo, co do sterowania wyprzedzeniem za pomocą mikrokontrolera to taki mikrokontroler można wpiąć przed fabrycznym zapłonem - między czujnikiem na magnecie a modułem zapłonowym. Mikrokontroler - wystarczy AVR np Atmega8. Cała zasada jest taka że mikrokontroler z impulsów dawanych przez czujnik w magnecie oblicza prędkość...
A jakie moze tu byc inne podejscie szukasz magneta z pasujacym stozkiem do twojego wału potem dobierasz czujnik położenia wału nastepnie jakis moduł z chinskiego skuterka ale musisz wiedziec w jakim miejscu ma byc czujnik czy wyprzedzenie zapłonu jest ok mozna by wykorzystac ori magneto zapewne masz wiecej niz jeden wypust trzeba by je zszlifowac dolozyc...
Obawiam się, że tego kolegi nie przekonasz. Być może przekona się sam kiedyś. A ja leję 1:50 ciu i benzyna tylko 98 oktan. To tylko udowadnia, że ma marne pojęcie. Pewnie myśli, że te 98 w 2T daje więcej mocy lub poprawia trwałość. :) Tylko silniki sportowe o wysokim stopniu sprężania powinny stosować wyższą wartość oktanową (nowoczesne silniki sportowe...
rzecież musicie zdublować moduł pracujący z czujnikiem magnetycznym. Najprostszy to gl 118 z poloneza. Podejrzewam, że gdzybyście podłączyli dwa APE 05, też z poldożera (tam jest czujnik magnetoindukcyjny, mechaniczne wyprzedzenie zapłonu i dodatkowo rozdzielacz, czego u was nie ma - dlatego dwa moduły), to silnik by odpalił.
Nie chce się ośmieszyć, ale gdzieś kiedyś wyczytałem, że na haalu nie zmienia sie przerwy na przerywaczu, ale po pytaniu widzę, że się myliłem. Czujnik halla to nic innego jak ulepszona wersja przerywacza. Wyprzedzenie zapłonu można też ustawiać, ale potrzebna jest do tego lampa stroboskopowa, w sumie na przerywaczch pastylkowych też sie jej używa....
Jeżeli na jałowym masz takie wyprzedzenie zapłonu to znak że leży regulator biegu jałowego, zresztą zobacz w parametrach czy wartość obciążenia CLV nie przekracza 40%, jeżeli jest sprawny zawór to wynosi przeważnie 24%. Sterownik nie mogąc wyregulować biegu jałowego owym nastawnikiem wyprzedził zapłon. Moze to też byc tym, że zle pracuje czujnik ciśnienia...
Czujnik na wale daje impulsy do komputera sterującego w jakim położeniu znajduje się wał, drugi czujnik z wałka analogicznie. Jak są problemy z czujnikami to komputer nie wie jak sterować wtryskami i zapłonem i korygować wyprzedzenie czy opóźnić, wtedy dochodzi do tego spalanie stukowe i może być przy tym dźwięk jakby od zaworów, popychaczy. Musisz...
goni w zakresie +6 do -3.
Wypowiem sie jako posiadacz kaszla z takim urządzeniem a nie jako elektronik :) Wydaje mi sie ze nic nie osiągniesz podłączając sie do tego złącza, ponieważ do tego modułu dochodzą tylko dwie dane z: - czujnika położenia wału korbowego - czujnika podciśnienia Czujnik podciśnienia działa na zasadzie włącz wyłącz, podaje dwie wartości do modułu, dzieki...
To może być uszkodzony map sensor lub czujnik temperatury powietrza dolotowego na kolektorze ssącym. Map sensor odpowiada za wyprzedzenie zapłonu a czujnik za skład mieszanki
On nie obsłuży ani bezpośrednio 4 cewek zapłonowych, ani 3 czujników wału/ków. Poza tym bez sensu, bo Delco sam ogarnia wyprzedzenie zapłonu tak jak trzeba. Jeśli masz jakiś spadek mocy na LPG to znaczy tylko tyle że instalacja/strojenie spier...
Witam a co z przewodami ws ? Świece zapłonowe Marka i typ: Mirelli 7 LCR. Odstęp między elektrodami: 0,7 do 0,8mm. A cewka zapłonowa sprawdzona? Marka i typ: MAgneti-Marelli BAE 506 D. Rezystancja w temperaturze 20C: - pierwotna: 0,666 - 0,814 - wtórna: 2970 do 3630 Układ zapłonowy jest elektroniczny (zasada działania wykorzystuje efekt Halla) i ma...
A czy istnieje mozliwość że jak robi sie ciepły silnik zaczyna mu odbijać ?? Bo mam taki objaw ,że zimny silnik chodzi dobrze a jak sie nagrzeje wypadaj mu takty z zapłonu .Silnik dostaje za późnego zapłonu . Jak mozna sprawdzić ten czujnik . Czy temperatura ma wpływ na wyprzedzenie zapłonu ?? wielkie dzieki za posty Pozdrowionka
Czujnik zegarowy to precyzyjne urządzenie, ktore na tarczy zegara pokazuje przemieszczenie wgłebnika w zakresie 0-10mm. Za pomocą urządzenia możemy ustawić tłok silnika w odpowiedniej pozycji, w której ma nastąpić przeskok iskry na świecy zapłonowej, czyli precyzyjnie określić wyprzedzenie zapłonu.
Nie kumam o co tu idzie ale można też przestawić czujnik wału o te 5-9 stopni. Przecież to będzie waliło błędamio aż miło. Można też na upartego przestawić wieniec koła zamachowego (jeżeli pomiar brany jest z tego elementu). Pierwszy raz widzę abyktoś chciał poprawiać konstrukcję silnika.
Odgrzewam. Zainteresował mnie układ zapłonowy ze strony: [url=http://www.sportdevices.com/ignitio... Jakie czujniki położenia wału mogę zastosować do tego układu?? Jak czujnik powinien być ustawiony względem wału(GMP)?? Jak program oblicza wyprzedzenie zapłonu??
Czy udało się ustalić położenie tego wieńca względem czujnika oraz GMP i czy możesz podać jak ono powinno wyglądać? Nie mogę dojść do ładu z opóźnionym kątem zapłonu i zwiększonym spalaniem. Nie wiem czy przypadkiem magicy mi nie przestawili wieńca na kole zamachowym przy wymianie sprzęgła. Wszystkie czujniki które mają bezpośredni wpływ na wyprzedzenie...
Ok więc mam parę pytań może będzie łatwiej auto niespodzianka zasadzka już mnie wykańcza Map sensor czy na wężyku powinien być zaworek zwrotny? W filtrze oleju nie ma oleju możliwe ? filtr jest pod kątem olej spłynął ? na miarce stan max na czujniku ciśnienia 3 bar na wolnych do 5 po przegazowaniu zaworek zwrotny mam na przewodzie serwo króciec na wolnych...
W EL ustawia się nie tyle zapłon co położenie czujnika elektromagnetycznego względem koła pasowego.A wyprzedzenie zapłonu tylko się sprawdza.Powinno ono mieć 4 lub 10 stopni,w zależności od daty produkcji silnika i numeru nadwozia.Sposób podłączenia stroboskopu opisał prawidłowo kolega powyżej.Pozdrawiam.
Wykorzystaj jeden z hallotronów, przy takim rozwiązaniu trzeba odłączyć czujnik po ustaleniu położenia bo może przekłamywać wyprzedzenie zapłonu oraz włączyć i zablokować zasilanie cewek do momentu wyłączenia zapłonu w stacyjce.
głowica i zmieniony walek nie przeszkadza, co do czujnika obciążenia to tylko zmienia on wg której krzywej ma być realizowany zaplon (jak jest aparat zaplonowy to on zmienia wyprzedzenie regulatorem odśrodkowym). W maluchu stosowane są dwa układy zaplonowe i jeden ma inne wyprzedzenie a drugi inne. Co do czujników to jest czujnik położenia walu korbowego...
Ok, spróbuje z ta dioda i nowa kreską. Dodano po 2 Dzis pod kompem wyskoczyly takie błędy: 13, 19 i 73. Juz zaczalem podejrzewać czujnik położenia wału.
sprawdziłem dzisiaj czujnik temp. wody i powietrza, na nagrzanym silniku pokazuje temp. wody 92 a powietrza około 25. czas wtrysku 2500mms, słychać tak jak by wypadały zapłony chodz żadnych błędów nie ma. Czujnik ciśnienia tez pokazuje ok. Wyprzedzenie zapłony na jałowym 10/11 ale jak przygazuje to wskakuje na 40. kąt przepustnicy na jałowym 0,10czasem...
zapłon wyprzedzenie wyprzedzenie zapłon simson wyprzedzenie zapłon
podzieli transfer router ustawienie ramienia vista audio
Oświetlenie schodowe LED 12V - świecą tylko 3 z 10 lamp Jak zapewnić ciepło w kabinie Star 266?