masz tu wszystko na temat czujnika ABS
Tak, połamane przewody są typowym uszkodzeniem na przedniej osi. Można to sprawdzić za pomocą miernika analogowego, wyginając przewód w każdą stronę. No i jeszcze jedna rzecz, w Oplu często do złącza dostaje się woda i ono koroduje.
Nie wiem ,co to za czujniki ,ale z opisu wywnioskowałem,że hall,bo innej możliwości nie widzę.Zgadłem?
Trzeba niestety podłączyć jeszcze raz TECHa i odczytać błędy a najlepiej to przejechać się z techem i poobsrewować predkości kół jeśli zgłasza problem z czujnikami.
ale moduł ABS jest wpięty szeregowo pomiędzy ECU, a CIM, więc zakładam że ciągłość jest zachowana, gdyż z ECU komunikuję się przez gniazdo diagnostyczne, a ono jest wpięte bezpośrednio do CIM. Hej no nie wydaje mi się ale też mogę się mylić. Czym diagnozujesz auto? Jakie jest nap w sieci CAN ? Nie łączysz się tylko z ABS? Czujniki ABS sprawdzaj oscyloskopem...
Zapala się kontrolka ABS i przestaje działać prędkościomierz Podłączyć diagnoskop i w czasie jazdy próbnej podglądnąć parametry prędkości z wszystkich czterech czujników ABS
Witam i proszę o poradę. Czy można zamontować czujnik ABS koła przedniego z Opla Vectry B do Opla Vectra A 2.0i 92 rok i czy będzie on poprawnie działał? Kupienie czujnika do Vectry A jest niemożliwe a czujnik jest uszkodzony wg wskazań kodu usterek. Dziękuję i czekam na poradę.
Definitywnie sterownik dostaje lewy sygnał z któregoś czujnika, do przejrzenia wszystkie 4 koła.
Nie mogłeś wymienić takiego odcinka bo takiego odcinka tam nie ma. Pierw jest kabel okrągły ,od czujnika który wchodzi do wiązki która leci do ECU ABS. Wymień ten kabel pierwszy a najlepiej oceń sygnał na wykresie. Chodzi mi np o to: https://www.opel-sklep.com/pl/p/Wiazka-e...
Witam! lepiej już chyba się nie da wytłumaczyć niż zrobili to Panowie, odczytuj błędy i mierz rezystancje każdego czujnika. Jeśli przy zmierzeniu otrzymasz jakieś odstępstwa (0,9 do 1,8 KOhm) lub brak wartości to masz podejrzenie czujnika.
Witam. Problem Polega na tym zaczne od ABS Gdy jadę kontrolka mniej więcej zapala się jak prędkościomierz przekroczy mniej więcej 60 km/h Prawdopodobnie masz na którymś z kół za dużą szczelinę pomiędzy tarczą impulsową a czujnikiem ABS , lub za duży luz na łożyskach.Proponuję zrobić diagnozę ABS które koło "zgłasza "problem.Instalacja będzie ok bo po...
Tak, na tylnych kołach też są czujniki
Czy zapala ci się również w czasie jazdy?Przejzyj wszyskie kostki podłączeniowe od ABS i popsikaj ich np.kontaktem,także przy czujnikach kół.
czujnik ma oprność 1060 omów.powodzenia.
Wiec u mnie był padniety czujnik podcisnienia a odnosnie kontrolki to tez miałem tak samo i okazało sie ze czujnik ABS siadał
Dzięki za tak szybką podpowiedź. Sprawdzałem czujniki ABS wydają się być OK. Nie napisałem, że oprócz ABS-u i TC nie działa również prędkościomierz. Czy pomiar prędkości "wisi" na czujnikach ABS czy to osobny układ.
tylny prawy czujnik.
Brak impulsów z przedniego chyba jak dobrze pamiętam lewego czujnika ABSu
a czujnik predkosci pojazdu jest sprawny?
Czytał pewnie CDIF- em. Masz napisane prawe przednie kolo,sprawdź czujnik, albo parametry bieżące i zobacz jak czytają czujniki!
musisz przywrócić czujnk ABS w kole i: - albo dać sterownik od ABS i połączyć go z instalacją na tyle aby chociaż szczątkowo działał. czyli czujniki(i) + zasialania i wyjście sygnału prędkości - albo dać taki specprzetwornik sygnału z czujnika ABS na impulsy prędkości. Wygląda jak przekaźnik i można kupić w ASO za coś koło stówy. A tak poza tym to trzeba...
Biały i zielony to magistrala CAN, jedyny analogowy sygnał prędkości pochodzi bezpośrednio z czujników ABS, natomiast kierunki dostępne są w wiązce elek.w lewym progu, z przełącznika idą cyfrowo CAN,em-kolego
Niektóre samochody mają czujniki grubości klocków (wpuszczony przewód ) Jeżeli w momencie hamowania zewrze do masy to kontrolka ABS informuje o niesprawności układu hamulcowego.
moze lepiej zanim zakupisz owy czujnik najpierw sprawdz sprawnosc obwodu i samego czujnika :) :) :)
witam mam jeszcze jedno pytanie przy wyłaczonym silniku hamulec jest twardy nic nie schodzi w dół jak go trzymam i zapale silnik to schodzi troche w dół to chyba pompa dobra ???? hamulec jest abs działa to co to moze być że schodzi w dół pare centymetrów jak trzymam hamulec aha jeszce jak zapale auto nic sie nie swieci!! wszystko ok naciskam hamulec...
Wyglada na uszkodzenie jednego z czujników. Pozdrawiam.
ABS muszę wymienić czujniki i będzie GIT :) Jutro posprawdzam z tymi kablami .
pomierzyć na początek jakość sygnału z czujników ,najlepiej oscyloskopem
Witam, Srawdź czujnik ABS przy lewym kole-! Podobny przypadek miałem przy Opel Vectra. Po wymianie czujnika wszystko wróciło do normy. Pozdrawiam.
Ale kolego mam taka vectre 1998 i mam normalnie kabel nad półoskami na 6 srubke taki czujnik
Jak sie nie myle to czujniki przy kołach i jakię ustrojstwo co tym steruje...
Czystość czujników? Może pozawalane. Może gdzieś kable od czujników poprzecierane?
Od czujnika ABS tylko przewodu brak.
Problem w CIM, robiłem podobny przypadek ostatnio, ale wcześniej sugeruję sprawdzić wtyczkę od ABS. Pewniew ABS będzie błąd czujnika kąta skrzętu.
Tylko żeby nie kazali Ci wymieniać czujników tylko po odczycie błędów.
A przepustnica jest w z18xe elektroniczną a nie na linkę.przedlift.kompy padają z przegrzania jak kolega pisał.tak ja w bmwe39 padają sterowniki ABS bo mocowane są przy kol.wydechowym.
Uwalony czujnik lewy przód może byc przyczyną.Zrób diagnostykę ABS testerem
–Jaki to problem jest z przełożeniem sterownika? Czy chodzi o kiepski dostęp do śrub czy na coś jeszcze trzeba się przygotować?. Z tego co pamiętam to był jedynie problem z dostępem do śrub. –czy przy uszkodonym sterowniku miałeś może załączający się ABS czasami przy lekkim nacisku pedala hamulca mimo że nie było poślizgu? Nic takiego nie było - zaraz...
Pokręciłem troszkę na śniegu i wyszedł bład czujnika i niskie napięcie zasilania.
Dziękuję wszystkim za "pomoc", przyczyną dziwnego zachowania był pęknięty pierścień od czujnika ABS-u, wycieku płynu puki co nie zlokalizowałem. Zamykam.
Witam, posprawdzaj też bezpieczniki w skrzynce bezpieczników nad lewym kolanem w kabinie a szczególnie te od ABS, u mnie nie łączyły i ABS i prędkościomierz wariował. A tak generalnie to impulsy są brane z czujnika ABS w lewym przednim kole i docierają do ABS a potem do licznika.
To masz chińską autodatę, bo rocznik 96 ma gniazdko 16 pin, poza tym nie ma kodów migowych abs w żadnej astrze. Jedynie calibra i vectra a.
Problem rozwiązany. Niestety źle założyłem, że czujnik ABS jest ok, to on był powodem braku wskazań. Niestety oprócz czujnika w tym samym czasie przepaliła się żarówka od ABS i to mnie zmyliło. Po wymianie czujnika wszystko działa jak należy.
Wymieniałeś, albo rozkręcałeś moduł CIM? Masz błąd kalibracji czujnika kąta skrętu, więc albo uszkodzony CIM, albo coś przy nim kombinowałeś. Te błędy są od braku komunikacji CIM i IPC(licznik), są niezalogowanie w ogóle, albo niepoprawnie. Kontrolka ABS się świeci po odpaleniu?
Sprawdź czy nie masz zbyt dużego luzu na łożyku bo jeśli tak to być może luz powoduje cofnięcie sensora i wtedy pojawia się błąd ,lub trzeba "dobić" sensor (czujnik).
Jeśli zapala się podczas jazdy, to mozliwe, że jest jakiś problem z którymś czujników (zbyt wielka odległość, zabrudzenie, uszkodzony przewód itp) Przegląd blędów komputera ABS byłby bardzo pomocny racja to chyba jedyna rzecz jaką można zrobic bez odpowiedniego sprzętu a więc miernik w dłoń i posprawdzaj rezystacje czujników oraz ich zamocowanie
Wykonaj diagnostykę w czasie jazdy i zobacz co dzieję się z poszczególnymi czujnikami przy kołach
Moze uwalony licznik, sprawdzałeś
Wydaje mi sie ze jak zapala ci sie kontrolka ABS to jest cos nie tak z czujnikiem i dlatego komputer to wylapuje. Jak jest uszkodzony czujnik, albo zanieczyszczony, albo cos z zebatka to wtedy tak sie moze dziac.
Witam jestem posiadaczem vectry b po-lift z silnikiem y20dth. Po zmianie opon na zimowe przy prędkości 50-60 km na każdym biegu czuć wibracje pedałów gazu i hamulca , coś jakby załączający się ABS. ponadto przy hamowaniu z tej prędkości pedał hamulca jest sztywny a po mocniejszym wciśnięciu czuć coś jakby ślizganie. Myślałem ze to wina zbieżności opon...
przepraszam za późną odpowiedz. Problem rozwiązany - poluzowany kabelek przy tylnym czujniku. może komuś się przyda .pozdrawiam
samochód opel omega B FL rocznik 2000. 2.2 16V. Wymieniałem wahacz akurat z tej strony i pamiętam jak ruszałem tym czujnikiem.. dziwne więc by było gdyby nagle padł inny czujnik.. skoro innych stron nie tykałem.
nie załozylem nowego czujnika tylko uzywany od vectr b i pytam sie czy pasuje on do omegi a jezeli odlacze akumulatro to bledy tez skasuja się czy tylko jedyna mozliwosc to komp.
W 90% przypadków jest to wina samych czujników lub kabli do nich podłączonych.Zacznij od sprawdzenia przednich czujników i kabli, one najczęściej ulegają uszkodzeniom.
mechanik podpowiedział ze może to być czujnik ABS w lewym przednim kole. Podparte to skanem usterek?
Usunąć chyba możesz jak akumulator odłączysz, ale co to daje, skoro coś jest popsute trzeba to wymienić, bo może pociągnąć do wymiany inne rzeczy . czujniki ABS są kolo piasty może kostka brudna, czy kabel przetarty , sprawdź to ...
zobacz, czy nie jest uszkodzony kabel od czujnika, obydwie strony do sprawdzenia...przód
Wpierw sprawdź czy masz pompę ABS z esp i czujnik przyspieszenia pod tunelem ale wydaję mi się że raczej nie bo by ESP świeciło na desce. W tej sytuacji założenie CIMa z czujnikiem nic nie da. Kiedyś dokładałem ESP do VC i stąd trochę wiedzy.
mozesz miec uszkodzone czujniki albo pomiedzy pierscien i czujnik wpadlo jakies bloto lub jakis inny brud i dlatego odaje niewlasciwe informacje do kompuera
Czy komputer łączy się ze sterownikiem abs? Jeżeli tak to czy wyświetla jakieś błędy, można odczytać parametry? Nie wiem jak to wygląda w volvo, ale np w oplu vectra c przy podobnym problemie z abs/esp trzeba przeprowadzić kalibrację "czujnika kąta skrętu". W tym volvo masz chyba DSTC z taśmą poduszki kierownicy.
Osobiście w Astrze G z silnikiem Z18XE PB+LPG borykałem się z identycznym problemem. Przy czym u mnie przy diagnostyce pokazało błąd czujnika ABS w przednim lewym kole. Okazało się, że ma on jakiś wpływ na gaśnięcie silnika przy dojazdach do skrzyżowań. Po wymianie na nowy błąd zniknął i auto pracuje jak powinno. U Ciebie nie ma błędów ABS, ale może...
Tylko diagnostyka komputerowa. Przyczyn może być wiele. Od uszkodzonego czujnika, przez uszkodzoną wiązkę lub pierścień,po uszkodzenie samego sterownika.
przerwa miedzy czujnikiem a wiencem nie wieksza jak 0.8mil.gdy przerwa jest duza to gina impulsy tym bardziej gdy wolno jedziesz
To że drży to może być iskrzenie na przewodach. Sygnał prędkości idzie z czujnika abs jak jest,więc raczej to nie ma związku bezpośredniego. Skoki napięcia,zanikanie jego.
Ja ma problem z ABS rozwiązany. Skorodowała wtyczka przy czujniku. Poprawione przewodzenie i ABS działa ! Pozostaje tylko kwestja kontroli trakcji i CIM-a. Czy można wogóle wyłączyć kontrolę trakcji tak żeby nic się nie świeciło i działał tylko ABS ?
niczym tanim do tego abs-u się nie połączysz,to prosty układ: zdobądź schemat elektryczny, i sprawdź czy komp abs-u ma wszystkie masy, zasilania, i sprawdź rezystancję wszystkich czujników na kołach. A znacznie łatwiej będzie podjechac do warsztatu który czymś do opla dysponuje
Nie wiem czy to istotne ale wspomnę że światła wsteczne działają jako jedyne Dodano po 44 ABS jest z kontrolą trakcji czy bez? Czy masz przycisk TC na środkowym panelu (pewnie nie) ? Nie nie ABS jest bez kontroli trakcji i bez czujników klocków
Szyna Can kolejność połączęń -Cim-moduł kierownicy -czujnik obrotu wewnątrz własnej osi (pod mechanizmem zmiany biegów) -ABS -silnik -moduł wspomagania kierownicy Sprawdzamy komunikacje po koleji od cima
Witam Zacznij od bezpiecznika F4 w komorze silnika, to on zabezpiecza zasila ABS i TC W załączniku masz opisane jak sprawdzić komputer i czujniki od ABS w systemie BOSCH jak masz inny to napisz. Jak masz miernik to nie powinno ci to sprawić kłopotu. ]Powodzenia.
przewód do ktoregos czujnika jest uszkodzony. Sprawdz przednie lewe koło, pozniej prawe.. jak beda dobre to tył.
Skasuj błąd w cim-ie i zobacz czy nie wróci .Z cim-u podawane są informacje do ABS związane z kątem skrętu kierownicy.A czujników nie masz sie co czepiać jak nie wywala ich błędu
A głupawą byćmoże sugestię zgłoszę: czy tam napewno jest system z czujnikami? Czy to nie system bazujący na informacjach z ABSu (drobne różnice w prędkości obrotowej kół przy jeździe na wprost)
Rozebrałem licznik, i... http://obrazki.elektroda.pl/7287404500_1... Po wlutowaniu diód z licznika od angilka kontrolki święcą ;) Teraz pozostało mi tylko wymienić czujnik ABS w lewym, przednim kole i systemy powinny zadziałać. Pozdrawiam.
Mało który silnik odpala za pierwszym obrotem wału, moim zdaniem szukasz"dziury w całym" Co do ABS-ów,diagnostyka powie Tobie w którym kole szwankuje czujnik,lub obwód do czujnika.
Witam muszą być takie same dla wszystkich kół. W/g mnie masz uszkodzony pierścień enkodera od czujnika ABS lub sam czujnik w którymś kole. Maiłem takie same objawy i przyczyną był pęknięty pierścień enkodera (tzw. koło foniczne) Jeżeli informacja o prędkości jest różna dla poszczególnych kół, to po wykryciu przez ABS sygnału ze stycznika hamulca rozpoczyna...
sprawdź czujnik prędkości na skrzyni biegow ten z 3 kabelkami bo z niego tez komputer pobiera dane
C0040 — czujnik ABS przedni prawy C0050 — czujnik ABS tylny prawy Brak prawidłowego sygnału prędkości kół może powodować zadziałanie układu ASR, tj. blokady przed „paleniem gumy” która obniża moc silnika w przypadku różnicy prędkości kół napędzanych do prędkości kół nienapędzanej osi. Instalacja elektryczna nie zaczyna gnić? O nadwozie nie muszę pytać...
98 bodajże przed liftem ... Mam jeszcze jedno pyt nie będę zakładał nowego postu. Czy normalne jest to ze podczas hamowania w przedziale prędkości 10-40 km\h pompa abs włącza. Sie i abs działa cały czas w przedziale tych prędkości a tc nie jest włączone czy mam uszkodzony jakiś czujnik?
kontrolka od hamulcy powinna wyglądać mniej więcej tak (O) i palić się na czerwono a nie na żółto :P Klocki to tylko jeden z obiawów uruchomienia się kontrolki. Moze: mało płynu w układzie problem z ABS czujnik hamulca ręcznego. (może masz ręczny zaciągnięty na 1 ząbek?)
Witam. Vectra c 1.8 140km. Z18xer. Ciagle wyskakuje blad u2143 brak komunikacji z czujnikiem Yrs. Bezpieczniki sprawdzone. Gdzie szukac przyczyny? Przeszukalem internety i wychodzi ze zyroskop sie nie psuje, ale blad czemus wywala. Wtyczka ecu, abs przeczyszczona.
Przepraszam że dopiero teraz odpisuje choć problem rozwiązałem dosyć dawno. Problemem był pęknięty pierścień Enkodera na prawym przegubie. To pęknięcie powodowało że czujnik ABS źle odczytywał prędkość prawego koła. Wymieniłem owy pierścień na nowy i ABS chodzi bez najmniejszego zarzutu.
Dobre łożyska samochodowe masz polskiego producenta CX. Zaoszczędzisz na tych zakupach, a części posłużą równie długo alb i dłużej niż orginałki. - Żartujesz prawda ?? - Dlaczego? - A no dlatego że nie wydaje mi się by CX budował zespoloną piastę z łożyskiem i czujnikiem ABS-u zarówno na przód, jak i na tył do takich Opli. Pozdrawiam
Modół ABS-u posiada również swoje kody usterek - należy je odczytać. Na początek warto dobrze sprawdzić stan czujników przy kołach i przewodów od czujników do modółu, to najczęstsze usterki po stłuczkach. Chyba, że rypnięcie było na tyle mocne, że uszkodziło sam modół ABS. Pozdrawiam !
Witam wszystkich forumowiczów. Jako że jestem tu nowy to proszę Was o wyrozumiałość, jakby coś było nie tak, to mnie poprawcie. Mój problem polega na tym, że nie działa mi ABS. Auto to Vectra B 1.6 16V. Przed podłączeniem do komputera, wymieniłem wszystkie czujniki i zębatki. Myślałem, że to pomoże, ale to nic nie dało. Przeglądając fora dowiedziałem...
Do wymiany. Najprawdopodobniej masz na 2 motorolkach. Opel w ramach akcji naprawczej wymieniał CIM-y na gwarancji. Najlepiej kupić CIM na nec-u. Odnośnie nr. musisz zwrócić uwagę czy auto jest wyposażone w ESP czy nie. Te z ESP mają czujnik kąta skrętu w CIM a bez na maglownicy.
Czytałem, że w tym aucie prędkość jest odczytywana z ABSu, jednak ABS działa poprawnie, lampka się nie świeci, błędów w ABSie brak W tym egzemplarzu nie występuje impulsator na skrzyni. Wyczytałem że sygnał prędkości pojazdu idzie ze sterownika ABS do immo a z immo do ECU. Czy ktoś dysponuje schematem aby to sprawdzić? Jeśli to prawda to najbardziej...
PRZYCZYNA JEST TAKA ZE TO SIMENS BARDZO AWARYJNE I TO NIE TYLKO TE ALE I ABS-U JA KIEDYS WYMIENIAŁEM 3 PO KOLEI NOWE Z PUDELKA I WSZYSTKIE BYŁY USZKODZONE ZAMONTUJ EPS LUB BOSCH POWINNO WYTRZYMAC WIĘCEJ CZASU
...witam chodzi mi o to czy wyprowadzenia czujników abs w złączu przy urządzeniu abs sa takie same jak w astrze 1993 ? jeśli jest różnica to jaka a jeszcze jedno z tej vektry nie można odczytać błędów abs nie ma takiej możliwości muszę mieć pemnoś a nie mam dokumętacji.
Tak, ten schemat jest jak najbardziej właściwy. Widać nie do końca można polegać na Tolerance Data. Przerwa w obwodzie czujnika prawego, przedniego koła naprawiona. Jest to czujnik indukcyjny, więc jeśli dobrze myślę, polaryzacja nie ma znaczenia?? Występuje jednak nadal błąd ABS/ESP oraz klucz na tablicy informacyjnej się zaświecił, no i nie działa...
Jak pali ci się kontrolka ABS to na początek polecam odczytać kod błędu bez tego możesz mysleć i szykac a tak masz odpowiedz jak na dłoni. Powinno być tak samo jak w Opel Vectra http://212.87.231.90/vu/dzialy/porady/ab... Pozdro RZezniol
prędkościomierz nie działa bo jest sterowany z czujników ABS a jak pisałeś ten nie działa posprawdzaj zasilania [ bezpieczniki ] , zobacz do stacyjki czy wychodzą napięcia i sprawdz przekażniki chociaż trudno znależc taką usterkę która raz jest a raz nie
czy czójniki wykazują jakąś oporność kiedy rozłaczę wtyczkę i podłaczę miernik???? Oj Haczyk, jedynka z czytania ze zrozumieniem.... Wyżej pisałem już i nie będę się powtarzał. Dodam tylko, że w przypadku, gdy masz w złączu diagnostycznym styk "K" - to możesz przeprowadzić diagnostykę na "kody migawkowe" tak jak sterownik wtrysku. Dokładne zestawienie...
Auto samo zaczyna zjeżdżać w prawo po 2,3s jazdy prosto. Niezależnie od prędkości? Niezależnie od rodzaju nawierzchni? Czy przy skręcaniu słychać stuki jakby strzelanie sprężyny? Czy prześwit między kołem a błotnikiem na przedniej osi dla obu kół taki sam, na tylnej osi też? Puszczam kiere i auto zaczyna lecieć w prawo po kilku sekundach. Ciśnienie...
Uszkodzony któryś z czujników ABS przy kołach, ew do sprawdzenia stan koronek i przerwy między czujnikami a koronkami. Podłączyć to pod coś i sprawdzić z którego czujnika nie widać prędkości, i po kolei sprawdzać wiązkę, stan koronki, przerwę miedzy czujnikiem a koronką itd.
ABS w starszych oplach to zazwyczaj problem któregoś z czujników. Możesz mieć jeszcze czujniki zużycia klocków, które w niektórych samochodach występują. Hamulce możesz mieć zwyczajnie zapowietrzone. Co do ABSU rada jest taka, aby wejść pod samochód, poodpinać wszystkie czujniki, sprawdzić ich rezystancję (powinny mieć ok. 1-1,5kOhm). Wtedy wyeliminujesz...
Witam. Mam problem z samochodem z tematu, a konkretnie chodzi o ABS, po diagnozie sterownik wywalił mi cała listę błędów, oto i one: Łączna ilość kodów błędów: 7 C0090 - Nieprawidłowe działanie obiegu prądowego tylnego prawego wylotowego zaworu elektromagnet. (02) - Obecny C0080 - Nieprawidłowe działanie obiegu prądowego tylnego lewego wylotowego zaworu...
Witam ABS załącza się cały czas przy różnych prędkościach .... czyli działa ale niepoprawnie. Samochód został podpięty pod komputer ( w trakcie jazdy) wszystkie czujniki ( w tym koronki są niepęknięte) działają poprawnie na wszystkich kołach występuje ta sama prędkość. Lampka abs nie zaświeca się (nie świeci cały czas jak w podobnych uszkodzeniach)....
Witam problem polega na tym że jak zwalniam pedał hamulca to światła stopu nadal świecą jakiś czas, komunikatów o błędach na wyświetlaczu nie mam, tylko inni użytkownicy zwracają mi uwagę o świecących światłach stopu:-(( wymieniłam wszystkie żarówki z tylu ale bez rezultatu, wstępnie kolega coś tam sprawdzał z komp. twierdzi że wina raczej nie leży...
Pewnie piasta zgniła (czujnik niewymienialny ) to taki standard w vectrze c i signum .
Vectra jak w temacie silnik benzyna, skrzynia manualna i pytanie skad wziasc impulsy km do taksometru ? Ma ktos moze opis zlacza licznika ? Dodano po 3 Juz znalazlem metoda prob i bledow. Jakby ktos potrzebowal to jest to 4 pin licznika a sygnal wziety jest z czujnika ABS przedniego lewego kola.
vectra czujniki czujniki vectra czujniki cofania vectra
pralka bosch wfl1600 brother dioda komunikat google
philips 43put4900 philips 43put4900
Złącze diagnostyczne Webasto Thermo Top Z/C - opis i lokalizacja Jak uzyskać darmowy internet na tablecie?