Takie coś odszukałem. DF013 Renault Auto Kod usterki Kod usterki Renault Auto DF013 W pojazdach z elektronicznie sterowaną automatyczną skrzynią biegów, elektromagnes zmiany biegów 3-4 odpowiada za uruchamianie obwodów hydraulicznych w celu aktywacji sprzęgieł lub taśm, które zmieniają biegi wewnątrz automatycznej skrzyni biegów. Komputer zauważa, że...
Nie, czujnik podciśnienia!
Jesteś na ://forum.renaultespace.pl ? - dodatkowo do wymiany poszedł przepływomierz mimo, że poprzedni mechanik go czyścił (usłyszałem, że to się wymienia bo czyszczenie nic nie daje) Ja ciagle walcze z tematem. Samochod niby jezdzi i jadac bardzo spokojnie po plaskiej drodze wrecz trudno sie polapac, ze cos jest nie tak. Ale z garazu podziemnego nie...
Witam kolegów. Mam kolejny problem z Moją Laguna. Otóż wyświetla mi żółtą kontrolke i blad ukladu powietrza . Po podłączeniu pod kompa zauważyłem że dużo wartości jest na minusie jeżeli chodzi np o turbo czy przepływomierz no i nie zgadza się liczba obrotów silnika. Co innego wskazuje obrotomierz a co innego komputer. Różnica wacha się w przedziale...
Witam miałem podobny problem z meganką i też się męczyłem w sumie nie wiem dokładnie co było przyczyną ale ogólnie mówiąc nieszczelność w układzie dolotowym, czyściłem przepustnice silnik krokowy regulacja zaworów i nic, poprawiło się po wymianie uszczelki pod kolektorem dolotowym i przepatrzeniu wszystkich wężyków ( inst.gazowa wszystkie czujniki podciśnienia...
Witam Pacjent to Renault Scenic 2001r 2.0 Benzyna ster silnika Sirius 34 Panowie ręce mi opadają z tą renówką. Chodzi o to że renówka ogólnie jeździ obroty ładnie stoją nie falują. Problem się zaczyna przy ruszaniu albo jeździe pod górkę kiedy trzeba dać gazu i silnik wkręca się z niskich obrotów na wyższe ale warunek gaz trzeba wcisnąć niemal do oporu...
Przeczytałem wszystkie wątki które znalazłem na forum i niestety nie znalazłem rozwiązania. Już od dłuższego czasu mam problem ze swoim Clio. Silnik 1.4 E7J710 na monowtrysku Chodzi o problem z uruchomieniem zimnego silnika, jego nierówną pracę i spalanie w okolicy 10-12l w mieście. Kiedyś pamiętam, że spokojnie miesciłem się w 7,5-8. Dodatkowo jak...
Witam wszystkich, Mam problem z autem z którym walczę już od dłuższego czasu ... Scenic '99 2.0 8v PB + LPG Auto ma wielkie problemy z odpaleniem po dłuższej przerwie ... 3-4 godziny postoju w aktualnych temp. i autko odmawia posłuszeństwa. Po kręceniu 6-10 razy odpala, przy czym gaz trzeba trzymać w podłodze. Gdy już odpali i ustabilizuje obroty można...
Tam najczęściej padały oringi na przepustnicy .Podciśnienie powinno być około 450 mb chyba że czujnik oszukuje .
Cześc Wojtek ma racje a co z innymi czujnikami ????.Jeżeli komputer stwierdzi że informacje od czujnika podcisnienia są błedne to przejdzie w tryb awaryjny i nici z twojego planu (po to własnie jest autodiagnostyka systemu) .Masz jeszcze problem z czujnikiem położenia przepustnicy bo na 100% tam taki jest (ewe przeplywonierz powietrza o ile jest a...
sprawdż szczelność połączenia kolektora z czujnikiem podciśnienia
Trzeba by przełożyć cewkę z modółem zapłonowym. Są dość awaryjne. To samo dotyczy czujnika podciśnienia.
Czujnik nowy, nic nie pomogło silnik gaśnie nadal. Co może być powodem takiego gaśnięcia przy tym błędzie DF045 który wskazuje czujnik podciśnienia ????
Czy ktoś może mi,powiedzieć gdzie znajduje się czujnik podciśnienia .czy to znajuje się przy pompie paliwowej.a jeśli jest zepsuty czy pasuje od poloneza.
Jak wyjąć przepływkę To map sensor, nie przepływka, siedzi na wcisk. Czyszczenie a tym bardziej jakakolwiek regulacja nic nie da, ten czujnik mierzy podciśnienie w kolektorze dolotowym
Tak właśnie gdzie znajduje się czujnik podciśnienia który leczy zużycie???
Kolego, ta marchewa to niedrożność f. paliwa. Przy filtrze jest czujnik który się zwiera (albo rozwiera ?) przy większym podciśnieniu. Zakładam że filtr jest nowy, zdejmij szybkozłączki ze smoka, zdemontuj smok, sprawdź, przedmuchaj, musi tam coś być.
One mają 750 obrotów na jałowym, jak masz jakiekolwiek problemy z pracą silnika to sprawdź luz zaworowy, ten silnik ma regulowalny, i jest cholernie czuły na anomalie w jego obrębie. Czujnik podciśnienia jest taki sam jak w oplu, i nie uszkadza się .
Witam w mojej lagunie 2 jest brak mocy po odłaczeniu wtyczki na czujniku podciśnienia doładowania zaczeła przyśpieszać narmalnie i pracuje tak jak powinna. Czy można jeździć z wyłaczonym czujnikiem? Nie bedzie efektów ubocznych?
Sprawdziłeś zawór sterujący? Podciśnienie powinno być poniżej 300 mbar. Co z czujnikiem ciśnienia doładowania?
a czy w czasie jazdy po wyżuceniu na luz samochód gaśnie.czy chodzi ci tylko o to że cały czas na biegu jałowym trzyma 700 obr\min.bo jeżeli nie gaśnie to nie jest tak żle.chyba ze różnie trzyma te obroty to wtedy trzeba coś dalej szukać .to jest chyba wtrysk jednopunktowy.więc spróbuj jeszcze pokręcić deikatnie potencjometrem przepustnicy.
Spokojnie, tylko zapytałem. Mam taką samą sytuację jak kolega wyżej. Czujnik nie jest połączony z kolektorem, ani też nie znajduje się w kolektorze. Jeśli ktoś zna budowę takiego silnika, będzie w stanie racjonalnie wytłumaczyć, dlaczego czujnik jest umiejscowiony w tym właśnie miejscu. Dziwna sprawa, że u mnie i u kolegi jest tak samo. Dodano po 1...
Może uszczelka pod czujnikiem zanieczyszczenia filtra??
Mam wrażenie, że możesz posiadać problem podciśnienia. Źle podłączone podciśnienia do mapsensora mogą wyrzucać przeróżne błędy sugerujące niepoprawną pracę przepustnicy, wtrysków, przelewania silnika (zbyt bogate odczyty lambda). Zaczął bym od sprawdzenia działania tego czujnika i jego szczelności podciśnienia.
Ma czujnik 4-pinowy na dolocie, on wskazuje temperaturę powietrza, podciśnienie, ciśnienie doładowania i oczywiście jest też nowy.
Dobry komputer diagnostyczny i sprawdzenie co widzi sterownik ECU. Potem test pompka podciśnienia z manometrem czy wartości które podaje czujnik i widzi sterownik silnika są prawidłowe. Wygląda to na problem z kabelkami niestety lubią się przecierać urywać czy jakieś zwierzątko też czasem może je przegryźć.
Czujnik podciśnienia co pokazuje? Bez diagnostyki ani rusz.
mapsensor masz kolego do wymiany lub spadlo ci z niego podcisnienie.mapsensor to dokladnie czujnik podcisnienia w kolektorze ssacym
Rozwalony kolektor dolotowy. Nie znalazłeś dziury ;) Dodano po 46 Możliwe, że jeszcze czujnik podciśnienia odszedł w niebyt.
Nie tam problem, najczęściej w obwodzie czujnika podciśnienia, albo spuchnięty węzyk albo sam czujnik, podchodzi z opla.
Witam serdecznie. Clio z 99r więc jak dobrze pamiętam masz tam wszystko na podciśnieniu. Sprawdź prze de wszystkim i w pierwszej kolejności szczelność układu dolotowego, kolektora ssącego. Następnie na chwilkę zaślep serwo aby wyeliminować jego ewentualne uszkodzenie. Każda drobna nieszczelność w tym silniku będzie powodować podwyższone obroty lub ich...
podobne objawy daje uszkodzony czujnik temperatury cieczy chłodzącej. aha jeśli byłby to czujnik podciśnienia to słyszałem że pasuje od astry i renault 19 tylko trzeba go wlutować wewnatrz kompa i niestety umieścić poza nim bo jest za duży
Czy może mieć znaczenie czujnik podciśnienia w kolektorze dolotowym ? Oczywiście że tak!
Witam Sprawdź szczelność przewodu gumowego łączącego kolektor dolotowy z czujnikiem podciśnienia. To co piszesz wygląda na nieszczelność i branie lewego powietrza. Pozdrawiam
Do sprawdzenia czujnik podciśnienia w kolektorze dolotowym i jego instalacja. To ten z wężykiem idącym od kolektora do czujnika.
Czujnik przepustnicy ,podciśnienia, lub temperatury płynu mogą wprowadzić takie czasy wtrysku.
Trzy rzeczy do sprawdzenia, w kolejności występowania usterki -obwód czujnika podciśnienia -czujnik temperatury -położenia przepustnicy Góra pół godziny roboty a temat wlecze się tydzień.
Sprawdź, czujnik MAP jest na grodzi i przewód podciśnienia, silnik krokowy, czujnik temperatury i powinno chodzić, najlepiej podstaw z drugiego auta
Sprawdź, czujnik MAP jest na grodzi i przewód podciśnienia, silnik krokowy, czujnik temperatury i powinno chodzić, najlepiej podstaw z drugiego auta
Faktem jest że w przypadku zatarcia popychaczy hydraulicznych silnik klepie jak czołg. Popychacze wypełnione są olejem silnikowym i w przypadku zatarcia nie kasują luzu zaworowego. Jakim olejem zalałeś silnik. Jeżeli pełny sysntetyk (rzadszy) radziłbym przejść na półsyntetyk (gęściejszy). No chyba że zatarte są już na amen. Co do falowania to radziłbym...
Na benzynie czy na gazie się tak dzieje? Przewód między czujnikiem podciśnienia a kolektorem cały? Masy sprawdzone? Zasilanie rozrusznika? Luzy zaworowe? Kompresja?
Kolego, ja wyeliminowałem klekotanie w tym zakresie obrotów, granie wtrysków, dymienie na biało. Powód był jeden: niedrożny przewód podciśnienia sterującego, był zagięty.... A dziwne działanie silnika, problem z czujnikiem różnicy ciśnienia DPF, walił zwarcie na sterownik. Wymień albo odłącz wtyczkę, w moim przypadku to pomogło. Co jakiś czas wywalało...
Sprawdź czujnik położenia przepustnicy najpierw. Jak nie to może coś z podciśnieniami nie tak?
Jakie wasze sugestie? nie każdy ma czas i pieniądze na to żeby wszystko po kolei eliminować może dojdziemy co to za zakała :cry: Rzetelna diagnostyka pochłania czas i kosztuje........ znacznie mniej od podmian części Pomierzone zasilania ? sprawdzone masy? skontrolowana ciągłość przewodów?czujniki czyste ? Oczyszczono kanały dystrybucji powietrza ,...
Sprawdzę to dopiero w piątek/sobote ale wydaje mi sie że wężyki nie są zamienione ponieważ nie grzebałem przy tym a zepsuło się z dnia na dzień. Jaką role pełni ta kostka ? Jeśli ktoś ma to poprosiłbym jakiś schemat albo jakieś wytłumaczenie. Wymiana czujnika zaworu podciśnienia ma jakiś sens? czy trzeba szukać głębiej ?
Tak bez zaglądania, nie widziałem takiego silnika, czujnik podciśnienia podmienić, przewody przedzwonić, przepływka jak jest to ta sama procedura.
Stary takie pytanie to totalna ignorancja. Od tego jest wyszukiwarka!!! (czujnik podciśnienia bezwzględnego w kolektorze ssącym.....ale czy to coś ci pomorze, znajdź dobrego fachowca)
Jaki to mascott bo glupoty piszecie jak dxi to masz czujnik wody w paliwie i jest w filtrze paliwa po odpieciu kostki zgasnie i rowniez masz czujnik zanieczyszczenia paliwa jest w podstawie filtra i mierzy podcisnienie .
Nie ma opcji oparów z kolektora tam jest podciśnienie. Ma wyciek paliwa raczej.
Miałem dokładnie ten sam problem, brak wolnych obrotow na zimnym silniku. Przyczyna prozaiczna, sprawdziłem przewody podciśnienia. Jeden się zsunął (nie wiem od czego). Drugi prowadzący od kolektora ssącego do czujnika podciśnienia, pękł. Po wymianie wszystko wróciło do normy.
Witam Po dokładnym sprawdzeniu wyszło że turbina jest niepodłączona tzn brak podciśnienia a także czujnika i elektrozaworu ciśnienia. Dodatkowo w wiązce która jest w silniku brak kabli do czujnika ciśnienia doładowania. Czy posiadacie opis jak prawidłowo podłączyć podciśnienia? Czy jeśli podłączę czujnik ciśnienia do wiązki która nie posiada tych pinów...
Przecież podał-Twingo 1.2B czyli silnik D7F Jeżeli tak głupieje to sprawdza się czujnik podciśnienia albo węża do niego, jest zaraz koło filtra powietrza.
Nie pokaże dopóki czujnik podaje wartości mieszczące się w zakresie pracy, ale nieprawdziwe. Znaczy to, że np. czujnik temp będzie pokazywał 15⁰C, a rzeczywiście będzie 80⁰C - błędu nie będzie. Trzeba komputerem popatrzeć w parametry tzn widzieć to co widzi ecu silnika. Tu głównie podciśnienie, temperatury i sondy lambda. Przepustnica powinna być zaadoptowana...
Poniewaz nie znalazłem nigdzie odpowiedzi jaki tam jest oring , oraz nie mogłem go zdeinstalować od strony podwozia to użyłem silikony uszczelniając te grzalkę. Na dzis jest ok . Pierwotna przyczyna lewe powietrze , na grzałce podgrzewacza powietrza w kolektorze dolotowym. Temat zamkne za parę dni . Moze ktoś będzie miał ptyania . ----------------------------------------...
Po wymianie czujnika położenia wału(koszt zakupu ok 120 zl) samochód zapala bez problemu.
Nie, to jest przepływomierz (MAF). Tamten czujnik działał tak jak wskaźnik przepełnionego worka w odkurzaczu (podciśnienie tworzące się w dolocie przy zatkanym filtrze zasysało tłok, który zwierał styki i zapalał kontrolkę)
Witam! jak w temacie pływające obroty od 1500 do 2000tyś. obr/min silnik 1.6e 8v 90km niezależnie czy ciepły czy zimny, zazwyczaj po przejechaniu krótkiego odcinka nigdy po odpaleniu. Wymieniłem silniczek krokowy, przeczyściłem przepustnicę, sprawdziłem czy nie ma lewego powietrza i czy nie są uszkodzone wężyki, pozakładałem nowe opaski na wężyki, zmieniłem...
Muszą być. Każdy wtryskiwacz powinien mieć oring. Sprawdź czy podłączyłeś wężyk z podciśnieniem z kolektora do czujnika na ścianie grodziowej. Sprawdź czy nie ciągnie gdzieś lewego powietrza.
Jak przyczyna powoduje błąd "obwód wlotu powietrza" w tym silniku? Nie chodzi o czujnik podciśnienia tylko właśnie ten błąd jaki napisałem. Pojawia się wtedy, kiedy zgasi się silnik, odłączy akumulator, załączy na nowo-i już jest.
To bezpiecznik F1-20A na schemacie, zasilanie po zapłonie wszystkich obwodów sterowania silnika . Gdzieś wiązka na silniku ci się przetarła i zwiera do masy, zasilanie to leci pomarańczowym kablem. Schemat masz załączony, pozostaje szukać po kablu. Na tym kablu wisi zasilanie przepływki, zawór podciśnienia egr, zawór sterujący turbo, czujnik wału, czujnik...
Witam! Kilka dni temu pisałem o problemie dotyczącym nierównych obrotów i duszenia się mojej Megane. Po wymianie czujnika podciśnienia auto chodzi już równo, ale wciąż dostaje zadyszki przy ok. 3000 obr/min. Sprawdzałem na 3 innych czujnikach, na każdym to samo. Ciekawostką jest to, że autko po odłączeniu czujnika podciśnienia jeździ jak najbardziej...
Witam! Auto na postoju pracuje idealnie, ale podczas przyspieszania jak się mocno wciska gaz to przerywa i dławi się. Jak delikatnie i spokojnie to jest ok. Błędów w kompie brak sondy pracują idealnie, świece nowe, cewki podmieniane od sprawnego auta wraz z czujnikiem podciśnienia. Świerzy zakup i podobno rozrząd zmieniany wraz z wariatorem, i po wymianie...
A ja nic nie robię, nie podaję żadnego napięcia. Nic. Filmik sugeruje, że jest podłączone napięcie (krokodylek spięty z czarnym kablem). Nie pokazałeś na filmiku całego układu połączenia z zaworkiem. Po prostu mam podłączoną pompkę i cały czas trzymam zatkany drugi króciec. Czy masz możliwość podłączyć do tego króćca choćby strzykawkę (np. 200ml) by...
do sprawdzenia wtryskiwacz.. do sprawdzenia czujnik wtrysku.. do sprawdzenia czujnik podciśnienia w kolektorze.. do sprawdzenia ciśnienie paliwa.. do sprawdzenia sonda lambda.. do sprawdzenia jakość tankowanego paliwa jak i dystrybutora.. do sprawdzenia ciśnienie w oponach..
Otwórz maskę i po lewej stronie silnika z boku kolektora ssącego są trzy króćce od podciśnienia sprawdź czy wężyki lub korki z nich nie spadły. P.S. W tym silniku nie ma przepływomierza a właściwie to czujnika masy powietrza zasysanego. Jest za to czujnik podciśnienia MAP - SENSOR i znajduje się po prawej stronie komory silnika na podszybiu. Zielona...
Renault Trafic 2.0dci, 115KM, Euro5 z DPF, 2013rok. EDC17C11 Problem z mocą. Czuć że turbina dmucha od 2300 obrotów. Auto słabo się rozpędza, jest "mułowate". Błędów pod clipem nie ma żadnych. Wtryskiwacze OK. DPF, katalizator drożne. Podciśnienia, dolot szczelne. Na gruszkę idzie - 0,75 bar czyli bdb. Fitry paliwa i powietrza nowe. EGR czysty, wtryskiwacze...
Czujnik ciśnienia masz od kontrolki. Od niedrożności filtru masz czujnik podciśnienia. Czujnik ciśnienia wiesz na jakiej zasadzie działa. Czujnik podciśnienia tez już powinno Ci to dać do myślenia. Dodatkowo z tego co mi się wydaję na silniku nie ma czujnika zapchanego filtru oleju. Kontrolki zapchanych filtrów masz od układu hydrauliki i filtru powietrza.
Nie wiem czego szukasz ale ty nie masz tzw. map sensor, ty masz czyjnik ciśnienia a nie podciśnienia i znajdziasz go na róże dolotowej do in let za intercooler . Dlaczego pytasz o to i jaki masz problem? Chyba że wiesz?
Problem pojawia się gdy puszczam nogę z pedału gazu obroty spadają a silnik krokowy działa jakby z opóżnieniem i auto często gaśnie, czasami silniczek zdąży. Faktycznie, może to tylko silniczek krokowy. Ale gdyby nie pomogło czyszczenie, sprawdź zawory. Miałem identyczne objawy. Dodatkowo - zimny silnik na wolnych obrotach pracował nierówno (Megane,...
O co Ci chodzi z tym pinem 5. Nalezy sprawdzić podcisnienie w kolektorze ssącym i napiecie na pinie 19 od przepustnicy. Nie rozumiem sytuacji. Ktoś Ci odczytał błędy i dalej nie umie sobie poradzić? - sprawa jest b.prosta do diagnozy co zepsute - podciśnienie, czujnik podcisnienia, a jak sprawdzić czujnik położenia przepustnicy to napisałem wcześniej...
Wtrącę się przypadkiem. Ile przebiegu ma ten silnik? Regulacja zaworów jest hydrauliczna, bo jeżeli nie to prawdopodobnie konieczna jest ich regulacja. Dla ciekawości powiem, że w silniku F3R od Renault Laguna miałem identyczną sytuację. Wymieniono wszystko co możliwe: świece, czujniki, lambdę, reg. wolnych obrotów, czujnik podciśnienia, sprawdzono...
Dzięki kolego Tylko mam pytanie ta gumka to przy którym czujniku ? Bo ta od podciśnienia jest u mnie ok pozostaje w przepustnicy od temperatury chyba że jeszcze inna. Ps.Przy czyszczeniu przepustnicy kojarzę że uszczelka na odmie silnika była troszkę sfatygowana. EDIT: Usterka usunięta. Czujnik podciśnienia wymieniony. Dodam dla kolegi co chciał do...
Problem w moim Renault Koleos 2,0 dCi wygląda następująco; Samochód wszedł w tryb awaryjny po dojechaniu do mechanika wyskoczył błąd - czujnika ciśnienia doładowania . Został wymieniony na nowy wraz z zaworem podciśnienia . Samochód odzyskał dawną moc może nawet jeszcze i większa spadło spalanie paliwa. ALE po przejechaniu odcinka pojawia się Check...
Paliwo złej jakości powodowałoby złą pracę w każdym zakresie obrotów. Nie odpowiedziałeś na temat świec zapłonowych - kiedy były wymieniane? We wspomnianym Renault: - wymieniłem kopułkę i przewody - sprawdziłem czujnik położenia wału korbowego - sprawdziłem czujnik podciśnienia Powyższe (na szczęście mało kosztowne) kroki nic nie wniosły. Do świec (z...
Witam. Mam chyba taki sam problem, laguna 2 2001 dci 120km. Teraz juz nawet jak stoi na jałowym po dodaniu gazu tak dziwnie strzela, najgłośniej słychać w okolicach filtra powietrza. Wymieniałem już EGR i czujnik podciśnienia turbiny, pomogło na kilkaset kilometrów. Dodam, że jak wyłącze EGR problem ten nie występuje. Nie wiem już co robić :(
U mnie przy podobnych objawach co u Ciebie /nie ważne były jakie obroty/ - objaw nasilał się szczególnie w wilgotnawe dni był: "zły kontakt czujnika położenia wału" Po naprawie "u mnie akurat była instalacja - pseudo elektryk nawet kabli nie umiał dobrze zlutować" od 2 lat nie mam żadnego problemu z gaśnięciem mojej Lagi II :D Czujnik ciśnienia też...
to jest gaznik weber i jest bo ma zbiorniczek na podciśnienie i mam tam jeden czujnik przykręcony do obudowy gaznika i nie wiem do czego on jest jeden to jest opornik podgrzewania układu biegu jałowego
Usterka jak w temacie. Świece, przewody, kopułka itd wymienione i sprawne. Moduł zapłonowy Bendix/Renix (ze zintegrowanym czujnikiem podciśnienia) podstawiony inny - ze sprawnego samochodu. Zasilanie modułu stabilne, monitorowane analogowym miernikiem podczas jazdy. Silnik czasem chodzi równo, jednak bardzo często odczuwalne jest szarpanie, głównie...
Chyba to także podejrzewam iż nie wyczuwam aby turbo kopało jedzie bo jedzie. Ok będę szukał... Ale widzę iż jeżeli pompa nie działa lub jest nieszczelna turbo nie będzie działało prawidłowy w tym ERG itp. Polecam film, test vacuum pump. https://www.youtube.com/watch?v=-lgYAS3G... Wracając do tematu nadal nie rozwiązałem problemu z brakiem mocy. Zrobiłem...
Postaraj się sprawdzić przewód (wężyk podciśnienia)do czujnika podciśnienia może być naderwany i kiedy uszasz ostro silnik przesówa się na poduszkach a wtedy wężyk może gubić część podciśnienia a to jeden z najwarzniejszych informacji dla wrysku.(taka usterka występuje bardzo często w megane 1.6).Sprawdz i daj znać.
Witam.Miałem podobną wadę w moim samochodzie.Przyczyny były dwie.Zużyte turbo i uszkodzony czujnik podciśnienia.Opisujesz że w przewodach podłączonych do turbiny jest smoła,jak to możliwe skoro turbo niby po remoncie.Powinno byc czyste.Czujnik podciśnienia może byc uszkodzony lub przewód łączący go z kolektorem ssącym może byc pęknięty i silnik pracuje...
Nie jest to wina czujnika wału, bo by zgasł całkiem, i ciężko było by odpalić. Jak piszę to albo czujnik temperatury, albo zawory. "Co mają zawory do tego?" zapyta ktoś. A no mają tyle, że podciśnienie w kolektorze zaczyna wykraczać poza zakres, i od razu to łapie MAP sensor.
https://youtu.be/lEJlcSs55H8 Auto po wymianie termometru, oraz czujników temp powietrza i podciśnienia odpaliło i nie zgasło.. ale po czasie zaczął zwalniać i przyspieszać obroty. Odstygł i po południu znowu odpalił i zgasł.. zaczynam wątpić czy znajdę przyczynę. W filmie to ja gazuję.. Jednak i obroty same idą do 1150 około by spaść czasem do 704....
A sprawdż może czujnik temp to raz . Dwa , w chwili jak puści siłownik to czy przed zaworkiem sterującym nim masz podciśnienie z vacu . Widziałem te układy w volvo renault mitsubishi i skodzie, szczerze nie przypominam sobie aby w którymś brakowało wtrysku sterującego jeśli był przestawiacz. Ale może i jest taki układ jak twój.
czujnik podciśnienia ok, czujnik przepustnicy ok vacum pompa ok, powietrze jest. okazuje sie ze chyba kierowniczki w turbinie nie chodzą na wolnych obrotach turbina nie ładuje pod obciążeniem w czasie jazdy do 2100 obrotów nie doładowuje powyżej 2100 przeładowywuje a jak podciśnienia są ok to zostaje turbo jak dam dziś rade czasowo to ją wytargam co...
Witam, mam Scenic 1.9 DCi 102 kM 2002 rok. Pojawił się u mnie problem wchodzenia na obroty silnika. Odpalam zimne auto, jadę wszystko jest ok, nagrzeje się dalej wszystko jest ok, a tu niespodziewanie nagły brak mocy. Pedał gazu wcisnięty na max-a na obrotomierzu tylko 2500 obr, żeby je osiągnac trzeba sporo czasu i strasznie kopci na czarno. Jadę dalej...
Pomijając dyskusje na temat iskry zapłonowej, to jakbym czytał o moim aucie. Start chwila i PAH!!! PAH!!! Był padnięty czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym i dawało za dużą dawkę paliwa. Może uszkodził się przy przekładce, może wtyczka uszkodzona. Błąd ortograficzny poprawiłem.
Jest ok. Myślałem że chcesz uzyskać więcej niż -1 a tego przecież zrobić się nie da. Ten pierwszy czujnik jak rozumiem to czujnik który zamyka styk przy odpowiedniej wartości. Drugi to czujnik elektroniczny na wyjściu którego masz napięcie którego wartość jest zmienia się wraz ze zmianą podciśnienia. Potrzebujesz vacuostat, np. PSE 100 EC tyle że te...
Bardzo dobry pomysł na sprawdzenie MAPa. Niestety nie posiadam pompki podciśnienia z zegarem. Lipa. Ale "śmiesznym" sposobem jak zaciągne ustami MAP i zatkam otwór w kolektorze to wartości się zmieniają i silnik delikatnie podnosi obroty. Może ktoś wrzuci linka do tej pompki z wakuometrem.
Witam Od paru dni w moim aucie zapaliła się kontrolka dignostyki (kwadracik ze spiralką). Nie jest to jednak odczuwalne podczas jazdy , obroty również są poprawne , auto pracuje równo. Z tego co się doczytałem jest za to odpowiedzialny mi.n czujnik podcisnienia. Po wymianie czujnika na nowy ( zamiennik ) opisanakontrolka przestała świecić jednak obroty...
Po sciągnięciu obudowy filtra powietrza, odpięciu czujnika podciśnienia i zatkaniu rury wlotu powietrza do przepustnicy w 95 % auto zachowuje się dużo lepiej. Nie strzela, reaguje na gaz, wchodzi plynnie na obroty. Wyglada to tak, że dostaje mniej powietrza i działa wtedy. Czyli bez zatykania ewidentnie jest za mało paliwa w mieszance a za dużo powietrza....
Wężyki od podciśnienia, mogą ulegać rozmiękczeniu i zasysać się, wtedy nie zaobserwujesz nieszczelności... N75 poprostu wyciągnij i obejrzyj, czy nie popękał, bo może Ci uciekać ciśnienie... Sam nie mam Renault'a, ale słyszałem że częstą przyczyną takiego zachowania jest czujnik mierzący ciśnienie doładowania, ale gdzie on jest to ja nie wiem :/ Jaki...
Głowica po remoncie (wymienione zawory, uszczelniacze zaworów, wałka rozrządu, wymienione prowadnice zaworów, sprawdzone gniazda zaworowe, planowanie), pierścienie również wymienione. I dalej bryndza - auto nie trzyma dobrze wolnych obrotów - utrzymuje około 700 obrotów (silniczek krokowy sprawny), podciśnienie dolotu w granicach 420 mbar (jeszcze będziemy...
Cześć wszystkim, Niestety, ja nie doszedłem końca z tym autem. Moja i ingerencja w silnik zaczęła się od głupoty bo ciekło mi spod pokrywy tak bardzo że olej zabijał alternator. Dodam tylko że przy wyjmowaniu wtrysków po raz pierwszy musialem rozebrać wtryskiwacz i użyć specjalnej prasy. Po wszystkich zabiegach i złożeniu okazalo sie ze to już nie ten...
Witam. Może ktoś pomoże Pacjent Renault Master 120kW. Przy przebiegu 495tyś żywot zakończyło turbo, po oględzinach silnika, zakupiliśmy kompletny silnik+turbo+skrzynia z bitego Mastera (bok i tył) z przebiegiem 7tyś. Po przełożeniu silnika zaczęły się problemy. Auto jakby nie miało mocy, została wymieniona przepustnica + przepływomierz i przy prędkościach...
Czujnik ciśnienia doładowania masz na rurze plastikowej, ale szambem z rury raczej nie będzie zawalony a jak nie ma błędu to nie ma potrzeby wymieniać, mówisz że cięgno się rusza a w parametrach nie ma ciśnienia odpowiedniego, czy masz podciśnienie na zaworku sterowania turbiną? Podłącz na krótko podciśnienie żeby turbo kręciło się na ful i zobacz może...
słuchajcie,samochód mi nie palił ponieważ padł czujnik podciśnienia kolektora ssącego(takie plastikowe czarne pudełeczko mieszczące się po pokrywą silnika pod podszybiem) Byłem u mechaniika, podłączył auto pod kompa,zamówiłem czujnik koszt 90zł(zamiennik prawdopodobnie od Daewoo Lanos) i wszystko wróciło do normy. Dziś rano jeszcze przed zmianą tego...
Wprawdzie nie znam dokładnie tego silnika jednak w podobnym przypadku uszkodzony był czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym. Myślę że warto by też sprawdzić wskazania przepływomierza masowego czy nie podaje zaniżonych wartości. Komputer myśli że ma dużo mniej powietrza niż w rzeczywistości podaje zaniżoną dawkę paliwa. Auto nie ma mocyi dusi się...
To na 100% jedna z trzech rzeczy: -przewód podciśnienia (sprawdź wszystkie te cienkie, nawet jak ,,na oko" dobry zdejmij i powyginaj może być trzaśnięty) -kabel masowy od komputera do silnika (sprawdź oczko przy silniku, często tam ginie masa) -czujnik położenia przepustnicy
Jak zatkam wlot do turbiny to gaśnie. Ni syczy, nie kuleje, tylko gaśnie i mocno zasysa rękę. No bo, skoro czujnik, wiązka, rury dobre, gaśnie po zatkaniu, podciśnienia dobre, to co innego? Geometria była wyjmowana i czyszczona, podobno poobrywały się śruby. Widać nakrętkę po 2 stronie muszli, auto wziąłem w rozliczeniu za inne, podoba mi się, trudno,...
czujniki podciśnienia renault podciśnienia podciśnienia renault
naprawa formatera kupno używanej karty włącznik wentylator polonez
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm – kod błędu P1602, niskie napięcie ECU, brak ciśnienia Common Rail Dahua IPC: automatyczne wyłączanie DST i NTP – konflikt z NVR, firmware, konfiguracja czasu