Po pierwsze nie ten dział, a po drugie zmierz sobie rezystancje czujnika i dobierz coś w zakres.
To oznacza przeładowanie. Przycina się geometria, albo uszkodzony czujnik pozycjonowania. W tym samochodzie pokazuje położenie sztangi w milimetrach, a sterowane jest gruszką. Trzecia przyczyna to instalacja samego czujnika, słaba masa. Masz trzy przyczyny i trzech mechaników. Jest nadzieja.
Skoro tyle już wymieniłeś i nic to nie się nie zmieniło, to podłuż jeszcze całą listwę.
Nastawnika turbo. To Ducato model 250? Teraz se w program patrze i widzę że one nie miały jeszcze czujnika pozycji turbo, ani wartości wysterowania zaworu. I nie jest sterowana przez ECU. Wywaliłeś cały dolot? Zacięta przepustnica mogła by dawać podobne objawy. Ew uszkodzony/zapchany katalizator. Skoro dolot nie pomógł to zluzuj wydech, np wykręć sondę...
jak sobie pan poradził z tym Bradem do czujnika turbo w Iveco?
Prawdopodobnie czujnik turbo się zepsuł.
Czarny dym to brak wystarczającej ilości powietrza. Odepnij jeszcze nastawnik od turbiny. Zamknij na max geo i zobacz przy wciśniętym gazie jakie ciśnienie zrobi turbo. Jeżeli z maksymalnie zamkniętą geo nie zrobi żądanego, to turbo do wyciągnięcia.
Ja mówię o synchronizacji a nie uszkodzeniu
Czujnik zasilany jest 5V z ECU. Do sprawdzenia wiązka. Według mojego schematu: czujnik pin1 (sygnał)- B45 ECU pin2 (masa) - B46 pin3 (zasilanie)- B23
No więc okazało się ,że to elektryka a dokładnie przetarty kabel od czujnika doładowania turbo tego na rurze... Po zrobieniu tego kontrolki zgasły, świece po wymianie też działają.
Wymieniłem tak turbosprężarkę, 2 tygodnie wszystko ok, po 2 tygodniach dzisiaj wraca ten sam błąd.... wymienię rurki, ale nie wiem które rurki, rurkę turbo kiedy jest czujnik turbo, czy rurkę za EGR. Czy ktoś może mi pomóc, którą rurkę mogę zmienić?
Sztanga pracuje bez zacięcia. Podciśnienia sprawdzone. Turbo dmucha zapięte na stałe do prawie 2.5(atm+1.5). Skłaniam się ku czujnikowi na turbo. Wie ktoś czy czujnik kopiowania turbo jest diagnozowany tylko na wolnych czy też podczas jazdy?
Czujnik EGT siedzi na wlocie do DPF,a. Pisz, że w Vitarce masz F9Q Renówki to będzie mniej plątaniny.
Nie ma problemu. Czujnik jest nowy zawor uzywany. Jest postep. Z desperacji zamienilem zaworki miejscami (ten od podcisnienia przepustnicy ze sterowaniem turbo) i blad zniknal. Nie wiem czy tymczasowo czy czasami jak ostatnio cos sprawdzalem czy nie zamienilem ich i dlatego blad nie zaczal wystepowac. Bede obserwowal bledy i dam znac. Jezeli nie wroci...
Potrzebuję pomocy ze strony fachowców: muszę zbudować układ 'oszukujący' ECU (komputer) w samochodzie. Chodzi o informacje podawane z czujnika ciśnienia turbo. Muszę mieć regulowany wzmacniacz, który liniowo zwiększy mi napięcie na wyjściu od ok 1.5 do 2.8 raza względem tego, co dostanie na wejściu. Zakres wejścia 0-2.5V, zakres wyjścia 0-4.75V. Zasilany...
interculer, pompowtryski , turbo,czujnik doładowania Podaj jakieś konkrety na przykład kody błędów ile auto pali na na godzinę
E chyba nie ten wężyk powinien iść do elektrozaworu który tym steruje popatrz dobrze
No tak, rozwiązałem problem, jak napisałem w poście #28 !
Po zaślepieniu EGR niestety nic się nie zmieniło :( W poniedziałek zaprowadzam do mechanika, niech on się męczy. Dam odpowiedź, co było problemem dla potomnych.
zamien eprom. i po sprawie
hi https://obrazki.elektroda.pl/8346064300_... https://obrazki.elektroda.pl/5962255200_... tu masz dwa bo nie wiem o co dokładnie ci chodzi - "Potrzebuję schemat elektryczny czujników Turbiny" ? -turbo pressure control solenoid- sterownik,nastawnik,akurator ciśnienia turbo -boost pressure sensor - czujnik ciśnienia...
Witam Mercedes Vito 2011r. Silnik 2.2 Traci moc nie ma siły jechać. Czujniki wszystkie wymienione na nowe, turbo nowe (oleje,płyny,filtry itp wymienione) co jeszcze musze sprawdzić ?
są 2 opcje jak po wymianie końcówek. 1- jak zakładałeś kolektor ssący były 2 wężyki 1 do zaworu recyrkulacji spalin 2 do czujnika ciśnienia turbo (mały czarny 3 pinow kwadracik z wężykiem) na lewyn nafkolu. 2- przy montażu końcówek uszkodziłeś czujnik ruchu iglicy(wtrysk z kablem)
Bez SD nic nie zrobisz. Potrzebujemy dane z krótkiego testu przy jakiej predkosci obrotowej wyrzucił blad. Możliwe przyczyny: turbosprezarka, egr, instalacja elektryczna czujnika obrotów turbo, czujnik obrotów turbo i wszystkie inne związane z układem doladowania.
Wiązka jest cała od sterownika do wtyczki czujnika. Napięcie jałowe po włączeniu zapłonu na odpiętych czujnikach: Czujnik przed turbo - 4,99V; Czujnik przed dpf - 4,99V; Napięcie jałowe po włączeniu zapłonu na zapiętych czujnikach: Czujnik przed turbo - 4,99V; Czujnik przed dpf - 4,99V; Napięcie jałowe na rezystorze 3,8KOhm: Czujnik przed turbo - 4,44V;...
Usterka wtrysku to taki "durny" komunikat, sugerujący problem z układem paliwowym. Głupawo to wymyślili w Renault. Już lepiej byłoby gdyby wyświetlało się "Problem - jedź na serwis". Wyskakuje też po odpięciu, którejkolwiek wtyczki (przepływomierz, egr, przepustnica, czujnik turbo itd). Także trzeba pod komputer się podpiąć, żeby wskazać/zawęzić/sprecyzować...
Według schematu też wychodzi,że ma być 12V. Bezpiecznik 18 Elektrozawór pompy paliwa Regulacja turbosprężarki Miernik masowego przepływu powietrza Elektrozawór recyrkulacji gazów spalinowych Czujnik tlenu Wtryskiwacz Pompa cieczy chłodzącej układu recyrkulacji spalin Pompa cieczy chłodzącej turbo Czujnik identyfikacji cylindra Czujnik odwadniacza 15A
Fajnie ale ja nie myślałem o turbo tylko o czujniki na dolocie jak pracuje a co z błędami?
Czujnik do sprawdzenia na gruszce turbo. A map musi być na wężu dolotowym między głowicą a przepustnicą.Sprawdziłem to za ciebie . Zadowolony?
Czujnik turbo moze oszukiwać elektrozawory dawki i kąta moga przepuszczac
Panowie, temat rozwiazany, powodem bylo zle obsadzenie czujnika w groszce i tym samym pracowal w nie odpowiednim zakresie. Wszyskim dzieki za pompoc.
Turbo raczej ma zacięta dźwignię zmiennej geomtrii bo ciśnienie idzie do max wartości jaka jest wstanie pokazać czujnik. Nie męcz tego turbo w takim stanie bo prędkości obrotowe przy takim ciśnieniu sprawia że odleci ci w końcu z pod maski sypiąc obficie drobnymi.
To jest błąd od przepływomierza. A rurę wypchnęło pewnie dlatego bo słabo dokręcona albo klamra nie trzyma.
Problem lezy w malym czujniku do ktorego prowadzi przewod z tej puszki, o ktorej mowiles.Prawdopodobnie ktorys z przewodow jest nieszczelny, ten z puszki lub drugi, ktory dochodzi do turba lub w ostatecznosci czujnik, do ktorego owe przewody prowadza jest zapchany. Najczesciej jednak koncowki przewodow gumowych, ktore wchodza do turba lub zielonej puszki...
Parametry czujnika za turbo, przed dpf i za dpf co pokazuja ? Czujnik roznicy cisnien jakie ma wartosci na wolnych obrotach i po dodaniu gazu ?
2-temperatura turbo i dpf
Sprawdź czujnik kopiowania turbo :)
.........
Uszkodzona wiązka przy czujniku ciśnienia do turbo – kuna przegryzła kabel.
Komunikat (check injection)-sprawdź wtrysk w vivaro/traficu wyświetla się po odłączeniu dowolnie wybranej wtyczki (przepływomierz, egr, przepustnica, czujnik doładowania, zawór turbo). Może oprócz bałaganu w instalacji masz uszkodzony przepływomierz. Masz stałe błędy P0100 i P0110? PS. Masę na pomarańczowy po przecięciu dałeś do wtyczki mam nadzieje.
Dla tej Karosy masz orginalny opis diagnostyki. Dziękuję 👍 Czyli jednak 41 to czujnik turbo 🤔 OK. Na początek podmienię go. Mam nadzieję że to tylko czujnik a nie coś na kablach bo te Karosy mają słabe wiązki. Dam znać jak poszło.
Czujnik przemierzysz i jak ma w granicach 200,300 Ohm, to ok, dodatkowo jak go podgrzejesz zapalniczką to rezystancja musi wzrastać. Kolory wtyczek mogą być zgubne ( Bosch, NRF, czy Myle ) stosuje inne kolory. Czujnik temperatury- czujnik 2gi rzędu 1wszego czyli jest to czujnik miedzy turbo a dpf -em czujnik. By nie zgadywać odpinaj po kolei czujniki...
[postid]21402221[/postid Ten w chłodnicy jest do wentylatorów. Do ECU jest ten w kominku przy głowicy nad skrzynią biegów.
Robiłeś to na aucie czy wyjmowałem cale turbo? Ja kupiłem gruszkę z czujnikiem i chce to wymienić na aucie ale jak podglądałem to nie widzę szans bez wyjęcia całego turbo...
To trzeci czujnik temp. Pierwszy jest za turbo, drugi za katalizatorem, trzeci za dpf w okolicy prawej połosi. Nie wiem czy to nie jest problem z sondą nox (wez to pod uwagę)?????????. OPel to samochód diagnozowalny inaczej . To tylko sugestia. Zanim wymienisz sprawdz opornosci wszystkich czujników spalin.
Ile powinna robić ciś. el, pompa paliwa ? I jakie wartości czujnika kopiowania turbo są prawidłowe ? na zapłonie i na biegu jałowym . mam 0.8 i 3.20 v
Który top rocznik? Jest wiele możliwych przyczyn. Na począteg zawór ERG do sprawdzenia czy pracuje prawidłowo, potem samo turbo czy nie maja turbinki zbyd durzych luzów,czujnik Ciśnienia za turbo czy sprawny? potem przepływomierz najlepiej podmienić na chwile na inny sprawdzić jak sie auto zachowuje. Ale zaczoł bym od turbo i ERG. Dodano po 1 Oczywiście...
Ten z dwoma wężami jest od turbo a z jednym to czujnik ciśnienia doładowania. Przed wymianą sprawdz czy wszystkie wężyki są drożne.
Czujnik kopiowania turbo do wymiany lub uszczelnienia na gruszce - oring się skurcza z czasem i przepuszcza.
Ma to jakoś wpływ na czujnik położenia turbo ?
Zaworek jak najbardziej, zobacz częstotliwość regeneracji DPF, kilka razy miałem tak, że temperatura powodowała błąd pomiaru na czujniku kopiowania turbo.
Gdzie znajdę czujnik doładowania turbo z tymi psującymi się kablami. Czyściłem EGR i auto szatan, jednak chciałem sobie sprawdzić. Ew przeczyścić czujnik.
Stodoły nie dały rady:D, radzę wybrać się na serwis. Ktoś cię naciągnął na czujniki, turbo i inne rzeczy a auto dalej nie jedzie:D. Proponuje sprawdzić katalizator i zawór wydechowy.
Turbo, podciśnienia, czujnik ciśnienia dolotu, wiązka, EGR... Gdzieś tu... ;)
EGR czyszczony 2 miesiące temu, a błąd pokazuje cały czas czujnik doładowania turbo sprężarki - wysoki sygnał.
P0299 wskazuje, że turbosprężarka wykazuje zbyt niską wydajność. Kiedy ECU wykryje niższe doładowanie niż to, które jest uważane za normalny zakres, ustawi P0299 DTC. Nieszczelność lub blokada wlotu powietrza. Nieszczelność rury doładowania. Nieprawidłowo działający czujnik ciśnienia doładowania turbo. Nieprawidłowo działający regulator ciśnienia turbo...
Ten czujnik to czujnik kopiowania turbo. Żeby działał on poprawnie to należy go wyregulować po wymianie. Potrzebne są do tego; omomierz, pompka podciśnieniowa z zegarem, oraz zestaw podkładek regulacyjnych.
Przerabiałem ten temat, u mnie byl to czujnik podcisnienia turbo pozdrawiam
Czyli czujnik ciśnienia doładowania turbo? Jak sprawdzić ten czujnik czy na pewno jest wadliwy
Błąd występuje stale, nie daje się kasować. Sterownik podstawia ciśnienie doładowania 800. czujnik turbo podmieniony na nowy. Do sterownika wraca sygnał ok 1V. Na wolnych nie ma w parametrach zmiany położenia przepustnicy przy przegazowaniu. Odpięcie czujnika ciśnienia nie powoduje generowania innego błędu.
Zmieniłem czujnik regulacji turbo i dalej to samo z przeładowaniem
A czy jesteś pewien że to czujnik zwierałes go na krótko ? Tam dosyć często gniły wiązki :)
Witam ktoś pomorze?
Witam mam taki problem . Trafił do nie Citroen C5 ktoś przy nim grzebał, i ubił ECU . Niby ECU zostało wymienione imo dopisane ale jest problem z błędem p0283 czujnik turbo . Na wyjściu czujnika powiniem mieć 5V masa i sygnał . Niestety na sygnale mam 6V . Nie wina kabli przejżałem całość zostaje ECU i nie wiem jaki powinien być prawidłowy może ktoś...
Witam, Podbiję temat. Również walczę z tematem przeładowania (od około 2 lat) ale w Focusie 1.6 tdci 109km . Tak znalazłem. Tak jak podejrzewałem zimny lut na rezystorze w ECU. Zakładam, że nie masz IDS'a więc musisz na początek podjechać do kogoś z kompem i niech sprawdzi jaką temperaturę widzi ECU z czujnika w przepływomierzu ( nie pomiar IAT z czujnika...
Mam ten sam problem. Nawet na płaski nie odpala. Zrobiona głowica wymienione turbo, przepływomierz, czujniki ustawienia wałka i wału. Jak już odpali po na prawdę długim kręceniu to nie może wejść na obroty.
Witam wszystkich , mam podobny problem nastawnik mi świruje i ustawić się nie może, odczuwalne od 2000 obrotów. Brak błędów czujniki powymieniane , Turbo nowe wtryski .ten sam obiaw miałem w zeszłym roku o tej porze przy niskich temperaturach. Czy ktoś miał taki obiaw ? Bądź podobny Pozdrawiam
Problem jest z czujnikiem kopiowania turbo a ty wymieniasz czujnik ciśnienia paliwa.
Ja również walczę z tym problemem. Sprawdziłem głowicę, pierścienie na tłokach, wymieniłem turbo, czujnik wałka i wału.
Ale wysyp tych tgl-ów, wykręcić czujnik z kolektora dolotowego i sprawdź czy nie jest cały w sadzy odpal i zobacz jak przygazujesz wytworzy się ciśnienie. W euro 5 masz 2 czujniki doładowania turbo - sprawdzić/wymienić, ogólnie podgląd parametrów w czasie jazdy. P.s. było kilka tematów przez ostatnie miesiące tutaj przewinietych.
Sprawdzić o ring na czujniku - czasem pojawia się nieszczelność przy zamiennikach i dlatego Ci szarpało.
VUW 242/3-3 M R1 nie ma czujnika cwu.
Czujnik czyta z koła zamachowego i masz go w bloku silnika po stronie rozrusznika. Ssanie idzie z pompy wtryskowej , na zaworek w głowicy i do Vacuum pompy. Wiązkę najwygodniej przełożyć w całości. Piny pasują zamiennie do jednej i drugiej wtyczki. Ja po prostu rozpinam wtyczki i składam od nowa do właściwego sterownika. Gdyby był bez turbo, wystarczyła...
Widzę że sporo wzrasta przepływ powietrza a nie powinien. walczyłem kiedyś z takim, sprawdź albo podmień czujnik położenia turbo.
Witam mam podobne objawy auto gaśnie jak się nagrzeje, ale tylko przy obciążeniu podczas jazdy na biegu jałowy jest ok. Dodatkowo powiązane jest to ze stukami w silniku stuki metaliczne jakby ktoś wrzucił kilka nakrętek do silnika - oczywiście dzieje się to po nagrzanym silniku. Komputer pokazuje błąd zasilania paliwa, wszystko w układzie paliwowym...
Przeładowanie turbo na przykład. Uszkodzony czujnik ciśnienia. Uszkodzony zawór sterujący. Problem z vacum. Zatarta geometria. I szereg innych rzeczy.
Przetwornik przepływu wody użytkowej do rozebrania i konserwacji + filtr wody zimnej. Na rurze też poruszaj czujnikiem NTC cwu.
planet i obserwujesz położenie czujnika kopiowania turbo czy zadana pokrywa się z rzeczywistą wartością... wyjdzie jak na dłoni..
Witam teściu ma taki problem w swoim passacie, otóż jadąc jak jest ciepło auto przy wyższych prędkościach po paru km przestaje reagować na gaz, tak jakby się zawieszało i nie miało totalnie mocy, można cisnąć gaz a ono nic, po wyłączeniu i włączeniu auta, można jechać dalej i problemu nie ma, co może być? Turbo, czujniki ciśnienia czy coś innego?
Turbo z czujnikiem położenia sztangi? Sterowanie dobrze podłączone? Przewody podciśnieniowe nie pomieszane?
Witam. Fiat Panda 2.1.3 Multijet 70 km. Przy około 3 tysiącach obrotów odcina turbo, zapala się check engine. Pokazuje błąd P0238 - czujnik doładowania turbo sprężarki A, wysoki sygnał. Po kilku odpaleniach auta check engine znika, ale problem nadal występuje do 3 tysiąców obrotów. Wymieniłem czujnik ciśnienia w kolektorze i nie pomogło. Auto posiadam...
Auto zostało jeszcze raz podpięte pod komputer i pokazało bład "Czujnik podciśnienia turbo". Mechanik zalecił bym nadal jezdzil i jak auto wskoczy znowu w tryb awaryjny to mam odrazu podjechać do niego by sie upewnić czy to potencjometr ( taka gruszka) czy poprostu sam czujnik.
W gruszce duzego turbo masz czujnik , którego sygnał nie pokrywa sie z rzeczywistym cisnieniem doładowania. Wskazane logi .
Tak, potrafię korzystać z google. Depollution System Foulty może oznaczać wiele błędów. W tym konkretnym przypadku komputer pokazuje błąd czujnika turbo (to jest istotne). Czy coś go może uszkadzać za każdym razem czy jest to możliwe że zakładają mi po raz 3 czujnik i psuje się on samoistnie na następny dzień od wymiany.
Który bezpiecznik jest od przepustnicy ? Po zaślepieniu dolotu egr-u błąd zniknął Zastały 4 od przepustnicy i czujnika turbo. Wszystkie wężyki w dobrym stanie Czujnik MAP też sprawny https://obrazki.elektroda.pl/6740126000_...
A gdzie jest ten czujnik turbo? poszukaj go, może pod pedałem gazu. Jak znajdziesz to napisz jaką ma oporność, może trzeba zmienić jego watrość. Ale najlepiej na takich czujnikach zna się Elektrit. Może on pomoże.
Został wymieniony czujnik temperatury spalin przed turbosprężarką ponieważ mrugala "sprężynka" i świecił CHECK. Doczytałem żeby sprawdzić temp. I myślałem że wszystkie powinny być po nocy jak najbliżej jednakowej temp. Tak jak to jest w przypadku czujnika przed turbo i przed filtrem.
Niestety nie mogę potwierdzić jednoznacznie, że rozwiązałem problem. W moim przypadku częściowo pomogło odłączenie czujnika położenia turbo, jazda testowa do zapalenia checka, ponowne podłączenie czujnika i kasowanie błędu oraz kliknięcie wymiana turbo. Nadal wysterowanie turbo na biegu jałowym jest na 88/84%. W czasie hamowania silnikiem wysterowuje...
Cisnienie ma być 16 bar bezwzględne na wolnych- wymień zawór przelewowy na listwie na odpowiedni. To jest Scania R 420 z egr i 2 turbinami. Upewnij się, że system egr jest szczelny, szukaj sadzy i śladów wycieku spalin wyjmij też czujnik turbo doładowania i wyczyść go delikatnie, pewno jest zabity koksem. Podaj, czy gumy na tyle to 315/70/R22,5? Jakie...
Podejrzyj w parametrach jak chodzi czujnik kopiowania turbo.
A przewód masz drożny spalin? Może czujnik nowy padł.
Które to A4, B5 czy B6? Działa klima czy tylko wentylator się kręci, bo to jest różnica. Presostat odpowiada za załączanie wentylatora elektrycznego. Jeśli jest zwarty, to wentylator będzie się kręcił cały czas. Ale jest jeszcze możliwość uszkodzenia sterownika wentylatora.
Do sprawdzenia podciśnienia, zaworek podciśnieniowy od VNT, czujnik kopiowania turbo, czy gruszka nie jest dziurawa, czy geometria się nie zacina...
Jeżeli to jest ten silnik co mi się wydaje to po lewej stronie na wężu(plastiku) jest czujnik - przy wejściu do głowicy.
rodzą się plany na zamontowanie turbodoładowania w Peuegot 206 2.0RC silnik RFK po 2002roku, jakie turbo do tego silnika by się sprawdziło? ciśnienie doładowania z rzędu 0.5bara by chyba wystarczyło, jak zrobić czujnik turbo doładowania dla ECU? oczywiście jeśli projekt by ruszył to finałem byłoby zrobienie softu u specjalisty, na jaką moc w efekcie...
Witam! Problem rozwiązany. Okazało się że te silniki mają problemy z rozrządem, po wymianie rozrządu błędy już się nie pojawiają. Mam nadzieję że komuś ta informacja pomoże. Pozdrawiam!
a ja bym zaczął od czujnika przy turbo
Jeszcze jedno pytanko czyli komputer da się skalibrować żeby pokazywało wagę osi na komputerze?I jeszcze jedno pytanko orientujecie się ile taka premiumka. Powinna spalać 2013 r eev 460 automat na dzień dzisiejszy nieprzeladowana masa całkowita 40 ton 35 litrów jest do wymiany czujnik turbo czy ma jakiś wpływ na spalanie? Dodano po 55 Mowa też o wersji...
Witam wszystkich mam problem z Dacią Sandero 1 z 2009 r. A mianowicie mam dwa błędy: 1 . Kod DF 263 osiągi turbosprężarki Na poziomie maksymalnym ... Szybka odpowiedź 1. DF115 („MAP – ciśnienie w kolektorze na poziomie minimum”) oznacza, że sterownik okresowo widzi _zbyt niskie_ ciśnienie w dolocie. 2. DF263 („Osiągi turbosprężarki na poziomie maksymalnym”)...
To raczej czujnik iglicowy.
czujniki turbo volvo mercedes turbo turbo volvo turbo benzyna turbo
termostat lodówki regulacja śrubki słaby ciśnienie pompa uszkodzony zasilacz telmor
nawigacja android nawigacja android
Viessmann Vitogas 300 – reset kotła, przycisk R, kody błędów, Vitotronic 100/200 Schemat kostki radia Opel Zafira A ISO, MINI-ISO, Quadlock – opis pinów i kolory przewodów