Turbina na stół. I czyszczenie kierownic. http://forum.vw-passat.pl/threads/4086-T...
witam, sie czyści kol sekuta tylko trzeba czyścić te od kierownicy przy turbinach z regulacja doładowania, temat chyba kilka razy opisywany, powodzenia
Czyściłeś turbinę?? A mianowicie jej kierownice...
No to masz turbinę do czyszczenie a konkretnie kierownice w niej lub zawór N75 się przycina. Zlokalizuj turbo w swoim aucie turbinę a na niej gruszkę (mieszek) od sterowania. Odepnij wężyk od niej i wepnij inny który następnie zasysaj ustami jak cięgno gruszki się nie ruszy tak 1 cm lub więcej to turbo do czyszczenia. Jak będzie ruch to n75 do wymiany...
Zanim je wyciągniesz to klucz 13-ka i nałóż na dźwignię ramienia turbo i spróbuj nią poruszać to ma skok ok 2 cm i sprawdź czy się blokuje czy w miarę jako tako chodzi bo być może wystarczy tylko dobrze rozruszać i potem ostro jeździć i będzie dobrze a jak nie drgnie to paskudna robota nie tyle z samym wyciagnięciem turbo bo to czynność niezbyt skomplikowana...
Witam mam pytanie bo zmagam się z problemem uszkodzonego sterownika turbiny po wymianie na nowy nie reaguje na testy na adaptację buczy ale nie działa sama sztanga i kierownica jest ruchoma turbina była czyszczona kolejny sterownik podłożony efekt ten sam w starym sterowniku natomiast uszkodziły się napędy czy jest możliwe bo przewody sprawdziłem że...
Mój Sharan tdi 110 KM już przeleciał 150.000 na czystym BIO. Ostatnio czyściłem (profilaktycznie) kierownice turbiny. Nagar? Jaki nagar? Przy jeździe na BIO nagaru jest o wiele mniej i nie jest taki twardy jak na ON.
hmmm nie staram sie nikogo straszyc opisalem wszystko jak bylo na moim przyklazdie. Mam obd+vag testowalem wszystko w jego przypadku moze byc to: Notlauf Błąd 575 Zaworek N-75 Czyszczenie kierownic w turbinie Odczyt błędów i diagnoza dynamiczna VAG-COM kanał 011 (vag/select/engine/basic settings/011 otwierasz maskę i obserwujesz sztangę) najczesciej...
Żeby zrobić w roczniku 98 wystarczy ci kabel vag za 20 kilka złotych z alledrogo np....... żeby stwierdzić zacięte kierownice wystarczy log 011 w próbie dynamicznej ale dla pełnej diagnostyki warto zrobić komplet logów. Lub sposób 2 dokopujesz się do turbiny przy turbinie jest puszka podciśnieniowa z cięglem odpinasz cięgło od ramienia przy turbo i...
Polecam lekturę. http://forum.vw-passat.pl/threads/4086-T...
Kolego falubaz1 Pierwszy lepszy link od wujka google http://forum.vw-passat.pl/threads/4086-T... Wystarczy poszukać. Tak jak pisałem. trzeba palcami sprawdzić czy wodzik chodzi. Jeśli nie czyszczenie turba a potem n75. Jeśli chodzi pominąć czyszczenie turba.
sprawdź wężyki sterujące bypasem/kierownicami spalin (w zalezności od typu turbiny) w turbinie - może byc też uszkodzona gruszka pneumatyczna przy turbinie ... w zależności od rodzaju turbiny: z bypasem - za słabe nadciśnienie - ECU nie może wysterować zadanego ciśnienia doładowania z kierownicami spalin - vacum pompa nie może zaciągnąc tak dużego podciśnienia...
jesli blad swieci na pomaranczowo i gasnie po zgaszeniu i odpaleniu silnika przyczyn moze byc wiele w pierwszej kolejnosci nalezy sprawdzic: czy zawor EGR nie zablokowal sie najlepiej wyczyscic - silnik 1,9 silnik 2,2 oraz warto wyczyscic takze kolektor czy nie jest pekniety IC - wymiana zawor sterowania turbina nie brzeczy - czyszczenie czy nie ma...
Witam, masz trochę dziwne objawy, u mnie przycinały się kierownice w turbo i miałem podobne efekty, ale to na 3,4 i 5 biegu. Później było jeszcze gorzej, pojawiał się notlauf(odłączenie turbiny) przy okolo 3 tys obrotów. Rozwiązaniem problemu jest wyciągnięcie turbiny i czyszczenie kierownic. Półśrodkiem jest rozruszanie sztangi, w moim wypadku pomogło,...
Sprawdź czujnik ciśnienia doładowania, może on źle podaje ciśnienie. Druga sprawa to możliwe że kierownice w turbinie mają za duży luz i czyszczenie nie pomaga.
Odma sprawdzana bo czysciłem wszystko od turbiny po zawor egr , po tym jak musiałem czyscic kierownice w turbo, bo wchodził w tryb awaryjny.
Witam mam passata 99 115 ajm Pd.Moje pytanie jest takie.Mój kumpel ma identycznego jak mój ale jak wsiade do jego paska to jak dodusze pedał gazu to w momencie jak załącza się turbina to czuć,że auto ciągnie jak zwariowane.A gdy wsiąde do mojego , to też jak u niego turbina zaczyna prace od mniejwiecej 1,6 tyś obr./min ale nieczuc aż takiej mocy jak...
Mam chyba to samo (3200-3400 ob/min i traci moc, a po wyłączeniu silnika i ponownym odpaleniu jest dobrze do momentu uzyskania podobnego pułapu obrotów) . Opinii po podłączeniu pod kompy u różnych speców było wiele, od zaworu EGR , zapieczone kierownice w turbinie po przepływkę , ale na szczęścia nie poszedłem za ich radami. Mój rzetelny (wcześniej...
najczęstsza przyczyna przeładowania silnika jest zacierająca się kierownica spalin , ma to miejsce w silnikach ze znaczym przebiegiem , rozebranie i czyszczenie OK ale to wszystko jest na niedługi czas niestety.
To ,że jest różnica tak mała to nie wplywa nawet na zachowanie sie silnika. Trzeba sprawdzić zawór n75 lub podmienić, choć kierownice też mogą się przycinać i ostra jazda nie wiele pomoże-czyszczenie mechaniczne turbiny często jest czynnoscią nieuniknioną...
Efekt jest taki, ze turbina cechuje sie dużą bezwładnością. Przekłada się to na jazdę tak, ze jak pogonie samochód na wysokie obroty ( do końca zakresu) i szybko zmienię bieg to przez jakieś pół sekundy samochód nie ma mocy. dopiero po chwili nabiera mocy. Najbardziej jest to odczuwalne jak go rozpędzam pod stromą górkę. wiem, ze w nowym silniku TDI...
Witam Od jakiegoś tygodnia mam problem w moim polo 9n 1.9 tdi ATD z turbiną. Jak go mocniej przycisnę na 4 i na 5 to rozłącza turbinę i wyrzuca błąd Charge Pressure Control: Positive Deviation (http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph... Załączam logi dynamiczne z jazdy, na końcu wykresu widać odcięcie turbiny(na 4 biegu obroty gdzieś...
czyszczenie zawsze trzeba kończyć polerką do tego nie usunołeś przyczyny, turbina sama z siebnie sie tak nie zapieka zwiększone dymienie zły zapłon uszkodzone pompki to początek
Czyścił mi kolega na można powiedzieć stole w garażu turbina nie była ruszana tylko czyszczenie kierownic. Kurka nie chce się z tym pogodzić ale chyba TRANS-SERWIS ma racje może turbo ociera o obudowę chociaż po czyszczeniu świst który był słyszalny wcześniej przed rozebraniem turbiny ustał. Dziś byłem na podłączeniu pod kompa i wskazało że turbina...
Klasyczny efekt przeładowania turbiny. Zacierają się kierownice. czarny0531 możesz od razu zabierać się za jej czyszczenie. Powodzenia.
Repa ma niestety rację, zacina się kierownica w turbinie więc masz chłopie kłopot. Dodano po 3 Co do przeczysczenia turbinki to nie jest taka prosta sprawa. Ja swoją czyściłem i dawałem do czyszczenia w serwisie audi (mam znajomego) i nic to nie pomogło. Regenerowaną, już miałem, wszyscy się zarzekają że to przecież nowa turbina. Miałem i po pół roku...
Czy czyszczenie turbiny robiła firma godna zaufania? Wszystko wskazuje nadal na zacinanie sie kierownicy spalin. Co do ciegna- powinna być farba na gwincie, która jest po fabrycznych ustawieniach. Jeżeli nie, to reguluje sie ją w warsztatowych warunkach mniej więcej tak https://youtu.be/-9_TOTDUyZc
Rozebrałem zawór n75 i wyczyściłem go dokładnie miałem problem z złożeniem go szczelnie ale daliśmy z kolegą radę:)....nie był tragicznie zapchany. Jak narazie jest lepiej bo się nie zawiesza i kopa ma jak dobra 90-tka. A co do kierownic w turbinie to nie czyściłem ich (mimo to że golfa mam dwa lata) bo nie wiem jak i narazie chcę spróbować bez czepiania...
ogarnięte zapłon się przestawił dziwne bo nikt nic nie robił przy tym tylko na drugi dzień po naprawie coś nie tak się dzieje turbina zaczyna się załączać dopiero około 3000 obrotów już nie wiem co jest czy jest możliwe że coś z turbiną się dzieje kierownice się blokują , dodam że ją 4 dni temu czyściłem
Witam!!! Posiadam samochód Renault Laguna II 1.9dci 120KM 2002 rok. Mam następujący problem od jakiegoś czasu turbina w samochodzie nie zawsze ciągnie od 1 biegu. Czasem na 1 i 2 biegu dociągam do 3 tys. obrotów i nic dopiero po wrzuceniu 3 turbo zaczyna ciągnąć i działa jakiś czas, następnie problem się powtarza. Raz na jakiś czas zaświeci się kontrolka...
Wydaje mi się że zatartą masz kierownice turbiny, zobacz czy sterowana jest ciśnieniem czy podciśnieniem, jak podciśnieniem to bardzo prosto sprawdzić, na zapalonym aucie podpinaj i odpinaj wężyk podciśnieniowy ktory idzie do gruszki kierownicy turbo, i zobacz czy cięgno gruszki pracuje w góre i dół , czy może stoi. Dodano po 4 A jeżeli chodzi o czyszczenie...
przyczyn może być wiele w pierwszej kolejności należy sprawdzić: czy zawór EGR nie zablokował się najlepiej wyczyścić - silnik 1,9 silnik 2,2 oraz warto wyczyścić także kolektor czy nie jest pękniety IC - wymiana zawór sterowania turbina nie brzęczy - czyszczenie czy nie ma rozszczelnienia dolotu zacięte kierownice spalin w turbinie czy przepływka jest...
A dzieje się to może przy osiągnięciu jakiejś konkretnej wartości obrotów silnika? Bo u mnie pedał gazu był "odcinany" przez komputer przy okolicach 2700 obrotów, bo poprzedni właściciel chyba "oszczędzał paliwo" i stosował PSJ, przez co nagromadziło się sadzy na kierownicach turbiny, przez co nie zmieniały kierunku, przez co na wyższych obrotach komputer...
Pierwszy objaw przycinających się kierownic turbo, za czyszczenie jej nie powinieneś zapłacić więcej jak 400-500 zł, gruszki rzadko się uszkadzają. Zakładając ze zawór sterowania turbiną, wężyki, akumulator podciśnienia i pompa vakum jest sprawna: Przegoń porządnie auto na 3 biegu z pedałem gazu max min tak dodawaj i puszczaj co 3 sekundy gdzieś przez...
U ciebie jest jeszcze jeden temat mianowicie ten błąd mid128 sid 32 fmi 7 dotyczy on zaworu sterowania hamulcem górskim.sprawdź jego przewody, czy nie ma ubytku powietrza ,pod kierownica masz przełącznik który go uruchamia.FMI 7 mówi o tym, że układ mechaniczny nie reaguje prawiłowo może jest coś na hamulcu za turbiną.
tzn? :) bo jezeli oddam auto mechnikowi jakiemus to co by nie bylo bedzie czyscil turbo + wymiana zaworu n75 nawet jezeli to nie bedzie potrzebne bo byle by zarobic mozna stwierdzic czy sa zapieczone kierownice? bo wtedy oddam auto na czyszczenie turbo i tylko czyszczenie . Czy mozna stwierdzic ze to n75 ? bo wtedy sam kupie nowy i zamienie . czy moze...
Witam, jak w temacie powolutku zacierają się kierownice w turbinie, jak autko rozgrzane to ok, jak zimne to zwieszka, interesuje mnie czy może ktoś ma jakiś inny sposób na zatarte łopatki niż czyszczenie. wiadomo, w moim przypadku nie zostało już nic innego ale co zrobić aby zapobiec powtórnemu zatarciu. Dodam że czyściłem już nieraz i staram się co...
Punto miało dwa dobre silniki ale niestety w Polsce ich nie kupisz - MultiJet 1.3 95KM i MultiJet 1.6 120KM, ten drugi to już w ogóle była rzadkość. 1.3 75KM jest strasznie mułowaty, tu zdecydowanie lepszą alternatywą jest benzyna 1.4 77KM + LPG (STAG albo ZENIT)... albo TwinAir jak lubisz nowości, ale LPG do tego tanio nie założysz, no i nie wiadomo...
Sztomel ma całkowitą rację. Autor napisał, że czyścił łopatki w turbo, więc? To to samo co kierownica? Dalej autor pisze, że zmieniał DAWKĘ PALIWA. Że zapytam, którą i po co? stefanscorpio, też dobrze podpowiada ;)
witam, ile km masz przejchane na tym sam, mozliwe ze trzeba by mu zafundować czyszczenie dolotu, jak wyglada doładowanie ? czy mech zrobił dynamiczna diagnoze, wyglada to na przycinajace się łopatki kierownicy turbiny, lub nieszczelnosć po stronie sterowania, sprawdż czy niema nieszczelności po stronie wysokiego cisnienia na dolocie( nawet niewielka...
Auto Golf 7 gtd. 2.0 tdi kod silnika - CUNA. Było wymieniane turbo i czyszczony dpf przez firmę. Głośna praca silnika na wolnych obrotach którą powoduje turbina. Słychać podczas pracy na wolnych obrotach głośną pracę turbiny (turbina wymieniona na inną i jest tak samo), gdy odłączam elektrozawór sterujący doładowaniem kierownica turbiny się opuszcza...
podejrzewam gruszke przy turbinie. sztanga chodzi na okolo 1cm i z oporem(kierownice czyszczone). po odlączeniu przewodu podcisnieniowego od gruszki samochod nie ma tego przyspieszenia ale czuc jest zmiany w jezdzie, przy zmianie biegow. Kolego a wiesz może jak przyspieszyć kąt wtrysku. Wyczytalem gdzies na forum ze kat powinien wachac sie miedzy 49-54....
Witam wszystkich i od razu przepraszam jakby nie ten dział... Koledzy i koleżanki zanim zaczołem pisać o tym problemie przegladałem mnóstwo tematów ale nie jest to ten sam problem.. Mam golfa iv 1.9 TDI 115km 1999r z 6-biegową skrzynia biegów. Problem polega następująco autko ma bardzo słaby v-max ale to też zależy kiedy(140km/h-150km/h).I jest problem...
Ma ktoś jakiś pomysł na rozwiązanie tej zagadki? Na 100% elektrozawór turbiny jest sprawny ale źle sterowany. W tej sytuacji kierownica nie będzie prawidłowo ustawiała łopatek. Co może mieć wpływ na nieprawidłowe sterowanie jego pracą? EGRa nie czyściłem sam, więc nie mogę za to odpowiadać. Czy jego nieprawidłowa praca może powodować takie anomalia?
Witam. W czerwcu 2020r. Czyściłem kierownice turbosprężarki. W załączniku wrzucam zdjęcia z logów dynamicznych z czerwca. Na tych ustawieniach auto jeździło bez problemu do teraz. Od tygodnia czasu auto najczęściej na 3 biegu i powyżej 3000 obrotów wchodzi w tryb awaryjny. Znany wszystkim NOTLAUF. Vag wyświetla błąd 17965. Czy jest możliwe ze ponownie...
Witam. Pacjent - Mondeo MKIII 2.0 TDCI 130KM 2003r. 1. Zaczęło się od lejących wtrysków. Demontaż wtrysków i pompy - okazały się tak zaopiłkowane, że nie nadawały się do naprawy. Zakup drugich wtrysków i pompy. Regeneracja drugich wtrysków i pompy. Demontaż całego układu paliwowego i dokładne płukanie. Montaż wtrysków, pompy i kodowanie. Efekt - wtryski...
Ale jak wyczyszczona, tam problem bywa z zacierającą się kierownicą doładowarki- czy to jest sprawdzone, naprawione? Czyszczenie nic tam nie wyleczy na ogół.Cięgno porusza się ręcznie?
może i turbina, jak zaczynali w moim aucie szukać przyczyny osłabnięcia to na pierwszy ogień poszła turbina ale u mnie okazało się że to nie ona Dodano po 3 jak zaczynali to turbinę rozebrali i czyścili bo podobno na łopatkach turbiny zbiera się osad i wtedy źle pracuje Nie obraź się ale klepiesz masło, które nic nie wnosi do tematu. Wszystko w samochodzie...
Diesle wolnossące lub turbo na zwykłej turbinie WG kręcimy jak nam pasuje czyli nawet i do 1500obr lecz od czasu do czasu wypada go przebutować aby sadza z wydechu wyleciała... Jeśli mamy turbinę VNT musimy regularnie przepalić go do 4tyś bo kierownice nam się zapieką od dziadkowatej jazdy i trzeba będzie ją czyścić... Dlatego też reasumując każdy silnik...
Zaczelo sie jak w trasie jechalem to byla moc i wszystko, wyprzedzalem auto, zredukowalem z 5 na 4 a tu nagle braklo mocy, auto bylo strasznie slabe, gaz byl do spodu na prostej drodze a licznik nie chcial przekroczyc 100, po zatrzymaniu auta po odleglosci 10km, i chwile przerwy auto zaczelo juz normalnie jechac a po jakims czasie gdzies tak 1,5 miesiaca...
kierownica turbina czyścić turbina czyścić kierownica
wymiana grzałki travelmate ekran podłączenie serwomotoru
bateria parkside styki problemy skrzynia automat volvo
Brak AM/MW i szumu na UKF w radio – diagnostyka zasilania, mute, przełącznik zakresów VW Touran 2008 1.9 TDI 105 KM – typowe usterki, diagnostyka, olej, rozrząd, EPS