no powyższa odpowiedz jest oki, ale spróbuję sprecyzować: (silnik ustaw osią w górę-czyli gwint od nakrętki do góry) 1. tulejka z kołnierzem (kołnierz w gorę) 2. turbina (część płaska do dołu) 3. tulejka kołnierzem w dół 4. kierownica (taka turbina z największym otworem) płaskim w dół - musi oprzeć się o obudowę aluminiową rantem 5. tulejka taka jak...
Witaj. Turbina bije za duże ciśnienie. wygląda to jakby kierownica była zapieczona sprawdź działanie sztangi powinna pracować około 2cm będziesz wiedział czy kierownica pracuje czy jest zapieczona. sprawdź przy okazji wężyki od sterowania turbiny
Niestety niepokoi mnie jej gwizd który wcześniej nie występował. Bo jak kierownica była ustawiona na małą wydajność to i turbina nie kręciła się na postoju, a ty nie słyszałeś bo wyciołeś katalizator.
Witam mam pytanie bo zmagam się z problemem uszkodzonego sterownika turbiny po wymianie na nowy nie reaguje na testy na adaptację buczy ale nie działa sama sztanga i kierownica jest ruchoma turbina była czyszczona kolejny sterownik podłożony efekt ten sam w starym sterowniku natomiast uszkodziły się napędy czy jest możliwe bo przewody sprawdziłem że...
Zapomniałem dodać, silnik do 2.5dci 150km. Jeśli miałaby przycinać się kierownica turbiny to dlaczego ZAWSZE pomaga zgaszenie i odpalenie silnika żeby turbina zaczęła pracować, dlaczego z czasem nie załącza się coraz rzadziej?
proponuje sprawdzić wężyki te od białego zaworka nie wiem czy występuje już turbina ze zmienną geogetrią jeśli tak to może być zatarta kierownica pozdrwiam MAPI
kierownica turbiny zapieczona dlatego przeładowuje, turbo wyciągnąć i wyczyścić kierownice.
Jak by się nie ruszało po stronie turbiny to stoi kierownica w turbinie :/
Witam. Mam Astre 1.7 CTDI . Moje problemy nasilały sie z rana zazwyczaj i w zimie . Gasna swiatła ,wycieraczki ,radio i opada wskazówka od paliwa . Zauważyłem że jak ruszam kierownica to czasami w pewnym momencie załapie i wszystko wraca do normalnosci. Mechanik zrobił połaczenie od aku do altka ale nic nie pomogło. Gdzies czytałem ze to wina alternatora...
Może kierownica w turbinie się zacina, może zaworek od sterowania turbiną... Podłącz pod kompa i sprawdż parametry pod obciążeniem silnika co się tam w tedy dzieje. I jeszcze jedno skąd pewność, że to turbina, jak to zauważyłeś?
witam. Często poruszano juz ten temat ale wszystkie rady nie dały efektu.Objaw w moim aucie to brak mocy na niskich obrotach. Po przekroczeniu około 2200 obrotów samochód nagle dostaje potężnego doładowania (wciska w siedzenie). Czasami jednak przytrzymując auto między 2000 - 2200 obrotów traci całkowicie moc, turbina nie załącza się. Maksymalna predkość...
Trochę sobie pomogłeś sprawdź czujnik regulacji ciśnienia paliwa. A najlepiej wymontuj go i na myjkę .Po wymontowaniu obejrzyj okolice o ringu uszczelniającego pewnie będzie dużo brudu i sitko zapchane. Dodatkowo sprawdzenie przelewu z każdego wtrysku . Tak trochę nie fachowo ale wystarczy odpiąć wężyki przelewu buteleczki 4 sztuki jednakowe wężyki...
Witam podmień kolego N75 co do turbiny to mogły zatrzeć prowadnice lub jak to woli kierownica turbiny. Jeśli chcesz sprawdzić (tak na oko) czy turbina podaje ciśnienie to złap za wąż idący od intercuoler do kolektora ssącego czy twardnieje przy dodaniu gazu.
Klapek to one nie mają, wymień chłodnice pow i sprawdż jakie maciśnienie doładowania w całym zakresie obrotów, a kierownica turbiny działa?. jak ma dziure niewielka to szarpnie sobie puki turbina niedoładuje właśnie od dołu do średnich obrotów.
Witam wszystkich obserwatorów tematu. Turbina w samochodzie nie została wymieniona na nową ponieważ się rozchodziła :D. Klient odebrał samochód z odłączonym czujnikiem ciśnienia doładowania bo ( bo wtedy to jakoś jeździło) i zrobił w ten sposób około 1500 km. Zajechał z tym jeszcze do innego warsztatu że nie ma mocy itd . i tam podłączyli mu z powrotem...
Jutro sprawdzę czy jest 10 mm , ale czy to może mieć związek z kopceniem ? Oczywiście że tak. Kierownica nadaje turbinie mocy - mówiąc oczywiście w uproszczeniu. Jeśli dajesz gazu, zwiększając "przerób" wtryskiwaczy a turbina nie nadąża pompować powietrza (na przykład dlatego że kierownica ją nie reguluje na maksymalny przerób) to finał jest kopcenie...
Efekt jest taki, ze turbina cechuje sie dużą bezwładnością. Przekłada się to na jazdę tak, ze jak pogonie samochód na wysokie obroty ( do końca zakresu) i szybko zmienię bieg to przez jakieś pół sekundy samochód nie ma mocy. dopiero po chwili nabiera mocy. Najbardziej jest to odczuwalne jak go rozpędzam pod stromą górkę. wiem, ze w nowym silniku TDI...
a jak autko jedzie jak ciągnie po całości czy tylkoz dołu a może w wyższych zakrecach obrotów? mogła sie kierownica w turbinie zapiec ,,,
Z identycznego odkurzacza wyjąłem silnik, górna turbina i kierownica zeszły bez oporów, ale dolnej za pierona nie idzie zdjąć, a coś pod nią wpadło i blokuje wirnik... Jak więc ją zdjąć? Szeroką gumę mam, była na silniku. Dodano po 2 Wrócę ze szkoły to zrobię zdjęcia i pokażę czego nie mogę zdjąć.
Jest to seria , 136KM , kierownica w turbinie niby sie nie zacina chodzi płynnie , co ważne to turbina nie zacina sie zawsze raczej 90% przypadków to po deszczu... dodam tez ze nie jezdze jak emeryt tylko cisnę ostro w gaz ;)
a czy sprawdzałes pompe vacum , moze ona jest zuzuta i daje ma za małe podciśnienie. ja mam u siebie ten problem , ponieważ po zgaszeniu silnika odrazu twardnieje mi pedał hamulca, a podciśnienie odpowiada za sterownie turbina - kierownica turbiny. Dodano po 3 nie wspomniałem ze na zimnym silniku czyli około 40 stopni celcjusza auto zbiera sie dobrze....
Witam posprawdzaj wszystkie węzyki od tego zaworu do turbiny i sprawdz czy porusza sie cięgno kierownic turbiny Pozdrawiam
Dziękuję, odkurzacz już działa, ostatecznie użyłem polskich łożysk PPL, takie akurat były. W tym miejscu miałby ostatnie pytanie, nie mam pewności, czy te talerze w środku poukładałem jak należy, a nie zrobiłem sobie zdjęcia. Ustawiłem tak patrząc od separatora: tuleja, turbina - talerz skierowany otworem do dołu, następnie tzw. kierownica - talerz...
potrzebuje pomocy? powyżej 2500obr/min na 5 biegu turbina wyłącza się i przechodzi w tryb awaryjny po, wyłączeniu silnika i odpaleniu jest ok. aż do 2500 na 5 biegu i znowu to samo! w srrwisie powiedzieli że jest zatarta kierownica turbiny ale jest już to zrobione i chodzi od obrotów, zamyka i otwiera ale to niebyło to , był wymieniony też przepływomierz...
witam,wszystkich czy ktoś mógłby mi pomóc? przy obrotach około 2500/min, turbina się wyłącza i przechodzi w tryb awaryjny,auto jest słabe niema jazdy? ale jak go zgasze i zapale to wszystko jest w porządku aż,obroty dojdą do około 2500/min na 5biegu i znowu to samo słaby? itak w kółko się dzieje, wymieniłem przepływomierz ale to nie pomogło? byłem na...
Silnik masz złożony. Na oś wirnika powinieneś założyć niziutką tulejkę dystansową z kołnierzem, tak aby założona na nią turbina np. 4 nie ocierała o "obudowę silnika". Następna będzie tulejka dystansowa z kołnierzem wysoka (3), później kierownica , czyli nr 6 połączony z 7, ale Ty zdaje się to rozwaliłeś. Później następna tuleja dystansowa nr 2, na...
dla potomnych , przyczyną niedoładowania było brak uszczelki na rurze do intercoolera . gdzie jest nie wiem ale mechanika trzeba zmienić. doszedłem do tego sam bez mechanika, komputera i kolegi który tak owocnie pomógł.
wymieniłem wszystkie węzyki od podciśnienia zawór N75 przepustnice,sprawdzałem kierownice w turbinie Kierownice w turbinie to właśnie zmienna geometria. Problem może leżeć po stronie czujnika ciśnienia doładowania. Olej na łączeniu może być oznaką nieszczelności samego wirnika.
w 407 2,0hdi podczas przyśpieszania wyskakuje błąd P2562 potencjometr komunikatu turbosprężarki usterka elektryczna potencjometr w siłowniku turbiny wymieniony zawór sterujący turbiny też turbina wyczyszczona kierownica łopatek chodzi płynnie ktoś spotkał się z taką usterkią
Czy ten wykres co zrobiles to turbina na krotko (bez sterownia) czy tak jak powinno byc ? Ewidentnie dolu nie ma ..tak jak wspomnieli koledzy albo kierownica albo przytarty wirnik. Z ciekawosci, jaki masz przebieg auta ? M.
Witam, mam autko od 4 dni jak w temacie, jest to 105 konny silnik BLS z filtrem cząstek stałych. Silnik po przekroczeniu określonych obrotów zalicza tryb awaryjny. Wyskakuje błąd P0299 czyli niskie doładowanie. Obstawiam ze coś z turbinka. Zapalam silnik , na wolnych obrotach pracuje idealnie równo około 800 obrotów, nic nie faluje. Obserwowałem sztangę...
sprawdziłem polskim vagiem wykresy doładowania na postoju i już mi wyszło, że przy 1300 obrotach daje ciśnienie prawie 3000 to jest nie możliwe żeby turbina takie ciśnienie dawała już zamówiłem czujnik MAP-a, a kierownica pięknie działa zawór N75 też sprawdziłem na krótko zamyka i otwiera bez zastrzeżeń. Jak wymienię czujnik MAP-a to napiszę. Dodano...
zobacz jak pracuje sztanga. wygląda na zapieczona kierownice turbiny, albo masz jakąś dziurę na układzie jak byś mógł zrób jeszcze logi przepływki.
Finalnie. Okazało sie że to nie turbina była problemem (prawdopodobnie wszystkie 3 były dobre). Diagnoza była następująca. Stara turbina przed uszkodzeniem wirnika miała zapieczone łopatki. Tak więc nie pompowała w całym swoim zakresie a jedynie bardzo słabo - do czego się po prostu przyzwyczaiłem. W między czasie miałem wymieniane sprzęgłow i podczas...
odłączyłem tam przewód vac out i więcej niż 120 dalej nie jedzie :/ Czyli kierownica w turbo raczej nie jest zablokowana. Teraz sprawdź ustami czy wężyk atm z zaworu n75 jest drożny, jeśli ok, to zamień na próbę n18 z n75
Turbina do regeneracji a nie jakieś zaworki srorki po prostu zacina się kierownica sterująca łopatkami zmiennej wydajności turbiny i stąd te skaczące wskazania ciśnienia doładowania . To nic nie da że wyjmiesz turbinę i ją rozkręcisz potem wypolerujesz a i tak za jakiś czas znowu to samo .Łopatki zmiennej geometri są przytarte i będą się blokować. Daj...
tu problem polega na tym że jechał lepiej przed wyczyszczeniem z zapieczonymi kierownicami ... niż teraz gdu turbo normalnie wstaje. nie ma bledu. ale cisnienie jest kiepskie wg mnie. Kierownice da sie złożyć tylko w jeden sposób. działają prawidłowo. na logu też cisnienie zmienia sie gdy kierownica sie przestawia więc jest dobrze.
Dzięki za wyjaśnienia. Turbina była złożona raczej dobrze, kierownica pracowała płynnie, wirnik obracał się bez oporów. Położenie cięgna tak jak było, zaznaczyłem przed demontażem. Zauważyłem wczoraj nast. zjawisko: we wspomnianych wcześniej okolicznościach (rozgrzany silnik, prędk. > 100 km/h) podczas przyspieszania turbina przestaje działać (odcina...
Są to zaworki bliźniacze można je zamieniać a skoro jeden już zamieniłeś to jeden powinien Ci zostać więc zamień go teraz z drugim i zobacz co się będzie działo. Zakładam, że turbina która została założona jest 100% sprawna bo żeby się nie okazało że w twojej turbinie i w tej włożonej zacina się kierownica powietrza.
Podważenie plastikowej kierownicy pod turbinką nic nie daje, zdaje się kierownica trzyma się na dwóch śrubach. Piszę zdaje się bo tu jeszcze nie dotarłem. Udało mi się tak jak koledzy piszą zbić od tyłu od uszkodzonego łożyska. Poszło nawet tak sobie i oddzieliłem stojan od wirnika. Została jednak turbina z łożyskiem, natomiast z drugiej strony rozsypało...
Witam! Turbina dmucha za mocno!!!!!!, podciśnienia sprawne, zawór też, kierownica luźniutka, w trakcie testu kierownicy wszystko OK. Pierwsza jazda i przeładowuje, gaszę odpalam i auto jedzie dobrze? Oczywiście na komputerze pokazuje żądaną wartość (3bieg/gaz w dechę) 2300/2400 a rzeczywistą 2601 no i tryb awaryjny Co może być takiego złego w samej...
Witam. Mam Astre 1.7 CTDI . Moje problemy nasilały sie z rana zazwyczaj i w zimie . Gasna swiatła ,wycieraczki ,radio i opada wskazówka od paliwa . Zauważyłem że jak ruszam kierownica to czasami w pewnym momencie załapie i wszystko wraca do normalnosci. Mechanik zrobił połaczenie od aku do altka ale nic nie pomogło. Gdzies czytałem ze to wina alternatora...
Musiałbyś odczytać błędy, ale w tej bryce masz do przeglądu lub wyczyszczenia: czujnik doładowania w kolektorze, ewentualnie kolektor, egr oraz sterowanie (kierownicę) turbiny lub sama turbinę - (niestety w tych autach to powszechne) i przy tej okazji wszystkie te czynniki mają taki skutek, ale najbardziej prawdopodobny jest zasyfiony kolektor oraz...
Witam chciałbym odświeżyć mój problem. Wymieniłem turbine na gwarancji i teraz samochód nie kopci i po przejechaniu 500 km poziom oleju utrzymuje się na maksimum. Wszystko bylo by super gdyby nie jeden mały problem. Otóz zdarza się teraz że czasem podczas jazdy głównie pod góre z obrotami około 2000 obrotów samochód przechodzi w tryb awaryjny i odcina...
Witam! Problemik jak w temacie. Silnik 1.9 TDI ASZ. Wyskakują węże od turbo. Najpierw na górze. Pomyślałem że zatrzaski nie trzymają. kupiony nowy w ASO. To teraz zaczął wyskakiwać dolny za kulerem. Też kupiony nowy. Ale i tak wywala jak się gazu dołoży. Generalnie dziwna sprawa bo nie wpada w tryb awaryjny, tylko wywala te węże. Po podłączeniu do kompa...
Witam Przepraszam,ale teraz widzę,że wysłany post o godzinie 10:30 nie zarejestrował się na forum. Poprostu muszę go powtórzyć. Zapewne kupiłeś wirnik 305.5200 i turbiny 2szt.305.0040 oraz łożyska 608ZZ 2szt. Składamy agregat ssący typ.305.5; -na wirnik od strony komutatora wciskamy łożysko 608ZZ i nakładamy amortyzator gumowy, -do kierownicy górnej...
Witam. W domu mam na szczęście ZELMERA. Natomiast w pracy Elektrolux Mondo. Powierzchnia do sprzątania to ok. 80 m2. Otóż owo Mondo jako nowy odkurzacz było cichuteńkie, ssało jak głupie ale tylko jak miało pusty (nowy) worek. Niestety kanał ssący jest wykonany jako stosunkowo mała szczelina i gdy w worku jest ok 1/4 jego pojemności odkurzacz już prawie...
Witam Serdecznie! Wyjąć, łatwo powiedzieć! Jest chyba 8 śrub a raczej 4 nakrętki M8 i 4 śruby M6 ale 2 z nich są niewidoczne, z tyłu i rozkręcić je będzie nie lada wyzwaniem. Powiedżcie jak połączona jest ta turbina z częścią sprężarkową, czy to wyjdzie samo? No i jeszcze wodzik idący do gruchy, jak go poluzować z tyłu , i jakieś jeszcze uszczelki,...
witam, popierwsze sprawdż czy masz filtr DPF, poniewaz nie wszystkie vectry je mają, jezeli tak a ostatnio jezdziłeś tylko nakrótkich trasach to przyda sie jej pogonić i to ostro, masz mocowany na pasie przednim zawór regulacji kierownicy turbiny sprawdz czy wężyki a w szczególności gumowe kolanka nie maja pęknięć i ogólnie weżyki sterowania od pompy...
problem rozwiązany turbina jeszcze raz wyciągnięta wyczyszczona kierownica łopatek siłownik regulowałem tak gruszka zaciągnięta podciśnieniem =17psi regulacja pokręcona o położenia max i wszystko wyczyszczony zawór egr zacięty delikatnie był otwarty jazda próbna wszystko OK :D ciśnienie na turbo wolnych=97kpa max+231,7kpa dziękuje wszystkim za pomoc
czyścić kierownica turbina wymiana turbina turbina turbina mercedes sprinter turbina
iphone eeprom drive monitor siemens drukarka krzywy pobiera papier
interfejs diagbox bateria parkside styki
Evinrude – silnik odpala, nie wkręca się na obroty, gaśnie – diagnostyka i typowe usterki Różnice między klawiszami ESC i Enter na sterowniku