Najprawdopodobniej nastawnik pompy wtryskowej do czyszczenia.
Witam. Potrzebuję zrobić korektę dawki paliwa po czyszczeniu nastawnika w pompie wtryskowej. Czy możecie mi poradzić jakiś tani program diagnostyczny typu VAG, a najlepiej linka, co kupić lub pobrać. Mam Launcha, ale tym mogę sobie co najwyżej sprawdzić i pokasować błędy.
posiadam audi 80 b4 1,9 tdi 1z 1994 r. auto czasami szarpie podczas jazdy byłem dzisiaj na diagnostyce i okazało się że to nastawnik pompy wtryskowej . czy ma ktoś może jakieś materiały jak to rozebrac wyczyścic jest to droga rzecz a może samo czyszczenie wystarczy .
I zacząłem działać zajęło mi to ok 4godz bo wszystko starałem się robić precyzyjnie i się opłaciło, teraz autko nie szarpie i lepiej wchodzi na obroty. Powodzenia w naprawie.
moim zdaniem nalezy wyczyscic nastawnik tam sie zbieraja opiłki i nastawnik wariuje w twoim przypadku przy duzym obciazeniu na elektrodzie jest opisana procedura czyszczenia nastawnika pompy wtryskowej:)pozdrawiam nilej zabawy
Witam Posiadam VW Golf IV 1.9 TDI 110KM 1999r. AHF Panowie od jakiś 6 miesięcy borykałem się zapalającą się sporadycznie kontrolką świec żarowych. Z tydzień temu auto mi zgasło i nie chciało odpalić (podczas odpalania auto wychodziło na wysokie obroty po czym odrazu gasło i rzucało dużą ilością spalin) W związku z powyższym zabrałem się za czyszczenie...
Witam. Miałem taką usterkę w audi b4 tdi 1Z.Okazało się że to nastawnik w pompie wtryskowej. Czyszczenie pomogło. DAREK
Częstą przyczyną w tych silnikach jest pompa wtryskowa. Może wystarczy czyszczenie nastawnika?
Witam wszystkich mam problem z moim golfem przy dodawaniu gazu szarpie. Słyszałem że w tych silnikach ten objaw to zabrudzona pompa wtryskowa może ktoś ma instrukcje czyszczenia nastawnika. Z góry dziękuje.
Witam Nastawnik pompy wtryskowej do czyszczenia
Czujnik temperatury silnika do sprawdzenia,nastawnik pompy wtryskowej do czyszczenia i czujnik temperatury paliwa w nim do sprawdzenia.
Witam, wiem że to inny silnik, ale gdy ktoś szuka interpretacji błędu 41 , to tu jest kierowany przez wyszukiwarkę. W Dieslu 2,5 TD, 2003rok 115 KM , pompa sterowana elektronicznie, błąd 41 opisywany jako "Polecenie 1 elektrozaworu przepustnicy" , w rzeczywistości oznacza on awarie sterownika (nastawnika) umieszczonego na pompie wtryskowej , a nie przepustnicy...
Należy zacząć od pompy wtryskowej. Instrukcję czyszczenia nastawnika znajdziesz w internecie.
Nastawnik jest to element pompy wtryskowej, który steruje wielkością dawki wtryskiwanego paliwa. Przytoczone przez kolegę szarpanie jest jednym z podstawowych objawów problemów z nim. Tak jak wspomnieli koledzy wcześniej albo czyszczenie albo wymiana tego elementu. Chcesz trochę poczytać o nim proszę: Krótka rozprawka o nastawniku pompy.
o naprawy nastawnik pompy wtryskowej ewentualnie do czyszczenia albo do wymiany cewka w pompie
Prawdopodobnie nastawnik w pompie wtryskowej do czyszczenia. Jednak należy Vagiem zrobić diagnoze.
Odczytany błąd DTC nr 41 sygnalizuje nieprawidłową rezystancję cewki wtryskiwacza (nieprawidłową rezystancję pomiędzy sterownikiem silnika a wtryskiwaczem). Mam Pajero Classic 3.0 V6 24v na Stag 300 ISA2 - u mnie kontrolka się nie zapala. Witam, wiem że to inny silnik, ale gdy ktoś szuka interpretacji błędu 41 , to tu jest kierowany przez wyszukiwarkę....
no ja kolego mam bardzo podobny problem tylko ze w golfie IV 110KM i wymienilem wszystkie wezyki,nowy zaworek N75,turbina wyczyszczona,nowe filtry,pompa wtryskowa sprawdzona i czyszczony nastawnik i w logach dynamicznych jest ok, ale auto jest slabe i nie ma takiego przyspieszenia z 1800obr jak kiedys.jezdzi lepiej dopiero przy2400obr a i wyciolem katalizator....
najczenstrze uszkodzenia pomp wteyskowych to awarie nasrawników. w wiekszej mierze wynikają one z złej jakości paliwa i żadkiego wymieniania filteów paliwa (zdażają się takrze "mordercy" którzy próbują czyścić takie filtry zamiast je wymienić) dlaczego tak drogo kosztuje naprawa takich pomp to proste wynika z ich skomplikowania i wielkiej dokładności...
Gaśnie silnik podczas jazdy,deska rozdzielcza jakby nie działała zegary schodzą do zera i czasem wystarczy przekręcić stacyjkę na off i znów na on i auto jedzie dalej,ale czasami jest tak że kręcenie stacyjką nic nie daje ale po odczekaniu około dwóch minut znów odpalam i jadę dalej ,czy może to być wina komputera???? dodam że nastawnik pompy wtryskowej...
Było kilka razy na forum. Odkręcasz czyścisz zakładasz nowa uszczelkę i skręcasz. Pamiętając że możesz nie odpalić samochodu po swojej robocie. Zaznacz sobie wcześniej w jakim miejscu był przykręcony. Później na kompa i doregulować dawkę. Owszem, było wiele razy na forum, tym i innych ale widzę, że nie czytałeś kolego ftp.kowal info jak należy : aby...
podłącz pod tester i ustaw dawkę paliwa jak dobrze pamiętam to ok 6 ml na cykl.Po twoich objawach to za duża przesuń nastawnik do przodu pompy
Możesz użyc również testera Pomp Wtryskowych , tester ten ma funkcje testowania i czyszczenia nastawnika dawki , który sprawia najwięcej kłopotów. tester TP3 firmy Delta Tech Elektronics . TP 3 przeznaczony jest właśnie do pomp Boscha VP36, 37.
przestrzegam przed dodawaniem specyfików do czyszczenia wtryskiwaczy, przez te środki padaja uszczelki. niema problemu z wymianą tych dwóch uszczelek tylko trzeba posiadać specjalny klucz trójkątny do odkręcenia nastawnika koszt okoł 50zł. przed odkręceniem zaznaczcie położenie na znaki żeby później tak samo go ustawić bo zmienicie dawke paliwa.wszystkie...
Może temat już rozwiązany, ale napiszę dla innych, bo bardzo często ludzie to mylą. Złej pompy szukasz, w BMW TDS (czy silnik m41 czy m51) montowana była pompa VP-36 (rozdzielaczowa pompa wtryskowa BOSCH, Twój silnik ma mieszanie w komorze wstępnej!), a NIE VP-37 której instrukcji czyszczenia nastawnika do znudzenia wszędzie pełno (montowana w VAGach,...
drgania w ALH to efekt 2 usterek 1- brudny nastawnik pompy wtryskowej 2-wyklepane koło zamachowe 2 masowe odepnij wtyczke 3 pinową - znajduje sie ona na skrzyni biegów - odetniesz w ten sposób sygnał prędkości jazdy podawany do ECU - jeśli drgania ustapia - pompa wtryskowa (nastawnik) do czyszczenia jeśli nadal beda drgania - koło zamachowe do wymiany
Koroligor szacun wiesz co w trawie piszczy... Wiem wiem bo wymieniałem nastawniki w BMW 2.5 TDS i oczywiście jeden musiałem zepsuć żeby się nauczyć :D Na szczęście uczyłem się na swoim aucie a później opanowałem sztukę :) Przyjeżdżali znajomi na czyszczenie i wymiany. Bez kompa nidy rydy poprawnie ustawić to nie maluch :D
rano odpala normalnie ale jakoś nie wkręca się na obroty jak kiedyś i nie czuje takiego przyrostu mocy po przekroczeniu 2 tys obrotów wiem ze to tylko 90ps ale auto powinno sie wyrywac do przodu a on powoli jakby to było SDI bierze mi troche oleju ale tak od wymiany do wymiany zejdzie do minimum wiec nawet wcale nie dolewam robi sie troche tłusto od...
Witam serdecznie. Mam taki problemik, od jakiegoś czasu walczę z szarpaniem silnika, objeździłem już wszystkich mechaników, każdy tylko drapie się po głowie, albo sprawdza i mówi trzeba wymienić, to i to, i jeszcze tamto, i w sumie nikt nic nie wie. Szarpie mi na zimnym silniku przy obrotach około 2000 no i czuję, że nie ma tego kopa co miał kiedyś....
czyli wychodzi na to, że wymieniłeś kompletny nastawnik pompy wtryskowej a obstawiam, że Twój był sprawny tylko wymagał czyszczenia i pewnie chłopaki od razu skumali w czym rzecz. Identycznie też jak sądzę będzie u kolegi (at)jaco80 choć przed jego czyszczeniem sprawdziłbym odczyty Vagiem co pokazuje wtrysk sterujący i czy prawidłowo wysterowywuje przestawiaczem...
Nie wiem bo nie zajmuje się regeneracją. Kiedyś wymieniałem po kimś pompę bo sam czyścił nastawnik i tak zmontował że urwała się ta kulka co z nastawnika w pompę wchodzi. Było to Audi, przywieźli nastawnik od VW i nie pasował choć moc silnika ta sama. Co do komunikacji to gdy radio nie jest fabryczne to czasem zakłóca komunikację choć nie pamiętam by...
Witam. Odgrzeję ten temat ponieważ mam podobny problem z sinikiem aey w cordobie. Dwa tygodnie po czyszczeniu nastawnika wskoczył błąd 1268 3500 i nie można go skasować. Jeżeli uda się wykasować to po rozgrzaniu silnika do około 80 st. wskakuje ponownie. Czy przyczyną może być czujnik temp. paliwa w pompie wtryskowej? Próbowałem ustawiać różne parametry...
nastawnik zamontowany jest u góry pompy wtryskowej, można go wymienić a można też przeczyścić, tu masz opisaną całą procedurę, sam musisz zmierzyć swoje siły na zamiary http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php... dodam, że zanim zdecydujesz się na jego wymianę lub czyszczenie to za pomocą programu i interfejsu diagnostycznego...
Witam Trochę tego dużo , ale postaram się dać odpowiedzi na wszystko 1.Wg mnie,ten serwis coś tu kręci.Dlaczego wymienić filtr paliwa,skoro jest praktycznie nowy?Miałoby to sens,jakbyś tankował jakieś podejrzane paliwo,lub nie daj Boże lał olej opałowy.Coś mi się zdaje,że chcą cię naciągnąć na kasę.Co do opiłków - skąd niby w paliwie te opiłki?I z czego...
Dlaczego chcesz czyścić ten nastawnik? masz dużo wolnego czasu czy po prostu coś się z autem dzieje? W każdym razie kluczowe przy składaniu pompy jest ustawienie czujnika RSW oraz nastawnika na odpowiedniej dawce paliwa, oczywiście wymiana uszczelek obowiązkowa. Dodano po 11 Taki mały niuans, autor tutorialu zapomniał napisać, ale z tego co pamiętam...
Dzień dobry, to co jest w 1 grupie doradzono mi, że skoro odpala normalnie (po naprawie nastawnika) to że może tak zostać. niby powinno być ok 3 mg, ale zostawiłem. Niby można się bawić z poluzowaniem pokrywy i "stukanie" ale nie chciałbym tego pogorszyć... Przyśpieszenie jest OK auto ma swoje lata, ale zdarza się, że wyprzedzam bez problemu na 5 biegu...
Witam, czeka mnie regeneracja pompy wtryskowej lub ewentualnie wymiana, w silniku jak w temacie. Silnik nie odpala, podczas kręcenia rozrusznikiem paliwo jest "zasysane", ale widać podczas kręcenia że ucieka niemalże "ciurkiem" gdzieś od spodu pompy. Trudno zlokalizować gdzie dokładnie, w każdym razie gdzieś na dole. Zajmuje się trochę mechaniką, może...
tak czujnik jest w głowiczce pompy wtryskowej - nowy czujnik w ASO kosztuje ~ 70 PLN przykręcony jest 2ma srubkami (torx) wypięcie czujnika odetnie sygnał predkości jazdy do ECU - jeśli auto przestanie szarpać - przy okazji wymiany czujnika możesz wyczyścić nastawnik - do czyszczenia potrzebny będzie VAG - trzeba sprawdzic i zapisać połozenie nastawnika...
Na wstępie uwaga dotycząca edycji: wykorzystuj funkcję "Quote" , a nie "Text" lub inną, jeśli chcesz cytować. Widać wtedy cały tekst, a nie tylko na pasku przesuwnym, tak jak w Twoim przypadku. Szkoda, że wcześniej nie zorientowałeś się o "suchym" paliwie i nie zacząłeś stosować silniejsze stężenie oleju 2T . Niestety, ja podejrzewam największe kłopoty...
Witam Mam troszkę nietypowy przypadek. Robię obecnie golfa 4 1.9 TDI AGR 90km 2000r Problem polega na tym że silnik jest mulasty... Turbina pompuje bardzo ładnie (nie przeładowuje grupa 011). Kąt wtrysku na rozgrzanym silniku 60 jednostek (nastawy podstawowe kanał 000). Przepływomierz pracuje bardzo ładnie (bloki pomiarowe grupa 003). Egr testowany...
podaj na N109 12V bezpośrednio z plusa akumulatora albo wyjmij z niego tłoczek i wtedy silnik odpali, trzeba ponownie przelutować styki na przekaźniku 109 a nie je czyścić - to nie brudny stół po obiedzie, jeśli kolega wymieniał przekaźnik 109 i nadal to samo to albo kostka stacyjki albo przekaźnik w module alarmu albo chwilowy brak połączenia pomiędzy...
To jest autko z pompom rotacyjną (nie cr). Podobne objawy dają: uszkodzony nastawnik pompy źle ustawiony kąt wtrysku olej w układzie dolotowym umierająca pompa wtryskowa zawieszające się wtryskiwacze Ciekawostka: W silniku starszym (f8q) identyczny objaw prowadził do wymiany świec żarowych (jak wiadomo te starsze nawet ciepłe bez grzania świec cieżko...
Opis może trochę przydługi ale nie chcę pominąć jakiegoś drobnego szczegółu,który mógłby pozwolić na znalezienie usterki. Poł roku temu podczas jazdy na trasie wystąpił chwilowy brak mocy. Wyglądało to tak jakby na chwilę zabrakło paliwa. Taki zanik powtórzył się jeszcze raz. Przed i po tym zdarzeniu silnik pracował równo w pełnym zakresie obrotów i...
Mam następujący problem, odstawiłem samochód do mechanika w celu wyczyszczenia kolektora ssącego bo samochód stracił na mocy. Po jego demontażu, wymyciu i ponownym zamontowaniu samochód podobno odpalił, po chwili zgasł i za boga ojca nie zapali. Po wpięciu komputera występują błędy, których nie da się skasować. Mechanior twierdzi, że padła pompa wtryskowa,...
Witam, nabyłem passata b5 99r 1.9 tdi 110km, który przez trzy lata stał na dworze nie jeżdżony. Przy kupnie odpalał bez problemu, przywiozłem go do kraju na lawecie, po kilku dniach wyjechałem z garażu i gdy chciałem ponownie wjechać nie odpalił. Podłączyłem paliwo z bańki (aby wyeliminować zbiornik, filtr itp.), podłączyłem urządzenie do sprawdzania...
Odnośnie zerwania łańcucha rozrządu to pewnie że się da zerwać ale na pewno można zapalić kilka razy z popychu ( nie ciągnąć 100km)i nic się nie stanie, oplowskie dtl to specyficzne silniki i strasznie często się zapowietrzają, dla mnie w pierwszej kolejności wymień węże przelewowe i trójniki, koszt ok. 10-15zł a często te właśnie węże są popękane lub...
objawy te sa na nastawnik mialem kiedys taki problem i okazalo sie ze jest zepsuty wtrysk z czyjnikiem do ktorego nida dwa kable sprubuj go podmienic na forum obd2 koledzy pisali ze czasami pomaga odpowietrzenie wtryskow mysle tylko ze ktos kto czyscil ci nastawnik widzial w jakim jest stanie i jak bylby powycierany powiedzial byci otym tak wiec spruboj...
czyszczenie nastawnika pompy czyszczenie pompy wtryskowej czyszczenie nastawnika
czujnik wzorcowy cylindra aparat zacina telefon wymiana ogniw bateria laptop
przetwornica 24vdc 12vdc tomtom przywracanie
Webasto w Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI - diagnostyka i naprawa Adaptacja lamp Volkswagen Tiguan USA na EU