Po odłączeniu wzbudzenia to samo? To samo w aucie z podłączonymi przewodami i to samo "na stole" po odłączeniu. A czyściłeś go w okolicach mostka ? Podaj napięcie na mostek przy odłączonych uzwojeniach i sprawdż prąd. Przy odlutowanych uzwojeniach bez zmian. dopiero jak odłączę/podważę tę blaszkę, która łączy mostek z regulatorem (b1+) to pobór prądu...
To bardzo dużo. Sprawdź ładowanie na śrubie plusowej na alternatorze i obudowie alternatora. Jak będzie powyżej 14 to do czyszczenia wszystkie masy i plusy ewentualnie do wymiany klemy. Po tych dwóch minutach sprawdź czy nie grzeją się klemy, czasem w Oplach się to zdarzało.
W jaki sposób to mierzysz? Czyścisz zacisk plusowy alternatora, czasami plus brany jest z zasilania rozrusznika trzeba sprawdzić jak w tym aucie jest, odkręcasz alternator i czyścisz masę obudowy styku z masą samochodu.
Witam, Zawsze kiedy jest zwiększona wilgotność powietrza, np rano, późnym wieczorem lub kiedy pada/padało a silnik jest zimny ( uruchamiana po dłuższym postoju, np nocy ) piszczy mi pasek osprzętu. Różnie kiedy wchodzi na obroty lub na wolnych. Kiedy jest ciemno a zaczyna piszczeć zauważyłem że światła przygasają jakby zanikło ładowanie a nawet kiedy...
Koledzy, temat tych alternatorów nie raz przerabiałem, tam wystarczy wcześniej zareagować, jeszcze przed uszkodzeniem stojana. Wyciągałem stojan z obudowy, czyszczenie rdzenia i obudowy, farba na jedno i drugie, złożyć na wazelinę techniczną i alternator przeżyje samochód.
Mili koledzy napiszcie o mocowaniu za pośrednictwem simmerbloków - piszecie o czyszczeniu - nie mogę w tym momencie zorientować się o czym mowa . Czy to chodzi może o ten izolator w obudowie alternatora ?
Chcę wyczyścić obudowę alternatora aby wygladał jak nowy...co zrobić aby nalot szaro-srebrny nabrał blasku??? jakis środek chemiczny??? szczotka druciana nie daje pożądanego efektu
A wiec podsumowując caly ten syf :) Padlo nam ? no wiec bierzemy : - klucze nasadowe (8.10,12,15) - śrubokręty - miernik - lutownica - młotek Pierwsze co odkręcamy minusowa klemę od akumulatora !!!! Rozkręcamy alternator - pierwsze co to odpinamy kable i odkręcamy śrubkę od ładowania (2 kable grube pod kapturkiem) następnie 2 śruby od spodu popuszczamy....
Czystsze przyjemniej się składa. No i to wizytówka twojej pracy, zawsze to inaczej wygląda, jak klientowi oddajesz ładny. Z Tobą się zgodzę. Ja jak składałem swój to wymyłem go jak to wyżej napisałem: Ja swój alternator czyściłem płynem do mycia silników. A przy okazji spryskałem tym wszystko co tylko znajduje się pod maską no i auto wygląda jak świeżo...
Pierwsze cztery odpowiedzi to o kant d..y rozbić. Co do wyjęcia stojana z obudowy to mnie się kilka razy zdarzyło to robić. Najpierw dobrze rozgrzewam palnikiem obudowę, następnie wybijakiem i młotkiem stuk puk aż wyjdzie (stojan i tak do wyrzucenia). Dokładne czyszczenie i usunięcie tlenku glinu, solidne podgrzanie wyczyszczonej obudowy i montaż nowego...
Witam! Ostatnio mam problem z alternatorem w Yarisce, mianowicie pokazuje napięcie ładowania 13,1V. Gdzie i czym mierzyłeś , jaki masz silnik. Multimetrem na klemach dochodzących do akumulatora, tak jak wszystkie filmiki instruktażowe na YT pokazują. Dziękuję wszystkim za tak obszerną dyskusję i teorie na temat diód oraz ich przewodzenia. Zszedłem...
Witam.Mam problem z doładowywaniem akumulatora .Samochód Fiat uno 1.4.Akumulator nowy Exide 44 Ah 360 A.Pobierany prąd na postoju 0.03 A czyli niedużo.Wczesniej Napięcie ładowania alternatora bez obciążenia mialem13.8 bez obciazenia i 13.6-13.7 z obciazeniem.Dziś wymieniłem szczotkotrzymacz sprawdziłem i wyczysciłem przewody i troche sie poprawiło 14.1V...
Pomyśl jak zabezpieczyć łożyska, co do obudowy, pędzel z benzyna/ON (może być nawet litr z dystrybutora), czyścisz zaolejenia, co do białych wykwitów - to produkty korozji aluminium - najlepiej i najprościej to płyn rozjaśniający do felg Al (zazwyczaj maja w bazie kwas fluorowodorowy który to rozjaśnia i pasywuje Al). Ale wracamy do punktu wyjścia łożyska...
Zużyły się drugie szczotki znowu założyłem regulator napięcia ze zwiększonym ładowaniem 14,6V rzeczywiste napięcie 13,8V Kolego trzeba diody mieniać a nie regulatory , diody kolego i to główne i czyścić styki przy okazji, styki diod i obudowy.
Zgadza się, myjkę mam, na gorącą wodę i z możliwością dolewania detergentów i jak najbardziej używam jej do mycia dużych elementów. Ale taki przykład z wczorajszego dnia. Padł mi w ciągniku alternator. Dokładniej mostek prostowniczy. Oczywiście go wymieniłem ale jak już mam wszystko rozebrane to przydały by się go zrobić raz a dobrze więc do wymiany...
Po pierwsze w parchu należy zrobić porządek z kablami-oczyścić na błysk przewody na śrubie rozrusznika, sam rozrusznik zregenerować(szczotki, tulejki, blaszka elektromagnesu)-co by zbyt dużo prądu nie brał. Alternator przejrzeć(szczotki i regulator nowe przynajmniej) i wyczyścić śrubę prądową. Klemy akumulatora też wyczyszczone i wszystkie kostki, gniazda...
Sprawdziłem wszystko i wychodzi na to, że to coś z alternatorem, trzeba szukać używanego. Sprawdziłem masy na silniku ( odkręcałem śrubę czyściłem styk). Mierzyłem też napięcie na zacisku minus akumulatora i zacisku plus alternatora to samo napięcie 14,10 V( bez włączonych odbiorników) z włączanymi odbiornikami spada do 12,6 V, gdy lekko przy gazuję...
Szukam metody piaskowania metodą wytrawiania lub elektrolityczną tak aby można to było wykonac w warunkach domowych. Chodzi o czyszczenie obudowy alternatora i rozrusznika i cześci. Jak ktoś posiada jakie kolwiek informacje dokumentację to proszę o kontakt.
Szukam metody piaskowania metodą wytrawiania lub elektrolityczną tak aby można to było wykonac w warunkach domowych. Chodzi o czyszczenie obudowy alternatora i rozrusznika i cześci. Jak ktoś posiada jakie kolwiek informacje dokumentację to proszę o kontakt.
Obudowa nie jest pęknięta - wyjmowałem alternator czyściłem ....... nie był wcześniej naprawiany (znam pierwszą właścicielkę tylko ASO ja jestem drugi cęgą jak sprawdzę podczas wadliwej pracy a nie będzie poboru na akumulator to na 100% usterka alternatora.
Czytając różne wątki na temat akumulatorów postanowiłem dodać kilka rad nieświadomym. 1. Połowa negatywnych opinii o szybko padających aku jest pisana przez osoby które wykazały zero zainteresowania swoim sprzętem. Nigdy nawet nie sprawdzili napięcia na akumulatorze a potem są zdziwieni dlaczego tak szybko padł. 2. O akumulator trzeba dbać. Mierzyć...
Witam jakie są objawy wypadającego zapłonu w tym aucie? czy jest możliwe aby na biegu jałowym występowały lekkie spadki obrotów od 20 do 50 zarówno na ciepłym jak i zimnym chociaż na zimnym są one mniej odczuwalne. Dodatkowo występuje czasami brak mocy mimo dodania gazu auto nie jedzie zwykle trwa to ok pół sekundy zauważyłem że jest to na 1-2-3 biegu...
Opracowując ten tekst opierałem się na Poradniku obsługi i naprawy samochodu Honda Civic, oraz o swoje doświadczenia. Na pewno się przyda w codziennej eksploatacji naszych samochodów. Wykrywanie typowych niesprawności w samochodach Silnik: Wał korbowy nie obraca się podczas próby uruchomienia silnika: • Skorodowane lub poluzowane obejmy przewodów...
Miałem co 200-500km Engine Fault połączone z Alternator Fail i High temperature coolant. Auto stawało w najmniej oczekiwanych momentach, odpięcie akumulatora na chwile pozwalało ponownie uruchomić pojazd. Wymiana akumulatora na Bosch S4, czyszczenie złącz dochodzacych do komputera tylko nieznacznie zmniejszyły częstotliwość błedów. Po kolejnej stopce...
To teraz takie szybkie pytanie czy orientujecie się gdzie w Lublinie (okolice) można znaleźć jakiś auto złom gdzieś, gdzie by można było wymontować taki alternator. ew. w jakim przedziale cenowym oscylują takie alternatory. no i skąd ta pewność że to alternator zepsuty, jak pisałem, czasami kontrolka ładowania się nie świeci tuż po załączonym zapłonie,...
Odnośnie zerwania łańcucha rozrządu to pewnie że się da zerwać ale na pewno można zapalić kilka razy z popychu ( nie ciągnąć 100km)i nic się nie stanie, oplowskie dtl to specyficzne silniki i strasznie często się zapowietrzają, dla mnie w pierwszej kolejności wymień węże przelewowe i trójniki, koszt ok. 10-15zł a często te właśnie węże są popękane lub...
Założyłem inny alternator firmy DENSO. Wszystko jest OK, kontrolka gaśnie, ładowanie w normie. Rozebrałem ten poprzedni okazało się, że wewnątrz wszystkie części są stare oprócz regulatora ale prawdopodobnie to znowu część od skośnych braci. Łożyska stare, jedno zapieczone. Pęknięty był też taki metalowy łącznik oblany plastikiem, który podaje prąd...
Witam ponownie. Zrobilem wedlug porad specjalistów z forum i wszystko dziala. Sadze ze elektrit mial racje bo znow po przeczyszceniu okazalo sie ze usterka minęła. Ale mam jeszcze jedne pytanie do wszstkich. Bo mianowicie u mnie w aucie alternator ma styk z masa tylko przez łape naciągającą, teraz po przeczyszczeniu tej łapy pokazuje napięcie ładowania...
Możesz voltomierzem sprawdzić czy jest napięcie między obudową alrernatora a minusem akumulatora jeślji jakieś będzie to o taką wartość masz spadek na masie. Sprawdzaj pod pełnym obciążeniem alternatora lub podczas kręcenia rozrusznikiem (dobrze zdjąć kabel pompy wtryskowej żeby pokręcić dłużej i zdążyć zrobić pomiar) u mnie spadek był 1,2V Czyszczenie...
Odstawiam jutro auto do mechanika na wcześniej zaplanowaną wymianę całego rozrządu. Pech lub szczęście, żę się zepsuło akurat teraz. Może wyjdzie jeszcze jakaś usterka. Zdjąłem obudowę rozrządu, pasek od alternatora i poruszałem kołem. Na jeden obrót koła rozrządu (tego górnego dużego) kawałek poszło lekko, a potem ciężej, jakby coś blokowało. Korciło...
Witam , kilka dni temu regenerowałem alternator w Astrze G 1.8 16V 116 KM 99r HB (X18XE1) z racji tego że altek jest usytuowany tak a nie inaczej by go wykręcić wymontowałem dolot powietrza (obudowa filtra powietrza, przepływomierz, aż do samej przepustnicy) i po złożeniu wszystkiego ( ładowanie książkowe ) w samochodzie po wciśnięciu sprzęgła a także...
Udało mi sie wykonać czyszczarkę teraz szukam odpowiedniego materiału do czyszczenia obudów rozrusznika i alternatora. Potrzebuję na początek κniewielką ilość żeby sprawdzić jak to działa, Mógłby mi ktoś doradzić co kupić i gdzie? Przeczytałem cały wątek i znając zagadnienie czyszczenia czy też polerowania w bębnach obrotowych nie z racji swojej...
Witam Mam problem z samochodem DAEWOO TICO, Jako iż jestem pierwszym właścicielem autka szkoda mi się z nim już rozstawać. Opiszę w czym problem. Autko do tej pory działało bez zarzutu jednak kiedyś zaczęło kiepsko palić w dni wilgotne, ja wtedy nie miałem pojęcia co to może być oddałem go do mechanika (przeklinam go do tej pory) on też nie wiedział...
Cześć, Ostatnio postanowiłem przywrócić do życia dogrzewacz w moim aucie (Opel Omega, 2.0 DTI, 2000r, Hydronic D3WZ nr 25 2008). Dogrzewacz nigdy wcześniej nie działał. Po odkręceniu sterownika okazało się, że do wymiany jest świeca. Wszystkie inne podzespoły były sprawne - wentylator się kręcił, pompka podawała paliwo, czujniki (przy temperaturze 0...
Cześć. Nie wiem czy jest to odpowiedni dział ma ten wątek ale jestem tu zielony więc z góry przepraszam . Zwracam się do was z prośbą o pomoc w sprawie mojego auta tj Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI 2001r. Problem mianowicie jest to że od dwóch tygodni w aucie jak i na zapłonie tak i na odpalonym silniku non stop działa prawy kierunkowskaz bez możliwości...
Witam. Pozwólcie Panowie że dołączę do tematu. Od 2012 jeżdżę osobiście manem pierwszy to z bardzo zła opinia E4 440. Problemów z nim było sporo(głównie za wysokie spalanienie )ale 1400000km wykręcił bez remontu. Przyszedł czas na zmiany i wziąłem d26_ 480km LLSU z 2013r. 420TYS KM I jestem z tego auta zadowolony najczestcze usterki to czujniki temperatury...