potrzebuje takie urządzenie żeby mi polerowało obudowy To się nazywa śrutownica bębnowa.
Zależy od środka.Poeksperymentuj z preparatami do czyszczenia alufelg. Raz miałem próbkę płynu firmy Kranzle ,płyn się nazywał HD Grun (u niemieckie,z kropeczkamu u góry),dobrze trawił i czyścił aluminium,testowałem tez płun o nazwie Dilak,czy Dilac,waniał jak kwas siarkowy,też skuteczny. Albo zapytaj chłopaków na forum odkrywcy: http://www.odkrywca-online.pl/index1.php...
Wstajesz z rana i pijesz kawę 1.Wstawiasz auto na kanał lub podnośnik 2.Otwierasz maskę 3.Odpinasz klemę akumulatora 4.Zdejmujesz kołpak lub felgę aluminiowa 5.Luzujesz nakrętkę na przegubie i odkręcasz 6.Zdejmujesz koło 7.Odkręcasz osłonę 8.Odkręcasz dolne mocowanie McPersona dwie śruby 9.Wyjmujesz przegub z półośką na bok (bez wyjmowania za skrzyni)...
Witam - jeżeli masa między akumulatorem a blokiem silnika nie jest wadliwa oraz masa między blokiem silnika a obudową alternatora też nie jest wadliwa to taka różnica potencjałów jest niemożliwa . Dodano po 46 https://obrazki.elektroda.pl/3348578100_... Dodano po 1 https://obrazki.elektroda.pl/9472831800_...
Nie masz gwintu w obudowie alternatora i stąd problemy. Bierzesz dowolną śrubę M8 i przelekasz tak aby wystawała poza obudowę alternatora i można było dać nakrętkę tzw samokontrujacą. Teoretycznie powinna być to śruba twarda tj min 10.9 ale będzie trudniej taką kupić więc kup coś w budowlanym będą mieć na miejscu
Wadliwa obudowa alternatorów w Fiatach np. Seicento, Siena, Punto i inne...wytrzymują od 30.000 do 70.000 km. Producent upiera się że jest ok.
Witam a jak najlepiej chemicznie wyczyścić nielakierowane aluminium o chropowatej powierzchni nie zanurzając elementu w roztworach... Mowa np o takiej pokrywie zaworowej w motocyklu... http://obrazki.elektroda.pl/8563300300_1...
Zmierz napięcie na obudowie alternatora i na śrubie gdzie przykręcony gruby przewód .
Zmierz napięcie na B+ i obudowie alternatora.
Nie wiem jak jest z dostępem do alternatora w tym aucie daj plus z klemy akumulatora na wyjście B+ alternatora. Później to samo z minusem, z klemy na obudowę alternatora. Uruchom silnik i zmierzyć napięcie ładowania. Jak nie pomoże do mechanika.
Absolutnie musi być masa na obudowie alternatora! Jeśli jest mocowany na elastycznych tulejkach gumowych, jak np. w kadecie, to musi mieć dość gruby kabel masujący.
Na bank pęknięta obudowa, spuchnięty stojan alternatora
Miernik z długim przewodem pomiarowym, jakiś krokodyl na sondę, zakres 20V i szukaj gdzie ten spadek jest. Pewnie będzie wszędzie trochę a najwięcej na karoserii od przodu do tyłu. Może się skończyć koniecznością poprowadzenia przewodu masowego prosto z obudowy alternatora. 1mm blachy stalowej i punktowe zgrzewy to może być za mało na 80 Amperów.
Przy niskich obrotach i dużym obciążeniu prądowym prąd wzbudzenia przekracza dopuszczalny/bezpieczny dla wirnika lub napięcie podawane przez regulator jest już pełnym napięciem wyjścia i regulator nie ma możliwości go podbić ponad to co jest już w instalacji . W nowych regulatorach PWM = 100%. W regulatorach zaszyte jest też zabezpieczenie iż w wypadku...
Sprawdź połączenie obudowy alternatora z masą silnika.Sprawdź połączenie masy silnika z karoserią.Miałem przypadek złego kontaktowania obudowy altka do korpusu silnika z powodu utlenienia się obudowy ,tam gdzie jest ta długa śruba mocująca.Efekty awarii były podobne.
Spóbuj delkatnie rozwiercic i przegwintowac, a śrubki muszą byc bo stanowią połączenie miedzy regulatorem a obudową alternatora.
Nie, nie trzeba. 13,4V to bardzo mało. Zmierz na odpalonym silniku dotykając przewodami miernika obudowy alternatora i nakrętki M8 gdzie jest podpięty gruby czarny przewód.
Nie. Uzwojenie schodzi z tylną obudową.
Zacierające się alternatory przy tych silnikach to częsta przypadłość. Pęka obudowa alternatora i wirnik staje na amen bo zacina się o stojan. Jeżeli to jest winą usterki to po prostu trzeba zdjąć pasek wieloklinowy i spróbować uruchomić silnik, powinien zapalić...
U mnie nie ma stabilizatora napięcia. Co to jest? W samochodzie cc 700 alternator ma wbudowany regulator napięcia, w związku z czym podłączasz go tak: B+ bezpośrednio do akumulatora, D+ przez kontrolkę ładowania, do zasilania po stacyjce. Masa pojazdu na obudowę alternatora. I ma działać. Jakie obroty uzyskujesz na alternatorze? Jaką masz przekładnię...
A zmierz napięcie między B+ a obudową alternatora. Jeśli wyniesie 14V ale na klemach aku jest 12 V to winowajcą jest masa silnika/kable/styki.
Odłącz cienki niebieski przewód od alternatora ,włącz zapłon i dotknij do obudowy alternatora czy lampka się zapali , jeżeli nie to dotknij do silnika . Jeżeli się orientuję to w silnikach oplowskich był przewód masowy jak wspominał kolega ADAM 7009.
Jak myslicie czy teraz bedzie dobrze? Mierzysz na śrubie M6 , na której jest dość solidny przewód (nie na nakrętce) , druga końcówka woltomierza do obudowy alternatora (oskrobać Było tak jak pisałem i będzie dobrze .
Bardzo ważne są obydwie masy ponieważ podłączając tylko minus akumulatora z obudowa alternatora ( np. śruba łącząca alternator z silnikiem) pomijasz karoserię , a z niej masz przeciez brany minus na wzmaka. Myślę , że u Ciebie problem jest z masą pomiędzy alternatorem ( silnikiem ) , a karoserią.
Jeśli pasek jest prawidłowo napięty (raczej jest- to Mercedes) sprawdź napięcie między zaciskiem plusowym alternatora a jego masą (nie masą silnika ani masą samochodu) przy włączonych światłach drogowych. Jeśli sam alternator daje napięcie rzędu 14÷14,5 Volt to alternator jest sprawny, zmierz wtedy napięcie na akumulatorze- może być niższe o nie więcej...
pozdrawiam ! jeszcze nie widziałem układu ładowania z bezpiecznikiem po drodze akumulator - alternator -------> przepalenie tego bezpiecznika powodowałoby uszkodzenie alternatora (alternator nie może pracować bez obciążena) jesli jest tak jak wyżej opisane to proponuje podłączyć zacisk prądowy alternatora z + akumulatora jeżeli pojawi się ładowanie...
No zazwyczaj kwiczy stojan. Ale powiem prawdę, że awarie stojana w Boschu rzadko się trafiają. Natomiast tam był ten kłopot, że miejsca gdzie kontaktuje mostek pokrywały się takim szarawym nalotem, to chyba tlenek aluminium i nie było dobrej przewodności na styku radiator diod minusowych-obudowa.
fiat code nie ma nic wspolnego z ladowaniem ale znajac dobrze fiata to skonczyl ci sie alternator jesli auto ma powyzej 2 lat to pekaly obudowy alternatora bedzie widac z kanalu od spodu najpierw brak ladowania chociarz lampka nie zaswieca sie bo jest zwarcie uzwojen do masy potem konczylo sie zatrzymaniem alternatora
Każda dioda ma jedno wyprowadzenie a obudowa diody jest drugim. Diody są umieszczone parami, "minusowe" są wbudowane w obudowę alternatora a "plusowe" w płytkę która jest odizolowana i z niej jest wyprowadzony biegun plusowy. Jak odkręcisz nakrętki, które łączą wyprowadzenia każdej pary to będziesz mógł je sprawdzić. Jednak te diody mocy rzadko się...
tak sobie myślę i tak wymyśliłem ze jednak najprościej to będzie odseparować ten alternator, ale z drugiej strony zabawa ze zamiana diod prostowniczych to góra 2 godziny roboty wraz z rozebraniem i poskałdaniem alternatora z poloneza :) wiem bo taki mam w tarapnie ale jeszcze stary typ co osobno jest regulator. jednak po odseparowaniu wystarczy wystarczy...
Nie wiem czy dobrze podłaczylem: multimetr do obudowy alternatora i do plusa. Nic sie nie pojawiało raz cos sie wzruszylo ale to raczej jakis błąd. Alternator się sam nie wzbudzi - musi mieć podłączony z zewnątrz akumulator i dopiero podany z zewnątrz na uzwojenie wzbudzenia prąd spowoduje, że alternator zacznie ładować.
Jednak w sprawnym moim Passacie dokonując pomiaru na obudowie alternatora I przykładając miernik do tego "dzyndzla" plusowego pokazuje tylko 1.37v (dziwne, czemu tak mało? ) ...bo obudowa alternatora jest utleniona, a tlenek glinu jest izolatorem i miernik nie ma dobrego styku z masą.
Na pewno problem w alternatorze . Raz jeszcze musisz wszystko rozłożyć i patrzeć gdzie jest błąd . Osobiście stawiam na diodę . Idź gdzie indziej idiotyzmy pisać. Jeszcze jedna sprawa czy po przyłożeniu miernika do pierścienia ślizgowego na komutatorze ma być przejcie na obudowę alternatora ? (regulator napięcia zdemontowany) Dałeś ciała przy wymianie....
Zobacz jak pęka. Pęka ta która trzyma stojan. Druga w zależności od wielkości pęknięcia pierwszej wytrzymuje lub nie. Najczęściej pęka w miejscu gwintu ale w 2 na 10 przypadków (to z mojego doświadczenia). Pierwsze alternatory naprawialiśmy wybijając stary stojan i wkładając nowy. Obudowa niebyła spawana tylko skręcana na stalowa opaskę. Stojan był...
W czym widzisz problem? Przecież sam załączyłeś schemat jak to ma być podłączone. Alternator ma 3 styki - 30, 67 i nieoznaczony. Na schemacie masz identyczne oznaczenia. Ten nieoznaczony to jasny brązowy z zaizolowaną końcówka. Minus akumulatora do obudowy alternatora. Plus akumulatora do 30 alternatora. Z regulatora 67 do alternatora 67. Minus na regulator...
Dziękuję za odpowiedź, Rozumiem, że podłączenie masy na śrubkę jest konieczne mimo tego, że obudowa alternatora ma dobry kontakt z ramą traktora? Pozdrawiam
Zmierz napięcie na zaciskach akumulatora bez żadnych odbiorników i po włączeniu tego co używasz normalnie światła. radio itp.Jeżeli to jest możliwe zrób te same pomiary na alternatorze. Mierz napięcie pomiędzy śrubą do której jest podłączony gruby przewód a obudową alternatora jak najbliżej te śruby i podaj wyniki, wtedy będzie można sensownie coś podpowiedzieć....
Cześć. Oprócz wymienionych przez Ciebie narzędzi, konieczny będzie jeszcze akumulator. Bez niego alternator się nie wzbudzi. Podłączenie: Oczywiście minus akumulatora do obudowy alternatora, a plus do śruby prądowej na alternatorze. W kostce IG do plusa akumulatora L do żarówki, a drugi koniec żarówki do plusa akumulatora. Wiertarka na maksa i wtedy...
Wszystko to co napisałeś jest potwierdzeniem tego co ja napisałem. 2-3min od odpalenia na wolnych włączone ksenony, klima i wszystko elektryczne bez długich - napięcie startowało od 13.37V i spadało aż do 12.17V po 1 minucie. Ta 1 minuta to jest czas nagrzania się stojana, a od niego regulatora napięcia. Jak dotknąłem ręką obudowy alternatora to po...
W fiatach panda/500 obudowa alternatora nagminnie pęka i blokuje możliwość jego obrotu, rzadko udaje się odpalić silnik
Wymień ja ,jest uszkodzona
Najpierw napraw kontrolkę. Pulsacja napięcia wskazywała by na regulator. Sprawdź połączenia alternator akumulator i masy. Zmierz napięcie alternator obudowa, bo może być tak że alternator widzi swoje napięcie, a nie instalacji.
Zrób prosty test : 1. zmierz napięcie wychodzące z alternatora (na śrubie Φ8mm) w stosunku do masy alternatora (obudowa alternatora). 2.zmierz napięcie bezpośrednio na słupkach akumulatora. W sprawnym samochodzie różnica napięć powinna wynosić około 0,2 V, gdy wynosi więcej zrób następne pomiary : 1. zmierz napięcie między wyjściem alternatora...
Raczej stanął alternator. Sprzęgiełko jednokierunkowe w kółku musiało by się rozpaść tak, żeby zapadło się o obudowę alternatora, a to byś po zdjęciu paska zobaczył. Alternator bez sprzęgła nie wytrzyma długo i będzie psuł całą resztę osprzętu.
Obudowa alternatora ,,-" D+ przez żaróweczkę 3W do Plusa zasilania , B+ wyjście na dowolny odbiornik (żarówka , przekaźnik itp.). Wiedz tylko , że przekręcenie koła pasowego alternatora dłonią nie wytworzy Ci 12V proponuje nałożyć nasadke na wiertarkę i nasadkę założyć na śrubę koła pasowego alternatora. W ten sposób jakieś tam napięcie uzyskasz. Żeby...
Kolego! Kolega Jan Nojszewski podał postępowanie, podstawowe w takim wypadku. W kolejnym swym poście był już Kolega blisko. Co prawda, trochę lektury o pracy i zasadach działania alternatora by nie zaszkodziło, lecz ponowię tu rady, po raz ...dziesiąty na tym forum udzielane: Kabelek niebieski odłączamy od alternatora i dołączamy na próbę do obudowy...
Kolega „jarecki04” niezupełnie ma rację. Kolega chcieli sobie założyć akumulator bezobsługowy a ponieważ przeczytał w reklamie że podmiana akumulatora jest gratis więc się skusił. Okazało się że elektryk u przedstawiciela handlowego nie chciał mu dać gwarancji na akumulator twierdząc że do bezobsługowych musi być ładowanie na poziomie 13,6V...
Witam ja bym sprawdził masy od alternatora do silnika i dalej do akumulatora. Proponuje podłączyć miernik pomiędzy obudowę alternatora a klemę ujemną akumulatora napięcie nie powinno być większe jak 0.2 - 0.3 v. Pomiar wykonujemy przy obciążeniu włączone światła plus nawiew.Tak samo sprawdzamy stronę dodatnią a wiec na śrubę + w alternatorze drugi przewód...
Dopóki sam nie rozbierzesz i nie zobaczysz to się nie dowiesz. W każdym bądź razie "mój" mechanik stwierdził, że nie ma sensu wymieniać obudowy i wymienił cały alternator, mimo, że nic nie tarło (ale obudowa była od spodu pęknięta niemal na całej długości). Już lepiej jeździć z pękniętą obudową niż próbować ją spawać...
Masz alternator czy oryginalną prądnice? Bo oryginalnie C330 wychodziła z plusem na obudowie, w przypadku przeróbki na alternator trzeba było zamienić zaciski na akumulatorze żeby był minus na obudowie.
Odpal samochód, nie wyjmuj akumulatora i weź miernik i sprawdź napięcie przy akumulatorze a potem minus miernika daj na obudowę alternatora a plus na główną śrubę plusową przy alternatorze i porównaj czy napięcia są podobne, wyeliminujesz tym problem z masą/przewodem +. Ten prąd to jak mierzyłeś? Na wyjętym akumulatorze?
Przeczyść połączenia na bezpieczniku na akumulatorze i na śrubie alternatora. Sprawdź napięcie między śrubą - nie nakrętką i obudową alternatora. Alternator może nie mieć dobrej masy. Zrób to.
Właśnie oryginalne alternatory miały dwie śruby i dwie szpilki, zamiast śrub. Do tego różnica była w piaście wiatraka, miała inny kształt zewnętrzny, mniej "stożkowaty". Mówimy oczywiście o alternatorach z zieloną obudową.
Na pracującym silniku, zmierz sobie jeszcze napięcie między: obudową alternatora oraz minusem aku (fizycznie ołowianym kołku, nie klemą z kablem) oraz między + alternatora (śruba) i + aku (j.w. ołowiany kołek) I napisz tu. Wartości powinny być małe, rzędu ułamka wolta.
Ze stalą nie ma problemu , poleruje się dobrze i efekt jest zadowalający . Jest też większy wybór past , Ja stal robię na popularnej ( zielonej ) do stali . Niestety nazwy ani symbolu nie da się odczytać . Z aluminium jest gorzej , trudniej o pasty , mniejsze obroty polerki ,lub regulowane najlepiej . Mam też pasty do metali lekkich ( różowa ) lub (...
Wspomaganie dobrze rozumujesz - nie ładuje to nie wspomaga Co do alternatora to jak już go wyjmiesz to i tak obudowa będzie połamana więc wymiana
Pasek ok, połączenia wyczyszczone. Dzisiaj mierzyłem to: + alternator i jego obidowa=14.47v +alternatora i - Aku = 14.46v (+ Aku i obudowa alternatora = 14.46) + Aku i - Aku = 14.45v Dodając gazu na ładowanie rośnie do 15 v z haczykiem Mierzone zwykłym multimetrem .
Wiesz co mam Daewoo Tico i tam jest tak minus to obudowa alternatora a + to śruba na deklu.
To zobacz czy dasz radę zdjąć tylną obudowę plastikową alternatora bez wyjmowania go z samochodu, jak się uda to pod nią na dwie śrubki na krzyżak będzie przykręcony regulator. Przy wymianie uważaj byś nie połamał szczotek. I skontroluj stan pierścieni ślizgowych, mogą być już mocno wydarte.
Wszystkie wyżej porady u mnie nie działają. Bo nie będą działać. Rozumie że 13,1 masz bezpośrednio na akumulatorze. Teraz wypadałoby sprawdzić napięcie bezpośrednio na pracującym alternatorze, tzn masę bierzesz z obudowy alternatora a plus z zacisku energetycznego (ze śruby 8). Jeżeli wynik będzie powyżej 14 V to oznacza duży spadek napięcia na "plusie"...
Witam. Dziś zmierzyłem spadki napięcia na kablach i lądowanie na samym alternatorze. Obudowa alternatora - biegun ujemny akumulatora spadek 180 mV. Wyjście z alternatora - biegun dodatni Aku spadek 560 mV. Wiem, że to całkowicie niedopuszczalne, taka wartość. Ale o dziwo nic się nie grzeje. Ewentualnie ja coś źle mierzę. Chociaż w test mode pod V30...
Sprawdź napięcie paska i przewody pod względem przewodności. Najprościej weź dodatkowy przewód (tylko jakiś porządny , czyli o dużym przekroju) i zrób dodatkowe połączenie między plusem alternatora a akumulatorem . Jeżeli przy pracującym silniku dotykając będzie iskrzyć lub będzie poprawa to masz popraw połączenie. To samo zrób z masą , czyli połącz...
Żarówka ma podawać napięcie do regulatora po włączeniu kluczyka. Jak to nowy alternator, to go wymień. Szkoda się męczyć z bublem, bo tam będą jeszcze jakieś niespodzianki. Bardzo dobrze, że sprawdziłeś świecenie kontrolki. Upewniam się, że podłączyłeś kabel kontrolki do masy zamiast do regulatora? W takim połączeniu po wciśnięciu kluczyka kontrolka...
Dzięki za info. Jak najszybciej zajmę się moim altermatorem póki jeszcze się da coś zrobić. Ale wracając do tego plastikowego koszyczka łożyska. Maon pewnie pełnić rolę odizolowania osi wirnika od obudowy alternatora. Nie można go więc chyba pominąć. Tylko czym go zastąpić.
Wie ktos moze jak podłaczyc ten alternator. Jest on założony ale nie podpiety w ursusie c-330 z (-) na obudowie. Alternator to magneton typ 443-113-516 12V 42A
W dużym fiacie były dwa rodzaje silników, stary 1300/1500 i zmodernizowany 1500 z poloneza. Stare silniki i nowe silniki miały zupełnie inny osprzęt i części między sobą nie pasowały. Kolektory wydechowe były inne, w starym „rury” szły w dół, w polonezie szły lekko do góry. Rura wydechowa przy silniku była też inna. Z tego względu rozruszniki były inne...
Kontrolka ładowania ma osobny przewód.Zacisk kontrolki ładowania na alternatorze oznaczony jestD+. Blaszka widoczna na zdjęciu musi być czysta, bez nalotu. Tą blaszką jest zasilany regulator napięcia. Miejsca na obudowie alternatora, gdzie wchodzą śruby mocujące regulator muszą mieć dobry kontakt z regulatorem(miejsce styku regulatora z obudową). Te...
Przeważnie masa alternatora połączona jest metalicznie poprzez śruby mocujące alternator z blokiem silnika i to wystarcza. Można spotkać przewód łączący blok silnika z obudową alternatora. Jeżeli przewód od kontrolki po dotknięciu do obudowy alternatora zapali kontrolkę, to przyczyną będzie regulator lub wirnik. Pozdrawiam
Raczej poleciały tylko diody w alternatorze. Mostek jest kompletny, wymieniasz cały i nic do niego nie dokładasz. Mostek jest 6 diodowy, 3 diody z anodą na obudowie i trzy z katodą na obudowie. Jak widać diody są osadzone na dwóch półpierścieniach. Każdy półpierścień ma diody tylko tego samego rodzaju, półpierścienie są od siebie odizolowane. Jak rozpoznać...
Warto sprawdzić połączenie obudowy alternatora z masą silnika.
Usterka naprawiona. Nie było masy pomiędzy regulatorem a obudową alternatora.
Kolego miałem takich usterek mnóstwo. Odpal silnik włącz wszystkie odbiorniki w aucie i niech silnik pracuje na wolnych obrotach, miernikiem zmierz napięcie między zaciskiem B+ alternatora a jego obudową, jeśli tam masz napięcie około 13,5V~ 14V, a na akumulatorze jest znacznie mniej, to 99% słaba masa silnika. Mądre głowy w fabrykach wymyśliły, że...
Uszkodzenie regulatora napięcia lub zjechane szczotki w zintegrowanym regulatorze napięcia.Regulator napięcia wraz ze szczotkami stanowi całość.Ten zespół można wymienić bez odkręcania alternatora gdyż jest zamontowany z tyłu w obudowie alternatora na dwóch śrubach.Gdy wymiana regulatora nie odniesie skutku,trzeba będzie jednak wykręcić alternator i...
Podepnij na próbę obudowę alternatora przewodem rozruchowym do - akumulatora.
Zrób tak tym miernikiem, najpierw czarny przewód miernika włóż w wejście COM a czerwony przewód w wejście VΩ.. . Następnie ustaw zakres w mierniku na 20 DCV i zmierz dokładnie napięcie na akumulatorze lub na alternatorze (czerwony przewód na B+, czarny na obudowę aluminiową alternatora). Zmierzyć chcesz prąd przy wyjętym kluczyku to zrób tak: 1....
Puść gruby przewód od obudowy alternatora do akumulatora.
Musisz raczej wymienić alternator, tam siedzi Magneti/denso i one typowo pękają. Jak np. w Punto, obudowy itd.
Ten alternator jest z wbudowanym regulatorem . Gruba śruba na+ akumulatora a cieńsza na kontrolkę od ładowania. Masa jest w obudowie. Nie kombinuj inaczej.
Witam, Passat B6 2.0TDI 140KM CBAB Po odpaleniu samochodu kontrolka akumulatora gaśnie, akumulator nie jest ładowany, wystarczy jednorazowo na chwilę zwiększyć obroty powyżej 2 tysięcy i zaczyna ładować. Wszystkie rezystancję pomiędzy bliskie zeru. klema dodatnia-biegun dodatni alternatora klema ujemna-obudowa alternatora klema ujemna-część metalowa...
przeanalizuj schemat z tego tematu http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic72... widzisz, że masz masę na obudowie alternatora i jak chcesz podpiąc plus akumulatora do masy altenatora? zmień biegunowość no ok, ale koledze ktos robil instalacje i wlasnie ma zalozony alternator i "+" na masie. Wynika z tego ze musi miec taki alternator ze plus jest...
Czy na obudowie alternatora nie widać śladów pęknięcia? Wszystkie masy sprawdzone ? Dodano po 18 Czy na obudowie alternatora nie widać śladów pęknięcia? Masy sprawdzone ?
Dobrze pooglądaj ten alternator bo lubiały tam pękać obudowy i sama wymiana łożysk nic nie da
Od razu po odpaleniu czy po jakimś czasie. Na alternatorze plus (gruby kabel) minus obudowa alternatora np tak? Na wyjściu musi mieć 14 ponad tak ? A obroty na ile czy bez dodawania gazu
Plus do złącza śrubowego na alternatorze, a minus na obudowie alternatora. Oczywiście oczyszczone miejsce przed pomiarem.
1. Wedle schematu we wtyczce na czerwonym przewodzie ma być stały plus ale od strony samochodu, nie alternatora. 2. Weź śrubokręt i włóż go między wtyczkę a przewód w peszlu i dociśnij śrubokręt tak żeby docisnął przednią część wtyczki (tam jest zaczep) 3. To jest główny plus, masa to cała obudowa alternatora. 4. Bo np. regulator w alternatorze tak...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic27...
Obudowa alternatora się trzyma, czy zdążyła już pęknąć, podobno przypadłość Fiata?
Tu nie ma co przygasać specjalnie, bo to goły alternator, bez regulatora i to jeszcze raczej sześciodiodowy. Szczotki są w tym białym na trzecim zdjęciu. Trzeba odkręcić te dwie śrubki i wychodzi. Jedna szczotka przez śrubkę połączona jest z obudową alternatora, a druga z wsuwką na szczotkotrzymaczu. W 125p nie kojarzę takiego alternatora.
A dałeś + akumulator na tą grubą śrubę i masę do obudowy?
Kolego-elektryka to nauka o stykach. Ćwicz! moze kolega sie orientuje, jak jest masa podłączona do silnika? gdyz obudowa alternatora jest odizolowana od uchwytu (silnik dohc). A sprawdzałem w wersji 8 zaworowej i tam jest normalnie masa poszczona z obudowy alternatora.
Trzeba się upewnić sprawdzając miernikiem, ale wygląda, że zacisk FLG jest połączony z masą, obudową alternatora, jak nie jest to i tak należy go z masą połączyć, zacisk FLD do zacisku 67 regulatora napięcia
Ja dałem dodatkowy przewód masowy (4 lub więcej mm2) pomiędzy obudową alternatora a masą. Wykorzystałem mocowanie sygnału dzwiękowego i jedną ze śrub M5 obudowy alternatora. Bieguny akumulatora i klemy przetarte płótnem ściernym.
A mase mierzyłeś od minusa akumulatora do obudowy alternatora? A najlepiej to daj nowy gruby przewód od nadwozia do obudowy alternatora. Często bywa że masa na silniku jest a na alternatorze jest z oporem. Uchwyty mocowania alternatora zkorodowane.
A wieć wyprawki alternatora to: 54, DE, Mo, B+, B- . Wszystko "męskie" odizolowane za wyjątkiem "B-" po prostu nagwintowana dziura w obudowie???
Witam. Sprawdź napięcie między obudową alternatora a zaciskiem prądowym. Jak są takie same jak na zaciskach akumulatora a naciąg paska jest dobry to reklamuj alternator.
Zmierz między tylną obudową alternatora a silnikiem.
tylko że to alternator z e39 z diodami wprasownymi w tylna obudowę. Alternator dość swiezy mhu e39 i dość świeży alternator, chciałby, żyć 20 lat temu, serio.
Przy stacyjce są dwie lampki , jedna zapala się po przekręceniu kluczyka , a druga wgl nie świeci, panowie również często gasili i odpalali go. Regulator masz mieć dla alternatora 9 diodowego i musi posiadać dwa piny: 67 oraz 15. Na regulatorze: 15 - idzie przewód do kontrolki ładowania oraz do alternatora do tego samego zacisku (na altku to złącze...
Żarówki 4W tak zaraz same z siebie niczego nie topią, przecież w sprawnym układzie ona gaśnie po wzbudzeniu alternatora. Owszem może nadtopić obudowę jak np. zapomnisz wyciągnąć kluczyk ze stacyjki i ona sobie świeci i grzeje całą noc.
Domyślam się że chodzi o "motór". Najczęściej spotkałem się z rozwiązaniami typu alternator i czujnik położenia wału w jednej obudowie. U ciebie widzę że jest podobnie. Te trzy białe kable to wyjścia faz alternatora, pozostałe dwa (cieńsze) to właśnie czujnik wału.
czyszczenie obudowa alternatora punto obudowa alternatora pęknięta obudowa alternatora
control moduł plastik przekładnia satel czujka pożarowa
Echosonda Deeper, Toslon, Rippton – brak parowania z łódką zanętową, przyczyny i rozwiązania Toyota Avensis T27 – wymiana panelu sterowania szyb, kalibracja, zamienniki