Każda dioda ma jedno wyprowadzenie a obudowa diody jest drugim. Diody są umieszczone parami, "minusowe" są wbudowane w obudowę alternatora a "plusowe" w płytkę która jest odizolowana i z niej jest wyprowadzony biegun plusowy. Jak odkręcisz nakrętki, które łączą wyprowadzenia każdej pary to będziesz mógł je sprawdzić. Jednak te diody mocy rzadko się...
Zacierające się alternatory przy tych silnikach to częsta przypadłość. Pęka obudowa alternatora i wirnik staje na amen bo zacina się o stojan. Jeżeli to jest winą usterki to po prostu trzeba zdjąć pasek wieloklinowy i spróbować uruchomić silnik, powinien zapalić...
Bardzo ważne są obydwie masy ponieważ podłączając tylko minus akumulatora z obudowa alternatora ( np. śruba łącząca alternator z silnikiem) pomijasz karoserię , a z niej masz przeciez brany minus na wzmaka. Myślę , że u Ciebie problem jest z masą pomiędzy alternatorem ( silnikiem ) , a karoserią.
pozdrawiam ! jeszcze nie widziałem układu ładowania z bezpiecznikiem po drodze akumulator - alternator -------> przepalenie tego bezpiecznika powodowałoby uszkodzenie alternatora (alternator nie może pracować bez obciążena) jesli jest tak jak wyżej opisane to proponuje podłączyć zacisk prądowy alternatora z + akumulatora jeżeli pojawi się ładowanie...
Wspomaganie dobrze rozumujesz - nie ładuje to nie wspomaga Co do alternatora to jak już go wyjmiesz to i tak obudowa będzie połamana więc wymiana
Kolega „jarecki04” niezupełnie ma rację. Kolega chcieli sobie założyć akumulator bezobsługowy a ponieważ przeczytał w reklamie że podmiana akumulatora jest gratis więc się skusił. Okazało się że elektryk u przedstawiciela handlowego nie chciał mu dać gwarancji na akumulator twierdząc że do bezobsługowych musi być ładowanie na poziomie 13,6V...
Raczej poleciały tylko diody w alternatorze. Mostek jest kompletny, wymieniasz cały i nic do niego nie dokładasz. Mostek jest 6 diodowy, 3 diody z anodą na obudowie i trzy z katodą na obudowie. Jak widać diody są osadzone na dwóch półpierścieniach. Każdy półpierścień ma diody tylko tego samego rodzaju, półpierścienie są od siebie odizolowane. Jak rozpoznać...
Obudowa alternatora ,,-" D+ przez żaróweczkę 3W do Plusa zasilania , B+ wyjście na dowolny odbiornik (żarówka , przekaźnik itp.). Wiedz tylko , że przekręcenie koła pasowego alternatora dłonią nie wytworzy Ci 12V proponuje nałożyć nasadke na wiertarkę i nasadkę założyć na śrubę koła pasowego alternatora. W ten sposób jakieś tam napięcie uzyskasz. Żeby...
Dwie ważne sprawy: kabel z 15 regulatora napięcia ma iść do styku 15 stacyjki, być może przez bezpiecznik, którego nie widać, ale ma na nim być 12V po włączeniu kluczyka. Druga: kabel z 67 regulatora na szczotkę alternatora, zacisk też 67 na zdjęciach z regulatora wychodzi niebieski, a na 67 alternatora jest żółty Regulator, jego obudowa oczywiście...
Obudowa - masa B+ plus na aku D+ wzbudzenie (kontrolka ładowania)
wyjmij, rozbierz, wyczyść z białego osadu między stojanem a obudową, zabezpiecz smarem i poskładaj oczywiście pod warunkiem że obudowa nie pęknięta
Moja sugestia jest taka: Najpierw sprawdz zasilanie alternatora (ten gruby kabel przykrecony do niego sruba 6mm). jesli na nim bedzie wystepowało napiecie rowne napieciu akumulatora to pozostaje do sprawdzenia stojan alternatora (to buczenie i wycie moze wskazywac ze dostał on przebicia miedzyzwojowego a to kwalifikujemgo na złom).po wyjeciu stojanu...
Nie znam tego modelu więc szarpnij nieco szczegółów na temat wejść wyjść - ile i jakie? Ogólna zasada: - Obudowa do masy (czasem również dodatkowy przewód jest zerem) - Jeden z przewodów służy do próbkowania napięcia. Należy mu zapodać regulowane w granicach 10-18Vnapięcie - Inny przewód służy jako wyjście regulujące prądem płynącym przez układ wzbudzania...
Dziękuję za odpowiedź, Rozumiem, że podłączenie masy na śrubkę jest konieczne mimo tego, że obudowa alternatora ma dobry kontakt z ramą traktora? Pozdrawiam
Jednak w sprawnym moim Passacie dokonując pomiaru na obudowie alternatora I przykładając miernik do tego "dzyndzla" plusowego pokazuje tylko 1.37v (dziwne, czemu tak mało? ) ...bo obudowa alternatora jest utleniona, a tlenek glinu jest izolatorem i miernik nie ma dobrego styku z masą.
W fiatach panda/500 obudowa alternatora nagminnie pęka i blokuje możliwość jego obrotu, rzadko udaje się odpalić silnik
Witam. Dziś zmierzyłem spadki napięcia na kablach i lądowanie na samym alternatorze. Obudowa alternatora - biegun ujemny akumulatora spadek 180 mV. Wyjście z alternatora - biegun dodatni Aku spadek 560 mV. Wiem, że to całkowicie niedopuszczalne, taka wartość. Ale o dziwo nic się nie grzeje. Ewentualnie ja coś źle mierzę. Chociaż w test mode pod V30...
Pasek ok, połączenia wyczyszczone. Dzisiaj mierzyłem to: + alternator i jego obidowa=14.47v +alternatora i - Aku = 14.46v (+ Aku i obudowa alternatora = 14.46) + Aku i - Aku = 14.45v Dodając gazu na ładowanie rośnie do 15 v z haczykiem Mierzone zwykłym multimetrem .
Czyli silnik ma masę na czarnym przewodzie, obudowa izolowana od masy.
potrzebuje takie urządzenie żeby mi polerowało obudowy To się nazywa śrutownica bębnowa.
chłodzenie alternatora jest baaaardzo skuteczne (praktycznie otwarta obudowa i "przedmuch" wentylatorem na parę tys. obr/min). A i tak jego temperatura w czasie dłuższej jazdy dochodzi do 70 st.C - tyle ja namierzyłem.
Nie montuje sie niczego na słupkach,tylko przyklada się igły. Tam nie płyną kA. Do klemy przyklada się juedynie żeby zmierzyć straty na powierzchni łączącej ją ze słupkiem. Przykladasz woltomierz jedną igłą do klemy a drugą do slupka i odpalasz.Wskazanie woltomierza to strata na słabym styku. Tym samym sposobem mierzysz inne polaczenia,np. obudowa silnika-ucho...
Wszystkie wyżej porady u mnie nie działają. Bo nie będą działać. Rozumie że 13,1 masz bezpośrednio na akumulatorze. Teraz wypadałoby sprawdzić napięcie bezpośrednio na pracującym alternatorze, tzn masę bierzesz z obudowy alternatora a plus z zacisku energetycznego (ze śruby 8). Jeżeli wynik będzie powyżej 14 V to oznacza duży spadek napięcia na "plusie"...
Przewody plusowe i minusowe do sprawdzenia na początek czyli masa od akumulatora do podwozia i skrzyni biegów, plusowy na alternatorze i rozruszniku. Zmierz napięcie miedzy obudowa alternatora a minusem akumulatora a później miedzy + akumulatora a wyjściem z alternatora.
Zależy od środka.Poeksperymentuj z preparatami do czyszczenia alufelg. Raz miałem próbkę płynu firmy Kranzle ,płyn się nazywał HD Grun (u niemieckie,z kropeczkamu u góry),dobrze trawił i czyścił aluminium,testowałem tez płun o nazwie Dilak,czy Dilac,waniał jak kwas siarkowy,też skuteczny. Albo zapytaj chłopaków na forum odkrywcy: http://www.odkrywca-online.pl/index1.php...
Zobacz jak pęka. Pęka ta która trzyma stojan. Druga w zależności od wielkości pęknięcia pierwszej wytrzymuje lub nie. Najczęściej pęka w miejscu gwintu ale w 2 na 10 przypadków (to z mojego doświadczenia). Pierwsze alternatory naprawialiśmy wybijając stary stojan i wkładając nowy. Obudowa niebyła spawana tylko skręcana na stalowa opaskę. Stojan był...
Wiesz co mam Daewoo Tico i tam jest tak minus to obudowa alternatora a + to śruba na deklu.
Wstajesz z rana i pijesz kawę 1.Wstawiasz auto na kanał lub podnośnik 2.Otwierasz maskę 3.Odpinasz klemę akumulatora 4.Zdejmujesz kołpak lub felgę aluminiowa 5.Luzujesz nakrętkę na przegubie i odkręcasz 6.Zdejmujesz koło 7.Odkręcasz osłonę 8.Odkręcasz dolne mocowanie McPersona dwie śruby 9.Wyjmujesz przegub z półośką na bok (bez wyjmowania za skrzyni)...
Witam - jeżeli masa między akumulatorem a blokiem silnika nie jest wadliwa oraz masa między blokiem silnika a obudową alternatora też nie jest wadliwa to taka różnica potencjałów jest niemożliwa . Dodano po 46 https://obrazki.elektroda.pl/3348578100_... Dodano po 1 https://obrazki.elektroda.pl/9472831800_...
Od razu po odpaleniu czy po jakimś czasie. Na alternatorze plus (gruby kabel) minus obudowa alternatora np tak? Na wyjściu musi mieć 14 ponad tak ? A obroty na ile czy bez dodawania gazu
powiedz mi czym różnią się fizycznie te dwa alternatory: Róznica w nich jest taka, że jeden ma płytszą a drugi bardziej wysklepioną przednią obudowę, a tym samym są inne koła pasowe, z pierścieniem odsadzającym i bez pierścienia. Generalnie różnica w nich była taka, że jeden był pod samochód z klimą drugi bez. Oczywiście będziesz się teraz spierał...
Podpiąłem się pod inny, podobny temat ale nikt nie odp. więc próbuję w nowym temacie bo zależy mi na czasie. Problem jest tak: kontrolka ładowania nie gaśnie po odpaleniu, choć ładowanie jest 14,2V Pod obciążeniem spada do 11,5V. Altek strasznie wyje i mocno się nagrzewa. Obudowa była pęknięta, zauważyłem to przy wymianie regulatora jakieś pół roku...
Witam, Passat B6 2.0TDI 140KM CBAB Po odpaleniu samochodu kontrolka akumulatora gaśnie, akumulator nie jest ładowany, wystarczy jednorazowo na chwilę zwiększyć obroty powyżej 2 tysięcy i zaczyna ładować. Wszystkie rezystancję pomiędzy bliskie zeru. klema dodatnia-biegun dodatni alternatora klema ujemna-obudowa alternatora klema ujemna-część metalowa...
Tak to wygląda na akumulatorze https://obrazki.elektroda.pl/9832084300_... https://obrazki.elektroda.pl/2136142800_... (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź • Na Twoich zdjęciach widać właściwą listwę wysokoprądową na dodatniej klemie akumulatora. • Sterownik świec żarowych (GSE) jest zasilany z bezpiecznika linkowego F172 (100...
Stary diesel: 1. rozrusznik - minus obudowa - plus gruby na śrubę automatu - plus cienki na cewkę automatu 2. alternator - minus obudowa - plus cienki wzbudzenie - plus na śrubę do aku - niebieski cienki przewód do obrotomierza pin W 3. plus czerwony świece 4. plus na zawór pompy wtryskowej 5. dochodzą przekaźniki, plus z aku stacyjka. 6. plus z aku...
Minus jest od silnika do karoserii, następnie od niej idzie do akumulatora. Pomiar robiłem i na akumulatorze i na alternatorze. Plus i obudowa alternatora Po 10 minutach jazdy stan akumulatora jeż jest 11.8V po wyłączeniu wszytkich odbiorników. Alternator sie strasznie grzeje oraz plusowa klema przy akumulatorze.
No dobra, to teraz praktycznie: Przy alternatorze mam dwie śruby do kabli - jedna zaciska konektor z grubym kablem druga z cienkim. Nie ma innych wyprowadzeń. Jest taka mała kostka - obudowa zmasowana z obudową alternatora a wychodzący kabel jest połączony z konektorem wychodzącym z wnętrza alternatora (zaznaczam, że nie jest to regulator) - co to jest?...
ALe tam nie styka termicznie obudowa mostka do obudowy alternatora . Tylko 2 punkty przewodzą prąd z jednej płytki. Jak patrzę na mostek to ten przebity jest skorodowany ten dobry jest jak nowy. Bo to są 2 mostki na 3 płytkach aluminiowych.
Obudowa alternatora się trzyma, czy zdążyła już pęknąć, podobno przypadłość Fiata?
Do alternatora jest kondesator specjalnie do tego zrobiony, przykręcamy go do dobrze oczyszczonego punku masy na alternatorku, a plus ma kawałek kabelka z oczkiem wkręcamy pod najgrubszy kabel w alternatorze czyli "+". (czerwony) Natomiast ze zwykłym kondesatokiem od płytek jest pewien problem, nie jest jego obudowa przystosowana do wyższych temperatur,...
Nie masz gwintu w obudowie alternatora i stąd problemy. Bierzesz dowolną śrubę M8 i przelekasz tak aby wystawała poza obudowę alternatora i można było dać nakrętkę tzw samokontrujacą. Teoretycznie powinna być to śruba twarda tj min 10.9 ale będzie trudniej taką kupić więc kup coś w budowlanym będą mieć na miejscu
Kolego-elektryka to nauka o stykach. Ćwicz! moze kolega sie orientuje, jak jest masa podłączona do silnika? gdyz obudowa alternatora jest odizolowana od uchwytu (silnik dohc). A sprawdzałem w wersji 8 zaworowej i tam jest normalnie masa poszczona z obudowy alternatora.
obudowa alternatora jak patrzę mając go w ręce jest cała, samochód nie był używany przez kilka miesięcy zatem działała niska temp
Peknięta obudowa alternatora,typowe w tym modelu.
Masz pełną obudowę czy oryginalny alternator z aluminiową, ażurową obudową? Przyjrzyj się dobrze czy obudowa nie jest popękana, czy wirnik swobodnie się obraca i o nic nie trze. Sposób elektrycznego sprawdzenia alternatora (przy pomocy miernika) masz w każdej książce z serii "sam naprawiam".
Witam, niestety z braku czasu i pogody (ostatnio cały czas pada, a ciągnik stoi na świeżym powietrzu) więc nic jeszcze nie zrobiłem... viper55 nie bardzo rozumiem o czym piszesz Grzegorz_madera "mierząc na szczotkach.." masz na myśli pomiar omomierzem na zacisku +B i obudowa alternatora ?
Sprawdź napięcie na alternatorze( obudowa alternatora i na śrubie B+ taka gruba do której jest podłączony akumulator)
Niestety pękła obudowa alternatora = wymiana alternatora na drugi, są dość tanie.
Cześć, Potrzebuję Waszej pomocy. Miałem alternator ELMOT A124 ale on niestety miał tylko jedno ucho przez co w ciągniku jak go zamontowałem był przekoszony i szlak trafiał szybko łożyska. Dostałem obudowę od alternatora ELMOT A124n o chciałem ją przełożyć. Obudowa tylna wraz z diodami. Środek przerzuciłem cały swój i dupa. Alternator nie ładuje. Pomyślałem...
Czy dużo jest kombinacji przy zamianie prądnicy na standardowy, samochodowy alternator BOSCH-a z wbudowanym regulatorem napięcia w ciągniku rolniczym Ursus C-330? Które przewody z prądnicy i gdzie należy podłączyć do altermatora? Wiem tylko, że B+ alternatora to 12V (od akumulatora), a obudowa to (-) "masa". Gdzie należy podłączyć przewód od kontrolki...
Witam wszystkich, przejrzałem wiele postów na tym forum jednak po dwóch dniach sie poddałem i zadaje pytanie wprost. Kto potrafi mi rozrysować schemat zewnętrznego regulatora napięcia do alternatora który przy sygnale sterującym zwiększy napięcie alternatora do około 40V jednocześnie odłączając akumulator żeby go nie uwędzić. Chodzi dokładniej o taką...
Witam chce zbudować sobie stanowisko do kontroli rozrusznika i alternatora a dokładniej każdego jej elementu. 1. Do badania stojanu i wirnika na razie mam induktorowy miernik izolacji ale to chyba za mało . Kiedyś widziałem u elektryka przyrząd ktróry sie składał z żarówki i jakiegoś brzęczyka i sprawdzał tym wirnik i stojan . Jakby ktoś wiedział o...
Witam wszystkich . Jestem zainteresowany zakupem stanowiska do badania alternatorów. Czy ktoś z kolegów zajmuje się samodzielną budową takich urządzeń ?. Czytałem trochę tematów w tej sprawie , ale są one dojść odległe. Na nowe urządzenie mnie nie stać , a takie domowe w zupełności by wystarczyło :D
Witam, buduje agregat prądotwórczy, mam juz silnik itp ale problem jest z alternatorem. Mam sam alternator ale nie mam do niego regulatora, jak to wszystko połączyć, jakie napięcie dac na wirnik że by dawał określone napięcie (np. 24V), nie mam do niego diod jednak zależy mi na tym że by prąd był zmienny, da sie zrobić?
Witam Planuję planuję zrobić stół probierczy, posiadam silnik obcowzbudny Komel 230V DC 1,2 kW z oporową regulacją obrotów. Obciążenie maksymalne alternatora 24V to by było ok 40A. i ok 80A przy 12V. Planuję zrobić obciążenie z drutu oporowego o wartości 5A, 10A, 20A, 40A, 60A i 80A. Wzbudzenie z transformatora z mostkiem Graetza 12 i 24 V. Jak myślicie...
Witam. Jestem na etapie budowy prądnicy prądu zmiennego przy użyciu alternatora samochodowego. Jeśli ktoś podważa ten temat to proszę o nie kierowanie żadnych zbędnych wypowiedzi bo i tak nie będzie miał racji. Do rzeczy. Każdy alternator zbudowany jest róznie. Posiadam dwa typy ale z tym drugim mam problem. Rysunki przedstawiają alternator Boscha oraz...
http://obrazki.elektroda.net/33_12538707... Witam. Prowadząc z bratem warsztat elektroniki i mechaniki często spotkaliśmy się z problemem naprawy alternatorów rozruszników. Zważając na koszt stołu fabrycznego postanowiliśmy go zbudować sami. Jako ramę nośną wykorzystaliśmy pozostałość po piecu kaflowym wprost idealnie nadawała się na konstrukcję....
Witam. Podjąłem się próby zbudowania alternatora do motocykla m72 o zewnętrznych gabarytach prądnicy. Nie jestem z wykształcenia ani pasji osobą związaną z elektroniką/ elektrotechniką , więc pojawił się stos problemów z którymi sobie może i bym poradził ale trwałoby to niemożliwe długo.Poza tym nie są to małe koszta i chciałbym uniknąć jak najmniej...
http://obrazki.elektroda.net/13_12372816... Powstało to w ok 4 miechy w wolnych chwilach. Bo kiedyś już miałem dosyć żonglowania alternatorami w trudnych miejscach i sprzedawania niby dobrych a napęd z klucza pneumatycznego ukręca nakrętki. Koszty głównie to falownik 2,2kW silnik 1,5 kW . Są 2 koła pasowe z wiadomych przyczyn przełożenie jest...
Witam nie wiem czy to dobry dział ale chciałem się zapytać o to stanowisko do testowania alternatorów http://www.autoexpert.pl/plebiscyt_pdf/A... Chciałem zrobić coś podobnego tylko najbardziej chodzi mi o te wyświetlacze wiem tylko ze 1 wyświetlacz jest do napięcia na akumulatorze a 2 jest do napięcia na alternatorze i wiem ze jest tam też wyświetlacz...
Witam, podczas budowy pewnego projektu napotkałem problem z brakiem miejsca na rozrusznik i zastanawiam się nad zastosowaniem alternatora jako rozrusznika. Współczesne samochody posiadają taką funkcję, jednak większość z nich ma dodatkową instalację 48V. Znalazłem równierz taki alternator-rozrusznik z systemu start-stop który działa tylko na 12V jednak...
Cześć! Chcę zrobić małą elektrownie wiatrową na działkę. Oglądałem w internecie dużo takich domowej roboty elektrowni, i zastanawiam się jak zrobić alternator do tego. Wiem że potrzebne są cewki. I tu pojawia się pytanie: ile tych cewek i jak dużo mają mieć zwojów. Następnym pytaniem jest jak je połączyć, żeby można było wykorzystać je do zasilenia...
Mam pewien pomysł, mianowicie chcę zbudować urządzenie (stół) do testowania alternatora. Ma ktoś doświadczenie w tym temacie. Jestem początkujący jak widać, a ten temat nie daje mi spokoju. Mocowania i wszystko od strony mechanicznej mam już zaplanowane. Jakie urządzenia pomiarowe zastosować?? ( podobne urządzenie kosztuje bagatela 12000 PLN )
Witam Wpadłem na pomysł zrobienia turbiny powietrznej. Myślałem żeby użyć do tego alternatora z jakiegoś samochodu. Ładowałaby akumulator który z kolej zasilałby oświetlenie zrobione na diodach LED. Co wy na to? może jakaś podpowiedź? Pozdrawiam
Witam wszystkich. Czy ma ktos jakis pomysł na zbudowanie stanowiska do pomiarów prądu i obrotów alternatora? Mam alternator, który daje prąd 85A przy 6000 obr/min. Jaki sprzęt bym potrzebował?. Zakładam że przy tym prądzie musi być silnik 3-fazowy na około 3 kW. A co do typu falownika i samego schematu podłączenia całego stanowiska to nie mam pomysłu....
witam.chcialbym silnikiem z kosiarki spalinowej zasilic alternator ktory dostelem o ojca z traktora , ktory sie nazywa wladymir, czy jakos tak, bynajmniej jest ruski. alternator jest o mocy 700W, i planuje do alternatora zamontowac przetwornice napiecia na 230V (oczywiscie z wasza pomoca ) i zasilac jakies uzadzenia na jakis wujazdach gdzie nie ma pradu...
Witam. Chcę zbudować prądnice z alternatora samochodowego do wiatraka. I Mam pytanie, jakie maksymalne napięcie i prąd można dać na wirnik. Nadmieniam, iż regulator napięcia chcę wyrzucić, gdyż napięcie wyjściowe będę regulował poprzez większy pobór mocy. Grzałki przystosuję do napięcia wyjściowego i styczniki będą w miarę zwiększania napięcia załączać...
Wiatm. Mam pewien problem z podłączeniem alternatora do akumulatora, mianowicie gdy podłączyłem go do akumulatora i zacząłem kręcić wirnikiem alternatora na takich obroitach jak powinien chodzic -nastąpiło wyladowanie akumulatora. Proszę o jakikolwiek schemat lub pisemne wyjaśnienie która końcówka z wyjścia alternatora, do której końcówki akumulatora,...
http://obrazki.elektroda.pl/8059914200_1... Witam serdecznie. Chciałem Wam zaprezentować moją konstrukcję jaką jest agregat prądotwórczy służący do zasilania pomp CO i pompy do solarnego ogrzewania wody w przypadku zaniku napięcia sieciowego, które zdarza się już coraz rzadziej, ale jednak jeszcze występuje, zwłaszcza w terenach wiejskich...
Witam, potrzebuje zbudować układ włączający elektronicznie obciążenie dopiero po pojawieniu się ładowania. Nadmienię, że alternator nie ma zewnętrznego wzbudzenia (brak akumulatora). Wymyśliłem to tak: https://obrazki.elektroda.pl/9126499300_... Zależy mi na działaniu, aby po pojawieniu się napięcia na wejściu występować tranzystor...
czyszczenie obudowa alternatora pęknięta obudowa alternatora sprzęgło alternatora
biosu podmiana zestaw samodzielnego działanie skrzyni biegów actros
bateria parkside styki najlepszy dekoder vectra
Intel Core 2 Duo T9300, Dell 0HHX767, BIOS A07 – napięcie CPU, EIST, undervolting, monitoring Cyfral Smart a domofon Laskomex – czy można podłączyć? Kompatybilność SMART‑D, SMART‑5P, LM‑8