Masa tam jest ogólnie na obudowie. a właśnie ,że nie bo alternator mocowany jest tulejach metalowo-gumowych.
Kurzownica to poprawna nazwa tego urządzenia, do piaskowania się nie nadaje Ja tym czyszczę alternatory , mostki , egr, może trafiłeś na niedorobioną wersje. Oczywiście korund i 10bar na zasilaniu.
W jaki sposób to mierzysz? Czyścisz zacisk plusowy alternatora, czasami plus brany jest z zasilania rozrusznika trzeba sprawdzić jak w tym aucie jest, odkręcasz alternator i czyścisz masę obudowy styku z masą samochodu.
Czyszczenie klem i punktów masowych oraz sprawdzenie czy dobrze jest przykręcony gruby przewód do alternatora.
Diody tylko w pełni najlepiej żarowką 55w w obie strony. Andrzej, doprecyzuj ten wpis, niech zostanie dobra wiedza dla potomnych.
Sprawdź obroty silnika na biegu jałowym, czyszczenie przepustnicy. Alternator jest sprawny ale przy zbyt małych obrotach tak się dzieje
Kolego nie czyść uzwojeń alternatora, bo je uszkodzisz. Możesz je przedmuchać powietrzem ze sprężarki lub usunąć pył pędzlem. Sprawdź łożyska, czy się nie zacinają. Możesz ostrożnie usunąć korozję ze statora. Wymontuj szczotki i sprawdź ich długość. Sprawdź stan pierścieni współpracujących ze szczotkami, czy nie są zużyte lub zaśniedziałe. Można je...
Szukam metody piaskowania metodą wytrawiania lub elektrolityczną tak aby można to było wykonac w warunkach domowych. Chodzi o czyszczenie obudowy alternatora i rozrusznika i cześci. Jak ktoś posiada jakie kolwiek informacje dokumentację to proszę o kontakt.
Witam . Mam taki problem , kupiłem jakieś 5 miesięcy temu Pandę silnik 1,2 2009 rok z klimą po krótkim czasie założyłem mu LPG po czym nastąpiło falowanie obrotów , na ciepłym silniku . Jak jadę obroty utrzymują się , natomiast przy zwalnianiu i na biegu jałowym obroty zaczynają wariowac , często samochód gaśnie . Byłem już u dwóch mechaników , Przepustnica...
Problem leżał po stronie masy od alternatora czyszczenie wszystkich kabli szczotką drucianą pomogło
A jakie jest maksymalne ładowanie alternatora, po drugie czyszczenie nie zawsze daje efekty tylko wymiana końcówek.P
ALTERNATOR i czyszczenie silnika krokowego (to opisane pyr pyr)
Alternator wymieniony. Działa. Ten zdjęty pójdzie znowu na testy. Wygląda więc, że z tego co było robione, coś zawiodło, a były czyszczone wszystkie kable, połączenia oraz wymienione klemy. Dziękuję.
Jestem właścicielem tego silnika w V50 - i jedyne co w nim robiłem to wymiana alternatora i czyszczenie wtrysków [nie służy mu długotrwała po mieście]. Silnik jest konstrukcja PSA. Niezawodna sprawdzona konstrukcja z Forda Focusa. Polecam to autko. Jak masz jakieś pytania to służę pomocą.
Czyściłem wszystkie końcówki (klemy akumulatora, zaciskina alternatorze, rozruszniku). Mam przeprowadzony przewód masowy od silnika do akumulatora. Nic nie dało czyszczenie.
tak masy czyściłem nawet, alternatora nie sprawdzałem jutro sprawdzę, sterownik skrzyni? T5040 będzie miał ten sam? a może ten potencjometr sprzęgła coś w nim się pieprzy? też wezmę go podmienię TM ma chyba taki sam Dodano po 19 alternator ładuje na równe 14,00v gdy wszystko co pobiera wyłączone.
Właśnie mam prawdopodnie z tej serii "F". Jaki był musiał kupić aby nie bawić się co parę miesięcy?. Również szczotką czyściłem druciki 😃
Ma taką samą Felicję i z tego co wiem dużo egzemplarzy ma problem z ładowaniem, ja radzę sobie w ten sposób że co ok pół roku po prostu czyszczę dokładnie alternator, tzn rozbieram go w drobny mak, i wszystko czyszczę oliwię itd. po takim zabiegu ładowanie podnosi się ok 1 V. Wcześniej wymieniałem diody, regulator, sprawdzałem połączenia itd., itp.,...
A odkupił byś altka po regeneracji całego w smarach i brudzie? Jeżeli wiem, że działa to tak. Ja swój alternator czyściłem płynem do mycia silników. Oczywiście bez wirnika. Ale nie wiem czy zrobiłoby to na nim wrażenie, skoro i tak nie mam żadnego plastiku na podwoziu. Wszystko chlapie pod maską jak wjadę w kałużę.
Oryginalny akumulator padł to była 12v chyba (bo to dawno było) 160-tka. Zastąpiłem go dwiema szóstkami takimi jak w 360 nie na wiele to się zdało efekt był taki sam często zmieniałem zaciski czyściłem kable masowe alternator ładuje 14,5-15v to chyba dobrze.
Obudowa nie jest pęknięta - wyjmowałem alternator czyściłem ....... nie był wcześniej naprawiany (znam pierwszą właścicielkę tylko ASO ja jestem drugi cęgą jak sprawdzę podczas wadliwej pracy a nie będzie poboru na akumulator to na 100% usterka alternatora.
Witam, mam problem z moim Seatem Ibiza 1.4 benzyna 2004 r. Przy normalnej jeździe nagle auto zaczyna szarpać, zapala się na sekundę czerwona kontrolka akumulatora i po straceniu prędkości auto gaśnie i nie chce odpalić. Po kilku razach auto odpala i jedzie jakby nigdy nic z mocą, którą miało. Powtarza się to co jakiś czas. Co to może być? AI: Czy był...
Dzięki za odpowiedź. Pytanie tylko, czy mogę do czyszczenia alternatora zastosować ten sam środek co do czyszczenia silnika z oleju i czy bardzo muszę uważać na mycie wodą? Bo to jednak prąd, widoczne uzwojenia itp. nie chciał bym czegoś pogorszyć (a pytam bo ogólnie sam alternator nie jest szczególnie chroniony od warunków atmosferycznych więc się...
Alternator w moim sprzęcie 55A jest trochę mały (ponad 500W światła) i dokonuje żywota, szczotko trzymacz pierścienie łożyska. Mam całkiem dobry większej mocy 120A tylko pracuje z obrotami w przeciwnym kierunku. Napęd jest na indywidualny pasek 17 więc nie powinien się ślizgać. Przy naładowanym akumulatorze pobór prądu nie powinien przekroczyć 50A Niestety...
To typowa przypadłość kilkunastoletnich alternatorów Magneti-Marelli w starych Fiatach (wybitnie Punto 1 generacji). W celach naukowych można próbować to naprawiać (czyszczenie, szlify, zabezpieczenie antykorozyjne) jak ktoś jest zadeklarowanym majsterkowiczem, albo lepiej wymienić, byle na oryginał, nie zamiennik, bo później są problemy ze zdobyciem...
Pasek który ślizgał i popiskiwał od dłuższego czasu nie nadaje się do naciągania/chociaż można sprawdzić czy nie ma spalonych boków/ natomiast spotykam się z zasadniczym błędem ponieważ założony nowy pasek powinie być po około 3 tygodniach dociągnięty kiedy się ustabilizuje jego długość .natomiast mało kto to robi i dlatego następują tak szybkie zużywania...
Masy, plusy, alternator do sprawdzenia. Alternator na stół probierczy z obciążeniem. Masy posprawdzałem, powyczyszczałem. Klemy czyściłem. Alternator jest nowy. Na nowym jak i na starym objaw jest ten sam. Czyli miganie świateł. Dodano po 4 Podłącz kontrolkę na świece i zobacz czy po zdjęciu nogi z gazu się zapala. Zrób prawdziwą diagnostykę silnika,...
Jestem posiadaczem VW Golfa 4 poj. 1.6 AKL i od czasu zakupu (8 miesięcy temu) sporadycznie zdarza się usterka której nie potrafię sam zdiagnozować. Objawami jest gaśnięcie pojazdu przy małych prędkościach do 30km/h na 1, 2 biegu. Jest to o tyle niebezpieczne że niespodziewanie wyłącza się wspomagania kierownicy i zamierają wszelkie funkcje życiowe...
Jest ok, czyścić nie ma sensu, ja puściłem dodatkowy kabel łączący alternator bezpośrednio z klemą akumulatora (tej samej grubości co oryginalny, z zalutowanymi końcówkami, włożony w peszel jak oryginał i spięty z nim opaskami). Oryginalnie to są 2 kable: alternator-rozrusznik i rozrusznik-akumulator. Problemem jest styk obsadki z przewodem, także czyszczenie...
Witam jestem tu nowy od miesiąca posiadam Seat Ibiza 6l z 2007r 1,9 TDI od 2 tyg mam problem z elektryką tego samochodu otóż podczas jazdy lub na postoju wyświetla mi się kontrolka ABS oraz hamulec czasem również zapali się kontrolka układu kierowniczego kierownica wtedy ciężko kręci trzeba zgasić samochód aby kontrolka zgasła mrugają światła podczas...
Kiedyś miałem taki problem w benzyniaku , pomogła wymiana kabli WN, kondensatora w zapłonie i poprawienie masy anteny, ale przy starszych modelach często zakłuca układ ładowania aku. pomaga wymiana szczotek w alternatorze , czyszczenie komutatora i dokładne usunięcie wszelkich luzów w układzie elektrycznym
Przez te 8-10 sekund po rozruchu zawsze nie ma ładowania napięcie spada poniżej 12,5V a alternator się nie wzbudza pod dodatkowym obciążeniem wszystkich odbiorników, obroty silnika na ten czas spadają. Nagle ładowanie następuje i wszystko wraca do normy. Zawsze trwa to tyle samo niezależnie czy wtyczka jest podpięta do alternatora czy nie. Przepustnica...
Masę czyściłem, napięcie na alternatorze jak jest ok, podczas jazdy jak włączę światła długie, dmuchawę ogrzewanie tylnej szyby,radio jest ładowanie, słabe ale jest, ino tego pieruńskiego wzbudzania nie ma i podczas spokojnego ruszenia i spokojnej jazdy ( bez informacji z woltomierza diodowego ) rozładuję sobie akumulator.
A i zaczyna iść prąd po tej lince tylko w momencie kręcenia rozrusznikiem(który nie daje rady obrócić bo aku rozładowany) daj nową mase do karoserii!!!!!!!!!!!!!!! nie rozładowany tylko linka podaje mase-obcizenie -wielki prąd!!! podaj nową mase nie szukaj nic innego!!!!!! nie ruszaj alternatora -bo to nie to!!!!!!!!!! wyrzyć taśmę daj nowa lub dobry...
Przegląd instalacji podczas jazdy stań sprawdź klemy (gorące do wymiany) Dołożyć dodatkowy przewód minus silnik - karoseria. Czyszczenie styków przekaźników-bezpieczników Kontrola alternatora czy nie robi zwarć Wyjąć radio -jakie będą zachowania Kontrola przelotek drzwi- słupek w poszukiwaniu przetarć itp. Co do ciśnienia !był wymieniony czujnik jaki...
Jak myślicie czy jest sens coś kombinować z alternatorem jakieś czyszczenie ewentualnie wymiana?? Jeśli chodzi o regulacje biegu jałowego robi się to mechanicznie czy auto trzeba podpiąć pod komputer i za jego pomocą ustawić? W ogóle nie jestem zorientowany w tych sprawach.
Ewidentnie widać syf w alternatorze. Niestety bez rozbiórki się nie obejdzie i bardzo dokładnego czyszczenia pakietu i elementów aluminiowych. Na początek szczotka druciana najlepiej mosiężna i później drobny papier ok 150 najlepiej wodny. Jak rozbierzesz zrób foto.
Z fusów kawy ciężko wyrokować! Wpierw kontrola wszystkich złączy, przyłączy oraz do masowania silnika -karoseria. Kontrola akumulatora i alternatora. Odczyt błędów, kontrola całego dolotu powietrza. Nie zaszkodzi czyszczenie - czujnik MAP w kolektor ssący
Problem jest taki że w czasie jazdy auto straci biegi po wyłączeniu kilkukrotnie silnika i ponownym włączeniu silnika to jest ok kilka kilometrów lub kilka metrów i ponownie błąd na skrzyni 18165 po podłączeniu . Wymieniłem akumulator zrobiłem alternator czyściłem wszytkie bezpieczniki przekaźniki wiązkę przy sterowniku nic nie pomaga Dodano po 3 Cały...
Czyli po chwil i zgasił i już nie może odpalić... no to faktycznie może być hall. Ja tak miałem z Golfem MK3, sprawdzone organoleptycznie. Mam do garażu jakieś 5 minut, może z 2 km. Po takiej krótkiej trasie, zgaszony nie chciał odpalać. Po około 20 minutach mi odpalał. Tylko nie ma co hehłać na siłę rozrusznikiem, tylko jak nie pali, to zostawić go...
sprawdzałem u kolegi na takim samym aucie terz z tego roku co mój i mierząc napięcie na aku. ma 14.3 V i czy włączy światła czy ogrzewanie szyby napięcie niedrgnie ani 100mV sprawdzałem połączenia kablowe czyściłem styki od alternatora do aku. i objaw jest ten sam po ok. tygodnia jazdy muszę doładować akumulator bo słabo kręci może jeszcze coś sprawdzić
Ale to co napisałeś nie ma sensu, bo alternator powinien ładować bez względu na to czy samochód pracuje na gazie czy na benzynie. W Poldku oba systemy zasilania mają osobne systemy elektroniczne, a skoro ładowanie na gazie jest a na benzynie nie ma, a reszta układu elektrycznego(no może poza wycieraczkami, ale wina urządzenia mikroprocesorowego) działa...
Czyszczony był wtrysk paliwa przez mechanika i wymieniany alternator A jaki kabel będzie mi potrzebny?
Tak, Czyściłem przepływomierz, wymieniałem rozrząd, zmieniłem alternator na nowy bo sugerowali mi że sprzęgiełko w alternatorze, mam zamiar zmienić pocfzątkowy kąt wtrysku, i wyczyścić EGR. Dobrym tropem idę? Czy to się skończy na wymianie dwumasy?
Spróbuj poczyścić ten pierścienie i zobacz czy szczotki dobrze leżą na pierścieniach, czyszczenie na pewno nie zaszkodzi.
Witam panowie po długiej przerwie. Tak jak obiecałem poniżej prezentuję fotki: po czyszczeniu alternatora; przed wymiana mostka prostowniczego-porównanie starego i nowego mostka; po montażu mostka do alternatora w dniu dzisiejszym w te śniegi i zawieruchy na parkingu przed blokiem :D:D:D:D:D Po montażu wszystkiego do auta na razie jest oki, pozostanie...
Koledzy, temat tych alternatorów nie raz przerabiałem, tam wystarczy wcześniej zareagować, jeszcze przed uszkodzeniem stojana. Wyciągałem stojan z obudowy, czyszczenie rdzenia i obudowy, farba na jedno i drugie, złożyć na wazelinę techniczną i alternator przeżyje samochód.
Lepiej, ale koszty sa w moim przypadku duzo duzo wieksze. Bo tak mam juz zalozony nowy altek 70A, a stary regeneruje: wymiana lozysk, szczotek, przetoczenie pierscieni, wymiana diod prostownika, kontrola uzwojen. czyszczenie. Wiec mam juz dwa alternatory identyczne, dlatego opcja wymiany na jeden co by dal te 140A odpada. Musze kombinowac z tymi dwoma.
Witam mam seata ibize rok 98 z silnikiem1,4 problem mam taki że po rozgrzaniu silnika falują obroty została wymieniona przpustnica z silniczkiem krokowym nowa sonda kilka razy był na koputerze i nic nie wykazał, wszystkie kostki były czyszczone i dalej jest ten problem. Alternator łauje bo nie pali się żadna lampka ale po zdjęciu paska z alternatora...
Będzie problem, poza serwisem. Na Ebay-u, taki gaźnik, nowy, można kupić bez problemu. Razem z przesyłką, z USA, można zmieścić się w kwocie trochę ponad 200 zł. Teraz nawet jest jedna oferta za 190 zł razem z przesyłką, za nowy gaźnik. Zestawy naprawcze, około 100 zł, oczywiście z przesyłką. W naszym kraju, tak już jest że opłaca się sprowadzać części...
Dzięki za kilka podpowiedzi,chcę jednak powiedzieć,że oczyściłem nie tylko klemy,ale i przewód z minusa aku do skrzyni,prądowy do rozrusznika i sprawdziłem,że jest napięcie na plusie rozrusznika.Może nie ma masy na rozruszniku,ale to chyba niemożliwe.Spróbuję jeszcze połączyć rozrusznik na krótko i zobaczę jaka będzie reakcja. Nie jestem co prawda fachowcem,ale...
Wpisz na google grafika "Szczotka do czyszczenia klem i zacisków akumulatora"
Witaj kolego. Czy poradziłeś sobie z tematem ? Ja walczę już 3 dni z tym autem i nie wiem czy się nie poddam. Spr. alternator, wtryski, egr, czyszczony kolektor, próba przelewowa, wym. czujnik ciśnienia paliwa, jeszcze jutro wymienię chyba na koniec regulator w pompie. Jak nie pomoże to go spalę chyba. Na zimnym jest trochę uciążliwy bo chodzi tak ze...
Naładuj akumulator i odpal. Sprawdź czy alternator ładuje. Do profilaktycznego przeglądu złącze PLUS pod maską, oraz czyszczenie klem i słupków akumulatora. To podstawa. Potem jeżeli te proste czynności nie dadzą poprawy- trzeba szukać przyczyny- pewnie niedomaganie alternatora, a co za tym idzie może i akumulator na śmieci.
Raczej skupiłby się na zasilaniu radia i regulatora jeśli go podejrzewasz. Czy na zapłonie, jak włączysz radio jeszcze przed odpaleniem, to czy przekręcenie kluczyka na pozycję rozrusznik wyłącza radio ? Wyłącza się podczas spokojnej jazdy prostą równą drogą, czy związane to może być ze wstrząsami ? Coś jeszcze się wtedy wyłącza ? Elektryczne szyby,...
Nie wiem czy dobrze mnie zrozumiano. W trakcie hamowania zapalają się na raz dwie kontrolki (oleju i akumulatora) i wciskając pedał gazu samochód NIE JEDZIE tylko się DUSI. Mam w tedy dwie opcje: 1. Dodaje dużo gazu, samochód gaśnie i muszę go ponownie uruchomić 2. Wyłączam silnik i uruchamiam go ponownie Dopiero po restarcie silniki da się dalej jechać,...
Zacznij raczej od ponownego przejrzenia gaźnika, to że rok temu był czyszczony nic nie znaczy jak potem znowu stał. Układ ssania do sprawdzenia, bo może dlatego nie chce zapalić. Próbowałeś na pych? Uszczelniacz jak już, to prędzej ten za alternatorem i gdy będzie puszczał, to da się zauważyć przedmuchy i będzie widać zaolejenie od mieszanki. Ten od...
I się nacieszyłem, sytuacja jest identyczna z tym że alternator nie "jęczy". Rozebrałem go sam tym razem, mierzyłem czyściłem złożyłem, 14,6, banan na twarzy, po 30 minutach 13,9 bez obciążenia, ochłodzenie alternatora w postaci kubła zimnej wody, podnosi napięcie do 14.... Chyba nigdy nie będę miał stałego 14.6 V.
Główny przewód wyczyszczony. Na odpalonym silniku napięcie między masą na akumulatorze a plusem na złączu alternatora skacze od 5 V do zaledwie 11 V. Przez chwilę się cieszyłem bo mierząc po zdjęciu kapsla pokazywał przez jakiś czas ponad 14 V, ale po czyszczeniu i dokręceniu jest tak jak wyżej, To chyba definitywnie alternator powiedział good bye no...
Większość użytkowników zaczyna się interesować akumulatorem dopiero jak się z nim coś dzieje lub "pada" i tu jest błąd , regularna obsługa i kontrola powinna być nawykiem, a nie przymusem , jak wyżej napisałem u mnie już działa 5 lat teraz leci 6 więc prosta matematyka, nie 100 a 50 na rok, nie twierdze że trzeba dolewać, czyścić itd, stan klem alternatora,...
Radzę poczyścić wszystko począwszy od klem akumulatora, przez wszystkie połączenia, aż do alternatora. Masy też, do silnika i nadwozia. Porządne czyszczenie połączeń potrafi zdziałać cud.
witam. Udało mi sie wykonać czyszczarkę teraz szukam odpowiedniego materiału do czyszczenia obudów rozrusznika i alternatora. Potrzebuję na początek niewielką ilość żeby sprawdzić jak to działa, Mógłby mi ktoś doradzić co kupić i gdzie? Pozdrawiam
Sprawdziłem wszystko i wychodzi na to, że to coś z alternatorem, trzeba szukać używanego. Sprawdziłem masy na silniku ( odkręcałem śrubę czyściłem styk). Mierzyłem też napięcie na zacisku minus akumulatora i zacisku plus alternatora to samo napięcie 14,10 V( bez włączonych odbiorników) z włączanymi odbiornikami spada do 12,6 V, gdy lekko przy gazuję...
Na filmiku zamieszczonym przez autora postu widać, że do klemy dodatniej jest poprzez śrubę imbusową dodawany kabel od alternatora, ale nie widać śladów czyszczenia tego połączenia. Widać także izolację na kablu dochodzącym do klemy. Zwykle nie dbamy o połączenia kablowe, a czasami przydałoby przejrzeć stan elektryki i stan połączeń.
Sprawdzę po południu i dam znać. Przewód przy alternatorze powinien być czysty gdyż jakiś czas temu przy okazji innej naprawy miałem alternator w ręce i czyściłem styki. Tak samo czyściłem styk masy z karoserią. Sprawdzę jeszcze jak wygląda ładowanie na zimnym silniku i tak jak wspomniałeś czystość i styk klem gdyż tylko na szybko przerzuciłem akumulator...
Do sprawdzenia i wyczyszczenia połączenia w instalacji - czyszczenie klem, podłączenie masy do nadwozia, podłączenia na alternatorze i szczególnie do licznika lampka kontrolna ładowania (zaśniedziałe styki itp), jeżeli to nie pomoże wina raczej po stronie alternatora (regulator, mostek).
Przy obecnym kwasowym akumulatorze Ca-Ca do pełnego ładowania potrzeba podobno 16,2V. Napięcie na alternatorze 038903023L mam teraz 14,47 przy klimie, światłach i nawiewie. Spadek na złączach ok.0,2V, tak więc na akum. do w miarę bezpiecznego 15V sporo brakuje. 15V nie jest bezpieczne. Co innego praca cykliczna, a co innego buforowa. W samochodzie...
Czyści (rozpuszcza) tlenki glinu bardzo ładnie, nie ruszając czystego alu. Niestety potwierdzam; dla istot szkodliwy. A krzyczeli w sprawie, bo debile czyścili klimatyzacje w ciasnych, źle wentylowanych "warsztatach", stąd problem. Przy okazji - bardzo dobrze matuje szkło kwarcowe (szyby ...)
Auto ma swoje lata więc. Wpierw do kontroli -czyszczenia klemy akumulatora, stan zakucia na kablach. Kontrola kabli masowych silnik karoseria. Kontrola ładowania alternatora , spadki napięć na kablach aku- alternator. Kontrola stanu napięcia paska wielorowkowego.
To bardzo dużo. Sprawdź ładowanie na śrubie plusowej na alternatorze i obudowie alternatora. Jak będzie powyżej 14 to do czyszczenia wszystkie masy i plusy ewentualnie do wymiany klemy. Po tych dwóch minutach sprawdź czy nie grzeją się klemy, czasem w Oplach się to zdarzało.
Witam, od wczoraj nie mam ładowania w samochodzie Opel Vectra B 1,6 16v. Czyli pewnie alternator, regulator, lub przewody, albo diody? Klemy sprawdzałem czyściłem. Chcę sprawdzić napięcie bezpośrednio na altku. Pod którymi stykami? Może jakiś schemat? Do altka idzie przewód co ładuję i drugi z aku co wzbudza alternator, bodajże po stacyjce. Posprawdzam...
Piszczy ci alternator bo na mocno naciągłeś pasek. Pozdrawiam
Była sprawdzana chlodniczka spalin, później regeneracja turbiny, czyszczona miska olejowa, dodam że auto chodziło przed czyszczeniem miski, był olej świeży zalany auto chwilę pochodziło na tym oleju, później była zdjęta miska i wyczyszczony smok, kluczy nie brakuje, a silnik nie chcę się obrócić wprawo Ani w lewo, jakby było coś na tłokach to powinien...
Szukam metody piaskowania metodą wytrawiania lub elektrolityczną tak aby można to było wykonac w warunkach domowych. Chodzi o czyszczenie obudowy alternatora i rozrusznika i cześci. Jak ktoś posiada jakie kolwiek informacje dokumentację to proszę o kontakt.
silniczek krokowy jest nowy i robi to samo oprucz tego gdy nadusze gwałtownie gaz to obroty wchodzą po chwili napięcie bez obciążenia wynosi 14.09 gdy włącze światła 13.60 a z wętylatorem 12.90 . czujnik położenia przepustnicy też czyściłem. czy to wina alternatora . gdy porusze kostkie od aparatu to astra gasnie może to aparat Dodano po 2 jak można...
No to Ci powiem, że miałem właśnie taki przypadek w U 4512, alternator A-115. Nie był czyszczony kilka lat. Żeby w ogóle dało się go rozebrać musiał się przez dobę w benzynie moczyć, po czym okazało się, że nie ma już warstwy miedzi na pierścieniach ślizgowych. Stojan i prostownik na szczęście przeżyły. Wymiana wirnika załatwiła sprawę.
To technicznie nie wchodzi w rachubę, może jedynie próbować upchnąć ten z CC 700, ma 55A. Lecz tak wielki spadek napięć może jest spowodowany brudnymi, dawno nie czyszczonymi połączeniami głównych przewodów i klem?
Nie dziw się, po tylu latach połączenia raczej minus 31 nie przewodzi dokładnie. Czyszczenie styków i zakonserwować, powinno pomuż.
sprawdź jeszcze jakie masz ładowanie bezpośrednio przy alternatorze, wtedy będziesz mógł ustalić czy to na pewno wina samego alternatora. jezeli będzie 14 na alt. to czyścisz klemy sprawdzasz mase itp. a jeżeli też będzie za małe, odkręcasz go, na stół, wymieniasz regulator napięcia (koszt ok 20zł) składasz i ma być.
Witam . Mam problem Dzisiaj wracałem z nocki i przejechałem może z 2 km i coś zaczęło dziwnie strzelać pod maską . Zjechałem na pobocze przygazowałem to jeszcze bardziej stukało ruszyłem i nagle zupełnie przestało. Przejechałem z 500 m ciężko było mi kręcić kierownicą ledwo skeciłem, jakby nie było wspomagania ,włączyła się kontrolka akumulatora a zaraz...
Witam Zostalem zmuszony wymontować alternator.Po zdjęciu wirnika rzuciła się w oczy zawieszona szczotka w szczotkotrzymaczu i to był powód braku ładowania i nie świecenia kontrolki.Oczywiście przy okazji alternator przeszedł gruntowne czyszczenie i mycie.Dla czystego sumienia sprawdziłem diody i połączenia (ale mi się rymneło! ) Dzięki za sugestje i...
To go rozbierz i umyj w plynie do czyszczenia egr lub benxynie. I daj foto msgnasów.
Przy uszkodzonym map sensorze tez będzie gasł, także można gdybać bez diagnozy, fakt czyszczenie krokowego i przepustnicy nie zaszkodzi na pewno.
Paska w moim aucie się nie napina bo jest tam napinacz ze sprężyna, pasek jest w miarę nowy, klemy na akumulatorze były czyszczone jak padł automat w rozruszniku. będę musiał wymontować alternator co nie będzie rzeczą łatwą i zanieść go do elektryka w celu sprawdzenia. Jak to zrobie to odpisze. pozdrawiam
sprawdź dobrze wszystkie bezpieczniki usterka może też tkwić w alternatorze
Witam Bliska osoba poprosiła mnie o pomoc. Sprzęt jak w temacie z alternatorem Bosch o nr 0120400606 zaciski D+ D- DF czyli standard (występuje w Mercedesach z lat 50/60). Problem z przeładowaniem. Czyszczenie i regulacja regulatora mechanicznego pomaga na krótko. Poszukuję regulatora elektronicznego, który będzie kompatybilny. Czy ktoś doradzi który...
Witam.Kolego problem z alternatorem najprawdopodobniej leży w regulatorze napięcia lub na przewodzie do modułu sterującego.Przy próbie wypalania nie powinno być błędów w sterowniku ale w twoim przypadku wygląda na zbyt dużą zawartość sadzy w DPF dlatego nie wypala i albo za mocno jest z popielony albo trzeba spróbować czyszczenia chemią.
Przysiadłem dziś do tego i problem rozwiązany. Powodem sytuacji jest przekaznik znajdujący się przy podszybiu po prawej stronie zaraz obok zbiorniczka płynu hamulcowego. SKS go dopadł i niestety nie mając nowego na podmiankę stary poszedł na czyszczenie i wszystko wrócili do normy. Co do kwestii zasilania wymieniłem przewod plusowy od alternatora na...
Styk napewno jest bo czyscilem wsowki Czyścić to możesz, ale jak mosiądz był przegrzany to nie zapewni już właściwego docisku i rezystancja połączenia nie będzie wystarczająco mała. Inna możliwość - przewód przełamany przy końcówce. Utnij Waść po 20mm z każdej strony i załóż nową kostkę (lub polutuj przewody).
najbardziej twój opis pasuje mi do padającego stojana,ale niekoniecznie. rozkręcanie, czyszczenie, dokładne oglądanie, pomiary, może znajdziesz przyczynę. powodzenia!
Warto, tez mierząc w ten sposób dowiedziałem się ze mam zbyt duży spadek na linii zasilającej akumulator z alternatora. Na masie mam ok 0,1V, a na plusie - od 0,1V (jałowy) do 0,35V (pełne obciążenie). Pytanie czy to klema czy to zacisk "+" alternatora, a może końcówki przewodu? Przyczyn może być wiele, eliminować należy te, które są łatwe do zbadania...
50mA to sporo ale jeszcze w normie (zwróć uwagę, że fabryczne kostki ISO od radia nie mają 12V po stacyjce, oba "plusy" są stale zasilane). Zwiększony pobór prądu przez 90 sek. od wyłączenia zapłonu jest rzeczą normalną, po takim czasie ECU wchodzi w stan uśpienia. Co do problemów z rozruchem - masz uszkodzony /zasiarczony/ akumulator. Mimo odpowiedniego...
Możesz voltomierzem sprawdzić czy jest napięcie między obudową alrernatora a minusem akumulatora jeślji jakieś będzie to o taką wartość masz spadek na masie. Sprawdzaj pod pełnym obciążeniem alternatora lub podczas kręcenia rozrusznikiem (dobrze zdjąć kabel pompy wtryskowej żeby pokręcić dłużej i zdążyć zrobić pomiar) u mnie spadek był 1,2V Czyszczenie...
Do alternatora idą dwa kable , klima chodzi na oddzielnym pasku , masy wszystkie sprawdzone (czyszczone itd.) Ładowanie bez obciążenia 14v-14,1v z obciążeniem bez klimy 13,8v w momencie włączenia klimy spada do 13,1v ale po dodaniu gazy rośnie do 13,9v mierzone bezpośrednio na alternatorze na akumulatorze to samo.
Czyli główny spadek jest na końcówkach łączenia na rozruszniku.P Co proponujesz w takim razie? Samo czyszczenie połączeń chyba nic nie da.
Alternator sprawdzałem miernikiem i jest na pewno sprawny. Zawór EACV też już czyściłem w benzynie ekstrakcyjnej tyle tylko dało, że podczas jazdy na gazie falowały mi obroty a teraz są już ustabilizowane. Ale jak mogę sprawdzić czy ten zawór jest sprawny ? Jest jakaś metoda ?
Zużyły się drugie szczotki znowu założyłem regulator napięcia ze zwiększonym ładowaniem 14,6V rzeczywiste napięcie 13,8V Kolego trzeba diody mieniać a nie regulatory , diody kolego i to główne i czyścić styki przy okazji, styki diod i obudowy.
A czyściłeś go w okolicach mostka ? Podaj napięcie na mostek przy odłączonych uzwojeniach i sprawdż prąd.
Zdemontuj alternator i oddaj do regeneracji.
po pierwsze to akumulator sie sprawdza a nie od razu rozrusznik skoro miales ladowanie przez jakis czas 12.97 to sie nie dziw ze nie kreci akumulator przy takim pradzie sie lasuje sprawdza sie najprostsze rzeczy a co do alternatora to na poczatek wymiana paska, czyszczenie stykow i polaczen na zewnatrz pozniej ewentualnie szczotki i regulator groszowe...
czyszczenie obudowa alternatora przekaznik alternatora impulsy alternatora
silnik krokowy civic sterować klimatyzacja peugeot konfiguracja server ubuntu
Odpowietrzanie tylnych hamulców VW Bora – procedura, kolejność, ABS, płyn DOT 4 HP laptop 9x miga dioda zasilania – BIOS/UEFI błąd, zasilacz czy płyta główna?