Rozumiem, że nikt nie widział nigdy tak popularnego dekla w Astrze F. I NIKT nigdy nie próbował wyczyścić znajdującego się tam filtra. Pewnie się zdzwisz jeszcze bardzie -ale nikt też nie próbował wulkanizowania prezerwatywy, ani oczyszczania domowym sposobem zużytego oleju silnikowego w celu ponownego wykorzystania . OK, ciężko mi to zrozumieć ale...
Po pierwsze podaj oznaczenie silnika czyli1,6 i co? pełne oznaczenie Po drugie rocznik samochodu Po trzecie przepustnicy nie kalibruje się, a Vag jest nie do opla Po czwarte czyści się przepustnicę i otworki odmy pod przepustnicą Pozdrawiam.
Jak bagnet czarny korek umazany jasną emulsją to zmieniłbym olej nie raz tak miałem i pierwsza diagnoza to ''uszczelka pod głowicą'' a nic się nie stało tylko kiepskiej jakości olej po wymianie wszystko ok, czyszczenie odmy jak umazana .
W sumie to zacząłbym od podstaw. Kompresja, luzy zaworowe, szczelność dolotu, membrana odmy w pokrywie zaworow, czyszczenie przeoustnicy i adaptacja. Jak to będzie sprawdzone i nie pomoże to trzeba szukać w elektronice.
Może też się przydać szczotka do mycia butelek. Ja ostatnio rure od odmy (stalową) palnikiem gazowym czyściłem ^^
Poduszka z obrotami nic nie ma wspólnego. Czy zawór egr był czyszczony? Czy sprawdzono odpowietrzenie skrzyni korbowej czy nie zatkane? (tzw odma )
Witam! Zwracam się z prośbą o wytłumaczenie mi gdzie dokładnie znajduje się odma w moim silniku Opla Astry G 2.0 DTL. Czy jest przy niej jakiś filtr który się czyści?
Instalacja 10 letnia KME nie dawno wymieniane były wtryski lpg i parownik oczywiście po wszystkim instalacja oddana była na regulacje do gazownika. Co do świec to mają przejechane jakieś 15tys km były założone jakieś dobre chyba irydowe. Spróbuję pojeździć trochę na Pb tak jak radzili wyżej. Odma też czystą bo czyściłem ją przy okazji wymiany uszczelki...
Opel Astra H 1.6 105 Z16EX1, błąd P1112, zawór elektromagnetyczny klapy krętej - zakłócenia działania - Nowy EGR - Czyszczone kanaliki EGR - Nowa pokrywa z odma - Nowe świece Falują obroty od 750 do 850, nie mam pojęcia, już co jest. Gruszka od klap chodzi, klapy były całe, nie zacinały się. AI: W jakich warunkach występuje problem z falującymi obrotami?...
Egr chciał usunąć ze sterownika ale nie dał rady ponieważ nie mógł obejść jakiś zabezpieczeń. Przepustnica była czyszczona w zeszłym roku. Membrana odmy wymieniana ponieważ były przedmuchy i zasysało bagnet oleju. Nie mam pojęcia czy mierzył parametry na żywo.
Dzisiaj wyciągnąłem przepustnicę. Była cała uwalona z nagarami. Niestety jest to model ze zintegrowanym "krokowcem" więc jeśli czyszczenie nic nie dało to lipa... Zatkany był jeszcze dość mocno przewód chyba odmy, bo iglą przebijałem a potem benzyna ekstrakcyjną.
Zrób test błędów metoda gaz-hamulec trochę zabawy ale jak nie masz skanera OBD..... może coś znajdziemy Zajrzyj do tego EGR, mało pracy a ten zawór należy czyścic co jakiś czas. Sprawdziłbym również ECU bo jest w słabym miejscu (nad nadkolem ale nie pamiętam z której strony... chyba od kierowcy) i może jakiś brud podszedł ..... wiem ze to połączenie...
Dobra czyli błędów nie ma. Ta maź to jest olej z wodą. Kup sobie preparat do czyszczenie gaźników i wyczyść sobie cały dolot+ do tego idzie od odmy jeden wąż do silnika wypnij go i wyczyść tam pewnie będziesz miał więcej tego "masła"
Skoro jest to 1 element nierozłączny to albo kupić nową pokrywę zaworów, albo zdjąć tą, jakoś ją ob-czyścić dokładnie i odtłuścić, i być może jakimś silikonem wysokotemperaturowym ? Ja taki silikon dodatkowo kładłem na uszczelkę pokrywy zaworów i nic się nie dzieje z nim.
Co do czyszczenia przepustnicy to nie jestem pewien czy ona tego wymaga, bo zdejmując to czarne "pudło" przykrywające wtrysk to cały kanał łącznie z przepustnicą wygląda na bardzo czysty więc nie wiem czy poprzedni właściciel już coś przy tym grzebał (może właśnie tak popsuł te jałowe obroty) a może po prostu filtr powietrza bardzo skutecznie wyłapywał...
Czyściłeś odmę? Jest w plastikowej osłonie zaworów, masz przewód gumowy który idzie z dołu skrzyni korbowej do tej właśnie osłony, właściwe to było by wskazane podmienić całą osłonę, bo gumowa membrana do odseparowania oleju mogła paść.
Dlaczego akurat te silniki są uważane za niegazowalne przez druciarzy? Bo w nich nie ma automatycznej regulacji luzów No tak. To bolączka tego silnika. Wypadało by regulować/sprawdzać zawory co wymiane oleju, ale to dość kosztowne. Ciekawe..., czy mógłby Kolega rozwinąć nieco ten wątek ? Musze przyznać, że jest to też dla mnie trochę dziwne, BO....w...
W mojej Astrze G 1.6 miałem dokładnie takie same objawy. Gdy odpalałem silnik po pewnym czasie zaczynało nim trzepać - zjawisko bardzo podobne do niepalenia na jeden cylinder. Gdy silnik się nagrzał do właściwej temperatury problem zanikał. Zrobiłem dokładnie to samo o czym napisałeś tzn. wymiana filtra powietrza, świec, czyszczenie przepustnicy, sprawdzanie...
Dzięki za odpowiedzi. A więc tam: Przepustnicę czyściłem niedawno włącznie z małym otworkiem od odmy. Dzisiaj przeczyściłem dla pewności i jest w porządku. Doszedł nowy objaw. Auto bardzo niestabilnie pracuje na wolnych obrotach. Im cieplejsze tym gorzej. Co do sprawdzenia cewki to okazało się, że oscyloskop mam do bani. Jak mam to sprawdzić diodą ?...
A co powiecie o Audi a3? Znajomy sprzedaje: https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a3-za... Auto na srebrnych alufelgach, zejdzie z ceną, LPG to stag 200 go fast, 1,5roku ma instalka jeszcze na gwarancji. Wymienione sprzęgło i rozrząd (najdroższe rzeczy, zamontowane sprzęgło LUKa). Auto zadbane, sprowadzone...
Od nowości jeżdżę na oleju 5W30. Zawsze brał go w okolicach 0,5l/1000 km, co nie przeszkadzało silnikowi pracować idealnie przez blisko 180 tys. Jakiś czas temu zaczął go brać ok. 0,8l/1000 km, więc zmieniłem na 5W50, którego bierze obecnie 0,4l/1000 km. Zwiększona kompresja, jest tak jak piszesz, spowodowana tym że olej doszczelnia cylindry. Tą kwestię...
Witam wszystkich bardzo serdecznie. Posiadam Astrę H 2006r z silnikiem Z16xep z instalacją Landi Renzo Omegas. Od dłuższego już czasu borykam się z problemem nierównej pracy samochodu (szczególnie na biegu jałowym), telepaniem, problemem z regulacją instalacji gazowej. Żeby nie pisać o problemach ciągiem postaram się omówić objawy oraz wykonane już...
Witam, Astra G 1.6 8v 75 km benzyna bez LPG. Już od bardzo długiego czasu falują obroty w zakresie ok +-100, czy na biegu jałowym czy trzymając gaz w ok. 2 tys czuć wypadanie zapłonu, wahania obrotów silnika oraz pyrkania z wydechu które czasem można odczuć po budzie samochodu. Z przyspieszeniem, dynamiką :lol: i ogólną jazdą nie ma problemów, szarpnięć...
Na początek zalecałbym jednak sprawdzenie przewodów gumowych (w tych wersjach niestety lubią znienacka pękać i przez uciekające powietrze powodują oczywiste wahania obrotów i spadki mocy), do tego polecam sprawdzenie czy pod korkiem wlewu oleju nie zbiera się majonezowatej konsystencji nalot - maź. Jeśli tak to oczywiście należy to wyczyścić - to nic...
astra czyszczenie astra turbina czyszczenie czyszczenie przepustnicy astra
schemat telewizor toshiba kontrolka poduszki powietrznej magnes dysku
kenwood kalkulator kenwood kalkulator
Odważniki przeciwwagi w Peugeot 307 CC - funkcje i znaczenie Citroen C5 II: Lokalizacja motoreduktora temperatury kierowcy