Turbina na stół. I czyszczenie kierownic. http://forum.vw-passat.pl/threads/4086-T...
Czyściłeś turbinę?? A mianowicie jej kierownice...
No to masz turbinę do czyszczenie a konkretnie kierownice w niej lub zawór N75 się przycina. Zlokalizuj turbo w swoim aucie turbinę a na niej gruszkę (mieszek) od sterowania. Odepnij wężyk od niej i wepnij inny który następnie zasysaj ustami jak cięgno gruszki się nie ruszy tak 1 cm lub więcej to turbo do czyszczenia. Jak będzie ruch to n75 do wymiany...
Polecam lekturę. http://forum.vw-passat.pl/threads/4086-T...
Witam mam pytanie bo zmagam się z problemem uszkodzonego sterownika turbiny po wymianie na nowy nie reaguje na testy na adaptację buczy ale nie działa sama sztanga i kierownica jest ruchoma turbina była czyszczona kolejny sterownik podłożony efekt ten sam w starym sterowniku natomiast uszkodziły się napędy czy jest możliwe bo przewody sprawdziłem że...
Żeby zrobić w roczniku 98 wystarczy ci kabel vag za 20 kilka złotych z alledrogo np....... żeby stwierdzić zacięte kierownice wystarczy log 011 w próbie dynamicznej ale dla pełnej diagnostyki warto zrobić komplet logów. Lub sposób 2 dokopujesz się do turbiny przy turbinie jest puszka podciśnieniowa z cięglem odpinasz cięgło od ramienia przy turbo i...
Tak, log011 dynamiczny a 3cim lub 4tym biegu. Ale w ciemno będą to zapieczone kierownice spalin w turbinie - turbina do czyszczenia lub kierownice spróbować rozruszać. Jak możesz zrób logi.
turbina do czyszczenia (kierownica) ale diagnostykę trzeba zrobić
Kolego falubaz1 Pierwszy lepszy link od wujka google http://forum.vw-passat.pl/threads/4086-T... Wystarczy poszukać. Tak jak pisałem. trzeba palcami sprawdzić czy wodzik chodzi. Jeśli nie czyszczenie turba a potem n75. Jeśli chodzi pominąć czyszczenie turba.
Zacinające się kierownice, turbina do czyszczenia.
Kierownice turbiny zapieczone, turbina do czyszczenia być może.
Kierownice się zacinają, turbina do czyszczenia
mozliwe zapieczone kierownice w turbinie,poruszaj reką lub czyms sztange od turbo,zeby nie było oporów ,jak bedzie sie lekko juz ruszac przegoń auto gdzies na prostej,te silniki maja to do siebie ,że raz na jakis czas trzeba je przegonić,ja to nie pomoże turbina do zdjecia i czyszczenia łopatek. jak ogarniasz troche mechanikie to sam sobie to zrobisz,opis...
Zanim je wyciągniesz to klucz 13-ka i nałóż na dźwignię ramienia turbo i spróbuj nią poruszać to ma skok ok 2 cm i sprawdź czy się blokuje czy w miarę jako tako chodzi bo być może wystarczy tylko dobrze rozruszać i potem ostro jeździć i będzie dobrze a jak nie drgnie to paskudna robota nie tyle z samym wyciagnięciem turbo bo to czynność niezbyt skomplikowana...
sprawdź wężyki sterujące bypasem/kierownicami spalin (w zalezności od typu turbiny) w turbinie - może byc też uszkodzona gruszka pneumatyczna przy turbinie ... w zależności od rodzaju turbiny: z bypasem - za słabe nadciśnienie - ECU nie może wysterować zadanego ciśnienia doładowania z kierownicami spalin - vacum pompa nie może zaciągnąc tak dużego podciśnienia...
Witam Od jakiegoś tygodnia mam problem w moim polo 9n 1.9 tdi ATD z turbiną. Jak go mocniej przycisnę na 4 i na 5 to rozłącza turbinę i wyrzuca błąd Charge Pressure Control: Positive Deviation (http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph... Załączam logi dynamiczne z jazdy, na końcu wykresu widać odcięcie turbiny(na 4 biegu obroty gdzieś...
jesli blad swieci na pomaranczowo i gasnie po zgaszeniu i odpaleniu silnika przyczyn moze byc wiele w pierwszej kolejnosci nalezy sprawdzic: czy zawor EGR nie zablokowal sie najlepiej wyczyscic - silnik 1,9 silnik 2,2 oraz warto wyczyscic takze kolektor czy nie jest pekniety IC - wymiana zawor sterowania turbina nie brzeczy - czyszczenie czy nie ma...
Witam Tak jak napisał przedmówca możliwe ze było manipulowane przy turbawce . Częstym błędem przy czyszczeniu kierownic jest błędne założenie pierścienia i wtedy turbina przeładowuje . Trzeba obrócić go o 180° i sprawdzić efekt . Pozostaje jeszcze do regulacji sztanga jak inne zabiegi nie pomogą . Pzdr
Czyścił mi kolega na można powiedzieć stole w garażu turbina nie była ruszana tylko czyszczenie kierownic. Kurka nie chce się z tym pogodzić ale chyba TRANS-SERWIS ma racje może turbo ociera o obudowę chociaż po czyszczeniu świst który był słyszalny wcześniej przed rozebraniem turbiny ustał. Dziś byłem na podłączeniu pod kompa i wskazało że turbina...
Witam!!! Posiadam samochód Renault Laguna II 1.9dci 120KM 2002 rok. Mam następujący problem od jakiegoś czasu turbina w samochodzie nie zawsze ciągnie od 1 biegu. Czasem na 1 i 2 biegu dociągam do 3 tys. obrotów i nic dopiero po wrzuceniu 3 turbo zaczyna ciągnąć i działa jakiś czas, następnie problem się powtarza. Raz na jakiś czas zaświeci się kontrolka...
Punto miało dwa dobre silniki ale niestety w Polsce ich nie kupisz - MultiJet 1.3 95KM i MultiJet 1.6 120KM, ten drugi to już w ogóle była rzadkość. 1.3 75KM jest strasznie mułowaty, tu zdecydowanie lepszą alternatywą jest benzyna 1.4 77KM + LPG (STAG albo ZENIT)... albo TwinAir jak lubisz nowości, ale LPG do tego tanio nie założysz, no i nie wiadomo...
ogarnięte zapłon się przestawił dziwne bo nikt nic nie robił przy tym tylko na drugi dzień po naprawie coś nie tak się dzieje turbina zaczyna się załączać dopiero około 3000 obrotów już nie wiem co jest czy jest możliwe że coś z turbiną się dzieje kierownice się blokują , dodam że ją 4 dni temu czyściłem
Mam chyba to samo (3200-3400 ob/min i traci moc, a po wyłączeniu silnika i ponownym odpaleniu jest dobrze do momentu uzyskania podobnego pułapu obrotów) . Opinii po podłączeniu pod kompy u różnych speców było wiele, od zaworu EGR , zapieczone kierownice w turbinie po przepływkę , ale na szczęścia nie poszedłem za ich radami. Mój rzetelny (wcześniej...
Mój Sharan tdi 110 KM już przeleciał 150.000 na czystym BIO. Ostatnio czyściłem (profilaktycznie) kierownice turbiny. Nagar? Jaki nagar? Przy jeździe na BIO nagaru jest o wiele mniej i nie jest taki twardy jak na ON.
witam, sie czyści kol sekuta tylko trzeba czyścić te od kierownicy przy turbinach z regulacja doładowania, temat chyba kilka razy opisywany, powodzenia
1. Dla mnie to klasyczny notlauf - turbina (kierownice) bo masz z VNT się zapiekły. Do mechanicznego czyszczenia. Czysta turbina + sprawna reszta osprzętu = pełen ciąg na każdym biegu począwszy od 2500 obr do 4 tyś z butem wciśniętym w podłogę. Jeżeli silnik jest w dobrej kondycji a wtryski nie leją musi iść... 2. Kiepski olej powodujący podwieszanie...
Witam mam passata 99 115 ajm Pd.Moje pytanie jest takie.Mój kumpel ma identycznego jak mój ale jak wsiade do jego paska to jak dodusze pedał gazu to w momencie jak załącza się turbina to czuć,że auto ciągnie jak zwariowane.A gdy wsiąde do mojego , to też jak u niego turbina zaczyna prace od mniejwiecej 1,6 tyś obr./min ale nieczuc aż takiej mocy jak...
czyszczenie zawsze trzeba kończyć polerką do tego nie usunołeś przyczyny, turbina sama z siebnie sie tak nie zapieka zwiększone dymienie zły zapłon uszkodzone pompki to początek
hmmm nie staram sie nikogo straszyc opisalem wszystko jak bylo na moim przyklazdie. Mam obd+vag testowalem wszystko w jego przypadku moze byc to: Notlauf Błąd 575 Zaworek N-75 Czyszczenie kierownic w turbinie Odczyt błędów i diagnoza dynamiczna VAG-COM kanał 011 (vag/select/engine/basic settings/011 otwierasz maskę i obserwujesz sztangę) najczesciej...
Repa ma niestety rację, zacina się kierownica w turbinie więc masz chłopie kłopot. Dodano po 3 Co do przeczysczenia turbinki to nie jest taka prosta sprawa. Ja swoją czyściłem i dawałem do czyszczenia w serwisie audi (mam znajomego) i nic to nie pomogło. Regenerowaną, już miałem, wszyscy się zarzekają że to przecież nowa turbina. Miałem i po pół roku...
1. Rozkręcam turbinę, elementy daje do piaskowania. Nic nie piaskuj spray do czyszczenia egr lub chamulcow wystarczy. Składam wszystko do kupy i montuje na silniku, odczytuje parametry. Jeżeli nie mieszczą się w normach to reguluje na tych śrubach przy gruszce. Regulowac zazwyczaj trzeba jak turbo ma kierownice w tym powinno smigac odrazu bez regulacji....
Efekt jest taki, ze turbina cechuje sie dużą bezwładnością. Przekłada się to na jazdę tak, ze jak pogonie samochód na wysokie obroty ( do końca zakresu) i szybko zmienię bieg to przez jakieś pół sekundy samochód nie ma mocy. dopiero po chwili nabiera mocy. Najbardziej jest to odczuwalne jak go rozpędzam pod stromą górkę. wiem, ze w nowym silniku TDI...
Może przeładowanie , rozerwało ją od obrotów . zakleszczone kierownice spalin . ciekawe ile kawałków poleciało w dolot i do silnika . IC do czyszczenia albo inny kupić, cały wydech do czyszczenia .
Pierwszy objaw przycinających się kierownic turbo, za czyszczenie jej nie powinieneś zapłacić więcej jak 400-500 zł, gruszki rzadko się uszkadzają. Zakładając ze zawór sterowania turbiną, wężyki, akumulator podciśnienia i pompa vakum jest sprawna: Przegoń porządnie auto na 3 biegu z pedałem gazu max min tak dodawaj i puszczaj co 3 sekundy gdzieś przez...
przyczyn może być wiele w pierwszej kolejności należy sprawdzić: czy zawór EGR nie zablokował się najlepiej wyczyścić - silnik 1,9 silnik 2,2 oraz warto wyczyścić także kolektor czy nie jest pękniety IC - wymiana zawór sterowania turbina nie brzęczy - czyszczenie czy nie ma rozszczelnienia dolotu zacięte kierownice spalin w turbinie czy przepływka jest...
Mam taki sam problem. Octi z 2005r 2,0TDi na pompowtryskach po przejechaniu ok 1000km od czyszczenia turbo znow wlacza sie tryb awaryjny (zapieczone kierownice na turbo) i zastanawiam sie czy przyczyna nie jest grucha przy sprezarce. Po rozruszaniu gruchy (bez wyciagania turbo) auto znow jest zrywne:D. Za jakis czas wymienie gruszke a jesli nic to nie...
Witam. Auto przechodzi w tryb awaryjny przy prędkości 160km/h. Wg Vag zbyt duże ciśnienie doładowania turbiny. Turbina wyczyszczona, kierownice turbiny po czyszczeniu i pracuja w całym zakresie. Wężyki podciśnieniowe wymienione, EGR zaślepiony. Co dziwne do czwartego biegu niezależnie od obrotów nie idzie wprowadzić auta w tryb serwisowy dopiero na...
Zaczelo sie jak w trasie jechalem to byla moc i wszystko, wyprzedzalem auto, zredukowalem z 5 na 4 a tu nagle braklo mocy, auto bylo strasznie slabe, gaz byl do spodu na prostej drodze a licznik nie chcial przekroczyc 100, po zatrzymaniu auta po odleglosci 10km, i chwile przerwy auto zaczelo juz normalnie jechac a po jakims czasie gdzies tak 1,5 miesiaca...
jednak coś się dzieje z tymi kierownicami. byłem na warsztacie podpieli pod waga i okazało się że kierownice się przycinają turbina przeładowywuje i to wszystko od tego. jeszcze do tego ostatnio doszło to żę ją wogole odłącza. na wtorek jestem umówiony na czyszczenie. mam nadzieje że to pomoże i bedzię wszystko git... . dodam jeszcze że w moim przypadku...
Sztomel ma całkowitą rację. Autor napisał, że czyścił łopatki w turbo, więc? To to samo co kierownica? Dalej autor pisze, że zmieniał DAWKĘ PALIWA. Że zapytam, którą i po co? stefanscorpio, też dobrze podpowiada ;)
wymaganą masz 2300-2400 a faktyczne 2600 wiec bedzie notlauf,kierownica w granicznym punkcie sie wiesza i nie spowalnia strumienia atakującego łopatki,tak sie też dzieje przez nieprawidłowe poskładanie po czyszczeniu tych strumienic.
U ciebie jest jeszcze jeden temat mianowicie ten błąd mid128 sid 32 fmi 7 dotyczy on zaworu sterowania hamulcem górskim.sprawdź jego przewody, czy nie ma ubytku powietrza ,pod kierownica masz przełącznik który go uruchamia.FMI 7 mówi o tym, że układ mechaniczny nie reaguje prawiłowo może jest coś na hamulcu za turbiną.
tzn? :) bo jezeli oddam auto mechnikowi jakiemus to co by nie bylo bedzie czyscil turbo + wymiana zaworu n75 nawet jezeli to nie bedzie potrzebne bo byle by zarobic mozna stwierdzic czy sa zapieczone kierownice? bo wtedy oddam auto na czyszczenie turbo i tylko czyszczenie . Czy mozna stwierdzic ze to n75 ? bo wtedy sam kupie nowy i zamienie . czy moze...
Diesle wolnossące lub turbo na zwykłej turbinie WG kręcimy jak nam pasuje czyli nawet i do 1500obr lecz od czasu do czasu wypada go przebutować aby sadza z wydechu wyleciała... Jeśli mamy turbinę VNT musimy regularnie przepalić go do 4tyś bo kierownice nam się zapieką od dziadkowatej jazdy i trzeba będzie ją czyścić... Dlatego też reasumując każdy silnik...
100 % turbina przeładowuje ale cały czas zastanawiam się dlaczego. Myślę że N75 to chodzi o jeden z czujników które wymieniłem, nie wiem tylko o co chodzi z tą kierownicą - czy to jest prosta sprawa, czy to się czyści wymienia itp. Jak sprawdzić czy to aby na pewno ta kierownica. dzięki za odpowiedź
może i turbina, jak zaczynali w moim aucie szukać przyczyny osłabnięcia to na pierwszy ogień poszła turbina ale u mnie okazało się że to nie ona Dodano po 3 jak zaczynali to turbinę rozebrali i czyścili bo podobno na łopatkach turbiny zbiera się osad i wtedy źle pracuje Nie obraź się ale klepiesz masło, które nic nie wnosi do tematu. Wszystko w samochodzie...
Jeszcze spróbuję zamienić aktuator na inny bo turbina naprawdę została solidnie wyczyszczona. Próba ręczna za cięgno VNT nie wyczuwała najmniejszego oporu, aż zaglądałem przez wylot spalin czy kierownice się ruszają aby sprawdzić czy aby na pewno trafiłem cięgnem w pierścień od kierownic. Co do logów mimo wszystko z czasem je wrzucę bo może czegoś nie...
witam, wyglada to na zacinajaca sie kierownice łopatek kierownicy turbiny i po takim przebiegu czas na czyszczenia dolotu, i odmy ,robota prosta (jak sie wie :) ) ale bruuuudna, i kolega zibiii podał przepis na długie i owocne uzytkowanie turbiny,powodzenia
Witam, jak w temacie powolutku zacierają się kierownice w turbinie, jak autko rozgrzane to ok, jak zimne to zwieszka, interesuje mnie czy może ktoś ma jakiś inny sposób na zatarte łopatki niż czyszczenie. wiadomo, w moim przypadku nie zostało już nic innego ale co zrobić aby zapobiec powtórnemu zatarciu. Dodam że czyściłem już nieraz i staram się co...
Cofnąłem teraz sztangę tak jak miałem zdjęcie zrobione przed rozebraniem turbiny (6 zwojów od nakrętki kontry) i mam coś takiego: https://log.tunezilla.com/s/48n07OpF czyli bardzo podobnie jak na początku po czyszczeniu. No i teraz teoretycznie powinienem skrócić sztangę tak? Bo jak to zrobiłem kilka godzin temu to co skrócenie było tyko gorzej :/....
W moim Masterze mam problem z turbosprężarką a mianowicie raz działa a raz nie działa. Jeśli już działa to auto idzie jak "rakieta" (maks prędkość bez obciążenia na pace ponad 170km/h a 140-150km/h żeby osiągnąć to jest chwila moment, jak nie działa to max prędkość to 110-120km/h. Konsultowałem ten problem w dwóch różnych warsztatach. W jednym (już...
Staram się zrobić zawsze wszytko dokładnie tym bardziej jeszcze że to ja będę tym jeździć:-) Turbinę rozbierałem pierwszy raz, czytałem wiele postów jak również filmików i widocznie wszystkiego się nie dowiedziałem, bo dziś przeczytałem że mogłem źle założyć pierścień sterujący kierownicami czyli mogłem go założyć odwrotnie do góry nogami, faktycznie...
Konieczne będzie wyciągnięcie i dokładne wyczyszczenie kierownic z nagaru. Każde inne patenty nic nie dadzą. Wyczyść sobie elegancko to turbina będzie idealnie pompować przez wiele lat. Trochę Cię poniosło pisząc że przez wiele lat. To zależy od kondycji pojazdu i od techniki jazdy. Są przypadki że co roku po zimie turbo do czyszczenia.
Auto Golf 7 gtd. 2.0 tdi kod silnika - CUNA. Było wymieniane turbo i czyszczony dpf przez firmę. Głośna praca silnika na wolnych obrotach którą powoduje turbina. Słychać podczas pracy na wolnych obrotach głośną pracę turbiny (turbina wymieniona na inną i jest tak samo), gdy odłączam elektrozawór sterujący doładowaniem kierownica turbiny się opuszcza...
witam, jest to turbina ze zmienna geometrią i w zależności o ciśnienia doładowania i ropożerności hehe silnika w danym momencie przestawia ją ten siłownik jak ruszysz ta dzwignia musisz usłyszeć dmuch lub poczuć go, do czyszczenia Wdek jest taki sobie (potrafi sie przypiec) ja stosuje One shot preparat rewelacyjny (jak i cena) ale skuteczność gwarantowana...
pytam, bo mam problem z bledem wtrysku. zawsze jak jest blad to cisnienie doladowania jest nizsze od wymaganego, a blad pojawia sie czesto przy srednim obciazeniu ok 2000 obr. po mocniejszym wcisnieciu gazu podczas np. przyspieszania. Ostatnio na postoju logowalem i zauwazylem, ze jak wcisne gwaltowniej gaz do ok 3500 obr i odpuszcze do 2000, to przez...
wpisz w wyszukiwarkę google hasło "notlauf" a wszystkiego się dowiesz; określenie "Golf IV 1.9 TDI" niewiele mówi gdyż silników 1.9 TDI jest cała gama, w znalezionych w wyszukiwarce postach wiele się pisze na temat czyszczenia kierownic zmiennej geometrii turbiny ale nie dotyczy to silnika o oznaczeniu AGR gdzie jest zwykła turbina i nie ma w niej zmiennej...
Jak serwis sprawdzał mi co jest nie tak z Fordem którego miałem kiedyś to miał podłączone swoje mierniki do punktów pomiarowych i na tej podstawie robił diagnostykę. Przez to co się dziwnego dzieje z silnikiem stwierdzili od razu. A w tym przypadku to jakoś dziwne że stwierdzili nic. Pamiętam że ten mój wspomniany serwis też podłączył komputer i jakoś...
Zaczynając od początku. Auto użytkowane jest przeze mnie najczęściej w pełnym zakresie obrotów gdyż nie jestem zwolennikiem powolnej jazdy. Poza tym w aucie zostały wymienione wszystkie przewody podciśnieniowe, filtry, czyszczony był kolektor ssący, EGR, intercooler. Zaworek N75 był sprawdzany przez mechanika więc podobno działa. Co do gruszki jakoś...
Witam ponownie. Zdecydowałem się iż sam wymontuję i wyczyszczę turbo. I okazało się iż podjąłem właściwą decyzje. Turbo było chyba wyjmowane gdyż nie było problemu z odkręceniem śrub ale okazało się iż ktoś w sposób niezbyt fachowy się za to zabierał: http://obrazki.elektroda.pl/1454483000_1... Poza tym jest skręcone na 3 a nie 5 śrub....
Czyli przycinają się kierownice turbiny. Na jednym z logów widać jak przy obrotach 2793 jest 2570 mbar. przy 3213 jest już tylko 2233 i automatycznie obcięło dawkę. Trzeba spróbować przedmuchać turbinę, rozpędzać auto do trzeciego biegu nie przekraczając 2500 obr. i na trzecim gaz w podłogę tak do około 3500 obr. i natychmiast puścić pedał żeby obroty...
Zamontowałem nową przepływkę do auta - oryginał boscha. Auto ciągnie lepiej. Podczas testów raz udało się rozpędzic do 190 km/h bez notlaufa (potem musiałem hamować :), drugi raz 180 km/h i notlauf, za trzecim razem notlauf przy 160 km/h. Auto łapie średnio notlafa przy dość chyba nietypowej prędkości - ok 160-170 km/h. Czy powinienem jeszcze raz rozebrać...
Po pierwsze to skasować błędy , odłączyć interfejs, wyłączyć zapłon i po chwili ponowna próba. Dlaczego - ponieważ jest bardzo prawdopodobne że cześć błędów jest przestarzała np: Address 46 ----------------------------------------... Controller: 1J0 959 799 Q Component: 2H Zentral-SG Komf. 0001 Coding: 04097 Shop #: WSC 01317 2 Faults Found:...
Witam. Pacjentem jest Laguna 2, PH2 1.9 DCI F9Q 750 z 2005. Auto ma nową turbinę, wyczyszczony dolot, nową uszczelkę kolektora dolotowego, egr jest elektrycznie odłączony, jest drugi na ścianie grodziowej. Układ dolotowy szczelny, wszystkie podciśnienia sprawdzone, zawór sterowania turbiny działa, gruszka szczelna. Vacuum -0.95 bar, kierownice turbiny...
W tej chwili wniosek dla mnie jest jeden - jak go raz na jakis czas nie "przedmucham" to mam problem bo nawet nie moge sie zabrac do wyprzedzania na autostradzie. Moze ktos mi doradzic gdzie jest przyczyna???? Przyczyną jest postępujące zapiekanie się kierownic zmiennej geometrii turbosprężarki - czyli to co napisał Ci carrot ale stan ich zapieczenia...
raczej zapieczenie kierownic zmiennej geometrii turbiny - ale to nie jest jej uszkodzenie a zwykłe nagromadzenie się nagaru i sadzy, które skutecznie ogranicza swobodny zakres ruchu łopatek turbiny, które w turbinach VNT pełnią role zaworu upustowego wastegate (czyli zaworu bezpieczeństwa zapobiegającemu nadmiernemu wzrostowi ciśnienia powietrza doładowanego...
Witam ! To co opisujesz może sugerować o sterowaniu załączenia lub wyłączenia pracy sprężarki turbodoładowania. Najlepiej będzie jeżeli znajdziesz najlepiej na stronach forum VW opisy dla konkretnego silnika co sposobu sterowania turbosprężarki. Z tego co kiedyś czytałem z powodu marnej jakości paliwa brudzą się tzw. kierownice strumienia ( osadza się...
Witam! Mam nastepujący problem, (Touran 105km TDI) klient przyjechał do mnie z zapieczoną kierownicą spalin więc zleciłem demontaż bo nie dało się jej ruszy z zewnątrz i oddałem znajomemu mechanikowi (sam nie robie takich rzeczy bo nie mam na to czasu) aby ją rozłożył wyczyscił i tak też poczynił. Wewnątrz po czyszczeniu wszystko wyglądało ponoc b ładnie....
Zasadę działania turbiny i sterowania znam. Wprowadzę może w temat: padła turbina (uszczelnienia po stronie gorącej, łopatki pokrzywione, kierownica na żyletki), wywaliło olej w wydech; po zakupieniu turbiny po regeneracji i wykonaniu: - zmiana wężyków podciśnienia; - kontrola smarowania -drożne; - kontrola węża spływu oleju z turbo - drożny; - kontrola...
Witam, Posiadam Audi A3 1.9TDI 74kw z roku 2001. Czyściłem zmienną geometrię turbosprężarki ponieważ przechodziła ona w tryb serwisowy/zapieczone kierownice. Dodatkowo okazało się, że uszkodzeniu uległ aktuator turbiny tj. nie trzymał ciśnienia. Udało mi się wszystko wyczyścić i poskładać. Wirniki nie posiadają luzów. Aktuator wymieniłem na nowy i ustawiłem...
Z drugiej strony, przy zamkniętych kierownicach przy wolnych obrotach wydajność sprężarki powinna być duża, więc dlaczego na wolnych też lekko przykapca... Yyyyy rozwiniesz temat ? Pisałem wcześniej, że na wolnych obrotach sztanga jest "ściągnięta" - co oznacza zamknięcie kierownic turbiny - a to daje największy możliwy do osiągnięcia dmuch, przy tej...
Czy ktoś pomoże ocenić logi ? z tych logów jasno wynika, że kierownice zmiennej geometrii turbiny stoją dęba i są zapieczone na maxa w pozycji max doładowania - musisz się nastawić na demontaż i czyszczenie turbosprężarki, wszystko inne jest OK; czy ja Ci już czasem nie pisałem na tym lub innym forum gdzie znajduje się sztanga od zmiennej geometrii...
Witam. Jeżeli masz zmienną geometrie w turbinie tzn. masz XPI. Niestety przy około 300-400tys. km. zaczyna się przycinać łopatka w turbinie. Jest tak jak napisałeś "auto stoi na serwisie jest wszystko ok, w czasie jazdy pod obciążeniem jest błąd". Czyszczenie nic nieda.. Należy wymienić turbine (niestety koszt jest straszny ok.12tys.zł), naszczęście...
Sprawdź czujnik ciśnienia doładowania, może on źle podaje ciśnienie. Druga sprawa to możliwe że kierownice w turbinie mają za duży luz i czyszczenie nie pomaga.
Przeczytaj to i zrób logi statyczne. Loguj tylko blok 11 dla odczytu bloków wartości mierzonych: a.Select -> Engine-01 -> Meas. Blocks - 08 [numer bloku] b.Select -> Engine-01 -> Basic Settings - 04 [numer bloku] 2.Wykonujemy logi statyczne ( samochód stoi na biegu jałowym, silnik włączony, wymagana robocza temperatura silnika na desce rozdz. 90*C =...
Odma sprawdzana bo czysciłem wszystko od turbiny po zawor egr , po tym jak musiałem czyscic kierownice w turbo, bo wchodził w tryb awaryjny.
Dziękuję bardzo Panowie za podopowiedź ;) Po opisanych wyżej "przygodach" doczytałem się w sieci jeszcze sugestii na temat klapki w turbinie (nazywanej kierownicą powietrza, bądź westgate) na zimno nie pracowała płynnie, niby bez oporu, ale nieraz można było wyczuć lekką zawieche. Została rozruszana i wyczyszczona z zewnątrz. Do tego paru użytkowników...
Rozebrałem zawór n75 i wyczyściłem go dokładnie miałem problem z złożeniem go szczelnie ale daliśmy z kolegą radę:)....nie był tragicznie zapchany. Jak narazie jest lepiej bo się nie zawiesza i kopa ma jak dobra 90-tka. A co do kierownic w turbinie to nie czyściłem ich (mimo to że golfa mam dwa lata) bo nie wiem jak i narazie chcę spróbować bez czepiania...
wlazłem dzisiaj pod auto i porządnie przyjrzałem się gruszce i cięgnie. zdjąłem jeszcze raz cięgno od gruszki i poruszałem kierowniczkami. i co się okazało. kierowniczki jednak się przycinają w drodze powrotu do minimalnego doładowania. Co prawda nie są zatarte mocno i jest to 1/4 ruchu zatarta. Opadają w dół od minimalnego doładowania do max bardzo...
A może to wina przepływomierza? Podmień jak masz możliwość. Temat z innego forum: Coraz wiecej pojawia sie tematów typu Auto nie idzie Brak mocy Turbina sie wylancza itd itd Silnik TDI jest bardzo prosta konstrukcja i jest niewiele elementów, ktore moga byc przyczyna takiego stanu rzeczy. Diagnoze zaczynamy od elementów które mozemy sprawdzic sami,...
Witam wszystkich i od razu przepraszam jakby nie ten dział... Koledzy i koleżanki zanim zaczołem pisać o tym problemie przegladałem mnóstwo tematów ale nie jest to ten sam problem.. Mam golfa iv 1.9 TDI 115km 1999r z 6-biegową skrzynia biegów. Problem polega następująco autko ma bardzo słaby v-max ale to też zależy kiedy(140km/h-150km/h).I jest problem...
To ,że jest różnica tak mała to nie wplywa nawet na zachowanie sie silnika. Trzeba sprawdzić zawór n75 lub podmienić, choć kierownice też mogą się przycinać i ostra jazda nie wiele pomoże-czyszczenie mechaniczne turbiny często jest czynnoscią nieuniknioną...
Witam. Pacjent - Mondeo MKIII 2.0 TDCI 130KM 2003r. 1. Zaczęło się od lejących wtrysków. Demontaż wtrysków i pompy - okazały się tak zaopiłkowane, że nie nadawały się do naprawy. Zakup drugich wtrysków i pompy. Regeneracja drugich wtrysków i pompy. Demontaż całego układu paliwowego i dokładne płukanie. Montaż wtrysków, pompy i kodowanie. Efekt - wtryski...
Czy czyszczenie turbiny robiła firma godna zaufania? Wszystko wskazuje nadal na zacinanie sie kierownicy spalin. Co do ciegna- powinna być farba na gwincie, która jest po fabrycznych ustawieniach. Jeżeli nie, to reguluje sie ją w warsztatowych warunkach mniej więcej tak https://youtu.be/-9_TOTDUyZc
Witam Przy wymianie oleju zauważyłem że mam przerdzewiałą małą dziurkę w rurze którą wychodzą spaliny z Turbosprężarki. Postukałem śrubokrętem ( aby obić z rdzy) no i zrobiła mi się większa dziura. Wygląda to tak: 843516 Więc postanowiłem wykręcić turbosprężarkę aby, to w miarę porządnie wyczyścić i naspawać jakąś łatę na to z blachy. Na szczęście udało...
Klasyczny efekt przeładowania turbiny. Zacierają się kierownice. czarny0531 możesz od razu zabierać się za jej czyszczenie. Powodzenia.
A dzieje się to może przy osiągnięciu jakiejś konkretnej wartości obrotów silnika? Bo u mnie pedał gazu był "odcinany" przez komputer przy okolicach 2700 obrotów, bo poprzedni właściciel chyba "oszczędzał paliwo" i stosował PSJ, przez co nagromadziło się sadzy na kierownicach turbiny, przez co nie zmieniały kierunku, przez co na wyższych obrotach komputer...
podejrzewam gruszke przy turbinie. sztanga chodzi na okolo 1cm i z oporem(kierownice czyszczone). po odlączeniu przewodu podcisnieniowego od gruszki samochod nie ma tego przyspieszenia ale czuc jest zmiany w jezdzie, przy zmianie biegow. Kolego a wiesz może jak przyspieszyć kąt wtrysku. Wyczytalem gdzies na forum ze kat powinien wachac sie miedzy 49-54....
najczęstsza przyczyna przeładowania silnika jest zacierająca się kierownica spalin , ma to miejsce w silnikach ze znaczym przebiegiem , rozebranie i czyszczenie OK ale to wszystko jest na niedługi czas niestety.
witam, ile km masz przejchane na tym sam, mozliwe ze trzeba by mu zafundować czyszczenie dolotu, jak wyglada doładowanie ? czy mech zrobił dynamiczna diagnoze, wyglada to na przycinajace się łopatki kierownicy turbiny, lub nieszczelnosć po stronie sterowania, sprawdż czy niema nieszczelności po stronie wysokiego cisnienia na dolocie( nawet niewielka...
witam, koledzy zamiast a może to ,lub tam to, po pierwsze posłuchajcie trans serwisa, jęzeli po diagnozie nic nie wykaze ( w co jestem 90% pewny), to te silniki troszke inaczej dobieraja ilość paliwa , zależy ona w dużej mierze od ilosci powietrza dopływajacego do dolotu, jeżeli czujnik doładowania , przepływka sa ok, to info do klakulatora jest o ilosci...
(at)UczenEl Czytaj uważniej, nie mówimy o wymianie kierownicy. W pierwszym poście pisałem już, że turbina i komutator były czyszczone. Moje pytanie jest w temacie oraz wyboldowane. (at)max-bit Plastikowe koszyczki miały ponoć zapewnić cichszą pracę... Ale potwierdzam, że oryginalne stopiły się z kulkami. Skoro wspominasz o blaszce, to czy składałeś...
Ma ktoś jakiś pomysł na rozwiązanie tej zagadki? Na 100% elektrozawór turbiny jest sprawny ale źle sterowany. W tej sytuacji kierownica nie będzie prawidłowo ustawiała łopatek. Co może mieć wpływ na nieprawidłowe sterowanie jego pracą? EGRa nie czyściłem sam, więc nie mogę za to odpowiadać. Czy jego nieprawidłowa praca może powodować takie anomalia?
kilka turbin czyściłem, teoretycznie nie jest to skomplikowane, ale może byc kilka komplikacji. np trudnności w odkreceniu śrub, ryzyko skrzywienia wirnika podczas rozbierania(trzeba to zrobic delikatnie i z wyczuciem, ale niestety bez młotka sie nie obejdzie. Następnie jak już wszytko jest rozebrane to jest troche drobnych elementów które można zgubić(tzreba...
Ja zawsze tłumaczę klientom że trzeba dać w pędzel co jakiś czas swojemu TDI. A oni na to,panie ale ja to 120-130 w trasie jeżdze... Ja na to że prędkość nic nie daje. Trzeba poprzeciągać co jakis czas na każdym biegu do 4 tyś i tyle! To się za głowe łapia i mówią że to diesel przecież..... A potem są zdziwieni że turbinke trza wywalać i czyścić kierownice...
jak nie ma za toba niebieskiej chmury i luzów wirnika wzdłużnych i bocznych ze aż się odbija od ścianki obudowy to nie ma sensu regenerować turbiny. Nie wiem w jakim stanie jest twoja bo jej nie widzie :) teraz tak. ja czesto zrzucam od strony ciepłej czyli odkrecam komin od turbiny kupuje preparat do turbin, egr z valvoline i leje po turbinie po tam...
Jaki masz kod silnika? Bo nie wiadomo czy turbo ze zminną geometrią czy nie. Przyczyn może być kilka. Np. uszkodzony N75, zapieczone kierownice (jeśli zmienna geometria), uszkodzona gruszka. popieram. sprawdź suwak w gruszce powinien się przesuwać o ok 1,5 - 2 cm gdy dodajesz gazu. Powstawiaj mu troszkę i obserwuj suwak, jeśli chodzi mniej spróbuj...
Pozbyłeś się dźwięków "szu szu szu" ale ograniczyłeś wartość maksymalną ciśnienia doładowania względem fabrycznie ustawionej na turbince czyli zmieniłeś tym samym częstotliwość pracy N75 a należało najpierw zajrzeć do wnętrza obudowy zaworu EGR i następnie po demontażu ją wyczyścić i łącznie z grzybkiem zaworu EGR na wypadek gdyby się przycinał - a...
Nie napisałeś jaki masz silnik - czy AWX czy AVF. W pierwszym można zaślepić EGR a w drugim nie - zależy to od wersji sterownika silnika. Stanem spoczynkowym dla zaworu EGR jest jego pełne zamknięcie i oznacza to, że do kolektora ssącego nie dostają się wtedy spaliny. Silnik dostaje najwięcej spalin na wolnych obrotach przez pierwsze 2 minuty od momentu...
Witam wszystkich Tak jak napisałem w tytule problem polega na braku mocy w chwili przyspieszania. w momencie wciśnięcia pedału gazu silnik "muli" i bardzo powoli wkręca się na obroty dość mocno kopcąc na czarno w tym momencie. Dopiero po osiągnięciu 3000-3500 obr/min ożywa, pokazując swoje 185KM. Co zostało zrobione: 1. Brak jakichkolwiek logujących...
kierownica turbina czyścić turbina czyścić łopatka turbina
stacyjki renault instrukcja serwisowa pralki bosch awaria netia
Migające lampki i brak działania silnika w młocie udarowym Hitachi Deutz DX 90: Problem z drugim biegiem na uruchomionym silniku