Ta metalowa rura, tylko demontaż. Stawiam w bezpiecznym miejscu podpalam od doły i po pół godzinie mam pięknie wypalony. Wszystko inne co próbowałem to tylko strata czasu i babranie w smole.
Podstawa to odczytać błędy, przyczyny mogą być różne.
W okolicy przepływomierza powinien być króciec ssący do układu podciśnienia. Tam spróbuj
dziękuję Właśnie ostatnio czyściłem kolektor i teraz się zastanawiam, czy nie "pozbyć" się EGR.
czyszczenie kolektora ssącego
No czeka mnie chyba podróż i nocleg do Wrocławia ... bo u mnie w małopolsce osoby która podejmie się czyszczenia kolektora i klap kolektora nie znajdę ... "Panie tego się nie czyści, tylko trzeba kupić nowy ..."
Nie dam sobie ręki uciąć ale raczej niema
Czyli co roku trzeba czyścić wymiennik i rozbierać caly piec? Dobrze rozumiem? W moim samochodzie diselu, tez sie zaleca czyszczenie kolektora dolotowego, ale nie co przegląd tylko raz 80-150tys. km.
Ja to czyszczę taką chemią do karchera (silna zasada), oczywiście coś do skrobania, ale to i tak francowata, brudna robota
Spokojnie bez nerwów jeżeli odpowietrzałeś pompę z poluźnionymi przewodami wysokiego ciśnienia to niestety ale tak tej pompy nie odpowietrzysz. Weź wszystkie przewody wysokiego ciśnienia po dokręcaj dość mocno chyba ok 60nM i wtedy odpowietrz jak już odpowietrzysz to wtedy próba odpalenia. Mi nawet jak powietrze szło z powrotu przy odpowietrzaniu to...
Wtryski poszły do sprawdzenia. Zfrezowanie dwóch zapieczonych podkładek wtryskiwaczy. Kontrola pompy bo mam opiłki w baku, ale raczej to opiłki nabyte na stacji benzynowej, bo te pompy ponoć nie opiłkują. Pompa ssąca jest z elementów stalowych a opieki w baku brązowe. Auto chodziło ogólnie, ale ma 400tys więc chciałem trochę przejrzeć. Wymiana uszczelki...
No to bym obstawiał turbinę i jej regenerację. Do tego czyszczenie kolektora z nagaru/ U mnie koszt takiej imprezy sięgnął 900zł.
https://youtu.be/jXfGh_ud5FY
Witaj. nie czyszczenie kolektora nic nie dalo strata czasu.... za takie zachowanie odpowiadal zawor EGR. elektrycznie nie pokazywal nic ale jak go odkrecisz. te 4 srubki to tam jest taki talerzyk ze sprezyna i tam sie on blokuje.trzeba to rozebrac wyczyscic i nasmarowac.i poskladac i wszystko gra.....
Tego się nie ustawia. Jeśli wężyki podciśnieniowe są całe, wakupompa wytwarza właściwe podciśnienie i elektrozawór sterujący jest sprawny to turbina jest do wymiany. Jak sprawdzić = komputer + wakuometr + zrozumienie jak to jest zbudowane i jak to działa. Z własnego doświadczenia powiem Ci, że nawet jeśli pierwotną przyczyną będzie pęknięty wężyk podciśnieniowy...
Toteż czeka mnie czyszczenie kolektora. Tylko uważaj żeby ci syf nie wleciał do środka bo tam kolektory są długie i zakręcone. Po drugi zawalny kolektor nie zrobi ci takiego braku mocy.
Jak myślicie czy czyszczenie kolektora cos da dobry to pomysł?
czyściłem zawór EGR chodzi rusza się ani sie nie zacina, ściągałem kolektor i czyściłem kanały egr pod kolektorem i teraz nie szarpie tak mocno jak wczesniej ale jeszcze szarpie podczas jazdy i trochę faluje na obrotach i już nie mam pojęcia co to może być i co sprawdzać, świece nowe po głosie chodzi na wszystkie cylindry
Otwarty (lub zwarty) obwód egr. Wypnij EGR i wtedy spróbuj odpalic. Obwód główny gdzies przywiera.
Właśnie wymieniam turbo w takim samochodzie, regenerowane w Intercarsie 1800zł + uszczelki, nakrętki etc. Wczoraj samo czyszczenie kolektora dolotowego i EGR z klapą gaszącą zajęło mi 2h pomimo tego że całą noc moczyły się w roztworze dimera
Wyczyść czujnik ciśnienia turbiny jest zasyfialy mialem to samo 2.2dti
Na pewno torxy nasadowe. Odkręcasz przewody paliwowe od wtrysków i pompy. Pod pokrywą kolektora masz nakrętki trzymające kolektor 13 tylko trzeba je odkopać nie wiem jak u ciebie. Nie radzę czyścić kolektora na silniku można sobie narobić roboty i kłopotów. Klapki można wywalić i zdejmujesz cięgno z siłownika lub zaślepiasz przewód podciśnienia i wywalasz...
Samo czyszczenie kolektora to pryszcz, pamiętaj że trzeba też wyczyścić kanały w głowicy, i tu się zabawa zaczyna, bo trzeba uważać, aby nic nie wpadło na zawory lub do komory spalania.
Bardzo dziękuję za informację jeszcze mam pytanie może Pan będzie wiedział mam ustawiony rozrząd i zablokowany blokadami pompa poszła do regeneracji przy okazji czyszczę kolektor ssący i kanały zaworów i moje pytanie czy będą wszystkie zawory ssące zamknięte jak rozrząd na blokadach jest bo z moich prób dmuchając powietrzem 1i2 i 4 zamknięte a w 3 dmucha...
Odkopię troszkę temat, czy dmuchanie z wlewu oleju to spory powód do niepokoju? auto to Megane 1 1.4 16V silnik K4J, mechanik czyścił kolektor dolotowy i mówi, że był bardzo zabrudzony olejem, rzucił hasło, że silnika ma spore przedmuchy i faktycznie dmucha powietrze zarówno z wlewu oleju jak i z bagnetu. Ale gdzieś czytałem, że to normalne zjawisko,...
Mam już drugą ms180, co trzy lata wymieniam filtry, czyszczę i reguluję gaźnik, czyszczę kolektor wydechowy. No i oczywiście używam olej Sthila i sprawdzone paliwo i smiga aż miło.
Odgrzeję kotleta... Zafira A 1.8 116KM X18XE1 Taka sama sytuacja u mnie. Po odpaleniu dławi się, szarpie. Jak się odrobinę nagrzeja to lepiej ale też się przydusza, szarpie przy przyspieszaniu i hamowaniu silnikiem (wszystko w granicach 1400 - 1800 obrotów). Na trasie powyżej 1800 obrotów idzie super. Błędów nie wyświetla, po podłączeniu pod kompa charakterystyki...
Toyota Avensis T25 2.0 d4d 116km. Moja Toyota dymiła na czarno podczas delikatnego ruszania jak i przyspieszania. Kopciła ja traktor. Lałem do baku mixol, środki do czyszczenia wtryskiwaczy. Czyszczony kolektor, nowe filtry, czyszczony egr, nowy przepływomierz. Po paru dniach w warsztacie stwierdzili, że wszystko dobrze auto miało moc paliło od strzała....
Uszczelniacze zaworowe odpadają,czyszczenie kolektora też.Dwie opcje,wypalony zawór albo przyblokowane sterowanie zaworem.
Teraz czytam i widzę (z opisu), że kolektor ssący zawalony nagarem przez zawór EGR - demontaż i czyszczenie kolektora ssącego oraz wnętrza obudowy EGR - kopci bo brakuje mu powietrza.
Witam ponownie,silnik juz gada tzn. wymienilismy rorzad i go na nowo ustawilismy(napinacz juz dobrze napina)oraz do wymiany poszly 2 cewki i swiece (zalorzylem swiece 2 elektrodowe)i silniczek normalnie juz chodzi dobrze sie zbiera,tylko czasami wywala blad 16555 (czyli chyba dalej ta sonda do wymiany) oraz na wolnyk(ktore ma okolo 700rpm) troszeczke...
Odkręcisz 3 śruby wypniesz wtyczne i wyjmiesz zawór. Umyć znywaczem lub specjalnym środkiem cleaner egr. Uszczelka jak nie będzie mocno spłaszczona możesz założyć starą. Czyszczenie kolektora sobie odpuść.
standardowo w tym silniku...sprawdzenie szczelności dolotu-zdejmij i dokładnie obejrzyj rurę łączącą przepływomierz z przepustnicą,sprawdź również rurkę podciśnienia do serwa hamulców,wymiana uszczelek(wszystkich ośmiu)pod kolektorem dolotowym,czyszczenie i adaptacja przepustnicy...do tego cewka,kable,świece...
Czyli czyszczenie przepustnicy, EGR i dodatkowo kolektora powinno rozwiazac problem z brakiem mocy u dolu. Oczywisice przed tym spuszcze nadmiar oleju. Przy okazji odma tez zaliczy czyszczenie.
czujnik ciśnienia paliwa umieszczony za filtrem paliwa pokaż go w astrze g 2,0dtl stan świec i przewody WN no comments
przepustnicy, czytaj, klapy gaszącej. Ostatnio czyściłem kolektor w A3 1,9 TDI, było tego syfu z 0,5cm
A kiedy ostatnio czyszczony był kolektor dolotowy....
Passat B5.5 (3B6), 1,9 TDI, AVB, 101 KM Koledzy, mam zdemontowane oba kolektory, turbinę i EGR. Jesienne porządki i regeneracja turbiny... Chciałbym tę okoliczność wykorzystac na umycie silnika, a zwłaszcza... i tu pytania do Was: 1. JAK WYCZYŚCIĆ KANAŁY WLOTOWE w głowicy do silnika, bo są zaolejone? Czy jest niebezpieczeństwo, że coś szkodliwego nawpada...
Zrób ten log na 3-cim biegu od 1000obr do 4 tyś, bo tu nie za wiele widać, poza tym że płynie za mało powietrza. Czyściłeś kolektor ssący?
Hej w zafira b 2011 1.7cdti 120 hp pojawia mi się błąd p0400-62. Egr czyszczony, później wymieniony na nowy. Dpf czyszczony chemicznie. Kolektory i układ dolotyowy czyszczony chemicznie i albo wyskakuje błąd, kasuje, jadę i tak w kółko, albo błąd nie wyskakuje ale samochód ma muła strasznego, albo wszystko ok i jedzie normalnie, albo na odczytu widze...
A układ podciśnienia szczelny sprawdz rurki i gumowe kolanka,jesli szczelne to sprawdz pompę vacum,a najpierw to jak nie czyściłeś kolektora ssącego to go rozkręc i wyczyść
Egr i cały dolot od interkulera czyszczony. Kolektor z klapkami był tez przekładany i tu sie zastanawiam czy czasem nie tutaj jest przyczyna , wiesz na jakiej zasadzie odbywa się sterowanie tymi klapkami ?
Witaj kolego. Czy poradziłeś sobie z tematem ? Ja walczę już 3 dni z tym autem i nie wiem czy się nie poddam. Spr. alternator, wtryski, egr, czyszczony kolektor, próba przelewowa, wym. czujnik ciśnienia paliwa, jeszcze jutro wymienię chyba na koniec regulator w pompie. Jak nie pomoże to go spalę chyba. Na zimnym jest trochę uciążliwy bo chodzi tak ze...
Co się dzieje że chcesz go czyścić? On jest przykręcony do bloku silnika, jest pod kolektorem ssącym. Widać go jak patrzysz przez kolektor ssący w dół. Od strony sprzęgła widać chyba wężyk który jest do niego podłączony.
często wystarczy czyszczenie klap kolektora , zabrudzenie powoduje że czujnik nie może osiągnąc wartosci wymaganych
Jakoś nie mogę się zgodzić ani z jedną ani z drugą opinią. (at)Sstalone Co do absorbera do drainbacka to najlepszy jest z czarnego chromu, ale nie widzę powodu żeby w tym miejscu nie sprawdziła się blacha pomalowana czarną farną do gaźników czy tam wydechów. Jeżeli zrobi się to dobrze i farba nie będzie odchodzić to przecież nic się takiej powłoce nie...
Dzisiaj, po długiej rozmowie z fachowcem, zorientowałem się, że problem może się znajdować w kolektorze dolotowym. Mapsensor po każdorazowym wyjęciu jest zabrudzony nagarem. Teraz pytanie, czy silnik się kończy, czy uszkodzona turbina tak bryznęła olejem, że syf siedzi cały czas w kolektorze. Mechanik wymieniający turbinę przybił się, że nie czyścił...
Czyszczenie dolotu kolektora klap jak najbardziej wskazane
Wężyk ma być podpięty pod podciśnienie w kolektorze a czy on będzie podpięty przy przepustnicy czy zaraz przy głowicy to nie ma to znaczenia. Jeżeli był odpięty to regulator nie działał poprawnie - ciśnienie było stałe a powinno zależeć od ciśnienia w kolektorze.
czy to możliwe? niestety tak tym bardziej że w jego okolicach grzebali i czyścili :-( Mechanik który czyścił kolektor wydechowy i zrobił to bez rozkręcania z turbo to chyba powinien dostać Nobla ... A może myślał że paprochy turbina przemieli i wyrzuci !!!
Sprawdź dokładnie szczelność wszystkich wężyków podciśnienia, jeśli ok to pewnie przepływka oszukuje i trzeba ją wymienić. Tylko Bosch. Dodano po 1 A i jeszcze obowiązkowo czyszczenie kolektora dolotowego.
Witam jak w temacie mam problem z takim pojazdem jak mazda 3 z roku 2005 z silnikiem 1.6 HDI PSA .Auto ma brak mocy i wyrzuca cały czas błędy p2458, p2584 ,p042f,p0405 dokładny opis w załączniku .Do tej pory wykonałem: -czyszczenie kolektora i przewodów dolotowych -czyszczenie chłodnicy spalin i przewodu EGR -nowy EGR (zamienik) auto na nim ciężko odpalało...
witam mam opla vectre b 2.0 dti (101 koni) wymieniłem mu wczoraj olej i wszystkie filtry ponadto wyczyściłem mu kolektor ssący miał on z 2cm nagaru musialem przy tym odkręcić przewody od pompy do wtrysków i odpiąć kilka wtyczek od czujników poskręcałem wszystko tak jak było i za nic w świecie nie nie mogę go odpalić pierwsze myślałem ze może ma problem...
W 308SW miałem podobną sytuację, wężyk od podciśnienia turbo "wypadł" i spaliny leciały przodem. Po drodze czyściłem EGR (który był zadowalająco czysty swoją drogą) i przejrzałem pół auta, bo myślałem, że kolektor się rozszczelnił. Z tego co kojarzę to jeszcze DPF był czyszczony bo był już pełen.
SEWER76 - z błędów można wnioskować, że czeka Cię czyszczenie kolektora lub zacznij od czujników. Specjalnie dla moderatora fotka czujnika :-) http://obrazki.elektroda.pl/6701846500_1...
Witam może turbina się kończy. Odłącz przewód pomiędzy kolektorem a głowicą i odpal.
Dziękuje za pomoc. Jeszcze pytanko. Siłownik klap zawirowań też może być przyczyną takiego mulenia? Jeśli tak to co zrobić, żeby wyeliminować podejrzenia? W sobote wezme sie za czyszczenie kolektora dolotowego, przynajmniej ściągne pokrywe i wyczyszcze. Spod EGR jest taki nalot na przewodzie mimo, że jest wyczyszczony jak na zdjęciu i na rurze tuż przed...
Również mam ten sam błąd i te same objawy Nowe obie sondy, nowe uszczelki przepustnicy i kolektora, przepustnica czyszczona i adaptowana, części wszystkie OE ASO
czujnik OK , z 2 miesiace temu czyściłem kolektor i czujnik raczej byl czysty ale dla pewnosci spr go tydzien temu i wyglądał OK Po odpaleniu zimnego silnika troche nierowno pracuje przez kilkanascie sekund ale to raczej wina nie grzejących jeszcze świec (5-10 stopni ) Czasem podczas jazdy na zimnym motorze gdy włącze tempomat np na 3 biegu przy predkosci...
Ja z kolei miałem ostatnio czyszczony kolektor ssący (polecam w dieslu - tam jest pare kilo sadzy i innego syfu który utrudnia ruch powietrza), wydechowy, EGR i turbine.. Nie wiem czy te zabiegi mają wpływ na rozruch ale teraz przy -5 pali z pół obrotu - wczesniej 4-5 obrotów to była norma.
Wystarczy. Kolektor do czyszczenia. EDC 15 pewnie, więc raczej bez obróbki sterownika, chyba ,że się mylę.
Kolektor ssacy x2 do demontażu (dolna część i górna ) + czyszczenie kanałów egra ( w kolektorze ) x4 ......
Zawór EGR podmieniony membrana szczelna, podciśnienia założone dobrze, kolektor czyszczony, podciśnienie jest ok sprawdzane miernikiem, elektrozawory też podmieniane i nic
witam. Tak jak kolega pisze najlepiej pod kompa. na obudowie filtra od dołu masz zaworek spustowy poluzuj go podstaw jakiś pojemnik wcześniej zdejmij jeden przewód paliwowy i zobaczysz co pocieknie. Ja w tym silniku miałem kłopot z zaworem EGR też brak mocy i czarny dym z tłumika pomogło czyszczenie kolektora ssącego .
Czyszczenie egr i kolektora ssacego oraz swiec itd jak kolega wyzej pisze.
Miałem problem,że nie odpalała rano. Po podłączeniach do komputerów wniosek był jeden wymiana pompy -czytaj ok. 4000 zł. Zmieniłem mechanika.Ten wymienił mi uszczelki pod wtryskami + czyszczenie kolektora. Po tej naprawie od dwóch lat pali bez zarzutów. Być może mój przypadek jest odosobniony ale pytajcie innych mechaników bo nie zawsze wymiana pompy...
Wymieniłem komplet czyli przepustnica, chłodniczka EGR, metalowy, podciśnieniowy grzybek oraz ten plastikowy również. Praca straszna. Do tego czyszczenie kompletnego dolotu, kolektory rozebrane w mak, klapki wyjęte wyczyszczone, nasmarowane w miejscach obracających się. Wszystko zrobione tak jak być powinno, żaden mechanik by się tak z tym nie bawił....
Sonda przed katalizatorem służy do ustalania korekt zasilania, za katalizatorem kontroluje dopalanie w katalizatorze. Wystarczy zapiąć oscyloskop ( lub nawet miernik analogowy) aby sprawdzić czy sonda działa : powinna oscylować napięcie 0 do 0,8 V z częstotliwością od 1 raz na sekundę. Jeśli nie oscyluje lub oscyluje rzadziej to należy ją wymienić bo...
Dzięki za radę. Miałem okazję podmienić przepływkę, ale właśnie na tani zamiennik i różnicy nie było, dla pewności sprawdzę jeszcze jak będzie się zachowywał z oryginalną. EGR i kolektor czyściłem, więc posprawdzam całą resztę.
No tak-kumam.Powietrze,paliwo,skład,.... Punkt zapłonu raczej poprawny,ponieważ to stało sie rartownie i czujnik nie przesunął się.Coś musi być z paliwem,bo na świecy nie ma znaku paliwa a przy kolektorze wylotowym poci sie paliwo !! a może coś innego w tej konfiguracji sprzętowej? I tu może tkwi problem.
Nigdzie na schematach nie mogę znaleźć klapy gaszącej, czy w każdym 1.3 90 koni taka jest? W każdym jest, tylko jak to na FIATowskich schematach dziwnie się nazywa, jak nie zapomnę to wieczorem wrzucę schemat z ePera, klapa jest przy kolektorze od strony akumulatora, bezpośrednio przy niej jest elektrozawór podciśnienia, który nią porusza. U mnie rozbieżność...
Byłem w serwisie przed wykazaniem tego błędu na czyszczeniu kolektora ponieważ myślałem se to może być przyczyna ciężkiego odpalania. Jednak po jakimś czasie pokazało mi ten błąd i znowu oddałem. Dostałem informacje zwrotna ze jeżeli chce aby problem z błędem zniknął należy wymienić kolektor jednak nie dostałem pewności ze problemy z odpalaniem znikną.
Z fusów kawy ciężko wyrokować! Wpierw kontrola wszystkich złączy, przyłączy oraz do masowania silnika -karoseria. Kontrola akumulatora i alternatora. Odczyt błędów, kontrola całego dolotu powietrza. Nie zaszkodzi czyszczenie - czujnik MAP w kolektor ssący
Ja dzisiaj dałem do czyszczenia EGR. Był niesamowicie zasyfiony ale wyczyszczenie nie rozwiązało problemu. W środe będę miał myty kolektor ssący bo podobno skoro EGR się tak usyfił to nie ma co robić sobie nadziei że w kolektorze będzie czysto. Po wyczyszczeniu błąd P0400 Critical System 2 Malfunction zmienił się na P1125 Critical System 2 Malfunction...
Przyczyną trybu awaryjnego może tez być przepływomierz, nieszczelności w dolocie, nieszczelności w podciśnieniu, sama turbina i parę innych elementów, ale o tym na forum było sporo - starczy poczytać i posprawdzać. Jak zwykle warto zapytać komputer o błędy. Podciśnienie ma być cały czas, zawór reguluje ile ma być na gruszce. Nieststy opli nie znam...
Witaj odnośnie tej turbo-dziury czyszczony był kolektor? sprawdź vagiem zawór egr(N75) ja po remoncie turbinki laguna 2005 dci też miałem z tym problem zanieczyszczony był zawór egr.Pozdro
mechanikiem nie jestem, lecz niektóre rzeczy sam sobie robiłem (czyszczenie turbiny, kolektora) a z czym mogę mieć kłopot? za pompę raczej sam się nie będę brał, ale z zaworem z dobrymi wskazówkami chyba sobie poradzę... a i dziękuję bardzo za zainteresowanie moim problemem
w/g teori regeneruje sie sam. jego zadaniem jest wchlanianie oparow paliwa i nastepnie dostarczanie do kolektora ssacego w celu spalenia, jest on obiety kontrola przez EOBD/OBD2
Spray do czyszczenia kominków dobrze rozpuszcza nagar. Przy okazji warto jeszcze kolektor dolotowy wypalić.
Witam. W czerwcu 2020r. Czyściłem kierownice turbosprężarki. W załączniku wrzucam zdjęcia z logów dynamicznych z czerwca. Na tych ustawieniach auto jeździło bez problemu do teraz. Od tygodnia czasu auto najczęściej na 3 biegu i powyżej 3000 obrotów wchodzi w tryb awaryjny. Znany wszystkim NOTLAUF. Vag wyświetla błąd 17965. Czy jest możliwe ze ponownie...
(at)diodabg masz rację, wystarczy że komuś padła sonda i została zgaszona w sofcie i już korekty mieszanki nie są wprowadzane. Robiłem takiego peżota 1.6 turbo benzyne. Chłopaki mechanicznie zrobili wszystko, nowy katalizator, czyszczenie kolektora dolotowego, cuda na kiju. Nadal 5x przekroczone co2 i z przeglądu wyganiali. Po wgraniu ORI pliku, co2...
Wymiana przepływomierza + czyszczenie czujnika ciśnienia w kolektorze rozwiązała problem ! dziękuje za pomoc
SPRAWDZ WTRYSKI I WYCZYSC UKLAD RECELKULACJI SPAKIN A W SZCZEGóLNOSCI KOLEKTOR SSąCY KUP SPREJ DO CZYSZCZENIA GAZNIKOW I ZDEJMIJ RóRę Z KOLEKTORA SSąCEGO I JEDNA OSOBA NIECH PULSACYJNIE DODAJE GAZU DO OPORU A TY PRYSKAJ SPREJ DO KOKEKTORA W TEN SPOSóB WYCZYSCI SIE CAY UKLAD I WYDECZ
strzykawka nie zdała testu ,podobnie jak sprawdzenie turbiny w warsztacie auto wróciło po 2 tyg.od mechanika Najważniejsze że naprawione: Sprawdzono, wyczyszczono i policzono za : - sprawdzenie i czyszczenie geometrii turbiny ( nie była potrzebna regeneracja), - czyszczenie rurki spływu oleju, - czyszczenie kolektora dolotowego - ok. 0,5 cm nagaru było,...
Witam.... Ja w swoim aucie mialem podobna sytacje. Niestety nie mam Renault tylko Fiata. Mialem identycznie dokladnie cos takeigo jak Ty i dodatkowo, podczas postoju samochody na biegu jalowym obroty rosly to 1500 i oscylowaly wokol tej warosci +- 500 obr. Poczatkowo dzialo sie to tylko jak silnik byl zimny i ustepowalo po przejechaniu paru km jak sielnik...
Wymiana uszczelek pod kolektorem plus czyszczenie i adaptacja przepustnicy-standard w tym silniku.Blad 515 to najczęściej „lewe powietrze”w kolektorze odlotowym
Cały ten wątek jest do bani, bo według ludowej mądrości "Nie ma dymu bez ognia" i tak też lud pali. Jak się pali to ma się dymić i kropka. Kolego, piszesz o papierosach? Wszystko zależy jak się pali i czym. Sam pewnie oglądałeś biały i czarny dym, przy wyborze papieża. Co do dymienia, to można palić węglem i drewnem bez dymu, trzeba tylko wiedzieć...
29 olać, 35-przeciek powietrza, pewnie uszczelka pomiędzy korpusem a kolektorem, i żadne durne, ale popularne na tym forum czyszczenie silniczka.
1. po wyczyszczeniu przepustnicy nalezy ja zaadaptowac na komputerze diagnostycznym 2. swiece do gdi tylko platynowe 3. spalanie na poziomie 10 litrow to norma, gdi mial byc z zalozenia silnikiem superoszczednym co jest bujda na resorach 4.obowiazkowo czyszczenie zaworu ERG 5.czyszczenie kolektora dolotowego (jak czyscilem swoj to bylo chyba ze 3 mm...
Antenę masz na dole, czarny plastik. Rozbierałeś tamten obszar i czyściłeś?? Nie uszkodziłeś czasami kolektora od kabla antenowego??
1470 regulacja cisnienia doladowania 1403 recyrkulacja spalin Proponuje przyjrzeć się bliżej zaworowi EGR [ew. czyszczenie zaworu czy kolektora] jak i pod kątem jego sprawności [elektrycznie]
Szczerze to kolektor i egr do czyszczenia bo kilo syfu tam pewnie. Inpą egr na 0 potem. W mechanizmie czesto spada ciegno z aktuatora i klapki latają luzem.
Do Vyzn-R: Ratunku mam to samo. Sprawdziłem wszystko, czujniki, czyszczona przepustnica, krokowy, uszczelniony kolektor wydechowy. I nic. Jak u Ciebie sprawa się skończyła, możesz podać co było przyczyną?
są opinie, że czujnik należy czyścić. Czy możliwe, że zawyża wskazania, bo jest brudny?
Tylko nie "ble ble z ASO" bo sam jestem pracownikiem ASO Ford i staram się pomóc jak tylko mogę nie naciągając nikogo na zbędne koszty. A takim interfejsem wiele się pewnie nie sprawdzi. Oryginalny diagnoskop kosztuje kilkadziesiąt tysięcy złotych, więc coś za 70zł napewno wielu rzeczy nie potrafi zrobic. Czyszczenie kolektora niema sensu, bo zawsze...
Sprawdz te klapy W jaki sposób można stwierdzić uszkodzenie klap? Po wizycie u mechanika, on również obstawia klapy w kolektorze. Jutro lub pojutrze być może znajdzie czas na przyjrzenie się kolektorowi (podejrzewa tez jakiś moduł sterowania w kolektorze).Ja z kolei wyczytałem,że klapy zacinają się od nagromadzonego nagaru(najbardziej w dislach )....
Kolektor sprawdzany czyszczony, jest czujnik ciśnienia od strony rozrządu w kolektorze i wylapal by za niskie ciśnienie w kolektorze. Lub za wysokie. Wezmę sprawdze to czy nie ma nieszczelności przy tym czujniku bo jest na dwóch oringach to może tam coś jest nie tak
EGR czyściłeś ale czy do kolektora zaglądałeś?
Przebieg to 180tyś, ale w rzeczywistości to pewnie około 300 tyś. ;p Kolektor pewnie był nie czyszczony od nowości. W naszej rodzinie było już kilka, a może nawet kilkanaście diesli i za każdym razem z tata czyścimy kolektor i wszystkie były zarośnięte, jedne bardziej, drugie mniej. Pan Tzok twierdzi że kupiłem utopka i pewnie zaraz niektórzy z was...
Świeci mi się check engine i wyskakuje błąd "Motor for intake Manifold Flap (V157) Malfuncktion P3103" Auto jest po czyszczeniu kolektora ssącego, egr i wymieniłem dwa razy przepustnice z firmy Febi Nie mam pojęcia co to może być. Szukam różnych rozwiązań.
kolektor czyścić czyścić kolektor ssać czyścić kolektor ssący
miernik uszkodzony pomiar rezystancji sonoff temperatura sprawność klimatyzatora
traktorek silnik briggs traktorek silnik briggs
Citroen C3 Picasso 1.4: Podłączenie czujnika wałka rozrządu Naprawa podświetlenia Blaupunkt BA32H4142LEB 32" LED