czyszczenie kolektora ssącego
witam mam takie pytanko: czy kolektor ssacy z nagaru najlepiej czysci sie przy pomocy palnika gazowego?? jesli tak to czy potem nalezy nalezy wlozyc go do wody i schlodzic czy niech wolno ostygnie?? i jak ma sie sprawa z uszczelkami czy musza byc nowe czy mozna zostawic stare?? z gory dziekuje za pomoc :D[/color]
Bardzo dziękuję za informację jeszcze mam pytanie może Pan będzie wiedział mam ustawiony rozrząd i zablokowany blokadami pompa poszła do regeneracji przy okazji czyszczę kolektor ssący i kanały zaworów i moje pytanie czy będą wszystkie zawory ssące zamknięte jak rozrząd na blokadach jest bo z moich prób dmuchając powietrzem 1i2 i 4 zamknięte a w 3 dmucha...
Teraz czytam i widzę (z opisu), że kolektor ssący zawalony nagarem przez zawór EGR - demontaż i czyszczenie kolektora ssącego oraz wnętrza obudowy EGR - kopci bo brakuje mu powietrza.
Co się dzieje że chcesz go czyścić? On jest przykręcony do bloku silnika, jest pod kolektorem ssącym. Widać go jak patrzysz przez kolektor ssący w dół. Od strony sprzęgła widać chyba wężyk który jest do niego podłączony.
A układ podciśnienia szczelny sprawdz rurki i gumowe kolanka,jesli szczelne to sprawdz pompę vacum,a najpierw to jak nie czyściłeś kolektora ssącego to go rozkręc i wyczyść
Zrób ten log na 3-cim biegu od 1000obr do 4 tyś, bo tu nie za wiele widać, poza tym że płynie za mało powietrza. Czyściłeś kolektor ssący?
Sonda przed katalizatorem służy do ustalania korekt zasilania, za katalizatorem kontroluje dopalanie w katalizatorze. Wystarczy zapiąć oscyloskop ( lub nawet miernik analogowy) aby sprawdzić czy sonda działa : powinna oscylować napięcie 0 do 0,8 V z częstotliwością od 1 raz na sekundę. Jeśli nie oscyluje lub oscyluje rzadziej to należy ją wymienić bo...
Z fusów kawy ciężko wyrokować! Wpierw kontrola wszystkich złączy, przyłączy oraz do masowania silnika -karoseria. Kontrola akumulatora i alternatora. Odczyt błędów, kontrola całego dolotu powietrza. Nie zaszkodzi czyszczenie - czujnik MAP w kolektor ssący
Ja z kolei miałem ostatnio czyszczony kolektor ssący (polecam w dieslu - tam jest pare kilo sadzy i innego syfu który utrudnia ruch powietrza), wydechowy, EGR i turbine.. Nie wiem czy te zabiegi mają wpływ na rozruch ale teraz przy -5 pali z pół obrotu - wczesniej 4-5 obrotów to była norma.
witam. Tak jak kolega pisze najlepiej pod kompa. na obudowie filtra od dołu masz zaworek spustowy poluzuj go podstaw jakiś pojemnik wcześniej zdejmij jeden przewód paliwowy i zobaczysz co pocieknie. Ja w tym silniku miałem kłopot z zaworem EGR też brak mocy i czarny dym z tłumika pomogło czyszczenie kolektora ssącego .
\Jak mówią w mojej astrze trzeba rozebrać pół samochodu. To kompletna bzdura. Osobiście demontowałem kolektor ssący u siebie (także 1,7 cdti w AH) celem jego dokładnego czyszczenia. W tym modelu wszystko jest na wierzchu i spokojnie da się to wykonać na parkingu od góry. Wystarczy zdjąć osłonę silnika, wykręcić rurę dolotu, poluzować przewody paliwowe,...
Pewnie chodzi o kolektor ssący , i co tam chcesz czyścić bez demontażu??
Wyczyść odmę A odma jest w kapie zaworowej pod kolektorem ssącym i sobie możecie ją czyścić... Olej w tej puszcze był, jest i będzie. Tyle w temacie.
No na pewno coś się dzieje tylko co ? może uszczelniacze na zaworach a może samo czyszczenie coś da kolektora ssącego ????
czyszczenie EGR i kanału w kolektorze ssącym
Wymiana uszczelek przy kolektorze ssącym + czyszczenie przepustnicy i wymiana poduszki pod silnikiem tzw kości pomogło.
Do wymiany silnik krokowy (ok 350PLN), ewentualnie można pobawić się w czyszczenie. Ustrojstwo znajduje się pod kolektorem ssącym. Pzdr. Skolmi www.fordclubpolska.org
silnik 01. - bloki pomiarowe grupa 13 / 18 / 23 Proszę Pana ja miałem to samo :) na zimnym silniku szarpanie właśnie na niskich biegach ale to się okazało wina nagaru zrobiłem czyszczenie 2 kolektorów ssący i wydechowy. czyszczenie wtrysków. zalewałem tłoki płukanką też zdejmowałem miskę + pokrywę zaworów aby jak najbardziej usunąć zanieczyszczenia...
Moim zdaniem problem może tkwić w termostacie, jeżeli instalacja gazowa ma trochę przebiegu to w kolektorze dolotowym napewno osadził się osad z gazu ,bo jakość jego jest jak wiemy bardzo różna.Następnie w trakcie rozprężania gazu w parowniku występuje niska temperatura w efekcie czego do kolektora ssącego zasysane są nawet odrobinki lodu powstałe z...
Panowie/Panie....mam mały problem : Astra1.7 CDTI , 2005 , czyściłem EGR i kolektor ssący...musiałem wyjąć czujnik ciśnienia pompy wtryskowej....po ponownym wkręceniu leci z niego paliwo???? czy tam jest jakaś uszczelka i mi wyleciała ??? boję się go dokręcić na max żeby nie urwać gwintu ???? proszę o pomoc.....
Witam! Passat B5 1.9 TDI AWX 130. Brak mocy w układzie doładowania, dodam, że w wężyku przed gruszką brak jakiegokolwiek ciśnienia! Wymieniony N75, przepływomierz, EGR czyszczony, czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym, turbo 3 lata temu. Od miesiąca nie mogę rozwiązać problemu!!! Po pomoc!!! AI: Sprawdzałeś szczelność przewodów podciśnieniowych i cały...
Na razie zaprzestałem naprawy, święta były, to jeździłem z choinką na desce rozdzielczej. Autko jeździ poprawnie (ale na pewno analizator by to zweryfikował). Mam plan, jak się ociepli, wyjąć i wyczyścić kolektor ssący, który jest na drodze spalin do cylindra, a potem sprawdzę zawór, także chyba nazywany EGR, na rurze wydechowej. Będę miał już całość...
są opinie, że czujnik należy czyścić. Czy możliwe, że zawyża wskazania, bo jest brudny?
Witam pisze odnośnie mojego problemu z turbina regeneracja jej usuneła problem z braniem oleju i czarnym dymieniem. Sama regeneracja nie kosztowała mnie tyle ile myslałem bo tylko 700 zł. Jeszcze robocizna czyli czyszczenie interculera,kolektora ssącego kanałów dolotowych,miski olejowej i wymiana oleju z filtrem w silniku, łącznie 1200 zł. A myslałem...
Podmień czujnik temperatury co idzie do ECU (jest wkręcony z tyłu kolektora ssącego). Czyszczenie go nic nie da.
Dzięki za info mam taki http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic25... wymieniałem kasetory i czyściłem przepustnice i kolektor ssący dałem nową uszczelką i śruby i przejechałem na razie z 2tys km i niby było ok do wczoraj :( Na Pb i na LPG tak samo jest z wydechy słychać jak by pulsacyjnie pracował
Byłem po zakupie samochodu u mechanika i dokręcił śruby kolektora, bo wcześniej ewidentnie był nieszczelny. Jest o niebo ciszej, ale jak dla mnie dalej nie jest w 100 % szczelny. Niestety nie mam jak porównać pracy silnika z innym pojazdem. Świece czyścisz zamiast wymienić, kolektora ssącego nie dokręca się na siłę, tylko wymienia się uszczelki, czym...
Witam panowie, przychodzę do was z prośbą. Może już ktoś się spotkał z takim czymś, między innymi chodzi mi o Forda C-Maxa 2005 r. 1.8 benzyna/gaz QQDB. Wchodził na obroty po dodaniu gazu i nie chciał zejść. Był uszkodzony przewód gumowy od kolektora ssącego, który prowadzi do separatora oleju. Po wymianie już było okej, ale jest jeszcze jedna przyczyna,...
pirwszą rzeczą robioną w serwisie jest czyszczenie EGR jest nawet do tego przyżąd.jest zamontowany z góry w kolektor ssący na 3 sróby.pzdr
Sprawdź o-ring na połączeniu gaźnik - kolektor ssący i uszczelkę przy połączeniu kolektor ssący i cylinder. Rycho T ma racje, czyszczenie gaźnika wystarcza, ale jeśli nie pomoże, sprawdź to co pisałem.
W okolicy przepływomierza powinien być króciec ssący do układu podciśnienia. Tam spróbuj
Czyściłem właśnie jakiś czas temu cały kolektor ssący z osadów i brudu. Wszystko było porządnie pozaklejane "czarną mazią", pewnie z oleju...
To jest kolektor ssący plastikowy ? Przepustnice czasami nie czyściłeś , odłanczałeś ? Może wystarczy adoptować przepustnice i po kłopocie , miałem podobny problem w VW Polo ale tam czyściłem przepustnice po adaptacji auto chodzi ja pszczółka.
druga pod spodem mokra na wylociedo intercoolera. Po wybuchu silnika. Nie jestem rzeczoznawcą więc moja odpowiedz nie jest wiążąca ale nie jest to możliwe by olej jak piszesz " wylał się do intercoolera" układ smarowani silnika i układ zasilania powietrzem to dwa odrębne układy jednakże bardzo blisko są obok siebie chodzi mi o jej smarowanie bo w przypadku...
Witam, Od dłuższego czasu zmagam się z problemem ubytku płynu chłodzącego. Z możliwych przyczyn została mi w zasadzie uszczelka pod głowicą/pęknięta głowica, ale ostatnio trafiłem na forum VWGolf opis przypadku, w którym walnięta była chłodnica recyrkulacji spalin. W celu potwierdzenia, czy to właśnie to, chłodnica została wyizolowana z układu. Prosiłbym...
Za silniczki krokowe, to niedawno opr dawali, zobacz https://www.google.com/search?q=2.0+DURA...
W moim przypadku było identycznie, nie pomagało czyszczenie czujnika podciśnienia kolektora ssącego itp.,w niedługim czasie od momentu pojawienia się kontrolki check padł czujnik położenia wału, po wymianie było już ok, ale po jakichś 2 tyś. km padła niestety również pompa wtryskowa. Nie wiem czy obie usterki są ze sobą jakoś powiązane ale w moim aucie...
Zwór EGR do czyszczenia Podczas czyszczenia turbiny ściągany był także kolektor ssący i czyszczony EGR, mechanik stwierdził że nie był bardzo zawalony ale był oczyszczony.
czyszczenie przepustnicy nic dało. wymieniony czujnik kolektora ssącego(macsensor) także. zauważyłem nowy objaw awarii gdy wciskamy pedał hamulca to na tablicy rozdzielczej zapala się kontrolka świateł przeciwmgielnych.
w internecie znalazłem też taką podpowiedz żebym odczepił przewód od egr i pomogło zadławienia nie było . teraz nie wiem czy mam wymienić zawór czy coś innego dodam ze kolektor ssący był czyszczony .
Odma niedawno czyszczona, olejem nie rzyga, nie bierze oleju. Dodatkowo uszczelniony kolektor ssący, podejrzewam sondę ale nie chcę w ciemno pakować pieniędzy.
Witam. Zauważyłem że ubyło mi płynu w chłodnicy, więc odrazu zabrałem się za sprawdzanie i okazało się że uszczelka pod głowicą. Na szczęście tylko przedostała się na cylinder. Zdemontowałem głowicę, sprawdziłem szczelność i wziąłem się za czyszczenie. Zdziwiło mnie jednak, że po demontażu kolektora ssącego wylała się z niego woda. Zacząłem obracać...
Za wolne obroty jest odpowiedzialny silnik krokowy więc w pierwszej kolejności demontaż i czyszczenie jest jak dobrze pamiętam pod kolektorem ssącym. Jaki masz filtr powietrza? I czy napewno jest cały dolot jak i wydech szczelny?
I jak usterka usunięta? Miałem to samo i okazało się że pomogła regulacja zaworów+czyszczenie przepustnicy. Dodatkowo zatkany był odpowietrznik w kolektorze ssącym.
Termostat działa prawidłowo? Jak tak to nieszczelność w układzie dolotowym (między turbiną a kolektorem ssącym). Jak czyściłeś EGR to należy wyczyścić cały dolot. Sprawdź czy nie ma przedmuchów pod wtryskiwaczami lub świecami żarowymi. Pozdrawiam.
Witam, auto seat leon 2003 silnik BCB 16 16v. Błędy: 17961-cieśnienie w kolektorze ssącym / zła koleracja 17550- rejstracja obciążenia 17912- układ zasysania powietrza/ rozpoznano nieszczelność. Zrobiłem: - czyszczenie przepustnicy ( była mega brudna i obklejona) - sprawdziałem zawór egr (działa jak go testerem włącze) oraz przewód łączący go z kolektorem...
Skład mieszanki na wolnych obrotach nie taki jak powinien być. Czyszczenie gaźnika i jego dokładna regulacja. Sprawdź uszczelnienie do kolektora ssącego, może tam ciągnie lewe powietrze. :|
Witam, jak na razie usterka jest dalej. Jak do tej pory , sprawdziłem turbinę - jest ok, demontowany był cały kolektor ssący i czyszczony. Nic to nie dało, wymieniłem EGR na nowy i nic, Wymieniłem 4 wtryski na nowe i też bez zmian. A usterka , czyli szarpanie pomiędzy 1500 a 2000 obrotów na biegu 3 i 4 jest dalej. I nie jest to wypalanie filtra , bo...
Tutaj masz umiejscownienie tej odmy To to sreberko na srodku (obok gruch podcisnienia s rodku na dole pod wezem) http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?i... aby wymienic odme musisz: Pierwszą czynnością jest oczywiście zdjęcie plastikowej osłony górnej silnika, następnie: 1. Wymontować osłonę termiczną nad turbosprężarką 2. Odkręcić dwie...
kolektor ssać czyścić kolektor czyścić czyścić kolektor
szczelina nasycenie celeron mnożnik schemat rezystor kondensator oznaczenie
pompa głebinowa odkurzacz electrolux ultraone
Volkswagen Caddy, Toyota ProAce City, Ford Transit Connect czy Mercedes Citan – który mniejszy od Vito trzyma wartość? Toyota Yaris 2014 1.33 Dual VVT-i z kamerą cofania – realna wartość rynkowa, ceny, wyposażenie