czyszczenie kolektora ssącego
witam mam takie pytanko: czy kolektor ssacy z nagaru najlepiej czysci sie przy pomocy palnika gazowego?? jesli tak to czy potem nalezy nalezy wlozyc go do wody i schlodzic czy niech wolno ostygnie?? i jak ma sie sprawa z uszczelkami czy musza byc nowe czy mozna zostawic stare?? z gory dziekuje za pomoc :D[/color]
Bardzo dziękuję za informację jeszcze mam pytanie może Pan będzie wiedział mam ustawiony rozrząd i zablokowany blokadami pompa poszła do regeneracji przy okazji czyszczę kolektor ssący i kanały zaworów i moje pytanie czy będą wszystkie zawory ssące zamknięte jak rozrząd na blokadach jest bo z moich prób dmuchając powietrzem 1i2 i 4 zamknięte a w 3 dmucha...
Teraz czytam i widzę (z opisu), że kolektor ssący zawalony nagarem przez zawór EGR - demontaż i czyszczenie kolektora ssącego oraz wnętrza obudowy EGR - kopci bo brakuje mu powietrza.
A układ podciśnienia szczelny sprawdz rurki i gumowe kolanka,jesli szczelne to sprawdz pompę vacum,a najpierw to jak nie czyściłeś kolektora ssącego to go rozkręc i wyczyść
Zrób ten log na 3-cim biegu od 1000obr do 4 tyś, bo tu nie za wiele widać, poza tym że płynie za mało powietrza. Czyściłeś kolektor ssący?
Ja z kolei miałem ostatnio czyszczony kolektor ssący (polecam w dieslu - tam jest pare kilo sadzy i innego syfu który utrudnia ruch powietrza), wydechowy, EGR i turbine.. Nie wiem czy te zabiegi mają wpływ na rozruch ale teraz przy -5 pali z pół obrotu - wczesniej 4-5 obrotów to była norma.
witam. Tak jak kolega pisze najlepiej pod kompa. na obudowie filtra od dołu masz zaworek spustowy poluzuj go podstaw jakiś pojemnik wcześniej zdejmij jeden przewód paliwowy i zobaczysz co pocieknie. Ja w tym silniku miałem kłopot z zaworem EGR też brak mocy i czarny dym z tłumika pomogło czyszczenie kolektora ssącego .
Skład mieszanki na wolnych obrotach nie taki jak powinien być. Czyszczenie gaźnika i jego dokładna regulacja. Sprawdź uszczelnienie do kolektora ssącego, może tam ciągnie lewe powietrze. :|
Z fusów kawy ciężko wyrokować! Wpierw kontrola wszystkich złączy, przyłączy oraz do masowania silnika -karoseria. Kontrola akumulatora i alternatora. Odczyt błędów, kontrola całego dolotu powietrza. Nie zaszkodzi czyszczenie - czujnik MAP w kolektor ssący
Sonda przed katalizatorem służy do ustalania korekt zasilania, za katalizatorem kontroluje dopalanie w katalizatorze. Wystarczy zapiąć oscyloskop ( lub nawet miernik analogowy) aby sprawdzić czy sonda działa : powinna oscylować napięcie 0 do 0,8 V z częstotliwością od 1 raz na sekundę. Jeśli nie oscyluje lub oscyluje rzadziej to należy ją wymienić bo...
No na pewno coś się dzieje tylko co ? może uszczelniacze na zaworach a może samo czyszczenie coś da kolektora ssącego ????
silnik 01. - bloki pomiarowe grupa 13 / 18 / 23 Proszę Pana ja miałem to samo :) na zimnym silniku szarpanie właśnie na niskich biegach ale to się okazało wina nagaru zrobiłem czyszczenie 2 kolektorów ssący i wydechowy. czyszczenie wtrysków. zalewałem tłoki płukanką też zdejmowałem miskę + pokrywę zaworów aby jak najbardziej usunąć zanieczyszczenia...
widzę, że dużo wiesz o tych seatach Nie koniecznie, może o VW trochę więcej a silniki te same. Tylko że taki Toledo do 96r. to tak jak w VW do 91r, trochę w tyle zostały. dlaczego niektóre TE SAME silniki mają 3 czujniki na króćcu a niektóre 2? W tym nie widziałem żeby miały 3, stare 1.8 na Mono-Jetronic miały trzeci termowłącznik do podgrzewania kolektora...
Moim zdaniem problem może tkwić w termostacie, jeżeli instalacja gazowa ma trochę przebiegu to w kolektorze dolotowym napewno osadził się osad z gazu ,bo jakość jego jest jak wiemy bardzo różna.Następnie w trakcie rozprężania gazu w parowniku występuje niska temperatura w efekcie czego do kolektora ssącego zasysane są nawet odrobinki lodu powstałe z...
Witam pisze odnośnie mojego problemu z turbina regeneracja jej usuneła problem z braniem oleju i czarnym dymieniem. Sama regeneracja nie kosztowała mnie tyle ile myslałem bo tylko 700 zł. Jeszcze robocizna czyli czyszczenie interculera,kolektora ssącego kanałów dolotowych,miski olejowej i wymiana oleju z filtrem w silniku, łącznie 1200 zł. A myslałem...
Wymiana uszczelek przy kolektorze ssącym + czyszczenie przepustnicy i wymiana poduszki pod silnikiem tzw kości pomogło.
czyszczenie EGR i kanału w kolektorze ssącym
Co się dzieje że chcesz go czyścić? On jest przykręcony do bloku silnika, jest pod kolektorem ssącym. Widać go jak patrzysz przez kolektor ssący w dół. Od strony sprzęgła widać chyba wężyk który jest do niego podłączony.
Panowie/Panie....mam mały problem : Astra1.7 CDTI , 2005 , czyściłem EGR i kolektor ssący...musiałem wyjąć czujnik ciśnienia pompy wtryskowej....po ponownym wkręceniu leci z niego paliwo???? czy tam jest jakaś uszczelka i mi wyleciała ??? boję się go dokręcić na max żeby nie urwać gwintu ???? proszę o pomoc.....
Witam, Od dłuższego czasu zmagam się z problemem ubytku płynu chłodzącego. Z możliwych przyczyn została mi w zasadzie uszczelka pod głowicą/pęknięta głowica, ale ostatnio trafiłem na forum VWGolf opis przypadku, w którym walnięta była chłodnica recyrkulacji spalin. W celu potwierdzenia, czy to właśnie to, chłodnica została wyizolowana z układu. Prosiłbym...
Wyczyść odmę A odma jest w kapie zaworowej pod kolektorem ssącym i sobie możecie ją czyścić... Olej w tej puszcze był, jest i będzie. Tyle w temacie.
Dzięki za info mam taki http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic25... wymieniałem kasetory i czyściłem przepustnice i kolektor ssący dałem nową uszczelką i śruby i przejechałem na razie z 2tys km i niby było ok do wczoraj :( Na Pb i na LPG tak samo jest z wydechy słychać jak by pulsacyjnie pracował
Podmień czujnik temperatury co idzie do ECU (jest wkręcony z tyłu kolektora ssącego). Czyszczenie go nic nie da.
Do wymiany silnik krokowy (ok 350PLN), ewentualnie można pobawić się w czyszczenie. Ustrojstwo znajduje się pod kolektorem ssącym. Pzdr. Skolmi www.fordclubpolska.org
Witam, posiadam passata b6 z 2.0FSI kod BVY 150KM. Samochód dotarl do mnie z niepalącym silnikiem. Vag pokazał błąd z egr... po odłączeniu go silnik normalnie zapala i na ssaniu pracuje ładnie :) natomiast gdy obroty spadną szarpie budą jakby chodził na 3 cylindry... na lekko wciśniętym gazie ok 1300 obrotów chodzi idealnie. Obecnie błąd jest ze wspomnianego...
Byłem po zakupie samochodu u mechanika i dokręcił śruby kolektora, bo wcześniej ewidentnie był nieszczelny. Jest o niebo ciszej, ale jak dla mnie dalej nie jest w 100 % szczelny. Niestety nie mam jak porównać pracy silnika z innym pojazdem. Świece czyścisz zamiast wymienić, kolektora ssącego nie dokręca się na siłę, tylko wymienia się uszczelki, czym...
Pewnie chodzi o kolektor ssący , i co tam chcesz czyścić bez demontażu??
Tutaj masz umiejscownienie tej odmy To to sreberko na srodku (obok gruch podcisnienia s rodku na dole pod wezem) http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?i... aby wymienic odme musisz: Pierwszą czynnością jest oczywiście zdjęcie plastikowej osłony górnej silnika, następnie: 1. Wymontować osłonę termiczną nad turbosprężarką 2. Odkręcić dwie...
W moim przypadku było identycznie, nie pomagało czyszczenie czujnika podciśnienia kolektora ssącego itp.,w niedługim czasie od momentu pojawienia się kontrolki check padł czujnik położenia wału, po wymianie było już ok, ale po jakichś 2 tyś. km padła niestety również pompa wtryskowa. Nie wiem czy obie usterki są ze sobą jakoś powiązane ale w moim aucie...
Witam ponownie po pewnej przerwie, zacznę od 2-giego problemu. Wydaje się być rozwiązany. Przypadkowe gaśnięcie silnika na chwilę obecną nie zdarzyło się po przejechaniu kilkuset kilometrów w cyklu mieszanym (bardziej miasto). Pomogło czyszczenie kolektora ssącego+przepustnicy+sinika krokowego (było trochę sadzy, nagaru, ogólnie niezbyt czysto) - hmm,...
Witam mam pacjenta laga 1.9 dci 101KM, dwa tygodnie z nią walcze trochę danych -błąd jaki łapie 6150 MAF nieprawidłowe działanie podkładane dwa maf-y to samo -przepływ w parametrach do 50mg/na skok maks przy 3000obr/min -ciśnienie paliwa od 250bar do 550bar maks (ale przy tym ssaniu komp więcej nie poda ale dla pewności kupiłem nowy regulator na pompę...
Witam wszystkich. Około miesiąca temu kupiłem samochód z silnikiem jak w temacie i nie mogę się uporać z problemem, który występuje od samego początku. Gdy auto postoi noc i odpalam je z rana ( zimny silnik ) to od razu po uruchomieniu lubi czasem zgasnąć, lecz gdy już się uruchomi i ze ssania przejdzie na normalne obroty to skaczą tak mocno, że telepie...
Zwór EGR do czyszczenia Podczas czyszczenia turbiny ściągany był także kolektor ssący i czyszczony EGR, mechanik stwierdził że nie był bardzo zawalony ale był oczyszczony.
w internecie znalazłem też taką podpowiedz żebym odczepił przewód od egr i pomogło zadławienia nie było . teraz nie wiem czy mam wymienić zawór czy coś innego dodam ze kolektor ssący był czyszczony .
Czyściłem właśnie jakiś czas temu cały kolektor ssący z osadów i brudu. Wszystko było porządnie pozaklejane "czarną mazią", pewnie z oleju...
Zaczynając od początku. Auto użytkowane jest przeze mnie najczęściej w pełnym zakresie obrotów gdyż nie jestem zwolennikiem powolnej jazdy. Poza tym w aucie zostały wymienione wszystkie przewody podciśnieniowe, filtry, czyszczony był kolektor ssący, EGR, intercooler. Zaworek N75 był sprawdzany przez mechanika więc podobno działa. Co do gruszki jakoś...
Gaznik był ostatnio regulowany i czyszczony wiec nie jest to raczej wina gaźnika, Natomiast ta rura doprowadzająca powietrze z nad kolektora jest dziurawa w kilku miejscach i to miejsce z którego zasysane jest powietrze z nad kolektora to taka obudowa tego miejsca raczej jest strasznie zardzoewiala i tam powietrze dostaje sie z kazdes strony pewnie....
Termostat działa prawidłowo? Jak tak to nieszczelność w układzie dolotowym (między turbiną a kolektorem ssącym). Jak czyściłeś EGR to należy wyczyścić cały dolot. Sprawdź czy nie ma przedmuchów pod wtryskiwaczami lub świecami żarowymi. Pozdrawiam.
Wiesz tak się zastanawiam.... Rozumiem że powodem demontażu turbiny był wyciek oleju do układu zasilania powietrza i do wydechu, założyłeś zregenerowaną , a przewody kolektor ssący czyściłeś? Ile oleju jest w katalizatorze i tłumiku? Jak długo silnik chodził? Może ta zasłona dymna to wypalający się olej który wszędzie pozostał?
czyszczenie przepustnicy nic dało. wymieniony czujnik kolektora ssącego(macsensor) także. zauważyłem nowy objaw awarii gdy wciskamy pedał hamulca to na tablicy rozdzielczej zapala się kontrolka świateł przeciwmgielnych.
Za wolne obroty jest odpowiedzialny silnik krokowy więc w pierwszej kolejności demontaż i czyszczenie jest jak dobrze pamiętam pod kolektorem ssącym. Jaki masz filtr powietrza? I czy napewno jest cały dolot jak i wydech szczelny?
Witam wszystkich. Tez mam taki problem i z tym samym autem czyli: Seicento 2002r 1.1 MPI + LPG Tartarini I mam pytanie czy ktoś rozwiązał ten problem? Ja zrobiłem: - wymiana filtru powietrza - wymieniłem świece + przewody WM - podmiana sondy lambda (w celu sprawdzenia) - sprawdzanie czujnika temperatury cieczy - czyszczenie przepustnicy - zdemontowałem...
Przepustnica czysta? Przecież Ci pomógł, trzeba tylko rozumieć... Temat znany akurat nam, nie ociz? :) Wiem wiem i rozumiem, wcześniej pisałem że przepustnica nie była czyszczona, troche mam obawy przed tym czyszczeniem bo różne rzeczy ludzie piszą co do adaptacji później... Było wiele wątków w których było opisywane ze właśnie po czyszczeniu to dopiero...
Sprawdź o-ring na połączeniu gaźnik - kolektor ssący i uszczelkę przy połączeniu kolektor ssący i cylinder. Rycho T ma racje, czyszczenie gaźnika wystarcza, ale jeśli nie pomoże, sprawdź to co pisałem.
Witam, jak na razie usterka jest dalej. Jak do tej pory , sprawdziłem turbinę - jest ok, demontowany był cały kolektor ssący i czyszczony. Nic to nie dało, wymieniłem EGR na nowy i nic, Wymieniłem 4 wtryski na nowe i też bez zmian. A usterka , czyli szarpanie pomiędzy 1500 a 2000 obrotów na biegu 3 i 4 jest dalej. I nie jest to wypalanie filtra , bo...
Witam. Problem to kosiarka z silnikiem NAC T575 z nożem 52cm z wyrzutem tylnym. Kosiarkę nabyłem na złomie za niecałe 80zł, trafiła na złom najprawdopodobniej dlatego, że ktoś nie umiał sobie poradzić z jej pracą, odpalaniem i tym podobne. Mianowicie problem z kosiarką jest taki, że ciężko było ją odpalić na zimnym silniku, zachowanie ciągle takowe...
I jak usterka usunięta? Miałem to samo i okazało się że pomogła regulacja zaworów+czyszczenie przepustnicy. Dodatkowo zatkany był odpowietrznik w kolektorze ssącym.
To jest kolektor ssący plastikowy ? Przepustnice czasami nie czyściłeś , odłanczałeś ? Może wystarczy adoptować przepustnice i po kłopocie , miałem podobny problem w VW Polo ale tam czyściłem przepustnice po adaptacji auto chodzi ja pszczółka.
Odma niedawno czyszczona, olejem nie rzyga, nie bierze oleju. Dodatkowo uszczelniony kolektor ssący, podejrzewam sondę ale nie chcę w ciemno pakować pieniędzy.
Problem rozwiązany wymieniony czujnik zasysanego powietrza na bosch przy okazji dokładne czyszczenie przepustnicy oraz uszczelnienie silniczka krokowego (wejście do kolektora ssącego) wszystko wróciło do normy.
Witam Posiadam kosiarkę z tym samym silnikiem i od dłuższego czasu borykam się z tym samym problemem autko na ssaniu ma problemy z utrzymaniem wolnych obrotów strzela w kolektor dolotowy. Wyglada mi to jakby silnik był przylewany beznyną. Oglądałem wykresy z wszystkich czujników na programie Opel scanner i wyglądają poprawnie. Zastanawiam się nad czyszczeniem...
pirwszą rzeczą robioną w serwisie jest czyszczenie EGR jest nawet do tego przyżąd.jest zamontowany z góry w kolektor ssący na 3 sróby.pzdr
Witam, Jestem tutaj nowy więc proszę o wyrozumiałość. Było wiele tematów o tym błędzie jednak dalej nie mogę sobie z tym poradzić. P1297 Pressure drop between Turbo and Throttle Valve (Check D.V.) diagnozowany Launchem X431. Kiedy tylko błąd się pojawi obroty dostają świra. Zaczęło się od uszkodzonego termostatu i ssania korka oleju. Po wymianie termostatu...
W okolicy przepływomierza powinien być króciec ssący do układu podciśnienia. Tam spróbuj
Prosze o porade szanownych uzytkowników elektrody. Problem ze scenikiem 2 , 1.9 dci 120 koni 2006 rocznik 280tys przebiegu Chodzi o to że od miesiąca jak jest zimny (musi po stac ze 3 godziny) odpala i pracuje jakies 2, 3 sekundy i gaśnie. Takich powtórek z gaśnięciem robi trzy do sześciu po czym normalnie odpala i pracuje. Na komputerze nie pokazuje...
są opinie, że czujnik należy czyścić. Czy możliwe, że zawyża wskazania, bo jest brudny?
Spadku mocy nie ma. Sam EGR działa bo jak dodam do kostki pełną masę to EGR się otwiera, a więc podciśnenie jest dobre i wężyki szczelne. Kolektor ssący czyściłem z osadu. Wszystko jest czyste i drożne. Jeżeli chodzi o błedy to nie pokazuje żeby ten czujnik był uszkodzony. Ale jak ściągne kostkę zasilająca z tego czujnika doładowania to w opisie błędu...
Witam Serdecznie Mój problem polega na niewielkim falowaniu silnika na biegu jałowym któremu towarzyszą drgania przechodzące przez całe auto. Czasem po dojechaniu do skrzyżowania obroty zaczynają skakać 800-500-800 i po około 20 sekundach silnik się uspokaja. W samochodzie wymieniłem już Cewkę zapłonową Czujnik położenia wału korbowego Łańcuch rozrządu...
Witam Mam problem z Peugeotem 308 1.6 VTI 120KM. Tak jak w filmiku. Po zapaleniu samochodu i wróceniu z pracy 6km, samochód wydaje mi się lekko ospały ale sprawa tego typu iż obroty utrzymują się 900(+/- 10) i lekko falują chodź samochód ma temperaturę 90. Wygląda ja gdyby był na lekkim ssaniu? Po ponownym uruchomieniu i kilku chwilach temperatura ma...
Witam mam problem z m40 moja . Otóż problem jest taki że auto od miesiąca ciężko pali nie wchodzi w obroty a jak już odpali i wjedzie to gaśnie po paru sekundach przy wciśnięciu 1/2 gazu momentalnie gaśnie w .Zmienione/sprawdzane już były :kable wn, palec , kopułka , sprawdzany rozrząd , , uszczelka pod kolektorem ssącym , 3 zestawy świec podstawianych...
Na razie zaprzestałem naprawy, święta były, to jeździłem z choinką na desce rozdzielczej. Autko jeździ poprawnie (ale na pewno analizator by to zweryfikował). Mam plan, jak się ociepli, wyjąć i wyczyścić kolektor ssący, który jest na drodze spalin do cylindra, a potem sprawdzę zawór, także chyba nazywany EGR, na rurze wydechowej. Będę miał już całość...
Witam. Zauważyłem że ubyło mi płynu w chłodnicy, więc odrazu zabrałem się za sprawdzanie i okazało się że uszczelka pod głowicą. Na szczęście tylko przedostała się na cylinder. Zdemontowałem głowicę, sprawdziłem szczelność i wziąłem się za czyszczenie. Zdziwiło mnie jednak, że po demontażu kolektora ssącego wylała się z niego woda. Zacząłem obracać...
Góra szczelna od tego małego trójnika (separatora) do przepływomierza. Dalej wezme się dzisiaj za tą gruszkę u dołu. W planie było czyszczenie przepustnicy wiec przy okazji się to zrobi. Czy kolektor ssący też trzeba zrzucać czy da się to jakoś wyciągnąć??
czy to ten czujnik w kolektorze ssącym tak pośrodku. Jeśli to ten to go czyściłem ale może wiecie jakie powinien mieć wartości, chyba że czyszczenie nic nie pomaga.
No i po co było świecę ruszać? Ona nie miała nic do opisanych problemów, powyżej +2°C nawet nie jest w tych silnikach grzana. Skoro przed "pracami serwisowymi" było ok, to problem leży zapewne w Twojej działalności. Pewnie klapy w kolektorze czyściłeś i "koksu" do kanału ssącego nawpadało i podlazł w gniazdo zaworu powodując nieszczelność. Sam tej świecy...
Jeżeli w tłumiku znajduje się katalizator, to będzie on bardziej obciążony i zacznie generować więcej ciepła W mojej pilarce jest zwykła puszka przelotowa z blachą przykręcaną z zewnątrz, która kieruje spaliny w stronę łańcucha. Swoją drogą zatkany nagarem tłumik był główną przyczyna dlaczego pilarka była tak słaba, że na nowym łańcuchu nie mogła nic...
Klin koła zamachowego zawsze warto sprawdzić, ale tutaj rzuca się w oczy straszny miszmasz w układzie sterowania gaźnikiem. https://obrazki.elektroda.pl/5932288500_... Według mnie należy wykonać następujące operacje: I/ pręt nr 6 usunąć z obu otworów; II/ końcówkę dźwigni sterującej z oczkiem (nr 2) przenieść do otworu nr 5; III/ sprężyna...
Turbo działa sprawdzałem,cyrkulacja spalin prawdo podobnie jest ok jeśli o tym mowa czyli taki metalowy siłownik na kolektorze ssącym rozbierałem to i czyściłem znajdujący się tam zawór nie był zapieczony ale był zatkany sadzami i smarami z oleju,to też nie pomogło. A do czego służy taki czarny jakby zaworek podłączony od pompy wspomagania serwa do...
Witam. Mam problem, posiadam auto seat toledo silnik 1.6 16V BCB. Problem się zaczął kiedy dojeżdzając do skrzyżowania, zapaliły się kontrolki EPC i Check Engine, totalnie zaczeły falować obroty na biegu jałowym,spadły obroty podczas hamowania i zgasł silnik.Narobił mi stresa, nie mogłem odpalić, po 3 próbe załapał i jakoś odjechałem ze skrzyżowania....
szukam przyczyny falowania obrotów jedynie na ciepłym silniku zarówno na Pb jak i na LPG Kolego to żle szukasz. Tak jak napisałem sterownik bierze odczyt z kilku czujników temperatury (silnika ,powietrza zasysanego ,paliwa) i na podstawie tych parametrów dobiera dawki. Przyczyną falowania obrotów najczęściej jest brudna zanieczyszczona przepustnica,...
Piszesz, że przeczyściłeś dolot, czyszcząc go sprawdziłeś położenie klapy gaszącej umieszczonej przed wlotem łącznika kolektorów ssących ? Warto tam zajrzeć gdyż lubi się zacinać w pozycji półotwartej i wtedy silnik też będzie mulił.
Witajcie, zima idzie trzeba wziąć się za moją belle, na desce pali sie check. Wstępna diagnoza, błąd P1238 za niska odczytana wartość mas powietrza względem oczekiwanych . Po sprawdzeniu UNIdiagiem czy Fesem - temperatura -200*C, masy powietrza nie reagują na gaz utrzymują się na pozomie 98 (nie pamietam jednostki), cisnienie atmosferyczne 0 mbar itp....
Witam serdecznie. Szukałem na forum podobnego problemu, bo meczę się z nim od kilku miesięcy. Znalazłem kilka tematów, ale nikt nie wie, co dokładnie może być przyczyną wypadania zapłonu na czwartym cylindrze. Opiszę troszkę dokładniej problem: odpalam samochód i jest wszystko OK. Ma moc i przyspieszenie przez kilka sekund, a potem silnik telepie i...
Witam podzielę się moją historią, może komuś się przyda. Samochód Lancia Lybra 1.6 16V 103KM. Remont głowicy po zerwaniu paska. Mechanik pospinał rozrząd na blokady za 100zł z allegro. Silnik telepawka i spalanie pb 16L i LPG 20L (było przed awarią 8-9L pb, 7-8LPG). Oczywiście mechanik mówi, że on wszystko dobrze zrobił i trzeba do gazownika jechać....
kolego siłownik EGR był czyszczony jakieś pół roku temu wraz z kolektorem ssącym, do tego był wymieniony czujnik ciśnienia doładowania. Wtedy to check engin świecił non stop. Po wyczyszczeniu już widocznie jakieś błędy są wyeliminowane że błąd się kasuje po ponownym uruchomieniu. Ale nadal mnie zastanawia to że na nie zagrzanym silniku nie ma tego problemu....
Dzisiaj chcialem sprawdzic wszystko pomalu czy dalej jest to samo i... Na poczatku wysokie obroty jak wczoraj, falowaly (1000-1500), pozniej falowanie ustalo na 1500, przygasanie swiatel takze. Zatrzymalem sie zeby dogrzac silnik do 90 °C wentylator tym razem sie nie wlaczyl. Kiedy wrocilem do domu falowanie powrocilo, swiatla ok, lekko przegazowalem...
Nie wiem co w nim mechanik robił ! Z tego co piszesz silnik krokowy wymieniono !zastanawiam się czy przepustnica była czyszczona i czy nie ma nieszczelności na kolektorze ssącym ?zastanawia mnie to ,że piszesz o wciskającym się samoczynnie pedale .Myślę ,że w tym samochodzie jest jeszcze linka do gazu ,choć nie wiem jaki ma silnik .Więc przepustnica...
Witam ! Od pewnego czasu mam pewien problem. Kupiłem sprawny samochód Renault Scenic i FL 1.9dci 102km , od tego czasu przejechałem prawie 10 tysięcy kilometrów ( Rozrząd i oleje były robione ). Od niedawna samochód zaczyna puszczać czarny dym z wydechu po dłuższym postoju przy powyżej 2500 obrotów, lecz rzecz w tym iż puści dym a później już w ogóle...
Miałem takie przypadki, ostatnio klient sam próbował czyścić przepustnice i nie zauważył że uwalił wąż plasikowy, który łączy kolektor ssący z przewietrzaniem skrzyni korbowej. Z reguły nieszczelności na wężach. Pozdrawiam
Witam. Jestem nowy w klubie Nissana, a więc bardzo proszę o wyrozumiałość;-) Mam następujący problem z moją Micrą. Po odpaleniu na zimnym silniku w cieplejsze dni dosyć szybko wyłącza mi się ssanie. Kiedy się to stanie przy próbie szybszego dodania gazu silnik się dławi. Wystarczy, że przy zdjętej pokrywie filtra powietrza przymknę ręcznie przepustnicę...
Na wolnych obrotach mocno "drży" powietrze w kolektorze ssącym. Czujnik temp zasysanego powietrza jest w pewnym sensie ogrzewany powietrzem które jest odbijane i wracane czasem z cylindra. Fazy ssania i wydechu trochę nachodzą na siebie. Czujnik jest bardziej "chłodzony" przy wyższych obrotach. Aż tak bym się jego nie czepiał. Możesz zdjąć z niego wtyczkę...
druga pod spodem mokra na wylociedo intercoolera. Po wybuchu silnika. Nie jestem rzeczoznawcą więc moja odpowiedz nie jest wiążąca ale nie jest to możliwe by olej jak piszesz " wylał się do intercoolera" układ smarowani silnika i układ zasilania powietrzem to dwa odrębne układy jednakże bardzo blisko są obok siebie chodzi mi o jej smarowanie bo w przypadku...
U mnie było podobnie, jak zimny silnik to na pierwszych światłach gasł sinik, obroty falowały. Jak silnik się rozgrzał to wszystko było ok. Usterka zdiagnozowana. Silnik brał lewe powietrze u mnie pomogła wymiana uszczelki kolektora ssącego. (wcześniej robione były: silnik krokowy, regulacja zaworów, czyszczenie przepustnicy, sprawdzenie czujników i...
Witam, opiszę moje doświadczenia z lpg. Może się przyda. Początek - w 2001 roku założyłem instalacje sekwencyjną BIGAS w renault Scenic 1,6 i przejeździłem na niej ok. 120tys km. Żadnych negatywnych zmian spowodowanych zasilaniem lpg nie stwierdziłem. Te wszystkie opowiesci o zaworach i głowicach można wlożyć między bajki. Fakt, że wymienilem kolektor...
To głupek nie mechanik. Ten sterownik nie ma stałego zasilania i z chwilą wyłaczenia kluczyka w stacyjce pozostaje ....bez prądu. Niech ci pan mechanik sprawdzi szczelność ukladu ssącego jak i sam przepływomierz. Często się w nich przytrafiało, że na wskutek kichnięcia wybijało dolną pokrywę przepływomierza, w wyniku tego nie działał klapa spietrzająca....
Od fiata 126p WEBER Oczywiście z Bisa 700? To chyba najprostsze rozwiązanie dla tego silnika. Ciekawi mnie tylko jedna sprawa; jak udało Ci się zaślepić kanalik płynu w kolektorze ssącym? Ja kiedyś jak zakładałem akurat FOSA to musiałem zmienić kolektor. Wracając do twojego przypadku, to dobre czyszczenie i kalibracja powinny załatwić sprawę pod warunkiem,...
Laguna II, 2003, 1.8 B+G, silnik F4P. W moim posiadaniu od kilku lat. Nieprawidłowa praca zaczęła się od tego, że w czasie jazdy na gazie zaczynał dusić się, tracić moc, po chwili wracało wszystko do normy. Przełączałem na chwile na benzynę później znów na gaz i było ok. Po kilku dniach takiej jazdy na gazie juz praktycznie w ogóle nie chce jechać,...
Piszesz, że cewek nie ruszasz. A masz pewność, że są sprawne? Potencjometr położenia przepustnicy sprawdzony? Zawór powietrza (tzw krokowiec) sprawny. A może nawet kolektor ssący nieszczelny. czyściłem pompkę paliwa . Ciśnienie paliwa odpowiednie? tylko rozrząd czeka I tutaj przygotuj się bowiem możesz marnie skończyć. Ale skoro kłopoty zaczęły się...
Przepływomierz był czyszczony a także podmieniany na inny ze sprawnego pojazdu (podejrzewałem, że może zwyczajnie "umarł", ale nic to niestety nie pomogło. Co do lewego powietrza... To jak to porządnie sprawdzić? Tak na "oko" trochę ciężko. Jest jakiś dobry sposób? Jeśli chodzi o przewody gumowe to nie widać śladów spękań ani parciejących miejsc, wszystko...
Witam. Mój Peugeot 406 1.6 z 1996 roku benzyna,gaz, bez klimy projekt z XII miesiąca. Teraz problem który trwa już bardzo długo i po prostu sobie z nim nie radzę. Kupiłem samochód w lipcu ale od początku nie chodził on równo tzn. tak jakby chodził na 3 cylindrach lub jakby miał ciągle włączone ssanie automatyczne. Ale nic stwierdziłem że sobie z tym...
Jeżeli auto jest zagazowane to problem może nie być łatwy do zdiagnozowanie,ale najczaestrze usterki to : 1. Wybuch gazu w kolektorze ssącym uszkodził przepływomierz 2. Brudna przepustnica (Serwis czyszczenie i regulacja) 3. za ubogo gazu -> za wysoka temperatura spalania -> przypaliło zawory w głowicy -> ciśnienie na cylindrach poniżej 10 Bar-ów
Sprawdzałem katalizator komórki całe i drożne. Dodano po 2 Co do EGR-u to około pół roku temu czyściłem zawór i był tylko lekko pokryty sadzą.
Witam Z racji zbliżającej się zimy pomyślałem nad modyfikacją odmy w moim aucie aby nie mieć problemów z zamarzaniem odmy. Pomysł zaczerpnąłem z poprawionego silnika 1.4 BBY. Odmę z tego modelu założyłem zamiast oryginalnej i podpiąłem ją jak w silniku bby do podciśnienia z kolektora ssącego. Silnik pracuje ok, jedynie po odkręceniu korka oleju pojawiło...
No to może ja się wtrące, bo ja 4 tyg temu walczylem ze swoja Area 51 i dokladnie miala te same symptomy , o ktorych piszesz, tzn. iskra miodzio, konia moznaby nia zabic na miejscu, paliwo dochodzi bez zadnego problemu, a za cholerke zapalić jej sie nie chcialo:) Udalo mi sie ta walke wygrac, wiec moge sluzyc ewentualnymi poradami w tym temacie:) Otóż...
w przypadku montażu nowej turbosprężarki: 1.Przewody powietrza podłączone do turbosprężarki muszą być czyste i nieuszkodzone. 2. Filtr powietrza musi być całkowicie czysty i wolny od zanieczyszczeń. 3. Należy sprawdzić cały układ dolotowy wraz z kolektorem ssącym (ewentualne czyszczenie lub usprawnienie). 4. Należy usunąć zniszczone uszczelki i wymienić...
często wystarczy czyszczenie klap kolektora , zabrudzenie powoduje że czujnik nie może osiągnąc wartosci wymaganych
Jeżeli czyściłeś egr to warto by wyczyścić jeszcze kolektor ssący i klapy tam również są takie skamieliny. Jeżeli chodzi o kwestię naprawy pompy to pierwsze co wrócił bym do mechanika u którego to robiłem, tylko nie wiem czy ty przejechałeś Powiecie pompa - wykluczyć nie można choć regenerowałem ją jakieś 20 kkm temu: wymieniany był wałek oraz sterownik....
http://www.turbosprezarki.pl/eksploatacj... Jeśli masz takie doświadczenie, jak "Twój" znajomy mechanik, to sobie odpuść! Co do montażu, to tak: 1.Przewody powietrza podłączone do turbosprężarki muszą by czyste i nieuszkodzone. 2.Filtr powietrza musi być całkowicie czysty i wolny od zanieczyszczeń. 3.Należy sprawdzić cały układ dolotowy wraz z kolektorem...
Witam, auto seat leon 2003 silnik BCB 16 16v. Błędy: 17961-cieśnienie w kolektorze ssącym / zła koleracja 17550- rejstracja obciążenia 17912- układ zasysania powietrza/ rozpoznano nieszczelność. Zrobiłem: - czyszczenie przepustnicy ( była mega brudna i obklejona) - sprawdziałem zawór egr (działa jak go testerem włącze) oraz przewód łączący go z kolektorem...
czyścić ssać kolektor czyścić czyścić kolektor
przewód żelowany zacisk hamulcowy ręczny spawarka normy
Tranzystor MOSFET 050N10NS: Specyfikacja i Zastosowania Thomson 620 Universal Remote for Telefunken Smart TV Compatibility