Odebrałem auto od mechanika. Sprawdził świece i kable, dobrze grzeją i są odpowiednie długości. Przeczyścił układ paliwowy. Sprawdził wymieniony tydzień wcześniej filtr paliwa i jest czysty. Stwierdził że rano muszę 2-3 razy podgrzać świece i trochę dłużej pokręci ale odpali. Że to jest diesel i one tak palą. A jak jest ciepły odpala idealnie. Przechodzenie...
A tam nie ma przypadkiem starej zwykłej pompy która działa tylko mechanicznie? W takim wypadku nie uda ci się wpiąć by pobrać impuls długości czasu wtrysku.
Witam, opiszę moje doświadczenia z lpg. Może się przyda. Początek - w 2001 roku założyłem instalacje sekwencyjną BIGAS w renault Scenic 1,6 i przejeździłem na niej ok. 120tys km. Żadnych negatywnych zmian spowodowanych zasilaniem lpg nie stwierdziłem. Te wszystkie opowiesci o zaworach i głowicach można wlożyć między bajki. Fakt, że wymienilem kolektor...
nie masz racji : dobrze skonfigurowana instalacja to mniejsze spalanie, każdy silnik jest zaprojektowany pod określone czasy wtrysku i nie można bezkarnie wydłużać czasu wtrysku gazu, a tak jest u Ciebie. Ustaw linię modelu na wyliczonych żółtych punktach. Na biegu jałowym tak zmień nachylenie i przesuniecie pierwszego segmentu modelu aby czas wtrysku...
Witam Wymieniono mi 4 zaworki (niby regeneracja wtrysków w Appal, ale bez kodów, i dostałem tylko stare zaworki) w TDCI 130KM 2003 rok, i mam pytania: 1. ile trwa układanie się spalania, zrobiłem 200km (już 400km)i na razie pali ponad litr więcej niż wcześniej oraz dymi na czarno przy przyspieszaniu. 2. Ecu się uczy wtrysków po naprawie, załóżmy że...
Łap. Mam co robić ale tak się chwile pobawiłem. Program nie jest przemyślany tylko tak z doskoku :D Mierzy długość impulsu jednego i drugiego i pokazuje na LCD Do tego sumując obydwie długości wróży tez częstotliwość :P Nie miałem na szybko nic z PWM żeby zadawać różne wartości to złapałem ten mój programowany generator 50/50 i dlatego wyniki takie...
To już Ci na początku napisałem - sterownik LPG w ogóle nie jest potrzebny, on jest tylko po to, żeby przy jeździe na LPG, sterownik benzyny nie zauważał różnicy i nie wprowadzał korekt. Gdybyś chciał jeździć tylko na LPG możesz go całkiem wyrzucić, albo ustawić mnożnik na sztywno na 1,0. Też będzie działać - sterownik benzyny dostosuje się do nowej...
Witam, Mam pytanie obecnie mierze czas wtrysku bezpośrednio z komputera ECU - na pinie 21, (astra g x16xel) sa to impulsy o długości czasu wtrysku, podczas hamowania ecu prawdopodobnie wyłącza wtryski, i na tym wyjściu pojawia mi sie 12V, a impulsy które mierze na tym wyjściu tez sa 12V, i mam problem z odróżnieniem kiedy jest otwarty wtrysk a kiedy...
Koledzy pomocy, gdy jechałem golfikiem dłuższy czas z równą prędkością po zdjęciu nogi z gazu silnik nie zareagował , nadal chodził na wysokich obrotach, i po wyłączeniu i ponownym rozruchu nic się nie zmieniło, otworzyłem maskę i na moje oko nie powinien takich obrotów mieć ponieważ przepustnica otwierała się i zamykała, po odczekaniu paru min odpaliłem...
o ile dobrze mi się wydaje to sposób wtryskiwania "wieloimpulsowego" jak piszecie to tak naprawdę jest to ograniczenie prądu płynącego przez wtryskiwacz (PWM). na początku duży sygnał prądowy (wypełnienie 100%) jest potrzebny do otwarcia wtryskiwacza a następnie, żeby go utrzmać w tym stanie już nie potrzeba takiego dużego prądu więc jest on ograniczony...
Bo jak już cały czas jest wtryskiwacz otwarty to się kończy możliwość regulacji dawki. Nie przeszadzałoby mi to jeśli zapętlenie pojawiałoby się powyżej 2/3 skali. Bo wtedy na gaźnikach i tak leje maksymalną dawkę - wchodzi w trzecią fazę otwarcia gardzieli. Ogólnie układ jest chyba prosty, mógłbym wykorzystać sygnał podawany na cewkę, lub poprzez...
Tak, ECU podaje impuls na odpowiedni wtrysk. Długość impulsu (a więc czas podawania paliwa - regulacja AFR) jest zależna od aktualnej wartości obrotów, poziomu otwarcia przepustnicy i od wbitego biegu. W nowszych moto jest jeszcze kilka grup map dla każdego cylindra (wtrysku), ale już mniejsza o to.
Witam po długim czasie Prośba o ocenę moich ustawień i pomoc w modelowaniu gdyż chcę to są ogarnac. ogólnie auto śmiga fajnie tylko rano to pierwsze przełączenie na gaz czuje silnik, gdyż nie jest płynne, mam włączone opóźnienie 1 cylindra na 2.5s może za niska temp bo 25 stopni ale przecież nie mamy na zewnątrz -20. Przetryskiwanie wg zaleceń instrukcji...
Super dzięki za czasy wtrysków chociaż to pewnie nie będzie sprawą. Rozrząd przestawiony na wałku wydechowym, a ponieważ nie ma na nim czujnika to nawet błędów nie wykazywał. Nie zrobiony jeszcze ale raczej wszystko wróci do normy.
Mam problem z Fiatem Palio, a mianowicie samochód na zimnym silniku chodzi bez zarzutów, tzn. odpala i nie brakuje mocy. Po przejechaniu kilku km (zdarza się nawet więcej) zapala się lampka wtrysków tzw. marchewka i auto traci moc jakby nie pracowało na wszystkich tłokach. Po czym jadąc pod górkę rura wydechowa na całej długości robi się czerwona. Czasem...
Witam wszystkich forumowiczów, posiadam auto bmw e36 2.5 m52, gaz stag 300 isa 2, wtryski valtek, i mam pewien problem, a mianowicie jest to różnica czasu wtrysku na gazie pomiędzy cylindrami 1-3 a 4-6, kompensacja listew jest, gdy chodzi na benzynie to czasy wszystkie są równe do 0,1ms, a na gazie jest różnica okoł 1 ms, zamiana listew miejscami nie...
... " męczysz" temat długości czasu wtrysku ;-)...? robiw
Jeśli chodzi o przełączanie to zależne jest ono od temp silnika. Czas przełączania się zmniejszył, ale nie wiem, czy to nie jest spowodowane możliwością ustawienia tego w stag'u. Oczywiście niższa temp to szybsze zużycie parownika, coś za coś. Przewodów między rozdzielaczem, a wtryskami bym nie ruszał, bo z tego co wiem muszą być jednakowej długości....
Odświeżę temat ponieważ będę musiał przystąpić do budowy sterownika wtryskiwacza elektromagnetycznego commonrail. Konkretnie interesuje mnie układ wykonawczy czyli mogący wyzwolić impuls (długość zależna od czasu otwarcia tranzystora) o napięciu ok 70V i prądzie kilkunastu amper, chciałbym żeby ktoś zaproponował jakieś rozwiązania lub jeśli ma dostęp...
o telepaniu pisałem bo mam to samo /też czasem go zdławi ale rzadko/, a cewka dobra. przeszła nawet próbę wody czyli polewanie jej nawet ze szlaufa wodą. brak zmian na mokrej cewce i przewodach. także niekoniecznie to cewka. ja mam dwie dobre , poprzedni właściciel coś kombinował i drugą zakupił. choć powinieneś sprawdzić ją na kablach jeśli je możesz...
A może weź sobie sygnał 0-5V z TPSa lub pedału gazu? Też podąża za obciążeniem silnika. Ale ogólnie to raczej proponuję termistor w intercoolerze i sterowanie wentylatorem w funkcji temperatury powietrza. Weź pod uwagę, że układ ma znaczną bezwładność i sterowanie długością czasu wtrysku nie jest dobrym pomysłem. Wentylator będzie bez sensu szalał przy...
Kluczowanie wtrysków , to takie impulsy elektryczne , od których jest taka zależność: długość impulsu = czas otwarcia wtrysku = ilość wtryskiwanego paliwa. Sprawdza się je oscyloskopem , można , prymitywnie ale skutecznie , diodą LED . Masz w tym wynalazku USA gazownię?
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
A ja przeczytałem wszystkie Twoje dwanaście postów i wiesz co się dowiedziałem na dzisiaj? Że bardzo mało jeszcze wiesz, ale skoro zabrałeś się za krytykę innych, to proszę zobrazować w oparciu o szybkozmienne parametry pracy silnika, kwestię ilości zużytego paliwa podstawowego w odniesieniu do obciążenia silnika w funkcji obrotów. Bo na dzień dzisiejszy,...
Stare proste systemy mają 1 dawkę na 2 obroty wału , nowe potrafią mieć kilka mniejszych dawek rozłożonych w czasie spalania . poza tym wtryski różnią się napięciem pracy sposobem sterowania ciśnieniem wstępnym i wieloma innymi parametrami . W tych systemach sterowana jest nie tylko częstotliwość ale ilość impulsów ich długość i czas wystąpienia . Jeśli...
Witam, na początek legenda: Frontera 3.2 V6 205 KM Tomasetto Artic,Planijety, centralka Versus, rurka φ8. Od jakiegoś czasu zauważyłem nierówną pracę przy schodzeniu z wyższych obrotów do obrotów biegu jałowego, oraz pewną stratę mocy na wyższych obrotach. Postanowiłem wyczyścić listwy. Listwy wyczyściłem przez rozebranie i wymycie w spirytusie,...
To co nazywasz "mapa z PB" i "mapa z LPG" to to samo, nie ma znaczenia na jakim paliwie samochód pracuje aktualnie. Z punktów zebranych na gazie (zielone) widać, że przy większym obciążeniu silnika sterownik wtrysku benzyny * do pewnego momentu skracał czas wtrysku benzyny, a później gwałtownie go wydłużał. Czyli dla czasów wtrysku pomiędzy 6 a 13ms...
Czyli próbowac jeszcze raz zakodowac? Zacytuję ci fragment oryginalnej fordowskiej instrukcji dotyczącej napraw i diagnozowania układów CR Delphi. "Dostosowywanie do wtryskiwaczy. Ze względu na tolerancje mechaniczne, które zmieniają się w trakcie eksploatacji zaworów elektromagnetycznych wtryskiwaczy, moduł IDM musi być w regularnych odstępach czasu...
Dla czterosuwowego silnika R4 o obrotach maksymalnych 8000obr./min wykonywane są 4000 cykle pracy w ciągu minuty, czyli 66 w ciągu sekundy, daje to ok 15ms na cykl. Cykl składa się z 4 suwów, zatem suw ssania trwa 1/4 z tych 15ms, czyli 3,7ms i to jest najdłuższy zalecany czas wtrysku. Teoretycznie czas wtrysku mógłby być dłuższy (przy wtrysku pośrednim...
skoro nie można nic regulować na wtrysku sekwencyjnym bo to nic nie daje . to po co w ogóle są te kropki zbieranie map , podnoszenie mnożniika opuszczanie ,korekty itp? Mapy są po to, żeby zgrać charakterystykę wtryskiwaczy gazowych z wtryskiwaczami benzynowymi, tak żeby ECU "nie widziało" różnicy i nie musiało wprowadzać korekt do swoich map podczas...
Panowie pierwsze kroki zacznijcie od poznania zasady działania . Czyli cała drabinka ruchów maszyny co następuje po czym i jakie po drodze są spełniane warunki: wymiary, parametry, czasy, ciśnienia, prędkości. 1. Strona układu zamykania: funkcja, warunek, ruch, (czyli jakie muszą być spełnione warunki do zamknięcia formy )wyrzutnik jego zasada działania...
Witam. Jdziesz w dobrym kierunku. Pomiar długości czasu wtrysku jest miarodajna. Trzeba go przemnożyć przez stałą wtrysku. I masz wynik. Mały ATmega 8 załątwi sprawę. Pozdrawiam
Witam wszystkich, mam pewien od dłuższego czasu nie rozwiązany problem z moim autkiem, jest słabszy na LPG niż na pb, różnica dość odczuwalna. Konfiguracja: Stag 4 wtryski Valtek 3ohm dysze na początku 2,1 teraz zwiększone do 2,3 reduktor KME silver, ciśnienie na wolnych 1,05 , przy pedale w podłogę 1 . Układ zapłonowy sprawdzony, świece ok 10tys, wtryski...
Witam, Przymierzam się do kupna małego auta i założenia instalacji LPG. Przetrzepałem forum w poszukiwaniu odpowiedzi na nurtujące mnie pytania, ale nigdzie nie znalazłem wprost tego czego szukam. Może ktoś będzie w stanie mi pomóc. Poniżej pytania z małym wstępem: 1. Istnieją podstawki pod wtryski bosch do LPG. Wtryskiwacz benzyny ma jakiś kąt rozwarcia...
Witam. Napiszę w dużym skrócie (jak mi się uda). Auto: Chevrolet Cruze 1.8 2012r 15000km przebiegu (na gazie 10000km) instalacja LPG: Landi Renzo Omegas (Medy białe, reduktor IG1). Opis problemu: - przy jeździe na benzynie (Uwaga! Ważne! przełączam przełącznikiem na desce rozdzielczej) silnik pracuje prawidłowo, z autem nic się nie dzieje - przy jeździe...
Witam. Temat troche obszerny Mam Golfa III z 1992/93 rok, 1,4 Benzyna Gaz na mono wtrysku. Instalacja Gazowa zwykła jakiejs tam Marki ze sterowaniem komputerem. Instalacja chodzi dobrze przejechałem jakies 50 tys km. Jakis miesiąc temu kupiłem Cb radio Uniden 520 i wszystko było OK. Jak byłem na dłuzszej jeżdzie to zauwazyłem ze w wysokich obrotach...
Wydaje mi się że jak filtr jest nowy i czysty jes git, po czasie zaczyna ponownie szwankować. Auto jest na jednopunktowym wtrysku. Patrzałem w katalogach średnica przepływu paliwa w filtrze jest jednakowa, inna jest długość.
Witam, To jedna z ostatnich wizyt kolegi (at)MSWOLA. Bylo to bardzo zastanawiajace jak chcial bronic swoich poczynan komercyjnych na tym forum. Jego "fachowa wiedza" doprowadzic moze do nieprzyjemnych doswiadczen. Ktore przede wszystkim jemu mozna by bylo zyczyc:!::!::!: I skończyło sie rumakowanie :D A teraz kilka wyjaśnień spornych kwestii. 2_lelek...
Jeżeli chodzi o Opel Astra to mamy gotowy signal wydatku na sterowniku. Są to impulsy o długości czasu wtrysku. Ja zbudowałem taki komputer i działał ponad 10 lat bardzo dokładnie. Wyprowadzenia zależnie od silnika: C14NZ = Pin A2 X14XE = B12 14SE, C14SE, C16SE = Pin B4 X16XEL = Pin B12 C16NZ = Pin A2 16LZ2 = Pin B4 X16SZ = Pin B4 X16SZR = Pin B12 C18NZ...
Przyrosty ciśnienia przy puszczeniu gazu i spadki przy deptaniu to właściwość tandetnego reduktora i żadne nastawy tego nie wyleczą. Nie planujesz ustawienie korekt bo nie wiec nawet co to jest, z jakiegoś powodu chcesz zmienić nastawę ciśnienia na reduktorze. Musisz też w sterowniku wpisać wartość od której algorytm odejmie wartość faktycznego ciśnienia...
Spalanie chwilowe. Długość wtrysku x częstotliwość wtrysku na jednostkę czasu. Jeśli chodzi o Autokomputerek opisany w PE chyba w 4 i 5 nr 2002 to tego oprogramowania nie udało się jeszcze chyba nikomu zdobyć. Przyczyna, ono jeszcze nie powstało :(
Miałem to samo w Golfie 2 i nie chciało mi się zrobić bo i tak jeździłem na gazie... :D Przyczyną zalewania świec jest najczęściej w przypadku zagazowanego Golfa 2, przedziurawiony, uszkodzony pływak w gaźniku. Chyba że kolega ma benzynę na wtrysku, to wtryskiwacz/e...albo uszkodzoną uszczelkę pod głowicą i płyn chłodniczy leci do cylindrów... Obstawiam...
Witam po długiej przerwie. Mam problem z którym się borykam od pewnego czasu. Zbudowałem sobie hobbystycznie komputer pokładowy do motocykla w którym użyłem wyświetlacza 84x48 pix- komunikacja po SPI. Po podaniu napięcia na układ wyświetlacz działa normalnie. Problem pojawia się w momencie rozruchu silnika wszystko co znajduje się na wyświetlaczu znika....
dzięki za informację podejrzewam że nie ma pinu(widocznie ktoś wykręcił) bo tam jest tylko dziura. co do gazu jestam laikiem jeżdziłem do gazownika i go mordowałem wiem że sterownik jest w tej chwili na autokalibracji założył dodatkowy wężyk na podciśnieniu i rozkalibrował wtryskiwacze (ciśnienie turbosprężarki rozregulowało wtryski) wstawiam artykł...
sterownik benzynowy ma coś takiego jak korekcję czasu wtrysku dla każdego cylindra osobno więc długość wężyków dla układu sekwencyjnej benzyny nie odgrywa aż tak poważnej roli jak tutaj panowie opisujecie. Długość wężyków natomiast ma istotny wpływ w pół-sekwencji i full grupie. Osobiście podejrzewam w tym przypadku wypadanie zapłonu przez złe rozcięcie...
"po drugie ważniejsze od długości wężyków jest miejsce nawiercenia kolektora ssącego" A czy kolega moglby przedstawic najlepiej w sposob graficzny, jak powinny wygladac nawiercenia kolektora w prawidlowy sposob, tak jak producent zaleca, czy to moze jest tajemnica? Jeżeli kolega tego nie wie, to nie wiem w jakim celu się wypowiada, bo to jest jedna...
Witam, chciałem przedstawić urządzenie, które powstało blisko rok temu do kalibracji wtryskiwaczy przeznaczonych do samochodowej instalacji gazowej. Założenia Dokładność ustawienia skoku do 0,01mm. Prostota w obsłudze oraz wyeliminowanie błędu człowieka. Mechanika W pierwszej formie urządzenie składało się: Silnik krokowy unipolarny 0.9°/krok odpowiedzialny...
Nie, przy prawidłowej regulacji im szybsze i bardziej precyzyjne wtryski, tym powinno mniej palić, ale ten silnik do oszczędnych nie należy, miałem Punto z tym silnikiem (75KM) i po mieście potrafił spalić 9l/100km (benzyny). Valteki rzeczywiście są tanie i łatwe w regeneracji ale to tyle jeśli chodzi o zalety. Najlepsze wtryski do tego silnika (oczywiście...
Witam Chciałbym się podzielić swoimi doświadczeniami z gazem Versus 1.0, serwis, regulacja, ustawienia, reperacja itp we własnym zakresie, czynności które wykonałem pozwoliły zaoszczędzić ok 400 zł na gazownikach. Niedługo będę miał tez do opisania doświadczenia z BRC sequent 24 w podobnym aucie to opiszę. Początek: Auto typu Mitsubishi Space Gear 2.0...
Dzisiej bawilem się trocha bardziej sygnal od przelywomierza na osyloskopie jest nastomiast podpiolem 6 miernikow pod wtryskiwacze i wychodzi na to ze komp nie otwiera wtryskiwaczy w momencie mulenia tzn. jak normalne jest to na miernikach mam praktycznie caly czas 12v a jak zaczyna mulic to to jest 0 ~ 12v widoczne do zaobserowania ze nie podaje napiecia...
Cisnienie wtryskiwaczy gazu dla wolnych obrotow bylo w zakresie 13,86 - 13,92 V. Nie wiem odkąd mierzymy ciśnienie w woltach... masz w ogóle czujnik ciśnienia gazu w listwie? Bo skoro na wyjściu czujnika ciśnienia masz napięcie zasilania to coś chyba jest "nie halo" z tym czujnikiem albo go wcale nie ma. Przy prawidłowo dobranych dyszach i skoku tłoczka...
Witam. Silnik AKL ma pełny sekwencyjny wtrysk. Sprawdziłem długości poszczególnych wężyków gazowych. Wężyki miały długości: 142, 145, 148, 152 mm. Wyrównałem je idealnie na 140 mm. Dysze mają średnicę 2 mm. Ciśnienie zmniejszyłem do 0,95 bar. Tym razem autokalibracja nie wykazała błędu. Pojeździłem i przerwałem gdy mapy wyglądały tak: Problem jest taki...
Przewód podciśnienia powinien łączyć mapsensor, reduktor i kolektor ssący jako miejsce wtrysku ( albo dwa przewody prowadzące ostatecznie do tego samego), od biedy może to być listwa, długość rurki nie ma znaczenia, nic nią nie płynie , przekazuje tylko wartość ciśnienia odniesienia. Pionowo zainstalowany wtrysk jest mniej podatny za zabrudzenie ,....
Zainteresuj się megasquirtem. Innych pomysłów brak - większość , jeśli nie wszystkie układy wtryskowe jako punkt odniesienia przyjmują impulsy zapłonu, na podstawie których wyliczany jest moment wtrysku i czujniki obciążenia - do określania jego długości. Teoretycznie dało by się zaszczepić jakiś monowtrysk, pracujący w otwartej pętli i rozbity na MPI...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
Podaj mi, jeśli możesz, dokładne oznaczenie swojego sterownika silnika. Skoro silnik pracował tak samo a wskazania się różniły to ewidentnie cos z nim jest nie tak Nie zupełnie w tym rzecz - chodzi o to, że oprogramowania STAGa podaje o 0,8ms dłuższy czas wtrysku niż moje. Mój program podaje oczekiwany czas wtrysku odczytany ze sterownika wtrysku, oprogramowanie...
Witam, Mam mały problem z instalacją gazową Agis w Skoda Superb 1 silnik 2.0 115 km. Co jakiś czas podczas jazdy na LPG zaczyna szarpać - pomaga przełączenie na benzynę i powrót za 10 sekund na LPG, dodatkowo problemy z odpalaniem na ciepłym. Słyszałem że może być reduktor (tomasetto alaska AT09) więc kupiłem zestaw naprawczy - jak dla mnie wyglądał...
Witam. Mam problem z założeniem instalacji wtrysku sekwencyjnego LPG do Jaga XJ8. W większoći samochodów sterowanie dawką paliwa odbywa się długością impulsu na wtryskiwaczu. Fachowcy z jaguara poszli inną drogą. Impuls jest stały i wynosi ok 1ms, zmieniane jest natomiast napięcie zasilania wtryskiwaczy - i tutaj zaczynają się problemy. Wszystkie instalacje...
Witam. Mam omege x20xev 94 rok instalacja Bingo S II gen. miałem lambde ustawioną na otwarty.Istniał jedynie problem wolnych obrotów, bo przy ciepłym silniku co jakiś czas opadały aż telepało, czasem nawet gasła. Po konsultacjach z elektrykiem w salonie opla (jakiś tam troche znajomy) powiedział że sterownik wtrysków dostaje kota do głowy i dlatego...
Witam, mam taki problem, przy pracy na benzynie ale wyłączonym gazie Mam taką samą instalację i od przyszłego tygodnia zaczynam ją ustawiać. Mam ją w BMW 735iA 211 KM R6, a Ty jaki masz silnik w swoim? Skrzynia automat czy manual? Może coś podobnego to dobrze byłoby być w kontakcie. Wg sondy mieszankę masz zbyt ubogą. Czyli sugerowałbym ciut wydłużyć...
Witam Czy ktoś może podpowiedzieć jak przedłużyć czasy wtrysków gazowych, mam przewód i komputer który się komunikuje . Nie chcę doświadczać, auto na pełnym gazie nie ma zrywu i na piątce jest słabe, było dobrze ale pojechałem do gazowników i jak skalibrowali mi kompa tak się zepsuło. Sprawdziłem całą instalację gazową i jest wszystko ok, mam zamontowaną...
Sprawdzałem wiązkę od EGT według instrukcji. Wszystko ok. masa na pinie drugim, zasilanie od strony kanciastej i przejście od pin 3 w wiązce aż do kompa. Dodam, że po zamontowaniu skrzyni biegów i czujników EGT, oraz po sprawdzeniu wiązki jak powyżej błąd jak dotąd się nie pojawił, oby ten stan rzeczy trwał jak najdłużej. Oczywiście jeśli dalej będzie...
Jakie masz wtryskiwacze LPG? Wiesz, że w tym aucie masz wtrysk full-group i wymagania jeśli chodzi o szybkość i precyzję wtryskiwaczy LPG są naprawdę spore. Na wolnych obrotach i ciepłym silniku czasy wtrysku są bardzo krótkie. Musi to być na prawdę fachowo zamontowane - pojedyncze wtryski, nie listwa, jak najkrótsze i równej długości wężyki, szybkie...
Witam! Panowie mam taki problem ,otóż próbuje cały czas reanimować instalację w Lpg ,którą posiadamw swoim Seacie Toledo 2.3 v5 AGZ 150 KONI.Jest tam zamontowany OMVL DREAM XXL na wtryskach OMVL Standard . Moją bolączką jest to ,że gdy auto jest zimne to po przerzuceniu na gaz zaczyna nieładnie pracować objawia się to szarpaniem podczas przyspieszania...
Korekta czasu wtrysku LPG względem długości impulsów sterujących wtrysku benzyny uzależniona jest od temperatury, obrotów silnika i ew. podciśnienia w kolektorze. Sterownik LPG typu STAG 300 nie posiada żadnych funkcji samoadaptacyjnych w trakcie normalnej eksploatacji, dlatego nie można mówić, że cokolwiek skoryguje w reakcji na niewłaściwe dawkowanie...
Witam serdecznie. Mam problem z instalacją gazową. Samochód to Audi A6 C5 1998r, silnik 2.4 6 cylindrów. Centralka Stag 300-6 ISA-2 Problem polega na niewykrywaniu przez komputer gazowy impulsu wtryskiwacza na 6 cylindrze. Instalacja zrobiona jest na wtyczkach, bez lutowania. Wskazania dla 6 cylindra cały czas są równe 0, poza małym wyjątkiem. Czasami...
W tym temacie umieszczę wszystkie informacje i zdjęcie związane z naprawa zbiornika AdBlue w samochodzie PEUGEOT BOXER III. Mam nadzieję, że komuś z kolegów ten materiał będzie pomocny przy podobnej naprawie. ========================================... Mega ważna uwaga przed przystąpieniem do naprawy...
Przeczyszczę jeszcze raz a jak problem wróci to wymienię wtryskiwacze - co sądzicie o barracudach? Mam jeszcze jednen problem przy aucie żony ale nie wiem czy lepiej nie otworzyć nowego tematu: Skoda Superb 1 silnik 2.0 115 km i instalacja Agis:( Co jakiś czas podczas jazdy na LPG zaczyna szarpać - pomaga przełączenie na benzynę i powrót za 10 sekund...
Witam. Mam vectrę 1,6 i zasilam ją gazem. kazdy z wtrysków jest spięty z emulatorem. W czasie pracy na LPG wtryskiwacze są wyłączane przez komputer gazowy i w to miejsce podkładany jest rezystor kloczowany przez emulator wtryskiwaczy. Emulator potrzebny jest aby oszukać komputr samochodu, żeby nie zapalała się kontrolka komputera samochodowego. Do pomiaru...
O ile średnice dysz gazowych, długości wężyków, stabilność ciśnienia gazu OK to odpowiedź brzmi: nieprawidłowe mapowanie czasów wtrysku benzyny na czasy wtrysku gazu. Czyli mapa niedobra, a gazownik dupa jasiu jeżeli "rozkłada ręce". A ten błąd to był wyczytywany? Powinien być błąd od składu mieszanki. Ale wyczytać go dla pewności i sprawdzić, może...
Niektóre sterowniki mają opcje zmiany czasów wtrysku wybranych wtryskiwaczy i po to to się robi żeby zniwelować opuźnienia. Zgadzam się z tą opinią bo faktycznie sterowniki przeliczają czas wtrysku na każdym cylindrze osobno(nie dotyczy półsekwencji i fullgrupa) i długość przewodów od dysz można tutaj lekko zróżnicować. Ważne jest natomiast to by dysze...
Witam! Czy ktokolwiek ma informacje lub materiały na temat systemu Bosch MonoMotronic? Chodzi dokładniej o info na temat poziomów napięć sygnałów sterujących wtryskiwacza (gdzieś wyczytałem, ze to napięcia ujemne, ale niczego więcej o tym nie wiem), maksymalnej i minimalnej długości czasu wtrysku (osobiście dotarłem do informacji ze czas ten przy nagrzanym...
Przy w spokojnej jeździe w cyklu mieszanym z przewagą trasy 70/30 takie Punto spalało mi ok 6,5l/100km (benzyny). Niestety poza GT jest to zdecydowanie najbardziej paliwożerny silnik jaki był w mk. 1. Weź pod uwagę, że to w zasadzie ten sam silnik co w Puncie 60, co prawda z wielopunktowym wtryskiem paliwa, ale to full-group. Skąd więc wzięto te dodatkowe...
Sonda lambda ani sygnał TPS nie są potrzebne, mogą być pomocne co najwyżej podczas ręcznej kalibracji instalacji. W znanych mi instalacjach IV generacji mapa korekcyjna jest oparta o czas wtrysku benzyny i ciśnienie w kolektorze dolotowym, więc sygnał MAP jest niezbędny do ich działania. W/g mnie ta instalacja w ogóle jest spartaczona - skoro to V6...
Najpierw doprowadź do porządku silnik na benzynie, a dopiero potem myśl o LPG. Zrób porządek z tą sondą - zweryfikuj jej wskazania z analizatorem spalin. Jeśli dobrze myślę, to czas wtrysku podawany przez sterownik jest efektywnym czasem wtrysku, a nie długością impulsu sterującego. Tak czy inaczej na Valtekach to bym tego nie gazował ;)
Najbardziej mi brakuje ramek na wyświetlacze, standardowe, ledowe i tft. Takie żeby się dało umieścić wyświetlacz w otworze. Fajnie by było gdyby kradex wprowadził obudowy z możliwością użycia sensorów dotykowych i wyświetlacza. Witam! Zawsze jesteśmy zainteresowani poszerzeniem oferty o obudowy, na które jest zapotrzebowanie klientów. Niemniej jednak...
Jeżeli ten zawór rzeczywiście steruje się PWM(czasem włączenia) to popieram pomysł podłączenia go pośrednio pod wtryskiwacze. W ten sposób jest zrobina instalacja wtrysku gazu. Zapewni to najlepsze parametry pracy silnika zarówno na gazie jak i na benzynie). Problemem napewno będzie zrobienie sterownika(układu pośredniego). Jeżeli ktoś się boji to...
Korzystając z okazji zapytam: Czy jest coś takiego jak kody migowe błędów w Vito TD 1998r?? Jak to odczytać? Nie ma czegoś takiego. To już nie ten rocznik i nie ta technika :D Odnośnie tematu: Są dwa rodzaje układów wtryskowych i dwa rodzaje (w związku z tym) przekaźników świec żarowych. Pierwszy ma opis na sterowniku silnika jako MSA 15, i ma całkowicie...
Kiedys miałem coś takiego instalowac. Potwierdzam, że brał długość impulsu wtrysku i impulsy prędkości.Przypierwszym użyciu trzebabyło spalić znaną ilość paliwa - np 40l i podac to do komputera. Komputer wyliczał zużycie paliwa, czas przejazdu 400m i takie tam... ale prościej sie chyba nie da niż brać długość impulsu z wtrusku
Trochę to trwało ale udało mi się wykonać wzmacniacz do impulsów z czujnika piezoelektrycznego . Niestety nie działa to tak jak myślałem. Po zagłębieniu się w temacie okazał się że czas i ciśnienie wtrysku paliwa prawi się nie zmienia, zmienna jest tylko dawka paliwa a tego czujnik piezo nie wychwyci . Zostało wiec tylko rozwiązanie z przepływomierzami...
Przy stałym ciśnieniu podawania parafiny czas otwarcia zaworu jest proporcjonalny do masy . Krótszy czas -mała masa itd. Wystarczy przeprowadzić eksperymenty w ustalonych warunkach. Stałe ciśnienie zapewnia prosty układ z pompą i zaworem- regulatorem ciśnienia- analogicznie jak we wtrysku benzyny- Dodano po 12 Jest jeszcze jeden dobry sposób na dozowanie...
Są dwie ścieżki działania w sprawie "fachowców" od montażu LPG. Pierwsza, częściej polecana to "zamęczenie" fachowca do momentu aż doprowadzi instalację do poprawnego działania albo się załamie i zdejmie "sprzęt" zwracając pieniądze. Druga to przyjęcie do świadomości, że za instalowanie LPG biorą się ludzie bez uprzedniego przygotowania teoretycznego...
Samochód: Jaguar X-Type 2.5 V6 196 KM, 4x4, automat, z USA, rok 2001. Instalacja gazowa: - wtryskiwacze: Magic Jet - zbiornik: Bormech 48L - reduktor: Silver - wielozawór: Tomasitto (? - nie wyraźnie napisane) - komora szczelna: Bormech - sterowanie: AKME - przewody: Miich (? - nie wyraźnie napisane) - system sekwencyjny: AKME - zainstalowany kilka...
Sprawdz czy wszystkie kostki za tablicą z bezpiecznikami są wpięte do końca, ponadto sprawdz przekaźnik zapłonu (na samym dole po lewej stronie) jest ryzyko, ze ktoś, kto przenosił instalację z prawej na lewą mógł coś sknocić, a wtedy tylko dealer i podłączenie do servisowego Davie (ma możliwość zczytania błędów nieaktywnych, czyli historii błędów).Jeżeli...
W czasie długiej trasy auto nagle zgasło. Wymieniona została cewka z modułem. aparat zapłonowy jest ok (sprawdzany w drugim golfie z tym ze tamten był 1.4 jedno punkt). Aparat plus cewka były brane z tamtego do mojego golfa i nic się nie działo!!! NAPIĘCIE NA CEWCE OK, POŁĄCZENIE NA PINACH W APARACIE OK (pobudzenie aparatu przez drugi pin z masą powoduje...
Świecenie kontrolki Chek Engine może być spowodowane źle dobranym składem mieszanki paliwowej po stronie gazowej.Jeśli samochód jeździ dobrze na benzynie to MUSI jeździć dobrze na gazie.Nie montuję instalacji BRC,więc nie będę wypowiadał się na temat ustawienia emulacji wtrysku oraz czasów nakładania się faz paliw.Emulator wtrysku (jeśli taki jest zamontowany...
Domyślam się, że kolega chce równolegle (w jednej kości) umieścić wsad oryginalnej mapy obok tuningowanej i przełączać się między nimi, celem np. porównania osiągów lub dopasowania mocy/paliwożerności silnika do aktualnych potrzeb(?) Powinno się dać zrobić to bez resetu sterownika, bo z tego, co się orientuję, to w tych kościach zapisana jest jedynie...
Wszystkie te dyskusje o czasach wtrysku dla mojego projektu nie są takie ważne. Istotne jest jakie informacje wysyła sterownik (niekoniecznie mające bezpośrednio z czasem otwarcia wtryskiwacza do czynienia). Jak dokładnie te informacje są przekazywane wiedzą chyba tylko samo konstruktorzy tych urządzeń. Także ja nie mam pojęcia i dlatego użyłem metody...
- Akumulatory mają 2 lata, autko też. Teraz gwarancyjnie wymieniony został alternator na nowy ale to nie pomogło. Instalacja sprawna, ale ja webasto włączam nawet latem na noc, do tego dochodzi w czasie snu przewietrzanie kabiny co jakiś czas co również pobiera trochę prądu. Dlatego ze standardowych 2x225Ah mam dołożone dodatkowe 2 ale mało to pomaga,...
no ja też właśnie jestem zrzędliwy i nie chcę odpuścić bo musi mi to chodzić jak w zegarku :D właśnie co do reduktora to chciałbym tego Zavoli a mam Tomasetto Artic który ma niby moc do 150KM ale to raczej nie prawda i dlatego nie wydala. Ciśnienie skacze na reduktorze od 0.9bar do 1.4bar a dziś ustawiłem ciśnienie na 1.25bar. dodatkowo coś mi się wydaje...
Kolego xena11 przeżyłem trochę z tą regulacją, aby auto działało naprawdę sprawnie, dynamicznie i znalazłem sposób regulacji (taki własny):) Ani auta ani instalacji już nie posiadam ale trochę doświadczenia nabyłem od momentu finalnego połączenia się interfejsem;) Proponuję Ci o ile jesteś zainteresowany i innym użytkownikom aut z LPG zacząć regulację...
Kod usterek: MID 128 - PSID96 - FMI1 Informacje ogólne o kodzie usterki: MID128 A14 - Komputer zarządzający pracą silnika PSID96 Czujnik wysokiego ciśnienia paliwa FMI-1 Dane istniejące, lecz poniżej zakresu normalnego działania Urządzenie(a) objęte kontrolą: A14 Moduł elektroniczny sterowania pracą silnika B139 Czujnik wysokiego ciśnienia paliwa B51...
Witam, w związku z zainteresowaniem zmarzniętych użytkowników swoich ropniaków chciałem przedstawić uniwersalny sterownik WEBASTO mokrych. W przedstawionym projekcie sterownik współpracuje z piecem typu Thermo Top V. Jest to piec o prostej konstrukcji palnika działającej na zasadzie zwężki Venturiego. Powietrze wdmuchiwane za pomocą wentylatora kierowane...
(-) samochód odpala normalnie, jak jest zimny to jeszcze można nim chwile pojeździć. Jak się nagrzeje to gaśnie, czasami po chwili czasami po kilku minutach. Sprawdzałem już na prawdę wiele opcji zaczynając od pompy paliwa w zbiorniku, przekaźnika obok komputera oraz napięć na nim, świece, wtryski, regulator wysokiego ciśnienia, podłączałem pompę na...
Witam wszystkich zainteresowanych, posiadam Vectre B w dizelku 2.0 82KM z roku '97. Oczywiście z przybyciem mrozów zaczęły się problemy z odpalaniem, auto z rana odpalam na plaka później przez cały dzień pali bez zarzutu co sugeruje zapewne nieszczelność w układzie paliwowym. Około 1,5 roku temu miałem podobny problem i po sprawdzeniu całego układu...
Armor ATV jest przeznaczony dla osób, którym zwykły quady ATV nie wystarczy, a nie chcą inwestować w ciężki sprzęt do off-road’u. Zalety wielozadaniowych pojazdów Tinger ? 1) Pojazd potrafi się poruszać w trudnym górzystym terenie, po śniegu, błocie, górzystym terenie, potrafi pływać; 2) Dzięki napędowy 6x6 oraz 8×8 i wytrzymałej, ale lekkiej...
No można, jak taki kozak jesteś to pokaż SOI selector i duration selector w pliku z tego BPW. A następnie, które SOI z którym Duration współpracuje to się wtedy pozbijamy. Dałbym Ci starego VAG-a 1.9TDI PD na hybrydzie i większych wtryskach i legniesz chłopie jak dla Ciebie długość czasu wtrysku to to samo co wyprzedzenie. I jeszcze zdziwienie, że Duration...
Próbowaliśmy oddać samochód. Gość jak się okazało to wiejski handlarz/cwaniak i mówi, że nie odda pieniędzy i żebyśmy szli do sądu. Po pierwszym telefonie straszył policją, że go nękamy. Nie powinieneś straszyć go policją tylko US. Daj mu ultimatum że zawiadomisz Urząd Skarbowy iż kupiłeś samochód z podpisaną umową, od pośrednika - niepłacącego podatków....
W BSE czyli 1.6 Mpi bardzo duży wpływ ma długość wężyków od wtrysku do kolektora oraz miejsce wkręcenia dysz do kolektora. Dwa paliwo gazowe potrzebuje większej energii do zapłonu (liczba octanowa) a za tym wyższego napięcia na cewce zapłonowej. Kłaniają się świece i kable zapłonowe oraz sam moduł cewki (Szczególnie jak problem jest na obrotach 1500-2000...
Witam. AUDI A3 8P 1,6 TDI 105 CAYC 2010r. 205 tys. km. Od pewnego czasu borykam się z wyciekami z kolektora dolotowego. Na początku delikatnie sączył się olej w okolicach wszystkich szpilek kolektora. Po wymianie uszczelek kolektora problem z pojawiającym olejem zniknął na jakiś miesiąc. Aktualnie z pod kolektora dolotowego na całej długości cieknie...