Impulsami, ale to bardzo ciekawe impulsy, dlatego że cyklicznie na jednym końcu uzwojenia jest plus, a raz minus. Czasami jest tam prąd stały, kiedy trzeba zahamować wirnik.
Co masz na myśli pisząc o podpięciu się pod automat żeby dodatkowym kablem sterować rozrusznikiem? Jak powinno to wyglądać? Mógłbym wtedy sprawdzić z Plakiem do dolotu. W tej książce serwisowej co mam w dziale "kręci ale nie zapala" byl krok "sprawdź czy daje paliwo żarówka". Wydaje mi się, że chodziło o zwykła żarówke. Dziś jak Aku się naładuje to...
za wolne, tandetne wtryskiwacze nie obsługują krótkich czasów wtrysku Twojego silnika. Do lanosa tylko matrixy a masz pewnie czerwone valteki ? :D Do tego pewnikiem reduktor alaska i wszystko jasne :cry: Lanosa nie można sterować z pewnych powodów inaczej niż sekwencyjnie ponieważ niektóre egzemplarze ecu z niewiadomych powodów zmieniają sterowanie...
Tak, ale instalacja 2gen ustala sobie skład mieszanki na podstawie wskazań sondy lambda. Jak wywaliłeś attuator/krokowy od gazu, to USTALAŁA. Komputerek Lecho wyeliminowałeś odłączając mu krokowca, Jego jedyny regulator, teraz masz ustawione na sztywno śrubą. nie zmiennie krokowym i sonda nie uczestniczy w sterowaniem dawką gazu. Może mieć wpływ jedynie...
Nikt go juz nie ukradnie zdemointuj alarm i załóż tylko sterowanie zamkiem za 60zł. A co do świateł cofania to prawdopodobnie czujnik za 15zł.
Pytanie do znawców marki Daewoo. Auto po magikach wymienili 2 przełączniki, parę przekaźników i dalej jest problem znikających świateł mijania. Znika sterowanie minusem przekaźnika od świateł mijania. Jak jest rozwiązane w tym aucie masy przekaźnika ktoś może to przerabiał ??? Pozdrawiam
Witam. Mam dość dziwny problem z lanosem. 1.5 SOHC 98r. Mianowicie jak w tytule brak wysterowywania wtryskami i iskrą to znaczy pojawiaja się one ale bardzo sporadycznie raz na kilka obrotów silnikiem. Wiem ze tematów z tym zwiazanych była cała masa ale wszystko juz zrobiłem co chyba tylko możliwe. Usunąłem wykładzinę i wszystkie złączki i fabryczne...
Cześć. Piszę ten post już totalnie zirytowany. Tuż po przekręceniu stacyjki na zapłon przestaje mi działać połowa elektryki (wycieraczki, nawiew i na pewno wentylator na chłodnicy(!) ). Jak już odpalę silnik muszę się sporo nakręcić stacyjką, żeby wszystko wróciło do normy. Jestem kompletnym laikiem, stąd pytanie: Co tu może być nie tak? Na pewno jest...
Witam, mam pewien problem, w trakcie gwałtownego hamowania usłyszałem jakieś stuknięcie z przodu z lewej strony, teraz gdy mam prędkość 30 kmh i więcej trochę rzuca autem i kierownicą na boki, zrobiłem zdjęcie, prawej i lewej strony czy ktoś może podpowiedzieć czy coś z nim nie tak bo nie wiem czy szukać przyczyny gdzie indziej ( jestem po zmianie opon...
witam mam problem ze wspomaganiem w lanosie konkretnie (dziala tylko na wysokich obrotach silnika )co do stanu technichnego brak jakich kolwiek wyciekow , prosze o podpowiedz!!
brak kierunkowskazowNajczesciej korozja kostki polaczeniowej pod siedzeniem kierowcy.Po zimie woda, snieg powoduje ze styki rdzewieja i odpadaja !!!!!!!! Pozostaje wyjac siedzenie i zlutowac przewody bez kostek i zaizolowac - wszystko dziala bez problemu po tym zabiegu.
Witam mam taki problem , od pewnego czasu może nawet od dłuższego bo wyczułem to gdy padło mi radio i jeżdżę bez radia przy obrocie kierownicą słychać szuranie jakieś - słychać je tylko wewnątrz auta , mam wspomaganie kierownicy i czasem kierownica śmiga lekko czasem ciężej a czasem pulsacyjne (nazwijmy to tak) a dziś na koniec jazdy bardzo ciężko obracało...
Cześć. Objawy zaczęły się około 2 miesiące temu, przy każdym ruszaniu było słuchać 1 stuknięcie, potem stuk przy każdej zmianie biegu. Jeśli byłyby to same stuknięcia jeszcze bym to przeżył, ale ja czuję je centralnie pod pedałami. Na stacji diagnostycznej diagnosta wykrył uszkodzona poduszkę skrzyni biegów, którą następnie wymieniłem i nic to nie dało....
Właśnie nabyłem to auto,pogoda nie sprzyja,szyba paruje i nic nie widać,a powietrze zamiast na szybę to grzeje po nogach.Na przełączniku w każdej pozycji wszystko gra,a jak przełącze na szybę to grzeje po nogach.Czy ktoś miał taki problem?Proszę o pomoc i z góry dziękuje.
witam mam problem z pojazdem jakim jest lanos 1.4 nie odpala immo sie wyłącza bezpieczniki ok przekazniki tez na pinie c 16 w sterowniku brak plusa na a6 jest brak kontrolek na desce i swiatek jakichkolwiek brak iskry pompa nie dziala ale po zwarci przekaznika w skrzynce włącza sie nie miałem duzo do cznienia z lanosami i nie wiem czy one maja cos takiego...
Witam, mam mniej więcej taki problem: -kierunkowskazy oraz światła awaryjne działaja tylko wtedy gdy są wyłączone światła, -nawiew nie działa na żadnym biegu, jednak widać jak licznik przygasa przy zmianie biegów dmuchawy, -choinka na liczniku (podswietlony diody kierunków oraz świateł długich, wskazniki paliwa i temperatury są powyżej max., no i nie...
Pewnego dnia zaświeciła mi sie kontrolka poduszek w lanosie i teraz świeci sie cały czas. Rozmawiałem z mechanikiem i on powiedział że to sie często zdarza i że treba wymieniś sterownik. Czy nie ma innego wyjścia, to znaczy wykasowania jakiegoś błędu lub zresetowania komputera, czy to pomoże. Dziękuje. Acha, czy taki sterownik można zregenerować.
Mam lanosa i mam problem z elektronikom bo świeci mi sie kontrolka "check" i przez to jest słabszy i co mam w takim razie robić. I z góry dziękuje za pomoc!
Dwa razy już dokręcałem łożysko w tylnym kole od strony kierowcy. Czy to jest oznaka że trzeba już wymienić łożysko, czy tylko zrobił się luz który musiałem zlikwidować ? Ale to trochę dziwne że tylko z jednej strony, bo z drugiej koło stoi sztywno jakbym dopiero co je wymieniał. Zostawiłem może z milimetr luzu nie więcej bo już czułem jak szczególnie...
Witam, problem z (chyba) ECM. Auto czasami nie odpala (kręci a silnik nie zaskakuje). Jak poruszam wiązką przy ECM, ewentualnie docisnę kostki odpala. Sprawdzałem wiązkę przy samym ECM i nie widzę żadnych mechanicznych usterek. Kostki też czyste. Jak nie chce zapalić to pompa paliwa załącza się na 1sek., a jak odpala to pompa załącza się na 3sek., takie...
Witam wszystkich. Mam problem w lanosie, taki ze nie pokazuje wogóle paliwa ani nie świeci rezerwa. Wyciągałdm pompę paliwa i mierzylem miernikiem jakie ma opory podczas podnoszenia w gore i wydaj sie ok. Póżniej zaczalem szukać przerwy w instalacji doszedlem narazie do kompa co jest pod siedzeniem i nic kable ok. Czy wiecie co moze byc nie tak. Dodam...
Witam mam taki oto problem z lanosem 1.5 pb lpg z 99 roku.Zapalam samochód obojętnie czy na gazie czy na benzynie po ujechaniu około 1km zapala sie kontrolka check zauważam jakby delikatne "zadławienie" po chwili już jest wszystko dobrze ale ta kontrolka swieci się już cały czas do końca jazdy. Czy ktoś z was miał podobny problem co jest nie tak
Witam mam lanosa w którym świeci się kontrolka immo więc zadzwoniłem do daewoo service powiedzieli mi że taka skrzyneczka mała pod obudową kierownicy. Więc podzwoniłem po szrotach i nie znalazłem tej skrzynki.Postanowiłem zamówić na allegro cały komplet komputer,skrzyneczka kluczyk z stacyjką i dalej to sam. Proszę o pomoc
Przekaźnik sterowany napięciem po zapłonie.
Chodzi chyba o zmienną długość kolektora, wężyk ma być podłączony do elektrozaworu sterującego tym układzie.
Zacząłbym od wymiany płynu hamulcowego. Może być, że nie był wymieniany od nowości a steruje tez sprzęgłem.
Jeśli chodzi o wiązkę która łączy się pod czarną puszką Chodzi o wiązkę sterującą wtryskiwaczami, jeszcze przed czarną puszką, wydłub przewody i po przewodach do złączki. Sprawdziłeś jak nie chodzi sterowanie wtryskami?
Rozumiem z powyższych postów, że w Lanosie immo odcina tylko pompę paliwa a sterowanie cewkami zapłonowymi i wtryskami jest cały czas ?
stetoskop do sprawdzenia czy "cyka", dioda do sprawdzenia czy jest sterowanie 15 minut styknie bez problemu
To dobrze, teraz zajrzyj tam gdzie napisałem. Rurka do zaworka wchodzi w górny kruciec. Tą rurkę wyciągnąłeś, czy tak już sobie leżała ? Połowa daewoo jeździ z odłączonym zaworem EGR, a jedyny błąd który może pokazać się od EGR powstaje przy odłączeniu elektrozaworka sterującego egieerem. Samoodłączenie wtyczki wydaje mi się wątpliwe. Check się zaświecił...
Np odcięcie pompy. Czasem ktoś przecinał sterowanie przekaźnika. Poszukaj jak koledzy mówią sterowanie na przekaźnik oraz plus na przekaźnik.
To chyba oczywiste - weź schematy obydwu i porównaj - w lanosie masz dodatkowo czujnik wału, knock sensor, wiązkę DIS-a, sekwencyjne sterowanie wtryskiwaczy.
Sciemniacz sterowany jest minusem a nie plusem
Poszukaj w bagazniku w okolicach montzazy anteny Powinna byc kosc na 3 przewody +,- i wlasnie to sterowanie z radia P
Jaki to silnik ? może to zabrzmi śmiesznie czyszczenie lub wymiana nastawnika wolnych obrotów tylko trzeba zachować wstępne ustawienie albo nieszczelnośc układu dolotowego odnośnie chłodzenia to sprawdz bezpiecznikF 19 bo sterowanie masą jest z układu ECC
To chyba ma być Bas Plus czyli pewnie ma dwie masy na zamek. Podłączenie zamka identycznie jak w Daewoo Lanos, czyli zamontuj dodatkowy siłownik i podepnij go do siłownika w tylnych drzwiach, a sterowanie z alarmu do fabrycznego sterownika zamka.
Mechanicznie może i podejdzie, a sterowanie jak chcesz rozwiązać ?
...ale podciśnienie do sterowania siłownika m.in. EGRu jest brane z kolektora (za przepustnicą) i jeśli w obwodzie sterującym jest nieszczelność to silnik dostaje lewe powietrze.
Witam chciałam zainstalować centralny zamek do lanosa..obecnie nie posiada żadnego nawet z kluczyka ..czy muszę mieć siłownik master czy 4 x slave, z tego co wiem master steruje ale nie mam w zamku centralnego na kluczyk?
To elektrozawór podciśnienia sterujący ,,,chyba,, zaworem egr . Nie ma nic wspólnego z licznikiem. Możesz dokleić rurkę byle po tej operacji była drożna.
nie wiem gdzie sie włączyc z przewodami zeby zamykac i otwierac drzwi z pilota, oraz czy sterowanie odbywa sie plusem czy minusem.
Do sprawdzenia sterowanie w drzwiach,oraz przelotka pomiędzy nimi a wnętrzem. Może być pęknięty przewód,lub przełącznik przy zamku,lub siłownik w tych drzwiach.
kolego jeden przewód sterujący przekażnik ma prąd a drugi leci do kolumny może też do alarmu co często było słychac na parkingach poleć tym tropem
Co do sterownika to prawdopodobnie odcieli zasilanie od niej,przepieli też sygnały sterujące. Alarm działa bo zamykanie to odzielna funkcja w nim. Chcąc to naprawić trzeba znaleźć miejsca gdzie zmienili podłączenia.
może immo padło.w nexi immo odcina tylko sterowanie wtryskami,iskra będzie ,ciśnienie paliwa będzie,napiecie na wtryskach będzie a nie będzie sterowania wtryskami ze sterownika.
Jest, ale główny. Odpowiada za zasilanie manetki i zarazem podłączenie jej do prądu. :) Przekręcając manetkę włączasz światła: 0 wyłączone 1 pozycyjne 2 mijania drogowe. To jeden włącznik , włączający tylko przekaźnik. Małe obciążenie prądem, 0,03A :?: Włączony przekaźnik zasila drugi przełącznik mijania/drogowe. Przełącza napięcie z przekaźnika na:...
wg mnie to komputer sterujący wtryskami zgłupiał od błędnych informacji z sondy lambda. propozycja: odłącz akumulator na ok. godzinę - zrobisz reset ustawień wtrysków benzynowych inna przyczyna - sonda lambda wyzionęła ducha
Z radia wychodzą kable: przedni prawy, przedni lewy, tylny prawy, tylny lewy, sterowanie anteną, 2 zasilające i masa sygnałowa (razem 8). Stare radio miało do głośników kable podwójne i podwójną masę.
Witam, Arduino Uno SIM racing licznik od Daewoo Lanos. Prędkość działa obrotomierz też. Jak zrobić aby sterować wskaźnikami paliwa i temperatury, program to SIM hub, sterowanie paliwem i temperaturą jest za pomocy PWM, wskaźniki rezystancją, jak zrobić aby było dobrze i działało?
nie moja wina że ktoś wsadził do auta jakiś wąłsny układ zamiast kupionego i poprawnie oznakowanego Jaki układ, co ty piszesz? Przecież tam są tylko dwa przekaźniki wysterowywane z alarmu sygnałem masy i napędzające jeden dwuprzewodowy, dokładany siłownik w drzwiach, który to mechanicznie, za pomocą cięgien i kostki połączeniowej steruje fabrycznym...
Koledze andrend chodziło o tzw. reset komputera. Można to zrobić poprzez zdjęcie klemy, można też wyjąć bezpiecznik F5 w kabinie na kilka/kilkanaście minut. Powoduje to reset komputera sterującego pracą silnika i jego ponowną autoadaptację podczas jazdy. Niektórzy opisują, ze po resecie należy "zaprogramować" wolne obroty poprzez uruchomienie silnika...
Sterowanie masz masami,czyli impuls masy steruje zamykaniem/otwieraniem(pin 6 i 8 fabrycznej centralki).Dlatego żółty i żółto/czarny(z alarmu) do masy a nie plusa!
Witam serdecznie Pacjent: Daewoo Lanos 1999 1.5 16V 100KM Instalacja: OPTIMA ECO-TEC + SHARK + wtryskiwacze ALEX Montaż: 2013 Przebieg na LPG: 45tysięcy Problem: 1/4 zbiornika benzyny na około tysiąc km. Rozeznałem się trochę w temacie, poczytałem wiele tematów i chciałbym w końcu rozwiązać ten problem, ale mam kilka pytań. 1.Czy mogę wyjąć całą listwę...
ROZWIĄZENIE: Czerwony i żółty z radia połączyłem z żółtym z kostki daewoo, więc zasilanie jest bez stacyjki. A problem głośników rozwiązałem tak,że wyrwałem z zakupionej przejściówki iso na daewoo 4 kabelki z pinami a w ich miejsce wsadziłem poprostu kable z radia ( odpowiadające za głośniki prawy przód i tył) i jak się okazalo to w przejściówce iso->daewoo...
Znany jest kłopot strzelania w Lanosie. Standardowo wina prawdopodobnie leży w zacieraniu się silniczka krokowego LPG (attuatora) i zbyt wolnej korekcji składu mieszanki, lub złym ustawieniu sterownika pod kątem wzbogacania mieszanki. Lanos jest bardzo czuły na tym punkcie. Jeżeli nawalił Ci katalizator, oznacza to, że do układu wydechowego dostaje...
Świece masz suche ? Jak ledwo co widać iskrę, sprawdź zasilanie cewki. + i masę. Zbiorniczek i magistrala, to pod cewką - cewka nie oberwała ? Dyskoteki iskier tam nie ma podczas odpalania ? Błąd EGR, jeśli nie powstał wcześniej, to C104 czyli jedna z tych kostek przy podszybiu, pierwsza od błotnika, i te złącze C301 przy komputerze... https://obrazki.elektroda.pl/9039350000_...
tradycyjnie :P poszukaj schamatu lanos na formum. Jeśli chodzi o zamek to zależy czy masz fabryczny czy zakładany. Jesli zakladany to najprawdopodobniej centralka jest pod kierownicą. (łatwiej bo bedziesz miał prawdopodobnie wyprowadzone kable sterujące CZ.) jesli fabryczny to po prawj nodze pasażera z przodu za komputerm silnika. W obu przypadkach...
kabelek może być tak podłączony, tyle, że z tego co widzę blokada chyba jest zrobiona dość łatwo, po prostu masz odłączony +12V po stacyjce od instalacji zapłonowej. kabelek sterujący może zostać tak podłączony (o ile występują tam odpowiednie napięcia), przewody blokady w zasadzie też, ale może warto było by pokusić się o rozłaczenie w ramach blokady...
Mam pytanie czy taki przekaźnik bedzie działał na zasadzie wł/wył przyciskiem impulsowym, jeśli tak to prosił bym o pomoc w opisaniu pinów gdzie co mam podłączyć. Przekaźnik jest od daewoo lanos i służy do załaczania św. przeciwmgielnych. Koszt przekaźnika 22zł w sklepie motoryzacyjnym, na stronie widziałem te przekaźniki po 9zł http://www.inprodus.com.pl/ppm_big.jpg.....
Posiadam Lanosa z alarmem typu SPACE COP i zamkiem centralnym. Alarm wraz zamkiem centralnym był montowany osobno (nie w fabryce). Działał 5 lat praktycznie bez zarzutu, ale od tej zimy zaczęły się problemy z zamkiem centralnym (alarm jest ok.). Na początku zacinał się sporadycznie, przy większych mrozach tylko jeden siłownik - ten sterujący (master)...
Znajdź przewód zasilający centralkę i go przetnij lub wyciągnij bezpiecznik zasilający centralkę. Sprawdź czy silnik odpali. Możliwe, że centralka steruje odcięciem zapłonu lub pompy paliwa. Auto nie odpali. W tedy będziesz musiał doprowadź instalację auta do stanu jaka była w oryginale (lecisz po kablach od auto alarmu i odpowiednio usuwasz lub łączysz...
No, czyli doszliśmy do stanu faktycznego. W aucie masz, w zasadzie miałeś, centralny zamek, sterowany z kluczyka, do tego centralnym sterował też alarm. W tej chwili padło ci sterowanie z kluczyka. Na dzień dobry do przejrzenia przełącznik master w drzwiach kierowcy i okablowanie w przelotce gumowej drzwi. Nie stawiałbym na centralkę zamka. Ta jest...
Witam. Problem polega w tym że lanos nagle zaczął słabo grzać. Próbowałem chyba wszystkiego i nic nie pomaga :/ - Nagrzewnica wymieniona 3 lata temu - termostat i pompa wymieniona 30 tys temu - linki sterujące sprawne - parownik podłączony równolegle (próbowałem ścisnąć przewód który ogrzewa parownik i bez zmian) - układ odpowietrzony - przewody prowadzące...
To jeszcze ciekawiej. Tam pomiędzy 85 i 86 powinno się pojawić 12V na kilka sekund, a następnie zniknąć. Na 30 powinno być stale napięcie +12V względem masy. Podawane jest ono poprzez bezpiecznik EF16 znajdujący się w komorze silnika. Na 86 powinno się pojawiać +12V względem masy po przekręceniu kluczyka w pierwszą pozycję. 87 powinien mieć cały czas...
Wszystko sprawdziłem i wszystko jest okej . A co dokładnie sprawdziłeś ? Nie masz iskry - cewka ma zasilanie ? Są impulsy sterujące cewką ? Wtryskiwaczami ? Nie masz pompy - przekaźnik pompy ma zasilania ? Słyszysz jej krótką pracę po włączeniu zapłonu ? Nie masz kontrolki silnika - żaróweczka ma zasilanie, w ogóle komputer ma zasilanie ? Ma prawo...
Alarmu i tak nie ruszysz drugą centralką, także pomyśl czy go zostawić , chyba że Ci jest niezbędny do szczęścia... Przy jego wtyczce będziesz miał kierunki do podłączenia, ale wyjścia do siłowników idą z innego pudełka. U mnie alarm steruje centralnym, i tak jest najprościej mając ori centralny zamek, tylko dwa przewody łączą alarm z centralnym daewoo,...
To że pompa paliwa coś podaje to nie znaczy, że działa prawidłowo. Ciśnienie na listwie paliwowej winno wynosić w stosunku do ciśnienia w kolektorze ssącym około 3 bary. Podłącz manometr i sprawdź działanie zaworu regulacji ciśnienia paliwa (korektor sterowany podciśnieniem z kolektora). Jeżeli na pracującym silniku wtryśniesz odrobinę paliwa do kolektora...
lanos daewoo daewoo lanos daewoo lanos zamek
philips triathlon silnik denon 1500ae dayton audio subwoofer
magazyn energii magazyn energii
Końcówki brzeszczotów w wyrzynarkach Einhell: T-shank czy U-shank? Usuwanie kontrolki Check Engine w Citroenie C5: Diagnostyka i naprawa