Ciężki temat, są 2 rodzaje pompek. Po numerze Vin Aso nie dobierze właściwej. Więc jak Tobie padła to może po numerze ze starej dobierzesz nową albo robisz przelew dołem (sposób sprawdzony wielokrotnie). 2 kolanka M22x1,5 i tekalan 12 mm + jakis płaskownik do trzymania przewodu. W takim układzie zawsze musisz mieć co najmniej jakieś 60 litrów paliwa...
jakie jest zużycie paliwa na jedną godzinę dla ogrzewania postojowego (webasto) również dla DAF XF Model auta niewiele ma tu wspólnego z zużyciem paliwa, zależnie od wersji ogrzewacza od 200ml do 400ml na godzinę przy pracy boost (maksymalna moc). może ktoś może podać ile zużywa paliwa w ciągu 1h DAF XF 480 pracujący na wolnych obrotach Zależnie od...
tylne łożysko toczne wału korbowego kompresora się rozleciało.Jak kulki się rozsypią to wówczas wał kompresora pracuje mimośrodowo.Z tylnego czopa wału korbowego kompresora odbierany jest napęd na pompę wspomagania a z pompy wspomagania na pompę zasilającą paliwa.Mimośrodowy ruch wału kompresora powoduje, że zarówno wałek pompy wspomagania jak i pompa...
https://obrazki.elektroda.pl/6681093300_...
poszperaj na forum, kolega krissbrum wyczerpująco opisał jak działają pływaki i pompka do przepompowywania paliwa. cytuje "Te wartości dotyczą aut produkowanych do 48 tygodnia 2007 roku, bo po tej dacie wartości rezystancji są dokładnie odwrotne, tzn. po 49 tygodniu 2007 roku pełny bak - 0.88V (51 ohm), pusty zbiornik paliwa - 4.04V (992 Ohm)" być może...
Prosze:) powinno wystarczyc
Problem może być filtr paliwa lub sitko
Obecnie pokazuje maks nawet z odlaczonym smokiem.
Zawsze gdy mam takie problemy, że nie mogę znaleźć przyczyny, to po pewnym czasie zaczynam od początku, na świeżo, jakbym nie znał historii samochodu. Stąd moje pytanie, próbowałeś może dla przykładu pominąć stronę ssania paliwa? Nie znam zbyt dobrze Dafa, zwłaszcza XF106, ale spróbowałbym podłączyć swoje przewody (najlepiej przezroczyste) bezpośrednio...
Z tyłu silnika w bloku po lewej na dole masz zaworek zwrotny na 14 nasadkę chyba, jest on koło rurki paliwowej która idzie z głowicy. Po wykręceniu obejrzyj dobrze zaworek czy nie ma żadnych pęknięć. Jeśli będzie ok wymień pompke paliwa niskiego obwodu, bo faktycznie lubią padać.
Jeśli błąd stały pompy i silnik kuleje to pompa elektrycznie bądź mechanicznie uszkodzona, jeśli błąd nieaktywny może być powietrze w układzie paliwa.
Nigdy nie spotkałem się aby zużycie paliwo przez webasto szło na spalanie średnie - spalanie wynika z jazdy, a nie z webasta i to mierzy komputer. Komputery przeważnie zaniżają zużycie paliwa.
Obydwa zbiorniki paliwa mają czujnik poziomu.Obydwa czujniki wysyłają sygnał o poziomie paliwa w zbiornikach do pompy wyrównującej.Są dwa zbiorniki: główny i dodatkowy.Pompka jest przy zbiorniku dodatkowym , ale przetłacza tylko paliwo z tego dodatkowego do głównego. Układ elektroniczny w pompce porównuje sygnały z obydwu czujników poziomu. Pierwszy...
Z tymi czujnikami EBSu to spróbuj odwrócić polaryzację. Skoro widzi prędkości, to albo są czujniki nie dosunięte, albo może właśnie kwestia polaryzacji. 1 i 4 cylinder. Czy tam nie ma jakichś wycieków paliwa?
Witam Po mojemu najpierw przed demontażem głowic trzeba sprawdzić oringi na wtryskach ponieważ olej napędowy może wypływać z obsady wtrysków przedostając się do oleju Pozdr.
datcik taxomietra - czujnik obrotów silnika
czasami łapie tylko częściowo powietrze tak, że zaczyna się od błedu niskie ciśnienie paliwa i spadek mocy, potem zaczyna mieć problemy z odpalaniem, ale jak nawet łożysko jest skrajnie rozsypane, to jak już zapali, to nie zgaśnie.Pompa zasilająca ma bardzo duży wydatek, który na wolnych obrotach przekracza parokrotnie zapotrzebowanie silnika na paliwo....
Jeżeli jest wcześniejszy model deski z zegarem paliwa to te przewody wchodzą do deski wskaźników na kostkę czarną pin 2 i 11. Napięcie miedzy tymi pinami nie przekracza 5V i nie może dostać się tam napięcie 24V bo uszkodzi się procesor na tej desce. Jeżeli fiksuje również temperatura to może być już uszkodzony procesor. Miedzy te piny jest włączony...
Podłączyć manometr i sprawdzić ciśnienie paliwa.
ciśnienie na pompach max. 1900 bar przy czym odrazu wyświetlał usterkę silnika i ucinał do 900 Albo Ciśnienie na szynie dochodziło do 10 bar Mylisz pojęcia, przy 10 barach na szynie CR auto by nie pracowało... i tak pisalem wcześniej: Jak będziesz wymieniał pompy sprawdź od razu wałek Zostało to zweryfikowane? Zaraz wsadzisz w to auto majątek przez...
Czy Daf posiada 2 zbiorniki paliwa? Jak wyglądają poziomy w tych zbiornikach?
Opcji jest wiele, może być też zawór odcinający paliwo
Przepływ od filtra do baku sprawdzony, na przelewie podczas kręcenie nie idzie Paliwo, gdy już odpali przez około 5 min uleciało około 100ml paliwa,
Z mojego doświadczenia na DAFIE była pompa paliwa jednego cylindra. Układ paliwa na Boschu balans +/- 5%, na Delphi często cewka upalona.
Jak tak powiedzieli niech tak będzie. Pozdrawiam
Gdzie jest (w ktorym miejscu) czujnik cisnienia paliwa w daf x105 (ft)? Jesli ktos moze pomoc to bardzo prosze.
Sprawdź dokładnie smok paliwa.
Dla zainteresowanych, miałem taki sam przypadek Silnik ostrzeżenie i redukcja mocy-przyczyna CZUJNIK CIŚNIENIA PALIWA
Z tej strony Damian z VisiRun :) Odezwij się do mnie na priv. Prześlę Ci schemat, oraz sprawdzimy konfigurację urządzenia. Jeśli tylko poziomu brakuje, a inne dane są to trzeba wprowadzić wartość pojemności zbiorników: konfiguracja > pojazdy > CANbus
890257fc-cbba-4f2e-9c44-d8289b132f24_P38... wklej w gogle
Jeżeli nie nic nie blokuje przepływu z zbiornika do filtra , to zrób test przelewów wtryskiwaczy i pomp wysokiego ciśnienia. Możesz sprawdzić ciśnienie manometrem żeby wykluczyć czujnik ciśnienia, DAF XF 106 ma taki sam silnik i układ paliwowy MX11 i MX13 różnią się tylko pojemnością skokową i rozmieszczeniem komponentów (osprzętu) na silniku. Jest...
Ciśnienie turbiny to sprawa 2-go żednna jakie cisnienie zasilania paliwem?
Miałem do czynienia z takim błędem i okazało się, że wypalił się wkład DPF w tłumiku. Rozbierz i zobacz, czy jest cała porcelana, rurki od czujnika różnicy ciśnienia też bym sprawdził.
Witam, Przez otwarty szyberdach napadało do środka przez noc. Problem w tym, że nie działają zegary (wskaźnik paliwa, Ad-blue, ciśnienia powietrza i temperatury silnika). Obrotomierz, prędkościomierz i reszka kontrolek działają. Co zrobić?
Dzięki za szybką poradę - jutro przetestuję. Kierowca popuści korek paliwa. A po powrocie przyjrzę się osobiście jak to dokładnie jest połączone, bo na warsztat nie ma co liczyć w dzisiejszych czasach. Zrobią wszystko tak, żebyś wrócił do nich i ponownie będą musieli się parę roboczo-godzin głowić i "naprawiać".
Sprawdz podstawe filtra paliwa
Dzień dobry szanowne grono dziś wymieniałem olej w dafie 106 460 po odkręceniu filtra paliwa okazało się że filtr bardzo brudzi na czarno i wygląda mi to na olej silnikowy w czym jest problem
Gdzie znajduje się ten zawór zmniejszania ? I gdzie jest zawór regulacji ciśnienia paliwa ?
Prawdopodobnie niedrożny przewód paliwowy do zbiornika paliwa ,podczas pompowania pompką zamiast wytworzyć ciśnienie ,w zapchanym przewodzie wytwarzasz podciśnienie , dlatego taki efekt z pompką, Ja osobiście obstawiam zatkany smok paliwa ,albo zawór w przelotce na ramie do filtra paliwa.
No właśnie to zauważyłem, nie znając się na Daf-ie, ze zawsze przy odkręcaniu zbiornika paliwa jest duże podciśnienie. Myślałem, że Daf tak ma, bo rzeczywiście np. w Volvo Fh nie dzieje się nic takiego przy odkręcaniu korka.
A sprawdź czy bezpiecznik e062 masz sprawny on zasila pompę przelewową i z niej przechodzi sygnał z 2 smoków. I na smoku powinieneś mieć +/-5v.
Prawdopodobnie masz kolego nieszczelny zawór BPV , zawór ten ma wpływ na temperaturę początkową ( około 295 stopni C) przy której dopiero zostanie rozpoczęte dawkowanie paliwa ( i od tego momentu zacznie rosnąć temperatura do około 475 stopni C ) do wypalania DPF. Krótko mówiąc układ wydechowy nie może osiągnąć temperatury przy której zaczyna się podawanie...
Na pewno pompa ma bezpiecznik warto go poszukać. Albo odepnij kostkę
Koledzy problem jest poważny ale jest sposób ktoś już pomyślał i wynalazł http://moto.allegro.pl/zabezpieczenie-ti... :)
DAF LC 55.220 Cummins - nie odpala. Samochód wjechał na bazę i na wolnych obrotach zgasł. Miał kilka problemów: -brak zasilania EDC -brak komunikacji z EDC Problemy usunięte ale dalej nie odpala. Paliwo dochodzi do listwy, w sterowniku został jeden błąd, pedał gazu sygnał niekompatybilny. Ale w parametrach pedał gazu pracuje od 0 do 100 %. Podejrzewam...
Tak, jeśli chodzi o sam przewód paliwowy jest w jak najlepszym porządku, przewód nie dość że nowy to i kilkukrotnie sprawdzany, odnośnie drożnośći załamań itd.
Sprawdź niskie ciśnienie paliwa.
Według mnie to jest złącze serwisowe do podłączenia manometru aby zmierzyć ciśnienie paliwa.
Służy do korekcji dawki paliwa wraz ze wzrostem ciśnienia w kolektorze
Okazało się że serwis dóbr źle oringi do wtryski. Dobrał czarne a powinny być czerwone
Układ paliwowy common rail więc bez szans mieszania oleju z paliwem. Na firmowym dystrybutorze zamontuj filtry i zobacz czy faktycznie to paliwo jest ok
Pokaz szefowi ten temat:) Zablokowany na stałe wentylator zwiększy zużycie paliwa.
grzybek wkręcony, łożysko jakby miało luzy to by przepuszczało powietrze czyż nie? powrotne paliwo bez skazy, żadnych bąbelek
Witam Diagnostyka która polega tylko na odczytaniu błędów :D Parametry pracy silnika dawka czasy wtrysków ciśnienie paliwa......... itd..
Między ciąganiem firanki a silosem jest różnica.Firankę tylko trzeba ciągnąć za sobą a silos jeszcze opróżnić co skutkuje doliczeniem MTG a co za tym idzie i paliwa.
Myślę, że przyszedł czas na test przelewu wtryskiwaczy na ciepłym silniku.Jeden popsuty wtrysk potrafi tak wpłynąć na ciśnienie paliwa w szynie.
Auto naprawione. Wymiana zaworu na szynie Rail oraz jednego uszkodzonego wtryskiwacza rozwiązało problem. Dziękuję wszystkim za pomoc w ustaleniu przyczyn usterki.
Witam.Jaki tam występuje rodzaj zasilania paliwa commonrail?
Maksymalne natężenie upustu z wtryskiwaczy dla sześciu cylindrów, przed zaworem nadmiarowym wtryskiwacza przy 1200 obr/min wynosi 250 cm3/min. Zaślepiaj po kolei wtryskiwacze , możliwe że jeden lub dwa wtryskiwacze przelewają.
Jeżeli nie przełożyłeś razem z ogrzewaniem pompki, która była dedykowana do tego ogrzewania, to ta z DAFa ma za duży wydatek paliwa. W tej sytuacji prawdopodobnie reaguje czujnik przegrzania.
U mnie spalanie się poprawiło 29-31L ładunki zazwyczaj 22-24T po PL na pusto 18-20L Nie wiem pogoda? może winne było podciśnienie w zbiorniku paliwa ....
Sprawdź filtr paliwa powtarzam.
Wymiary są ok wszystko się zgadza tyle że martwi mnie nagrzewanie tego pierścienia czy to nie zrobi różnicy w spalaniu dawki paliwa
Sama kontrolka nic ci nie powie, musisz odczytać błędy. Na pulpicie nie nie ma żadnych blędów, a pod komputer jeszcze nie podpinałem. Zastanawiam się czy przyczyna może być związana z paliwem?
Byliśmy w ESA Trucks w Poznaniu i na komputerze pokazało, że jest nieszczelność pompy paliwa.
Witam, mam problem z DAF CF.430 euro3. 2006r. podczas jazdy tylko Z ladunkiem, często zapala się engine warning i dodatkowo wskaźnik temperatury wzarsta, po kilku kilkunastu sekundach komunikat gasnie, w trakcie wyświetlanego komunikatu auto nie traci na mocy jedynie lekko dymi, po podlaczeniu do kompa pokazuje niskie ciśnienie paliwa na piatym cylindrze....
Nie wiem jak to wygląda rocznikowo. Ale ma dafy 2007 2009 2011. I we wszystkich czujniki są takie same. Czyli pasuje jednocześnie jako paliw i oleju.
Witam. Kolego na mysli mam cisnienie paliwa(wstepne cisnienie paliwa). Pozdrawiam
jesli daf 85 prawdopodobnie turbodiesel Dodano po 1 to nie jest zwiazane z olejem prawdopodobnie z dawkowaniem paliwa
Witaj, Ja montowałem niedawno w 105-tce, chciałem, aby wszystko wyglądało mniej więcej na oryginał... Zakupiłem na alledrogo używany wspornik oraz podstawę z końcówkami do montażu tekalanu. Na początku kupiłem zamiennik z opolszajsie chyba, wosma, ale to chińszczyzna często się ponoć rozszczelniają i zapowietrzają, więc zrezygnowałem z montażu Chinola...
Witam, jeszcze raz proszę o podpowiedż gdzie moge szukać przyczyny ciężkiego odpalania na ciepłym silniku dafa xf 95 2005 r. oraz ewentualnej przyczyny brudzenia paliwa w zbiorniku, jak można sprawdzić to na piechote bez podłączania komputera ?
Pompy do wymiany :'( O ile ciśnienie paliwa OK
Na jałowym ok. 3,5 bar, a na obrotach ok. 4,2 bar. Mierzone na podstawie filtra paliwa.
Sprawdzałeś w parametrach czy narasta ciśnienie paliwa na niskim ciśnieniu.
Czy jest ktos kto moze pomoc na te błędy w dmci. Dodam ze jak auto jedzie na obrotach to ostrzezenie silnik gasnie tak jakby dostawal wiecej paliwa pozdrawiam
do sprawdzenia filtr powietrza i paliwa oraz regulacja zaworów.
Za brak ciśnienia wstępnego odpowiada wiele rzeczy takich jak: Zawór utrzymania ciśnienia nieszczelność układu dopływu paliwa do pompy, pompa paliwa wstępna, nieszczelności na pampach wysokociśnieniowych.
Poniżej opis układu paliwowego. Jeśli masz urządzenie diagnostyczne to jest szansa że sobie z tym poradzisz bo podstawa to obserwacja parametrów na podstawie odczytanych błędów. Aby problem wykryć trzeba było by sprawdzić czy silnik nie zapala bo jest problem z pojawianiem się pęcherzyków powietrza przez nieszczelność w systemie zasilanie czy z defektem...
Witam\ Po wielkich próbach naprawy dużego spalania dafa i wymiany części przyszedł czas na koniec walki i podmianę silnika z dafa który pali mało paliwa. Moje pytanie jest takie ile waży silnik i skrzynia bo nie wiem czym go podnosić. I za co złapać tył silnika? z przodu jest ucho a z tyłu brak.
odkręć rurkę z któregoś z wtryskiwaczy i zobacz jak intensywnie paliwo wypływa z szyny od momentu kiedy zacząłeś kręcić rozrusznikiem.Chodzi o to, czy jest zwłoka czasu pomiędzy tym, jak zacząłeś kręcić a tym, jak paliwo pod wysokim ciśnieniem zaczyna wypływać z szyny. jakakolwiek zwłoka świadczy o blokadzie w układzie zasilania paliwem. Zacznij od...
Wygląda na to , że obsada wtrysku nie szczelna , a nadmiar paliwa z wtrysku ?
Problem rozwiązany kolejny serwis i okazalo się że uszkodzony jest czujnik ciśnienia paliwa przeciekało powoli paliwo przez niego do kostki elektrycznej
A próbowałeś dodatki zmniejszające zużycie paliwa jak np. na http://www.benzyny.pl/ ?
Czujnik poziomu paliwa podłącz dodatkowo izolowanym kablem.
Cześć Mam taki problem , mam Dafa 400 silnik 2.5 litra diesel, rok produkcji 1993, zgasiłem go i nie chce odpalić ale rozrusznik kręci a paliwo dostaje. Na popych odpala. Proszę o pomoc.
I jak poradziłeś sobie, co było przyczyna mam taki sam przypadek.
Mirek,musisz sie jeszcze duzo uczyc,plastikowe lopatki srodkowego trzpienia pekaja jak ulegalki i wtedy paliwo nie idzie prawidlowo.
Witam mam pytanie odnośnie Dafa xf 95 z 2005 roku euro 3, kopci bardzo czarnym dymem i brudzi paliwo olejem dodam ,że nie zauważyłem większego spalania ani spadku mocy. Co może być przyczyną ? proszę o podpowiedzi.
ECU tylko kalkuluje wielkosc dawki na podstawie czasu wtrysku i zapisanego w mapach cisnienia tloczenia.A jakie jest faktyczne cisnienie tloczenia, to juz zalezy od pompy i kondycji ukladu zasilania.
Jest to nasz 1 ciągnik siodłowy euro 5 . Dziś w pierwszej trasie pod pełnym ładunkiem w pagórkowatym terenie zapalił się komunikat o układ wydechowy ostrzeżenie. Podczas jazdy z pustą naczepą nic się nie pali. Podjedziemy do serwisu w celu weryfikacji błędu. Dodano po 1 Trochę poczytałem prosiłbym o wysłanie schematu budowy systemu adblue w daf xf 105...
Witam Czy ktoś wie skąd w Dafie jest informacja o spalaniu paliwa na zegarach ? Pokazuje sporo mniej niż faktycznie jest, ostatnia trasa komputer pokazuje 26 L, a w rzeczywistości spalił 31,3 L Ten wynik też jest nie powalający, bo ładunek miał tylko 5600 kg. Inne dafy spalają podobno max 30 L z ładunkiem 20 ton. Czy te obie sprawy mogą mieć powiązanie...
Po przekręcenu zapłonu na DIP-e wyświetla sie czerwona kontrolka od silnika? Jesli tak to uszkodzenie elektryczne w przeciwnym wypadku problem leży w układzie paliwowym np. brak paliwa, zapowietrzony, filt zapchany paliwa bądz inne przyczyny. Podaj wiecej info to coś poradzimy
Do 1,8/1,9 bar
Wstyd się przyznać, nie wiem. Ale wiem, że jest na pewno. Szukaj idąc od strony powrotu paliwa, to nie jest igła.
Potrzebuję pomocy w sprawie szarpiącego DAFa, a problem mam taki, że auto nie generuje błędów, które mogłyby mnie na coś naprowadzić, a samo szarpanie jest dziwne. Im bardziej załadowany, tym bardziej odczuwalne. Podczas rozpędzania na każdym biegu tak od 3 do 5 razy szarpanie i koniec, po odpuszczeniu gazu i ponownym wciśnięciu znowu szarpanie parę...
Może to być słabo drożny układ paliwowy lub zapchany filtr paliwa (zawsze warto spróbować ) .
Sprawdz zawory zwrotne paliwa przy podstawie filtra paliwa no i przewody pod kątem przetarć.
Podłącz komputer zobacz jakie ciśnienie paliwa po stronie niskiego ciśnienia i wysokiego cisnienia
troche wiecej szczegółów nr sterownika numer vin nr silnika lub podepnij sie diagnostyka i identyfikacja sterownika musimy wiedzieć z czym mamy do czynienia SETRA to chyba Daf prowadzi
Witam udało Ci się rozwiązać problem z tym silnikiem. Ja mam podobnie z tą pracą silnika głowicę rwali dwa razy nic, wtryski nowe pompa paliwa do tego jeszcze jest problem z grzaniem się samochodu.
pluje paliwem śmierdzi paliwem sterowania paliwem
zmywarka bosch podłoga regulacja turbo uziemienie przetwornica
miele w3365 solar zamontowany pionowo
Zmywarka Sharp QW-GD521472X-DE błąd F9 - przyczyny Sugon A9 – niska moc grotu, realna wydajność, testy i opinie użytkowników