(Tylko nie wiem po co ta szyna i te wężyki, skoro wtryski są z przodu i wężyk zaopatruje je w ropę.) To właśnie ta szyna zasila wtryski paliwem pod ciśnieniem, a wężyki to tzw. przelew. Tak to działa w systemie CommonRail który masz w tym silniku. Pompa wysokiego ciśnienia napędzana z paska rozrządu zasila paliwem wtryski przez wspólną listwę (stąd...
Czyli wszystkie czujniki praktycznie masz uszkodzone +alternator. Chyba że po części masz zakwizytowane przebiegi zdarzeń, które wystąpiły i nie zostały skasowane. Jeśli o takie rzeczy pytasz, to raczej sam nie poradzisz. Wszystko jest do naprawienia, ale warunek-trzeba określić kondycję mechaniczną motoru, choćby ciśnienie w cylindrach,rozrząd cisnienie...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
aku... już 3 założony:D mój był słaby ale zmieniłem na 85Ah od znajomego spadków takich dużych nie było. ale nie zmieniło to nic. Teraz mam kolejny 77Ah spadki znaczne ale poniżej 10 podczas działania świecy żarowej nie ma. Dodaję 2 przebiegi ze startów. Błędy oczywiście kasowane każdorazowo, Występuje uporczywy brak startu (poniżej jeden z bogatszych...
Nigdzie nie mogę znaleźć opisu, interpretacji pewnych określeń z programu VCDS. Chodzi mi o wyjaśnienie takich pojęć jak: większość z ramki zamrożonej( bo niektóre oczywiste) stan, priorytet , częstość błędu. Co znaczy "Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów" czy "Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów" czy "Licznik cykli...
Chyba się nie rozumiemy, w logach widzę jakie są przepływy powietrza i są dużo większe niż wynikające z mapy smoke limitera - tam max chyba mam 850 mg. Mam logi z zimy i są wartości bardzo podobne jak teraz. Jednak dawka paliwa nie była wycinana o ok. 5 mg na suw pracy jak teraz. Wpadłem na szybki pomysł dla sprawdzenia czy ogranicza mnie temperatura...
(at)ddamianekk18 Masz bardzo naiwne podejście do tych podawanych danych. Bez urazy,ale po tym co napisze możesz się trochę mniej stresować. Do pewnego czasu (nie wiem jak teraz,ale się zmieniło) warunki testów spalania nie były do końca sprecyzowane. Producenci robili co chcieli żeby ludzie kupowali nawet największy szmelc,bo kłamanie było legalne....
Witam wszystkich, witajcie. Prowadząc ożywioną dyskusję ze "zdunvw" i za jego namową, chciałem dorzucić coś od siebie do tego tematu, bo sądzę, że może to pomóc, tym którzy już opadają z sił😉. Ja ze swoim problemem walczyłem od wakacji, aż do teraz. To jakieś 7 miesięcy i bynajmniej po tym okresie stwierdzam, że dobrych fachowców od MB, to szukać...
ECU EDC BOSH M7 1. wlaczasz stacyjke (niekoniecznie uruchamiasz silnik) 2. przytrzymujesz przycisk diagnozy az do zapalenia kontrolki na desce rozdzielczej 3. puszczasz przycisk - kontroilka powinna zgasnac a po chwili o ile sa bledy wymrugac bład. 4. aby odczytać kolejne będy powtórzyć pkt 2-3. Jesli bład się powtarza oznacza to ze nie ma wiecej błedów....
do kolegi bertol3 nie wiem na jakim kompie masz auto, ale w 97 wychodziły jeszcze kompy które miały czujnik doładowania bodajże g71 wbudowany w kompie a rurka szła od intercollera da kompa. Jeżeli tak to w tych kompach jest możliwość zmiany samych kości pamięci stałej jak i zewnetrznej. ja tak robiłem w moim poprzednim t4 jak mu wgrywałem mapę. kumpel...
A co ma czujnik temperatury zewnętrznej do rzeczy? to, co ma wpływ na strategię dawkowania paliwa to temperatura i ciśnienie paliwa, temperatura i ciśnienie doładowania, temperatura cieczy chłodzącej i oczywiście obciążenie.To ostatnie jest sczytane z mapy momentu obrotowego dla danego położenia pedału gazu (Mapa 3-D: Moment [Nm] x Obroty silnika [obr*min-1]...
Witam. Stilo 1.9 JTD 115KM, mam problem z reakcją na pedał gazu i szarpaniem które jest przez to spowodowane. W pierwszej chwili po odpaleniu silnika jest w miarę normalnie. Po jakiejś minucie/dwóch wciskając gaz bardzo powoli najpierw z oporami dochodzi do niecałych 1200 obr/min. W tym momencie wystarczy wcisnąć gaz jeszcze o milimetr dalej i obroty...
Witam Panowie od kilku mieisięcy borykam się z problemem sporadycznie pojawiającego się błędu w sterowniku silknika 17970 oraz migającej kontrolki świec żarowych. Raz auto jedzie normalnie kontrolka się nie zapala wogle, nieraz miewa takie tyg. że zapala się kilka razy dziennie. Kontrolka zapala się dokładnie z 30s po odpaleniu samochodu. Błąd 17970...
Najpierw skasuj błędy,potem odczytaj pozostałe-jeżeli się pojawią na odpalonym silniku.12 -to W alternatora,w pierwszej kolejności naciągnij paski klinowe. Dodano po 4 Kasowanie błędów: 1.wciśnij i trzymaj przycisk CODE 2.włącz zapłon 3.wciśnij pedał hamulca 4. zwolnij hamulec 5.puść przycisk CODE 6.wyłącz zapłon Włącz ponownie zapłon i sprawdź czy...
Czym mniejsza temperatura na czujniku tym większa dawka więc "lepsze odpalanie". Odepnij czujnik i sprawdz jak pali
Witam. Od jakiegoś czasu borykam się z problemem niewłaściwego odczytu temperatury oleju i płynu chłodzącego w audi a5 3.2 fsi cala. Problem polega na tym, że komputer pokazuje różne temperatury oleju i płynu. Odpalam samochód, przejadę kawałek temperatura oleju/płynu dochodzi do maks 84 stopni, zazwyczaj pokazuje 76/78, jak zgasze i odpale zapłon lub...
Jak wyżej pisałem sprawdź czujnik i jaką temperaturę widzi sterownik, bo gdy odczytuje np. temperaturę ujemną to automatycznie zostaje zwiększona dawka paliwa ( w konsekwencji wzrost obrotów )
Witam Mam oto taki problem: Błąd na nox2 ale na nox1 wartość emisji 0 ppm, Nie mogę znalezć czujnika temp.spalin 2, czy on jest razem z Nox1? Błędy na silniku skasowane, ale kontrolka adble dalej świeci i odlicz km. Adres 01: Silnik Plik etykiet: 03L-906-018-CFF.clb Oznaczenie elementu: 03L 906 018 HL HW: 03L 906 018 M Komponent i/lub wersja: R4 2.0l...
Teraz mam takie dane na prawie rozgrzanym silniku na biegłu jałowym (temperatura około 80st C): Czujnik przepływu powietrza 43kg/h Wyliczona masa powietrza 42,4kg/h Temperatura paliwa 13st C Temperatura paliwa 3,61V Bieżąca dawka wtrysku 6,3 mm3/suw Regulacja kąta wtrysku głównego 0,0VV Rampa paliwa ciśnienie w układzie 27,03MPa Rampa paliwa ciśnienie...
ZNALAZŁEM NA FAJNEJ STRONCE JAN BIEŃ Poniżej przedstawiam prosty tester-symulator do komputerów sterujących dawkowaniem gazu LPG . Pomysł zrodził się z potrzeby gdy dostałem od dystrybutora systemów sterowania AUTRONIC w Krakowie ok 20 płytek elektroniki sterującej firmy AUTRONIC do naprawy . Przy takiej ilości naprawianych sterowników uznałem za konieczność...
Fordowskie silniki rodziny Puma, w tym 2,0 tddi, mają w oprogramowaniu zaimplementowany system ochrony przed przegrzaniem. W tym trybie - jeżeli następuje przegrzanie silnika (lub uszkodzony jest czujnik temperatury CHT) - zmniejszana jest dawka wtrysku, maleje moc. Jeżeli temperatura nie spada, dawka jest obniżana coraz bardziej. To jedno. Drugie to...
Witam w tym silniku gdy silnik się przegrzewa występuje ograniczenie mocy (minimalna dawka wtryskiwanego paliwa) , ale tylko jak temperatura płynu chłodzącego przekroczy 100 st C. Może być uszkodzony czujnik temperatury płynu ten z białą kostką, bo z niego idzie info do komputera i ten może zmniejszyć dawkę paliwa. Czujnik może również podawać zawyżoną...
Witam:) Złożyłem sobie taki zestaw :http://nordelektronikplus.pl/oferta_det... i chciałbym teraz jakoś zamontować w samochodzie czujnik, tak aby miał bezpośredni kontakt z cieczą chłodzącą, chce to zrobić tak: przecinam węża wychodzącego z głowicy do nagrzewnicy, wstawiam trójnik z CO, do trójnika lutuje jakieś...
Witam! Jaki czujnik temperatury się sprawdzi do mierzenia temperatury części maszyny w zakresie od 0 do 250 st C o małej stalej czasowej ( <5s). Pozdrawiam
w 9HZ nie zaslepisz EGR'a, bo jest sterowany elektronicznie i od razu wywali blad. nawet gdyby byl kompletnie niesprawny i byl w pozycji zamknietej, ten silnik nie powinien kopcic na wolnych obrotach. kopcenie na jalowym moze byc jedynie przez: zbyt duza dawke paliwa w stosunku do dozowanego powietrza, co moze miec znow dwie przyczyny - przeplywomierz...
znajomy ma w samochodzie termometr temperatury wew. i zew. niestety urwal sonde, ktora mierzyla temperature na zewnatrz, co to mogl byc za element? w chwili obecnej nie mam dostepu do tego samochodu, wiec nie potrafie nawet podac dokladnej nazwy termometru, ale moze sa to jakies standardowe elementy?
http://obrazki.elektroda.pl/5801910800_1... Witam, na powyższym rysunku, pokazałem mój schemat ideowy zewnętrznego czujnika temperatury w samochodzie. Zasada działania ma polegać na tym, iż CP(czujnik temp) jest rezystorem, który mierzy oporność i przekazuję wartość do ICU(jednostka sterująca), a następnie ICU wysyła sygnał na pulpit...
Czujnik temperatury do samochodu zew i wew jaki najlepszy?
Witam. Proszę o poradę, ponieważ elektroniką zajmowałem się hobbystycznie dawno, dawno temu i już sporo zapomniałem. W moim aucie mam wskaźnik temperatury reagujący na oporność wejściową w zakresie 1kΩ - 200Ω. Tymczasem czujnik temperatury w silniku zmienia wartość w zakresie 10kΩ - 1kΩ, czyli wskaźnik praktycznie nie reaguje. Ponieważ...
Witam!!! Mam podobny problem jak wyzej pytający.Mianowicie samochód na zimnym pali idealnie(GOLF IV 1.9 TDI_ALH, ale jak jest ciepły temp.90stopni trzeba go kręcić kilka dlugich sekund.Czytalem juz wile informacji na ten temat ,ale nikt nie dał mi jeasnej odpowiedzi.Wiem żenapewno nie jest to -rozrzad (zrobiony kompletny) -kąt wtrysku (ustawiony) -siwiece...
Witam Zlecę projekt - wykonanie układu pomiarowego - Temperatura głowicy z dokładnością do 1stopnia - Obroty silnika (myślę że najlepiej na kablu iskrowym) wyświetlane w zakresie pierwszych 3 cyfr tj: tysiące- setki- dziesiątki - Poziom paliwa w zbiorniku (czujnik opornościowy pływakowy, bądź czujnik odległości mikrofalowy, ultradzwiękowy...- czekam...
Witam, Proszę o pomoc w doborze czujnika temperatury, który w temperaturze 25 stopni ma 2k, natomiast w 0 stopni około 1,8k. Nie znalazłem żadnego kty ani pt który miałby taką chatakterystykę. Pozdrawiam
Witam, mam pytanko odnośnie czujników temperatury. Posiadam w instalacji w aucie oryginalny czujnik który ma rezystancję 1,8kohm ( nigdzie nie można dostać odpowiednika mniejszego dlatego drugi czujnik kupiłem najbardziej zbliżony i ma rezystancję 2.2kohm.) Czy jakimś opornikiem lub czymś innym mogę dojść mniej więcej do tej wartości 1.8kohm? dla przykłądu...
Witam Ma ktos pojęcie od czego jest ten czujnik na zdjęciu? "za rogiem" jest czujnik temperatury biorac pod uwage ze ten jest tez wkrecony do obiegu cieczy chłodzącej jest tez jakimś czujnikiem temperatury z dwoma "czymś" ale po co? na co? mniemam ze moglbym sobie podlaczyc dodatkowy niezalezny miernik temperatury pod to? pozdrawiam. https://obrazki.elektroda.pl/3532998100_...
Witam szanownych forumowiczów.Mój problem polega na tym,że trzeba dosyć długo kręcić rozrusznikiem zanim zapali.Po uruchomieniu silnika żadnych innych objawów,obroty regularne,moc również wydaje się w porządku,żadnych błedów komputer nie wykazuje.Poniżej dane z bloków pomiarowych: Napięcie akumulatora,14.2 V Status zapłonu,Zał 12V Przekaźnik Rozrusznika,Nieaktywny...
Po wypięciu czujnika zawsze odpali wentylator. Komputer nie ma informacji o temperaturze silnika i dla bezpieczeństwa odpala wentylator by nie przegrzać silnika. Temperatura silnika raczej powinna zniknąć z deski (spaść), z powodu że w tym silniku jest tylko jeden czujnik temperatury (3 pin). Czujnik ten jest 2 pinowy i wygląda że jest on dobry ponieważ...
Tak a jak jest silnik zimny i sonda nie pracuje dawka paliwa jest większa niż po zagrzaniu silnika do temperatury pracy właśnie na podstawie czujnika temperatury. Także będę się upierał że temperatura raczej nie ma za dużego wpływu na kąt wyprzedzenia zapłonu , chodź kto wie. Jak już to czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym ma więcej do powiedzenia.
Witam, Proszę o pomoc w rozgryzieniu problemów z system start&stop oraz szyną CAN. Pierwszy problem to błąd silnika -sterownik sieci pokładowej oraz skrzyni biegów. Drugi problem to szyna CAN oraz alternator. Wiem, że w samochodzie wyłączono start&stop oraz jest po chiptuningu. W chwili obecnej w samochodzie świecą się kontrolki -DPF -czasem akumulator...
Zastawiana mnie też fakt, że jeżeli na zewnątrz jest -20, spada ciśnienie na listwie- ślinik jest trudno odpalić. Jeżeli samochód zostawię w takiej temperaturze przez kilka dni, po czym temperatura wzrośnie do -10, to silnik odpala za pierwszym razem, pozostaje tylko objaw rzucania przez kilkanaście sekund. Czy w takiej sytuacji była by to wina ciśnienia?...
Pragnę przypomnieć iż nie jest to mój pomysł na obniżenie zużycia paliwa,nie czuje się też jakimś domorosłym mechanikiem jak nazwał mnie kolega kortyleski . Jest to przypomnienie wąskiego wycinka cyklu pracy jednostki napędowej,przez który w początkowej fazie przechodzi każdy ze znanych mi silników benzynowych,na który nie mamy obecnie wpływu,ponieważ...
zmierz potencjał masy czujnika względem masy akumulatora i już będzie jasne. Czujnik Zavolaka średnio chyba współgra z epigazem. Dzięki, pomierzę. PS Czujnik temperatury red. jest elpigaz wkręcony w obudowę zamiast jednej śrubki. temperatura gazu też skacze ale czujnik jest faktycznie chyba zawoli. wszystko to byłoby zrozumiałe gdyby skoki tych wartości...
Witam. Posiadam Citroena C4 Grand Picasso 2009r z automatyczną skrzynią biegów. Silnik HDi 2.0 138KM. Sterownik SID803a 5WS40690B-T SW9666095880 HW9661642180 I to ze sterownikiem jest problem. Poprzedni właściciel walczył z przeładowywaniem turbo. Wymieniał wszystko po kolei i w końcu chyba zdecydował się usunąć FAP'a . (Uszkodzony był czujnik kopiowania...
Witam auto regularnie serwisowane, usterka: jeden dzień ciężko odpalało, w końcu nie odpaliło. akumulator żyleta, rozrusznik również, prędkość silnika przy rozruchu 260-305obr/min ciśnienie paliwa po zapłonie 2bary, przy rozruchu rośnie do 300bar odpięty zawór wydatku ciśnienie rośnie do 1400bar przepływomierz mase powietrza widzi dawka wtrysku w parametrach...
Po wstępnym rozeznaniu i pomiarach wychodzi że dawka paliwa na zimnym silniku na biegu jałowym to 5ms, czuć paliwo wydobywające się z wydechu. Słychać że gdzieś silnik pobiera lewe powietrze bo jak trysnąłem samostart to obroty idą w górę. Prawdopodobnie sterownik widząc zbyt niskie podciśnienie zwiększa czas wtrysku by je wyrównać. Co do czujnika temperatury...
Silnik 2,0 tdci ma w sofcie zaimplementowany system ochrony przed przegrzaniem - kiedy PCM zakuma, że silnik jest przegrzany, włącza wentylator na full, wyłącza klimę (jeżeli jest) i obniża moc, identycznie jak w trybie awaryjnym. Najczęściej winny jest czujnik, zwłaszcza jeżeli zdarzyło się rzeczywiście przegrzanie silnika. Ale może też być uszkodzony...
tomaszeknce Witam! Mam bardzo podobny problem. Silnik 1.6 AVU. 2002 rok w Octavii 1.6 SR. U nmie też rozerwało obudowę termostatu, dokładnie tak samo jak na Twoich zdjęciach z tematu http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic27... . Czy możesz potwierdzić że termostat był kupiony jako część "o jakości oryginału"? Dodatkowo stanął u mnie wentylator...
a czy ktoś widział dwusuwowy silnik rakietowy umieszczony w kotle gazowym: to kocioł pulsacyjny firmy AUER zwany przez nas pulsatorem Dodano po 3 teraz odrobina informacji na temat Pulsatora: KOCIOŁ KONDENSACYJNY NA SPALANIE PULSACYJNE MARKI AUER Kocioł Pulsacyjny marki AUER to przełomowe urządzenie chronione patentem. Jest to gazowy kocioł kondensacyjny...
Galaxy 1.9TDI 110PS 99rok. Gdy na dworze jest temperatura minusowa tak jak teraz było przez kilka dni to po odpaleniu szarpie silnik. Na gorącym też dobrze pali. Paliwo się nie cofa. Sprawdziłem świece podłączając je pod akumulator i są ok. Miernikiem sprawdziłem, prąd do świec też dochodzi. Czas grzania świec wydłużałem i nic to nie dało. Kąt wtrysku...
Witam wszystkich maniaków czterech kółek. Od jakiegoś czasu stałem się posiadaczem A6 C4 Avant 2.5 TDI (AAT 115KM). Mam z tym autem mały kłopot i po krotce postaram się przedstawić cała historie. O aucie wiem tyle ze poprzedni właściciel zmieniał pompe paliwa przed sprzedażą, bo stara pociekła czy cos?. Po jakimś czasie zauważyłem ze samochód zaczął...
Moze to coś pomoże Bloki pomiarowe na samym zapłonie Napięcie akumulatora12.3 V Status zapłonuZał 12V Glówny przekaznikAktywny Przekaźnik pompy paliwaNieaktywny Czujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu)0.96 V Czujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu)0.47 V Wartosc kalkulowana pozycji pedalu gazu0,00% Pedal przyspieszania w pozycji biegu jalowegoAktywny Pożądana...
Witaj. Miałem podobny problem, ale u mnie winą za zapalanie się czerwonej lampki nr 2 okazała się za niska temperatura płomienia, piec się załączał ale czujnik płomienia nie potrafił się nagrzać odpowiednio, rezultatem było pięć nieudanych prób i zawieszenie piecyka. Potem sobie przypomniałem, że się bawiłem przyciskami i chyba ustawiłem nastawy fabryczne...
Witam, Moja zafira ostatnio strasznie muli. Po krótkiej jeździe pojawia się lampka check engine i zaczyna mulić. Nie pozwala wkręcić się powyżej 2500 obr. Kody kłędów P0400 aktywny i P0704 nieaktywny. Odczyt wartości z opcom na biegu jałowym po krótkiej jeździe poniżej: Napiecie akumulatora, 13.9 V Status zaplonu, Zal 12V Pedal przyspieszania w pozycji...
maiłem możliwość podłączenia Partnera po komputer a dokładnie po to urządzenie Tester diagnostyczny DS 100E http://www.autodiagnostyka.eu/index.php?... i oto co udało mi się odczytać: błędy: - sterownik nie ciągły - brak komunikacji BSE - błąd 61 (to nie wiem co oznacza) - temperatura cieczy chłodzącej - alternator nieprawidłowy...
Mam problem do rozwiązania. Chodzi o utrzymywanie stężenia roztworu gliceryny z wodą w zbiorniku, który pracuje w zamkniętym obiegu - czyli roztwór jest z niego wypompowywany, przechodzi przez pewien obiekt który wraz z upływem czasu po trochę go zużywa i z powrotem wraca do zbiornika. Do pomiaru stężenia roztworu chcę użyć refraktometru: http://www.e-refraktometry.pl/refraktome...
Błąd P0220 i wymiana potencjometru gazu nie pomaga. Jak skasyje błąd to trochę można pojezdzić ale jak błąd wyskoczy to są takie objawy jak przyszpieszam jest dobrze ale jak zdejmie nogę z pedału gazu silnik długo schodzi z obrotów. Pedał wymieniony na używany dalej to samo jak można sprawdzić potęciometr? przedzwoniłem po kablach i to mam kost. kost....
Czym steruje ten czujnik temperatury? Dawką, zegarem, EGR etc.
No nie tylko czasem grzania świec, sygnał czujnika temperatury steruje też dawką wtrysku, kątem wtrysku, załączeniem wentylatora chłodnicy i pewnie jeszcze paroma rzeczami. Za brak grzania świec może być odpowiedzialny czujnik temperatury, sterownik, przekaźnik, bezpiecznik, okablowanie, i same świece.
Czujnik temperatury paliwa jest zintegrowany z czujnikiem ciśnienia paliwa. Znajduje się on po lewej stronie silnika nad sterownikiem w zasobniku paliwa na samym środku pomiędzy 4 cewkami od kąta i dawki.
Z16XEP nie ma przepływomierza.Te dwa przewody to czujnik temperatury zasysanego powietrza.Do obliczenia dawki korzysta z czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze ssącym i jeszcze paru parametrów.Pozdrawiam.
Czujnik temperatury ma wpływ na to jak odpala samochód bo dawka jest kalkulowana na podstawie temperatury i ciśnienia . W sterownikach Boscha odpięcie tego czujnika daje widoczną poprawę . W twoim aucie może być też sterownik Siemensa . Ja bym przede wszystkim wymienił czujnik temperatury na nowy i oryginalny . Jeśli sytuacja się nie zmieni warto podejrzeć...
dawka czujnik temperatury czujnik dawka wtrysk czujnik dawka paliwo
wężyki laguna saunier duval działanie czujnik ciśnienia cyfrowy
electrolux piekarnik dotyk prądy kirchhoffa
Nissan HR16DE 1.6 2007 – moment dokręcania nakrętki pompy oleju 25 Nm VCR Panasonic JVC – spadek jakości obrazu po zamrożeniu, ścieranie taśmy, kondensacja