Na obudowie termostatu jest czujnik cieczy chłodzącej, on podaje wskazanie temperatury na zegary? Nie wiem czy to chodzi o ten czujnik, ponieważ pokazuje dobrą temperaturę. Czy dodatkowo przekazywana jest do komputera i od niego zależy dawka podawana na rozruch?
Czujnik temperatury ma wpływ na to jak odpala samochód bo dawka jest kalkulowana na podstawie temperatury i ciśnienia . W sterownikach Boscha odpięcie tego czujnika daje widoczną poprawę . W twoim aucie może być też sterownik Siemensa . Ja bym przede wszystkim wymienił czujnik temperatury na nowy i oryginalny . Jeśli sytuacja się nie zmieni warto podejrzeć...
A co z czujnikiem temperatury płynu?
Sprawdził bym na komputerze diagnostycznym jaką temp silnika na zimnym, widzi komputer samochodu. Jeśli czujnik nie pokazuje poprawnie, dawka rozruchowa może być za mała. Jak odepniesz na zapalonym silniku na zimnym, czujnik temperatury to obroty silnika się zmieniają?
Nie ma takiej możliwości że to wina czujnika. Dawka paliwa jest wzbogacana z czujnika tylko podczas rozruchu, następnie po odpaleniu dawka sterowana jest już tylko strategią utrzymania pożądanych wolnych obrotów przez sterownik silnika. Temperatura silnika ma głownie wpływ na stopień wyprzedzenia początku tłoczenia i początku wtrysku. Podaj też wartość...
Sam sobie zaprzeczasz,ze masz uszkodzony sterownik swiec a swiece grzeja wiec w czym problem jest? to ze grzeja ? to ze ciezej pali czy jest chmurka niemusi byc zwiazne ze swiecami,zadne oporniki nic ci niepomoga .Jak bedzie silnik zimny czy ciepły sciagnij wtyczke z czujnika temperatury wówczas swieca sie załaczy na stałe i bedzie zwiekszona dawka...
Witam. Wasz problem to zbyt mała dawka paliwa. Odpięcie czujnika temperatury wymusza zwiększenie dawki i obroty sie stabilizują.
Może za duża dawka paliwa spradż czujnik temperatury lub podjedż do jakiego warsztatu na diagnozę
no to jeśli z gazem w podłodze odpala to nie immo, to raczej za duża dawka paliwa - sprawdź/podmień czujnik temperatury wody, tylko ten do komputera a nie do wskaźnika
Czym mniejsza temperatura na czujniku tym większa dawka więc "lepsze odpalanie". Odepnij czujnik i sprawdz jak pali
Oczywiście rady kolegów są jak najbardziej słuszne. Żeby potwierdzić te odpowiedzi, krótko przedstawię zasadę sterowania dawką w tego typu pompie. Za wielkość dawki odpowiada elektrozawór ("Electrovalvula de aecion rapida .....) umieszczony centralnie między króćcami wysokiego ciśnienia. Normalnie jest on w pozycji otwartej i paliwo tłoczone przez tłoczki...
panie kmieciu jak byś się coś znał to sam kod AFN wszystko o silniku mówi Dodano po 6 ostatnio ten temat był poruszany z golfem 4 sprawdź jeszcze jaki jest kąt wtrysku oraz jaka jest dawka rozruchowa podczas krecenia rozrusznikiem
Dawka na pompie, czujnik temperatury, kąt wtrysku, to do sprawdzenia, a po za tym chyba na naciągaczy trafiłaś, bez pojęcia o dieslu, takie usterki czasem usuwa się klientowi na poczekaniu.
tak ale chodziło mi bardziej o osprzet sterujacy dawka a nie sam sterownik bo jak wiadomo nie tylko czujnik temperatury odpowiada za dawke czy sie może myle ???
Daj 2 opornik na czujnik temperatury powietrza i bedzie dawka paliwa podniesion . Poszukaj w google 'partyzacki tuning pasata '
Gaz w dolocie,słabe ciśnienie paliwa,uszkodzony czujnik wał/wałek,zła dawka przez np zły odczyt temperatury. A Włączanie zapłonu kilka razy przed uruchomieniem nie zawsze włącza pompę ,tylko czasem tylko podczas kręcenia. Potrzebna diagnoza. Wróżcie dalej.
Czym steruje ten czujnik temperatury? Dawką, zegarem, EGR etc.
Do zrobienia dawka rozruchowa
Przy padającej pompie wtryskowej pomaga odłączanie czujnika temperatury, bo wtedy jest większa dawka na rozruch. Jeśli czujnik przekłamuje to też będzie ciężko odpalał. Nie masz VCDS to pojedź do kogoś kto ma albo go pożycz albo chociaż zmierz rezystancję tego czujnika w temperaturze ok 20°C.
czujnik jest nowy 4 pinowy chyba ze jeszcze nie odpowiedni ... nie wiem czy taki powinien byc bo mam wiskoze a z tego co sie orientuje to czujniki 4 pinowe załaczaja wentylator i zasilaja wskaźnik temperatury chyba ze tu jest sterowana własnie dawka przez komputer
Napiszę pierwszą moją myśl, "czujnik temperatury", a drugi post możliwe, że to potwierdza, komputer widzi czujnik (brak błędów), ale wskazania są błędne, przez co dawka paliwa jest zła.
Przepływomierz? Czujnik temperatury?
No nie tylko czasem grzania świec, sygnał czujnika temperatury steruje też dawką wtrysku, kątem wtrysku, załączeniem wentylatora chłodnicy i pewnie jeszcze paroma rzeczami. Za brak grzania świec może być odpowiedzialny czujnik temperatury, sterownik, przekaźnik, bezpiecznik, okablowanie, i same świece.
Sprawdź układ paliwowy, niska dawka rozruchowa.
Co to jest "dawka rozruchowa" w silniku z MPI? Czujnik temperatury sprawdziłeś? Jeszcze coś, nie lej paliwa do wlotu bo może Cię spotkać przykra niespodzianka. Od tego jest samostart, oczywiście używany rozsądnie.
Aby go odpalić muszę gaz mieć wciśnięty do połowy. W aso mi powiedzieli że błąd tego czujnika powoduje to że dawka paliwa jest zbyt mała na rozruch
Odczyty temperatury powietrza i silnika z komputera i licznika te same? Odpinałeś przewód czujnika tem. aby sprawdzić czy dawka paliwa się zmienia ?
Było wałkowane milion razy. Nawet na youtube marcin gruz pięknie wyjaśnił w filmiku o tym zjawisku Wiem że było wałkowane milion razy ale w tym milionie razy za każdym razem była inna przyczyna. Podlinkuj ten film bo nie mogę go znaleźć Sprawdzić stan rozrusznika,sprawdzić ciśnienie wstępne paliwa,sprawdzić parametry(temp) nie tylko wtryski.Możesz...
Czujnik temperatury paliwa jest zintegrowany z czujnikiem ciśnienia paliwa. Znajduje się on po lewej stronie silnika nad sterownikiem w zasobniku paliwa na samym środku pomiędzy 4 cewkami od kąta i dawki.
Temat będzie ciągnął się i będziemy tu "wróżyć z fusów". Podjedź do dobrego diagnosty, który pojeździ z Tobą tym autem i sprawdzi jak działa przepływka, jakie jest ciśnienie wymagane, uzyskane, jaka dawka paliwa, jakie wskazania czujników temperatury, jak z zapłonem, jak z przyspieszaczem w pompie (zdaje się bosch). A jak chcesz dalej kombinować, to...
Może być tez problem z czujnikiem temperatury. Komp dostaje info, że na zewnątrz jest +20 a nie -20 stC, stąd dawka startowa i jej wyprzedzenie nie są wystarczająca. Odepnijcie czujnik temperatury (komp dostanie info, że jest zima syberyjska i da grzania i paliwa, ile się da) i wtedy spróbujcie. o którym czujniku mowa i gdzie go znaleźć?
Sprawdz oporność czujnika temp.Przy temp.silnika ok90 st.powina wynosić od 250 Ohm do 350 Ohm.Czujnik temp.paliwa znajduje sie w pompie wtryskowej.Wg.tej wartości korygowana jest dawka paliwa oraz punt zapłonu
Wtrącę się w temat i zasugeruje coś. Silniki diesla tdi biorą obroty z altenatora na podstawie temp silnika i obrotów ustalana jest dawka startowa . Sprawdź kolego alternator to element który może dla ciebie pracuje poprawnie i napięcie ładowania ma dobre ale dopiero jak pracuje w obrotach powyżej 800 obr/min Przy rozruchu może byc tak że ECU nie widzi...
Kolego myśle iz to nie problem czujnika ,bez diagnozy testerem niczego sie nie dowiesz.Tak jak kolega wyzej ci napisał iz po odpieciu tego czujnika ECU widzi przerwany obwód i sterownik porzypisuje swoje wartosci(inna dawka paliwa) itd. Dlatego widac różnice w jego pracy
Czy to jest na pewno MPI? Z tego co słyszałem to załączanie wentylatora "z chłodnicy" miały silniki SPI (jednopunkt), były tam właśnie trzy czujniki, w chłodnicy (wentylator), w głowicy (kontrolka) i termostat (sterownik silnika). W MPI (wielopunkt) czujnika w chłodnicy nie było, wentylatorem sterował sterownik silnika i podobno był tylko jeden czujnik...
Auto po zdjęciu wtyczki z czujnika temperatury przy termostacie - odpala bez większych problemów. Można pójść skrótem jak ja, zakupić na pewnym portalu coś typu "diesel źle odpala'', czyli przekaźnik czasowy, który przerywa obwód na czujniku temperatury. Wtedy dawka paliwa zostaje zwiększona, świece grzeją i samochód odpala na ciepło czy zimno bez problemu,...
Ja miałem podobne objawy,tylko jak był ciepły silnik gdy go zgasiłem to już go nie odpaliłem . Jak ostygł odpalał na dotyk tzw. Odkręciłem filtr z gardzieli gaznika na ciepłym już silniku, nie gasząc silnika .A tam dawka jak z butelki ,wymieniłem czujnik temperatury silnika auto chodzi normalnie do dziś. 106 . 1.0 .1999 r.
Czujnik temperatury płynu.
Czyli wszystkie czujniki praktycznie masz uszkodzone +alternator. Chyba że po części masz zakwizytowane przebiegi zdarzeń, które wystąpiły i nie zostały skasowane. Jeśli o takie rzeczy pytasz, to raczej sam nie poradzisz. Wszystko jest do naprawienia, ale warunek-trzeba określić kondycję mechaniczną motoru, choćby ciśnienie w cylindrach,rozrząd cisnienie...
Świece na gazie to co 20 tyś raczej trzeba wymieniać. Sprawdź u mechanika z kompem czasy wtrysku na Pb i będzie wiadomo czy je ruszać. Sprawdza wskazania temperatury na komputerze jak widzi je sterownik silnika bo może dawka jest nieodpowiednia przez błędne wskazania czujnika temp. Na zimnym jak odepniesz przewód od czujnika temp to zmienia się odgłos...
Witam moja Oki II kombi 4x4 PD 105Km ma to samo. przebieg 170K mil:) wiec zaczynam walkę od niedzieli. Z przeczytanych informacji w całym internecie:). Do sprawdzenia: 0. zużyty silnik/słab kopresja na ciepłym. Nie chce mi się wierzy spanie w trasie bez systemy 4x4 4,7 l/100km przy 130 km/h. Z 4x4 6,5l/100km 1. Rozrusznik 2. czujnik temperatury silnika...
Często zdarza się, że uszkodzony czujnik temperatury ma stałą rezystancję, w takim przypadku sterownik silnika "widzi" temperaturę cieczy ok 70 °C, dawka paliwa jest zbyt mała aby uruchomić silnik na mrozie. Jeszcze jedna uwaga, w grupie VW powszechnie montowany jest podwójny czujnik temperatury cieczy, we wspólnej obudowie znajduje się czujnik, który...
Z16XEP nie ma przepływomierza.Te dwa przewody to czujnik temperatury zasysanego powietrza.Do obliczenia dawki korzysta z czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze ssącym i jeszcze paru parametrów.Pozdrawiam.
Stawiałbym na czujnik temperatury. Komputer "widzi" zimny silnik i dawka paliwa jak na ssaniu. Nowy czujnik kosztuje mniej niż 50 pln. O ile dobrze pamiętam wygląda tak: http://obrazki.elektroda.pl/9987254000_1...
Nieznane są algorytmy Żabojadów. Dla przykładu już dwa razy mi się trafiło w 607 i 406 komputer silnika pokazuje błąd czujnika temperatury powietrza. Przy wlocie powietrza czujnik sprawny ale ten pod prawym lusterkiem nie podaje temperatury do wyświetlacza. Po naprawieniu czujnika pod lusterkiem, komputer silnika błędów już nie widział. A w Twoim przypadku...
Dzień dobry,podłączyłem komputer jeszcze raz aby sprawdzić jakie dokładnie parametry się zmieniają a więc tak po odłączeniu czujnika temperatury cieczy chłodzącej temperatura na komputerze pokazuje -10c zmierzona dawka paliwa do rozruchu 59,28mm3/suw nie odpala,po założeniu wtyczki (akurat silnik był ciepły 56c) zmierzona dawka paliwa do rozruchu 31,20mm3/suw...
Czujnik na wale daje impulsy do komputera sterującego w jakim położeniu znajduje się wał, drugi czujnik z wałka analogicznie. Jak są problemy z czujnikami to komputer nie wie jak sterować wtryskami i zapłonem i korygować wyprzedzenie czy opóźnić, wtedy dochodzi do tego spalanie stukowe i może być przy tym dźwięk jakby od zaworów, popychaczy. Musisz...
Elab ominięty. Gdy odepniemy czujnik temperatury silnik zapala po dłuższym kręceniu. Jednak dawka jest tak duża że ciężko go wkręcić na obroty.
A próbowałeś może w momencie gdy nie chce odpalić zdjąć wtyczkę od czujnika temperatury który podaje sygnał do sterownika?zwiększyła by się dawka paliwa i jeśli by odpalił to być może coś ze sterem.
Paliwo dociera, czyli jak: ledwo cieknie, czy daje strumykiem pod ciśnieniem? Podczas kręcenia obroty widzi? Jokerro, a tam nie ma czujnika temperatury powietrza w przepływomierzu? Jak dawka podczas kręcenia i napięcie na nastawniku.
Wydaje mi sie, że Twój czujnik temperatury wariuje. Sterownik dostosowuje dawke do temperatury silnika a jak czujnik podaje "zły sygnał" to i dawka jest zła. Musisz sprawdzić rezystancje czujnika w momencie objawów i będziesz wiedział. Czujnik to rezystor ntc-rezystancja maleje z wzrostem temp. lub ptc rez. rośnie. Sterownik mierzy spadek napięcia na...
Tak błąd nastawnik coś tam górna dawka paliwa, i ona mi co jakiś czas się załącza różnie, a ta temperaturę mam 115-120 C° jak się rozgrzeje i czy to wina będzie czujnika temperatury płynu chłodzącego? Chyba tak co? I czy przez to może się też załączyć komunikat,, werkstatt motorgestet!"i miga ta kontrolka świec i błąd to 17970 i P1562.
Czujnik temperatury w tym komputerze mierzy temperaturę zewnętrzną otoczenia. Na jego podstawie obliczana jest dawka gazu, oraz kiedy ma przełączyć się z benzyny na gaz. Instalacja gazowa jest V generacji z wtryskiem ciekłym gazu. Nie ma tu typowego reduktora do którego podłączony jest czujnik temperatury.
Jak koledzy pisali najprostsze do sprawdzenia to świece. Z tym że w przypadku całkowitego uszkodzenia chociażby jednej świecy po odpaleniu powinna przez jakiś czas (około 1 minuty) mrugać kontrolka od świec. Kolejna sprawa to sterownik, a dokładnie czas nagrzewania świec. Kolejne etapy to filtr paliwa, możliwa woda w układzie. Może czujnik temperatury,...
Witam! Jezeli jest luzny lub niepodlaczony czujnik temperatury to calkiem prawdopodobne ze silnik jest przez sterownik traktowany jako "zimny".Wowczas dawka paliwa bedzie znacznie wieksza aby zapewnic plynna prace i jakies osiagi.Moim zdaniem na chwile obecna nalezy czujnik wlozyc do goracej wody i zmerzyc opornosc.Wowczas zlacze czujnika potraktowac...
Problem w tym że właśnie czujnik temperatury ma decydujący wpływ na wielkość dawki paliwa. Motor zimny dawka duża (odpowiednik ssania), ciepły mała.
Czujnik temperatury jest chyba wporzadku, z dogrzewaniem nie ma problemu. Poprawnie wskazuje
(Tylko nie wiem po co ta szyna i te wężyki, skoro wtryski są z przodu i wężyk zaopatruje je w ropę.) To właśnie ta szyna zasila wtryski paliwem pod ciśnieniem, a wężyki to tzw. przelew. Tak to działa w systemie CommonRail który masz w tym silniku. Pompa wysokiego ciśnienia napędzana z paska rozrządu zasila paliwem wtryski przez wspólną listwę (stąd...
Brak grzania świec brak rozruchu - wtryskiwacze, jakość paliwa lub kiepski stan techniczny silnika. Choć możliwe że przez tą mapę w ECU nie ma dawki rozruchowej. Odpenij czujnik temperatury silnika gdy nie pali sprawdź różnicę.
Przysiada pomału pompa wtryskowa. Zacznij od diagnozy kąt wtrysku oraz dawka. Kanał 000 i 001. W internecie znajdziesz właściwe wartości dla sprawnej pracy pompy
W czasie pierwszych 5 sek. działa dawka rozruchowa , a następnie w zależności od temperatury silnika. Sprawdz czujnik temp. dla ECU. Sondę i jej "emulacje" zostaw w spokoju.
Witam wszystkich, od kilku miesięcy borykam się z podobnym problemem, mianowicie po przejechaniu przynajmniej 100km odcinka po zgaszeniu auta silnik nie chce ponownie odpalić, tylko że u mnie jest ZERO reakcji, kontrolki świecą się jak trzeba, elektryka działa ale po za tym nie dzieje się nic z silnikiem. Jedyne co pomaga to odłączenie na kilka minut...
Dzien dobry .Mam jeszcze jedno pytanie odnosnie czujnika temperatura ,moze ktos wie ktore piny w nim (a sa cztery )sa odpowiedzialne za sterowanie ta dawka w momencie rozruchu i jakie powinny byc opornosci na nich zaleznie od temperatury .Czujnik ma takie symbole bosch 0281 002 177 lub 039 906 051 niewiem ktory opis czujnika jest prawidlowy.
Ściagnij wtyczkę z czujnika temperatury i spróbuj zapalić go. Jak zapali bez problemu to wina pompy-za mała dawka wstępna.
Sprawdz czujnik temperatury. Jak bedzie uszkodzony to na zimnym silniku dawka paliwa bedzie za mała i nie bedzie chodził, jak sie rozgrzeje to wszystko oki. Napisz który to rok
W pompie wtryskowej tego silnika są elementy wykonawcze zawór regulacji momentu wtrysku i nastawnik dawki. Czujnik temperatury paliwa również. Teoretycznie po pdaniu napięcia ok. 1,5 V do nastawnika dawki i 12 V do elektrozaworu możemy uruchomić ten silnik bez możliwości korekty momentu wtrysku TYLKO PO CO !!!!!! Takie uruchomienie nic nie mówi o pracy...
Witam "wtryski sprawdzone na kompie " wtryski sprawdza się na- Tester ciśnienia wtryskiwaczy diesel- a nie na kompie "sterowniku ECU". Dawka rozruchowa na pompie wtryskowej ustawiona właściwa a jak czujnik temperatury silnika i powietrza zasysanego działa czy coś pokazuje jakieś prawidłowe temperatury .
Wpływ na to spore spalanie może mieć : - zbyt duża dawka paliwa ustawiona na nastawniku pompy wtryskowej, - uszkodzony czujnik temperatury lub dodany do niego rezystor, - ciągle otwarty termostat lub jego brak, - wycieki paliwa z układu zasilania, - założony przez poprzednika chip box.
Mam pytanie co do tego czujnika Jest w tych autach 2 czujnik od temperatury bo moze ten czujnik co w pompie siedzi moze to nie on a inny bo jak go odlaczam to mi swiece grzeje i troche pali ale taki efekt jest mojm zdaniem jagby cos dawka za slaba byla moze cos na pompie czy na wtryskach ? i czy jest 2 czujnik od temp Pozdro dziekuje.
Podłączyć się pod komputer, tak samo jak w somochodzie, sprawdzą ci jakie ma błędy w pamięci,oraz sprawdzą działanie potencjometru przepustnicy,selenoidu regulacji dawki paliwa, czujnika temperatury, jeżeli jest to możliwe to zrobią uaktualnienie oprogramowania Wszystko zależy też od rocznika produkcji tej piły, bo tam było dużo zmian na przestrzeni...
Niestety ślepa uliczka. Po odpięciu czujnika temperatury wzrost spalania i dawki w skrajnych przypadkach może zrobić się dziura w tłoku.
Dawka za wysoka i dlatego lepiej sie zbiera ale szarpie i jeszcze do tego przyśpieszony zapłon i oszukany czujnik temperatury, jednym słowem wiejski tuning.
Do sprawdzenia: ciśnienie paliwa-jak będzie słabe to wtryski będą pluły a nie rozpylały i paliwo nie spali się dobrze w cylindrze i będzie spalać się w katalizatorze regulator ciśnienia paliwa na listwie paliwowej lub przy pompie w baku podciśnienia-fałszywe powietrze które może powodować też błąd EGR z racji błędnych odczytów przepływu powietrza MAP...
czujnik płynu chłodzącego,komputer zczytuje z niego wartość temperatury i steruje dawka paliwa przyciął sie i cały czas daje sygnał że silnik jest rozgrzany
Możliwe, że padł czujnik temperatury i przez cały czas podawana jest wzbogacona dawka paliwa, taka jak dla zimnego silnika zaraz po uruchomieniu. Jeśli masz jakiś miernik to warto także zajrzeć do lambdy.
Są dwa możliwe rozwiązania: dwa czujniki, jeden dla sterownika silnika a drugi dla włączenia wentylatora (bimetal) lub jeden czujnik tylko dla sterownika silnika i ten włącza wentylator ale po jego odpięciu wentylator powinien zacząć pracować. Mówisz że po odpięciu pokazuje -40. Pokazuje to na liczniku czy komputer mowi o tym że sterownik silnika widzi...
Jak silnik nie bedzie miał swojej normalnej temp. pracy to będzie cały czas zwiększona dawka paliwa przez sterownik ustalana. Tak jest, czyli potwierdziłeś coś, o czym przekonał mnie wyżej kolega, pisząc, że gdyby to był czujnik temperatury, to samochód paliłby więcej również w trasie, a w trasie pali dobrze.
Czy jeśli zgram soft z komputera samochodu będziesz w stanie mi go odpowiednio przerobić? Oczywiście zapłacę za tą usługę. Jaki koszt? Nie zajmuję się tym. U mnie te temperatury są zbyt niskie żeby mógł się wypalić - okolo 300*C Dlaczego są takie niskie? Temperatura nie jest zależna od prędkości obrotowej silnika lecz od obciążenia, większe obciążenie...
Aaa i sprawdź sobie też temperaturę np CH 01, ale na zimnym nieodpalanym silniku to zobaczysz czy cię czujnik nie oszukuje. Jak auto stało całą noc powinno pokazywać mniej więcej temperaturę otoczenia.
Problem usunięty :D ale powstał inny 8O . Sprzęt włącza się słychać że wszystko pracuje tak jak powinno ale strasznie kopci. Wydaje mi się że nie osiąga pożadanej temperatury. Czy to może być wina sterownika czy może czujnika temperatury albo świecy:?: A co jeszcze wydaje mi się ze jest zaduża dawka paliwa ponieważ wraz ze spalinami wylatuje ropa. A...
Seicento 0,9 do podstawowego wyliczenia dawki wtrysku wymaga czujnika prędkości obrotowej i czujnika podciśnienia. Potem dochodzi jeszcze czujnik temperatury cieczy, temperatury powietrza dolotowego, położenia przepustnicy i na koniec sonda lambda, ale chyba te dwa podstawowe by wystarczyły. Dawka pewnie była by za duża, ale nie bardzo można manipulować...
Może i w Norwegii mają inne przepisy i zasady, nie będziemy tu się na ten temat rozwodzić. Czarne świece to albo za bogato albo za słaba iskra. W pierwszym przypadku pewną rolę odgrywa wspomniany wcześniej czujnik temperatury silnika. To on między innymi decyduje o dawce paliwa potrzebnej do rozruchu. Przerwa w obwodzie czujnika to naj niższa temperatura....
A może to jest wina uwalonego czujnika temperatury silnika? - sprawdzałeś go >? (jeżeli czujnik jest uszkodzony i wysyła informację do komputera silnika, o zbyt wysokiej temperaturze, np.: 100-105•C wówczas dawka rozruchowa moze zostać mocno ograniczona a nawet obcieta, aby uniemożliwić użytkownikowi dalszą jazdę z przegrzanym silnikiem. Ja też miałem...
No to w takim razie zostaje dawka paliwa (startowa, czy jak tam nazywasz bo z różnymi nazwami się spotkałem już). Podkręć i przetestuj. Niektórzy robią to też jakimś rezystorem na czujnik temperatury, ale tu musisz doczytać, bo moja wiedza się kończy w tym momencie. Czy architektura w twoim mieście wygląda tak jak na zdjęciach dostępnych w Google? To...
Przed odpaleniem wyciągnij wtyczkę czujnika temperatury wody,i jak lepiej odpali to pompa do regeneracji,za mała dawka paliwa na rozruchu,albo mapa do zmiany w sterowniku.
Witam w tym silniku gdy silnik się przegrzewa występuje ograniczenie mocy (minimalna dawka wtryskiwanego paliwa) , ale tylko jak temperatura płynu chłodzącego przekroczy 100 st C. Może być uszkodzony czujnik temperatury płynu ten z białą kostką, bo z niego idzie info do komputera i ten może zmniejszyć dawkę paliwa. Czujnik może również podawać zawyżoną...
A czy sprawdzałes czy dochodzi prąd do swiec ? może za mała dawka rozruchowa w ECU -koszt 400 zł -tak koledzy piszą na forum No i czujnik temperatury bym sprawdził
Dawka startowa,google i setki tematów o nie paleniu na ciepło i paleniu od "strzała" z odłączonym czujnikiem temperatury w grupie vw silników 1,9 tdi.
Moze poprostu czujnik temperatury cieczy, to od niego tez zalezy jaka jest dawka paliwa na zimnym i na cieplym silniku. To ze zalewa jedna ze swiec to moze sie cos dziac z wtryskiwaczem.
ja mam identyczny problem z moim mondeo. mam 1.6, 1995. probowalem roznych sposobow, oporniki pod czujnik temperatury ktory steruje kompem i dawka paliwa- w tym przypadku nie pomoglo, bo mimo to niema tzw ssania, czyli niema tych 1500 obr po odpaleniu, dlawi sie na niskich obrotach,trzesie i ciezko wchodzi na obroty, dopiero po jakims czasie jest lepiej....
Tak a jak jest silnik zimny i sonda nie pracuje dawka paliwa jest większa niż po zagrzaniu silnika do temperatury pracy właśnie na podstawie czujnika temperatury. Także będę się upierał że temperatura raczej nie ma za dużego wpływu na kąt wyprzedzenia zapłonu , chodź kto wie. Jak już to czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym ma więcej do powiedzenia.
dawka paliwa jest ok i z pompa wszystko ok.a świece są ok bo jak ściągnę kostkę od czujnika temperatury to świece grzeją i odpala lepiej..a kontrolka od świec na ciepłym i zimnym gaśnie od razu po przekręceniu stacyjki.
Jak odepniesz czujnik temp start jest optymalizowany pod najniższe temperatury (długie grzanie świec, wysoka dawka). Jaki masz początek (statyczny rzecz jasna) wtrysku???
Ważny jest jeszcze moment wstrzykiwania paliwa i czas trwania wtrysku. Żeby było ciekawiej to w przypadku niektórych silników by uzyskać moment 400Nm przy 1000Rpm potrzeba 75mg paliwa a naprzyklad przy 2500Rpm wystarczy go 70mg. Ale najprościej: wciskasz pedał gazu, otwierasz przepustnice, przez przepływomierz albo czujnik ciśnienia w kolektorze przepływa...
Też tak myślałem powymieniałem filtry ponownie uszkodzone urządzenie nadmiarowe w zbiorniku wymieniłem, wężyki dolotowe i powrotne paliwa z pompy wymieniłem na przeźroczyste wymieniłem membranę na ręcznej pompce przy filtrze pompa uszczelniana w zeszłym roku. Nic nie cieknie nie kapie dołożyłem nawet dodatkowy zawór zwrotny na układzie paliwowym. Pompę...
Niekoniecznie serwis pompy, a ustawienie rozrządu może być złe Dodano po 1 diagnostyka, czytanie parametrów to podstawa. Pozdrawiam Zanim pompa została wyjęta musiałby sie rozrząd przestawić gdyby to była wina złego ustawienia rozrządu. Poza tym przy montażu pompy rozrząd był ustawiany za pomocą blokad. Czy możliwe jednak żeby sterownik pompy dostawał...
W 1Z masz czujnik otwarcia wtryskiwacza i czujnik regulatora paliwa (ten drugi jest zintegrowany z nastawnikiem dawki). A w nastawniku nie jest przypadkiem czujnik temperatury paliwa? O żadnym innym czujnik w nastawniku nie słyszałem. Co do mechanicznego przestawiania nastawnika to owszem dawka widziana przez VCDS się zmienia... ale w przeciwną stronę...
Jak wyżej pisałem sprawdź czujnik i jaką temperaturę widzi sterownik, bo gdy odczytuje np. temperaturę ujemną to automatycznie zostaje zwiększona dawka paliwa ( w konsekwencji wzrost obrotów )
Witam serdecznie. mój golf 4 z 99 1.9 tdi 90km Auto ma już swoje lata, Kompresja i dawka paliwa to minimum do odpalenia. Jak kolega poprzedni zaznaczył odepnij czujnik temperatury i jeśli odpali to przyczyny należy szukać w dawce paliwa, (pompa wtryskowa, nastawnik, regulacja) Jeśli uda się uruchomić to po nagrzaniu silnika wyłącz wszystkie odbiorniki...
Winny może być czujnik temperatury ja sterownika widzi tam. powietrza 30 stopni a jest 0 to nie załącza świec i dawka rozruchwa paliwa też jest inna zobacz jaka tem. widzi w parametrach
czujnik dawka wtrysk dawka czujnik temperatura czujnik dawka paliwo
schemat silnika pralki siemens zdjąc simloka pendrive odczyt linux
uzwojenie silnika schemat elektryki skutera
Honda CR-V 2012 P0339 – przerwa obwodu czujnika CKP A, diagnostyka, objawy, naprawa IRS20752 + STD35NF06L – dobór kondensatora bootstrap do podtrzymania MOSFET przez 30 s