Cześć Panowie. Problem rozwiązałem, przyczyną był uszkodzony sterownik silnika firmy Prince. Po zamienieniu i oczywiście sklonowaniu auto zaczęło pracować normalnie. Dodam że sterowniki nie są zamienne ze sterownikami tego samego silnika do V50.
Dzień dobry,podłączyłem komputer jeszcze raz aby sprawdzić jakie dokładnie parametry się zmieniają a więc tak po odłączeniu czujnika temperatury cieczy chłodzącej temperatura na komputerze pokazuje -10c zmierzona dawka paliwa do rozruchu 59,28mm3/suw nie odpala,po założeniu wtyczki (akurat silnik był ciepły 56c) zmierzona dawka paliwa do rozruchu 31,20mm3/suw...
Nie ma takiej możliwości że to wina czujnika. Dawka paliwa jest wzbogacana z czujnika tylko podczas rozruchu, następnie po odpaleniu dawka sterowana jest już tylko strategią utrzymania pożądanych wolnych obrotów przez sterownik silnika. Temperatura silnika ma głownie wpływ na stopień wyprzedzenia początku tłoczenia i początku wtrysku. Podaj też wartość...
Czym zapisywałeś ECU w benchu? Miałem z tym silnikiem już identyczne przeboje, widział wszystko,mnie sterował wtryskami. Problemem były sumy kontrolne i objaw był bardzo podobny po 3 zapaleniu - umarł.
Czy odpowiada on za zwiekszenie dawki paliwa podczas rozruchu zimnego silnika Nie. To jest tylko zwiększenie wolnych obrotów na zimnym silniku. W środku pompy jest połączona z główną dźwignią gazu. Dawka tzw rozruchowa jest włączana automatycznie po zatrzymaniu silnika. Wyłącza się po osiągnięciu około 400-500 obrotów silnika. Jest wytyczną szczelności...
Jaka dawka paliwa w momencie rozruchu?
jaki przebieg tego autka, jak powyżej 200 tyś to pompa już wyeksplatowana, za mała dawka paliwa przy rozruchu na zimnym silniku ( jedynie można oszukać kompa poprzez założenie specjalnego przekaźnika --ja tak mam i jest super
Przed odpaleniem wyciągnij wtyczkę czujnika temperatury wody,i jak lepiej odpali to pompa do regeneracji,za mała dawka paliwa na rozruchu,albo mapa do zmiany w sterowniku.
Ciśnienie na CR ,sygnały wał/wałek,temperatura,dawka paliwa,sterowanie wtryskami,spadek napięcia podczas rozruchu. Jak tego będzie pewny to wykręca wtryski i wiezie do regeneracji.
Problem z odpaleniem jak go dziś po kilku długim kręceniu rozrusznikiem odpalę to do końca dnia będę palił od pierwszego przekręcenia stacyjki nie będzie znaczenia czy zimny czy ciepły (może na ciepłym trochę gorzej). Jak jest zimno to startuje od razu wręcz niczym wystrzał. Ciepło jak wcześniej był uruchamiany to w miarę może nie zawsze za pierwszym...
Czym diagnozowane i przydałby się log parametrów z próby rozruchu, zwłaszcza temperatura silnika, dawka wtrysku, przepływ powietrza, ciśnienie paliwa i napięcie instalacji.
Też mi sie wydaje ze musi być coś z rozrządem i dawka paliwa przy rozruchu, ale po sprawdzeniu vagiem rozrząd jest ustawiony prawidłowo. Na forum wyczytałem ze może być problem związany z wyrobionym klinem w kole rozrządu na wale korbowym. dodam ze przy odpalaniu samochód kopci na kolor biały wpadający w niebieski ale po chwili ustępuje kopcenie. A...
Oszukanie czujnika temp nie po to aby świece grzały dłużej a po to aby dawka paliwa była jak dla zimnego motoru-czyli większa. Niestety pompa zalicza padakę- trzeba szykować kaskę. Pozdro -lecę na wódę
za duża dawka paliwa przy rozruchu zimnego silnika. jednak chyba ma coś współnego z czujnikiem temperatury ... jeszcze jedno pytanie, jaki powinien pokazywać przepływ powietrza gdy auto jest na zapłonie? bo u mnie cały czas stoi na 327g/s nawet przy odłączonej przepływce. Dodano po 55 a ten czujnik położenia w pompie wtryskowej to jak go zlokalizować?
ciśnienie zdecydowanie za małe wpływ na dawkę paliwa podawaną na rozruch ma jeszcze czujnik temp.
Witam, powodem tego problemu może być żle ustawiony gaźnik (dawka paliwa).
Witam ! Mam mega problem z volvo v70 2.5 tdi 1998r, Z autem bylo wszystko ok do momentu wyjecia akumulatora. Po zalozeniu nowego auto odpalilo normalnie(od strzala) po chwili zgaslo. Kolejne odpalenie z mega trudem - zaslona dymna i po 2 sekundach pracy zdechl. I teraz jest tak caly czas, ledwo odpali i gasnie. Pozyczylem autocoma delphi. Wykasowalem...
To jest tak dobrane w tym motorze że przyspiesza się lekko zapłon i jednocześnie dawka paliwa.
U Ciebie powinna być pompa Boscha EDC. Pojedź jeszcze raz na komputer i wejdź w parametry dawki przy rozruchu. Tym bardziej, że po 5 min nie pali. A w Gdańsku masz warsztat, który Ci to naprawi bez problemu. Pezal
Hmm, nie bardzo rozumiem co miałeś na myśli. Też pomyślałem o wtryskiwaczu, no ale czy nie pojawił by się jakiś dym z wydechu? Teraz rozruch silnika przeprowadza się z delikatnie wciśniętym pedałem gazu, po mocniejszym wciśnięciu pedału po prostu nie miłosiernie detonuje na tym cylindrze, tylko podczas rozruchu. Nie znam na tyle budowy tej pompy wtryskowej...
Wiem co pisze,temat z tego roku,rajdowe gsi. Nawiasem w obecnych temperaturach jest znacznie podwyzszona dawka paliwa podczas porannego rozruchu i do tego brak informacji o zmknietej przepustnicy spowoduje problem z rozruchem. Odnosnie diagnozy tych sterownikow,totalna kicha i masakra,owszem bledy mozna zczytac,ale co chodzi o taktowanie parametrow...
Albo były jakieś swapy (silnik, sterownik) albo diagnosta tak wybrał profil do diagnostyki. Niestety na wygląd nie potrafię rozpoznać. W każdym razie 6 cyl w 320i ma więcej niż 2 litry pojemności, ale nie wiem czy 2,2 czy 2,3. Poza tym, w przedliftach lub poliftach występowała wersja 323i z silnikiem 6 cyl 2,5 litra, troszkę słabszym niż w 325i. Myślę...
Jak dymi na biało to za mała dawka paliwa i (lub) za niskie ciśnienie sprężania. Na ekodieslu trudniej odpalić zimny silnik. Ważne też są obroty silnika podczas rozruchu. NIE DOCIERAJ SILNIKA POZOSTAWIAJAC GO NA WOLNYCH OBROTACH.
To nie jest ssanie tylko zwiększanie dawki paliwa przy rozruchu. Ssanie występuje tylko w gaźnikach. Kolego a jesteś pewien? Bo wg mnie to jest wyprzedzenie kąta wtrysku, a nie jak więkoszość twierdzi "ssanie" czyli większa dawka paliwa. a Propo tematu to chyba raczej nikt Ci nie podpowie na chybił trafił, jaki przebieg auta?
:cry: MAM PROBLEM Z ROZRUCHE NIE PODAJE 1 DAWKI PALIWA PRZY STARCIE UKŁAD STERUJĄCY TO "JATRONIK"GDIE TO SZUKAC W STEROWNIKU LUB PRZEPŁYWOMIERZU
2001r silnik 2,5 tdi 102 PS przebieg 230 tyś. Filtr tu nie ma nic do rzeczy. Wymieniłem go bo myślałem że się przytkał. po wymianie silnik zapalił normalnie. Problemy z odpalaniem pojawiły się przed wymianą filtra i nie wiązał bym tego z problemami z odpalaniem. Dodano po 4 Podłączyłem vag i odczytałem kilka danych, może wam to coś podpowie. Logi robiłem...
7 bar przy 3 tys powinno być. Do rozruchu 1 bar wystarczy. Jaka dawka paliwa na wolnych na średnio rozgrzanym silniku?
Paliwo z pompy musi iść na powrót przez zaworek znajdujący się w śrubie przelewowej, może być na niej oznaczenie OUT. Wewnątrz pompy musi być paliwo pod ciśnieniem i w nadmiarze tak żeby przechodziło przez zaworek na powrót. Jak silnik kopci na biało w czasie rozruchu to jest za mała dawka paliwa wtryskiwana.
nie wiem jaką masz instalację gazową ale tu może być przyczyna ponieważ przy odpalaniu na gazie najpierw jest mała dawka paliwa a potem dopiero gaz ,a przy odpalaniu na benzynie komputerek od gazu może oszukiwać i silnik nie dostaje odpowiedniej dawki paliwa przy rozruchu moim zdaniem przydało by się podłączyć autko do komputera i zobaczyć czy nie wykaże...
Zobacz czy pali na pych O właśnie dobra sugestja , w związku z tym przypomiała mi się podobna sytuacja z tym że odpalał nieregularnie nie tak jak piszesz , przyczyna ,[ czujnik położenia wału ] mało prawdopodobne w twojm przypadku lecz cóż podobnież cuda się zdażają , co do czasów wtrysku nie wiem czy dobrze to uimę ale czasy wtrysku to jest jak dodanie...
wymien filtr paliwa najtanszy koszt.bialy dym sie pojawia poniewaz jest za mala dawka paliwa
najczestrza przyczyna problemu z rozruchem w gazowniku jest za uboga dawka paliwa spowodowana przytkanymi wtryskiwaczami. rada to sprawdz cisnienie paliwa i wyczysc wtryskiwacze
Przewód spalinowy nie jest tu problemem chyba że by było go 10m. Ja doszedłem do tego w TGA po podłączeniu komputera bo parametry rozruchu były ok nawet taktowanie pompy paliwa natomiast dawka paliwa była za duża i to powodowało przegraznie agregatu
Jeżeli wiesz to podziel się wiedzą a nie nabijają się że ktoś chce pomóc. Gdzie widzisz tutaj nabijanie się? Podałem, co teoretycznie może wpływać na problem. Umiesz czytać, prawda? Możecie sobie pisać i zaśmiecać forum, albo zaproponować coś autorowi. Ja proponuję diagnozę. Trzeba zmierzyć ciśnienie paliwa podczas rozruchu. Trzeba sprawdzić synchro...
A my w czym mamy Ci pomóc?? jesli dobrze kojarze silnik to ta gruszka to "pzyspieszacz" działa w ten sposób, ze po odpaleniu ciegno jest wciagane i obroty zwalniają, zmniejsza sie dawka paliwa Ten element służy do zwiększenia dawki podczas rozruchu jesli to taka pompa http://obrazki.elektroda.net/57_12198360... Tak. ten element ma duży wpływ na spalanie
próg obrotowy rozruchu a dawka to dwie rózne rzeczy. zmien kodowanie na automat i zobacz czy odpala
tak jest mapa rozruchowa , w niej jest dawka paliwa dla rozruchu silnika , do tej dawki dodawane są korekcje , jedną z nich to korekcja otwarcia wtryskiwacza to zupełnie naturalne ze mapa rozruchu określa dawke paliwa , a żeby dawka sie zgadzała musi być uwzględniony czas reakcji wtryskiwacza ponieważ w tym czasie nie podaje on paliwa i tak jeśli masz...
Obawiam się, że pompa po 1995 roku i przed nie jest zamienna. Z kilku powodów, w tym ze względu na zmianę sposobu sterowania przy rozruchu. Lucas Epic ze względu na wymagania odnośnie czystości spalin zmieniał ciśnienie wtrysku i sposób pozycjonowania nastawników pompy podczas rozruchu. Co prawda ciśnienie w późniejszym systemie (po 1995r) było wyższe,...
Witam. Miałem identyczny problem (98 r. AHF, 110 km). Pomogła zmiana dawki paliwa na rozruchu (koszt 400 zł) - pali na dotyk.
Wykluczyłeś rozrząd i świece żarowe, sprawdź ciśnienie w cylindrach i dawkę paliwa na rozruch.
Witam Serdecznie Panowie mam kolejny problem. zakupiłem Smarta .auto stało około 3 miesięcy nie odpalane. poprzedni właściciel miał problem bo auto wchodziło w tryb Awaryjny i dymiło.. więc kupił inne Auto,po zrzuceniu z Lawety naładowałem Akumulator i rozpocząłem próbę startu która się nie powiodła kreci ale nie zapala niby próbuje wydostaje się dym...
Nie każdy Fiat. Mam trzeciego (Uno, Bravo, Stilo), wszystkie z przebiegiem powyżej 100 tys. i dopiero teraz pojawił się podobny problem. Objawy identyczne jak u autora postu. Silnik ten sam. Zjawisko występuje wyłącznie w okresie zimowym, czyli ma prawdopodobnie związek ze świecami żarowymi, temperaturą i dawką paliwa podczas rozruchu. Na forum alfaholików...
Poszukaj czujnika temperatury i spróbuj go oszukać zaniżając temperaturę na czas rozruchu. Wskazany jakiś przełącznik,żeby to działało na czas rozruchu. Jeśli to układ zasilania byłby na CR to także zwiększy się dawka rozruchowa paliwa.
I tak to właśnie jest, jak się tanie agregaty kupuje, ale nic, zobacz czy jak psikniesz plaka do dolotu, albo strzykawką wstrzyknij paliwo do dolotu, może dawka paliwa za uboga, albo się zalewa na ssaniu, a może zaworek iglicowy w gaźniku się nie otwiera?
Zrób porządną diagnostykę, zbadaj wartości dawki paliwa podczas rozruchu i pobadaj czujniki temp. cieczy.
Mam dokładnie ten sam problem. Dzisiaj wyciągnełem swiece jedna była padnięta. Jak zwiększyć dawke paliwa przy rozruchu? Na zimnym mam obroty takie same jak na ciepłym powinno działać jakies ssanie. Jak zwiekszyc dawkę paliwa przy rozruchu i co daje ten potencjometr?
Należało by jeszcze dodać że rozpuszczone w oleju gazy spalinowe które zawsze przedostają się do miski olejowej tworzą z owym różniste związki o odczynie kwaśnym... A o korozji silnika dziadek nie napisał. Po za tym zawsze przy rozruchu zimnego silnika dawka paliwa jest wzbogacana, część tego paliwa przedostaje się do oleju rozcieńczając go. Po kolejne...
A wzbogaczacza paliwa na pompie nie masz przypadkiem przekręconego? O ile pamietam przy rozruchu zwiekszało się dawkę paliwa.
Myślę, że jeżeli komputer odczytuje niewłaściwą temperaturę otoczenia i grzeje świece jak by był wielki mróz, to pewnie również podaje większą dawkę paliwa na rozruch, stąd może pojawiać się ten niebieski piard po odpaleniu. Jeśli będzie odczytywał właściwą temperaturę, dymienie może być dużo mniejsze Bingo.
Odgrzewam kotleta. Latem wymieniłem czujnik temperatury, jednak nie przyniosło to żadnej poprawy. Sprawdziłem zarówno stary, jak i nowy czujnik za pomocą komputera diagnostycznego oraz multimetru – oba działały prawidłowo. W tytule sugerowałem zmianę dawki startowej. Aby zasymulować zimne warunki latem, dołączyłem do obwodu opornik, którym mogłem sterować...
Witam, postanawiam odświeżyć temat. Po podłączeniu Lexi zauważyłem niespójność temperatur. Mianowicie temperatura płynu chłodzącego 10 stopni, temperatura w przepływce 6, a temperatura powietrza w kolektorze -1. Temperatura na zewnątrz wynosiła 10 stopni. Wymieniłem MAP sensor, myślałem, że tam jest czujnik temperatury, niestety nic. Gdzie może być...
Witam Gdzie znajduje się czujnik tlenu i jak go wymienić. Z kodów samodiagnostyki silnika wynikło , iż uległ on uszkodzeniu. Pojawił się także kod 2122 ,który oznacza brak sygnału prędkości silnika - też nie wiem gdzie szukać przyczyny. Objawy usterek to trudności z rozruchem na ciepło- za duża dawka paliwa. Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Jaką ma dawkę paliwa podczas rozruchu, podczas próby kręcenia rozrusznikiem? Wtedy będziemy wiedzieć czy ECU próbuje sterować wtryskami czy nie oraz jakie obroty silnika widzie sterownik podczas kręcenia rozrusznikiem.
Podłączyć pod komputer i sprawdzić jaka jest temperatura silnika na zimnym czyli jaka pokazuje komputer z czujnika jeżeli dużo wyższa silnik nie dostaje optymalnej dawki paliwa do rozruchu gdy jest mróz. Druga opcja może być także objaw czujnika położenia wału. To tyle, niech wypowiedzą się inni znawcy tematu, bo czasem jest to nie jednoznaczne i może...
Może nie działać urządzenie wzbogacające dawkę paliwa w momencie zimnego rozruchu. Nie wiem jak w eskorcie, ale w mondeo z tym silnikiem był specjalny termostat woskowy który poprzez linkę zaciągał "ssanie". Proponuję wykonać także pomiar ciśnień sprężania - te silniki mają opinię ciężko palących i naprawdę wszystko musi być sprawne żeby zapalał. A...
Ja mam jeszcze jedną propozycje- sam tego nie zrobisz ale byłoby warto sprawdzić kompresje w cylindrach. Jak piszesz były kłopoty z rozruchem gdy troche postał... Wtryski rzeczywiście dają i powinny dawać tylko mgiełke- dawka paliwa może być właściwa ale jeśli jest mała kompresja to nie ma szans na odpalenie autka.
Wymień dla pewności wężyki przelewowe. Jeśli w wężach paliwowych masz powietrze, to znaczy ze w korpusie pompy też może być, i stąd problemy z odpalaniem. Odłączenie czujnika temperatury powoduje wzrost dawki paliwa na rozruch, wiec nei wykluczone że pompa już dogorywa.
Nie wiem jak jest konkretnie z BXE ale teraz większość silników ma tzw. zabezpieczenie, że mimo braku sygnału z czujnika G28 dalej pracuje na podstawie czujnika G40. Jeśli zatem podmieniłeś czujnik G28 i nic to wiązka kuźwa mać - zwłaszcza, że ekranowana może silnik podtrzymywać. Im nowsze silniki tym większe fanaberie mają. Kiedyś G28 jak był fucz...
Witam. Czy ktoś zna całą procedurę rozruchu i pracy webasta, a w szczegółach: -1' świeca żarowa - a) na jaki czas jest załączana podczas rozruchu b) czy jest wyłączana podczas pracy c) a jeśli tak,to czy jest może czujnikiem spalania? -2' wentylator a) stała prędkość, czy zmienna b) w którym momencie rusza? -3' pompka paliwa a) kiedy załączana b) częstotliwość...
Combolot odpala ,przyczyną usterki była uszkodzona pompa (brak dawki paliwa przy rozruchu ,tak powiedział mi spec od pomp)prawdopodobnie wgrał nowe oprogramowanie ,koszt niemały 1200 zł. Temat zamykam ,auto naprawione.
Witam. Wszystkie odpowiedzi na pytania znajdziesz na www.octaviaclub, co do odpalania to możesz mieć akumulator do wymiany albo pompe.Tyle żę wystarczy małe podciągnięcie dawki paliwa przy rozruchu i palić będzie na dotyk, oczywiście w programie , pozdrawiam.
Dawka, klikaczka jest pewno jeszcze kilka nazw na to. Po prawej stronie ciągnika w pompie wtryskowej jest poziomo, równolegle do ciągnika pokrętło odpowiadające za zwiększenie dawki paliwa w czasie rozruchy silnika. http://www.emaniek.pl/images/allegro_fot... Ten cylinderek zakończony...
Jeśli wtryskiwacz leje tj puszcza przelewem to nie odpali niezależnie od temperatury płynu. 5st to taka granicą w której ECU dłużej podgrzewa świece żarowe i zwiększa dawkę paliwa aby ułatwić rozruch.
Spróbuj odczytać kody usterek, tam są przecież kody błyskowe i nie potrzeba żadnych specjalistycznych testerów. Przy uszkodzeniu czujnika temp. który podaje informacje do sterownika objaw może być podobny, sterownik nie wie aby zwiększyć dawkę paliwa przy rozruchu zimnego silnika.
Zamiast tego opornika to może najpierw porządna diagnoza dlaczego nie zapala, może moment wtrysku. Nie moment tylko kąt wtrysku, a z diagnozą za pomocą VAG com zgadzam sie w 100%. Niektóre TDI (nie wiem jaki Ty masz w swoim golfie) potrzebują zwiekszenia dawki paliwa podczas rozruchu a to robi się za pomocą kompa. Tylko u porządnego fachowca.
C Jeśli masz możliwość rozruchu silnika na korbę to pokręć i słuchaj czy wtrysk robi "dzyń". Oznacza to że pompa daje ciśnienie, a wtrysk pracuje. Patrząc od strony rozrządu na silnik, po prawej od koła pasowego masz pokrętło. Reguluje się nim dawkę paliwa. To jest pokrętło dawki paliwa na rozruch, przekręcasz a potem samo wraca jak silnik nabierze...
Ja bym zaczął od czujnika temperatury płynu chłodzącego. Nie wiem jak to wygląda w Astrze F, ale u mnie zawiódł ów czujnik i były takie cyrki. Jak tylko było trochę mrozu, koniec z odpalaniem. Na jego podstawie komputer regulował dawkę paliwa na rozruch.
Rocznik 2003. Wtryski sprawne, bo testowane na stole probierczym z nowymi kodami ima. Nie ma uszkodzenia instalacji elektrycznej. Wtryski podają minimalną dawkę paliwa bowiem silnik próbuje się uruchomić a z rury wydobywa się dym jednakże dawka jest zbyt mała dla rozruchu i pracy na biegu jałowym. W delphi wtryski zasilane są napięciem 5v i ono jest...
Wtrącę się w temat i zasugeruje coś. Silniki diesla tdi biorą obroty z altenatora na podstawie temp silnika i obrotów ustalana jest dawka startowa . Sprawdź kolego alternator to element który może dla ciebie pracuje poprawnie i napięcie ładowania ma dobre ale dopiero jak pracuje w obrotach powyżej 800 obr/min Przy rozruchu może byc tak że ECU nie widzi...
witaj decybel91, mam mało czasu na forum. Jest zawór (elektromagnetyczny) widoczny patrząc od przodu pompy w dolnej części obudowy tejże pompy. Z tego co się orientuje, to zwiększa on dawkę paliwa podczas rozruchu. Dochodzi do niego zasilanie z jednej z dwóch kostek( niebieskiej 3 pin), jest jeszcze druga 4-pin kostka. Jest w niej zasilanie tylko na...
hehe no dobrze dzięki za informacje dobrze to wiedzieć lecz mi jak się rozgrzeje silnik to właśnie zapala bez problemu na strzał dosłownie :) a jak jest zimny silni kto kicha odpalić nie chce ... a może dało by coś zwiększenie dawki paliwa na rozruch ? da się to zrobić samemu w domu czy trzeba oddać do mechanika ?
po przelaniu paliwa Co nazywasz "przelaniem paliwa"? Uzycie przycisku zapewniającego dodatkową dawkę paliwa przy zimnym rozruchu? znów muszę przelać paliwo i znów gaśnie Poziom paliwa w gaźniku do sprawdzenia, zawór pływakowy, pływak.
Dłuższe grzanie świec powoduje zwiększoną dawkę paliwa przy rozruchu i wyższe obroty silnika. Sprawdź czujnik G2/G62 - porównaj temperatury w 2 miejscach: 01-Engine -> Meas.Bloks-08 -> Group 007 -> Coolant Temp oraz 17-Instruments -> Meas.Bloks-08 -> Group 003 -> Coolant Temperature G62 mierzy temp. na potrzeby komputera, G2 na potrzeby wskaźnika na...
Może zbyt duża dawka na pompie + niekoniecznie równa liczba litrów w litrach tankowanych na stacji paliw daje taki wynik. Przy pompie powinno by cięgno do rozruchu na zimnym silniku , może ono jest przyczyną?
Faktycznie jest tak jak piszesz. Zaworek elektromagnetyczny przepuszcza po odpaleniu silnika i otwiera zawór EGR. Po zaślepieniu podciśnienia silnik po odpaleniu na zimno chodzi równo i kopci dużo mniej. Sądzę jednak, że jest ustawiona zbyt duża dawka paliwa, bo mimo wszystko jeszcze trochę dymu się pojawia. Czy ktoś może podzielić się informacją czy...
o jakiej kontrolce mówisz? znajomy sugeruje mi,ze moze tez to byc brudna przepustnica..inne kontrolki poza swiecami nie paliły sie, auto muli czasem przy 2ce, nie wiem jak teraz..moze jutro zrobie wyjazd na ulice :( Dodano po 1 Bezpośrednia odpowiedź na pytanie – „Kontrolka świec” w benzynowym Scenicu 2.0 16 V (N7Q) wcale nie dotyczy świec żarowych...
Wtryskiwacze Denso nie podlegają regeneracji, ewentualnie końcówki wtrysków lub czyszczenie. Problem z odpaleniem to za mała dawka paliwa plus brak grzania świec utrudniąją zapłon mieszanki i rozruch silnika. Kupiłem ogólnie ok 20szt używanych niby sprawnych wtryskiwaczy z tego tylko dwa przeszły pozytywnie wszystkie 7 testów na profesjonalnym stole...
Auto nie naprawiłem.Byłem u mechanika od diesli po stalo 2 dni zrobił dialize i stwierdzil, że kompresja ok, zalożył normalny filtr dopływ paliwa ok, zero spadku ciśnienia w ukladzie paliwowym czyli zbiornik węże.Mowi że, moga być rożne możliwości takie jak.nieszczelna pompa vacum , przydarte pompowtryski siemensa , może być tłok lekko opuszczony względem...
Ktoś powymieniał części w ciemno bez wyraźnej przyczyny. Może wskazania temperatury, które widzi sterownik i przygotowuje dawkę paliwa są nieprawidłowe dla rozruchu na zimnym.
Miałem kiedyś podobny problem pompę odebrałem z regeneracji ustawiłem kąt wtrysku używając cieniutkiej przezroczystej kapilary wkręconej w gniazdo przewodu wysokiego ciśnienia(widać nawet minimalny ruch paliwa)wszystko było ok oprócz mocy .Ja miałem możliwość podjechać do zakładu gdzie była robiona pompa tam facet na oko bez wyjmowania pompy zwiększył...
auta ktore opisujecie przy urchomieniu silnika zczytuja sygnal z czujnika tenperatury jesli jest uszkodony moze tego niewykryc komputer dobrze by bylo go podmienic na chwile i sprawdzic jego dzilanie odpowiada on miedzy innymi za zwiekszenie dawki paliwa w chwili rozruchu zimmego silnika po osiagnieciu odpowiedniej temperatury plynu wylancza mozliwosc...
Panowie! Podałem schemat który działa w samochodzie i spisuje się doskonale nawet przy dużych mrozach, temperatura ma wpływ tak jak kolega pisze przy wstrysku. (dawka paliwa, sonda lambda, temperatura) to sa czynniki sprzeżone ze sobą. Przy rozruchu wystarczy kąt zapłony w punkcie ZZ lub lekko przed (tzw ujemny kąt). Moj silnik zapala z tym zapłonem...
Po postoju podczas uruchamiania silnika czuc przez kilka minut silny zapach benzyny. Pod maska jest to slabiej wyczuwalne. Zapach tez jest wyczuwalny z rury wydechowej. Autko nie pali wiecej zreszta jak na zimowe warunki jest całkien przyzwoicie. Fiesta 1.1 mk'3 1991r. monowtrysk. Czy mozna sprawdzic czy swiece nie sa zalewane i slabo spalaja dawke...
Nie mierzył bym oporów tylko odrazu go wymienił bo sądząc po objawach to czujniknie informuje kompa o zimnym silniku wskutek czego nie podaje większej dawki paliwa na rozruch a co do odpalania z samego gazu to zależy od sterownika jak masz zwykły to sprubój po włączeniu zapłonu przełączyć na benzynę i spowrotem na gaz powinny sie włączyć zawory gazowe...
własne nie, trudności z paleniem na ciepłem silnikuto domena nowszych dizli, tam sygnał do uruchonienia świec podaje czujnik temperatury, po przejechaniu pow 200tys. pompa już nie tłoczy wystarczającej dawki paliwa w momęcie rozruchu ciepłego silnika ,można polepszyc to dogrzewając świece tyle że one niezalączą się pók isilnik nie obniży swojej temp....
Jeśli "zapłon" jest wyłączony, to tzw. "ssanie" pozostaje w pozycji "włączone" i wówczas podczas rozruchu silnik dostaje większą dawkę paliwa. Po pewnym czasie element grzejny ssania powoduje jego wyłączenie. Występują też inne rodzaje "ssania" np. sterowane ręczne (lub cięgłem) i bimetalowy, ale o rodzaju ssania w Twoim pojeździe dowiesz się z instrukcji...
no "zagotowałem go " no i wskaźnik był tej pozycji co zawsze czyli te około 90 C miał, wskazówka była w pionie, według mich przypuszczeń to wskażnik jest dobry tylko jak go odłącze to komputer odczyta że slinik jest źimny i wtedy da dużą dawkę paliwa na rozruch a jak czyta że jest silnik ciepły to daje małą i chyba to jest to co napisał "kwok" zużycie...
Więc zmień mechanika. Błędy są. Czas na diagnostykę. Nieszczelność wpływa na rozruch, drugi bada na dawkę paliwa. I silnik nie jest w stanie utrzymać swojej pracy.
Są dwa rodzaje kodów. To nie może być licznik błędów(prędkość pojazdu), ponieważ podczas ruszania nic się nie zmienia :p (tak wyczytałem) Dodano po 1 A co myślicie o zmianie dawki paliwa vagiem podczas rozruchu?
wentylatory silnika pracują cały czas Na polsku odpala od szczalu jakby coś wtryski nie otwierało no i co z tym wentylatorem może to nie odpalanie połączone być . Z tym kojarzy mi się brak, lub zwarcie na czujniku temperatury silnika - nie na licznik, bo mogą być dwa czujniki, na zegary, i do sterownika silnika lub wentylatorów, czego nie wiem. "Awaria"...
To w takim razie trzeba ten gaźnik sprawdzić i to dokładnie dlaczego dostaje tak dużą dawkę paliwa? I wysuszyć filtr powietrza.
w 9HZ nie zaslepisz EGR'a, bo jest sterowany elektronicznie i od razu wywali blad. nawet gdyby byl kompletnie niesprawny i byl w pozycji zamknietej, ten silnik nie powinien kopcic na wolnych obrotach. kopcenie na jalowym moze byc jedynie przez: zbyt duza dawke paliwa w stosunku do dozowanego powietrza, co moze miec znow dwie przyczyny - przeplywomierz...
Mój teść miał takiego scenica i przez 2 zimy walczyliśmy z nim, z k Powiem tak, nie chcę cię martwić ale powody niepalenia zimnych tych 1,9 dti są naprawdę zagadkowe. Pomijając całą elektrykę, czujniki, grzanie świec itd łącznie z kompem, dawkami paliwa przy rozruchu na zimno (można je podejrzeć na dobrym kompie) oraz pomijając ustawienia rozrządu,...
Samostartu nie polecam (zbyt duża siła detonująca) osobiście używam "PLAK K2" (nabłyszczacz deski rozdzielczej zapach wanilia lub cytryna) lekko odpala nie doprowadza do blokowania silnika (gdy jest zbyt duża dawka samostartu) WAŻNE aby "PLAK" używać najlepiej na otwartej przestrzeni( cholernie szczypie w oczy i ma toksyczne spaliny) Pozdrawiam P.S....
bo jest coś nie tak w układzie sterowania silnikiem np. czujnik, niewłaściwe ustawienie rozrządu, niewłaściwa dawka paliwa. Raczej brak zezwolenia na rozruch (nie kręci rozrusznik) i tu trzeba posprawdzać parametry.
Plus zasilania masz z przekaźnika po włączeniu stacyjki natomiast minus jest podawany z ECU benzyny. Zasilanie wtrysku w fordzie jest ciekawie rozwiązane: Normalna praca minus z ECU jest podawany przez rezystor szeregowy na wtrysk. Natomiast w fazie rozruchu minus z ECU jest podawany przez zworę na wtrysk jest on wtedy zasilany pełnym napięciem i dlatego...
Witam mam problem z pracom silnika,hodzi oto ze przy włonczeniu silnika chodzi jak by palił na 3 gary, jak mu dodam gazu to zaczyna hodzić normalnie po jakiś 20 sek. Swiece wymieniłem wszystkie na nowe jak i kable wysokiego napięcia czujniki posprawdzałem są OK ale jest to samo .Dodam jeszcze ze przed tom usterkom przy załączeniu zapłonu wtrysk podawał...
opel astra 95r, 1,6benzyna na gazniku nie chce odpalać jak zimny, wiem że jest to coś z paliwem bo jak z nad gaznika odkręce pokrywe od filtra i w trakcie rozruchu poleje SAMOSTARTEM to os razu chwyta, myśle to jest coś ze ssaniem bo mam automatyczne i czujka może wskazywać inną temperature niż jest rzeczywiscie i wtedy nie da podwójnej dawki paliwa...
Może i w Norwegii mają inne przepisy i zasady, nie będziemy tu się na ten temat rozwodzić. Czarne świece to albo za bogato albo za słaba iskra. W pierwszym przypadku pewną rolę odgrywa wspomniany wcześniej czujnik temperatury silnika. To on między innymi decyduje o dawce paliwa potrzebnej do rozruchu. Przerwa w obwodzie czujnika to naj niższa temperatura....
Może za dużą dawkę paliwa podaje, a potem przy rozruchu jak to przepala to strzela.
dawka paliwa dawka paliwa scania nastawnik dawka paliwa
lodowka scianka software upgrade error zasilać lampa solarny
nawigacja tablet elektrolux lnk304
Webasto w Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI - diagnostyka i naprawa Adaptacja lamp Volkswagen Tiguan USA na EU