Jak najbardziej. Niestety demontaż dopiero prawdę powie . I nie czekał bym zbyt długo z tym
Odkręć rozrusznik, przez otwór będzie widać koło zamachowe możliwe, że i zobaczysz otwór do wkładania bolca do ustawiania kąta wtrysku.
Jakośc cześci kolego. Użyj podkładki pod wtrysk
Sam to raczej nie dasz rady tego wymienić.Możesz wciągnąć wtryski sam ale musisz je oddać do "pompiarza"aby sprawdzić ciśnienie na specjalnym urządzeniu i czy wtrysk nie leje tylko rozpyla i w razie potrzeby wymienić końcówki i wyregulować ciśnienie wtrysku.
Tak ma być. Oczywiście ustawiasz początek wtrysku na pompie wtryskowej.
Dodajesz gazu przy kręceniu, normalnie działa Ci dźwignia gazu?
Znaki na kole zamachowym na razie cię nie interesują. Pompę da się włożyć tylko w jeden sposób - "podwójny ząbek" na kółku zębatym pompy ma wejść w swoje miejsce na sprzęgiełku w korpusie sprężarki (ten co widać na zdjęciu). Musi wejść bez użycia siły. To wszystko. Znaki na kole zamachowym dopiero przydają się przy ustawianiu punktu początku wtrysku.
Jakie ciśnienie ustawiłeś na wtryskach bo jeśli katalogowe to możliwe że pompa słaba i nie ma siły przebić wtrysków
Zły kąt wtrysku
Nie da się inaczej założyć koła zamachowego, otwory od śrub na to nie pozwalają.
Biały dym to albo zły kąt wtrysku, albo/i podlewające wtryski.
A zobacz sobie [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... ->TUTAJ A jak za mało to [url=http://www.google.pl/search?sourcei... ->TUTAJ
Albo rozrząd albo przy regeneracji założono sprzęgiełko od zetora, wtedy ma inny kąt wtrysku
Jaki jest kąt wtrysku?
Sprawdzić ciśnienie sprężania, ciśnienie otwarcia wtryskiwaczy, rodzaj końcówek - czy ktoś się nie potknął przy wymianie, kąt wtrysku.
Zostały wszystkie ustawiane wtryski
13adam13 Wszystko ładnie pięknie tylko....... http://obrazki.elektroda.pl/4592324900_1...
Ok niech Ci będzie. Poszukaj na internecie książki pt. "Podręcznik traktorzysty" tam masz podany wykres faz rozrządu. Ale szybciej było by znaleźć oryginalne znaki na kołach zębatych. Na pewno różnią się one od tych co są nacinane podczas rozbiórki. Na kole pośrednim masz do znalezienia jedna kropkę którą ustawiasz na koło wału korbowego, a później...
Na razie to jest nieistotne. Zmierz ciśnienie sprężania i sprawdź kąt wyprzedzenia wtrysku.
trzeba trochę przyśpieszyć kąt wtrysku.
Podpowie ktoś jak z tym ustawianiem początku wtrysku?
Jak się odkręci korek wlewu oleju ( w pokrywie rozrządu to słychać tam jakies takie stukotanie - jakby były za duże luzy - nic głosnego przy całym tym rumorze ale jednak) Jest prawdopodobne że koła rozrządu trzeba wymienić ?? Zastanawia mnie to skrajne połozenie pompy wtryskowej żeby doregulować kąt wtrysku:(
Dawka paliwa jest wyliczona przez projektanta silnika ,aby miał on wyliczoną moc i moment obrotowy oraz nie przekraczał norm zadymienia. Proponuję ;zmierzyć ciśnienie sprężania na tłokach, ciśnienie i typ końcówek wtrysku(mogą być inne niewłaściwe) oraz kąt wtrysku.
Gryzący dym będzie przy niewłaściwym kącie początku wtrysku.
Nie ma znaczenia na które będziesz ustawiał, byle byś zamontował tak samo jak zamontowałeś. Ustaw kołek w drugi otwór i zobacz jak wyglądają znaki. A po montażu pompy obowiązkowo korekta kąta wyprzedzenia wtrysku.
Po remoncie kapitalnym może przez 10-20h popluć olejem trochę pokopcić na siwo, po tym czasie musi się uspokoić. Chodzi o dotarcie się pierścieni z cylindrem. Co do dźwięku to trzeba sprawdzić, może kąt wtrysku trzeba ustawić.
W całym układzie jest paliwo (odkręcone przewody przed samymi wtryskami). Powrót do baku już jest, tak jakby na wtrysku, czyli wg mnie wychodzi na to, że problem jest we wtrysku.
A jak niebieski dymek Puszcza troszkę to wtrysk?
Nie zapominajmy też o filtrze powietrza, a początek wtrysku ustawiony dobrze, "luz zaworowy"?
Kąt wtrysku do ustawienia
Dzień dobry, Szukam dobrego mechanika do wyregulowania pompy i wtrysków w Ursusie C-328 w okolicach Lelów - Szczekociny. Z góry dziękuję za wszystkie oferty. Pozdrawiam serdecznie!
Miedzy dolną a górną. To tolerancja i to ma ci wystarczyć.
Skraplanie nie będzie występowało na gorącym silniku. Jest to ropa tak jak pisałem to wcześniej czyli do ustawienia wtryski.
Nic nie piszesz o zapłonie, sprawdź go i jak trzeba ustaw początek wtrysku.
Dalej utrzymuje swoje zdanie, że wina leży po stronie układu paliwowego, a najpewniej w pompie wtryskowej. Skoro po kilkunastogodzinnym przestoju występuje problem z odpaleniem to mogą być winne chociażby zawory zwrotne w pompie wtryskowej. Wskazuje na to sposób odpalania, a mianowicie długie kręcenie po przestoju i początkowy brak reakcji na gaz. Jestem...
Żaden ale po prostu on jest winien nie ma siły uderzenia z tego wychodzi aku nowe a ciagnik kręci słąbiutko odpali pochodzi chwilę zgaszę go chcę odpalić znów a on tylko buuu i koniec nie chce zakręcić więc to prawdopodobnie wina rozrusznika a ja sie głowiłem ze mozę zły kat wtrysku ze coś a tu wychodzi ze rozrusznik rozładowuje akumulatory ... Dodano...
A to niby na czym? Zetor 3011 i 4011 to ciągniki na bazie których powstał ursus 4011. Zasady ustawiania kata wtrysku takie same. Tyle że trzeba patrzyć na nr. silnika jedne miały 18 stopni a drugie 20-21. Zawsze ustawia sie do pierwszego cylindra. Do niego nabity jest znak na kole zamachowym.
Sprawdź wodziki, ale moim zdaniem będziesz miał podrobiony wałek sprzęgłowy I stopnia, do tego pewnie koło przesuwne co się na nim zazębia. Mogę się mylić. Najlepiej jak być zapodał jakieś zdjęcia po ściągnięciu dekla ze skrzyni. :D
Kopcenie, to po prostu niecałkowite spalanie - przyczyna - słaba kompresja, lub wtryski do wymiany...
Ustaw na środek i odpalaj.Kopci na biało, za późno. Kopci na czarno i twardo pracuje, za wczas. Twardej pracy należy unikać i trzeba się od niej odsunąć w stronę późnego wtrysku.
Witam, w jednym i w drugim przypadku zalecał bym też ustawienie(sprawdzenie) kąta wtrysku paliwa.
Nie piszesz kolego co było remontowane? Pewnie wtryski i pompa wtryskowa nie była ruszana? Proponuję sprawdzić wtryskiwacze i pompę na przyrządach i ewentualnie kont wtrysku.
Czasem ktoś nie "kombinował" przy pompie wtryskowej? Źle ustawiony kąt wtrysku lub dawka.
Rozwiercić pod większa śrubę według tabeli, nagwintować , rozwierć większą dziurę w docisku wtrysku i gotowe, innej opcji nie ma, na zabawy z poksyliną nie patrz to dobre przy szpilkach cylindrów w rometach chociaż na niektórych forach tak radzą Druga sprawa Wtrysk cały? Nie dokręcałeś za mocno tylko jednej strony wtrysku? często tak spotykam załatwione...
Ciśnienie na cylindrach niestety nie jest porażające .O ile pamiętam (jeśli pompa wtryskowa jest stara)to ciśnienie na wtrysku jest 160 bar. No ale to nie ma NIC wspólnego ze sobą :( ciśnienie na cylindrach a "ciśnienie na wtrysku"
Bardzo oszczędny opis . Sprawdził bym wtryski i świece płomieniową tak na początek.
Pompę oddałeś do regeneracji, na stole pobierczym pewnie ją dobrze ustawił. Nic nie piszesz o ustawieniu zapłonu może tu leży problem. Po takiej naprawie powinien mniej dymić, dobrze palić. Jak jest u Ciebie? Posprawdzaj wszystko włącznie z wtryskami.
Masz rację. Tylko że co to był za remont skoro mechanik nie potrafił ustawić kąta wtrysku.
Czyli w grę wchodzi demontarz pompy ? Narazie wyciek jest minimalny. Jak rozbiore żeby dostać się do tych elementów jest możliwość czegoś przestawienia wiem że pompa jest ustawiona na znakach jak się ją odchyla to zmienia się kąt wtrysku.
Korek jest szczelny, na płynie jest od 3-4lat od kiedy jest nowa chłodnica ,kąt wtrysku ustawiony
Mam podobny problem Wjechałem do garżu zgasiłem i tyle a po dwóch latach okazuje się ze pompa nie podaje paliwa na wtryski. Odpowietrzyłem śrubką która do tego służy i dalej paliwo n wtryski nie idzie. Co może być?
Te znaki się nie zejdą po dwóch obrotach.To tak jakbyś chciał żeby pasek rozrządu po dwóch obrotach znowu był w tym samym miejscu.Trzeba wykonać coś około 40 obrotów jak dobrze pamiętam.Raczej bym się zainteresował początkiem wtrysku.
Pamiętam jak kiedyś założyliśmy nowe końcówki wtryskiwaczy i jeden przy pierwszym uruchomieniu się urwał. To była jazda!! Morał taki że jak nowe to nie znaczy że mają być dobre niewiadomo jak długo. Jeśli ropa na wylocie kolektora to wtryski!!!
Kolego Grzeniuw kąt 5-6 st. zgadza się na wszystkich cylindrach. Znaki na kole gmp sprawdzałem czujnikiem zegarowym na tłok ok. kąt 24 st. kątomierzem na wale i ok. Mam podejrzenie że da 2 cyl jest grubsza uszczelka pod głowicą. Nie pali dobrze paliwa ewentualnie wtrysk, głowica.
A czy jek normalnie zgasisz ciągnik i chcesz ciepły zapalić też ma ciężko? Nie kopci ci silnik bardziej albo nie chodzi btroche głośniej? Bo to mogło by oznaczać zbyt wczesny zkat wtrysku paliwa lub lejace wtryski.
Pompę masz przykręcona śrubami z możliwością regulacji, czyli możesz ją przekręcać o pewien kąt. Tak więc popuść te śruby mocujące i przekręć pompę w kierunku bloku o niewielki kat , w ten sposób przyspieszysz początek wtrysku paliwa.
Początek konta wtrysku. http://chomikuj.pl/habza.m/Zasady+ustawi... Nie wiem co jest z tym linkiem nie chce się poprawnie załadować. Po otwarciu strony z linku 2 plik PDF "Zasady...."
Jak wyczyścisz "gaźnik" to na pewno zapali :). A tak na poważnie wymiana filtrów na pewno nie zaszkodzi. Wyciągnij wtryskiwacze daj do sprawdzenia. W miedzy czasie wlej np. nafty do cylindrów. Jak ściągniesz kolektory będziesz widział co się dzieje z zaworami. Po zalaniu naftą odczekaj chwilkę i pokręć silnikiem. Paliwo na początek podaj z banki. Spróbuj...
Ursus to diesel, a jak diesel to zabawę zaczynamy od sprawdzenia układu zasilania następnie wtrysków i ciśnienia sprężania następnie pompa ale raczej będzie to coś z zasilaniem. O ile pamiętam przy pompie wtryskowej jest pompka zasilająca, ona często też nawalała.
Dzięki za sugestie, ale przyszedł moment kiedy się ,,wkurzyłem",wymontowałem pompę i wtryski. Dałem do sprawdzenia i ew. regeneracji.Wymieniono końcówki na nowe ,,te lepsze"i sekcje bo nie trzymały ciśnienia. Co do sekcji to raczej nie były nowe . W między czasie poprawiłem luzy zaworowe. Ciągniczek teraz odpala bez problemu,ale pompa smaruje się paliwem,bo...
Niestety, ale po każdym zdjęciu głowicy trzeba sprawdzić i ew. ustawić luz zaworowy. Natomiast, jeżeli nie był ruszany rozrząd lub pompa wtryskowa, to nie ma potrzeby ponownego ustawiania kąta wtrysku. Oczywiście, jeżeli przed remontem silnik pracował poprawnie.
Prawdopodobnie masz przestawione na zębatkach rozrządu. Możesz sprawdzić tam i ustawić jak należy co było by najbardziej fachowo a możesz wypiłować jeden ząb w sprzęgiełku i ustawić dopiero początek wtrysku.
To rzadkość żeby nawet zajechana 60-ka rzucała olejem. Coś jest nie tak powinieneś sprawdzić kompresje silnika. W między czasie daj wtryski do ustawienia ale to raczej grubsza sprawa niż wtryski.
Witam jeżeli powietrzem sadzi z korka wlewu oleju znaczy to że ma przedmuchy i czyli kiepską kompresję i nie chce zapalić. Trzeba zmierzyć kompresję jak jest około 30 atmosfer to jest dobrze a jak nie to szukać innej przyczyny np. zły kąt wtrysku, zużyta pompa paliwa itp.
Po wielu próbach w końcu konieczna była regeneracja pompy wtryskowej. Nie podawała lub podawała bardzo mało paliwa na drugi wtrysk. Dziękuję.
Po regeneracji pompy została ona założona na 60-tkę i Ursus chodzi. Może sie coś dziać gdy ten początek wtrysku nie został ustawiony?
Pierścienie muszą się ułożyć (dotrzeć) w rowkach tłoka, inaczej puszczają kompresję. Sprawdź kręcąc silnikiem przy pomocy korby — musisz za każdym razem (suw sprężania) mieć efekt cofania się wału korbowego pod wpływem kompresji. Jeśli jest opór na kompresję, ale wał nie odbija z powrotem, to znaczy że nie jest idealnie szczelny. NIE DOCIERAJ SILNIKA...
zamieszczam schemat ustawiania początku wtrysku w ursus c 355 , do c360 to powinno być tak samo. http://obrazki.elektroda.net/47_12813792... http://obrazki.elektroda.net/16_12813792...
Nie odkręcaj pompy wtryskowej aby zmienić kąt wyprzedzenia wtrysku bo to nic nie da. To się robi w fabryce na maszynie. Normalnie ustawia się w domu, stodole czy na placu Normalnie to się przykręca na znaki które są na pompie i na bloku, a nie byle jak w prawo czy lewo bo zmieni się kąt wtrysku
Musisz pokręcić pompą żeby się odpowietrzyła no i dźwignia gazu na rozruch.
Tulejkę da się wyjąć bez demontażu głowicy. Trzeba otwór w dnie zatkać ,wspawać śrubę i wyrwać ją do góry. Ogólnie powodów dostawania się wody do oleju jest kilka a nie sądził bym żeby przez pierścienie. jakby tuleja wtrysku plyn poszedl to i sprerzanie by dmuchal pod wtryskiem , tamtedy to w gore moze pujsc plyn a tak to wtrysk trzyma
Według mnie pompa daje zbyt niskie ciśnienie, układ nie powinien ci się zapowietrzyc bo bak masz wyżej, chyba że jeszcze wtryski sprawdzić
Istnieje prawdopodobieństwo, że w jednej z komór spalania nie ma zapłonu paliwa. Silnik w tych traktorach to silnik wysokoprężny tzn. do zapłonu mieszanki dochodzi przy dużym ciśnieniu. Wszystkie objawy, które wymieniłeś sugerują nieszczelność podczas sprężenia więc nie dochodzi do zapłonu, powstaje dym, nie spalona lub niedopalona mieszanka i zmniejszona...
Zobacz czy przeciw wagi nie są luźne, czy sworznie w korbowodach nie mają luzu. A jak wszystko jest dobrze to zostaje układ paliwowy, końcówki wtrysków, ustaw zapłoni rozrząd.
witam, najlepiej sprawdzić cisnienie sprężania ,tylko silnik powinien mieć temp. pracy tak około 80st, mozliwe ze coś z ustawieniem początku wtrysku, powodzenia
Szczerz mówiąc nie mam pojęcia ale jeśli ciągnik jest po kapitalnym i pół roku temu miał ciśnienie w porządku to teraz chyba jest tak samo. A co do wycieku , cieknie spod tych okrągłych króćców, a nie spod przewodów. Przewody wymieniłem na nowe ale nie wiem jak się dokręca te króćce a dokładnie czy jak je wykręcę to nic z pompy nie wystrzeli (np. jakaś...
Regeneracja to 600zł, nowa 2000zł. Ceny w przybliżeniu. Jak dobry zakład w okolicy to regenerować. Najpierw sprawdź czystość filtra paliwa i drożność przewodów zasilających z baku. Przed odpaleniem przepompuj ręczną pompką. Zdejmij przewód powrotny do baku włóż do butelki i obserwuj ile wraca przy różnych obrotach i obciążeniu. Jak paliwo przestaje...
Ten traktor masz od wczoraj, czy już jakiś czas i teraz się problemy pojawiły? Tylne mosty w sześćdziesiątkach hałasują i to jest niestety ich cecha charakterystyczna. Nieraz jeździłem C-4011, który kopcił jak lokomotywa. Ani specjalnie wielkich ilości ON nie spalał, ani oleju silnikowego. Pompa niby po regeneracji, końcówki wtryskiwaczy wymienione...
Witam, czarny dym świadczy raczej o złym ustawieniu kąta wtrysku lub o "lejących" wtryskiwaczach, pompa raczej podaje paliwo.
Stuka też gdy odejmiesz gaz? Np. podczas zjazdu z górki? Jeśli stuk ustaje to stukają wtryski, dokładniej to niewłaściwe spalanie.
Regulacja ta służy do ustawiania kąta wtrysku paliwa. Na początek ustaw pompę na środku , odpal silnik i obserwuj jak pracuje. Gdy będzie pracował zbyt twardo (metalicznie) to jest za wczesny wtrysk paliwa i wtedy odsuń pompę od silnika. Gdy praca będzie zbyt "miękka" i będzie biały dym to masz za późny wtrysk paliwa . Wtedy pompę przekręć w stronę...
A wtryskiwacze? Czy końcówki są zgodnie ze znakami żałożone? Czy w każdej głowicy końcówka wystaje tyle samo i czy czasem nie ma dwóch podkładek pod wtryskiem starej i nowej?
Tu akurat Ameryki nie odkryłeś wiem jak jest zbudowane gniazdo i wtryskiwacz ja mam korozję i nierówne to końce więc musi być podkładka ogólnie z drugiej strony nawet jeśli tulejki te w gniazdach wtryskiwaczy były by nowe gładkie powierzchnie i na końcach wtryskowaczy też to nie mówione że bez podkładki nie będzie przedmuchów i będzie wszystko grało...
Czy ktoś mógłby zmieścić zdjęcie z dokładną lokalizacją otworu w obudowie koła zamachowego do ustawiania kątu wtrysku w C 385, bo nie mogę znaleźć?
Witam mam problem z ursusem c360 mianowicie na wolnych obrotach i po dodaniu gazu kopci tak jak by na niebiesko słychać też jak by stuki w silniku jak by wtrysk był źle ustawiony czy jak albo dawka paliwa za duża pompa i wtryski po regeneracji oraz chodzi jak by się zapowietrzal
Wtryskiwacze zastały się
Jakie dla silnika bez luzów. Nie ma znaczyć, a ma ustawić na zero. A na upartego może spróbować przytrzymać śrubę kombinerkami i dokręcić. Jeśli to nie pomoże to: - odkręcenie dekielka - ściągnięcie koła - przykręcenie pompy - założenie koła - ustawienie początku wtrysku itd.
Czyli mam delikatnie wtryski popuścić jak się rozgrzeje??
Jaki kolor dymu? Czarny? Wtryski leją, za dużo paliwa. Filtr powietrza do wyczyszczenia, wtryski i pompa do regulacji.
Ustawienie kąta wyprzedzania wtrysku na pompie jeszcze pozostaje.
Zaworek zwrotny jest w pompie wtryskowej na powrocie ale to raczej nie on. 30-ka ma zbiornik wysoko nie ma prawa się paliwo cofać bo gdzie do góry? Sprawdzić go w każdym razie możesz. profilaktycznie zrób to co ci napisałem i spróbuj go przepompować pompka przed odpaleniem jak kolega wyżej wspomniał. Jeśli odpali normalnie to nic nie kombinuj tylko...
Luzuje się jarzma i uruchamia silnik. Jeśli długo nie były wyjmowane, to pewnie doszczelniły się w gniazdach korozją i sadzą. Dodano po 2 Luzuje się jarzma i uruchamia silnik. Jeśli długo nie były wyjmowane, to pewnie doszczelniły się w gniazdach korozją i sadzą.
Witam. Ostatnimi czasy w moim silniku padł wtryskiwacz, a dokładniej końcówka wtrysku, i właśnie poszukuje nowego. Do Andorii s301d pasuje wtrysk od Ursusa 330 (praktycznie jest ten sam) tylko chyba ciśnienie otwarcia jest inne. Zastanawiam się czy nie założyć do niego zamiast końcówkę WZM, końcówkę BOSH 299A , ponoć w Ursusach C 330 robi bardzo dobra...
Tak dobrze zapala...tyle ze duzo dymu jak odpali Wiesz nie wiem ale na wiosne sprawdze...kiedys były wymieniane wtryski dawno temu
Pompa i wtryski to podstawowe problemy kopcenia
No i tu możesz się mylić co do tej pompy. Jeśli wtryski wymieniane to po co?
Robiłem remont 2 lata temu na motorpale to loteria z 4 1 dała się ustawic na stabilne ciśnienie i ładnie rozpylała poszły wzm i po zmianie wszystkie ładnie dały się ustawić i ładnie pylily.
Składając silnik od ursusa 902 wtryskiwacze osadziłem na podkładach miedzianych ok 0,5mm, po uruchomianiu silnia i po rozgrzaniu silnika i zgaszeniu dokręciłem sprawdzającą ponowne wtryski i jest ok. Miedź się odkształca w podwyższonej temp. i tym samym dopasowuje do nierówności miedzy powierzchniami.
I tak liczy się wystawanie końcówki wtryskiwacza z głowicy od strony tłoka. To jest c360 to nawet nie jest silnik z normą EURO 1 ,kąt wtrysku określony statycznie i regulowany mechanicznie także nawet ten 1-2 mm różnicy wystawania nie zrobi temu silnikowi krzywdy. No chyba że nie wystaje wcale i strugi z wtryskiwaczy lecą po głowicy. Ale to już przypadek...
Znowu mam problem c 360 paliwo nie leci do wtrysków lecz powrotem do baku
dawka wtrysk ursus wtrysk stuka ursus ustawić początek wtrysk ursus
komin cegły silnik rolety somfy nawigacja widzieć satelit
brother reset tonera brother reset tonera
Błąd komunikacji sterownik-wyświetlacz Kugoo M4: diagnostyka i rozwiązania Toyota Yaris 1 2003 – bezpiecznik deski rozdzielczej, GAUGE, TAIL, lokalizacja, wymiana